[W&G FAQ] groepsproject

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals jullie allemaal weten is de W&G FAQ al geruime tijd in ontwikkeling, alleen komt er door verschillende redenen niet zoveel van.

Ook komen op verschillende gebieden regelmatig dezelfde vragen langs, die heel makkelijk door de FAQ zouden kunnen worden opgevangen.

Om de mods van W&G een hoop werk te besparen en omdat er genoeg mensen met verstand van zaken op dit forum rondlopen, is mijn voorstel met z'n allen eens hard aan de FAQ te gaan werken.

Hoe ik dit concreet aan wil pakken is de volgende manier:
• op www.rikkertkoppes.com/gotfaq heb ik een systeem klaar gezet om content te gaan typen voor de faq. Alles wat vordert is voor iedereen leesbaar.
• Mensen die mee willen helpen op een bepaald gebied kunnen dit in dit topic melden en mij even een mailtje sturen met een gewenste username en password (niet iets wat je ergens anders gebruikt, want ik ga niet bepaald secuur om met het usermanagement). Dan maak ik een user aan voor die betreffende persoon
• users kunnen hoofdstukken toevoegen en content wijzigen. Iedereen kan alles aanpassen door een bepaald hoofdstuk uit te checken en te gaan bewerken, als je klaar bent check je hem weer in
• ik ga er van uit dat mensen die verstand hebben van zaken dit van zichzelf wel weten en ook wel weten of anderen het bij het juiste eind hebben
• mensen die een hoofdstuk starten zijn automatisch owner en aanspreekpunt van dat hoofdstuk. Overleg met die persoon over onduidelijkheden
• verwijderen van hoofdstukken en aanmaken van andere boeken en users doe ik, opmerkingen hierover kunnen in dit topic worden geplaatst.
• ga geen algemene vragen in de content van de drafts typen, daar hebben we dit topic voor, als je onzeker bent over bepaalde delen content die je typt, kan je dat er wel bijzetten (tussen blokhaken ofzo) een ander kan daar dan nog even naar kijken.
• iedereen mag HTML gebruiken, ik ga er vanuit dat niemand hiermee gaat zitten vervelen. Denk dus ook aan het gebruik van de juiste entities enzo

Op het moment heb ik de volgende boeken aangemaakt:
• HTML
• javascript
• flash / actionscript
Andere onderwerpen kunnen ook best aan bod komen, als er gegadigden zijn hier het een en ander voor te typen, dan graag bericht. Ik denk bijvoorbeeld aan:
• photoshop
• 3dmax
• CSS

Dus, concreet: heb je een beetje tijd om je kennis te delen en een stuk te schrijven, meld het even en stuur mij even een mailtje (mophor at hotmail) en laten we vooral proberen samen een goede faq te schrijven. (msn overigens op hetzelfde adres)

Voor de duidelijkheid: als ik merk dat mensen mekaar dwars gaan zitten of html rechten misbruiken wordt iig die user eruit gekegeld en ga ik me afvragen of het allemaal wel zin heeft.

Iedereen bij voorbaat dank voor zijn / haar medewerking

btw: als iemand zin heeft om een stylesheet voor deze pagina's te schrijven: be my guest

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Een primaa idee, ik wil dan ook graag helpen waar ik kan. Zal je ff mailen.. Mail verstuurd. :)

[ Voor 15% gewijzigd door OkkE op 20-07-2004 13:38 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

* André :)

Ik zal je vanavond even mailen zodat ik ook mijn steentje kan bijdragen.

[ Voor 17% gewijzigd door André op 20-07-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Sure :)

Wil enerzijds best wat over drukwerk / cmyk / pantone vertellen maar er zijn hier een aantal mensen die er nog veel meer op los zijn dan ik dus zal niet de #1 zijn en anderszijds misschien zinvol om een aantal belangrijke / handige features uit bijvoorbeeld Photoshop, Illustrator en InDesign uit te lichten.

Roep maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 16:28
Je hebt mail.

Ik heb de nodige ervaring met mark-uplanguages, that is, RSS, XHTML, MathML en ik ga me ook een keertje bezighouden met Atom. Vooral van MathML lijkt me dat ik best wel leuke input kan geven, gezien ik zo'n beetje de enige met ervaring op dat gebied ben :). Van CSS en JS ben ik ook niet vies, maar er lopen grotere guru's rond.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik ben al ooit gevraagd om het 3D-gedeelte te doen en daar is toen niks van gekomen omdat ik het samen met Gladiool zou doen en die had geen tijd. Ik zou het nu best alsnog willen doen. Maar dan moet de topic 3dmax wel veranderd worden in 3D, want er zijn nog andere programma's. Voor dat deel van de faq kan ik dan trouwens ook mooi de startpost van het 3D-stuff-topic misbruiken. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Wat is eigenlijk de bedoeling van die FAQ: moet er een complete knowledgebase komen of moet het een FAQ zijn waar gewoon de basics in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's een vraag die ik bij de mods zou willen leggen, ik denk dat de faq van P&G P&W een goed voorbeeld is. De basics zijn denk ik een minste vereiste, alles wat erbij komt is mooi meegenomen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:01:
Da's een vraag die ik bij de mods zou willen leggen, ik denk dat de faq van P&W een goed voorbeeld is. De basics zijn denk ik een minste vereiste, alles wat erbij komt is mooi meegenomen
Oke, dat lijkt me ook wel een goed uitgangspunt.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 20-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pg.com.pk/careers/apply_faqs.shtml :X

