Ervaringen 19 inch CRT monitors

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Na 6 jaar heeft mijn CTX 17 inch CRT monitor het begeven.

Dus opzoek naar een nieuwe. Ik wil geen TFT aangezien ik geen concessies wil doen aan de mogelijkheden voor gaming en het draaien van hoge resoluties en kleurgebruik.
(De prijs van interessante TFT's ligt ook hoger dan mijn budget van maximaal 200 euro).

Uiteraard heb ik stad en land op internet afgezocht naar recente reviews van 19 inch CRT's, maar kom toch vaak uit op shops en vage user reviews die elkaar vaak tegenspreken of erg oude reviews. Daarnaast lijkt het dat TFT toch de klok slaat tegenwoordig. Zeker 19 inch lijkt uit de gratie. Daarbij zeggen de specs van modellen niet erg veel.

Ik zoek dus ervaringen met 19 inch schermen van de tweakers hier die er meer verstand van hebben. Ik heb een keuze gemaakt tussen een viertal modellen die goed verkrijgbaar zijn en die zo rond de 180-200 euro liggen.

Wat wil ik weten ?

- Scherpte op hoge resoluties (minimaal 1280*1024, 1600*1200)
- Moire effecten
- Instelbaarheid (zijn de menu's snel en makkelijk bereikbaar?)
- Kwaliteit afwerking / duurzaamheid

Hier mijn keuze :

Iiyama LS902UT Vision Master 1451
Philips 109E50 of de 109E51
MAG PF986
Belinea 106055

Waar moet ik op letten ? Ik ben een 17 inch gewend en mijn oude CTX voldeed prima.
Ook 6 jaar is een redelijke tijd voor een destijds redelijk geprijsd model (VL710)

Ik speel games (HL, DoD op 1600*1200 en wil minimaal 70Hz halen op die resolutie).
Mijn desktop gebruik ik altijd op 1280*1028 op minimaal 85Hz).

Ik heb ook gekeken naar de tip van tweakers zelf : Samsung SyncMaster 957mb en dat lijkt
me inderdaad een leuk bakkie, maar net even te duur.

Wie wat te melden heeft over mijn keuze, graag !
(Als ik een interessant model over het hoofd heb gezien uiteraard ook)

[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 29-07-2004 10:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:06
Ik zoek ook een (goedkope) 19", heb ongeveer het zelfde budget als jij :) Ik zie ook geen recentie reviews. Ik word gek van 1280*1024@60hz :) Ik verwacht dat deze beeldschermen niet zo veel van elkaar verschillen. De Iiyama is een goed merk, ik denk dat ik daarvoor ga.

[ Voor 3% gewijzigd door jordz. op 29-07-2004 10:52 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een goede 19" CRT van minder dan 300€ moet ik nog tegenkomen. Ze kunnen allemaal wel 1600x1200 maar tegen 70 of 75Hz. Maar je zegt dat je daarmee al voldoende hebt. Dan zou ik in jouw geval voor de Iiyama gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23659

ik heb een samsung syncmaster 959nf, erg mooi beeld.. vlak, rustig, 100 hz met 1200*1000, mooie kleuren.. ben hem gaan halen in germany, scheelde 50 euro.

net boven je budget, maar zeker de moeite waard om te bekijken.
bedenk wel dat je monitor jaren mee gaat...
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/monitor/crtmonitors/images/959nf_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik zie ook een ouder model van Samsung staan in PriceWatch : Samsung Syncmaster 957P
(slechts 1 winkel)

Iemand bekend met dit model ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Ik heb ook (nog steeds) hetzelfde dilemma.. En meestal ben ik echt iemand die voor een dubbeltje op eerste rang gaat zitten, dus dacht ik aan de Iiyama LS902UT Vision Master 1451 19", deze ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://image.age.pl/gfx/images/MO/ZDJ2/4d4f31395f4949414d4c533930325554.jpg
*click*

Deze monitor kost 167 €, zelfs bij computerland, dus cheap = cheap.. Reviews kan ik overal vinden, zowel negatieve als positieve, maarja, guess that it's just a matter of luck..

Maar, dan ga je toch twijfelen, en dan zie je zo'n mooie LG flatscreen CRT bij je buurman staan... Ooooh wat is ie mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcrus.com.au/pcrus/images/pictures/mon-lg-T910B.jpg
*click*

Kost 224€ @ gistron, eigenlijk buiten mijn budget.. Maarja, flatbeeld, ultra-scherp... Reviews? Alleen maar lovend, op een enkele zeikerd na die niet meer weet waarom hij hem gekocht heeft omdat ie de kleuren niet mooi vindt.. :+ O-)

Maarja, dan besluit je toch weer dat het grijze niet al te goed past bij je zuiver-witte pc-apparatuur, en dan kijk je nog eens verder...

Dán vindt je de Samsung Syncmaster 959NF (meen dat dit dezelfde is als die van de tweakert hierboven.. :P...) Oehh, wel een beetje heavy prijskaartje.. (nét onder de driehonderd euro), dan ga je eventjes alle pc-winkels afstropen om te kijken welke gek nog crt-monitoren heeft staan, en jawel hoor, vobis heeft ze.. En ooooooooh wat een beeld, dat een monitor ooit zulk mooi scherp en haarfijn beeld zou kunnen weergeven.. TFT? What's that?? 8) Kijk eens wat een schoonheid..

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1089213903.jpg
*click*

Goed, ik heb dus nog een maandje te gaan voordat ik besluit. Maar ik denk dat ik gewoon eventjes lekker doorspaar en dan toch maar niet die nieuwe Antec-computer cases ga kopen en het voorlopig maar eventjes doe met mijn SweeXjes.. Dán wordt het ook duidelijk de Samsung, hij biedt zelfs @ de hoogste resolutie nog makkelijk 100 Hz., dat staat gewoon voor heerlijk scherp beeld en geen koppijn.. Dus als jij eventjes door kan sparen.. DOE DAT DAN!!!
B) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:58
Ik heb een Iiyama VisionMaster Pro 451.
De monitor geeft een goed beeld, maar de antireflectielaag is slecht.

De eerste had na een week al een verticale beschadiging/streep/kras in die laag.
Dat is niet tijdens het vervoer of tijdens het gebruik gebeurd.
Er zat geen garantie op dergelijke zaken en ik heb hem maar gelijk weer verkocht.

Toen kocht ik mijn tweede.
Die was in het begin perfect.
Maar nu zie ik meerdere beschadigingen in de antireflectielaag.
1 ervan zit nagenoeg op dezelfde plek, en is even groot, als de beschadiging van mijn eerste monitor.
Verder nog 2 of 3 van dergelijke beschadigingen (maar iets kleiner) op het scherm.

Het lijkt erop, dat de antireflectielaag met een bepaalde spanning op de beeldbuis wordt aangebracht en dat die spanning soms iets te groot is, waardoor er beschadigingen in de antireflectielaag ontstaan.

Even voor de duidelijk: ik ben ontzettend zuinig op mijn monitoren en ik weet zeker dat deze beschadigingen niet door mijn toedoen ontstaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23659

wat ook handig is bij de samsung, je kan het beeld 'oplichten', dus een zone (of alles) lichter maken. in erg donkere games is dit handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:21

Wom

mark_vs schreef op 29 juli 2004 @ 12:08:
Ik heb een Iiyama VisionMaster Pro 451.
De monitor geeft een goed beeld, maar de antireflectielaag is slecht.

De eerste had na een week al een verticale beschadiging/streep/kras in die laag.
Dat is niet tijdens het vervoer of tijdens het gebruik gebeurd.
Er zat geen garantie op dergelijke zaken en ik heb hem maar gelijk weer verkocht.

Toen kocht ik mijn tweede.
Die was in het begin perfect.
Maar nu zie ik meerdere beschadigingen in de antireflectielaag.
1 ervan zit nagenoeg op dezelfde plek, en is even groot, als de beschadiging van mijn eerste monitor.
Verder nog 2 of 3 van dergelijke beschadigingen (maar iets kleiner) op het scherm.

Het lijkt erop, dat de antireflectielaag met een bepaalde spanning op de beeldbuis wordt aangebracht en dat die spanning soms iets te groot is, waardoor er beschadigingen in de antireflectielaag ontstaan.

