Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Die P4 stekkers heb ik niet nodig dus knip! Deze afgeknipt in de voeding. Vervolgens met tape de eindjes afgeplakt want ik weet ook wel dat je geen kortsluiting wil in je voeding

En nu het meest spannende de ATX connector. Deze wilde ik eerst met nietjes loshalen enzo maar na 30 minuten en 3 losse connectoren schoot dit ook niet echt op. Ik had al gelukkig die pennetjes besteld en een nieuwe connector dus dat is geen probleem. En door het knippen is nu de ATX bos een stukje korter. Dit scheelt ook. Ik haal het nog makkelijk.

Wel zweten hoor. Ik heb elke draad voorzien van een labeltje, dus hopelijk moet het goed gaan
En nu maar achterkomen dat je voeding het niet trekt door je nieuwe UV CCFLM.I.G. schreef op 24 juli 2004 @ 14:34:
Nou hier weer wat pics
Die P4 stekkers heb ik niet nodig dus knip! Deze afgeknipt in de voeding. Vervolgens met tape de eindjes afgeplakt want ik weet ook wel dat je geen kortsluiting wil in je voeding
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu het meest spannende de ATX connector. Deze wilde ik eerst met nietjes loshalen enzo maar na 30 minuten en 3 losse connectoren schoot dit ook niet echt op. Ik had al gelukkig die pennetjes besteld en een nieuwe connector dus dat is geen probleem. En door het knippen is nu de ATX bos een stukje korter. Dit scheelt ook. Ik haal het nog makkelijk.
[afbeelding]
Wel zweten hoor. Ik heb elke draad voorzien van een labeltje, dus hopelijk moet het goed gaan
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
WheheEn nu maar achterkomen dat je voeding het niet trekt door je nieuwe UV CCFL
Of een nieuw mobo kopen wat een P4 stekker nodig heeft
Maar ondertussen wel wat tips opgedaan:
(*) Ben erachter gekomen dat gereedschap wel zeg maar heel belangrijk is. Voor het vastzetten van de ATX connectoren heb ik zitten kloten met een kniptang want ik heb geen tang die uitloopt in een dunne punt (makkelijker om die flapjes goed om te buigen.
(*) ATX stekker toch lastiger is om die stekkertjes eruit te halen. Ben toen maar gestopt en doorgeknipt en dus zelf connectoren erop zitten te doen. Nietjes, en andere tools niet echt handig. Het lukt wel, maar echt een priegelwerk. Dus echt tijd voor nemen.
(*) Labelen van die ATX stekker is echt een aanrader (werd ook in die film gezegd).
je hebt mobo's waarbij je de P4 moet aansluiten omdat je mobo anders niet door bootM.I.G. schreef op 24 juli 2004 @ 17:17:
[...]
[...]
Die opmerking snap ik niet, dat ding heb je toch nergens voor nodig? Ik zou echt niet weten wat ik ermee moet doen.
[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 24-07-2004 17:24 ]
D'r zijn een hoop handige dingen gepost in dit topic!
heb ik al eerder gepost maar probeer maar met een passer...eerst duurde het bij mij per molex (met paperclip) wel zo'n 5-10 minutenBramm schreef op 25 juli 2004 @ 15:29:
Ik krijg (waarschijnlijk) komende week m'n zwarte Sleeve Kit van AC-Ryan. M'n ervaringen post ik dan wel hier.
D'r zijn een hoop handige dingen gepost in dit topic!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
(o) Waar plaatst men het beste de CCFL? Ik zit te denken bovenaan, maar dan prop ik um eigenlijk een beetje weg dan heeft de UV licht niet zoveel effect. Of vooraan de kast? Of onderop?
(o) Bij mijn CCFL zit een knop bijgeleverd. Waar plaats ik die het beste? Ik zat te denken ergens achteraan. Of zou ook vooraan kunnen, maar zo'n knop vooraan vind ik niet echt mooi.
(o) Ik heb 3 strengen molexen uit mijn voeding lopen. Ik heb er maar 2 nodig. Eigenlijk zou voor het sleeven 1 streng het mooiste zijn. Ik kan deze zelf verlengen/splitten totdat ik alle nodige molexen heb. Maar belast ik dan niet die ene streng teveel (3 HDD's / DVD speler / diskettestation / 2 tal fans + aansluiting van 9800XT) ?
Vooral het laaste is nu belangrijk om te weten.
Verwijderd
Boven moet je niet doen, dat is kut. Kijk maar bijv naar de casemod Lian-li als je goed kijkt zie je daar ook alleen de ccfl s aan de zijkant en onderkant zitten..
En Btw die scooby-doo touwtjes, kan niet iets maken dat je die er om heen maakt.
Als je et niej snap moet je et zeggen..
Mischien heeft iemand hier een klein zusje ofzo, dat je et mischien ff daar aan kan vragen
Verwijderd
uit eige ervaring.. dit kan.Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 12:41:
En Btw die scooby-doo touwtjes, kan niet iets maken dat je die er om heen maakt.
Als je et niej snap moet je et zeggen..![]()
Mischien heeft iemand hier een klein zusje ofzo, dat je et mischien ff daar aan kan vragen
maar haal de meters touw... en de uren tijd maar uit de kast..
het leuke.. je kan er erg veel mee : 2 kleuren rond om de kabel laten draaien.. je kan kiezen of de scoobie doo rond of vierkant word.. enzenz
Ik zou het meest geholpen zijn met"
Die andere 2 ook belangrijk maar deze zou ik wel willen beantwoord hebben.(o) Ik heb 3 strengen molexen uit mijn voeding lopen. Ik heb er maar 2 nodig. Eigenlijk zou voor het sleeven 1 streng het mooiste zijn. Ik kan deze zelf verlengen/splitten totdat ik alle nodige molexen heb. Maar belast ik dan niet die ene streng teveel (3 HDD's / DVD speler / diskettestation / 2 tal fans + aansluiting van 9800XT) ?
Verwijderd
Wat je kan doen is, alle lijnen in één mesh en aftakking maken waar je ze nodig hebt, en goed verdelen over de lijnen, maak je er een soort kabelboom van.
Ik heb het zelf onlangs ook gedaan (niet in één bundel), en ik heb gemerkt dat met die krimpkous die er bij zit niet het lekker werkt(was ook niet voldoende).
Wat ik toen deed was, de uiteinden af tapen met zwarte isolatie tape.
Als je dit strak genoeg doet en de lagen tape half laat overlapen zie je als het in de case zit er niets meer van.
Bijkomstig voordeel die krimpkousjes willen nog wel eens glijden, met de tape totaal geen last van.
Gebruik een oude 3.5 mm mono jack plug (zo'n audio-plug, wat aan het eind van je headsetje zit).
Knip met een tangetje het einde van je plug, zodat de holle binnenkant zichtbaar wordt.
Druk de plug over de Molex-stekker zodat de weerhaakjes naar binnen klappen en trek de stekker er aan de andere kant van het MOLEX-plastic eruit.

