[OC] X800pro Naar X800xt Mod Topic deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol bio.. nice work aan die clockspeeds:)

ik waag me niet verder nu dan 520/560 x800 pro vivo @ xt
draait prima nu ben tevreden:) zit ook ff geen mogelijkheid om waterkoeling in mijn barebone te prakken:P kan wel maar dan moet ik mijn dvdbrander eruit trekken en in dat slot een watertank bouwen:D

zeg maar zowiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.nzone.com/docs/IO/14301/pic5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:53:

draait prima nu ben tevreden:) zit ook ff geen mogelijkheid om waterkoeling in mijn barebone te prakken:P kan wel maar dan moet ik mijn dvdbrander eruit trekken en in dat slot een watertank bouwen:D

zeg maar zowiets:

[afbeelding]
Ik heb al barebones gezien met zo'n klein tankje in het midden maarja, pomp en rad erbuiten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen met een gelukte mod van een sapphire x800 vivo van komplett?

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:53:

zeg maar zowiets:

[afbeelding]
maar kan je dan met de waterkoeling nog bij je videokaart?

Als je toch dingen buiten zou moeten hebben, zou ik het meteen goed doen en een zalman reserator nemen. :9
dvd-speler hoeft niet weg. heerlijke stilte. maarja dan weer geen super-water-koelprestaties. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na even wat testen: mijn powercolor vivo loopt zeer stabiel op xt snelheden. Weliswaar wordt de kaart vrij warm bij volle belasting (van 40 graden naar 74 graden bij de ati tool cube na ongeveer 10 minuten), maar blijft stabiel zonder problemen (en zonder verdere hard mods). Ik ben benieuwd wat de temps zijn na installatie van de nieuwe arctic cooler.
Wat mij betreft dus een aanrader voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
hm bij mycom staat nu op de site niets meer over vivo. das dus matig... ik zal ze straks eens even bellen of ze nou al iets hebben...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 09:21:
Na even wat testen: mijn powercolor vivo loopt zeer stabiel op xt snelheden. Weliswaar wordt de kaart vrij warm bij volle belasting (van 40 graden naar 74 graden bij de ati tool cube na ongeveer 10 minuten), maar blijft stabiel zonder problemen (en zonder verdere hard mods). Ik ben benieuwd wat de temps zijn na installatie van de nieuwe arctic cooler.
Wat mij betreft dus een aanrader voor iedereen.
kan helaas geen artic nemen want dan kan mijn barebone niet meer dicht heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
hmm Ik heb ook een x800 pro vivo kaart besteld, maar ik heb geen floppy drive, kan ik um dan nogsteeds softmodden?

Sorry voor deze noob vraag maar ik ben niet zo slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op 16 augustus 2004 @ 12:39:
hmm Ik heb ook een x800 pro vivo kaart besteld, maar ik heb geen floppy drive, kan ik um dan nogsteeds softmodden?

Sorry voor deze noob vraag maar ik ben niet zo slim :P
Je kan hem nog steeds softmodden met een bootable CD. :)
Gipsy King schreef op 15 augustus 2004 @ 21:09:
mijn x800pro hangt nu aan randje dood :P

heb de voltages nu @ max gezet en 15min water @ 5c en kwam tot 647mhz core en 642mhz mem

gewone unmodded x800pro dus 12 pipes >:)
Ik zou graag een vergelijking zien tussen jouw X800 Pro en een X800 XT PE om te kijken hoe goed hij presteert met ''slechts'' 12 pipelines maar op een hogere clockspeed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
bij mycom ligt een Sapphire X800 Pro Vivo en ik ga daar nu heen om te kijken of het ook daadwerkelijk de ViVo is en met 1.6 ns geheugen. dat staat op de geheugen blokjes neem ik aan? en dat kan ik neem ik aan ook zien zonder de koeler eraf te halen?

edit: stel dat het nou een toxic is, is dat dan een probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door jeehaa op 16-08-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft de toxic standaard al een arctic cooler, en is het verder een gewone sapphire x800 vivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 16 augustus 2004 @ 13:16:
bij mycom ligt een Sapphire X800 Pro Vivo en ik ga daar nu heen om te kijken of het ook daadwerkelijk de ViVo is en met 1.6 ns geheugen. dat staat op de geheugen blokjes neem ik aan? en dat kan ik neem ik aan ook zien zonder de koeler eraf te halen?

edit: stel dat het nou een toxic is, is dat dan een probleem?
staat op de chips en moet op beide kanten hetzelfde zijn
moet iif eindigen met:
Samsung 419(kan ook anders zijn)
**********-GC16 <- is 1.6 ns als er 20 staat is het 2.0 ns
zichtbaar zonder koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
gelukt en ik heb m, kostte me wel 479 euro, 20 E meer dan op de site stond maar goed daar heb ik dus geen poot om op te staan. ik heb m en nu ga ik de boel inbouwen. moet ik nog mijn Nvidia drivers eruit flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

jeehaa schreef op 16 augustus 2004 @ 14:28:
gelukt en ik heb m, kostte me wel 479 euro, 20 E meer dan op de site stond maar goed daar heb ik dus geen poot om op te staan. ik heb m en nu ga ik de boel inbouwen. moet ik nog mijn Nvidia drivers eruit flikkeren?
Die nVidia drivers had je er van te voren uit moeten flikkeren ;) Het kan nu zijn dat het je performance blokkeert!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Biedt dat retail XTPE bios bestand nog meer voordelen naast XTPE clocksnelheden ingebakken over het originele bios? Ik heb namelijk een probleempje...