Even voor de duidelijk: ik ben ontzettend zuinig op mijn monitoren en ik weet zeker dat deze beschadigingen niet door mijn toedoen ontstaan zijn.
Ik heb de 452, welke bijna gelijk is aan deze en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een duidelijke plek in de anti reflectie laag zitten. Verder erg fijne monitor, alleen jammer van eerder genoemd probleempje.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97122

Ik ben inmiddels aan mijn derde IIyama 19 inch visionmaster 1451 toe in 4 maanden. Telkens hoog resonant gepiep en na een tijdje deed ie niets meer. De service is keurig van IIyama, kreeg telkens netjes een nieuwe. Echter Ik zou graag willen dat ie het bleef doen. Voor mij geen IIyama meer de volgende keer, daar mijn tweede monitor een Belinea het al 7 jaar zonder maar een hapering te vertonen al die tijd trouwe dienst verleend. (draai in dual view met een asus geforce Ti4800)

De IIyama geeft echter (als ie het doet) wel een stuk beter beeld als die Belinea. Veel scherper en meer herlderheid. Das weer een pro. Ik heb zoals gezegd echter problemen met de duurzaamheid of betrouwbaarheid van de IIyama monitor.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 97122 op 29-07-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. Een vriend van mij heeft ook een iiyama, weet niet precies wat voor model, is iig een flatmodel CRT 19", met audio ingebouwd (buitengewoon ZUIGENDE audio, BTW..) Het beeld is schitterend, lekker scherp, in hoge res. draait ie ook nog lekker 100 hz., het jammerlijke is alleen dat no matter what kleureninstellingen hij gebruikt, het blijft altijd iets te "groen" (ik zou denken dat zijn groene channel gewoon niet goed ingesteld kan worden..) Hij heeft ook zo'n coating, ik kan er alleen maar van zeggen dat ik dat wel geweldig irritant vindt, je hoeft er maar eventjes met het puntje van je vinger aan te zitten en woppa, fat fingerprint.. :(
Verder zie ik bij hem geen beschadegingen aan z'n coating, behalve dus dat ie lekker snel vies wordt.. Ik blijf bij de samsung, vooral als ik nu de verhalen hoor van mensen met toch wel brakke iiyama's.. De samsung blijkt toch wel een renomated-tweaker monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
kennen jullie de ViewSonic G90f1/b?

Deze is zwart en kost in de PW ca. 240 euro.

Max Resolution 2048 x 1536 / 60 Hz
Dot Pitch / Pixel Pitch 0.21 mm

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 18:32

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Ik heb de Samsung 959NF na lang twijfelen gekocht vorig jaar. Tot nu toe is dit scherm mij zeer goed bevallen, met name de highlight functie is in sommige spellen ideaal vanwege het scherpere en lichter beeld in donkere ruimtes zonder te kloten met gammainstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Bijna alle platte CRT's vind ik een ramp... de meeste platte CRT's gebruiken twee horizontale steundraden om het beeld stabiel te houden. Nou kun je zeggen wat je wilt, maar ik zie die dingen overduidelijk en het is dan ook hartstikke storend.

Aan de topicstarter dus de vraag of hij die steundraden niet irritant vindt... want anders vallen de meeste platte schermen al af...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Tsja, ik ken die draden. Liever heb ik deze niet zichtbaar. Het scherm hoeft niet echt plat te zijn, heb ik nu ook niet.

Hebben de genoemde monitors zichtbare horizontale draden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
In de Iiyama VisionMaster Pro 451 zijn die draden nagenoeg onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Ben laatst met een vriend van mij op zoek gegaan naar een 19" crt. Wordt lastig, want bij de meeste winkels staan ze niet eens meer. Die vlakke beeldbuizen zijn leuk, als je ze van Philips/LG hebt. Ik vind persoonlijk die horizontale lijnen in de Diamondtron beeldbuizen (oa. Iiyama) wel storend, ook al zijn ze 'nagenoeg onzichtbaar'... ik zie ze en vind ze naar.

De visionmaster pro van iiyama is ondanks deze lijnen stukken mooier dan de LS modellen. Ik heb zelf nog een LS702 en vind 'm niet mooi scherp.

Die vriend van me heeft uiteindelijk een Philips 109E50 gekocht. Prima apparaat. Scherper dan mijn Iiyama in ieder geval.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56
hier ook een samsung 959NF gebruiker.. bijzoner tevreden met het scherm, kwam in reviews ook zeer goed naar buiten (werd 2e na een eizo die 200 duurder was ofzo)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:32

Smarron

The bend

Ik heb 2 Diamondtron's van Iiyama hier staan, met 2 horizontale draden. Sorry, maar als je die na een paar weken nog steeds ziet, heb je volgens mij een vooroordeel tegen die lijnen. Ik heb diverse mensen op bezoek gehad die ze niet eens zien.

Na een paar weken zijn ze zowieso niet zichtbaar meer, althans je let er echt niet meer op. Daarvoor heb je wel sublieme monitoren waarbij de rest in het niet valt. Ik heb het nu alleen over Iiyama, niet alle platte monitoren hebben deze lijnen.

Maar het blijft een eigen keuze, doe mij maar liever een platte beeldbuis van uiterst goede kwaliteit, dan zo'n halfbolle. Dat ziet er niet uit. Ook de weerspiegeling is beter te zien.

Even ontopic maar weer, ik zou in het geval van de TS-er de Samsung 959NF nemen. Die 2 tientjes zullen zichzelf terug gaan betalen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb in mijn vorig scherm ook die draden zitten. Nagenoeg ben ik een fervent photoshopper en perfectionist, maar ik ga me echt niet kapot liggen te staren op die draden. Ze zijn er, leer ermee leven. Ik had er geen last van, omdat ik wist dat het zonder die 2 draden nooit zo'n scherp beeld zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voordat ik mijn 19" Iiyama VMP 452 aanschafte, dacht ik ook dat ik nooit zou wennen aan die draden in het scherm, maar dat bleek mee te vallen. Op een lichte achtergrond zie je ze gewoon goed, dat ga ik niet ontkennen. Wel wil ik je meegeven dat je er echt aan went en dat de kwaliteit van het scherm je verder niet teleur zal stellen.

De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima op peil. Mijn monitor kan max 1900x1400 oid, maar dan zit je op 60hz. Ik zet hem op 1280x1024@85hz en dat werkt perfect. Deze monitor is al 2,5~3 jaar oud, dus tegenwoordig kan je wel 1600x1200@100 Hz vermoed ik.

Let wel op de coating laag. Een vuiltje afvegen waarbij je het scherm net iets teveel met je nagel raakt en je hebt de rest van je 'scherm-carriere' een kras. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 29-07-2004 14:21 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PromWarMachine schreef op 29 juli 2004 @ 14:20:
Voordat ik mijn 19" Iiyama VMP 452 aanschafte, dacht ik ook dat ik nooit zou wennen aan die draden in het scherm, maar dat bleek mee te vallen. Op een lichte achtergrond zie je ze gewoon goed, dat ga ik niet ontkennen. Wel wil ik je meegeven dat je er echt aan went en dat de kwaliteit van het scherm je verder niet teleur zal stellen.