Easy peasy, japanesey!
[ Voor 3% gewijzigd door Deegroller op 26-07-2004 17:37 ]
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Verwijderd
Je bedoelt gewoon bij dat zwarte streepje ongeveer eraf knippen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 18:27 ]
Jep...bij dat zwarte streepje! Werkt perfectomundo!Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 18:26:
Dat is nog eens een goed idee![]()
Je bedoelt gewoon bij dat zwarte streepje ongeveer eraf knippen?
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Jij hebt 't zelfde idee als ikairliner schreef op 26 juli 2004 @ 16:56:
ik krijg morgen mijn cable mesh etc binnen, ik heb alvast een beginnetje gemaakt voor het meshen.
Ik heb wel zo'n speciale tool gekocht voor het loshalen van de pinnen.
alles wordt zwart, inc connectors
Mooi weer he? Dan zit ik liever in de cabrio richting Noordwijk. Maar vandaag even niet:
ATX connector dus doorgeknipt. Vervolgens de nieuwe pennetjes erop gezet en afgetaped om de sleef eroverheen te doen. Dat natuurlijk eerst (en de kripkous) want als stekker erop zit dan krijg je de sleef en de kripkous er niet overheen natuurlijk.

Moet jezelf wel nog de ruimte gunnen en goed kijken hoe je de draden netjes ordend want anders krijg je last van lengtegebrek. Ik deed het aan 1 kant beginnen en na de 10 de andere kant pakken. En zorg ervoor bij het insteken van de pinnetjes dat de 'andere kant' pinnetjes ook beetje aan de andere kant komen te liggen. Lastig uit te leggen, maar dat merk je vanzelf wel als je er mee bezig bent.

Vervolgens verder gaan met de molex-kabel. Eigenlijk hier vrij hetzelfde gedaan, dus volgens dat filmpje. Mijn kabel was aan het begin vrij lang en dus onnodig veel kabel nodig. Na onderzoek in mijn kast bleek dit korter te kunnen en had voor het nette een extra molex nodig. Dus begin deel halverwege afgeknipt en daartussen een molex gefixed. Dus nu aan 1 kabel 3 molexen en diskettestation aansluiting.

