X800Pro Naar X800xt Topic | |
![]() | |
Delen | [rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?[/rml] [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2[/rml] |
Dit zal je kaart uiteindelijk worden, mits succesvol | |
![]() X800 XT PE | |
Info over de kaarten: | |
De nieuwe generatie videokaarten van ATI is uit, zoals jullie allemaal wel zullen weten zijn er deze modellen: *X800pro ~400 euro *X800pro+Vivo ~450/470 euro *x800xt ~500/550 euro. Ik heb een poll gemaakt die je kan beantwoorden om te kijken of het slagingspercentage van mods groot is: Poll: Is jouw flash of hardmod gelukt? • Ja, hardmod • Ja, Softmod • Nee, hardmod • Nee, softmod • (nog) niet geprobeerd Ook een poll of je X800Xt speeds (520/560) hebt gehaald: Poll: Haalde jou kaart Xt speeds? • Ja, zonder vmods • Ja, met vmods • Nee, zonder vmods • Nee, met vmods | |
De hardmod methode | |
![]() | Hoe werkt de hardmod? Bij de hardmod is het de bodoeling dat men de 2 punten rechtsboven op de gpu verbonden worden met zilverlijm, even de coating wegkrabben. Let op!! Deze hardmod werkt enkel en alleen op de GA cores van de gewone x800pro!!! Daarna moet je een x800xt bios in je kaart flashen en dan zijn de 16 pipes enabeled als je een ga core hebt. Voor de GB cores is (nog) geen mod ontdekt. Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het wegkrabben en verven/flashen |
![]() | X800pro ViVo Softmod naar X800xt Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg! Dus iedere tweaker koopt tegenwoordig eigenlijk ViVo versies van de x800pro, omdat die softmodbaar zijn en en nix meer op de gpu gedaan hoeft te worden wat dus veel minder risico met zich meebrengt. Én je hoeft je niet meer druk je maken of je een GA of GB core hebt, ze werken dus (bijna, er is 1 kaart die 2ns mem had) áltijd Let op! Verschillende fabrikante zijn nu 2,0 ns geheugen op hun kaarten aan het zetten, wat dus betekent dat deze NIET meer sofmodbaar zijn Tot nu toe bekend zijn: -MSI -Powercolor -Sapphire Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het flashen van een x800pro vivo naar x800xt pe In deel 3 werd vermeld dat er een nieuwe bios in omloop was. Ik weet nog niet wat deze bios doet (betere oc results ofzo denk ik). Je kunt hem in ieder geval hier downloaden: Klik hier Er zijn inmiddels (21-8) veel x800xt/pro biossen in omloop omdat de kaarten steeds beter verkrijgbaar worden Voor de mensen die dus de perfecte bios zoeken kunnen ze hier kijken. bios site Als je de Xt speeds niet haalt (vooral de core heeft hier last van) is er nu een goede oplossing gevonden! Een potlood vmod bij een weestandje op de kaart verhoogt het vgpu voltage en daardoor kunnen er wel Xt corespeeds behaald worden (echter dit is geen garantie) Klik hier voor de pencil mod tutorial In de delen van dit topic kwam vaak langs dat mensen geen floppydrive hadden en vroegen of ze van bootable cdroms oid konden flashen. Ja Klik hier voor de tutorial om bootable cdroms te maken Als je cdrom bootable is, zet je er de gigabyte flash utility op en de gewenste bios(sen) en je kunt flashen vanaf cdrom |
Voltmods | |
![]() | Voltmods op de x800pro De echte die hard overclockers willen hun kaart natuurlijk écht tot het uiterste pushen Daarom zijn er zogenaamde voltmods, die het core en het memory voltage verhogen waardoor deze nog verder overclocken. Ik wil graag bio blade bedanken voor de pictures en de guide, deze komt namelijk van www.voidyourwarranty.nl Klik hier voor een uitgebreide x800pro vmod guide |
![]() | Eigen risico Onthoud AUB wel dat alles wat in dit topic wordt beschreven en uitgelegd wordt geheel op eigen risico is. Ik, Gathering of Tweakers en Voidyourwarranty zijn dus Niet verantwoordelijk voor zaken als ze mis gaan of niet blijken te werken. |
![]() | Afsluiting Dit was de Ts van dit topic, hij is compleet vernieuwd, ik heb gebruik gemaakt van de uitstekende Topicstart van Het grote ATi Nieuws & Discussie-topic uit V&B. Ook heb ik gelinkt naar VYW. Bedankjes Deze mensen wil ik graag bedanken: • CJ voor de uitstekende lay out van het topic uit V&B, ik had het zelf niet kunnen doen. • SmokeyTheBandit En Bio-Blade, voor hun informatie en natuurlijk de vmod guide. • Av3ng3rtje voor het logo. • Jullie allemaal, jullie maken het tenslotte mogelijk dat dit topic al weer toe is aant een 3e deel, en jullie voegen alle informatie in dit topic en helpen users met problemen, Bedankt Daarvoor |
©El Snorro
GoT 2004.
[ Voor 122% gewijzigd door El Snorro op 23-08-2004 12:18 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0