De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima op peil. Mijn monitor kan max 1900x1400 oid, maar dan zit je op 60hz. Ik zet hem op 1280x1024@85hz en dat werkt perfect. Deze monitor is al 2,5~3 jaar oud, dus tegenwoordig kan je wel 1600x1200@100 Hz vermoed ik.
offtopic:
Dat was het mooie van de VM Pro 450, die kon al 1600*1200 @ 85Hz !! Deze gebruik ik nu nog steeds op die res. en doet al ruim 7 jaar dienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Ik zou voor de monitor van LG gaan, die maakt zijn eigen beeldbuizen, en deze zijn altijd prima van kwaliteit, das bij IIyama maar afwachten omdat die nooit hun eigen schermen maken, soort plakmerk eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Het verschil tussen de oude IIyama Pro-modellen en de elcheapo IIyama's is erg groot, vind ik. Die 1451 lijkt griezelig veel op de 13xx's (?) die wij op kantoor hadden, en dat was elcheapo shit.
Ik ben erg gelukkig met mijn tweedehands 450 Pro, maar de nieuwere 454's etc vind ik minder. Tip: kijk in de vraag&aanbod of er een mooie 450 Pro instaat en ga kijken... zo kom ik ook aan mijn kijkdoos.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Anoniem: 109718 schreef op 29 juli 2004 @ 14:26:
Ik zou voor de monitor van LG gaan, die maakt zijn eigen beeldbuizen, en deze zijn altijd prima van kwaliteit, das bij IIyama maar afwachten omdat die nooit hun eigen schermen maken, soort plakmerk eigenlijk :P
Goh, een maat van me heeft 5 jaar geleden ook een LG gekocht.. Hij heeft nu onderhand zo'n 5 monitoren gehad. Zelfs al 2 van de nieuwe serie.. (zilver/blauw)..
En ook nu weer toont de monitor gebreken.. maar de garantie is inmiddels helaas verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Laatst online: 05-06 08:48
Ik heb zelf de iiyama Vision Master 452 nu zo'n 2.5 jaar (koste destijds rond de €350 dacht ik). En ik ben er erg tevrede over. De specs zijn niet denderend maar genoeg voor mij, meeste games speel ik op 800x600@120hz of 1024x764@100hz en desktop 1280x1024@85hz. Wel kreeg ik soms vreemde vlekken in de hoeken als het warm was maar na wat instellingen te hebben veranderd is dit niet meer voorgekomen. Die 2 lijnen was ik na 1dag aan gewend.
Ik heb ook wel eens achter een vm450 gezeten en vond die eigenlijk nog beter dan mijn 452 (en dat voor een 7+ jaar oude monitor) en de specs zijn erg goed misschien dat je die (of een vm454) ergens goedkoop 2de hands op de kop kan tikken?

Iiyama LS902UT Vision Master 1451 heb ik ook eens bekeken maar vond het beeld niet echt super en hij is vrij bol.

Hitachi monitoren gebruiken dacht ik dezelfde techniek als de nec/iiyama schermen, diamondtron, maar waren wat goekoper ik kan ze alleen nergens vinden in de pricewatch.

Belinea monitoren vind ik over het algemeen niet echt denderend en het design vind ik erg lelijk (mjah is persoonlijk)

Philips heb ik niet echt ervaring mee.

De Viewsonic monitoren (die al eerder genoemd zijn) heb ik wel goede dingen over gelezen (in amerikaanse reviews) maar zijn lastig te verkrijgen in NL volgens mij.

Ik denk dat de Syncmaster 957MB de beste keus voor je is als je een nieuwe monitor wilt. Ik heb er wel eens op gespeeld bij een q3 tournooi en hij is lekker scherp en heeft mooie kleuren. Hij ligt wel een klein beetje buiten je budget
pricewatch: Samsung Syncmaster 957MB 19"

Misschien dat je ook even naar een hyundai monitor moet gaan kijken die hebben namelijk hetzelfde binnewerk als samsung monitoren maar zijn volgens mij nog gunstiger geprijst. Deze vond ik in pricewatch:
pricewatch: Hyundai Q995 (Zilver)

Het beste is natuurlijk dat je de monitoren van te voren even bekijk in een winkel ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik kreeg van een winkel het advies deze te nemen :

HP S9500 - Display - CRT - 19" - 1600 x 1200 / 75 Hz - 0.22 mm

Volgens mij ook verkocht als Compac.

Deze is 47 cm diep en is dus een stuk groter dan bv een Iiyama die hierboven genoemd zijn.

Iemand ervaring met deze HP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja.. Niet echt indrukwekkend, zo'n HP.. Als ik mij niet vergis zijn deze CRT-monitoren net als die van Packard Bell absoluut niet eens flatscreen (lijken wel gemodde tv-schermen, zo bol), en je betaalt jezelf eigenlijk blauw aan functies op dat scherm waar je geen enkel nut van gaat ondervinden.. Wat is de prijs van die monitor?? (staat niet in de pricewatch) En hoezo zou hij een stuk groter zijn als een 19" iiyama??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo'n flatscreen wen je aan maar je kan er ook zo aan wennen dat je niet meer zo'n bolle monitor wil zoals ik heb gehad. Ik heb vroeger altijd met Sony Triniton monitoren gewerkt en toen moest ik een keer op iemands computer werken die een gewoon beeldscherm had. Ik kreeg pijn aan mijn ogen en het beeldscherm klopte niet met alles volgens mij. Aan die flatscreen wen je wel en die draden zoals bij Sony zie je op een gegeven moment echt niet meer. Mijn 8 jaar oude Sony 100ES waar ik nog op werk is prima geschikt voor een beetje internet en is maar 15 inch maar werkt prima.

Ik verkoop ook Philips 19 CRT die 150 en die monitor kan tot 1920*??? aan. Dat is op zich wel heel relaxed. Die is ook niet te duur.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Xymox schreef op 30 juli 2004 @ 07:40:
Ik kreeg van een winkel het advies deze te nemen :

HP S9500 - Display - CRT - 19" - 1600 x 1200 / 75 Hz - 0.22 mm

Volgens mij ook verkocht als Compac.

Deze is 47 cm diep en is dus een stuk groter dan bv een Iiyama die hierboven genoemd zijn.

Iemand ervaring met deze HP ?
Ik heb eens op de 17" versie gewerkt en vond de beeldkwaliteit niet hetzelfde als mijn LG Studioworks 700S...

Is misschien de LG F900B geen optie? Deze is wel wat duurder, maar doet wel 1600*1200 @ 75hz. €269 in de pricewatch.
Ikzelf wil de P versie, die kan een hogere resolutie aan met een hogere verversingsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

ik in 2002 op de hcc dagen zo'n iiyama LS902UT Vision Master 1451 gekocht voor toen iets van 219 euro.

nu is het wel zo dat het beeld een beetje bol is,maar wat me echt opviel was de vervorming,het beeld word groter als je een lichte pagina opent (wit bevoorbeeld)
en als je dan een donkere pagina zou hebben word het beeld weer iets kleiner.
de eerste maand zag je dit heel erg,daarna valt het niet meer op.

dcc informatie(ergens een optie diep binnen in je scherminstellingen) staat standaart aan...dat ging bij deze dus fout,heel erg fout.
windows zegt dat de monitor draaid op 100Hz maar de monitor blijft gewoon op 60Hz staan,na uitzetten van die optie was alles weer goed (kostte me wel ee hele tijd op hier achter te komen)

maar als ik het over zou mogen doen had ik wat duurders gekocht,en waarschijnlijk ook wat platters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... Dat deed mijn 19" cheap-ass highscreen/vobis (misschien was het wel stiekem een iiyama, die lui van highscreen outsourcen meestal..) dus ook.. Ik denk dat dit gewoon gratis eigenschappen zijn van die cheape dingen, daarvandaan dat ik het nu niet erg vindt om wat duurders te kopen waar ik 30 keer veel meer plezier van heb.. Voor zover ik mensen er nog niet van overtuigd heb.. Het wordt dus de Samsung SyncMaster 959FP.. Ik heb bij Vobis in ieder geval géén draadjes gezien, dus dat zal ook wel niet veranderen als ik er recht voorzit.. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 30-07-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Nah, ik zou niet zo'n bol scherm kopen.
Bovendien vind ik de beeldkwaliteit van de 1451 niet om over naar huis te schrijven.
De TS raad ik aan om wat langer door te sparen en in ieder geval een vlak scherm te kopen.