Om even een aanzet te geven van wat er zo'n beetje in kan:

• javascript
- veel voorkomende dingen, zoals 2 frames wijzigen, aanpassen van formelementen waar de naam op [] eindigt etc
- clays oo tut
- uileg dom, verwijzingen naar w3schools enzo

• HTML
- over nette html code, over dtd, namespace enzo
- semantiek (ik denk dat anne hier wel wat over kwijt wil)
- ie whitespace om plaatjes

• CSS
- browser verschillen, boxmodel verschillen, trucs om er omheen te werken
- faux collumns en andere "ala" technieken

• 3D
- hey waar zijn m'n gizmo's - druk op X
- boolean gedonder in max
- Oogst huisjes tut's

• flash / actionscript
- preloaders
- doorgeven van variabelen
- oo

• 2D
- ps tut's
- verschil vector en bitmap (logos in vector!)
- file formaten

• offset
- cmyk, pantone kleurendingen
- fonts
- verschil drukken (offset), printen (digitaal drukken)
- uitleg filetypes en aanleveren drukwerk
- bleeding, cropmarks etc

......

vul aan, vul aan

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik kan wel iets schijven over Blender 3d. Een intro voor beginners bijvoorbeeld.
Of zou daar een aparte 3D FAQ over komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op dit moment doet de pagina op rikkertkoppes.com het niet... was dat al gemeld, en missen we er echt wat aan?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Geen tijd om mee te schrijven met de FAQ (hoewel ik het een super inititief vind om het middels een 'groepsproject' te doen). Wel ben ik bereid om tussen de bedrijven door het één en ander te reviewen mocht dat nodig zijn.

Javascript kan je wellicht nog wel uitbreiden met regex'en (zie tutorial drm met eventuele aanvullingen van crisp) en bij HTML kan nog wel wat staan over codering (inspringen, e.d.), waarom XHTML 1.1. gebruiken e.d.

Just some thoughts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dark Blue schreef op 20 juli 2004 @ 20:07:
Op dit moment doet de pagina op rikkertkoppes.com het niet... was dat al gemeld, en missen we er echt wat aan?
De pagina doet het de hele tijd al prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

* Clay heeft nog wel het eea aan te vullen aan z'n tut.
Maar verder heb ik maar erg weinig tijd :(

De tut staat overigens nu hier (tijdje al):
http://www.xs4all.nl/~peterned/tutorial/

moet de oude nog ff laten redirecten, maar hier in de faq staat die dus ook niet meer goed (hint) :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op 20 juli 2004 @ 20:03:
Ik kan wel iets schijven over Blender 3d. Een intro voor beginners bijvoorbeeld.
Of zou daar een aparte 3D FAQ over komen :?
heb nu een apart 3d boek, daar zouden best hoofdstukken over blender in kunnen, mocht je interesse hebben het een en ander te schrijven, mail me dan een username en een pw en dan maak ik een usertje aan voor je - kan je beginnen

overigens: Andre heeft een opzet gemaakt voor een stylesheet van deze pagina, die stylesheet is voor iedereen aanpasbaar in het systeem boek.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we elke dag een andere layout te zien krijgen, maar ik denk dat we zo wel kunnen komen tot een mooi resultaat (zie het als css tennis, weer eens wat anders :P)

Mochten er hier en daar wat extra id's classes of containers gewenst zijn dan hoor ik dat wel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04
misschien nog iets over de usabillity/ergonomie van webdesign?
en ik geloof dat ik wel eens stukjes heb gelezen hier over regellengtes, lettertypes en hoe men dat het beste toepast. En ik geloof zelfs met links naar onderzoeken, maar dat weet ik niet zeker meer

En om in die hoek te blijven, iets over compositie misschien? En had Xangadix niet iets over kleurenleer?
Zijn wel allemaal van die standaarddingen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik doe ook mee!
Ik beschouw mezelf ervaren genoeg met HTML, JavaScript, CSS, digitale beeldbewerking, browsers, usability en misschien nog wat meer om er wat over te kunnen schrijven.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Karp schreef op 20 juli 2004 @ 21:47:
misschien nog iets over de usabillity/ergonomie van webdesign?
en ik geloof dat ik wel eens stukjes heb gelezen hier over regellengtes, lettertypes en hoe men dat het beste toepast. En ik geloof zelfs met links naar onderzoeken, maar dat weet ik niet zeker meer

En om in die hoek te blijven, iets over compositie misschien? En had Xangadix niet iets over kleurenleer?
Zijn wel allemaal van die standaarddingen natuurlijk
juist standaarddingen horen in een faq lijkt me, voor de rest is wat mij betreft alle informatie welkom. Wil je hier iha over gaan hebben (dus zeg maar usability van design in het algemeen; html, flash, offset) of puur richten op html enzo? met andere woorden: maak ik een apart usability book aan of gaat het onder html gegooid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:44:
[...]

juist standaarddingen horen in een faq lijkt me, voor de rest is wat mij betreft alle informatie welkom. Wil je hier iha over gaan hebben (dus zeg maar usability van design in het algemeen; html, flash, offset) of puur richten op html enzo? met andere woorden: maak ik een apart usability book aan of gaat het onder html gegooid worden?
Ik weet niet of ik daar de aangewezen persoon voor ben, maar ik denk dat een apart stuk voor het gedeelte ontwerp/vormgeving/usabillity/etc wel goed is

iets wat ik persoonlijk leuk zou vinden als dat hier meer naar voren zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je denkt dat je wat kan bijdragen: be my guest, alle onderwerpen staan toch voor iedereen ter discussie, dus als je klets verkoopt zal het wel aangepast worden, ik zal een ontwerp / usability book aanmaken, mail me maar een username en een password als je aan de gang wilt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Goed idee om dit denk ik zo op te pakken.. Ik wil eventueel ook wel wat melden over drukwerk.. Is wel afhankelijk van de betaalde drukte in mijn leven maar ik vind het wel leuk om er wat over te schrijven. Ook omdat veel stagiaires die momenteel over mijn vloer en onder mijn bureau komen ook zo ongeveer van niets weten.