Kheb een Sapphire x800 pro vivo en kheb daar dus een softmod mee uitgevoerd :) Nja, leuk, die 16 pipes die werken allemaal vrolijk na het gigabyte biosje en ook na het flashen naar het retail biosje kom ik windows vrolijk in en zie ik dat de snelheid en pipes in orde zijn (met atitool). Vervolgens installeer ik catalyst 4.7 en reboot ik. En toen kwam ik windows niet meer in :P Als ik dan probeer om naar de vorige goede opstartmogelijkheid te gaan krijg ik te horen (ok ok, lezen ;) ) dat de driver er niet is of niet goed is en dat Control Panel weer afsluit..

Nja, dus ik heb toen m'n backup er weer op geknikkerd met die niet-gigabyte flasher om te kijken of m'n pipes de problemen leveren. Nja, niet dus :+ Ik zit nu met het originele bios, maar met 16 pipes en 520/560 en de kaart lijkt het gewoon te trekken. Maar zou ik er baat bij hebben als ik toch een XTPE bios er op zou kunnen krijgen? En heeft iemand anders al eens zo'n probleem gehad? (En wat is dan de oplossing als die er is? ;) ) Kheb dit nog niet eerder gezien. Het stoppen met booten is btw net voor het "welkomscherm" zeg maar. Ik verwacht in te kunnen loggen op XP, maar ik blijf het laad scherm van XP zien met een stilstaand balkje.. :/

Die pipes werken btw ook echt > 3dmark2k3
@pro > 9968
@16 pipes > 10589
@16 pipes @ XTPE speeds > 11927
Maar verandert dat XTPE bios nog iets anders? Anders blijf ik denk ik maar bij dit bios, ieg heb ik dan al een XTPE, of ik nog veel verder kom is een ander verhaal :P

Mhm, kwas iets te snel :P Die XTPE core-speed vindtie niet zo lievv...
Bij 3dmark2k3 gaf eindeloos loopen geen enkel probleem, maar Doom3 geeft na een paar timedemos het probleem dat m'n scherm helemaal zwart wordt :+ Nja, potloodtijd! Kijken of ik dan verder kom. Kdraai nu maar even op 500/560 en dat geeft geen enkel probleem, zelfs na 10 keer Doom3 timedemo :)
Net even gepotlood, maar ik krijg het niet hoger dan 1.423 lijkt het. En zonder potloodgedoe is het 1.393. Misschien potlood ik niet goed :?

[ Voor 40% gewijzigd door Okyah op 16-08-2004 23:09 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:48

Bl0cKeR

titel

Zo, vanmiddag maar ff een multimeter meegenomen van mn werk, voltage naar de core verhoogd van 1,404V naar 1,453. De samsung 1,6ns BIOS erin geflashed, kaart klokt nu standaard 526/573 (geen overdrive) Na 4 loops 3dmark lijkt de kaart me stabiel(liep vast na 1x), straks nog ff flink gamen om dit te bevestigen :)

* Bl0cKeR is erg blij met deze kaart :9~

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cat 4.8 drivers zijn te download @ ati
http://www2.ati.com/drive...8-042-040803a-016701c.exe

inc opengl fix voor doom 3 e.d dus 4.9 niet meer nodig

eens ff benchen:)

Direct3D driver efficiency has improved considerably. Significant performance gains are noted in multiple "CPU-bound" cases, including 3DMark2001, Aquamark 3, Comanche4, Dungeon Siege, and Unreal Tournament 2003 and 2004. Typical improvements are in the 1-5% range

ging 3000 punten omhoog in 3dmark01 met de 4.8 drivers!!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11
Nu een beetje aan het stoeien met ATITool 0.0.21 en dit is echt een juweeltje geworden mensen. Was het al een goed programma om je overklok mee te testen nu zit er ook fancontrol bij.

Volgens de standaard tempchip instellingen, wordt de fan pas 100% ingeschakeld bij 100 graden. Mijn kaart komt echter nooit boven de 80 graden uit (fan op 55% van zijn kunnen). Dus wat instellingen aangepast in ATITool en koelt ie nog een stukje beter. Altijd 100%, gaat ie naar de 72 à 73 graden, zo'n 7 graden koeler dus en niet eens zo heel veel geluid.

Heb hem nu zo aangepast, dat hij minimaal 50% draait (onhoorbaar met mijn pc) en met tussenstapjes naar maximaal 100% bij 75 graden (je moet wat reserves over hebben voor "noodgevallen").

Het mooie is ook, de instellingen moeten telkens bij het opstarten ingeladen worden, maar hiervoor hoef je alleen maar ATiTool geïnstalleerd te hebben. Je hoeft het niet op te starten tegelijk met Windows (er draait een driver mee op de achtergrond). Bovendien zijn de originele instellingen zo terug te halen.

Het is nog wel een beta, maar goed het programma werkt echt grandioos. Voor de final release nog even geduld hebben. 0.0.21 is nu frozen en als het goed doorgetest is wordt deze uitgebracht, misschien zelfs onder 1.0. Voor wie echter nu al wil kijken: hij is ook al te downloaden van af het forum op de nieuwe site.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeronim0 op 16-08-2004 23:10 . Reden: toevoegingen ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Is dat ook bij oudere modellen?? Radeon 9600/9800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 16 augustus 2004 @ 23:06:
Nu een beetje aan het stoeien met ATITool 0.0.21 en dit is echt een juweeltje geworden mensen. Was het al een goed programma om je overklok mee te testen nu zit er ook fancontrol bij.

Volgens de standaard tempchip instellingen, wordt de fan pas 100% ingeschakeld bij 100 graden. Mijn kaart komt echter nooit boven de 80 graden uit (fan op 55% van zijn kunnen). Dus wat instellingen aangepast in ATITool en koelt ie nog een stukje beter. Altijd 100%, gaat ie naar de 72 à 73 graden, zo'n 7 graden koeler dus en niet eens zo heel veel geluid.