[ Voor 73% gewijzigd door mark_vs op 30-07-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 99613 schreef op 30 juli 2004 @ 10:29:
Hmm... Dat deed mijn 19" cheap-ass highscreen/vobis (misschien was het wel stiekem een iiyama, die lui van highscreen outsourcen meestal..) dus ook.. Ik denk dat dit gewoon gratis eigenschappen zijn van die cheape dingen, daarvandaan dat ik het nu niet erg vindt om wat duurders te kopen waar ik 30 keer veel meer plezier van heb.. Voor zover ik mensen er nog niet van overtuigd heb.. Het wordt dus de Samsung SyncMaster 959FP.. Ik heb bij Vobis in ieder geval géén draadjes gezien, dus dat zal ook wel niet veranderen als ik er recht voorzit.. 8)
Bedoel je niet de 959NF ?? Ik ken de FP eigenlijk niet, de pricewatch ook niet geloof ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk bedoel ik de NF.. Ik was in de war met een LG monitor ofzo.. Dus voor de duidelijk.. Mijn voorkeur heeft SAMSUNG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 99613 schreef op 30 juli 2004 @ 12:17:
Tuurlijk bedoel ik de NF.. Ik was in de war met een LG monitor ofzo.. Dus voor de duidelijk.. Mijn voorkeur heeft SAMSUNG!!!
Lijkt me idd een uitstekende keuze voor relatief weinig geld.

Ik was zojuist een systeem aan het samenstellen en heb tweemaal de 959NF erbij gedaan. 1600*1200 @ 85Hz lijkt me een res. om lekker te kunnen werken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62701

Ik heb zelf een iiyama Vision Master pro 454, en ik ben er zeer tevreden over. Je ziet wel 2 horizontale lijnen maar dat is ampers zichtbaar. Erg handig is de USB hub aan de zijkant van de monitor. Uiteraard prachtig beeld. Ik heb deze toen gekocht (ongeveer 2 jaar geleden) omdat deze hoge refreshrates aankan.

640x480 (Hz) 200
800x600 (Hz) 180
1024x786 (Hz) 142
1152x864 (Hz) 126
1280x1024 (Hz) 107
1600x1200 (Hz) 92
1920 x 1440 (Hz) 77Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104

Dat klinkt natuurlijk wel heel mooi zulke hoge refresh-rates bij hoge resoluties, maar denk er wel aan dat om een resolutie van 1600*1200 of zelfs 1920*1440 goed weer te geven, een monitor ook fysiek over een dergelijk aantal beeldpunten moet beschikken. Trinitron en Diamondtron monitoren hebben een dot-pitch / stripe pitch welke niet diagonaal maar horizontaal gemeten wordt.

Kijk je naar b.v. een Iiyama Visionmaster Pro 455 dan heeft deze een stripe pitch welke tussen de 0.25 mm (midden in de beeldbuis) en de 0.27 mm (zijkanten) varieert. De duurdere Visionmaster Pro 454 heeft een univorme strip pitch van 0.24 mm wat voor een Diamond- / trinitronmonitor erg fijnmazig is. De beeldgroote is 19 inch maar hiervan zit een goede inch achter de plastic behuizing en als je de monitor optimaal instelt op scherpte/ geometrie / etc. dan gaat er meestal nog een extra halve inch af. Bij een beeldverhouding van 4:3 heb je het dan over een werkelijk beeldgrootte van 14.0 bij 10.5 inch oftwel bij 356 bij 257 milimeter. Dit betekend dat de beeldbuis pakweg 1482 bij 1111 beeldpunten heeft. Stel je een hogere resolutie zoals 1600*1200 in, dan betekend dit simpelweg dat bepaalde beeldpunten door de monitor fysiek niet weergegeven kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 30-07-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
Weet iemand of er 19" zwarte crt te koop is voor een leuk bedrag??? Kijk regelmatig op pricewatch maar 99,9% van alle 19" zijn wit die daar op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Ik heb eens een Gericom 19" crt bij de Little gekocht.
Prima ding, superplat.

Kostte mij toen 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
-=edit, niet goed gelezen=-

[ Voor 96% gewijzigd door KinG PopLa op 30-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
sjek schreef op 30 juli 2004 @ 18:34:
Weet iemand of er 19" zwarte crt te koop is voor een leuk bedrag??? Kijk regelmatig op pricewatch maar 99,9% van alle 19" zijn wit die daar op staan.
De Viewsonic G90F+B is zwart en kost maar €243.03: http://www.obcs.nl Ik heb er zelf geen ervaringen mee.
De LG flatron reek is grijs en de F900B is ook grijs, maar kost wel zo'n €280...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook ik heb een 19" Iiyama, en wel de 455 (MM904UT).

Ik zou hem niet 'n tweede keer kopen. De 2 draden blijf ik ook zien. Niet dat het echt hinderlijk is, maargoed.

Verder zit er al een klein putje in m'n scherm. Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, het zat er gewoon opeens...

Verder ben ik ook niet tevreden over de scherpte. Af en toe zit ik achter een leuke TFT en dan zie je pas goed dat dat echt veel scherper is.

Reden dat ik geen TFT gekocht had, was m'n angst voor dode pixels, ghosting (16ms TFT'tjes waren er toen nog niet) en kleurverschil tussen het midden en de randen van het scherm.

Probleem is dat zo'n scherm nog lange tijd meegaat, dus even een ander scherm kopen vind ik ook weer zonde. :(

Succes met zoeken trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Hier verkopen ze gebruikte modellen.

Die Nec Multisync E950, ook daar geen zinnige review over te vinden.
Aan de specs te zien wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 10:41

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb een PHILIPS 109B50, deze heeft een schaduwmasker (dus geen stuundraden), en heeft lightframe (heel hoge helderheid waneer je t nodig hebt).
De buis is bijna 100% vlak (je moet echt heel goed kijken om te zien dat dit niet zo is) en hij haalt mooie refreshrate's, ik draai zelf 1152x864 bij 100Hz en de instelmogelijkheden zijn eindeloos.

ride on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 06:56
Anoniem: 99613 schreef op 29 juli 2004 @ 11:34:Maar, dan ga je toch twijfelen, en dan zie je zo'n mooie LG flatscreen CRT bij je buurman staan... Ooooh wat is ie mooi:
[afbeelding]
*click*

Kost 224€ @ gistron, eigenlijk buiten mijn budget.. Maarja, flatbeeld, ultra-scherp... Reviews? Alleen maar lovend, op een enkele zeikerd na die niet meer weet waarom hij hem gekocht heeft omdat ie de kleuren niet mooi vindt.. :+ O-)

Maarja, dan besluit je toch weer dat het grijze niet al te goed past bij je zuiver-witte pc-apparatuur, en dan kijk je nog eens verder...
Dat is zeker een mooie monitor. Is dat de LG T910B ? Ik kan er alleen geen enkele reviews van vinden, met Google vind ik alleen maar webshops wat ik ook probeer ( :| zal wel aan m'n google kunsten liggen maar ik doe blijkbaar iets verkeerd :X )

Dus heb jij (of iemand anders uiteraard) misschien een/wat link/linkjes naar review(s) ? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is in ieder geval een review van negentien 19" monitoren, waaronder ook LG/Samsung, etc... Het is een wat oudere review, maar het geeft naar mijn mening wel een goed beeld van de kwaliteit van de monitoren van elke fabrikant.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Mooie review is dat ja.

Alleen ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Er is zoveel keus, van goedkoop tot duur. Er zijn gewoon teveel monitoren om uit te kiezen :/

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-express.com.au/images/lg_t910b.jpg

De LG T910B. Wat een prachtig design, juweeltje voor het oog. Mooie zilvere kleur. Een maximale resolutie van 2048 x 1536 / 61Hz en een aanbevolen resolutie van 1280 x 1024 / 85Hz. Dat staat garant voor heel wat uurtjes computeren zonder gigantische koppijn en met je neus tegen het scherm aan zitten _/-\o_ Met een schappelijk prijsje van €229,90 ligt ie netjes binnen mijn budget.

En dan zie ik ook redelijk vaak deze langs komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.clust.com/boutique/ressources/in/ina591/ina59101.jpg

De Hyundai ImageQuest Q995 Silver/Black. Ziet er ook mooi uit, past perfect bij me zwarte barebone. Ook een compleet Flat beeld. Maximale resolutie van 1600 x 1200 @ 75 Hz en een aanbevolen resolutie van 1280 x 1024 @ 85 Hz. Aangezien ik toch op die laatste resolutie werk, dezelfde refreshrate dus als de LG. Moeilijk moeilijk. Een stuk goedkoper, €197 is een erg nette prijs en duidelijk binnen mijn budget. Maar ik begin wel een beetje over de kwaliteit te twijfelen.