Nu is tekst alleen niet voldoende om veel dingen duidelijk te maken en zal ik hoop plaatjes moeten fixen ter verduidelijking denk ik.

Zal zo met mijn PB in bed duiken om alvast wat aantekeningen te maken van eventuele onderdelen.

Je mag anders al wel vast een user voor me aanmaken, heb ik meteen stok achter deur. Als daar ook een e-mail aan gekoppeld wordt, gebruik dan aub mac [at] fizion [dot] nl

(en willem169, zulllen we anders samen een beetje overleggen?)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stuur me ff een mail met username en gewenst password, dan maak ik er een aan, mail is niet nodig, we spreken elkaar hier wel

geldt trouwens voor iedereen: als je mee wilt doen: stuur me een mail met username en gewenst password -> mophor at hotmail

voor plaatjes in het algemeen: host ze ergens zelf, houd met de grootte rekening met de GoT layout (daar moet het uiteindelijk heen). Als de boel een keer wordt overgenomen, dan zullen de plaatjes wel ergens hier gehost worden neem ik aan

@OzBoz hieronder: dan moet ik even m'n usermanagement wat netter aan gaan pakken, maar is idd wel een goed punt. Verder heb ik een boek print/prepress aangemaakt, dus je kunt je gang gaan

wat doen stagiares overigens onder jouw bureau?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:38:
stuur me ff een mail met username en gewenst password, dan maak ik er een aan, mail is niet nodig, we spreken elkaar hier wel
Mail lijkt me op zich wel handig wanneer je iemand aan de haren wilt trekken die een ding heeft aangemaakt lijkt me. Wordt anders lastig zoeken in dit draadje denk ik.

Overigens.. mocht iemand al verzoekjes hebben voor categorie print/prepress...
mac [at] fizion [dot] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best wat zeggen over semantiek, maar misschien is het handig om ipv een faq een soort got-wiki op te zetten? Weet je tenminste zeker dat de informatie up2date blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me aan de mods om te bepalen, wat mij betreft ook wel ok. Wat ik nu even heb opgezet is erop gericht dat het zo uitgebreid mogelijk wordt en dan overgenomen.

Ik vraag me ook af hoe snel iets outdated raakt. Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt

overigens heb ik het lijstje met te bespreken onderdelen hier neer gezet:
http://www.rikkertkoppes....showbook.asp?bookId=4#C16

aan iedereen: breid maar uit en zet je naam erachter als je ergens over wilt gaan babbelen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Aan een 3D-faq waren we gezamenlijk al mee bezig geweest, met daarnaast meteen een nieuwe startpost erbij. Daarvan kunnen zo elementen worden overgenomen.

Bij 3D zal het vooral draaien om de applicaties en veel minder om de techniek die erachter zit. Aangezien er veel verschillende 3dprogs op de markt zijn zal het een zeer uitgebreide worden met de nadruk op 3dsmax en in mindere mate cinema4D, maya en lightwave... 3dsmax zal geen probleem worden, zijn er zat die wat willen doen.

Ik denk dat je niet onderdelen moet toewijzen aan een individueel maar eerder gewoon elkaar moet gaan aanvullen. Moet het natuurlijk niet al te uitgebreid worden, want dan zie je de bomen door het bos niet meer....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik zit zelf niet meer zo in de devkant van W&G, ik schuif meer en meer op richting opdrachtgeverschap, implementatie van websites in een organisatie, auteursrecht en algemene voorwaarden. Als daar behoefte aan is wil ik wel weer eens een keer daar iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Goed idee natuurlijk, hopelijk kan het gecombineerd/gemerged worden met Knowledge Base als dat er ooit komt :) Hopelijk kan een mod (drm?) hier iets over zeggen?

Evt. leesvoer: [rml][ algemeen] Wiki Wiki[/rml]
offtopic:
hoi cutter, ik ga Rechten & ICT studeren vanaf september, but who cares :+

[ Voor 16% gewijzigd door X-Lars op 22-07-2004 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Even dit topic kicken voor wat aandacht ;)

Er zijn in het systeem al een mooi aantal onderwerpen in behandeling. Misschien dat er nog meer mensen zijn met ideeen.

@cutter: een algemeen stukje over auteursrecht is nooit weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Hier nog zomaar wat onderwerpen die misschien interessant zijn om aan bod te laten komen:
  • XML
  • CSS hacks
  • Unicode & character sets
  • XSLT
Ik wil best iets schrijven, maar er zijn hier genoeg mensen die dat beter kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andre: over je bug: heb je daar nog steeds last van? ik kan het namelijk niet reproduceren atm. Gister had ik effe een foutje gemaakt door de session en de cache timeout door elkaar te halen, maar da's alweer opgelost.