Heb hem nu zo aangepast, dat hij minimaal 50% draait (onhoorbaar met mijn pc) en met tussenstapjes naar maximaal 100% bij 75 graden (je moet wat reserves over hebben voor "noodgevallen").

Het mooie is ook, de instellingen moeten telkens bij het opstarten ingeladen worden, maar hiervoor hoef je alleen maar ATiTool geïnstalleerd te hebben. Je hoeft het niet op te starten tegelijk met Windows (er draait een driver mee op de achtergrond). Bovendien zijn de originele instellingen zo terug te halen.

Het is nog wel een beta, maar goed het programma werkt echt grandioos. Voor de final release nog even geduld hebben. 0.0.21 is nu frozen en als het goed doorgetest is wordt deze uitgebracht, misschien zelfs onder 1.0. Voor wie echter nu al wil kijken: hij is ook al te downloaden van af het forum op de nieuwe site.
kan nergens op dat forum een download van .21 vinden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn XT pe niet verder dan 540/590.
Als ik daar ook maar paar mhz boven kom crashed ie in 3dmark.

Moet ik nog iets veranderen in bios ? volt, 1.6 1.7 1.8 ?

Verder heb ik standaard cooling enzo.

Windows xp geen sp
3400+
MSI K8T Neo-FIS2R

Edit : Als ik atitool ff aanlaat,dan word me kaart lekker warm,70+graden,dan krijg ik ook artifacts :/ zal dit met de zalman Reserator minder zijn ?,die coolt namelijk een cpu maar iets beter dan luchtcooling,blijkt uit 10talle reviews

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 07:48 . Reden: nog meer veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die nieuwe arctic cooler is de maximum temp gedaald met 8 graden. Toch weer leuk. Verder natuurlijk de vivo nog steeds zeer stabiel op 520/560.
Perfekte kaart, deze powercolor xt800 vivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net nog een trukkje gevonden voorals je kaart rma moet.
dat je je bios terug flashen naar orginele staat zodat ze niet kunnen zien dat je hem ooit heb gemod!

If you want to remove all traces of previous Bios flashes (for example if you flashed the Gigabyte Bios):
Use modified flashrom to flash empty.bin to your video card, then flash the new Bios without rebooting. Be careful - if you don't flash a real Bios after flashing the empty Bios, your card will not work properly.

http://www.techpowerup.com/articles/100/images/empty.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn X800 VIVO flashen naar xt, maar heb geen floppy disk kun je dat ook met een cd doen ( bootable CD ) .zo ja hoe gaat dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:03:
ik wil mijn X800 VIVO flashen naar xt, maar heb geen floppy disk kun je dat ook met een cd doen ( bootable CD ) .zo ja hoe gaat dat ?
Als iemand dit duidelijk wil uitleggen neem ik het meteen mee in de topicstart, ik zag deze vraag namelijk vaker voorbijkomen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik kan er een heel verhaal van maken, maar ik vond dit wel een goede link:
Bart's way to create bootable CD-Roms (for Windows/Dos)

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 16 augustus 2004 @ 23:06:

Kun je die beta misschien ergens uploaden of een linkje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floppy drive kost 10 euro.
toch wel waard ofniet ?

maar ik had hier boven een vraag of 2 gestelt :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cat 4.8 drivers zijn te download @ ati
http://www2.ati.com/drive...8-042-040803a-016701c.exe

inc opengl fix voor doom 3 e.d dus 4.9 niet meer nodig
Ik heb 4.8 er weer afgegooid want de performance winst die ik met 4.9b in Doom3 haalde moest ik met de nieuwe 4.8 weer inleveren. :/
Óf ik doe iets niet goed óf 4.8 heeft niet de doomfix van 4.9b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Jeronim0 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:21:
[...]

Ik kan er een heel verhaal van maken, maar ik vond dit wel een goede link:
Bart's way to create bootable CD-Roms (for Windows/Dos)
Bedankt, ik gooi m in de ts :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aleen je kan geen backup maken van je bios dan als je boot van cd.. dan moet je um backuppen met atitool ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de beta Atitool 0.21 kunnen vinden op deze site http://www.docbox.pe.kr/ , bevat X800 Fan control.
Site is niet in het Engels maar control f naar Atitool doet wonderen.

Met de stock cooler zonder tempcontrol maar met extra blower fan erop werd de kaart onder full load 71c.
Nu met de stock cooler via atitool @100% met de extra blower fan, onder full load 64-65c.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thanx voor die link van atitool. werkt echt super, alleen kom ik er nu pas echt achter dat m'n fan echt veel geluid kan produderen joh! niet normaal. hehe dit hadden ze eigenlijk al veel eerder moeten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
  • Laatst online: 11-03 14:28
Ik had gelezen dat ATiTool (oudere versie) de pipelines soms weer terug wou zetten naar 12, is dat probleem verholpen met die nieuwste versie? Want dat is zo'n beetje de enigste reden waarom ik ATiTool niet echt gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:18:
Ik heb de beta Atitool 0.21 kunnen vinden op deze site http://www.docbox.pe.kr/ , bevat X800 Fan control.
Site is niet in het Engels maar control f naar Atitool doet wonderen.