En dan deze

Afbeeldingslocatie: http://www.yopi.de/images/prod_pics/101/e/101627.jpg

De Iiyama MM904UT. Ik twijfel nou of hij een zilvere kleur heeft zoals op de vele foto's of gewoon compleet wit is, maar toch. Een maximale resolutie van 1800x1440 @ 64Hz en een aanbevolen resolutie van 1280x1024 @ 89Hz. Op m'n resolutie toch net iets beter. Moeilijk moeilijk, zeker een moeilijke. De prijs voor de witte (of is hij nou grijs?) is €265, dat is net over mijn budget. De pijs voor de zwarte is €309, dat is al weer wat duurder en toch ruim over mijn budget.

Echt moeilijk dus, reviews zijn er ook niet echt te vinden. Moeilijke keus dus. Ik denk toch dat ik voor de eerste ga, de LG T910B. Nette prijs, Flatron beeld en een prachtig design.

Wat zeggen jullie :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen.. Doe de LG, van dat drietal.. Ik vindt hem de mooiste, Hyundai is twee tientjes goedkoper en heb ik nog niet zo veel over kunnen lezen.. Die LG heeft die buurman van mij dus, en dat ding is in een woord gewoon subliem (ik neem de samsung 959fp omdat juist al mijn apparatuur wit is..)... Die iiyama is gewoon wit/beige en ik vindt eigenlijk het design afzichtelijk.. Het straalt veel cheaps uit, op een bepaalde manier vindt ik dus die sierlijke letters die iiyama altijd aan de bovenkant van hun monitoren zet voor het modelnummer gewoon goedkoop en erop geplakt eruit zien.. Het liefst hou ik van subtiele kleine merkjes/modelnrs. en dan niet groots over de rand van het beeld geschreven.. Die LG heeft bijvoorbeeld dat kleine schitterende subtiele hoofdje.. De samsung is wat minder subtiel maar altijd nog subtieler dan iiyama.. Iiyama ben ik trouwens niet zo over te spreken kwa beeldkwaliteit enz.. Voor mij zijn er twee toppers en dat zijn LG en Samsung, en mijn keuze heb ik vrij duidelijk gemaakt nu geloof ik.. Voor jouw geval zou ik dus voor de LG opteren, lekker zacht prijsje, die 220 €... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Ok nu een laatste vraag todat ik overtuigt ben :) (:P) Is de beeldbuis zelf ook helemaal vlak (dus niet een glasplaat ervoor) Want ik zie soms op die foto's wat eigenaardige schaduwen :P Ik dacht laat ik het even vragen :D Als die beeldbuis zelf ook vlak is, dan word de LG T910B dus mijn keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 07:56
schien even een maandje wachten en de samsung halen? een monitor is toch iets waar je erg lang mee moet..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 08-06 10:48

bonzz.netninja

Niente baffi

waar is die LG T910B te krijgen dan? ik zie hem niet staan bij pricewatch

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Staat niet in de pricewatch nee. Maar www.gistron.com heeft hem staan voor €229,90
Devian schreef op 01 augustus 2004 @ 17:04:
schien even een maandje wachten en de samsung halen? een monitor is toch iets waar je erg lang mee moet..
Veel duurder dan de LG is hij niet, pricewatch is de goedkoopste €280,17. Maar €50,27 duurder dus.. Dat is niet veel. Ik vind het design (en de kleur wit) alleen lelijk.

Ik denk toch dat ik voor de LG kies, kwa refreshrates misschien iets minder, maar het design en kleur telt bij mij toch ook wel een beetje mee.

[ Voor 78% gewijzigd door diabyte op 01-08-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

diabyte schreef op 01 augustus 2004 @ 17:30:Veel duurder dan de LG is hij niet, pricewatch is de goedkoopste €280,17. Maar €50,27 duurder dus.. Dat is niet veel. Ik vind het design (en de kleur wit) alleen afzichtelijk.

Ik denk toch dat ik voor de LG kies, kwa refreshrates misschien iets minder, maar het design en kleur telt bij mij toch ook wel een beetje mee.
Sorry, een beetje tel je nu wel erg zwaar mee.

Een monitor zou ik in eerste instantie kopen voor de specs. Hoge resoluties i.c.m. hoge refreshrates. Een CRT is toch al niet denderend voor je ogen, neem er dan 1 die een zo hoog mogelijke refreshrate kan halen zodat je niet gek in je hoofd wordt van dat getril! Een monitor is wel een investering voor de minimaal de komende 3-6 jaar neem ik aan? Zeg nou zelf, wat is € 50,- verspreid over 6 jaar?

Ik begrijp je wel, het oog wil ook wat, maar als je deze zin op een andere manier ontleedt, zouden je ogen liever een wat rustiger en beter beeld willen hebben dan flickering. Think about it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je mag me toch anders eens een trilling aanduiden bij 100Hz, zelfs al bij 85Hz... CRT's zijn niet slecht voor de ogen, maar het slechte gebruik ervan. Draai geen 800x600 op 17" als je er 30cm vanaf zit. Draai het op een scherpe resolutie, met een refreshrate van tenminste 75 of 85 (als je het kan onderscheiden) en met voldoende afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

2 jaar terug heb ik de overstap gemaakt van mijn oude 15 inch naar een Iiyama visionmaster pro 454. 19 inch, 100% platte buis, 2 horizontale draden.
Dit na lang twijfelen(mn over die draden). Die twee horizontale lijnen zie je wel maar enkel op een lichte achtergrond. Ik stoor me er niet aan terwijl ik me toch vrij makkelijk aan dingen irriteer.. Ze vallen me eigenlijk alleen op als ik in Word aan het typen ben.

Ervaringen zijn goed. Beeldkwaliteit enzo prima. Hoge resolutie icm hoge refeshrates (100hz). Ik wil niet lager meer.
Alleen geeft dit kanon wel een hoop hitte af. En er zit een klein zacht, resonerend geluid in wat je kan horen in een heel, heel stille omgeving. Op mijn werk staan dezelfde monitoren en daar kan ik het niet horen maar dat komt wellicht door de omgevingsgeluiden. Ik denk echter dat het aan mijn exemplaar licht.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nee hoor, ik heb dezelfde monitor en kheb soms ook een resonerend geluidje.
niet altijd, maar alleen als ik bepaalde schermpjes krijg. (weet niet meer welke schermpjes, ik ben het al gewend, maar volgens mij als ik een groot wit venster maximaliseert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb verleden weekeinde toch maar de LG T910B besteld.. Ik zal hem vandaag of morgen binnen krijgen, dan laat ik jullie meer weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sharkbyte schreef op 29 juli 2004 @ 14:17:
Ik heb in mijn vorig scherm ook die draden zitten. Nagenoeg ben ik een fervent photoshopper en perfectionist, maar ik ga me echt niet kapot liggen te staren op die draden. Ze zijn er, leer ermee leven. Ik had er geen last van, omdat ik wist dat het zonder die 2 draden nooit zo'n scherp beeld zou zijn.
LG Flatron's hebben die draden niet, waarom zou je ermee leren leven als de concurrentie platte CRT's maakt zonder draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die draden zitten er voor een reden, die doen ze niet om mensen te ambeteren. Het is niet dat LG ineens de miracle beeldbuis ontwikkelde die het niet nodig had zonder enig nadeel eraan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed.. Heb dus voor mij staan de LG T910B.. Een prima scherm.. Voor 220 € mag ik zeker niet klagen.. Heerlijk scherp, plat, geen draden... Neen, hier kan dus voor mij geen enkele TFT tegen op.. Dit is pure eye-candy om naar te kijken! Het nadeel wat sharkbyte bedoeld is dus dat je kleine zwarte randen overhoudt.. Maar goed, wat dat betreft nog geen CRT gezien die dat NIET heeft.. (wellicht de Samsung 959 NF), en de beeldkwaliteit en scherpte is gewoon zo uitstekend, wat een verademing... Zeker een aanrader voor mensen die nog niet de stap willen maken naar een TFT en die op zoek zijn naar een redelijk "goedkope", doch platte oplossing... Ook scheelt het kwa diepte 10 cm. met mijn vorige CRT, dus alweer wat meer ruimte op mijn bureau.. Go LG!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb hier een half jaar een Philips 109B5, met Lightframe software,en ben zeer tevreden.
Denk ook aan de goede garantie