Voor de rest: goed bezig mensen, het vordert rustig aan. Blijf vooral de huidige content doorlezen op correctheid, want daar gaat het uiteindelijk om

@X-Lars: niet afschuiven maar produceren :P als je het niet helemaal bij het juiste eind hebt wordt het wel verbeterd. De eerste aanzet is het belangrijkste IMHO. Mail me een username en password en je kan aan de slag. Als je wilt kan ik wel een extra book aanmaken over XML / XSL(T) (+XPath, Schema?)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 09:41:
Andre: over je bug: heb je daar nog steeds last van? ik kan het namelijk niet reproduceren atm. Gister had ik effe een foutje gemaakt door de session en de cache timeout door elkaar te halen, maar da's alweer opgelost.
Ja, als ik een hoofdstuk incheck springt hij iedere keer terug naar book 1, en als ik dan weer terug ga naar het juiste book zie ik dat mijn stuk niet ingechecked is. Maar hij is wel ingechecked want als ik op F5 ram is het wel goed. Dat zijn 2 problemen: een redirect probleem en een caching probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leeg je cache eens, want ik heb hier echt geen probleem (meer, sinds gisteravond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb mijn cache geleegd en mijn cookies weggegooid. Het caching probleem lijkt me verholpen maar ik word nog steeds naar de verkeerde pagina geredirect.

Kan er ook een book over website's algemeen bij, daar kunnen stukken in over auteursrecht, hostingproviders, browsers, enz.

Edit:
Na de redirect sta ik altijd weer in het HTML book, maar aan de URL in de adresbalk en die in het 'properties' scherm veranderd niets ??? Dus als ik op F5 druk sta ik wel weer op de goede pagina.

[ Voor 28% gewijzigd door André op 23-07-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Mophor, als je je afvraagt: wie is die eikel op m'n MSN: dat ben ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ andre: ik zal er eens naar kijken, ik krijg het niet gereproduceerd eigenlijk. misschien dat iemand anders ideeen heeft hoe dit zou kunnen komen (werkt via checkin / checkout.asp, worden wat db dingen gedaan en vervolgens een response.redirect terug.)

@cutter: vroeg ik me niet af, m'n pc@work is net geleegd dus ik heb hier geen msn, maar daar ga ik even wat aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Blijft dit trouwens altijd een externe site, of wordt het geheel als het klaar is in een sticky gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
GoT gaat een dergelijke functie krijgen tzt :D

jaja, er zit ook nog nuttige vooruitgang in React

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat mij betreft wordt dit tzt ergens in een sticky gepropt, ik ben eigenlijk niet van plan tot in de lengte der dagen deze info te blijven hosten.

Als er een dergelijke functie in GoT komt zou helemaal netjes zijn natuurlijk.

Iig is de huidige opzet een handige oplossing voor nu imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Ik help niet mee, aangezien er mensen zijn die het vast beter kunnen, maar ik ben zo vrij geweest om de stylesheet van André een klein beetje aan te passen.
Het is niet veel, maar ik vind de pagina er zo iets netter uitzien.
http://krijn.mine.nu/got/faq.css Body background is iets lichter, en de links zijn anders (ook niet geslaagd volgens mij.)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het ziet er goed uit wat er nu al aanwezig is aan tekst (ofwel boeken), jammer dat er in de secties: XML / XSL(T) / Schema, print / prepress, ontwerp / usability en 3D nog niet zoveel te vinden is. Maar dat gaat vast nog wel komen.

Bij de sectie HTML vroeg ik mij af of het wel zinvol is om alle bestaande tags <..> te melden aangezien deze toch wel bekend zijn en anders op w3.org wel terug te vinden te zijn. Verder lijkt het mij handig om hier ook wat te vertellen over Quirks mode e.d. aangezien dit in verschillende topics wel de orzaak van het probleem was geweest.

De javascript sectie begint ook al goed te vorderen. Wellicht kan het onderdeel van de 'form validatie' nog wat verder worden uitgediept. Als ik het mij goed herinner zijn er verschillende mensen (o.a. Clay) geweest die automatische validators hadden gemaakt. Daarnaast mag er ook wat worden geschreven over OO, of er kan worden verwezen naar de tutorial van Clay.
edit:
Form Validatie Topic Gevonden zie: [rml][ js] Form validatie[/rml]
Heb ook nog even de links gecheckt, maar deze bestaan helaas allemaal niet meer. Wellicht kan Clay, Cheatah of Bosmonster nog wat vertellen hierover?

CSS sectie is goed op weg, wel kan er (hoewel er al wat staat geschreven) nog wat worden gemeld over floating. Dit omdat er toch de nodige topics zijn geweest waar het probleem bij de floating lag. Dit geld denk ik ook voor tables vs. css layout. Wellicht dan Anne (of andere gegadigden) hier ook nog naar kan kijken aangezien hij toch de nodige aandacht aan CSS besteed op zijn weblog e.d.

Qua lokatie denk ik dat het verstandig is om de FAQ gewoon binnen het W&G forum te plaatsen. Voor de layout kunnen we gewoon de huidige layout (die in het huidige en andere FAQ's wordt gebruik) gewoon gebruiken of we zouden een nieuwe standaard kunnen zetten? Het hangt er natuurlijk van af wat van layout de FAQs moeten krijgen volgens de Nieuwe GoT Layout? Moeten ze straks daarmee in lijn zijn of mogen ze er afwijkend uit zien?