Met de stock cooler zonder tempcontrol maar met extra blower fan erop werd de kaart onder full load 71c.
Nu met de stock cooler via atitool @100% met de extra blower fan, onder full load 64-65c.
hmms site werkt nie bij mij?
kan iemand die atitool beta mirroren op zijn isp webspace?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
omdat jij het bent :P

ATIToolv0021BetaBuild0812.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik denk, dat het niet zo uitmaak dat ik de allerlaatste versie hier post aangezien hij aan het verhuizen is naar een nieuw forum. Het is wel een Beta van een Beta met o.a. temp monitoring voor 9800 en logging goed werkend. Uitdrukkelijk dus vermeld, dat dit een BETA is, weet dus wat je binnen haal!:
http://atitool.ocfaq.com/beta/2004-08-17.exe

Probeer het ook hier te houden, dit is eigenlijk een interne versie voor maar een paar mensen bestemd. Ik heb besloten hem jullie toch niet te onthouden, aangezien hier de Beta's al over het forum vliegen. ga hem alleen niet bij de meuk melden ofzo, daar doe je de auteur geen plezier mee en ons uiteindelijk dus ook niet!!!

[ Voor 41% gewijzigd door Jeronim0 op 18-08-2004 13:26 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmms beta werkt niet hier? herkent mijn kaart niet ofzo en zegt dat een of andere kernel niet loaded is hehe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:31
Hmm die fan control is erg handig. Werkt ook goed op de X800 pro ICEQ versie van HIS. Ik hoor geheel geen verschil in geluid, maar temp.zakt wel een stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nou ik ben erachter gekomen dat MSI en Powercolor ook al 2.0 ns RAM op hun kaarten gooien:
zie http://www.cyberport.de/w...d073ddab1954b5&FINANZING=
en
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=39328

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 18-08-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die Powercolors @Xtreme is al lang geleden voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
dan mag de startpost wel ff hierop aangepast worden,
Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!
lijkt me dan niet helemaal meer accuraat.
En van Sapphire wist ik dat ze er 2.0ns geheugen op gooien.
Powercolor leek mij wel veilig... :( NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
bigfoot1942 schreef op 18 augustus 2004 @ 17:23:
dan mag de startpost wel ff hierop aangepast worden,

[...]

lijkt me dan niet helemaal meer accuraat.
En van Sapphire wist ik dat ze er 2.0ns geheugen op gooien.
Powercolor leek mij wel veilig... :( NOT
De startpost is geupdate.
Gelukkig kan ik morgen (als alles goed gaat) mijn x800pro VIVO van Asus verwachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
El Snorro schreef op 18 augustus 2004 @ 17:54:
[...]

De startpost is geupdate.
Gelukkig kan ik morgen (als alles goed gaat) mijn x800pro VIVO van Asus verwachten _/-\o_
Thnx.
misschien kan je ELSA toevoegen ( http://article.pchome.net/2004/06/02/20428.htm )
en HIS ( http://www.anekado.de/product_info.php?products_id=10325 )
Idem met Connect 3D ( http://www.ehein-shop.de/produkt_liste.php?SEL=7051:2 )

en van fabrikante fabrikanten maken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bigfoot1942 op 18-08-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ja, maar dat zijn specs van shops, het kan natuurlijk altijd zijn dat er in nl/europe shops nog gewoon 1,6ns ligt.
En miss hebben die shops de specs gewoon fout?
Ik denk er het mijne van iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
je hebt wanneer je een X800 PRO VIVO van die bewuste merken koopt, geen 100% kans op modbaarheid meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn powercolor vivo (week oud) had gewoon 1.6 ns. Heb dus geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Iemand al een ander BIOS erin geflasht? Ik zie er op ww.techpowerup.com een aantal staan (Sapphire XT, ATI 04-03-04) die hier niet gepost zijn. Overigens ook deel 2 van Nvidia Power consumption in het russisch op overclockers.ru. Vertaling:
http://babelfish.altavist...ory%3d2%26id%3d1092690267

[ Voor 7% gewijzigd door Jeronim0 op 18-08-2004 22:47 ]

Jeronim0

• El Snorro
W000000t :D :D :D
Ik sta nu @ mijn comshop, mn ASUS x800pro VIVO is binnen Én heeft 1,6ns mem :D
Ik zal zo ff wat pics posten van de onwijs vette doos en kaart enzo >:)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/compics/IMAG0010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/compics/IMAG0022.JPG

:9

[ Voor 32% gewijzigd door El Snorro op 19-08-2004 20:40 ]

Verwijderd

whehe cool. die asus zou wel vet zijn in mijn barebone met die fanlamp:)
maar jah sapphire's waren op vooraad en gelukkig gedaan:)
die ik heb is een echte xt. heb pics gezien van een xt die precies zelfde mem chips heeft e.d:D

Verwijderd

El Snorro schreef op 19 augustus 2004 @ 17:16:
W000000t :D :D :D
Ik sta nu @ mijn comshop, mn ASUS x800pro VIVO is binnen Én heeft 1,6ns mem :D
Ik zal zo ff wat pics posten van de onwijs vette doos en kaart enzo >:)

Edit:
[afbeelding]

[afbeelding]

Paarse powerconnector -> XT PE :*)

• El Snorro
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 22:02:
[...]

Paarse powerconnector -> XT PE :*)
>:) :) 8)

Dat wis ik nou net ff niet, maar ik ga m iig morgen flashen. })

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:27
El Snorro schreef op 19 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

>:) :) 8)

Dat wis ik nou net ff niet, maar ik ga m iig morgen flashen. })
had je hiervoor een andere x800pro of is dit je eerste?

Verwijderd

is zijn eerste ;)

• Jeronim0
Paarse powerconnector XTPE? Ik heb ook een paarse connector op mijn Sapphire X800Pro ViVo, waar heb je die info vandaan?