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LG-beeldbuizen worden bij Philips gemaakt hoorde ik laatst, of zijn dat alleen de flatpanels? In ieder geval, heb drie jaar garantie... Zeer mooi!!! (dat heeft Philips dus ook? naast Iiyama...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Wat zijn de ervaringen hier met de Samsung SyncMaster 957MB van de tweakers hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104838

Anoniem: 99613 schreef op 25 augustus 2004 @ 13:07:
Goed.. Heb dus voor mij staan de LG T910B.. Een prima scherm.. Voor 220 € mag ik zeker niet klagen.. Heerlijk scherp, plat, geen draden... Neen, hier kan dus voor mij geen enkele TFT tegen op.. Dit is pure eye-candy om naar te kijken! Het nadeel wat sharkbyte bedoeld is dus dat je kleine zwarte randen overhoudt.. Maar goed, wat dat betreft nog geen CRT gezien die dat NIET heeft.. (wellicht de Samsung 959 NF), en de beeldkwaliteit en scherpte is gewoon zo uitstekend, wat een verademing... Zeker een aanrader voor mensen die nog niet de stap willen maken naar een TFT en die op zoek zijn naar een redelijk "goedkope", doch platte oplossing... Ook scheelt het kwa diepte 10 cm. met mijn vorige CRT, dus alweer wat meer ruimte op mijn bureau.. Go LG!!!!! :)
Heb zelf nu zo'n 3,5 jaar een LG915FT+ . Daar viel me na een tijdje de 'moire' op bij bijvoorbeeld zwarte verticale lijnen op witte vlakken. Alsof deze lijnen zich een halve centimeter uitvloeien. Verder zit er een heel lichte paarse gloed midden-onderin het scherm. Dit valt op bij een blauwe achtergrond. Ik vind het niet storend als ik er niet op let, maar toch jammer en daarom hoop ik dat LG zich hier heeft verbeterd. Merk jij hiervan iets in jouw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Anoniem: 99613 schreef op 25 augustus 2004 @ 13:21:
LG-beeldbuizen worden bij Philips gemaakt hoorde ik laatst, of zijn dat alleen de flatpanels? In ieder geval, heb drie jaar garantie... Zeer mooi!!! (dat heeft Philips dus ook? naast Iiyama...)
Juist andersom (gaat overigens alleen om de TFT panels.) LG maakt de panels voor Philips.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Ik heb zelf sinds een half jaartje de MAG 986FS (was el cheapo (€150))

Ik ben er toch wel tevreden over, het is een lekker groot scherm met nog best aardige prestaties, draai nu 1280x1024 op 75Hz, lekker scherp.

1600x1200 haalt ie helaas maar 60Hz, maar dit ziet er ook nog best aardig uit, optimaal toch wel 1280x1024.

Kortom prima monitors die MAG's

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb dus een Iiyama HM903DTA DiamondTron. En ik draai 1600x1200@100HZ. Perfect beeld. kep em 1 kapot gehad, binnen 48 uur een nieuwe aan de deur afgezet. Dus tot nu toe alles goed. ik moet wel zeggen dat ik vond dat ie erg duur was: 390 Euro

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:59

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Iemand ervaringen met Huyandai 19 inch monitoren?
Ik kan er in dit topic niets (tot nauwelijks) over vinden, en ook in die test/review is ie niet meegenomen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Deathchant schreef op 25 augustus 2004 @ 20:50:
Ik heb dus een Iiyama HM903DTA DiamondTron. En ik draai 1600x1200@100HZ. Perfect beeld. kep em 1 kapot gehad, binnen 48 uur een nieuwe aan de deur afgezet. Dus tot nu toe alles goed. ik moet wel zeggen dat ik vond dat ie erg duur was: 390 Euro
Die heb ik ook al een tijdje. Maar 1600x1200 vind ik toch echt te klein :)

1280x1024@100Hz vind ik het beste voor mij.
Maar over de monitor heb ik weinig te klagen.
Goede frequenties en prima beeldkwaliteit.
Tis zen prijs iig wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De iiyama 903 ken ik niet, maar ik ben al een jaar of 5 gebruiker van een Iiyama Vision master Pro 450. Laatst een 22" iiyama (203DT) en een 19" TFT (iiyama 481s) thuis gehad. Beiden zijn het huis weer uit. Gezien de huidige tweedehands waarde is de 450 pro volgens mij een zeer bekende top monitor! 1600x1200 vind ik ook teveel van het goede, ik draai hem op 1280x1024@100Hz. Ik zou hem graag vervangen voor een betere monitor, maar ik zou niet weten welke.
Ik moet alleen nog even een winkel vinden met een Samsung 213T, maar ik geloof niet meer erg in TFT nadat ik er 1 thuis heb gehad en zo'n klote Dell 17"TFT op mijn werk heb. Daartegenover zal er ook op CRT gebied flink betaald moeten worden voor kwaliteit! Ik zie van die 19" iiyama's voor belachelijk lage prijzen...........de kwaliteit is er ook naar. Destijds (5 jaar geleden) vonden mensen me gestoord dat ik Fl. 1450,- betaalde voor een monitor, maar ik heb hem nog steeds. Goedkoop=duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Laatst online: 08-11-2024

SynergY

<Insert title here>

Ik heb de LG F900P. Prachtig dingetje. Kost niet eens zoveel. Service van LG is geweldig, Bellen en volgende dag komt er iemand langs om je monitor te vervangen. Doen ze niet moeilijk over.

[ Voor 22% gewijzigd door SynergY op 27-08-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119072

voor de mensen die echt heel snel een monitor nodig hebben heb ik hier nog wel een dell 19" m990 liggen. : ) lekker cheap mag je em komen halen staat ook op tweakers.net : p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Zo ik ga dit topic weer even wat leven inblazen >:)
Morgen komt me 19" zwarte viewsonic CRT met vlakke beeldbuis in de kleur zwart binnen.
Na een hoop zoeken heb ik toch nog een monitor kunnen vinden die kwa eisen, kleur en formaat mij bevalt.
http://www.viewsonic.com/...tors/graphicseries/g90fb/
De specs zien er alvast niet misselijk uit en dit voor 205 euro (inkoop, normaal rond de 240)
Mischien andere die ik er blij mee kan maken. :9
Is er iemand die ervaring heeft met deze crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77546

Persoonlijk ben ik van mening dat 1600x1200 een goede resolutie is voor een 21" scherm. Bij een dot pitch van 0,25 heb je dan bij een zichtbaar beeld van 400x300mm precies fisiek het benodigde aantal beeldpunten op de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 77546 schreef op 26 oktober 2004 @ 01:10:
Persoonlijk ben ik van mening dat 1600x1200 een goede resolutie is voor een 21" scherm. Bij een dot pitch van 0,25 heb je dan bij een zichtbaar beeld van 400x300mm precies fisiek het benodigde aantal beeldpunten op de buis.
Mja nu nog het geld hebben voor een 21" deze 19" moet het maar ff gaan doen voorlopig. 21"zou ff niet weten waar ik dat moet laten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik heb zéér goede ervaringen met LG. Die monitoren zijn echt top, goed geprijst en perfecte service.

Ik heb ervaring dan met een 17'inch van me moeder, de Flatron 775FT (heel scherp maar geen lijntjes door je scherm). In ze 3e jaar piepte hij een beetje en stuurde ik LG een mailtje, volgende dag stond er iemand op de stoep om een splinternieuwe scherm te brengen en paar weekje later werd de oude weer opgehaald (perfecte service dus).

Zelf had ik een Iiyama VisionMaster Pro 455. Opzich mooi ding (wel lomp) maar de antirelectie laag zuigt :( Ook schijnt Iiyama slechte service te hebbwn (zoek maar ff naar topics op GoT).

Als ik jouw was zou ik voor een goede LG gaan met een dotpitch van 0,24 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
ZaeK schreef op 26 oktober 2004 @ 08:16:
Ik heb zéér goede ervaringen met LG. Die monitoren zijn echt top, goed geprijst en perfecte service.

