Toon posts:

[Novell] Printmanager werkt niet vanaf 1 bepaald workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Novell de Printer Manager wil openen krijg ik deze foutmelding:

>>
Could not configure workstation for application [.NW Printer manager.Applicaties.resources.********] (id=109)

Problem: Unable to access needed network resource []. (D01E)
<<

Achter de sterretjes staat wat anders wat niet van belang is :)

Ik kan het programma wel gebruiken al log ik in op een andere werkstation in het netwerk, maar ik kan het dus niet gebruiken op mijn eigen werkstation.... :(

Wie weet wat het is, of wat ik moet doen?

alvast bedankt! _/-\o_

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 13:51

Shunt

Boe

eh wel rechten genoeg op de printer's ??
als je zelf geen admin rechten hebt neem dan even contact op met de admin want ik gok dat dit met rechten te maken heeft ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Lijkt niet op een pmanager-probleem, maar op een nal/rechten-probleem. Kijk enns of dat werkstation-object op dat nal-object of op de applicatie-map rechten heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de admin :P De rechten staan goed....ik heb al iets gevonden op de site van Novell, ik ga dat even uitproberen, suggesties zijn nog steeds welkom :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het onderstaande gevonden:

>>
If running ZFD3.2SP1 and you update to the 4.83SP2 client, the NAL files will be mismatched. If automatic NAL updates are enabled when NAL or NALEXPLD are called, then the modules should be installed to the desktop and prompt the user for a reboot. This will require a dual boot for the updated NAL files to be loaded onto the desktop and then NAL will launch and function normally.

If you have ZFD3.2SP2 installed you will have the correct NAL files and will not be prompted to update.

In ZENworks for Desktops 3.0 the patch ZD30NAL12.EXE fixes this problem.
<<

snapt iemand nou wat hiermee bedoeld wordt??? |:(

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
Ja. De NDPS driver op je werkstation is een andere dan op de server. Als je NAL opstart op de client, wordt normaal gesproken op de server gekeken of daar nieuwere versies van de libraries voor de client op staan. Zoja, worden die geinstalleerd waarna je moet rebooten.

Soms gaat dat niet goed omdat er veschillende versies op de server en de client draaien. Als je de nieuwste client draait, moet je ook op de server het laatste zenworks servicepack hebben. Anders moet je zelf op de server de betreffende libraries opzoeken, en daar die van de client overheen kopieren. Andersom kan ook, maar is niet aan te raden.

Eigenlijk is het zowiezo het best niet zelf te rotzooien hiermee, heel af en toe is het nodig, maar meestal niet. Installeer gewoon het zenworks servicepack.

Ohja: als je lokaal admin-rechten hebt, dan werkt het zeker wel? Tenminste, dat is in mijn ervaring wel altijd zo met een D01E melding.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Ohja: als je lokaal admin-rechten hebt, dan werkt het zeker wel? Tenminste, dat is in mijn ervaring wel altijd zo met een D01E melding.

Ik heb op mijn werkstation gewoon admin rechten, maar ik krijg toch deze foutmelding...als ik op andere werkstations inlog met mijn admin novell account dan werkt dat printer manager wel...

Maar ik ga even die laatste zenworks sp (ik dacht 3) installeren, Thanks voor je post! _/-\o_

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
Ik heb op mijn werkstation gewoon admin rechten, maar ik krijg toch deze foutmelding...als ik op andere werkstations inlog met mijn admin novell account dan werkt dat printer manager wel...
Ok, dan denk ik dat het updaten op dit ene werkstation niet goed is gegaan. Misschien een crash op een vervelend moment ofzo. Client herinstalleren zou het probleem op moeten lossen, dan.

Leven is meervoud van lef

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Lekkere topictitel trouwens, probeer de volgende keer iets van een probleembeschrijving ofzo er in te zetten....

Verwijderd

Topicstarter
je moet niet zo zeuren :r , ik wist niet wat ik daar moest zetten. En ik heb evengoed antwoord gehad...

Ik ben nu trouwens de SP3 aan het installeren, kijken of dat helpt :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je mag ook wel iets aardiger reageren als iemand (die daar ook nog eens expliciet toe bevoegd is, dat rooie kleurtje en de titel Moderator NOS heeft wilke niet voor niks zegmaar) iets zegt van je nietszeggende topictitel, en ook nog eens zo aardig is het te veranderen voor je.

[ Voor 35% gewijzigd door blaataaps op 23-07-2004 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik dat nou weten, ik ben sinds gister hiier aangemeld... :)

• blaataaps
  • Niet online
De Organisatie achter GoT :
Rood = GoT-Crew
Dit zijn de crewmembers van GoT. Dus de modjes en admins en dergelijke. Dit zijn de mensen die het forum draaiende houden en waarvan het handig is dat je hun adviezen opvolgt.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok blaataaps, ik zal het onthouden _/-\o_ ...

En Loesje, bedankt, het probleem is opgelost! als ik je adres had, dan had ik je een bloemetje bezorgd ;) _/-\o_

• Wilke
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:50:
je moet niet zo zeuren :r , ik wist niet wat ik daar moest zetten. En ik heb evengoed antwoord gehad...
Probeer eens de consequenties in te zien van wat wat er gebeurt als iedereen op dit forum zo denkt.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de consequenties dan?? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nee geintje, ik zat je een beetje te fokken ;) maar ik ben niet zo bekend bij novell, dus ik wist ook niet wat ik daar neer moest zetten en ik dacht wel dat novell voldoende was

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens, je hebt de naam van de topic veranderd, maar ik kan wel printen, de print manager doet het alleen niet op mijn werkstation ;)

• blaataaps
  • Niet online
Het is ook niet de bedoeling 3 reacties achterelkaar te doen op deze manier, je kunt een gedane post editen met de "editknop" te vinden boven je post, maar dit begint nu een beetje af te dwalen, en het probleem is opgelost volgens mij. In http://gathering.tweakers.net/forum/faq staat heel veel info over hoe het forum werkt, en welk gedrag wel of niet verwacht wordt, veel plezier nog hier :)

• Wilke
Zie, daarom moet je dus gewoon zelf een goede topictitel opgeven, dan verander ik hem tenminste niet in een die niet klopt :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.