Jeronim0

• Tikal
Idd, ik heb ook een paarse power connector voor mijn Sapphire X800 Pro VIVO, beetje vaag. Of is het gewoon een ge-downgradede (?) XTPE dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 19 augustus 2004 @ 23:19:
Paarse powerconnector XTPE? Ik heb ook een paarse connector op mijn Sapphire X800Pro ViVo, waar heb je die info vandaan?
Juggy schreef op 19 augustus 2004 @ 23:25:
Idd, ik heb ook een paarse power connector voor mijn Sapphire X800 Pro VIVO, beetje vaag. Of is het gewoon een ge-downgradede (?) XTPE dan?
Na het lezen van dit topic zou je dat moeten begrijpen...
De X800 Pro ViVo is eigenlijk een X800 XT PE + ViVo, die softwarematig 4 pipelines uitgeschakeld heeft en op een langzamere clock draait (waarschijnlijk omdat het grotendeels afgekeurde X800 XT PE cores zijn).
Dus heeft hij álles wat een X800 XT PE heeft, inclusief bijvoorbeeld de RAGE Theatre chip en volgens TerranGhost een paarse powerconnector.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:21:
[...]

[...]

Na het lezen van dit topic zou je dat moeten begrijpen...
De X800 Pro ViVo is eigenlijk een X800 XT PE + ViVo, die softwarematig 4 pipelines uitgeschakeld heeft en op een langzamere clock draait (waarschijnlijk omdat het grotendeels afgekeurde X800 XT PE cores zijn).
Dus heeft hij álles wat een X800 XT PE heeft, inclusief een paarse powerconnector.
Wat raar dan dat mijnes geen VIVO heeft maar wel een paarse powerconnector. O en ik heb ook maar 2ns geheugen.

Maar ja is dus toch een X800XT PE zoals nu gezegd wordt want er zit een paarse powerconnector op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Laatst online: 15-09 18:38
Vandaag een sapphire x800pro vivo gekocht, hij heeft 1.6ns geheugen en hij overclockt, zonder voltmod naar 540/570 vanaf 475/450. Na t weekend even kijken of die ook nog de 4 extra pipelines aan kan. Maar eerst nog ff lannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al gevallen bekend waarbij de softmod niet werkte? Ik kan namelijk een ASUS X800PRO ViVo aanschaffen maar wil wel effe zeker weten dat het niet mislukt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:36:
Zijn er al gevallen bekend waarbij de softmod niet werkte? Ik kan namelijk een ASUS X800PRO ViVo aanschaffen maar wil wel effe zeker weten dat het niet mislukt.... :X
Je hebt nooit zekerheid aangezien er altijd kapotte core's bij zitten waar je de pipelines niet aan kan zetten. Maar als de mod "mislukt" dan hou je gelukkig nog steeds een snelle kaart over natuurlijk.
Misanthropia schreef op 20 augustus 2004 @ 00:32:
Vandaag een sapphire x800pro vivo gekocht, hij heeft 1.6ns geheugen en hij overclockt, zonder voltmod naar 540/570 vanaf 475/450. Na t weekend even kijken of die ook nog de 4 extra pipelines aan kan. Maar eerst nog ff lannen
offtopic:
Misanthropia toevallig ook naar Elemental?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de XT PE herkennen aan de paarse powerconnector, en de Pro aan de gele powerconnector. Zie http://www.guru3d.com/article/Videocards/134/

En dat de Pro Vivo's eigenlijk XT PE's waren had je al kunnen lezen :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:57:
Je kunt de XT PE herkennen aan de paarse powerconnector, en de Pro aan de gele powerconnector. Zie http://www.guru3d.com/article/Videocards/134/

dat is dan misschien alleen met club3D kaarten, want mijn overgekochte powercolor x800 pro heeft gewoon een paarse powerconnector :o

[ Voor 4% gewijzigd door sjoerdjanson op 20-08-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe aittool is uit!!!!
moet zeggen die temp control roelt!! kaart blijft nu onder de 70 graden!!
100% load in kaart =
2004-08-20 13:29:40 Temperature: Remote: 68.3°C Local: 48.0°C

http://www.techpowerup.com/atitool/ATITool_0.0.21.exe

ATITool - Version History
Version 0.0.21
Scan for Artifacts now makes a log entry every 15 minutes.

Added and tested X800SE PCI-E overclocking support.

When the main window is partly or completely off screen when launched, it will be moved to be visible.

Render window requires a hw accelerator + running driver.

Disabled maximizing/minimizing of render window.

Moved I2C access code into kernel driver.

Added option to set video card PCI latency

Improved theme support (more like enabled it).

Added option to create desktop icon after install.

Added RV410 support.

Added Video Memory Timings Editor (not in 0.0.21 release but in next dev. build)

Added option to disable the tray icon (icon will always be visible while ATITool is initializing).

Added Gamma Control

Added experimental "Remove 9000/9200/9550/9600 clock lock"

Trying to overwrite the default profile now gives an error msg.

Added option to limit log file size.

Bugfixes to the installer.

Added fan control for X800.

Added options to disable Direct3D error messages.

Added shared memory, other applications can now get ATITool data.

Fixed settings window popping up in wrong place.

Statically linked version - distribution is now only 820 KB in size!

Updated Kernel Mode driver - getting ready to port to 64 Bit.

Tray icon is automatically recreated when explorer crashes

If the tray icon can't be created (possible during windows startup, explorer is not running yet) just continue loading and create the icon as soon as explorer is ready.

Added text field with temperature to main window.

Added support for Radeon 9550 - these cards are overclocking locked. Use the softmod drivers.

Added support for sending clock/temp. data to MBM

Added option to log temperatures

Added overclocking/temp. monitoring support for X600.

Added temp. monitoring support for 9800 PRO on XT PCB with temp. chip.

Profile selection is no longer saved on exit, but on change.

room.x now included in executable.

Fixed bug where the tray temperature display would get stuck on desktop resize.

3D detection seems to have issues with DirectX 9.0C beta - this will not be addressed until the final version of DX9.0C is out.