Ik heb ervaring dan met een 17'inch van me moeder, de Flatron 775FT (heel scherp maar geen lijntjes door je scherm). In ze 3e jaar piepte hij een beetje en stuurde ik LG een mailtje, volgende dag stond er iemand op de stoep om een splinternieuwe scherm te brengen en paar weekje later werd de oude weer opgehaald (perfecte service dus).

Zelf had ik een Iiyama VisionMaster Pro 455. Opzich mooi ding (wel lomp) maar de antirelectie laag zuigt :( Ook schijnt Iiyama slechte service te hebbwn (zoek maar ff naar topics op GoT).

Als ik jouw was zou ik voor een goede LG gaan met een dotpitch van 0,24 .
Heb me viewsonic al besteldt en die heeft een dotpitch van 0,21 wat het ook mogen uitmaken. Zal vanmiddag me bevindingen ervan posten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb een Samsung 957MB. Nu sinds een maand ongeveer. Maar is zeker geen slecht beeld. Ik heb mijn beeld staan op 1280X1024@85Hz. Voor de rest geen problemen. Heeft er iemand ook dit scherm? Ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn of uberhaupt bevindingen van Samsung monitoren.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Wat vinden jullie van de standaard 19 inch CRT monitor bij Norrod. Hij kost maar 159 euro, dus verwacht je een El-Cheapo ding. Toch zijn de specs niet verkeerd: 1600*1200 @ 75Hz en 1280*1024 @ 85Hz. Wel jammer is dat ie maar een dot pitch van 0.26 mm heeft en dat hij (blijkbaar) merkloos is. Als hij snel kapot gaat heb je tenminste nog je garantie van 3 jaar...
Goedkoop of duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Appie. schreef op 26 oktober 2004 @ 21:35:
Wat vinden jullie van de standaard 19 inch CRT monitor bij Norrod. Hij kost maar 159 euro, dus verwacht je een El-Cheapo ding. Toch zijn de specs niet verkeerd: 1600*1200 @ 75Hz en 1280*1024 @ 85Hz. Wel jammer is dat ie maar een dot pitch van 0.26 mm heeft en dat hij (blijkbaar) merkloos is. Als hij snel kapot gaat heb je tenminste nog je garantie van 3 jaar...
Goedkoop of duurkoop?
Ik vind die specificaties niet voldoende. Een beetje een 19" scherm doet 1600x1200 bij 85Hz, en haalt wel 100Hz bij 1280x1024. Investeer dan net even iets meer, en koop een "echte" monitor.
Ik houd overigens niet van merkloos spul. Ik koop alleen van fabrikanten die een goede naam hebben, en die ze niet willen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk de Samsung 957MB gekozen en ik moet zeggen dat het een prima beeldscherm is. Ik heb ervaring met erg veel verschillende 19 inch monitoren op mijn werk (eizo, HP, Philips, etc etc) en de Samsumg 957MB doet voor de duurdere modellen niet onder !

Strak beeld, snel omschakelen tussen resoluties, via USB de monitor instellingen aanpassen, de handige opties voor het helder maken van het beeld voor verschillende doeleinden (tekst, internet of entertainment/games).

De tekst wordt scherp weergegeven en met levendige kleuren.

Wat mij betreft niets dan lof voor deze monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Zo gister was m'n viewsonic g90f+b (19" crt) binnen gekomen en ben er uiterst tevreden mee. de lichtopbrengst is zeer goed, geeft een mooie heldere kleuren en de refreshrate is prima in orde.
Verder is het beeld echt zo goed als plat (slechts in de uiterste hoeken zie je iets kwa ronding, maar je hebt geen lijntjes in beeld zoals bij een flatron) maar ik moest hier echt op letten om dit zien.
Ik kan deze monitor echt aanraden aan anderen, voor 229 euro heb je echt een goede monitor die goede prestaties geeft en een goede prijs kwaliteit levert.

screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.viewsonic.com/images/products/IMG_g90fb_lrg.jpg

Heb deze trouwens bij micro-mail besteld en ook daar ben ik erg tevreden over. Goede en zeer vlotte afhandeling van me bestelling en ze leveren een prima service af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
sjek schreef op 27 oktober 2004 @ 13:05:
Zo gister was m'n viewsonic g90f+b (19" crt) binnen gekomen en ben er uiterst tevreden mee. de lichtopbrengst is zeer goed, geeft een mooie heldere kleuren en de refreshrate is prima in orde.
Verder is het beeld echt zo goed als plat (slechts in de uiterste hoeken zie je iets kwa ronding, maar je hebt geen lijntjes in beeld zoals bij een flatron) maar ik moest hier echt op letten om dit zien.
Ik kan deze monitor echt aanraden aan anderen, voor 229 euro heb je echt een goede monitor die goede prestaties geeft en een goede prijs kwaliteit levert.

screenie:
[afbeelding]

Heb deze trouwens bij micro-mail besteld en ook daar ben ik erg tevreden over. Goede en zeer vlotte afhandeling van me bestelling en ze leveren een prima service af.
Plat hoeft niet te betekenen dat je lijntjes onder en boven hebt hoor, dit heb je alleen met de dimondtron en sony trinitron buizen, de LG flatron buizen hebben dit niet bijvoorbeeld. als je dus een monitor ziet met een shadowmask dan heb je zowiezo geen lijntjes :), maar die lijntjes hebben voor de meesten absoluut geen nadeel, dimondtron zet daar weer een subliem contrast voor tegenover. persoonlijk heb ik de voorkeur voor dimondtron, omdat het beeld gewoon zo mooi kleurijk en contrastrijk overkomt.

Ben zelf al een tijdje opzoek naar een goede CRT monitor, maar aangezien de TFT prijzen zo aan het dalen zijn en de CRT techniek helemaal stil staat (vindt ik persoonlijk erg jammer), sluit ik een mooie grote TFT ook niet uit.
denk ook dat het niet lang meer duurt of de crt's zijn helemaal niet meer aan te slepen,
erg jammer want de betere crt's blijven nog steeds top voor bepaalde doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:57

fcs

Heb thuis een visionmaster 450 nog wat(dacht ik, model moet ik thuis ff opzoeken).
Ik heb dus zeer veel last van Moire. Afgezien daarvan zijn de kleuren zwaar scherp te noemen. Geen "gezeik" mee gehad. Helaas heeft ie dusdanig last van Moire dat ie terug gaat naar de fabriekant (valt nog onder garantie).

Ik ben daardoor nu naar een 19" tft aan het spitten.....
(argh, door werk topic helemaal vergeten :P na 3 uur ff "af typen :P ")
welke tft het wordt is nog niet duidelijk (samsung of LG)

[ Voor 5% gewijzigd door fcs op 27-10-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126167

Hallokes,

Deze week heeft men monitor het begeven. En ben dus nu opzoek naar een nieuwe. Na lang ovewegen ga ik toch terug voor een CRT, omdat ik veel game. Ik zoek een 19" scherm (Liefst zwart) en zonder speakers. Men budget ligt rond de 200 euro. Ik heb totaal geen ervaringen met andere schermen/merken dan LG (die nu kapot is). Kan er iemande deze scherm"noob" helpen?

Greetz
Shag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 126167 schreef op 02 november 2004 @ 17:07:
Hallokes,

Deze week heeft men monitor het begeven. En ben dus nu opzoek naar een nieuwe. Na lang ovewegen ga ik toch terug voor een CRT, omdat ik veel game. Ik zoek een 19" scherm (Liefst zwart) en zonder speakers. Men budget ligt rond de 200 euro. Ik heb totaal geen ervaringen met andere schermen/merken dan LG (die nu kapot is). Kan er iemande deze scherm"noob" helpen?