En later post ik wel hoe het verder is gegaan.
Ziet er veel belovend uit.M.I.G. schreef op 28 juli 2004 @ 18:50:
*update*
Mooi weer he? Dan zit ik liever in de cabrio richting Noordwijk. Maar vandaag even niet:
ATX connector dus doorgeknipt. Vervolgens de nieuwe pennetjes erop gezet en afgetaped om de sleef eroverheen te doen. Dat natuurlijk eerst (en de kripkous) want als stekker erop zit dan krijg je de sleef en de kripkous er niet overheen natuurlijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet jezelf wel nog de ruimte gunnen en goed kijken hoe je de draden netjes ordend want anders krijg je last van lengtegebrek. Ik deed het aan 1 kant beginnen en na de 10 de andere kant pakken. En zorg ervoor bij het insteken van de pinnetjes dat de 'andere kant' pinnetjes ook beetje aan de andere kant komen te liggen. Lastig uit te leggen, maar dat merk je vanzelf wel als je er mee bezig bent.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vervolgens verder gaan met de molex-kabel. Eigenlijk hier vrij hetzelfde gedaan, dus volgens dat filmpje. Mijn kabel was aan het begin vrij lang en dus onnodig veel kabel nodig. Na onderzoek in mijn kast bleek dit korter te kunnen en had voor het nette een extra molex nodig. Dus begin deel halverwege afgeknipt en daartussen een molex gefixed. Dus nu aan 1 kabel 3 molexen en diskettestation aansluiting.
[afbeelding]
En later post ik wel hoe het verder is gegaan.
Je moet het echt een second of 10-15 in de blauwe vlam van je aansteker houden.. Dan zie je het werkelijk wel krimpen. Dan zit je sleeve meteen ook vast en rafelt die niet verder uit..M.I.G. schreef op 28 juli 2004 @ 19:22:
Die blauwe dingen werken mwah wel aardig maar ook niet zoals ik het had verwacht. Ik gebruik een aansteker bij gebrek aan beter, maar het krimpt niet zo goed als ik dacht. Maar op zich wel redelijk hoor. Ik zal later wel ffies pic van posten. Bijna klaar.
Verwijderd
Je moet het echt een second of 10-15 in de blauwe vlam van je aansteker houden.. Dan zie je het werkelijk wel krimpen. Dan zit je sleeve meteen ook vast en rafelt die niet verder uit..
alleen krijg je dan roet aanslag op je krinpkous en als je niet uit kijkt gaten (gesmolten) in je sleeving (vooral de dunnere zijn hier vatbaar voor
De krimpkous krimpt naar mijn mening niet goed genoeg. Ik vind wel namelijk dat bij het bijgeleverde setje niet lekkere maten bij zitten. Ze zijn iets te groot dus moet veel verwarmen om het goed te laten aansluiten en vervolgens krijg je dan roet aanslag, en gaten als je het blauwe deel van de vlam ook nog eens te lang gebruikt.Niet als je de krimpkous in het blauwe deel van de vlam houdt
Het slachtoffer.
De ATX (en P4) Connector overwonnen met nietjes
Nieuwe (UV-LED) Fans in de voeding
Alle sleeving gebeurd, alleen nog de heatshrink shrinken
Het werkt!
Detail van de shrink
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Ik zie dat je een Q-TEC voeding hebt... de standaard fans in die voeding zijn voorzien van een 2 pins connector. Als je losse casefans koopt zijn die voorzien van een 3 pins connector, hoe heb je dat opgelost?Bizzarro schreef op 29 juli 2004 @ 13:53:
Ik ben ook maar eens bezig geweest met een "sleevjob", maar wat een takkewerk is dat zeg
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
oh, dat is niet moeilijk hoor. Die 3 pins is er een voor de voeding, een ground, en een derde welke voor het uitlezen van het toerental dient. (Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 15:26:
[...]
Ik zie dat je een Q-TEC voeding hebt... de standaard fans in die voeding zijn voorzien van een 2 pins connector. Als je losse casefans koopt zijn die voorzien van een 3 pins connector, hoe heb je dat opgelost?
In ieder geval, ik heb de fans uit de voeding gehaald, en dan staat er op die connector een "1" bij een van de lijntjes, en bij de andere niks. Op een 3-pins connector staat ook zon "1" en die moeten dus in hetzelfde gaatje, het draadje wat er gelijk naast zit (op die 3-pins) moet in de 2-pins in het gaatje wat over is. Het 3e draadje moet je even goed aftapen om kortsluiting te voorkomen.
Als je tenslotte de fans erin zet moet je er goed op letten dat je ze goed plaatst (ivm airflow) en dat je de draden vastzet (met tape ofzo) aan de behuizing, omdat standaard fans nogal lange kabels hebben, wordt het nogal een warboel in de voeding. Gevolg kan zijn dat een van de kabels vastslaat in je fan, en je een flinke knal hoort (ik spreek uit ervaring
Dubbelcheck alles (desnoods 3 keer) want wat "goedkopere" merken gaan nogal snel verrot als je iets verkeerd terugzet
Bij de voeding zal ik er nog wel een stuk blauwe tape omheen doen ofzo want ik heb blijkbaar iets te kort afgekniptM.I.G. schreef op 29 juli 2004 @ 14:45:
Ziet er goed uit! Ik zelf heb ervoor gekozen om de krimpkous niet om de molex heen. Maar ziet er goed uit. Ga je trouwens nog de sleeving afwerken bij je voeding? Ik zelf heb ervoor gekozen om de sleef zeg maar tot in de voeding af te werken en in de voeding een tie-wrap eromheen om zo vast te zetten.
Ik wilde eerst de mesh tot in de voeding doorlaten lopen maar dat ging niet omdat de draden in een nogal krappe opening zaten, en ik had geen zin om dat allemaal eruit te frunniken, jammer achteraf, maar met een stuk blauwe tape eromheen is het geen probleem.
Ten slotte kan ik nog adviseren om een paar extra Tie-wraps bij te kopen (zeker als je een voeding hebt met meer als 4 molexen/videokaart met aparte power line) omdat je het anders niet gaat redden met de 10 tie-wraps die erbij zitten.
En nu echt als laatste. nog een "night-view" van de voeding
Nog een omdat het zo lekker is
Oh trouwens, als jullie je afvragen of ik geen geld heb voor een fatsoenlijke behuizing het antwoord is nee
[ Voor 14% gewijzigd door Bizzarro op 29-07-2004 17:19 ]
Het derde draadje is voor het uitlezen van het toerental van de fan (Tacho).Bizzarro schreef op 29 juli 2004 @ 16:58:
[...]
Die 3 pins is er een voor de voeding, een ground, en nog eentje waar ik geen idee van heb waar ie voor dient.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Het was warm vandaag, maar toch even de rest af zitten maken.
Eerste deel klaar, de voedingkabel en de eerste (en meest belangrijke) molexkabel.