Dat waren zomaar wat gedachten....

[ Voor 8% gewijzigd door Woudloper op 03-08-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We schrijven de hele faq gewoon zoveel mogelijk in nette code, dan is het door ene mod met hatml rechten en een stylesheet heel makkelijk om te zetten in principe. Verder nodig ik je vooral uit je gedachten meteen in de faq te typen: wel zo handig. Mail me maar eens een username en pass, dan kan je ook aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Ik hoop dat het nu wél van de grond komt; een tijd terug hebben we als W&G crew al diverse mensen benaderd om iets voor de FAQ te schrijven, maar dat is bij mooie beloftes gebleven (en van laksheid van onze kant om er achteraan te gaan ;)).

* Pelle juicht dit initiatief iig van harte toe \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Over layout gesproken: die willen we als het kan wel zo houden zoals de FAQ er nu uitziet.. maar mocht dat grote problemen opleveren dan is daar vast wel even over te brainstormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

De layout is simpel aan te passen, we gebruiken alleen tags voor de structurering van de layout. Dus puur door het veranderen van de stylesheet ben je er al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik vind dit een nobel streven, maar volgens mij is het niet slim om zo uitgebreid en veel onderwerpen aan te snijden. Hij lijkt mij niet de bedoeling dat 'elke' topic in W&G beantwoordt kan worden met een linkje naar de FAQ. Hoe groter je de FAQ maakt, hoe lastiger het is om het up-to-date te houden. Als je toch de vragen die veel gesteld worden wilt behandelen, kun je ook wel volstaan met een linkje naar 1 of meerder topics waar de vraag en het antwoord goed aan bod komen.
Het lijkt mij handiger om meer met een lijst te komen van onderwerpen die bij W&G horen, met per onderwerp veel gestelde vragen met verwijzingen naar topics die het behandelen. Bij elk onderwerp kunnen er nog enkele links genoemd worden naar site buiten GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Zo verschrikkelijk uitgebreid is hij ook niet hoor, alleen de basics staan er in. Dus /basic topics kun je naar de FAQ verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Een beta-versie van het gedeelte XML is er. Alleen de layout is niet goed. Misschien dat mophor of André daar even naar kan kijken (lees: CSS aanpassen)? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 27 juli 2004 @ 12:59:
De layout is simpel aan te passen, we gebruiken alleen tags voor de structurering van de layout. Dus puur door het veranderen van de stylesheet ben je er al. :)
ik heb al met Anne wat heen en weer lopen discussieren over het gebruik van verschillende tags

komt er op neer dat we <pre> gebruiken voor standaard code, <dfn> voor termen die gedefinieert gaan worden of als standaard genoemd worden, <var> vor variabelen (niet de values ervan) en <code> voor stukken (inline) code.

Ik denk dat Anne veel beter is in het uitleggen in het hoe en waarom, dus dat laat ik graag aan hem over. De uitgebreide msn discussie is iig voor mij nuttig geweest :P

Anyways, misschien hier en daar een tag en wat css vervangen en dan komt het wel goed met een eventueel andere layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

En wat about de <abbr> tag bij afkortingen, <cite> bij een citaat of een verwijzing naar een ander stuk.

En waarom <pre> ipv <code>? Code geeft IMO beter aan waar het om gaat, en in de CSS kun je altijd: white-space: pre; zetten als je de preformatted rendering nodig hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door André op 28-07-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen BLOCKCODE. En PRE heeft "voorgedefinieerde" semantiek als block level element dat white-space e.d. behoud. (IE ondersteund 'white-space:pre' ook niet.)

CODE daarentegen kan bijna niet gebruikt worden, tenzij je het een CLASS attribuut gaat even als het 'display:block' en 'white-space:pre' nodig heeft. Daarnaast is CODE meer bedoelt voor kleine dingen zoals 'display:block', of 'application/xhtml+xml' of 'header("content-type:text/html;charset=utf-8")'. Een combinatie van CODE en PRE kan wel, maar dan ben je meer met markup dan met inhoud bezig: http://ln.hixie.ch/?start=1075242104&count=1 (het code voorbeeld uiteraar).

ABBR moet inderdaad wat meer toegepast worden, maar het gebruik van het TITLE attribuut kan beter beperkt worden tot de eerste keer wanneer de afkorting voorkomt binnen een stukje. Verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:09:

ABBR moet inderdaad wat meer toegepast worden, maar het gebruik van het TITLE attribuut kan beter beperkt worden tot de eerste keer wanneer de afkorting voorkomt binnen een stukje. Verder niet.
Oke, duidelijk.

Maar is een title niet de kracht van een abbr tag? Zodat mensen waar ze ook zitten altijd de betekenis kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

IE ondersteund 'white-space:pre' ook niet.
jawel hoor :) Maar alleen IE6 in strictmode:

code:
1
2
3
4
5
<code style="display:block; white-space:pre;">      
function test() {
   // dit doet nix
}
<code>

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet! Maar PRE lijkt me toch handiger aangezien CODE toch meer is bedoeld voor een lijntje of stukje dan een blok code. Daarnaast: s/pre/blockcode/ is zo gebeurd.

André, ja, vandaar aan het begin van elk stukje (chapter), maar niet ook nog binnen elk stukje tenzij je die 'border-bottom' weghaalt en vervangt met 'cursor:help' oid. Misschien is dat een net iets betere oplossing.

