Ervaringen 19 inch CRT monitors

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Maar waar is de beeldbuis nu echt van bij die Iiyama Vision Master Pro 514 (HM204DT) ??

Das altijd de vraag bij iiyama monitoren.... de kwaliteit is NOOIT hetzelfde.. je kan het treffen, maar je kunt ook een exemplaar (lees: type) hebben dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 109718 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:05:
Maar waar is de beeldbuis nu echt van bij die Iiyama Vision Master Pro 514 (HM204DT) ??

Das altijd de vraag bij iiyama monitoren.... de kwaliteit is NOOIT hetzelfde.. je kan het treffen, maar je kunt ook een exemplaar (lees: type) hebben dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. ;)
De beeldbuis is een dimondtron van deze monitoren :p
ook de Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT (240€) trouwens.

dimondtron zijn de uiterst vlakke beeldbuizen met een onevenaard contrast, helderheid en scherpte, alleen je zou genoegen moeten nemen met een lijntje onder en boven, die op lichte achtergronden te zien zijn, voor de rest heeft deze techniek alleen maar voordelen t.o.v een shadowmask scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
duncanvdlinden schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:10:
[...]

De beeldbuis is een dimondtron van deze monitoren :p
ook de Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT (240€) trouwens.

dimondtron zijn de uiterst vlakke beeldbuizen met een onevenaard contrast, helderheid en scherpte, alleen je zou genoegen moeten nemen met een lijntje onder en boven, die op lichte achtergronden te zien zijn, voor de rest heeft deze techniek alleen maar voordelen t.o.v een shadowmask scherm.
Tsja, en die twee lijntjes zie je alleen als je een heel lichte en egale achtergrond hebt en er ook nog eens op let. Als ik de Windows Verkenner open dan kan ik ze zien maar aangezien ik dan toch bezig ben valt het niet eens op. Bij games zijn ze me nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 26306 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:29:
Flatron beeldschermen (dus van LG) hebben dat niet. Mijn inmiddels alweer vrij oude LG 915FT+ trekt 1600x1200 tot maximaal 85 Hz, dus dat voldoet aan je eisen. Ik zou dus even naar een recente productlijn van LG kijken :)
Ja, dat weet ik als geen ander, heb er 3 jaar van mogen genieten, maargoed nu wordt ie dus onscherp :( Die van m'n broer doet het ook al 3 jaar, maar die is nogsteeds scherp... kan zijn dat die van mij per toeval onscherp is geworden maar daar ga ik niet nog een keer op gokken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Ik zoek ook een 19" scherm, maar wat mij opvalt als ik bij de specificaties van Philips schermen kijk, dan zijn de refreshrates nooit hoger dan 85 hertz :?

Deze bijvoorbeeld. Blijkbaar wil Philips niet opscheppen ofz :P . Maar weet iemand een site waar het wil correct op staat? _/-\o_

Op de nederlandse Philips-site staat het dus ook niet goed...

[Updated spec's]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58
Sierra-NL schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:33:
[...]

Tsja, en die twee lijntjes zie je alleen als je een heel lichte en egale achtergrond hebt en er ook nog eens op let. Als ik de Windows Verkenner open dan kan ik ze zien maar aangezien ik dan toch bezig ben valt het niet eens op. Bij games zijn ze me nog nooit opgevallen.
Of die lijntjes storend zijn ligt geheel aan de persoon zelf. Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt met die lijntjes maar de irritatie bleef en heb veel sppijt gehad van dat schermpje.
Toen ik wat groters wou hebben ben ik op zoek gegaan naar een platte crt zonder lijntjes. De viewsonic g90f black viel mij toen op.
Hij was ruim 100 eurie goedkoper als een triniton, flatron en was vrijwel geheel plat. Ook paste de kleur goed want ik wou zwart en geloof me dat is moeilijk te vinden 19" en groter.
Ik heb nu voor 215 euro een 19" scherm waar ik mega gelukkig mee ben en het ziet er nog eens goed uit ook O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gaming247 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:42:
Ik zoek ook een 19" scherm, maar wat mij opvalt als ik bij de specificaties van Philips schermen kijk, dan zijn de refreshrates nooit hoger dan 85 hertz :?

Deze bijvoorbeeld. Blijkbaar wil Philips niet opscheppen ofz :P . Maar weet iemand een site waar het wil correct op staat? _/-\o_

Op de nederlandse Philips-site staat het dus ook niet goed...
Nou, de 109B60 of B40, nu weet ik het zo niet meer, van philips kan dus ook 1600/1200 @ 85 hz doen, maar ik las ook over convergentiefouten met deze serie monitors, hoe is dat tegenwoordig gesteld eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 18-12-2004 00:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
@ sjek

Waar heb je die Viewsonic G90f vandaan? In pricewatch staat hij voor € 243,02.