Greetz
Shag
zie mij ervaringen hierboven, is zwart en zonder speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 23:45

tozzke

aka tozzert

ik heb sinds een half jaar een LG F900B en niets dan lof over dit hugeass elektronenkanon

haarscherp, 1600x1200@75Hz, strak design

hij zit helaas nog wel op zo'n €250,-

Afbeeldingslocatie: http://www.computergoodies.ca/usrimage/lg_f900b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door tozzke op 02-11-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126167

Tozzman schreef op 02 november 2004 @ 17:49:
ik heb sinds een half jaar een LG F900B en niets dan lof over dit hugeass elektronenkanon

haarscherp, 1600x1200@75Hz, strak design

hij zit helaas nog wel op zo'n €250,-

[afbeelding]
Ziet er idd mooit uit. Mss toch net iets te duur voor een gewone crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:56

steveman

Comfortabel ten onder

Een subtiele kick in dit topic

Ook ik ben toe aan een nieuwe monitor, m'n LG915FT+ is na 3 jaar trouwe dienst onscherp aan het worden in het midden :(

Nu ben ik op zoek naar een goede monitor (duh) die 1600x1200 op minimaal 85 hz aan kan.

Ik las dat de coating op Iiyama's niet helemaal degelijk is en je nogal voorzichtig moet zijn met schoonmaken. Nu ben ik niet bijzonder lomp uitgevallen, maar poetst ik regelmatig stofjes ed van m'n monitor af, zou jammer zijn als je hem dan meteen verknalt...

Iemand met goede adviezen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 10:34
Ik heb een iiyama 19" Vision Master Pro 454, dus die mooie platte met speakers en USB hub :9
Ik las inderdaad ook vanalles over die beschermlaag, maar ik heb inmiddels zelfs Glassex erop gebruikt omdat hij erg vies was, en tot nu toe geen enkele spoor van beschadiging. Maar, na 2x Glassex ben ik wel overgestapt op Screen-Clene doekjes, je weet maar nooit. 1600x1200 @ 85hz is geen probleem, maar een niet al te prettige resolutie voor een 19". Alles is wel heel erg klein en je merkt na een week gebruik of zo dat je ogen toch moe worden. ...Dat waren mijn 2 cents :) Oh, en voor de rest vind ik hem 100% toppie. PERFECT beeldkwaliteit en kleuren, en geloof me, ik ben veeleisend. Enige minpuntje is dat als je hem aanzet, dat ie dan een beetje off-center is voor 10 minuten. Dus enkele pixelijntjes ben je aan de rechterkant kwijt voor 10 minuten of zo.

[ Voor 21% gewijzigd door shnazzle op 14-12-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Ik heb de 455 versie, ook zeer tevreden! Nog geen tft gezien die beter is. Me scherm is wel een keer door een grof doekje schoongemaakt waardoor ik allemaal krasjes zag! Na veel boen werk met de juiste doekjes is het gelukkig wel zo goed als weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51132

Anoniem: 23659 schreef op donderdag 29 juli 2004 @ 10:54:
ik heb een samsung syncmaster 959nf, erg mooi beeld.. vlak, rustig, 100 hz met 1200*1000, mooie kleuren.. ben hem gaan halen in germany, scheelde 50 euro.

net boven je budget, maar zeker de moeite waard om te bekijken.
bedenk wel dat je monitor jaren mee gaat...
[afbeelding]
Deze heb ik ook, zijn ze gister komen ophalen voor reparatie :(

Wel rete goede service bij Samsung:
Woensdagavond ik mailen dat me scherm veel te donker is en 2 horizontale lijnen over me scherm heb lopen (of zijn die lijnen normaal)
Donderdag mail terug dat ik even moest bellen met service centre, ik bellen, zeggen ze meteen van "we komen de monitor ophalen (niet zo als bij dell ze je nog 2 weken met kapotte laten zitten).
Vrijdag belt gast van het service ophaal center dat ze de monitor maandags komen halen _/-\o_
Kon ook nog gratis leen monitor krijgen _/-\o_

Goede service kom je niet meer veel tegen, vaak moet je weken wachten, zeuren en klagen voordat je iets gedaan krijgt.

--------------------------------------------------------------------------
Ik gebruikte de monitor op 1792x1344 @ 75hz. Of 1600x1200 @ 85hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:01
ik heb zelf die MAG als 2e monitor (kreeg laatst een 21" CRT, maar dit terzijden.

vin die mag erg fein, geen trinitron buis waardoor je dus geen 2 horizontale lijnen door je beeld hebt. maar de buis wel wel bijna vlak. hij heeft bijna geen last van moire vorming en contrast en kleuren zijn goed. het is ff met de instellingen koten om het helemaal goed te krijgen maar dat heb je bij elke monitor wel.

vind et leuk ding en mits goed ingesteld (6 maanden stage bij philips TV's instellen) zeer goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
steveman schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:42:
Een subtiele kick in dit topic

Ook ik ben toe aan een nieuwe monitor, m'n LG915FT+ is na 3 jaar trouwe dienst onscherp aan het worden in het midden :(

Nu ben ik op zoek naar een goede monitor (duh) die 1600x1200 op minimaal 85 hz aan kan.

Ik las dat de coating op Iiyama's niet helemaal degelijk is en je nogal voorzichtig moet zijn met schoonmaken. Nu ben ik niet bijzonder lomp uitgevallen, maar poetst ik regelmatig stofjes ed van m'n monitor af, zou jammer zijn als je hem dan meteen verknalt...

Iemand met goede adviezen?
Ik heb de Vision Master Pro 510 (de 22" diamandtron) en wat ik het goede van het beeldscherm vind is dat de scherm nog exact dezelfde kwaliteit levert als toen hij nieuw was. (bijna 5 jaar oud nu). Destijds koste hij wel fl 2200,- maar dat vind ik het beste besteedde geld aan mijn PC tot nu toe, de PC die hem aanstuurt is inmiddels al 2x vernieuwed :P

Over het probleem met de beschermlaag
- je voelt dat de toplaag een andere structuur heeft dan hard glas, dus instinctief ben je voorzichtig
- niet met de pen of je wijsvinger iets aanwijzen, maar met je pink, dan ben je namelijk voorzichtiger
- als je hem verplaatst, voorzichtig zijn met je kleren. Met de gesp van je broekriem of een drukknoop kun je schade aanrichten

Schoonmaken:
- de monitor trekt zeer weinig vuil aan, dus schoonmaken is niet zo vaak nodig.
- goeie techniek: beetje gedestilleerd water / je adem en zacht, goede kwaliteit keukenpapier of een papieren zakdoekje, met rustige cirkelbeweging
- een schoon (vers) viscosedoekje moet ook kunnen, microvezeldoekje zou ik echter NIET doen.

Wat je er voor terugkrijgt:
een kleurenweergave en een contrast die zijn weergave niet heeft! :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Ik maak het scherm nat met een keukendoekje en dan direct afdrogen met een theedoek of handdoek, werkt ook prima. Niet zo veel water gebruiken dat het onderin je monitor loopt, maar het mag niet opdrogen voordat je het met de doek wegveegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70599

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:56

steveman

Comfortabel ten onder

wha, 22 inch is misschien weer een beetje veel van het goede. Zat net te kijken naar de Samsung 959NF, maar die heeft ook van die hulplijntjes. Ik zie het al helemaal voor me dat ik me daar kapot aan ga ergeren (zo ben ik :P )

Welke merken of types hebben dat niet en kunnen dus 1600x1200 @ 85hz draaien? (zou eigenlijk een zoekprogje of site voor moeten zijn...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Flatron beeldschermen (dus van LG) hebben dat niet. Mijn inmiddels alweer vrij oude LG 915FT+ trekt 1600x1200 tot maximaal 85 Hz, dus dat voldoet aan je eisen. Ik zou dus even naar een recente productlijn van LG kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ikzelf heb al een jaar of vijf veel plezier van mijn Iiyama 19" bakkie. (een A901HT)
Dit was destijds de beste 19" versie die er was (dus ook de duurste). Ik heb er nog steeds veel plezier van en de beeld kwaliteit is in de afgelopen jaren gewoon perfect gebleven.

Als ik nogmaals een monitor aan zou moeten schaffen zou ik toch voor de 22" versie zijn gegaan. Die was destijds ik geloof 200 á 300 gulden duurder, en aangezien je toch jaren met zo'n scherm doet misschien toch iets om te overwegen.

Ik zou dus op dit moment toch gaan voor de Iiyama Vision Master Pro 514 (HM204DT) Het neusje van de zalm op CRT gebied bij Iiyama...
Pagina: 1 2 Laatste