(En ACRONYM gebruiken lijkt me niet echt nodig, sinds niemand het erover kans worden wat onder wat valt. De een pakt het woordenboek erbij, de ander voorbeelden van het W3C. Daarnaast heb je taalverschillen et cetera.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

IE6 strictmode gaan we toch niet redden aangezien de FAQ uiteindelijk in GoT verwerkt moet worden, dus dan idd <pre> :)

* André gaat zijn stukjes aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nog even een verhaaltje typen over hoe we alles zo netjes mogelijk kunnen schrijven HTML technisch gezien dan)

verder zijn afkortingen, verkorte woorden (zoals bijv.) en acronymen samenvoegingen van letters van woorden (meestal de eerste), zoals HTML.

Maar ja, drop die hele acronym maar vanwege brakke support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik schop deze even omhoog, om het even onder de aandacht te brengen. Recent zijn Woudloper, Andre en mijzelf voornamelijk aan de gang geweest, maar meer inbreng is altijd welkom.

Dus mensen: share je kennis, ga er niet vanuit dat een ander het beter weet, maar produceer zelf wat. Als een ander het idd beter weet zal er vanzelf wel commentaar op komen, leer je zelf ook wat van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik weet niet wie het 3D stuk zou gaan schrijven, maar anders kunnen we wat inhoud halen de startpost van het 3D topic: [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 22[/rml] Hier staan namelijk redelijk wat links, tutorials e.d. gemeld.

Verder zat ik bij het Javascript gedeelde (André?) te denken dat er wellicht ook nog wat kan komen over inlezen van XML. Wellicht dat je dat zelf wel kan, anders kan je ook nog bv. crisp vragen (als hij niet te druk is...)
edit:
@ mophor: Je had helemaal gelijk! Hetgene wat weggecomment is, kan ook gewoon weg. Ik wilde alleen combinaties uitleggen + dubbel gebruik van classes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Woudloper schreef op 05 augustus 2004 @ 09:35:
Verder zat ik bij het Javascript gedeelde (André?) te denken dat er wellicht ook nog wat kan komen over inlezen van XML. Wellicht dat je dat zelf wel kan, anders kan je ook nog bv. crisp vragen (als hij niet te druk is...)
[/edit]
Dat is misschien wel handig ja, ik zal daar eens wat over schrijven. Het voordeel van dit systeem is dat voor elk onderdeel een mooie basis geschreven kan worden die dan later door anderen hier en daar wat aangepast kan worden mocht het nodig zijn.

En over dat 3D: neem de teksten maar over uit dat topic, zodra er wat staat gaan mensen zelf wel aanpassing/aanvullingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Pelle schreef op 27 juli 2004 @ 12:53:
[..] een tijd terug hebben we als W&G crew al diverse mensen benaderd om iets voor de FAQ te schrijven, [...]
Pelle, is het wellicht nog verstandig (mocht je de diverse benaderde personen hier nog niet hebben gezien) om hen 9de 'diverse mensen' dus) te wijzen op dit topic en het inititief van mophor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@woudloper (en anderen)

Let even op het gebruik van <hx> tags. <h1> en <h2> zijn al in gebruik voor de boektitel resp. de chaptertitle, begin dus met <h3> in je hoofdstuk

Verder snap ik niet helemaal wat je nu probeert te bedoelen in de post hierboven, maar dat kan ook aan al die Leffe liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Is het niet een idee om een soort van 'bookmanager' aan te stellen die per book de boel kan regelen? Om te beginnen een To Do opstellen.
Anders schrijft iemand een stukkie en kiepert de volgende het er weer uit omdat het overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 28 juli 2004 @ 09:24:
IE6 strictmode gaan we toch niet redden aangezien de FAQ uiteindelijk in GoT verwerkt moet worden, dus dan idd <pre> :)

* André gaat zijn stukjes aanpassen

De nieuwe layout wordt wel xhtml strict, maar met IE in quirks mode ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 05-08-2004 23:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Als er een nieuwe layout is zal React toch ook al wat beters hebben ipv. gewoon een topic met de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

bredend schreef op 05 augustus 2004 @ 23:43:
Als er een nieuwe layout is zal React toch ook al wat beters hebben ipv. gewoon een topic met de FAQ?
Ik heb geen idee of een FAQ-O-MATIC ook in de to-do list van React staat; feit is wel dat ik in ieder geval het gebruik van HTML aan banden zou willen leggen; de meeste moderators met HTML-rechten kunnen w3c nog niet eens spellen :P

Hell, zelfs de rml-parser van React spuugt geen standards-compliant HTML uit, laat staan XHTML - dat moet dus allemaal custom aangepast gaan worden voor GoT - ook 1 van de redenen waarom het zo lang duurt allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 05-08-2004 23:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien te voorbarig bij een voorlopige FAQ, maar er zit (nog?) een tegenstrijdigheidje in:

Anne:
Zelfs nu hebben we nog geen elementen voor navigatie, winkelkarretjes en andere dingen die je tegenkomt op "moderne" websites. Uiteraard zijn er over deze dingen wel nagedacht en er is min of meer besloten om een lijst, UL, voor de navigatie te gebruiken. Binnen de LI elementen komen dan de diverse links naar de secties op de site. En op zich is dat ook wel logisch aangezien het gaat over een simpele lijst van links die je wilt structureren.
(er was trouwens ooit een MENU element, nu deprecated)

En op http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq/showbook.asp geen UL
code:
1
2
3
4
5
6
7
<dl id="bookMenu">
<dt>available books:</dt>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=4">dit systeem / howto</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=11">Algemeen</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=1">HTML</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=10">XML / XSL(T) / Schema</a></dd> 
(...)

