Na 6 jaar heeft mijn CTX 17 inch CRT monitor het begeven.
Dus opzoek naar een nieuwe. Ik wil geen TFT aangezien ik geen concessies wil doen aan de mogelijkheden voor gaming en het draaien van hoge resoluties en kleurgebruik.
(De prijs van interessante TFT's ligt ook hoger dan mijn budget van maximaal 200 euro).
Uiteraard heb ik stad en land op internet afgezocht naar recente reviews van 19 inch CRT's, maar kom toch vaak uit op shops en vage user reviews die elkaar vaak tegenspreken of erg oude reviews. Daarnaast lijkt het dat TFT toch de klok slaat tegenwoordig. Zeker 19 inch lijkt uit de gratie. Daarbij zeggen de specs van modellen niet erg veel.
Ik zoek dus ervaringen met 19 inch schermen van de tweakers hier die er meer verstand van hebben. Ik heb een keuze gemaakt tussen een viertal modellen die goed verkrijgbaar zijn en die zo rond de 180-200 euro liggen.
Wat wil ik weten ?
- Scherpte op hoge resoluties (minimaal 1280*1024, 1600*1200)
- Moire effecten
- Instelbaarheid (zijn de menu's snel en makkelijk bereikbaar?)
- Kwaliteit afwerking / duurzaamheid
Hier mijn keuze :
Iiyama LS902UT Vision Master 1451
Philips 109E50 of de 109E51
MAG PF986
Belinea 106055
Waar moet ik op letten ? Ik ben een 17 inch gewend en mijn oude CTX voldeed prima.
Ook 6 jaar is een redelijke tijd voor een destijds redelijk geprijsd model (VL710)
Ik speel games (HL, DoD op 1600*1200 en wil minimaal 70Hz halen op die resolutie).
Mijn desktop gebruik ik altijd op 1280*1028 op minimaal 85Hz).
Ik heb ook gekeken naar de tip van tweakers zelf : Samsung SyncMaster 957mb en dat lijkt
me inderdaad een leuk bakkie, maar net even te duur.
Wie wat te melden heeft over mijn keuze, graag !
(Als ik een interessant model over het hoofd heb gezien uiteraard ook)
Dus opzoek naar een nieuwe. Ik wil geen TFT aangezien ik geen concessies wil doen aan de mogelijkheden voor gaming en het draaien van hoge resoluties en kleurgebruik.
(De prijs van interessante TFT's ligt ook hoger dan mijn budget van maximaal 200 euro).
Uiteraard heb ik stad en land op internet afgezocht naar recente reviews van 19 inch CRT's, maar kom toch vaak uit op shops en vage user reviews die elkaar vaak tegenspreken of erg oude reviews. Daarnaast lijkt het dat TFT toch de klok slaat tegenwoordig. Zeker 19 inch lijkt uit de gratie. Daarbij zeggen de specs van modellen niet erg veel.
Ik zoek dus ervaringen met 19 inch schermen van de tweakers hier die er meer verstand van hebben. Ik heb een keuze gemaakt tussen een viertal modellen die goed verkrijgbaar zijn en die zo rond de 180-200 euro liggen.
Wat wil ik weten ?
- Scherpte op hoge resoluties (minimaal 1280*1024, 1600*1200)
- Moire effecten
- Instelbaarheid (zijn de menu's snel en makkelijk bereikbaar?)
- Kwaliteit afwerking / duurzaamheid
Hier mijn keuze :
Iiyama LS902UT Vision Master 1451
Philips 109E50 of de 109E51
MAG PF986
Belinea 106055
Waar moet ik op letten ? Ik ben een 17 inch gewend en mijn oude CTX voldeed prima.
Ook 6 jaar is een redelijke tijd voor een destijds redelijk geprijsd model (VL710)
Ik speel games (HL, DoD op 1600*1200 en wil minimaal 70Hz halen op die resolutie).
Mijn desktop gebruik ik altijd op 1280*1028 op minimaal 85Hz).
Ik heb ook gekeken naar de tip van tweakers zelf : Samsung SyncMaster 957mb en dat lijkt
me inderdaad een leuk bakkie, maar net even te duur.
Wie wat te melden heeft over mijn keuze, graag !
(Als ik een interessant model over het hoofd heb gezien uiteraard ook)
[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 29-07-2004 10:48 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j