En gewoon doorgaan en de andere kabels aangepakt, deze dus de 2e molexkabel

Vervolgens de rest gedaan en hier een shotje van alle kabels:

Aan de binnenkant van de voeding heb ik tie-wraps gebruikt om het netter af te werken. Er zat orgineel een rond stukje plastic daar maar ook al had ik wat weggeknipt, door de kous weer wat meer ruimte nodig.

Vervolgens voeding dicht en voila het resultaat:

Vervolgens de voeding terug in de kast gezet:

En toch niet helemaal goed gedaan die molexen aansluiten: HET LAAT LOS !

En het meest verontrustende: de CPU fan reageert vaag; ik moest een beetje de kabel een andere kant op duwen zodat hij ging draaien; dus als hij niet draait gril ik me CPU en dat wil je niet;

Maar in ieder geval; het werkt weer allemaal. Geen vage dingen op die twee losse dingen na.
Trouwens weer een tip erbij gevonden;
Zorg voor een naald (van draad en naald). Hiermee kan je heel makkelijk de pinnetjes van de molexen en de andere connectors terugbuigen zodat ze weer goed in de connectoren klikken.
Verwijderd
Kan je de kabel niet gewoon een stukje strippen en dan weer aan elkaar vastdraaien? Vervolgens isolatie materiaal eromheen.
Die pic van de molex laat zien dat ik deze doorlus. Dus op een normale aansluitpin moet ik er 2 inproppen ipv 1. Dat proppen is waarschijnlijk niet goed genoeg gegaan en is dus gaan loslaten. Die connector is eigenlijk voor maar 1 draad geschikt. Vooral als je zelf een 2e erbij wilt frutselen. Dat is dus gebeurd. Dus zojuist die meuk nog goed bijelkaar gedraaid en goed aangeknepen en volgens mij moet het zo zijn.Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 00:21:
Voor dat loslaten:
Kan je de kabel niet gewoon een stukje strippen en dan weer aan elkaar vastdraaien? Vervolgens isolatie materiaal eromheen.
Voor wat betreft de cpufan, deze had ik net verkeerd om erin gedaan. Dus klikte er niet in (zag wel dat er miniscule pinnetjes op de connectors zaten die je ook met die naald moet terugbuigen). Na het opnieuw erin freubelen klikte het dus wel en cpu fan draait als een zonnetje!
Owhja. Nog voor degenen die ik hierboven zag dat ze toch onderscheid maken van de zwarte snoer. Maakt niets uit! Gaat alleen om geel en rood. En als je zwart de ene keer naast geel doet en de andere keer naast rood...maakt niets uit! Dus alleen belangrijk dat je geel en rood op de juiste plek houdt!
tip: Van de grootste krimpkous moet je een stukje van ongeveer 5 cm afknippen en over al je kabels tezamen doen voordat je de connectors er weer aan doet. Dan moet je de krimpkous doorschuiven zodat er 2 tot 3 cm in de voeding zit en 2 tot 3 cm buiten de voeding. Dan ff verhitten waarbij je uiteraard moet oppassen dat je de componenten in je psu niet fried
vraag: Ik krijg het echt niet voor mekaar om de stekkers van de p4 en atx af te krijgen. Ik heb eerst even een oude 250 watt atx voeding gebruikt voor het testen hoe ik de connectoren eraf moet krijgen. Fan's, floppy en molex is no problem. Kan makkelijk zonder molex pin remover. Maar de tips van sommigen om 2 nietjes te gebruiken lukt mij niet. ik heb van die gore ijzeren nietjes, maar bij mij past er nauwelijks 1 in zo'n pin. Iemand enig idee hoe ik die F*CK connectoren eraf kan krijgen???
PS: Ik was vanplan om deze sleeving-mod te gaan uitvoeren op een Tagan 480 watt. Bij nader inzien ga ik denk ik toch een Levicom 500 Watt met plexiglas plaat en gesleevde atx connector kopen ... scheelt weer 24 pinnen
Ik hoop dat iemand mij eens heel precies kan uitleggen hoe die pinnen uit de atx connector moeten. BV welke kant het eerst een nietje, welke nietjes o.i.d.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
ok.. listen carefuljealma schreef op 30 juli 2004 @ 01:15:
Ik heb 1 tip en 1 vraag;
tip: Van de grootste krimpkous moet je een stukje van ongeveer 5 cm afknippen en over al je kabels tezamen doen voordat je de connectors er weer aan doet. Dan moet je de krimpkous doorschuiven zodat er 2 tot 3 cm in de voeding zit en 2 tot 3 cm buiten de voeding. Dan ff verhitten waarbij je uiteraard moet oppassen dat je de componenten in je psu niet fried. Resultaat: de kabels komen er netjes uit en de mesh gaat niet rafelen door het blik.
vraag: Ik krijg het echt niet voor mekaar om de stekkers van de p4 en atx af te krijgen. Ik heb eerst even een oude 250 watt atx voeding gebruikt voor het testen hoe ik de connectoren eraf moet krijgen. Fan's, floppy en molex is no problem. Kan makkelijk zonder molex pin remover. Maar de tips van sommigen om 2 nietjes te gebruiken lukt mij niet. ik heb van die gore ijzeren nietjes, maar bij mij past er nauwelijks 1 in zo'n pin. Iemand enig idee hoe ik die F*CK connectoren eraf kan krijgen???
PS: Ik was vanplan om deze sleeving-mod te gaan uitvoeren op een Tagan 480 watt. Bij nader inzien ga ik denk ik toch een Levicom 500 Watt met plexiglas plaat en gesleevde atx connector kopen ... scheelt weer 24 pinnen![]()
Ik hoop dat iemand mij eens heel precies kan uitleggen hoe die pinnen uit de atx connector moeten. BV welke kant het eerst een nietje, welke nietjes o.i.d.
1) Men nemen 2 nietjes. (Van die kleine koperen dingetjes die je ook in een normaal nietapparaat douwt)
2) Van beide nietjes buig je een kant recht.
3) Neem nu het eerste nietje en dou deze aan de linkerkant tussen het metaal en de behuizing in... (en doe dit zo dat het uitstekende deel van het nietje niet over de los te halen gaatje hangt, maar dus de andere kant op.
4) Neem nu het tweede nietje en dou die aan de rechterkant van het aansluitingkje tussen het metaal en het plastic van de connector.
Je hebt nu 2 nietjes in je ATX-connector staan!!voor pics zie elders dit topic
5) Geef een ros (lees: zachtjes trekken) aan het los te halen snoertje.
Congratz, je hebt 1 van de 24 snoertjes losgehaald. Nog maar 23 te gaan.
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Laatste stappen. De voeding hangt nu weer in de kast.
De CCFL erin gelegd. Ben er nog niet uit waar ik um nu moet plaatsen. Misschien iemand nog een goede tip?
Hier nog normaal. Maar ik zit nog eraan te denken om de andere kabels ook nog te doen, maar ik heb geen blauwe stekkertjes meer

En als het donker is. Tadaa! (dus nu een Tadaa! moment
Het tadáá gevoel

En ik heb vervolgens nog geprobeerd om de CCFL achter te plaatsen. Dat vind ik wel iets beter.