Fixed bug with temperature detection

Fixed bug where find max. would try too high clockrates when clock frequency limits are enabled.

Added warning if D3D Debug Runtimes are active.

Screensaver will be disabled during 'find max' and 'scan for artifacts'

Added 'add to start menu' all users/current user

Tweaked*3D detection, will*now work with UT2K4's d3d9 renderer

Added option to change font/color of temperature in systray

Added temperature monitoring for ASUS cards, thanks Peter

Added extra checks to low-level hardware code

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een sapphire X800 PRO VIVo ik wil die flashen naar xt, maar nou is mijn vraag als je de xt bios er in zit neemt hij dan ook de xt speeds aan. of moet je die bijv: met ATi Tool zelf instellen, ik vraag dit omdat ik de core niet hoger krijg dan +/- 510 . maar bestaat ook een xt bios die lagere speeds dan xt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijt na de flash de xt speeds dus moet je onderclocken met atitool als jou kaart het niet haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eerst de Gigabyte XT PE bios erin flashen, deze geeft de kaart 520/560Mhz. Als je hierna je originele bios weer terugflasht behoud je de 16 pipelines en kun je hem handmatig overklokken. Vergeet niet je originele bios te backuppen maar dit staat ook in de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn Asus X800 Pro ViVo verstuurd door Salland! Ze hadden er vanmorgen 6 op voorraad, nu nog 4, dus snel zijn als je er nog eentje wil scoren! :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Misanthropia schreef op 20 augustus 2004 @ 00:32:
Vandaag een sapphire x800pro vivo gekocht, hij heeft 1.6ns geheugen en hij overclockt, zonder voltmod naar 540/570 vanaf 475/450. Na t weekend even kijken of die ook nog de 4 extra pipelines aan kan. Maar eerst nog ff lannen.
Ja, maar overclockt ie ook in real zo, want atitool artifact scanner kan leuk aangeven dat jij geen artis hebt, maar die geeft het gewoon meestal te hoog aan.(clockt de core te hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op 20 augustus 2004 @ 17:55:
[...]

Ja, maar overclockt ie ook in real zo, want atitool artifact scanner kan leuk aangeven dat jij geen artis hebt, maar die geeft het gewoon meestal te hoog aan.(clockt de core te hoog)
En met 12 pipes ipv 16 gaat ie ook wel harder denk ik :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaWaN schreef op 20 augustus 2004 @ 18:00:
[...]

En met 12 pipes ipv 16 gaat ie ook wel harder denk ik :)
True.
Maar 540 is wel te halen hoor (zeker@12 pipes)
Ik zal mijne ook nog es ff snel gaan klokke voor flash, kijken wat max is en hoeveel mhz corespeed die 4 xtra pipes nu echt ongeveer schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
El Snorro schreef op 20 augustus 2004 @ 19:00:
[...]

True.
Maar 540 is wel te halen hoor (zeker@12 pipes)
Ik zal mijne ook nog es ff snel gaan klokke voor flash, kijken wat max is en hoeveel mhz corespeed die 4 xtra pipes nu echt ongeveer schelen :)
Wat anderen aangeven heb ik ondervonden: Klok gaat met zo'n 20MHz naar beneden na het inschakelen van de 4 extra pipelines.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmms geen last van gehad kreeg meteen xt stock speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Net runde ik 3dmark2k1se@535core en 570 mem maar ik kreeg een lockup van mn systeem :( (had helemaal geen artis)
Kga nu ff mem wat lager doen kijke wat ie dan doet.

Core@525mhz mem @570mhz
Score: 19206 :r :P :Z
Heel bagger ik weet het maar me cpu is ook maar @2300mhz (@1,5v) en deze wininstall is gewoon enorm vervuild (resten van nvidia drivers enzo ook nog).
Nu maar ff flashen, dan cpu speed omhoog, en dan maar een frisse winxp install erover :)

[ Voor 57% gewijzigd door El Snorro op 20-08-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
met 2300mhz cpu moet je toch zeker 23 a 24k standaard hebben ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gipsy King schreef op 20 augustus 2004 @ 19:43:
met 2300mhz cpu moet je toch zeker 23 a 24k standaard hebben ......
Hmz naja, dan gooi ik er maar meteen een frisse windows overheen voor de flash, om te kijken wat ie voor de flash@fris sys doet.
En na de flash@ fris systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt nie uit? ik heb ook maar 20k met x800xt hier.
ook reinstall al gedaan.
op een p4 3.2 ghz met 1 gb ram.
daarintegen wel 13K met 3dmark03..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:31
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:57:

Uhm weet je het zeker want ik heb een HIS X800 Pro ICEQ2, en daar zit ook een paarse connector op en het is dus GEEN ViVo en 2.0NS. :)

Anders binnenkort maar eens kijken of mijn bruggen geconnect zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:47:
maakt nie uit? ik heb ook maar 20k met x800xt hier.
ook reinstall al gedaan.
op een p4 3.2 ghz met 1 gb ram.
daarintegen wel 13K met 3dmark03..
Ik heb 11k@3dmark03, met 2300mhz axp en 512mb pc2700@3200
Valt me dus eilijk niet tegen.
Net ff ut2k4 gespeeld @1280x1024@alles high geen fsaa, nette constante framerate van +-50 tot 60 fps, en ik had atitool een log bij laten houden van mn temps, ze werden niet hoger dan 53 graden :o (12pipes)
Nu ga ik maar snel ff flashen >:)

[ Voor 28% gewijzigd door El Snorro op 20-08-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over het flashen van X800 PRO 12 pipes naar 16 ,en wil die handleiding gebruiken . ik begrijp een ding niet er staat dat ik een backup moet maken van mijn oude bios, dan de gigabyte xt bios erin om de 16 pipes te krijgen, maar dan wil ik hem weer terug flashen met mijn oude bios omdat mijn X800 de xt speeds niet aan kan. ( dus een X800 PRO met 16 pipes ) .maar nou zie ik niet hoe ik de orginale bios erop moet zetten ,wat moet ik dan in typen in dos.

