kheb m bij gcshop.nl besteld, nou maar hopen dat ze snel zijn....Blackhole schreef op 21 juli 2004 @ 15:16:
[...]
IK heb hem al een week gepreorderd staan. (En betaald)
Dus nu maar hopen dat ik Pinky er bij krijg
Ja dat heb ik ook , alleen ik hoop voor hun dat ze nu wel snel zijn anders koop ik nooit meer wat bij hun.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 15:19:
[...]
kheb m bij gcshop.nl besteld, nou maar hopen dat ze snel zijn....
Want 2 x wat besteld en ander halve maand na release pas binnen gehad.
En dan weet je alles al wat er in het spel gebeurd , omdta iedereen het er over heeft.
Maar hopelijk gaat het nu wel eens goed.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
nou ja, weten je in ieder geval dat je niet de enige bent die doom3 daar heeft besteldBlackhole schreef op 21 juli 2004 @ 15:24:
[...]
Ja dat heb ik ook , alleen ik hoop voor hun dat ze nu wel snel zijn anders koop ik nooit meer wat bij hun.
Want 2 x wat besteld en ander halve maand na release pas binnen gehad.
En dan weet je alles al wat er in het spel gebeurd , omdta iedereen het er over heeft.
Maar hopelijk gaat het nu wel eens goed.
Nee dat wist ik wel , want volgens half GoT heeft daar besteld denk ikVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 15:34:
[...]
nou ja, weten je in ieder geval dat je niet de enige bent die doom3 daar heeft besteld
Maar hopen nu dta ze er meer dan 1000 binnen krijgen anders kun je weer gaan wachten .
maar dat zien we tegen die tijd wel .
want er zijn nog zat andere games die ik moet spelen .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ja idd, dat geintje flinkten ze me vorig jaar toen ik daar "Zelda: The Windwaker" bestelde voor de Gamecube. Spel lag al in de winkels (Limited Edition dan) maar daar waren ze al door de voorraad heen, dus ik heb 2 weken extra kunnen wachten.Blackhole schreef op 21 juli 2004 @ 17:19:
[...]
Nee dat wist ik wel , want volgens half GoT heeft daar besteld denk ik
Maar hopen nu dta ze er meer dan 1000 binnen krijgen anders kun je weer gaan wachten .
maar dat zien we tegen die tijd wel .
want er zijn nog zat andere games die ik moet spelen .
Verwijderd
Heb ik al eerder over gehad: waarom doe je dan zo moeilijk om een game te krijgen? Als die internet shops een eurotje(s) goedkoper zijn is het allemaal goed, maar als de game telaat is wordt er geklaagd. Koop gewoon in de winkel, en bij voorinschrijving zijn ze ook goedkoper. moeilijk gedoe allemaal.....
Verwijderd
Het was bij mij trouwens ook de eerste en laatste keer dat ik een game online ge-preordered heb. Als ik een game wil koop ik em in de winkel, geen gezeik met wachten en geld overmaken enzo maar gewoon kopen naar huis en lekker gamen.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:03:
Heb ik al eerder over gehad: waarom doe je dan zo moeilijk om een game te krijgen? Als die internet shops een eurotje(s) goedkoper zijn is het allemaal goed, maar als de game telaat is wordt er geklaagd. Koop gewoon in de winkel, en bij voorinschrijving zijn ze ook goedkoper. moeilijk gedoe allemaal.....
Maar we dwalen af ---> Back On-Topic
In Quake 4 wordt geen gebruik gemaakt van lampjes maar van LED'sproller schreef op 21 juli 2004 @ 11:59:
Ik dacht dat Quake 4 door Raven gedaan zou worden, en dat ID de code support doet? (nalopen van de code en hier en daar verbeteren), of mis ik iets?
Ben trouwens wel benieuwd wat de in Q4 gaan doen met de lampjes, want als je die ook kapot kunt schieten is het geen Quake meer, vind ik. Quake is gewoon zo veel en zo snel mogenlijk afknallen, zonder dat je "bang" bent.
ben benieuwd waar de Doom 3 engine voor gebruikt gaat worden
Die hebben de toekomst...
Verwijderd
MVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:03:
Verwijderd
Of fakkels ipv lampjes of LED's, mocht de 3e WO ooit uitbreken..p.habo schreef op 21 juli 2004 @ 18:57:
[...]
In Quake 4 wordt geen gebruik gemaakt van lampjes maar van LED's
Die hebben de toekomst...
Kun je in Doom 3 ook lichten stukschieten ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:48 ]
In een kamer vol vijanden lampjes uitschieten zou slecht zijn voor het hart denk ikVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:48:
[...]
Of fakkels ipv lampjes of LED's, mocht de 3e WO ooit uitbreken..
Kun je in Doom 3 ook lichten stukschieten ?
Maar het zou wel een leuk detail zijn
Verwijderd
Laat ze eens PC's met Doom III neerzetten in bejaardentehuizen....wedden dat de bejaardentehuisen binnen een paar dagen nogal ''leeg' komen te staan-ETz-Memphis Z schreef op 21 juli 2004 @ 19:58:
[...]
In een kamer vol vijanden lampjes uitschieten zou slecht zijn voor het hart denk ik![]()
Maar het zou wel een leuk detail zijn
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:53:
[...]
Laat ze eens PC's met Doom III neerzetten in bejaardentehuizen....wedden dat de bejaardentehuisen binnen een paar dagen nogal ''leeg' komen te staan'
Of ze raken zwaar verslaafd
[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 21-07-2004 21:32 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
lanpartys voor 75+ zijn zeker de toekomst!
Met clan namen zoals: ''THE WHEELIES''....wachten op doom3 maakt mensen krankzinnig, zoals in dit topic te zien is.