Misschien toch nog een extra CCFL gaan bestellen. Dan kan ik meteen extra stekkertjes kopen
[ Voor 4% gewijzigd door M.I.G. op 30-07-2004 12:40 ]
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Verwijderd
ben zelf ook bezig, maar ik denk dat ik nog wat kabels ga 'verbouwen' om zo min mogelijk kabels nodig te hebben.
De kast is inmiddels terug van de spuiter, en het is zeer strak geworden
Tadaa!
nu de kabels nog wegwerkenBizzarro schreef op 30 juli 2004 @ 18:38:
Nog even een pic van mn kast met de gemeshde voeding erin.
De kast is inmiddels terug van de spuiter, en het is zeer strak geworden![]()
Tadaa!![]()
![]()
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja, dat prut rechtsonderin moet nog gedaan worden, maar voor de rest zou ik het niet weten eigenlijk
[ Voor 31% gewijzigd door Bizzarro op 30-07-2004 19:59 ]
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 17:46:
@M.I.G. : Nice sleevjob, maar nog steeds veel kabels he![]()
ben zelf ook bezig, maar ik denk dat ik nog wat kabels ga 'verbouwen' om zo min mogelijk kabels nodig te hebben.
Tja het viel mij ook tegen. Ik had nl. nodig:
1 kabel met:
1 x molex DVD speler
1 x molex voor evt. brander
1 x harddisk 60 gig
1 x fdd aansluiting
1 kabel met:
2 x molex voor harddisks (2*80)
1 kabel met:
1 x molex voor 9800xt voeding
1 x molex voor achterfan
1 kabel met:
1 x molex voor casefan voorkant
1 x molex voor ccfl
Dus al 10 molexen nodig
En komen nog waarschijnlijk 2 fans erbij in de zijkant van de kast. Want dat moet ook gebeuren.....een raampje maken etc....
Te giftig om mee te spelen, maar in de computer heeft niemand er last van.
Of zijn die dingen niet ergens omheen te vlechten?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Iemand vroeg om die scoubiedou touwtjes?Resistor schreef op 01 augustus 2004 @ 16:38:
Valt mij eigenlijk nog mee dat niemand zijn zusje/moeder/buurmeisje aan het werk heeft gezet met die scoubiedou (whatever) touwtjes.
Te giftig om mee te spelen, maar in de computer heeft niemand er last van.
Of zijn die dingen niet ergens omheen te vlechten?