Alvast bedankt _/-\o_

en hier die handleiding :

To back up your BIOS: (Floppy 'A')

(a) Create a bootable floppy disc with flashrom on it by double clicking the Flasher+Floppy2.37.exe.

(b) Restart the PC with the floppy disc inserted & boot in DOS.

(c) Once activity has ceased you will be at the A:\ prompt, type the following command line to back up your existing BIOS:

flashrom -s 0 backup.bin

You now have a file on the floppy disc named 'backup.bin' this is your original BIOS which you may require at a later date.

(d) Remove the floppy disc & reboot the PC.

To flash to the Gigabyte X800XT BIOS for enabling the 4 locked pipelines (Floppy 'B')

(a) Create a bootable floppy disc by double clicking the DrDos boot disc creator.

(b) Unzip the Gigabyte Flash utility & X800 XT BIOS, then place the files on the floppy disc.

(c) Restart the PC with the floppy disc inserted & boot in DOS.

(d) Once activity has ceased you will be at the A:\ prompt, type the following command line to flash the BIOS:

GVF11 -p -f A:\r80x256v.f1

(e) Remove the floppy disc & reboot the PC.

To flash to the ATI Retail X800 XT BIOS, for improved over clock (Floppy 'A')

(a) Insert floppy disc 'A' into into the floppy drive (leaving existing files in tact).

(b) Place the downloaded Retail ATI X800 XT BIOS ( X800XT.bin ) on to the floppy.

(c) Restart the PC with the floppy disc inserted & boot in DOS.

(d) Once activity has ceased you will be at the A:\ prompt, type the following command line to flash the BIOS:

flashrom -p -f 0 X800XT.bin

(e) Remove the floppy disc & reboot the PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Afbeeldingslocatie: http://img40.exs.cx/img40/1096/X800XTPE.jpg

:D
Ik heb net ook ff 3dmark03 gedraait, komt maar 11656 3dmarks uit?
Beetje laag mjah, cpu is nu ook wel beperkende factor, zal morgen is ff run doen cpu@2650mhz :)
Btw geen artifacts@3dmark :) @520/560 kaart werdt alleen wel 78 graden (max temp gemeten)
Dit is btw ook nog met de gigabyte bios en niet die gewone x800xt bios, die gooi ik er morgen in.

edit
Mn fsb was btw ook maar 200 omdat ik nu tijdelijk op 512mb pc2700 zit

[ Voor 9% gewijzigd door El Snorro op 20-08-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:06:
ik heb een vraag over het flashen van X800 PRO 12 pipes naar 16 ,en wil die handleiding gebruiken . ik begrijp een ding niet er staat dat ik een backup moet maken van mijn oude bios, dan de gigabyte xt bios erin om de 16 pipes te krijgen, maar dan wil ik hem weer terug flashen met mijn oude bios omdat mijn X800 de xt speeds niet aan kan. ( dus een X800 PRO met 16 pipes ) .maar nou zie ik niet hoe ik de orginale bios erop moet zetten ,wat moet ik dan in typen in dos
Volgens mij moet je met diskette A flashrom -f- p 0 backup.bin typen :)
Maar als je flashrom start krijg je ook alle info over de commands dacht ik..
Bij dat laatste stukje over het flashen met het retail-bios > op die manier kan het dus ook met je backup-bios :)

[ Voor 53% gewijzigd door Okyah op 20-08-2004 22:23 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 20 augustus 2004 @ 22:21:
[afbeelding]

:D
Ik heb net ook ff 3dmark03 gedraait, komt maar 11656 3dmarks uit?
Beetje laag mjah, cpu is nu ook wel beperkende factor, zal morgen is ff run doen cpu@2650mhz :)
Btw geen artifacts@3dmark :) @520/560 kaart werdt alleen wel 78 graden (max temp gemeten)
Dit is btw ook nog met de gigabyte bios en niet die gewone x800xt bios, die gooi ik er morgen in.

edit
Mn fsb was btw ook maar 200 omdat ik nu tijdelijk op 512mb pc2700 zit
inderdaad dat vind ik niet echt een hoge score voor xt, ik haal al met pro op 510/580 11522 3DMARKS .

http://www.tweakzone.nl/f/g/24178kkeASqaU.JPG

maar welke score haalde je voor het flashen.

ps. heb je nu ook Overdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:30:
[...]

inderdaad dat vind ik niet echt een hoge score voor xt, ik haal al met pro op 510/580 11522 3DMARKS .

http://www.tweakzone.nl/f/g/24178kkeASqaU.JPG

maar welke score haalde je voor het flashen.

ps. heb je nu ook Overdrive
Maar wel met een cpu @3,2ghz
En een schone wininstall?
Dat heb ik dus beide nog niet.
Zit er trouwens veel verschil in oc tussen de gigabyte bios en de retail ati?

edit
ja ik heb nu overdrive :)

[ Voor 4% gewijzigd door El Snorro op 20-08-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 20 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

edit
ik kon hoger oc met ati samsung biosje..

btw je temp kan ke minderen mijn kaart is blijft koeler dan 70 graadjes!
68.3 ofzo stressed volgens log van atitool.
heb gewoon de fanspeed eddited op de onderstaande settings

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c.everdegem/atitemp.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 20 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

edit
nee ik heb geen schone wininstal,
en als ik hem op 2.8 zet haal ik 11065 3DMarks.