Dat viel me op omdat ik de filosofie achter het gebruik van een DL voor een list-achtig menu nooit heb begrepen. (Ik meen dat Anne's vorige versie van annevankesteren.nl dat ook had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(er was trouwens ooit een MENU element, nu deprecated)
En hij komt weer terug: 2.3.1. The menu element.
Dat viel me op omdat ik de filosofie achter het gebruik van een DL voor een list-achtig menu nooit heb begrepen. (Ik meen dat Anne's vorige versie van annevankesteren.nl dat ook had)
Maar het is toch niet tegenstrijdig? Ik zeg nergens dat DL per definitie verkeerd is, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is waar, maar misschien kan je uitleggen waarom een menu een defenitie+uitleg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Woudloper schreef op 05 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

Pelle, is het wellicht nog verstandig (mocht je de diverse benaderde personen hier nog niet hebben gezien) om hen 9de 'diverse mensen' dus) te wijzen op dit topic en het inititief van mophor?
* oh,when? krijgt een 'oh ja' gevoel... :+

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* schop O-) (Weer even dit topic onder de aandacht brengen)

Is er nog een idee hoe het inhoud van een onderdeel precies vorm moet worden gegeven? Als je bijvoorbeeld nu kijkt naar CSS hebben we daar nu met name uitleg over diverse belangrijke onderdelen binnen CSS en deze komen ook regelmatig aan bod bij vragen in W&G.

Moeten we daarnaast niet nog elk onderdeel uitbreiden met Howto's. Er zijn diverse topics hier in W&G die daarvoor geschikt zijn (* Woudloper kan ze even niet vinden, kan maar niet met de search omgaan). Dan denk ik aan floating, CSS desing (ipv tabular design), etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou denk ik even aan de modforce willen vragen wat ze zoal nodig hebben, wat mij betreft is denk ik elke uitbreiding welkom.

Verder zie ik hierboven onze flashheld oh,when? staan, misschien heb je wat toevoegingen voor de flash / actionscript faq? (ik denk aan preloaders, doorgeven van variabelen via js ofzo). Misschien dat B-Top hier ook wat over kan zeggen (is die jongen nog actief hier btw?). Andere GoTters met kennis zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Voor de rest is nog hulp nodig op het gebied van 2D, 3D, print / prepress, ontwerp / usability, auteursrecht, hosting (etc etc)

discussies over wat al geschreven is zijn altijd welkom, ik kan me niet voorstellen dat alles meteen perfect is.

Voor de mensen die ook input willen leveren: stuur me even een mailtje met gewenst username en password [mophor at hotmail], dan maak ik een user voor je aan.

De vorderingen tot nu toe zijn hier te volgen: http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 10:05:
Voor de rest is nog hulp nodig op het gebied van 2D, 3D, print / prepress, ontwerp / usability, auteursrecht, hosting (etc etc)
Wat betreft print/prepress heb ik al een behoorlijke lap lopen tikken.. maar dat doe ik gewoon op mijn laptopje dus dat staat nog niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*KLONT*

even de boel omhoogschoppen om het weer onder de aandacht te brengen. Wellicht zijn er nu mensen terug van vakantie ofzo die het hele project nog niet hebben gezien. Er begint al aardig wat info binnen te druppelen, maar we zijn er nog niet.

Zeker op het gebied van flash en 3d is input nog wel even nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Aha, goed dat ik dit weer even zie. Had er al even weer niet naar gekeken. Mensen moeten wel input blijven leveren natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

André schreef op 23 augustus 2004 @ 13:07:
Mensen moeten wel input blijven leveren natuurlijk :)
Natuurlijk, maar diverse input kan je ook uit (bijvoorbeeld) de topics van de laatste 31 dagen halen. Naar mijn idee zijn er daar wel een aantal die in aanmerking komen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

* André

Verwijderd

/me schopt hem weer eens uit het archief

Ik ben benieuwd hoe het tot nu toe met het project staat... Komt er al concreet iets van de grond? Summiere post, maar ben benieuwd.

/me wil wel een stukkie schrijven over de wysiwyg problemen tussen IE en Gecko.

Verwijderd

Topicstarter
ga vooral je gang, mail me maar een login name en een password en ik maak een user voor je aan

Verder wil ik ook vooral iedereen uitnodigen eens een kritische blik op alles te werpen.

We begonnen als een trein, maar nu zwakt het wat af (vakantie voorbij ofzo? :P) het is belangrijk dat iedereen info van elkaar blijft controleren. Dan blijft iig de correctheid gewaarborgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is alweer even geleden dat dit topic onder de aandacht is gebracht. Er is UserInput nog wel geuit dat de huidige versie van de FAQ niet erg diep gaat (alleen wat javascript info).

Zelf heb ik een opzetje gemaakt voor het 3D gedeelte, maar kunnen de échte 3D'ers er nog een keer naar kijken en daar waar nodig aanpassingen maken en uitbreidingen doen?