Met clan namen zoals: ''THE WHEELIES''....wachten op doom3 maakt mensen krankzinnig, zoals in dit topic te zien is.
Ik hoop eerst dat ik niet onderuit ga als ik Doom 3 op full specs + surroundSound speel...
Ik ben echt benieuwd hoe de "full-experience" gaat worden en hoeveel nieuwsberichten er gaan volgen, net als met Carmegeddon:
"20-uur durend Horror-Spel verplettert portemonnee van gamers"
"Nationaal Code Geel afgeroepen wegens recent geïntroduceert PC-spel"
Ik ben echt benieuwd hoe de "full-experience" gaat worden en hoeveel nieuwsberichten er gaan volgen, net als met Carmegeddon:
"20-uur durend Horror-Spel verplettert portemonnee van gamers"
"Nationaal Code Geel afgeroepen wegens recent geïntroduceert PC-spel"
nee hoor.... dat was ik alVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 21:53:
wachten op doom3 maakt mensen krankzinnig, zoals in dit topic te zien is.
Verwijderd
Over ouderen gesproken, in de volkskrant las ik nog een leuk artikeltje:Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 21:53:
lanpartys voor 75+ zijn zeker de toekomst!![]()
http://www.volkskrant.nl/economie/1067840015280.html
En het is zelfs ontopic, kijk maar wat er ook in staat:
Opmerkelijker zijn de uitkomsten van een onderzoek dat Marinka Copier, van huis uit historica, zelf een jaar geleden uitvoerde. Uit marketingonderzoeken is al gebleken dat de jongeren, op wie de gamesbranche zich van oudsher richt, al lang niet meer de enige gamers zijn. Een grote groep consumenten (tussen de 30 en 39 procent) is 36 jaar of ouder. Copier spoorde nóg oudere gamers op: van boven de 50 en zelfs van 70.
'Je zou denken dat die mensen vooral schaken op de computer of patiencen of misschien een puzzelavontuur als Myst kiezen. Maar er zijn ook bejaarden die Doom spelen', aldus Copier.
ok nu allemaal ophouden over de vraag of doomIII wel of niet draait, lees deze OFFICIAL DoomIII performance vergelijk tussen ati en nvidia high end cards 
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy
enjoy
mjah alleen voor high end dus
enjoy
[ Voor 8% gewijzigd door BlowFish op 22-07-2004 02:28 ]
ach het val hier wel mee
Ik ben niet krankzinnig.... Ik ben Psychisch Onverklaarbaar.
Op Pagina vier van die benchmarks staat ook een stukje over 9800XT en 9550 Ultra PerformanceVerwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 02:20:
Leuk voor de mensen die al een x800 of 6800 hebben maar het zullen er niet veel zijn
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
De teneur is dat ook op een 9800XT of 9550U kaart het heel goed speelbaar is.Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 02:20:
Leuk voor de mensen die al een x800 of 6800 hebben maar het zullen er niet veel zijn
Sterker, op nog oudere spullen heb je nog steeds een goede gaming experience.
In het stuk staat verder duidelijk dat volgens JC de framerates niet alles zeggen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En we moeten nog wachten totdat de OpenGL drivers van ATi klaar zijn. Ik ben wel benieuwd wat die doen. En nee ik ben geen ATi fanboy, maar ik weet gewoon dat de OpenGl drivers van ATi brak zijn en atm herschreven worden. Maar het ziet er goed uit, zelfs op een 1.5 GHz / GF4MX

OMG, de GT verslaat de XT-PE in iedere test! Blijkbaar is UltrashadowII toch een enorme troef van nVidia.BlowFish schreef op 22 juli 2004 @ 02:07:
ok nu allemaal ophouden over de vraag of doomIII wel of niet draait, lees deze OFFICIAL DoomIII performance vergelijk tussen ati en nvidia high end cards
enjoy
Ik weet iig al welke kaart ik wil, een GT.
De FX5950 verlsaat de 9800XT in de benchmark met de hoogste settings, indrukwekkend, waarschijnlijk ook weer door Ultrashadow.
Jammer dat z eniet verder teruggaan, gewoon even voor de vergelijking een Ti4600 ofzo. Ik heb een 5900XT en weet nu dus nog niks. Op een 5950Ultra draait het goed... Ja leuk, maar er zijn zoveel mensen die dat niet eens hebben.... Geweldig dat ze de topkaarten getest hebben maar hoeveel mensen hebben nou ook echt zo'n kaart?
Verwijderd
benchmarks @ [H]ard|OCP
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy :x
Doom III speelt dus ook lekker op oudere systemen...
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy :x
Doom III speelt dus ook lekker op oudere systemen...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 10:53 ]
Ja man, bijna al die tests zijn op 1600*1200. Wie gaat hier op die resolutie spelen? Met AAx4?
Die link staat zo'n 2 (in de quote) en 5 post boven je ook
Er komen ook nog tests voor 'oudere' systemen. Verbaas mij toch wel. De bench van Anand en [H]ardOCP in Mei vorig jaar had een 9800Pro op 77 fps. De nieuwe bench laat een 9800XT op 50.8fps draaien! Ben benieuwd op de volgende bench ronde, daar zullen ze waarschijnlijk medium en low quality verder bespreken.
[ Voor 5% gewijzigd door JayVee op 22-07-2004 11:11 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Wel erg raar dat ze nu wel boven de 60fps uit komen.BlowFish schreef op 22 juli 2004 @ 02:07:
enjoy
en ik dahct dat het spel gelocked was op 60fps?
Dus die benchmark dingen zeggen mij niet echt veel.
Ook al omdat het met HIGH video kaarten zijngemaakt.
En dat zeg dus niet over wat hij met andere kaarten doen.
Want als de X800pro vergeleken word met de R9800 pro
dna is hij ruim de helft sneller.
en dat zou betekenen dat de 9800pro dus maar voor de meer dan helft langzamer loopt op deze RES.

Het is een speciale demo misschien is het voor de 'techdemo' de fps lock uitgeschakeldBlackhole schreef op 22 juli 2004 @ 11:21:
[...]
Wel erg raar dat ze nu wel boven de 60fps uit komen.![]()
Dus die benchmark dingen zeggen mij niet echt veel.
Ook al omdat het met HIGH video kaarten zijngemaakt.
En dat zeg dus niet over wat hij met andere kaarten doen.
Want als de X800pro vergeleken word met de R9800 pro
dna is hij ruim de helft sneller.![]()
en dat zou betekenen dat de 9800pro dus maar voor de meer dan helft langzamer loopt op deze RES.
Nee dus:Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 11:25:
[...]
Het is een speciale demo misschien is het voor de 'techdemo' de fps lock uitgeschakeld
The version of the game used to test is the same version you will be loading onto your own computer.
Of bedoel je de timedemo? Die zal wel unlocked zijn ja, anders heb je e rniks aan...
[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 22-07-2004 11:29 ]
Ik moet wel zeggen dat de resul;taten me schokken. Ik had toch wel wat meer verwacht aan FPS. Ik ga alvast mijn clockspeeds weer opschroeven, R9800P@430/770
Zijn de framerates van Prollers alpha bench toch weer betere indicatie dan die benchies van Anand van anderhalf jaar geleden!

In dat benckmark verhaal wordt dat sterk afgeradenproller schreef op 22 juli 2004 @ 11:33:
Ik moet wel zeggen dat de resul;taten me schokken. Ik had toch wel wat meer verwacht aan FPS. Ik ga alvast mijn clockspeeds weer opschroeven, R9800P@430/770
Echt jammer dat ik dit spelletje straks niet kan spelen. Ik heb een laptop als computer (ruimtegebrek). 1800 mhz, 512 mb geheugen en een Geforce 420 32 mb videokaart. Ik ben benieuwd of ik dit systeem kan upgraden, maar ik vrees dat het aardig in de kosten gaat lopen dan. Boehoehoe en dan klagen mensen hier dat ze Doom III niet op de hoogste setting kunnen spelen.
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Is het snelheids verschil tussen een 9800Pro en die 9800XT groot of niet?
Nee, tenzij je overdrive aan hebt, dan kan het wel een stuk schelen.
ATIDoomed3
ATIDoomed3
Ze hebben bij [H]ardOCP wel op 1 bench na met alles op High Quality gespeeld, hoe was dit bij de Anandtech test? Misschien komt daardoor het verschil in FPS...
Voor de mensen met wat oudere hardware:
Voor de mensen met wat oudere hardware:
Don't worry dus... Zelfs op de laptop van Rexomnium is het heel misschien dus nog wel speelbaar, als is een 420 nog wel een stuk langzamer dan een 440 helaas...as of this afternoon we were playing DOOM 3 on a 1.5GHz Pentium 4 box with a GeForce 4 MX440 video card and having a surprisingly good gaming experience. Even a subtle jump to an AMD 2500+ with a GeForce 3 video card that is two years old will deliver a solid gaming experience that will let you enjoy the game the way id Software designed it to be.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
het spel is niet op 60fps gelockt, hijs op 60Hz gelocked omdat de engine anders nutteloze dubbele frames moet renderenBlackhole schreef op 22 juli 2004 @ 11:21:
[...]
Wel erg raar dat ze nu wel boven de 60fps uit komen.![]()
Als je de hardware er naar hebt kun je meer dan 60fps halen hoor :\.
Na 12 dagen Hongaarse vakantie zien dat D³ gold is, doet me goed
Ehhm, hoe bedoel je dat precies? Locken op 60Hz? De monitor? als je monitor op 60Hz staat, en je grafische kaart staat 200fps uit te spuwen, dan spuwt ie dus 140fps aan overbodige frames eruit. Een monitor zal namelijk geen nieuw frame opbouwen in het midden van zijn refresh.Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:27:
[...]
het spel is niet op 60fps gelockt, hijs op 60Hz gelocked omdat de engine anders nutteloze dubbele frames moet renderen
Als je de hardware er naar hebt kun je meer dan 60fps halen hoor :\.
Verwijderd
Hmmm ik zie het al...
Gaat wel weer lukken op m'n ouwe trouwe Duron 800 met Geforce 1 DDR
Gaat wel weer lukken op m'n ouwe trouwe Duron 800 met Geforce 1 DDR
Ja, want een monitor op 60Hz kan ook maar 60fps weegeven, omdat, zoals ik net al zei, een monitor geen beelden op gaat bouwen tussen zijn refresh in. Oftewel een monitor op 60Hz bouwd 60 keer per seconde een beeld op, en dat is dus ook gewoon 60fps.Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:47:
jaja 200fps-60hz=140fps?
Ik denk niet dat een monitor beeldje 5 al kan laten zien terwijl ie beeldje 1 nog aan het opbouwen is hoor
Verwijderd
Doom3 capt 2 onderdelen op 60 Hz en fpsobsidian schreef op 22 juli 2004 @ 13:45:
[...]
Ehhm, hoe bedoel je dat precies? Locken op 60Hz? De monitor? als je monitor op 60Hz staat, en je grafische kaart staat 200fps uit te spuwen, dan spuwt ie dus 140fps aan overbodige frames eruit. Een monitor zal namelijk geen nieuw frame opbouwen in het midden van zijn refresh.
de animaties en physics worden op 60 hz gecapt, onnodige frames etc.
En de serverside FPS ( sv_fps van q3 ) is gecapped op 60 FPS
Ook al pers jij er 500 fps uit, de server zal jouw movement etc als 60 fps "binnen krijgen" en dus heb je noooooit een fps voordeel zoals de Q3 125/333 fps bug.
clientside is niet gecapped
Ja ok, dat klopt ja... Maar dat haalde ik niet uit jouw stukje tekstVerwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:51:
[...]
Doom3 capt 2 onderdelen op 60 Hz en fps
de animaties en physics worden op 60 hz gecapt, onnodige frames etc.
En de serverside FPS ( sv_fps van q3 ) is gecapped op 60 FPS
Ook al pers jij er 500 fps uit, de server zal jouw movement etc als 60 fps "binnen krijgen" en dus heb je noooooit een fps voordeel zoals de Q3 125/333 fps bug.
clientside is niet gecapped
Verwijderd
mijn formulering was idd beetje kromobsidian schreef op 22 juli 2004 @ 13:55:
[...]
Ja ok, dat klopt ja... Maar dat haalde ik niet uit jouw stukje tekstVandaar...
ben eigenlijk wel blij met die serverside cap, anders krijg je dezelfde taferelen met Q3 waarbij je een gigantisch voordeel had als je 333fps had. Je kan dan gigantische sprongen maken
Denk dat dat alleen geld voor X800/6800 kaarten? Wat voor hardware wordt er nu gebruikt op mijn R350 wat eerder niet gebruikt werd?Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:03:
[...]
In dat benckmark verhaal wordt dat sterk afgeraden
En ach, waterkoeling doet een hoop
Verwijderd
Van de benchmark article: As of this afternoon we were playing DOOM 3 on a 1.5GHz Pentium 4 box with a GeForce 4 MX440 video card and having a surprisingly good gaming experienc
Als dit waar is, dan heeft ID Software bergen werk verzet van Alpha naar Gold, want toen ik de Alpha, erg lang geleden, op m'n oude comp speelde (Athlon 2000+, geforce 440MMX) was t de hele tijd 1/2 FPS ! Ok, de processor is wat anders, maar ahtlon 2000+ was de tegenhanger van de Pentium 3, en nu verschilt pentium 3 niet zo van pentium 4,. Toch knap van ze. Zoveel pracht op zo'n bescheiden systeempje (als het waar is)
Als dit waar is, dan heeft ID Software bergen werk verzet van Alpha naar Gold, want toen ik de Alpha, erg lang geleden, op m'n oude comp speelde (Athlon 2000+, geforce 440MMX) was t de hele tijd 1/2 FPS ! Ok, de processor is wat anders, maar ahtlon 2000+ was de tegenhanger van de Pentium 3, en nu verschilt pentium 3 niet zo van pentium 4,. Toch knap van ze. Zoveel pracht op zo'n bescheiden systeempje (als het waar is)
Verwijderd
Overdrive ????corpseflayer schreef op 22 juli 2004 @ 12:46:
Nee, tenzij je overdrive aan hebt, dan kan het wel een stuk schelen.
ATIDoomed3
Overclocken ???
Edit: laat maar, heb al gezocht op overdrive, ik heb Omega drivers ipv Catalyst
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 15:15 ]
Verwijderd
Whoot kijk dit es, dit is echt ziek 
Ik hoop dat de game zeer snel op de bekende release servers staat
Want ik wil doom3 spele
klik es op het plaatje voor een vergrote versie en zie het detail

Nu maar hopen dat ik het op mijn nieuwe laptop kan draaien.
Ik hoop dat de game zeer snel op de bekende release servers staat
Want ik wil doom3 spele
klik es op het plaatje voor een vergrote versie en zie het detail

Nu maar hopen dat ik het op mijn nieuwe laptop kan draaien.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 15:36 ]
Whow... pretty ziek
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
toch zeer knap dat het er al zo vet uit ziet allemaal.
Alleen vind ik wel jammer dat die gezichten nog niet helemaal mooi rond zijn.
Het is nog wel een beetje hoekig.

Ik heb die uitgelekte beta nooit gespeeld.
Hopen dat de vijanden ook nog een beetje realistisch bewegen. (rennen etc)
Want dat vind ik meestal nog erg slecht.
Volgens mij is dat bij Farcry ook nog niet zo erg goed.

Ik heb die uitgelekte beta nooit gespeeld.
Hopen dat de vijanden ook nog een beetje realistisch bewegen. (rennen etc)
Want dat vind ik meestal nog erg slecht.
Volgens mij is dat bij Farcry ook nog niet zo erg goed.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 15:34 ]
dat screenshot van die zombie met die zaag is toch al zo oud als je weet wel?
$jim wat jij zegt over dat hoekige.. dat viel mij ook al op .. het is vooral goed te zien bij die Lost Soul creatures. Die vind ik toch nog de lelijkste beestjes die er bij zitten.. maar misschien dat dat met treuform etc wat op te lossen valt?
$jim wat jij zegt over dat hoekige.. dat viel mij ook al op .. het is vooral goed te zien bij die Lost Soul creatures. Die vind ik toch nog de lelijkste beestjes die er bij zitten.. maar misschien dat dat met treuform etc wat op te lossen valt?
offtopic:
Commando/Chaingunner Zombie vind ik persoonlijjk wel heel erg op duitsers lijken.. ik weet ook niet waarom
Commando/Chaingunner Zombie vind ik persoonlijjk wel heel erg op duitsers lijken.. ik weet ook niet waarom
[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 22-07-2004 15:47 ]
Verwijderd
hopelijk 
Maar dat screenshotje komt idd uit 2003.
Had het alleen nog nooit gezien.
Nu, nu het spel bijna uitkomt begint het erg te kriebelen weer allemaal
Maar dat screenshotje komt idd uit 2003.
Had het alleen nog nooit gezien.
Nu, nu het spel bijna uitkomt begint het erg te kriebelen weer allemaal
De hoofdgeleerde die de teleportatie techniek gebruikt om een poort naar de hel te maken (een plot zowaar) heet dr. Betruger of iets dergelijks. Betruger... wat zou dat nou in het duits betekenen? 
En ja, de vijanden zijn allemaal low-poly. Volgens mij zou je GPU bloed kotsen als je meer polygonen als basemodel zou nemen (om het ronder te maken). Trueform is een tesselatie techniek die volgens mij ook niet zonder flinke performance hit te gebruiken is... en het is warschijnlijk niet supported. Wanneer wel?
En ja, de vijanden zijn allemaal low-poly. Volgens mij zou je GPU bloed kotsen als je meer polygonen als basemodel zou nemen (om het ronder te maken). Trueform is een tesselatie techniek die volgens mij ook niet zonder flinke performance hit te gebruiken is... en het is warschijnlijk niet supported. Wanneer wel?
Verwijderd
Betruger = bedrieger, oplichterHuggyB schreef op 22 juli 2004 @ 16:10:
De hoofdgeleerde die de teleportatie techniek gebruikt om een poort naar de hel te maken (een plot zowaar) heet dr. Betruger of iets dergelijks. Betruger... wat zou dat nou in het duits betekenen?
Eigenlijk met U umlaut, maar het is een naam eh
Dus er zit eigenlijk een dikke spoiler in Doom 3 als onze oosterburen het spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:36 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk. Als je een TFT hebt zit je daar natuurlijk wel anders aan gebonden, daar was ik ff mee in de war. Als de respons tijd daarvan 25 ms seconden bedraagt, ervaar je even goed maar 40 FPS maximaal, terwijl een TFT wel op 60hz kan lopen (correct me if i'm wrong)obsidian schreef op 22 juli 2004 @ 13:51:
[...]
Ja, want een monitor op 60Hz kan ook maar 60fps weegeven, omdat, zoals ik net al zei, een monitor geen beelden op gaat bouwen tussen zijn refresh in. Oftewel een monitor op 60Hz bouwd 60 keer per seconde een beeld op, en dat is dus ook gewoon 60fps.
Ik denk niet dat een monitor beeldje 5 al kan laten zien terwijl ie beeldje 1 nog aan het opbouwen is hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:52 ]
Niet helemaal, want de responsetijd is wat anders maar ok, kan ermee doorVerwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:48:
[...]
Je hebt gelijk. Als je een TFT hebt zit je daar natuurlijk wel anders aan gebonden, daar was ik ff mee in de war. Als de respons tijd daarvan 25 ms seconden bedraagt, ervaar je even goed maar 40 FPS maximaal, terwijl een TFT wel op 60hz kan lopen (correct me if i'm wrong)
Volgens mij is de responcetijd de tijd die het scherm nodig heeft om een zwarte pixel wit te maken, en omgekeerd. (weet ik niet zeker hoor) Daarom krijg je dus soms ghosting omdat de kleur van de pixel nog niet de uiteindelijke kleur heeft bereikt en je nog vaag het oude beeld ziet.
[ Voor 44% gewijzigd door mvds op 22-07-2004 17:03 ]
25/1000 = 1/40obsidian schreef op 22 juli 2004 @ 17:01:
[...]
Niet helemaal, want de responsetijd is wat anders maar ok, kan ermee door
Volgens mij is de responcetijd de tijd die het scherm nodig heeft om een zwarte pixel wit te maken, en omgekeerd. (weet ik niet zeker hoor) Daarom krijg je dus soms ghosting omdat de kleur van de pixel nog niet de uiteindelijke kleur heeft bereikt en je nog vaag het oude beeld ziet.
(25 / 25 = 1 en 1000 / 25 = 40, niet 400.... oops
Edit: hey, snel je post editten he!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Dit is toch een Doom 3 topic ofniet?Creepy schreef op 22 juli 2004 @ 17:04:
[...]
25/1000 = 1/40
(25 / 25 = 1 en 1000 / 25 = 40, niet 400.... oops).
Edit: hey, snel je post editten he!
Timedemo's zijn meestal toch benches die in principe een speelbaar level pakken en sneller gaan lopen aan de hand van de performance qua fps "ala quake" etc.
Dat betekend toch dat hetgeen wat menbij [H] getest hebben representatief is voor het echte spel.
Goed, maar we weten nog steeds te weinig, misschien schiet de performace wel omhoog met een aantal details uit die vreselijk veel vreten en die weinig grafisch verpesten als we die uitzetten.
Ik maak me dus ook totaal geen zorgen verder dat het op een Raden 9700 of een Geforce FX 5800 etc super bagger zal lopen, dit zal alleen, wanneer men echt alle details aan zet.
Dat betekend toch dat hetgeen wat menbij [H] getest hebben representatief is voor het echte spel.
Goed, maar we weten nog steeds te weinig, misschien schiet de performace wel omhoog met een aantal details uit die vreselijk veel vreten en die weinig grafisch verpesten als we die uitzetten.
Ik maak me dus ook totaal geen zorgen verder dat het op een Raden 9700 of een Geforce FX 5800 etc super bagger zal lopen, dit zal alleen, wanneer men echt alle details aan zet.
Over trueform : Dit is niet ingebouwd in de engine, omdat de schaduwen dan niet meer 100% overeenkomen met de model. Zo heb ik het ooit gelezen in een interview, correct me if I'm wrong
[ Voor 3% gewijzigd door Exe-cuter op 22-07-2004 18:59 ]
Dat is een xbox plaatjeVerwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 15:33:
toch zeer knap dat het er al zo vet uit ziet allemaal.
[afbeelding]
Verwijderd
Dat meen je niet, misschien komt dat omdat de pc tot meer in staat is dan de Xbox.Hacku schreef op 22 juli 2004 @ 19:27:
[...]
Dat is een xbox plaatjeop de pc zien ze er veel mooier uit.
Dat is geen Xbox plaatje, Xbox plaatjes kun je hier vinden (zelfde site): http://d3c.ngz-network.de/article.php?28.100
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Hacku constateerd gewoon een feit. Deze screenshot was (net als de alpha pix...) niet representatief voor Doom3 PC.
Verwijderd
Misschien een tip voor de Radeon 9800 (PRO,XT) gebruikers hier. Als je je kaart mod tot een FireGL X2 dan is je opengl performance stukken beter, dit kan hardwarematig, maar ook softwarematig (minder snel1). Ik heb het vooral getest in serious sam en ik ging in van 55 fps naar 70 en m'n huisgenoot heeft rond de 77 (hardware mod gedaan). (1024x786 met 6x FSAA en 16x AF).
Je Direct3d performance kun je dan wel behoorlijk afschrijven (stukje trager dan), de opengl performance is een stuk beter doordat het firegl driver team zich vooral concentreert op OpenGL (DOH) en aangezien de kaarten hardware technisch identiek zijn is het vrij simpel om je kaart om te modden.
Voor softfiregl (Free Firegl) hoef je alleen maar een aangepaste driver te downloaden.
Voor de Hardware Mod Klik Hier
Je Direct3d performance kun je dan wel behoorlijk afschrijven (stukje trager dan), de opengl performance is een stuk beter doordat het firegl driver team zich vooral concentreert op OpenGL (DOH) en aangezien de kaarten hardware technisch identiek zijn is het vrij simpel om je kaart om te modden.
Voor softfiregl (Free Firegl) hoef je alleen maar een aangepaste driver te downloaden.
Voor de Hardware Mod Klik Hier
Leuk, maar hoeveel verminderdt de Direct3d performance dan? Ik wil graag andere games vlot blijven draaien.
Verwijderd
En bedankt voor die spoiler .. denk voortaan ff aan andere mensen svp..Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:25:
[...]
Betruger = bedrieger, oplichter
Eigenlijk met U umlaut, maar het is een naam eh
Dus er zit eigenlijk een dikke spoiler in Doom 3 als onze oosterburen het spelen.
Tis dat je niet mag schelden hier
edit : omg laat maar, ik snap em al :] ( ben net thuis van werk, was gaar)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 20:18 ]
Waarom hardmodden als je kunt softmodden?
En mensen, die modellen zien er net zo hoekig uit in de PC versie. Komt omdat het low-poly modellen zijn. Bekijk eens wat PC shots zou ik zeggen.
En mensen, die modellen zien er net zo hoekig uit in de PC versie. Komt omdat het low-poly modellen zijn. Bekijk eens wat PC shots zou ik zeggen.
LeesHuggyB schreef op 22 juli 2004 @ 20:16:
Waarom hardmodden als je kunt softmodden?
En is die softmod veilig dan? Wat doet het precies? Misschien dit even posten in het ATi topic? Klinkt wel interessant!
Moet ik gewoon de ATi FireGL driver downloaden dan?
Kan het geen kwaad? And most important, pakt hij de videokaart dan nog wel? 
edit: W00T! Op ATi.com staan zoveel drivers
dat ik niet eens weet welke ik moet hebben.
En ja ik hou het bij deze vraag, want het is wel het Doom III topi, I know
Moet ik gewoon de ATi FireGL driver downloaden dan?
edit: W00T! Op ATi.com staan zoveel drivers

En ja ik hou het bij deze vraag, want het is wel het Doom III topi, I know

[ Voor 64% gewijzigd door Nik op 22-07-2004 20:25 ]
Tuurlijk is het veilig, het is gewoon een andere driver, die kan je dan zo weer verwijderen als je doom 3 hebt uitgespeelt
En ik corrigeer Hacku gewoon dat het geen Xbox shot is. Hoe weet jij trouwens dat die mennekes er in de final zoveel beter uit zien? Heb die site eens bekeken en er zijn geen recente shots van die dudes.JayVee schreef op 22 juli 2004 @ 19:44:
Hacku constateerd gewoon een feit. Deze screenshot was (net als de alpha pix...) niet representatief voor Doom3 PC.
f.k.a D³
Verwijderd
10%Hacku schreef op 22 juli 2004 @ 20:15:
Leuk, maar hoeveel verminderdt de Direct3d performance dan? Ik wil graag andere games vlot blijven draaien.
Ik heb al screens gezien waar ze er veel beter uit zien dan op de bovenstaande.D³ schreef op 22 juli 2004 @ 20:22:
[...]
En ik corrigeer Hacku gewoon dat het geen Xbox shot is. Hoe weet jij trouwens dat die mennekes er in de final zoveel beter uit zien? Heb die site eens bekeken en er zijn geen recente shots van die dudes.
Zal er eentje zoeken voor jou
[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 22-07-2004 20:25 ]
Verwijderd
Ik weet niet hoeveel games jij per dag speelt, maar ik speel er hooguit 2, en als je Doom 3 hebt wil je niks anders meer denk ik.
hmm kijk eens in de rechter hoek bovenin... Is the game still coming out Aug. 3?
het zou tog niet zo zijn dat ze hem vertragen... of maybe spelen we hem over een weekje al, ben beniewd !
bron:
http://www.gamespy.com/?fromint=1
het zou tog niet zo zijn dat ze hem vertragen... of maybe spelen we hem over een weekje al, ben beniewd !
bron:
http://www.gamespy.com/?fromint=1
gewoon reclame imoBlowFish schreef op 22 juli 2004 @ 21:07:
hmm kijk eens in de rechter hoek bovenin... Is the game still coming out Aug. 3?
bron:
http://www.ga*spy.com/?fromint=1

Verwijderd
Ik lees net bij hardocp dat een 9800xt in een reso van 1024* alleen speelbaar is (naar mijn mening is onder de 50fps te schokkerig) 50fps(ongeveer), en dan hebben ze het over medium instelling. Vindt ik best jammer, had gehoop dat me 9800pro 1024* wel in high had gekund....
En dat zonder AA enz...helaas.
zou kunnen, maar lijkt me best triest om het op deze manier te brengen als dat waar is, de game is gold, development vertraging zal niet meer voorkomen. Misschien is de distrubitie zo vlot verlopen dat we eerder van de game kunnen genieten? alhoewel me dat ook een erg kleine kans lijkt.... of ist marketing?
zou namelijkw el een leuke stunt zijn een game eerder uitgeven dan eerder aangekondigd.... na al dat gedelay... hmm .. en het spel is al best lang gold zo schrijvende denk ik dat er best kans in zit dat het spel om marketing-technische-redenen eerder wordt gereleased... ben benieuwd, wat jullie ...
Als dit ehct het geval is.Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 21:16:
Ik lees net bij hardocp dat een 9800xt in een reso van 1024* alleen speelbaar is (naar mijn mening is onder de 50fps te schokkerig) 50fps(ongeveer), en dan hebben ze het over medium instelling. Vindt ik best jammer, had gehoop dat me 9800pro 1024* wel in high had gekund....En dat zonder AA enz...helaas.
Dand denk ik zelf dat maar wijnig mensen hem kunnen gaan spelen.
Maar ik wacht gewoon tot ik hem heb met mijn oordeel.
Want met FARCRY was het zelfde gezeur.
Maar nu kan ik hem met mijn Systeem gewoon op FULL gooien zonder dta ik er maar last van heb.
EN dat maar te bedenken ze toen ook zeiden dat je de eerste 2 jaar het niet op FULL kan draaien
En dat is nu ook zwaar achterhaald.
Maar ik merk het wel.
Verwijderd
Dat van far cry was toch gebasseerd op de demo. Het lijkt me sterk dat hardocp overdrijft met de fps, de game moet natuurlijk zo geoptimaliseerd overkomen als maar kan. Lijk me sterk dat ze dat anders konden publiceren.
Uiteraard merken we het allemaal wel op het moment dat de game uit is, maar het is toch juist de bedoeling dat je hier lekker ''onzin'' praat. We zitten hier als blije kinderen op doom3 te w88.
Heerlijk dat speculeren!
Uiteraard merken we het allemaal wel op het moment dat de game uit is, maar het is toch juist de bedoeling dat je hier lekker ''onzin'' praat. We zitten hier als blije kinderen op doom3 te w88.
Mensen, die benchmarks zijn een pure marketingstunt van NVidia. Ze hebben een deal met id software, veel geld betaald en dit krijgen ze terug, de perfecte marketing: 'officiele' benchmarks dat doom3 op hun kaarten veel beter loopt dan op de kaarten van de concurrent.
Mja, iedere driver bevat optimized paths voor allerlei spellen. Dit is al jaren het geval (vandaar ook specifieke spelfixes bij driver updates). NVidia werkt al een hele tijd samen met id en uiteraard zijn hun drivers tiptop in orde voor doom3. ATi heeft zo'n deal niet, en zal binnenkort wel met betere drivers komen. Of het de nvidia kaarten zal benaderen betwijfel ik, maar een hogere performance is zeker.
Verder geldt: id software maakt geen games voor de 10 man met een watergekoelde X800 of aanverwante nvidia plank. id maakt games die zoveel mogelijk verkopen. M.a.w.: wanneer verkoop je veel? Juist! Wanneer de massa jouw spel kan draaien zodat het spel ook leuk is.
En ik weet dat het raar zal klinken maar een 9800pro is nog altijd een high-end kaart. Niet een kaart waar de massa van voorzien is. Weescht gerust, dat spel draait echt wel als een speer op een ati kaart.
Oh, en ik verwacht overigens ook 'officiele' benchrmarks van HL2 wanneer het bijna uit is, 10 keer raden wie dan de beste is...
Mja, iedere driver bevat optimized paths voor allerlei spellen. Dit is al jaren het geval (vandaar ook specifieke spelfixes bij driver updates). NVidia werkt al een hele tijd samen met id en uiteraard zijn hun drivers tiptop in orde voor doom3. ATi heeft zo'n deal niet, en zal binnenkort wel met betere drivers komen. Of het de nvidia kaarten zal benaderen betwijfel ik, maar een hogere performance is zeker.
Verder geldt: id software maakt geen games voor de 10 man met een watergekoelde X800 of aanverwante nvidia plank. id maakt games die zoveel mogelijk verkopen. M.a.w.: wanneer verkoop je veel? Juist! Wanneer de massa jouw spel kan draaien zodat het spel ook leuk is.
En ik weet dat het raar zal klinken maar een 9800pro is nog altijd een high-end kaart. Niet een kaart waar de massa van voorzien is. Weescht gerust, dat spel draait echt wel als een speer op een ati kaart.
Oh, en ik verwacht overigens ook 'officiele' benchrmarks van HL2 wanneer het bijna uit is, 10 keer raden wie dan de beste is...
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
.. SILENCE, you infidel! says Doom 3 to Half Life 2; you jump in action when I, yes I, say so ! 
Trouwens, bar weinig maps voor de MP; maar wel typsiche gametypes voor zo'n spel.
Last Man Standing
Het valt me trouwens op dat al die oude zooi weer terugkomt (DM, Brainless Shoot M uppen, etcetc). Het lijkt de mode in kleren wel.
Trouwens, bar weinig maps voor de MP; maar wel typsiche gametypes voor zo'n spel.
Last Man Standing
Het valt me trouwens op dat al die oude zooi weer terugkomt (DM, Brainless Shoot M uppen, etcetc). Het lijkt de mode in kleren wel.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 22:16 ]
Marketingstunt?
*Beide kaarten gebruiken hetzelfde ARB2 path.
*Er staat duidelijk dat niemand demo materiaal had van de final dus cheaten is ook niet het geval.
Waarom de kaart dan sneller is?
*Ultrashadow levert een mooie boost op van 30% in het meest ideale geval, dus als jij in D3 10 spiders tegenkomt ga je echt een hogere fps hebben dan op een ATI kaart want een groot deel van die opeengepropte spiders hebben een overlapte shadow die dus niet of slechts deels gerenderd hoeft te worden.
Een duidelijker voorbeeld: als een spider onder een tafel kruipt hoeven er geen shaduwen voor de spider meer berekend te worden omdat de shaduw van de tafel de spider al voor 100% bedekt.
*De OGL drivers van nVidia zijn altijd al de beste geweest, JC gaat zoiets zeker niet zeggen als het niet waar is.
*Beide kaarten gebruiken hetzelfde ARB2 path.
*Er staat duidelijk dat niemand demo materiaal had van de final dus cheaten is ook niet het geval.
Waarom de kaart dan sneller is?
*Ultrashadow levert een mooie boost op van 30% in het meest ideale geval, dus als jij in D3 10 spiders tegenkomt ga je echt een hogere fps hebben dan op een ATI kaart want een groot deel van die opeengepropte spiders hebben een overlapte shadow die dus niet of slechts deels gerenderd hoeft te worden.
Een duidelijker voorbeeld: als een spider onder een tafel kruipt hoeven er geen shaduwen voor de spider meer berekend te worden omdat de shaduw van de tafel de spider al voor 100% bedekt.
*De OGL drivers van nVidia zijn altijd al de beste geweest, JC gaat zoiets zeker niet zeggen als het niet waar is.
Verwijderd
Nieuw interview op IGN
http://pc.ign.com/articles/532/532505p1.html?fromint=1
Gamespy:
http://pc.gamespy.com/pc/doom-3/532605p1.html
Gamespot:
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/preview_6103236.html
http://pc.ign.com/articles/532/532505p1.html?fromint=1
Gamespy:
http://pc.gamespy.com/pc/doom-3/532605p1.html
Gamespot:
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/preview_6103236.html
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 22:37 ]
Verwijderd
IGNPC: Can we expect to see all of the same weapons in multiplayer that we'll see in single player?
Tim: Yeah except for the BFG. One thing we learned from Quake II is that people really don't like the BFG in deathmatch.
Geen BFG dus in multiplay.
En gelukkig maar.
Tim: Yeah except for the BFG. One thing we learned from Quake II is that people really don't like the BFG in deathmatch.
Geen BFG dus in multiplay.
En gelukkig maar.
Wat wel opvallend is in dat interview:
Misschien een tech demo (tje)? zal wel leuk zijnIGNPC: We've already seen the minimum specs. We're getting bombarded with a lot of the same questions here though about what kind of a rig players are going to need to run the game at maximum settings.
Tim: Well, in the next couple of days we'll be working with someone to show what you'll need to run DOOM 3 starting with minimum spec and running all the way up. We hope that this will help people understand what's needed to play DOOM and have a good time doing it. Expect to see that relatively soon.
Verwijderd
Ik denk eerder een klein testje, iets wat op dxdiag lijkt.Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:38:
Wat wel opvallend is in dat interview:
[...]
Misschien een tech demo (tje)? zal wel leuk zijn
Kijk dat is interessantIGNPC: What kind of mod support are we going to see? There will be a map editor and SDK, yes?
Tim: Well the great thing about DOOM 3 is that all the tools that we used to develop the game like the map editor, the map compiler and thing that makes all the monsters smart ships with the title. Then we even went one step further. We're actually shipping all of the source maps for the game. No game has done this and no game is going to do this. If you're making a mod and you want to see how we did something, load up our source material. That's a major advantage to modmakers that we have in DOOM 3 and it's very exciting because it really gives everybody the same tools we used. It makes me really excited to see the great mods that will be available soon.
Ze zijn alleen niet de eersten die het doen, want UT doet het al een tijdje
[ Voor 12% gewijzigd door Jerry op 23-07-2004 12:33 ]
f.k.a D³
GameSpy: To all the gamers eyeing the new video cards wondering if they need to upgrade, what can you say in the way of how the game scales on different systems? How much testing have you done, and what should gamers expect?
Tim Willits: We'll actually be releasing some official benchmarks and some official analysis of hardware -- it may actually come out before this article.
(Editor's Note: Indeed, in the hours following this interview, the official benchmarks were released and posted on HardOCP.)
Hmm als dit waar is vind ik het een beetje jammer en lijkt het meer op propaganda om de 'next-gen' kaarten te verkopen
Tim Willits: We'll actually be releasing some official benchmarks and some official analysis of hardware -- it may actually come out before this article.
(Editor's Note: Indeed, in the hours following this interview, the official benchmarks were released and posted on HardOCP.)
Hmm als dit waar is vind ik het een beetje jammer en lijkt het meer op propaganda om de 'next-gen' kaarten te verkopen

Dit topic is gesloten.