ps, heb je ook die handleiding gebruikt. en had je ook het probleem dat de core niet op 520 wil draaien ,zoja lukt het nu wel met xt bios

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Als ik dit alles goed begrijp kun je de biossen genoemd in de ts gebruiken voor alle kaarten? Dat was bij de unlock van de Radeon 9700 bijvoorbeeld niet zo. Ik denk ik vraag het ff 8)7

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppotter10 schreef op 21 augustus 2004 @ 13:25:
Als ik dit alles goed begrijp kun je de biossen genoemd in de ts gebruiken voor alle kaarten? Dat was bij de unlock van de Radeon 9700 bijvoorbeeld niet zo. Ik denk ik vraag het ff 8)7
Ik vraag me af wáár in de TS je dit gelezen hebt... het is dus helemaal niet zo dat die ''biossen'' uit de TS op elke kaart werkt.
Ze zijn bedoeld voor X800 XT kaarten, en aangezien de X800 Pro ViVo eigenlijk een X800 XT is, werken die ''biossen'' ook op die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:31:
[...]

Ik vraag me af wáár in de TS je dit gelezen hebt... het is dus helemaal niet zo dat die ''biossen'' uit de TS op elke kaart werkt.
Ze zijn bedoeld voor X800 XT kaarten, en aangezien de X800 Pro ViVo eigenlijk een X800 XT is, werken die ''biossen'' ook op die kaart.
Ok, ik bedoelde alleen: het maakt niet uit van welke merk de X800 Pro ViVo is.

Maar goed, ik heb de kaart geflashed. Staat nu heel leuk ATi X800 Xt Pe, maar als ik nu bij Atitool kijk (0.021) zie ik bij active pipelines nog steeds 12! :(
Zou een ander bios helpen, of is dit een kaart met 1,6 ns geheugen, vivo die niet werkt... :'(

Edit:
Ik heb trouwens een sapphire

[ Voor 38% gewijzigd door ppotter10 op 21-08-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
Weet je zeker dat je die Gigabyte X800XT BIOS erin hebt geflashed? Die zorgt er nl. voor dat die 4 pipelines worden enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
kun je die gigabyte xt bios overal inflashen ? in elke x800pro ?

en wat is de succes garantie dat je dan 16 pipes krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, de ViVo's hadden ieg allemaal 16 werkende pipes en 1.6ns ram. Nu hebben sommige modellen ieg 2.0ns ram (en misschien ook maar 12 ok pipes?) Maar heb je je ViVo al een tijdje, dan kan je er vrij zeker van zijn dat je die pipes aan de praat krijgt :) Of je je core en ram dan net zo hoog krijgt als een XTPE is afhankelijk van de kwaliteit van de core (die prob iets lager is omdat het een afgekeurde XTPE) en van het wel of niet 1.6ns ram hebben. Ik heb een Sapphire ViVo met 1.6ns ram en draai 20 D3 timedemos achter elkaar (1600*1200@UQ met 8AF > 50fps :) ) zonder artifacts of vastlopers met de kaart @ 522/561(=XTPE-speeds). Wel heb ik wat met een potlood geklierd om de core een beetje meer juice te geven ;)

Heb je geen ViVo dan werkt een softmod prob niet. Check vooral de startpost, want daar staat veel info in :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
met andere woorden deze bios is dus alleen voor de vivoo kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Juggy schreef op 21 augustus 2004 @ 15:00:
Weet je zeker dat je die Gigabyte X800XT BIOS erin hebt geflashed? Die zorgt er nl. voor dat die 4 pipelines worden enabled.
Vaag! Nu nog nogmaals eerst Gigabyte bios en dan retail bios gedaan. Nu doen ze het wel! :? Nou ja, hij draait iig erg goed! Megamod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
voor de gene die de perfect bios zoeken :

hier staan er wel 100

http://www.techpowerup.com/bios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gipsy King schreef op 21 augustus 2004 @ 15:47:
voor de gene die de perfect bios zoeken :

hier staan er wel 100

http://www.techpowerup.com/bios/

Asus X800 XT PE 256 MB 2005-11-04 11:19 2004-08-16 03:38 520 / 560
Samsung 1.6

>:)
Die ga ik er maar eens in flashen, dan heb ik gewoon een super echte ASUS x800xt PE
:*)

edit:
Ik zal die link ook in de TS gooien en gelijk een poll erbij doen van of je hardmod/flash gelukt is en of de kaart xt speeds aankon zonder vmods enzo.

[ Voor 17% gewijzigd door El Snorro op 21-08-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi kan iemand mij ff zeggen welke kaart dit is? en of hij VIVO heeft? want khep die kaart voor kleine 200 eurotjes gekregen :P dus khep er helemaal niks bij zelfs geen doos ofzo... het lijkt wel de toxic maar de koeler is niet hetzelfde en kwil weten of die te modden valt naar XT?

hier wat pics,

http://members.lycos.nl/hoezyyy/IMG_1274.JPG

http://members.lycos.nl/hoezyyy/IMG_1277.JPG
V/D/VO betekent dat VIVO? :O

ochja er zit ook 1,6v samsung geheugen op (alletwee de kanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,6 ns mem is al zeer goed

zit er ook een rage theatre chip op de achterkant? Zo ja, flashen die hap! :)

*edit* VO is Video out, dus ja zo te zien is t een vivo

leuk prijsje overigens :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ik weet dat iemand hier een x800pro had van asus.
Zat daar ook zo'n webcam bij, en zoja, waar zijn die drivers daarvoor???
(winxp heeft ze ook niet )

edit
Die fanspeeds van atitool he, blijven die ook zo staan als je atitool quit?
Dus ook als atitool niet in systray draait?

[ Voor 32% gewijzigd door El Snorro op 21-08-2004 18:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.