@ steveman

Wat bedoel je percies met "convergentiefouten"?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gaming247 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:55:
@ sjek

@ steveman

Nou... met name aan de randen het verschijnsel dat witte letters (zoals bijv. in dos prompten (of linux shells)) een groene/rode/blauwe schaduw krijgen. Dit zou niet meer met de OSD te corrigeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 18:04
Mijn NEC C900 heeft het ook recentelijk begeven na 6 jaar trouwe dienst!

Nu ben ik dus opzoek naar een goede vervanging. Het liefst 2 monitoren, omdat ik het behoorlijk relaxed vind om een groot werkblad te hebben.

Ik heb de ruimte voor 2 19" monitor, maar ik denk dat het niet echt praktisch is. Ik wil er namelijk 1 recht voor me neus hebben, en een tweede als ondersteunend. Misschien is daardoor 2 X 19" een beetje overkill. Wat zijn de ervaringen van mensen die 2 x 19" draaien?

Op mijn werk heb ik 2 delletjes. 19" en een 17". die 19" is een diamondtron en kijkt erg prettig. Ik stoor me ook absoluut niet aan dubbele lijnen.

Omdat ik monitoren naast elkaar wil zetten, zou ik er graag ook eentje met dunne randen hebben. welke monitoren hebben dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 21:55
Ik heb een medion 19 inch crt, volgens de specs 1600x1200 @ 75 hz, maar 85 haalt ie makkelijk, prima beeldscherm voor weinig geld :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

ik heb hier een AOC 19" staan (9K+) , deze monitor kost op dit moment ik dacht zo'n 180-190 €. Ik heb deze monitor nu ongeveer 1 jaar, en ik heb geen reden tot klagen: prima beeld (ook op hoge resoluties), kan zonder enig probleem 1024*768 weergeven @85Hz,...

kortom: een zeer goed scherm voor een zeer lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Gaming247 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:55:
@ sjek

@ steveman

Ik kon de btw aftrekken dus dan klopt die prijs wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99307

Ik heb de Samsung 959NF.

Mijn ervaring:

Werkt perfect! In het begin had ik nog even last van de verticale draadjes, maar na een paar weken zag ik die al niet meer staan. Werkt perfect, rustig voor de ogen, zeker ook nog eens de functie Highlight. Wil je geen pijn aan je ogen, zet je Highlight uit en je scherm is wat donkerder, rustiger. Ben je bezig met een spel, zet highlight aan, en je ziet alles weer lekker helder.

Ik vind het een prima scherm. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.
Service van Samsung was ook zeer goed. In het begin had ik nog wat moeite met die draadjes en had ik gelijk naar Samsung gebeld. Hun vermeldden mij dat het kwam omdat het vlakke beeldbuis enzo was en dat ik er even aan moest wennen. Maar als ik er last van bleef houden mocht ik terug bellen en zouden ze me verder helpen.

Maar uiteindelijk is dit scherm dus echt een aanradertje! Ik zou zeggen, koop deze. In het begin was ik van plan een Iiyama te kopen, maar doordat het moeilijk verkrijgbaar was in Nederland en toen dacht ik, straks gaat scherm kapot en is het moeilijk verkrijgbaar, dacht ik van laat maar.

Ik zou zeggen koop een Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 18:04
Ik vind de samsung nogal een grote body hebben. Aangezien ik twee schermen naast elkaar wil hebben (budget is rond de 700 euro voor beide) lijkt me viewsonic wel een goed plan. Wat zijn hier de ervaringen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
ik zit momenteel met een Hyundai Q995
Afbeeldingslocatie: http://www.hyundaiq.com/img01/pro_q910.jpg

ben ek zeer tevreden mee
haalt 1600*1200 op 75hz
1280*960 gaat naar de 85hz :)
Hij staat in de pricewatch voor net onder de 200 pleuro en tis een beautyke naar mijn gedacht :)

[ Voor 13% gewijzigd door NoenkelYani op 20-12-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
PhoneTech schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:31:
Ik vind de samsung nogal een grote body hebben. Aangezien ik twee schermen naast elkaar wil hebben (budget is rond de 700 euro voor beide) lijkt me viewsonic wel een goed plan. Wat zijn hier de ervaringen van?
sjek in "Ervaringen 19 inch CRT monitors"
Dit heb ik er toen over geschreven.
De zijkanten zijn niet breed dus dat werkt wel in je voordeel. Als je echt een super scherp beeld wilt hebben moet je toch een triniton of vergelijkbare hebben al komt deze dicht in de buurt. Al vind ik deze scherp zat ivm met mijn oude monitor.
Helderheis is ook perfect, meer helderheid als dat je ogen aankunnen als je alles max zet ;)
En ook deze buis heeft een knopje om normaal en extra helkderheid te geven dus kun je je ogen wat laten relaxen met got'ten.
Als je echt dunne randen wilt hebben kun je ook die nemen van de poster hieroboven die zijn echt uber dun.
Pagina: 1 2 Laatste