Verder vroeg ik mij af of er nog iemand met Flash aan de gang ging? Of is het flash een beetje aan het verdwijnen hier in W&G. Het aantal topics loopt mijns inziens wel een beetje terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dus, de vakanties enzo zijn weer voorbij, er moet hier maar weer eens tijd voor gemaakt worden.

Dat Flash verdwijnt vind ik niet zo raar, het wordt steeds minder gebruikt heb ik het idee, de website worden tegenwoordig strakker en minder flashy gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hier wil ik ook zeker een verwijzing naar vanuit de W&G FAQ: [rml][ HowTo] meerdere versies van IE draaien[/rml] :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

crisp schreef op 04 oktober 2004 @ 23:31:
Hier wil ik ook zeker een verwijzing naar vanuit de W&G FAQ: [rml][ HowTo] meerdere versies van IE draaien[/rml] :)
Ik heb iig een link geplaatst bij het hoofdstukje Algemeen -> Browsers, dus die word niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

André schreef op 04 oktober 2004 @ 23:29:
Dat Flash verdwijnt vind ik niet zo raar, het wordt steeds minder gebruikt heb ik het idee, de website worden tegenwoordig strakker en minder flashy gemaakt.
Als je ziet wat er tegenwoordig in Flash gemaakt wordt geloof ik dat eigenlijk niet zo. Je ziet soms al nauwelijks dat het uberhaupt Flash is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

OzBoz schreef op 04 oktober 2004 @ 23:40:
[...]

Als je ziet wat er tegenwoordig in Flash gemaakt wordt geloof ik dat eigenlijk niet zo. Je ziet soms al nauwelijks dat het uberhaupt Flash is :)
Zou kunnen, mijn uitspraak was ook puur gevoelsmatig en niet op feiten of getallen gebasseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:54:
ga vooral je gang, mail me maar een login name en een password en ik maak een user voor je aan

Verder wil ik ook vooral iedereen uitnodigen eens een kritische blik op alles te werpen.

We begonnen als een trein, maar nu zwakt het wat af (vakantie voorbij ofzo? :P) het is belangrijk dat iedereen info van elkaar blijft controleren. Dan blijft iig de correctheid gewaarborgd
Je hebt mail.

Hoe zit het met het gebruik van afbeeldingen? (screenshots, thumbnails)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
users aangemaakt

afbeeldingen kunnen gewoon geplaatst worden. Host ze zelf even ergens of vraag iemand hier om ze te hosten, tegen de tijd dat de boel ergens centraal komt te staan, hevelen we die plaatjes ook wel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb al wat aanpassingen gedaan in het 3d paketten gedeelte van de 3d afdeling. Ik heb bij elk 3d pakket een gallery toegevoegt, zodat mensen kunnen kijken naar wat voorbeelden die met het pakket gemaakt kunnen worden. En vooral bij lightwave de plus en min punten verandert/toegevoegt.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zijn deze links al langsgekomen? (c/p)

Dit is wel een goed overzicht van verschillende CSS bugs in IE: http://www.positioniseverything.net/explorer.html, en dit is wel een goede lowdown: http://www.positioniseverything.net/articles/hollyhack.html

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Het verbaast mij elke keer weer... telkens lees ik de topictitel, vraag me af of ik niks toe te voegen heb en berust er dan in... ik heb geloof ik geen scepter in mn mouw verstopt of een zinnige toevoeging aan de faq. En toch wil ik zo graag helpen. :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ Dark Blue: waarom zou je niets hebben toe te voegen. Iedereen heeft toch wel ideeën van wat ze graag in een FAQ zouden willen zien? Problemen waar je regelmatig vragen over ziet of waar je zelf regelmatig tegenaan bent gelopen...

Jij zou bijvoorbeeld nog wat ideeën kunnen verzinnen voor het 3D stuk of die eens kritisch doorlezen en daar waar nodig suggesties aandragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Schop * O-)

Aangezien het momenteel kerstvakantie is en het alweer enige tijd geleden was dacht ik laat ik dit topic weer eens onder de aandacht brengen (nadat ik het in mophor zijn sig zag staan).

Zijn er nog mensen mee bezig geweest? Er waren namelijk wat onderdelen lokaal bij sommige onder handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

<h1>Schop</h1> :)

Ik wil de mensen oproepen om het systeem van mophor weer eens wat impuls te geven. Het word wel eens tijd om de W&G FAQ uit te breiden met wat technische zaken. Alle input is gewenst dus brand maar los (in het systeem dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien even de link erbij zetten dan:
http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq/

mensen die mee willen doen en zich nog niet hebben aangemeld: mail mij met een username en gewenst password

mensen die hun password vergeten zijn: mail mij ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Laatst heb ik een verslag gemaakt voor een stage, het staat ook online: http://caseyard.com/htmlindebreedte/. Misschien staat er nog wat bruikbaars in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

X-Lars schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:21:
Laatst heb ik een verslag gemaakt voor een stage, het staat ook online: http://caseyard.com/htmlindebreedte/. Misschien staat er nog wat bruikbaars in :)
Als jij denkt dat er iets bruikbaars in staat kun je dat toch toevoegen in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Jawel, maar de opzet van mijn (online) verslag is anders dan die van de "books" in de FAQ. Het wordt er niet echt overzichtelijker op dan imo (teveel tekst op 1 pagina) :) Als die structuur wat netter wordt, zet ik er zelf wel wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Misschien ook een idee om dat stukje over semantiek van chem mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Prima, voeg het toe zou ik zeggen ;)

Het is een groepsproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd