Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cable sleeving/meshing tips gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

oa. converter wegwerken misschien? |:(

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 17:46:
@M.I.G. : Nice sleevjob, maar nog steeds veel kabels he O-)

ben zelf ook bezig, maar ik denk dat ik nog wat kabels ga 'verbouwen' om zo min mogelijk kabels nodig te hebben.
:X

Tja het viel mij ook tegen. Ik had nl. nodig:

1 kabel met:

1 x molex DVD speler
1 x molex voor evt. brander
1 x harddisk 60 gig
1 x fdd aansluiting

1 kabel met:

2 x molex voor harddisks (2*80)

1 kabel met:

1 x molex voor 9800xt voeding
1 x molex voor achterfan

1 kabel met:

1 x molex voor casefan voorkant
1 x molex voor ccfl

Dus al 10 molexen nodig :/

En komen nog waarschijnlijk 2 fans erbij in de zijkant van de kast. Want dat moet ook gebeuren.....een raampje maken etc....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Valt mij eigenlijk nog mee dat niemand zijn zusje/moeder/buurmeisje aan het werk heeft gezet met die scoubiedou (whatever) touwtjes.

Te giftig om mee te spelen, maar in de computer heeft niemand er last van.

Of zijn die dingen niet ergens omheen te vlechten?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Resistor schreef op 01 augustus 2004 @ 16:38:
Valt mij eigenlijk nog mee dat niemand zijn zusje/moeder/buurmeisje aan het werk heeft gezet met die scoubiedou (whatever) touwtjes.

Te giftig om mee te spelen, maar in de computer heeft niemand er last van.

Of zijn die dingen niet ergens omheen te vlechten?
Iemand vroeg om die scoubiedou touwtjes? :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/IMG_1398.jpg
Dit is maar een tijdelijke oplossing, binnenkort wordt deze ook gewoon UV-blue gesleeved.
Leuk die touwtjes, UV-gevoelig _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 17:38 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

YellowNeck schreef op 01 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Iemand vroeg om die scoubiedou touwtjes? :)
[afbeelding]
Dit is maar een tijdelijke oplossing, binnenkort wordt deze ook gewoon UV-blue gesleeved.
Leuk die touwtjes, UV-gevoelig _/-\o_
ennuh, over de discussie of de touwtjes giftig zijn of niet, zijn ze nog niet helemaal uit. Denk persoonlijk van niet, ze stinken echter wel :+

edit:
GVD!!...schijt Quote knop

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 17:55 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
* M.I.G. heeft die rage van die touwtjes niet echt gevolgd...

Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan. Tenzij je er netjes iets omheen vlecht maar die kripkous vind ik mooier.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 23:38
M.I.G. schreef op 01 augustus 2004 @ 20:27:
* M.I.G. heeft die rage van die touwtjes niet echt gevolgd...

Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan. Tenzij je er netjes iets omheen vlecht maar die kripkous vind ik mooier.
en laat ik nou net dat van plan zijn ;)

(eigenlijk laat ik het mijn vriendin doen... die kan het beter ;) )

PSN: Leech1984

Verwijderd

Ik heb even een vraagje naar aanleiding van al deze mooie plaatjes. Ik zie dat zie S-ATA power plug 5 kabels heeft, die van mij heeft er 4, mis ik dan iets of is die 5 onzin? De 4 die ik heb zijn hetzelfde als de 4 van een normale molex (rood, 2x zwart en geel) en de grap is dat er aan 1 kabel (rood, 2x zwart en geel dus) vanuit mijn voeding dus 1 molex zit en een S-ATA.

Weet iemand wat de toegevoegde waarde is van die 5de kabel? :?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

das het 3.3volt draadje :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 13:16
Ik heb zonet m'n pc weer in elkaar gezet na het sleeven van de voeding. Ik heb een hele tijd zitten prutsen met nietjes om die ATX stekker eraf te krijgen, maar het lukte niet. Toen heb ik de draadjes "aan" de stekker geplakt om een zo klein mogelijk rechthoekje te krijgen en heb toen de ATX stekker zo door de sleeve gedrukt. Dat ging net en ik ben er ook wel een tijdje mee bezig geweest. Nu zit de sleeve er makkelijk omheen.
Ik zou graag pics posten, maar ik heb geen digicam en ook geen webspace :/

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zit net naar wat cablesleeve te kijken, mijn lokale pc shop (uit mn sig) heeft wel flink wat, maar ik kan kiezen tussen 6 en 12mm (bij 12 mm komt er €1 bij, dus €5ipv 4), maar heb ik 12mm sleeve nodig, want ik hoef alleen maar molex kabels te doen, atx kabel enzo zijn hier al gesleeved (enermax 460w).
Dus is 12mm nodig of lukt het makkelijk met 6mm dikte?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

12mm?! 1,2 CM :X 6mm is voldoende voor de 4 kabels van een 4pins-molexje :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yellowneck op 07-08-2004 19:50 ]

Verwijderd

Dat met die giftige touwtjes heb ik ook al een poosje (sorry voor de slechte pic)

Verwijderd

hoe kan ik hier een foto neerzetten?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Welkom op GoT :).

Je kan een post editen door op de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) te drukken, bespaart weer wat ruimte ;).

Verder kun je een plaatje in een post toevoegen door [img]Url[/img] (mocht het plaatje aan de grote kant zijn, zodat het de layout verkracht -> [img=600,,1]Url[/img]. Overige tags zijn te vinden in de Algemene FAQ

En als laatste, de url die je gaf, is een verwijzing vanuit je Hotmail inbox, dus als je ff je inloggegevens bekendmaakt, dan kunnen wij derbij ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 08-08-2004 15:43 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Hoi Jarno P...

Welkom op GoT. Iets zegt me dat je FAQ nog niet hebt doorgenomen ;-)

't Is inderdaad een lap tekst, maar die legt je wel uit
• Hoe je plaatjes moet posten
• Hoe je je posts moet editen ipv !3! posts na mekaar te zetten :D

De FAQ vind je door als je ingelod bent vanboven op de blauwe navigation bar tussen "Prefs" en "Search" (ook handig).

EDIT: Damn you! Ik had dit ding dus al sinds vanmorgen klaar staan maar vergeten op "Verstuur bericht" te drukken :D

[ Voor 18% gewijzigd door lvh op 08-08-2004 17:37 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Geef ff je inlog gegevens ik kan er nu niet in >:)

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

offtopic

to YellowNeck

waar kun je die Thermaltake truelight heatspreaders kopen

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
don't get it.

Iedereen zit alsmaar bezig over UV reactive cable sleeving en steekter uren de tijd in om het mooi af te werken en vindt het daarna schitterend om het te zien in combinatie met hun UV cathode(s) en dan opeens krijg je de vage opmerking dat je dan nog de kabels moet wegwerken.

Wat is dan de bedoeling van de sleeving ? Kan je evengoed gewoon zwarte mesh bezigen en een blauwe cathode gaan hangen.

Volgens mij is het de bedoeling dat je bij zo'n UV reactive sleeving de kabels mag zien voor het effect en ze niet moet gaan verstoppen tot je enkel nog de connectoren ziet.

Ach jah, ieder zen zin, ik gebruik enkel zwarte sleeving en heb men kabels ook zo goed en zo kwaad mogelijk weggewerkt, maarjah, ik gebruik gewoon groene lampen.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Abraxas1 schreef op 09 augustus 2004 @ 02:43:
offtopic

to YellowNeck

waar kun je die Thermaltake truelight heatspreaders kopen
Bij www.coolcase.nl
Op de homepage, ongeveer naar et midden scrollen, en daar staan ze...15 euro p.st.

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:02

RMB

Nee, geen right mouse button!

offtopic:
zijn Sharkoon CCFL's goed? ik heb namelijk nu 2 ccfl's versleten want die deden het na een maand gewoon niet goed meer.....

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Sharkoon geen ervaringen mee gehad. Koop Sunbeam of AC Ryan, zijn top dingen ;) www.eynstein.nl

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
RMB schreef op 09 augustus 2004 @ 16:57:
offtopic:
zijn Sharkoon CCFL's goed? ik heb namelijk nu 2 ccfl's versleten want die deden het na een maand gewoon niet goed meer.....
Ja, ik heb ook sharkoon 10 cm ccfl kitjes, 3 in totaal (dus 6 ccfls)
Leuke dingen hoor :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Hier ff een nieuweling met een vraagje over de molexen
Als ik het dus goed begrijp: dan heb je
geel met de zwarte danaast 12v
rood met de zwarete danaast 5v
en geel en rood maakt 7volt??? waarbij rood dan de massa moet wezen en geel de plus???
mij lijkt dat als ik geel en rood op bijv een van aansluit dat de boel dan gaat knetteren omdat ik toch 2x plus pak??

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:02

RMB

Nee, geen right mouse button!

ik heb net mijn kabels met zwarte tape gemeshed.... ziet er best oke uit.... natuurlijk zijn die krimpkousen beter, maar dit is vele malen makkelijker!
gewoon alles in je kast late zitte en om elke kabel tape wikkelen, ik had het binnen 15min. gefixed, dit kan veel sneller maar het was me toch zo warm ;)

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je naar je P4 stekker kijkt, en je kijkt in de pinnetjes met de aansluiting aan de bovenkant, klopt het dan dat de twee gele kabels boven zitten en de twee zwarten onder? En zo ja, maakt het uit op welke plaats die gelen/zwarten zitten? (Dus links of rechts)?

Verwijderd

@ bleuforce: opmerking over hoeveelheid kabels heeft meer te maken met airflow als met zicht, een mooi gevormde (bende) met kabels in uv is ook leuk, verstoort alleen de airflow.

ps sorry voor mijn late reaktie, was 2 weken in buitenland voor mijn werk en had daar geen internet :'(

Verwijderd

YellowNeck schreef op 21 juli 2004 @ 12:52:
Goed kijken wat je doet ;). Ik zelf heb alles ook gesleeved; [afbeelding]

Pas maar ff op, vooral bij de 4pins molexjes, dat je goed onthoudt welke Zwarte-kabel naast de gele moet, en welke zwarte naast de rode. Snapje?...want die 4pins molexjes heeft dus 2 zwarte naast elkaar zitten. Ikzelf plak altijd de zwarte, die naast de gele moet, vast aan de gele.

Suc6 ;).

Ik kan btw niet mijn ATX-connector sleeven :(...heb de tools niet daarvoor, en de cablemesh kan ook niet over de connector heen.

@ Ferry \/ : oow..lol..want een vriend van mij had een molex verkeerd geplaatst, ik dacht dat hij de 2 zwarte verkeerd om had teruggeplaatst, blijkbaar toch de rode en gele.. :X
HeT MAAKT NIET UIT WELKE ZWARTE RODE GELE ENZ ENZ. ZE ZITTEN ALLEMAAL OP HET ZELFDE PLAATJE GESOLDEERD (ze zitten allemaal bij elkaar)

Verwijderd

oli4100 schreef op 18 augustus 2004 @ 17:52:
Als je naar je P4 stekker kijkt, en je kijkt in de pinnetjes met de aansluiting aan de bovenkant, klopt het dan dat de twee gele kabels boven zitten en de twee zwarten onder? En zo ja, maakt het uit op welke plaats die gelen/zwarten zitten? (Dus links of rechts)?
Nee, maakt niet uit. heb zelf ook gedaan.
Schroef je voeding maar es open en je ziet et (als je me niet geloofd :))

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 19:49:
[...]

HeT MAAKT NIET UIT WELKE ZWARTE RODE GELE ENZ ENZ. ZE ZITTEN ALLEMAAL OP HET ZELFDE PLAATJE GESOLDEERD (ze zitten allemaal bij elkaar)
Damn, ff verder lezen mag je ook wel.
Is al vaak genoeg gezegd, en heb et zelf ook al toegegeven.
En om nou alles te posten in capital letters.. :?

Verwijderd

sorry he :) :P

Verwijderd

RMB schreef op 09 augustus 2004 @ 20:26:
ik heb net mijn kabels met zwarte tape gemeshed.... ziet er best oke uit.... natuurlijk zijn die krimpkousen beter, maar dit is vele malen makkelijker!
gewoon alles in je kast late zitte en om elke kabel tape wikkelen, ik had het binnen 15min. gefixed, dit kan veel sneller maar het was me toch zo warm ;)
w00t w00t, heb ik ook gedaan.
En het ziets er nog netjes uit ook nog!
;)

Verwijderd

hoi
ik heb een zalman zm400b-aps voeding
nou las ik hier ergens anders op in dit topic dat je moest uitkijken met de atx connector ivm kleuren ,wat is het verschil met een normale ander voeding dan met de zalman

het is toch gewoon het zelfde alle oranje zijn toch het zelfde en de rode ook lijkt mij ogf zie ik dit verkeerd !?
dus het zou toch niet uitmaken welke oranje waar zit .

vriendelijk dank

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 19:24 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yup, als oranje maar weer op een plek komt waar oranje zat. Welke oranje dan pakt maakt nie uit.

Verwijderd

okay zo dacht ik ook al,het is in principe zelfde als de molex ,zwart is zwart
iedergeval bedankt voor je reply man . _/-\o_

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik lees net voor 't eerst deze thread, en het valt me nu pas op (na de x aantal casemods die ik hier gezien heb), dat op zich, kleuren naast zwart in een normale kast, en grijs in een LianLi, best wel leuk kunnen zijn!

* Scyth gaat ook op zoek naar de ultieme pooierkast/meshing

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

/me raad dan paars aan!
:P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 03:19 ]

Verwijderd

Roze!!! O-)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Héhé, niets tegen rose, ik heb rose! (samen met blauw)
* ScSi vind het best geslaagd :P

Verwijderd

sinds gister een me nieuwe zalman voeding gedaan .
i had eerst blauwe mesh(op me oude voeding) ,maar vond het niet zo mooi ,dus heb nu uv groen erin
wel een tijd bezig geweest maar dan ziet het er ook mooi uit de mesh doorlaten lopen tot in de voeding :)

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
ik ben ook bezig met het meshen van m'n kabels en kom nu tegen het volgende probleem:
Aan beide uiteinden van een kabel wordt ie gesplitst, dus als ik de molex eraf haal, kan ik niet het meshspul om 1 van de 2 kabels zo schuiven. Wat is de eenvoudigste oplossing ?
't lijkt me dat een van de 2 kabels losgehaald moet worden, door de metalen lipjes iets om te buigen en later weer terug te doen. Moet ik daarbij nog op iets bijzonders letten?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

reddevil schreef op 13 september 2004 @ 11:05:
ik ben ook bezig met het meshen van m'n kabels en kom nu tegen het volgende probleem:
Aan beide uiteinden van een kabel wordt ie gesplitst, dus als ik de molex eraf haal, kan ik niet het meshspul om 1 van de 2 kabels zo schuiven. Wat is de eenvoudigste oplossing ?
't lijkt me dat een van de 2 kabels losgehaald moet worden, door de metalen lipjes iets om te buigen en later weer terug te doen. Moet ik daarbij nog op iets bijzonders letten?
Ik heb die kabels samengetapet en dan die mesh er overheen gehaald, daarna doorgeknipt op de splitsing en dan krimpkous errond..

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
[knip]

hrmz, ja logisch natuurlijk, thx

Op een zondag proberen dingen te verzinnen ging me altijd al zo goed af ;)

[ Voor 134% gewijzigd door reddevil op 13-09-2004 12:12 ]

Verwijderd

Ik heb mijn voeding vorige week ook van die kousen voorzien :) Alleen de grote atxstekker vond ik te groot om los te halen. Dat kleine vierkante stekkertje kreeg ik niet los, dus die 2 kabels heb ik maar met tape gedaan. (ik had toch niet genoeg meshspul). Foto: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/pc/mesh%20002.jpg

Opzich nog best mooi geworden, vind ik zelf ;) Die twee kabels die ik met tape heb gedaan werk ik toch wel redelijk goed weg in mn kast zodat je ze nauwelijks ziet :)

Edit: Owja, ik kreeg de connectors voor mn floppy er ook niet af, dus die heb ik gewoon afgeknipt :z Ik gebruik die floppydrive toch nooit. Ja, kheb de uiteinden goed weggewerkt zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:42 ]

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 14:12

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afsh/tijd/nonkabel.JPG
Bij de PU Gameplay was er een computer waarbij je slechts 4 kabels zag lopen.
Hoe kan ik dat ook doen?

Verwijderd

De power cables achter je moederbord verstoppen, en resterende cables in bijv. een diskettestation bracket stoppe die niet wordt gebruikt. De cables die je ziet zijn hoogstwaarschijnlijk een aantal rounded cables voor bijv diskette/cdrom/dvdrom/harde schijf (serial ata)

;)

Verwijderd

Scyth schreef op 04 september 2004 @ 02:03:
Ik lees net voor 't eerst deze thread, en het valt me nu pas op (na de x aantal casemods die ik hier gezien heb), dat op zich, kleuren naast zwart in een normale kast, en grijs in een LianLi, best wel leuk kunnen zijn!

* Scyth gaat ook op zoek naar de ultieme pooierkast/meshing
Ik heb t nog niet in de shop staan.. Maar ik heb wel leuke Mesh in de aanbieding.

Rood, blauw, geel, groen, paars, zwart. In UV natuurlijk.. ;)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:04:
De power cables achter je moederbord verstoppen, en resterende cables in bijv. een diskettestation bracket stoppe die niet wordt gebruikt. De cables die je ziet zijn hoogstwaarschijnlijk een aantal rounded cables voor bijv diskette/cdrom/dvdrom/harde schijf (serial ata)

;)
Maar hoe kunnen die power cabels ooit bij het moederboard komen?
Want ze moeten toch altijd voor langs? Of hebben ze die powerconnection gewoon aan de achterkant gesoldeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 26-09-2004 19:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 00:22:
[...]

Ik heb t nog niet in de shop staan.. Maar ik heb wel leuke Mesh in de aanbieding.

Rood, blauw, geel, groen, paars, zwart. In UV natuurlijk.. ;)
Zet het online!

Heb je geen molex tools op je site :'( Kun je daar ook niet aankomen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 19:28 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

nlboy schreef op 26 september 2004 @ 19:10:
[...]

Maar hoe kunnen die power cabels ooit bij het moederboard komen?
Want ze moeten toch altijd voor langs? Of hebben ze die powerconnection gewoon aan de achterkant gesoldeerd?
*kick*

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Nee dat kan niet, je kan wel een minimum aan kabels zichtbaar laten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.cozmo.boeddhist.nl/neverendingcasemod/new1.jpg

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Pagina: 1 2 Laatste