Dit is maar een tijdelijke oplossing, binnenkort wordt deze ook gewoon UV-blue gesleeved.
Leuk die touwtjes, UV-gevoelig
[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 17:38 ]
ennuh, over de discussie of de touwtjes giftig zijn of niet, zijn ze nog niet helemaal uit. Denk persoonlijk van niet, ze stinken echter welYellowNeck schreef op 01 augustus 2004 @ 17:38:
[...]
Iemand vroeg om die scoubiedou touwtjes?
[afbeelding]
Dit is maar een tijdelijke oplossing, binnenkort wordt deze ook gewoon UV-blue gesleeved.
Leuk die touwtjes, UV-gevoelig
GVD!!...schijt Quote knop
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 17:55 ]
Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan. Tenzij je er netjes iets omheen vlecht maar die kripkous vind ik mooier.
en laat ik nou net dat van plan zijnM.I.G. schreef op 01 augustus 2004 @ 20:27:
* M.I.G. heeft die rage van die touwtjes niet echt gevolgd...
Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan. Tenzij je er netjes iets omheen vlecht maar die kripkous vind ik mooier.
(eigenlijk laat ik het mijn vriendin doen... die kan het beter
PSN: Leech1984
Verwijderd
Weet iemand wat de toegevoegde waarde is van die 5de kabel?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik zou graag pics posten, maar ik heb geen digicam en ook geen webspace
Dus is 12mm nodig of lukt het makkelijk met 6mm dikte?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
[ Voor 32% gewijzigd door Yellowneck op 07-08-2004 19:50 ]
Je kan een post editen door op de edit knop (
Verder kun je een plaatje in een post toevoegen door [img]Url[/img] (mocht het plaatje aan de grote kant zijn, zodat het de layout verkracht -> [img=600,,1]Url[/img]. Overige tags zijn te vinden in de Algemene FAQ
En als laatste, de url die je gaf, is een verwijzing vanuit je Hotmail inbox, dus als je ff je inloggegevens bekendmaakt, dan kunnen wij derbij
[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 08-08-2004 15:43 ]
Welkom op GoT. Iets zegt me dat je FAQ nog niet hebt doorgenomen ;-)
't Is inderdaad een lap tekst, maar die legt je wel uit
• Hoe je plaatjes moet posten
• Hoe je je posts moet editen ipv !3! posts na mekaar te zetten
De FAQ vind je door als je ingelod bent vanboven op de blauwe navigation bar tussen "Prefs" en "Search" (ook handig).
EDIT: Damn you! Ik had dit ding dus al sinds vanmorgen klaar staan maar vergeten op "Verstuur bericht" te drukken
[ Voor 18% gewijzigd door lvh op 08-08-2004 17:37 ]
to YellowNeck
waar kun je die Thermaltake truelight heatspreaders kopen
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Iedereen zit alsmaar bezig over UV reactive cable sleeving en steekter uren de tijd in om het mooi af te werken en vindt het daarna schitterend om het te zien in combinatie met hun UV cathode(s) en dan opeens krijg je de vage opmerking dat je dan nog de kabels moet wegwerken.
Wat is dan de bedoeling van de sleeving ? Kan je evengoed gewoon zwarte mesh bezigen en een blauwe cathode gaan hangen.
Volgens mij is het de bedoeling dat je bij zo'n UV reactive sleeving de kabels mag zien voor het effect en ze niet moet gaan verstoppen tot je enkel nog de connectoren ziet.
Ach jah, ieder zen zin, ik gebruik enkel zwarte sleeving en heb men kabels ook zo goed en zo kwaad mogelijk weggewerkt, maarjah, ik gebruik gewoon groene lampen.
Een beetje verlies heb je altijd...
Bij www.coolcase.nlAbraxas1 schreef op 09 augustus 2004 @ 02:43:
offtopic
to YellowNeck
waar kun je die Thermaltake truelight heatspreaders kopen
Op de homepage, ongeveer naar et midden scrollen, en daar staan ze...15 euro p.st.
zijn Sharkoon CCFL's goed? ik heb namelijk nu 2 ccfl's versleten want die deden het na een maand gewoon niet goed meer.....
Ja, ik heb ook sharkoon 10 cm ccfl kitjes, 3 in totaal (dus 6 ccfls)RMB schreef op 09 augustus 2004 @ 16:57:
offtopic:
zijn Sharkoon CCFL's goed? ik heb namelijk nu 2 ccfl's versleten want die deden het na een maand gewoon niet goed meer.....
Leuke dingen hoor
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Als ik het dus goed begrijp: dan heb je
geel met de zwarte danaast 12v
rood met de zwarete danaast 5v
en geel en rood maakt 7volt??? waarbij rood dan de massa moet wezen en geel de plus???
mij lijkt dat als ik geel en rood op bijv een van aansluit dat de boel dan gaat knetteren omdat ik toch 2x plus pak??
gewoon alles in je kast late zitte en om elke kabel tape wikkelen, ik had het binnen 15min. gefixed, dit kan veel sneller maar het was me toch zo warm
Verwijderd
ps sorry voor mijn late reaktie, was 2 weken in buitenland voor mijn werk en had daar geen internet
Verwijderd
HeT MAAKT NIET UIT WELKE ZWARTE RODE GELE ENZ ENZ. ZE ZITTEN ALLEMAAL OP HET ZELFDE PLAATJE GESOLDEERD (ze zitten allemaal bij elkaar)YellowNeck schreef op 21 juli 2004 @ 12:52:
Goed kijken wat je doet. Ik zelf heb alles ook gesleeved; [afbeelding]
Pas maar ff op, vooral bij de 4pins molexjes, dat je goed onthoudt welke Zwarte-kabel naast de gele moet, en welke zwarte naast de rode. Snapje?...want die 4pins molexjes heeft dus 2 zwarte naast elkaar zitten. Ikzelf plak altijd de zwarte, die naast de gele moet, vast aan de gele.
Suc6.
Ik kan btw niet mijn ATX-connector sleeven...heb de tools niet daarvoor, en de cablemesh kan ook niet over de connector heen.
@ Ferry \/ : oow..lol..want een vriend van mij had een molex verkeerd geplaatst, ik dacht dat hij de 2 zwarte verkeerd om had teruggeplaatst, blijkbaar toch de rode en gele..
Verwijderd
Nee, maakt niet uit. heb zelf ook gedaan.oli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 17:52:
Als je naar je P4 stekker kijkt, en je kijkt in de pinnetjes met de aansluiting aan de bovenkant, klopt het dan dat de twee gele kabels boven zitten en de twee zwarten onder? En zo ja, maakt het uit op welke plaats die gelen/zwarten zitten? (Dus links of rechts)?
Schroef je voeding maar es open en je ziet et (als je me niet geloofd
Damn, ff verder lezen mag je ook wel.Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 19:49:
[...]
HeT MAAKT NIET UIT WELKE ZWARTE RODE GELE ENZ ENZ. ZE ZITTEN ALLEMAAL OP HET ZELFDE PLAATJE GESOLDEERD (ze zitten allemaal bij elkaar)
Is al vaak genoeg gezegd, en heb et zelf ook al toegegeven.
En om nou alles te posten in capital letters..
Verwijderd
w00t w00t, heb ik ook gedaan.RMB schreef op 09 augustus 2004 @ 20:26:
ik heb net mijn kabels met zwarte tape gemeshed.... ziet er best oke uit.... natuurlijk zijn die krimpkousen beter, maar dit is vele malen makkelijker!
gewoon alles in je kast late zitte en om elke kabel tape wikkelen, ik had het binnen 15min. gefixed, dit kan veel sneller maar het was me toch zo warm
En het ziets er nog netjes uit ook nog!
Verwijderd
ik heb een zalman zm400b-aps voeding
nou las ik hier ergens anders op in dit topic dat je moest uitkijken met de atx connector ivm kleuren ,wat is het verschil met een normale ander voeding dan met de zalman
het is toch gewoon het zelfde alle oranje zijn toch het zelfde en de rode ook lijkt mij ogf zie ik dit verkeerd !?
dus het zou toch niet uitmaken welke oranje waar zit .
vriendelijk dank
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 19:24 ]
Verwijderd
iedergeval bedankt voor je reply man .
* Scyth gaat ook op zoek naar de ultieme pooierkast/meshing
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Héhé, niets tegen rose, ik heb rose! (samen met blauw)
* ScSi vind het best geslaagd
Verwijderd
i had eerst blauwe mesh(op me oude voeding) ,maar vond het niet zo mooi ,dus heb nu uv groen erin
wel een tijd bezig geweest maar dan ziet het er ook mooi uit de mesh doorlaten lopen tot in de voeding
Aan beide uiteinden van een kabel wordt ie gesplitst, dus als ik de molex eraf haal, kan ik niet het meshspul om 1 van de 2 kabels zo schuiven. Wat is de eenvoudigste oplossing ?
't lijkt me dat een van de 2 kabels losgehaald moet worden, door de metalen lipjes iets om te buigen en later weer terug te doen. Moet ik daarbij nog op iets bijzonders letten?
Ik heb die kabels samengetapet en dan die mesh er overheen gehaald, daarna doorgeknipt op de splitsing en dan krimpkous errond..reddevil schreef op 13 september 2004 @ 11:05:
ik ben ook bezig met het meshen van m'n kabels en kom nu tegen het volgende probleem:
Aan beide uiteinden van een kabel wordt ie gesplitst, dus als ik de molex eraf haal, kan ik niet het meshspul om 1 van de 2 kabels zo schuiven. Wat is de eenvoudigste oplossing ?
't lijkt me dat een van de 2 kabels losgehaald moet worden, door de metalen lipjes iets om te buigen en later weer terug te doen. Moet ik daarbij nog op iets bijzonders letten?
hrmz, ja logisch natuurlijk, thx
Op een zondag proberen dingen te verzinnen ging me altijd al zo goed af
[ Voor 134% gewijzigd door reddevil op 13-09-2004 12:12 ]
Verwijderd

Opzich nog best mooi geworden, vind ik zelf
Edit: Owja, ik kreeg de connectors voor mn floppy er ook niet af, dus die heb ik gewoon afgeknipt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:42 ]
Bij de PU Gameplay was er een computer waarbij je slechts 4 kabels zag lopen.
Hoe kan ik dat ook doen?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb t nog niet in de shop staan.. Maar ik heb wel leuke Mesh in de aanbieding.Scyth schreef op 04 september 2004 @ 02:03:
Ik lees net voor 't eerst deze thread, en het valt me nu pas op (na de x aantal casemods die ik hier gezien heb), dat op zich, kleuren naast zwart in een normale kast, en grijs in een LianLi, best wel leuk kunnen zijn!
* Scyth gaat ook op zoek naar de ultieme pooierkast/meshing
Rood, blauw, geel, groen, paars, zwart. In UV natuurlijk..
Maar hoe kunnen die power cabels ooit bij het moederboard komen?Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:04:
De power cables achter je moederbord verstoppen, en resterende cables in bijv. een diskettestation bracket stoppe die niet wordt gebruikt. De cables die je ziet zijn hoogstwaarschijnlijk een aantal rounded cables voor bijv diskette/cdrom/dvdrom/harde schijf (serial ata)
Want ze moeten toch altijd voor langs? Of hebben ze die powerconnection gewoon aan de achterkant gesoldeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 26-09-2004 19:16 ]
Verwijderd
Zet het online!Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 00:22:
[...]
Ik heb t nog niet in de shop staan.. Maar ik heb wel leuke Mesh in de aanbieding.
Rood, blauw, geel, groen, paars, zwart. In UV natuurlijk..
Heb je geen molex tools op je site
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 19:28 ]
*kick*nlboy schreef op 26 september 2004 @ 19:10:
[...]
Maar hoe kunnen die power cabels ooit bij het moederboard komen?
Want ze moeten toch altijd voor langs? Of hebben ze die powerconnection gewoon aan de achterkant gesoldeerd?
Nee dat kan niet, je kan wel een minimum aan kabels zichtbaar laten zijn.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |