Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb een 2600+ cpu.
Maar ik speel hem nu ook al bijna geheel vloeiend af dus!
Moet toch kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zijn de Far Cry patches cumulatief?
Ik denk het niet want patch 1.3 is vele malen groter als 1.32

Toch?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:18:
Nee, ik heb een 2600+ cpu.
Maar ik speel hem nu ook al bijna geheel vloeiend af dus!
Moet toch kunnen??
zoals al gezegd is, de 64x pack vertraagt je systeem, de kans is aanwezig dat jij na deze pack niet vloeiend meer kan spelen. (ik zou het toch wel geprobeerd hebben maar ok...)

doe gwoon overnieuw, farcry uninstalleren en dan de farcry + 3 patches + 2 amd patches + eventueel nocd.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:20:
Zijn de Far Cry patches cumulatief?
Ik denk het niet want patch 1.3 is vele malen groter als 1.32

Toch?
1.3 is cummulatief naar beneden toe (dus 1.1 en 1.2 enz enz). de 1.31 en 1.32 zijn niet cummulatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Net wat ik dacht.
Dus Far Cry + patch 1.3 + 1.31 + 1.32 + 64bit ECU + 64bit us-uk patch = klaar.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:42
Jejking schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:11:
^

Let op:

1) Je download de bestanden
2) Je gaat naar Start -> Uitvoeren
3) Je typt in: C:\*locatie van bestand*\farcry_amd64upgrade_us_uk.exe /a
4) Druk op Enter
5) 'Uitvoeren' in het scherm aanklikken
5) Setup begint, taal kiezen, wachten (lang wachten bij mij, niet schrikken), 'Next' klikken
6) Typ locatie waar je de bestanden wilt hebben
7) 'Install' klikken, even wachten

Als de Setupwizard dan vastloopt oid, niet schrikken. De bestanden staan gewoon op de locatie hoor :). Dan al die bestanden selecteren, en over de bestanden in je FarCry-map heengooien, Overschrijven: Ja op Alles.

Edit: Bij stap 3) geen sterretjes typen, enne... hetzelfde natuurlijk voor farcry_amd64_ecu.exe 7(8)7

Icoontje gebruiken in FarCry-map (niet in de Bin64-map, maar hoofdmap zelf!)
Op een serveerblaadje ;) , we hopen dat je er zo uitkomt. Succes! :*)
Ik heb dit ook ff geprobeerd maar als de installer opstart loopt hij vast bij "configuring windows installer", wat ik alleen bij deze installers van de 64bits patches heb en niet bij andere installers, komt dit doordat ik geen amd cpu heb (heb een p4, en farcry gepatcht tot 1.32)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 14:16
Nevels schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:10:
Ik heb het net nog een keer geprobeerd maar als ik farcry_amd64upgrade_us_uk probeer te installeren zegt hij dit:

code:
1
2
3
4
5
The wizard was interrupted before Far Cry ( Patch 1.32 AMD64) could be completely installed.

The system had not been modified. To install this program at a later time, run the installations again.

Click Finish to exit the wizard

Het lijkt mij zoveel mooier weet iemand het , ?
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Eraser- schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:20:
[...]

Ik heb dit ook ff geprobeerd maar als de installer opstart loopt hij vast bij "configuring windows installer", wat ik alleen bij deze installers van de 64bits patches heb en niet bij andere installers, komt dit doordat ik geen amd cpu heb (heb een p4, en farcry gepatcht tot 1.32)?
Dat is bij mij ook zo, dat kan best wel effe een tijdje duren maar daarna gaat die zo weer verder als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb beide patches 'uitgepakt' en vind in de destination directory voor de farcry_amd64upgrade_us_uk.exe file een .msi file genaamd:
'Far Cry (Patch 1.32 AMD64).msi' van ongeveer 1MB.

In de ECU patch destination directory voor farcry_amd64_ecu.exe staat een .msi file genaamd:
'Far Cry (AMD64 Exclusive Content Update).msi' van ongeveer 3MB.

De twee grote 64bit update files zijn NIET corrupt (de ene 500MB de ander 440MB).
Na uitpakken heb ik in elke destination dir een subir met "program files/Ubisoft/Crytek/Far Cry" EN de betreffende .msi file.

Moet ik die files ook nog runnen nadat ik de dir-content heb gemoved naar de Far Cry dir en hun ding laten doen?

EDIT:
Als ik de .msi files run zegt hij:
This installation package is not supported by this processor type. Contact your product vendor.

En dat terwijl ik een Venice core draai 8)7
Runnen heeft geen nut, wat doe ik er dan mee? Iemand enig idee???

[ Voor 85% gewijzigd door Tijgert op 28-07-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Waar downen jullie hem dan want ik heb 2 setups maar geen ingepakt spul ? , Aangezien ik niet ver komt met de setups.

[ Voor 3% gewijzigd door Nevels op 28-07-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:01:
[...]

Dat is bij mij ook zo, dat kan best wel effe een tijdje duren maar daarna gaat die zo weer verder als het goed is ;)
Je hebt gelijk :) ik heb ff gewacht en toen werke te het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 23:00
Nevels schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:47:
Waar downen jullie hem dan want ik heb 2 setups maar geen ingepakt spul ? , Aangezien ik niet ver komt met de setups.
download winrar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Tijgert schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:
Ik heb beide patches 'uitgepakt' en vind in de destination directory voor de farcry_amd64upgrade_us_uk.exe file een .msi file genaamd:

In de ECU patch destination directory voor farcry_amd64_ecu.exe staat een .msi file genaamd:

De twee grote 64bit update files zijn NIET corrupt (de ene 500MB de ander 440MB).
Na uitpakken heb ik in elke destination dir een subir met "program files/Ubisoft/Crytek/Far Cry" EN de betreffende .msi file.

Moet ik die files ook nog runnen nadat ik de dir-content heb gemoved naar de Far Cry dir en hun ding laten doen?

EDIT:
This installation package is not supported by this processor type. Contact your product vendor.

En dat terwijl ik een Venice core draai 8)7
Herkenning van de cpu ligt aan het moederbord, misschien helpt een bios update.
Wat je ook kan doen is Windows installer 3.0 eens herinstalleren.

En die patch, moet je Windows daarvoor ook niet 64bit zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Een setup kun je niet uitpakken met winrar ;) een paar posts terug stond hoe je het moet doen:
Jejking schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:11:
^

Let op:

1) Je download de bestanden
2) Je gaat naar Start -> Uitvoeren
3) Je typt in: C:\*locatie van bestand*\farcry_amd64upgrade_us_uk.exe /a
4) Druk op Enter
5) 'Uitvoeren' in het scherm aanklikken
5) Setup begint, taal kiezen, wachten (lang wachten bij mij, niet schrikken), 'Next' klikken
6) Typ locatie waar je de bestanden wilt hebben
7) 'Install' klikken, even wachten

Als de Setupwizard dan vastloopt oid, niet schrikken. De bestanden staan gewoon op de locatie hoor :). Dan al die bestanden selecteren, en over de bestanden in je FarCry-map heengooien, Overschrijven: Ja op Alles.

Edit: Bij stap 3) geen sterretjes typen, enne... hetzelfde natuurlijk voor farcry_amd64_ecu.exe 7(8)7

Icoontje gebruiken in FarCry-map (niet in de Bin64-map, maar hoofdmap zelf!)
Op een serveerblaadje ;) , we hopen dat je er zo uitkomt. Succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Nevels schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:10:
Ik heb het net nog een keer geprobeerd maar als ik farcry_amd64upgrade_us_uk probeer te installeren zegt hij dit:

code:
1
2
3
4
5
The wizard was interrupted before Far Cry ( Patch 1.32 AMD64) could be completely installed.

The system had not been modified. To install this program at a later time, run the installations again.

Click Finish to exit the wizard

Het lijkt mij zoveel mooier weet iemand het , ?
Heb het antwoord al gevonden via andere site, Je moet iets invoeren bij "Uitvoeren" "cmd" toen lukte wel misschien stond het hier ook maar heb niet het hele topic gelezen wel een stuk maar om nou alles te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Herkenning van de cpu ligt aan het moederbord, misschien helpt een bios update.
Wat je ook kan doen is Windows installer 3.0 eens herinstalleren.

En die patch, moet je Windows daarvoor ook niet 64bit zijn?
Mijn Bios ondersteunt al de Venice core.
Ondersteuning alleen via de Bios lijkt me ook al raar omdat software gewoon de cpu uit kan lezen en kan zien wat het is, daar is geen Bios voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook bots beschikbaar voor far cry???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Gewoon de instructies volgen:
1 ) Je download de bestanden
2 ) Je gaat naar Start -> Uitvoeren
3 ) Je typt in: drivenaam:\locatie van bestand\farcry_amd64upgrade_us_uk.exe /a
4 ) Druk op Enter
5 ) 'Uitvoeren' in het scherm aanklikken
6 ) Setup begint, taal kiezen, wachten (soms lang wachten), 'Next' klikken
7 ) Typ locatie waar je de bestanden wilt hebben
8 ) 'Install' klikken, even wachten
9 ) Als de Setupwizard dan vastloopt oid, of eindigt met een foutmelding, niet schrikken. De bestanden staan gewoon op de locatie.
10 ) Alle bestanden selecteren, en over de bestanden in je FarCry-map heengooien, Overschrijven: Ja op Alles.
11 ) Serie herhalen voor het andere bestand (farcry_amd64_ecu).

[ Voor 14% gewijzigd door Milmoor op 01-08-2005 20:02 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gaap... da's al de derde keer dat ik dit lees (en ik zit nog maar net in dit topic).
What about die .msi files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je goed gelezen had had je gezien dat er hier 11 stappen zijn. Dit omdat de instructees wellicht nog niet duidelijk genoeg waren. Jouw specifieke probleem: of er is iets mafs met je pc, of je volgt de stappen niet 100%. Mijn gok is het laatste.
Nadat je de updates met de "/a" optie hebt gedraaid horen er de volgende bestanden te staan:
farcry_amd64upgrade_us_uk
farcry_amd64_ecu
De *.lst bestanden kan je negeren, dat is de output van mijn dir-commando (later hernoemd naar *.txt).

[ Voor 24% gewijzigd door Milmoor op 01-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb nu het volgende probleem:
Ik zou graag met wat mensen online even een spelletje tegen elkaar willen spelen.
Dit lukt echter al maar er is 1 ding dat niet kan... Me broertje kan niet via het LAN netwerk connecten.

+ dus online is die al benaderbaar en via het netwerk thuis niet.

Dit is hoe mijn netwerk eruit ziet:
- 1modem/router (in 1 behuizing) sweex
- daar hangen 4 pc's aan

Mijn IP: 10.0.0.7 (vast IP) Vanuit hier Host ik ook de far cry game
broertjes IP: 10.0.0.8 (vast IP)

port instellingen in de router:

Bij alleen de volgende 2 was ik al online benaderbaar:
49001 - 49001 - 10.0.0.7 (TCP en UDP)
49002 - 49002 - 10.0.0.7 (TCP en UDP)

Deze heb ik vervolgens ook opgezet voor de zekerheid.
40000 - 40000 - 10.0.0.7 (TCP)
42999 - 42999 - 10.0.0.7 (TCP)
41005 - 41005 - 10.0.0.7 (UDP)

Maar nadat ik dit alles heb ingesteld kan er dus wel via buitenaf geconnect worden maar niet vanaf een computer die zich in hetzelfde netwerk bevind.
Verder heb ik hier ook niks op google of op de site van UBISOFT kunnen vinden dus als iemand mij de oplossing zou kunnen geven dan zou dat erg fijn zijn.

Met vriendelijke groet,
Jos

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Na al mijn jaren met PC's zou je denken dat ik nu wel weet hoe je een commando opvolgt, ik kom niet uit zuidoost Rusland.
Als ik de files normaal run krijg ik een foutmelding (natuuuurlijk). Met de /A extentie werkt alles naar behoren en krijg ik een subdir in een subir etc. met daarin enkele honderden MB's aan data. EN in de hoofddir waar ik alles heb laten uitpakken de desbetreffende .msi file.

Iemand heeft hier al eerder laten weten OOK een .msi file te krijgen BOVENOP de honderden MB's aan 64bit spul.

Waarom er meteen maar vanuit gaan dat IK degene ben die niet weet wat ie doet?

Edit:
Enne, slimmerd, als je zelf eens in je text bestanden zoekt op .msi bestanden dan zie je exact de twee bestanden staan waar ik het over heb op de plaats die ik je zei, 8e regel van boven (als je het niet kan vinden)
Je hebt het zelf dus ook terwijl je net zegt dat dat niet klopt want mijn pc zal wel maf zijn of anders doe IK het wel fout. En waar zet jij ze neer dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Tijgert op 01-08-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
What about de .msi files?

Als je die honderen mb's hebt gekopieerd en het werkt, dan werkt het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Voor alle duidelijkheid voor de mensen die nog problemen hebben:

De .msi bestanden kun je direct verwijderen. Het enige wat je moet doen zijn alle bestanden in de subdirectory's van zowel de patch als de extra content kopieren naar je Far Cry directory.

Suc6.

@Benotti: ja, dan werkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracul op 01-08-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge, zegt ie nu pas dat hij wel de content heeft maar als extraatje een msi erbij heeft gekregen waar hij geen raad mee weet waar niemand een woord over rept zelfs....

dus Joost E. Boere had gelijk :D

however, voor de mensen die farcry op een andere locatie installeren dan de program files, ga naar driveletter:\farcry\program files\Ubisoft\Crytek\Far Cry map en plaats de inhoud van deze uitgepakte map in je eigen farcrymap. je hoeft verder geen moer te doen dan die 11 stappen die al meermaals zijn langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

*knip

Ik citeer mezelf maar even:

EDIT:

En dat terwijl ik een Venice core draai
Hier lees ik toch HEEL duidelijk dat ik zeg dat ik alle content heb en waar die staat EN welke files ik extra heb (waar niemand een woord over rept) en waar die staan.

Ik heb nooit gezegd dat het niet bij mij werkte, ik wou alleen weten waar die twee .msi files voor waren en wat daar mee te doen omdat ik vast niet de eerste ben die die file tegen komt.
Jezelf blijven herhalen wat je met de hoofd-content moet is nog steeds geen antwoord op wat je met die twee .msi files moet doen.

Trouwens, een antal posts geleden stelde iemand die ook deze .msi files bemerkte dezelfde vraag en die werd ook al voor gek versleten en dat zijn archives wel rot zouden zijn geweest.
dus Joost E. Boere had gelijk
Dus niet.

(voor de goede orde: ik wil niet zeggen 'ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim', want ik had dat /A helemaal nooit gevonden)

Maar dan nog 1 keer: weet iemand wat je met die .msi files moet/kan doen (anders als wissen)?
Er zal toch wel een reden voor zijn dat ze er bij zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Crash op 02-08-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11
Goed als je nu eens die bestanden die in die subdirs staan in de dir waarin je alles hebt uitgepakt kopieert naar de map waar je far cry hebt geinstalleerd. Je moet dus met je poten van die msi afblijven, die is namelijk voor winxp 64bit.

In principe is alles namelijk geinstalleerd, je moet het alleen even naar de goede dir gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Tijgert:
Er zitten ongetwijfeld meerder overbodige bestanden in, als je wil kan je proberen daar een deel van weg te werken, maar die moeite heb ik niet genomen. Om het te laten functioneren is stap 10 genoeg: Alle bestanden selecteren, en over de bestanden in je FarCry-map heengooien, Overschrijven: Ja op Alles.
Voor de extra content (extra levels etc.) is stap 11 nodig.
offtopic:
Voor iedereen: dezelfde vragen/antwoorden net iets anders geformuleerd zouden heel anders over kunnen komen. Wees wat rustiger qua reacties, tel eerst tot 10. Ik ga proberen mijn tenen wat in te trekken, want wellicht zit het probleem aan mijn kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Milmoor op 01-08-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De .msi bestanden zijn dus alleen voor het 64bit OS terwijl de andere files voor het spel zijn en eigenlijk onder beide systemen werkt (32bit en 64bit).
De vraag rijst bij mij waarom het dan een 64bit update is, zou het niet beter zijn voor Ubisoft om deze extra content bekend te maken voor alle OS'en? Zou wat extra verkochte Far Cry's kunnen betekenen. Dat snap ik dus niet, of missen we op 32bit toch nog ergens de volle voordelen van 64bit? (bijvoorbeeld minder mooi water of weet ik het)
Voorlopig werkt deze 'hack' volledig bij mij (nu nog de tijd vinden om het een tweede keer uit te spelen).

[ Voor 48% gewijzigd door Crash op 02-08-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Tis om 64 bit mooier te laten lijken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Hier zijn wat links voor mensen die nog iets meer willen weten over de 64-bit versies:

http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_64-bit/ (mooie benchmarks van verschillen
tussen 32bit en 64bit en met en zonder de extra content)

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2411&p=1 (vooral de conclusie is wel interessant omdat vele gamers ook in dit topic al hun bedenkingen hadden:

AMD's goals are quite admirable, but the fact of the matter is that none of the visual improvements enabled by the Far Cry patches had anything to do with AMD64 or EM64T. They are artificially limited to run on those platforms alone, but could work just as well on a 32-bit platform.

http://www.amd.com/us-en/...ation/0,,30_118_9485_9488^9563^10543,00.html

AMD wil de gamer laten geloven dat 64bit Far Cry mooier maakt terwijl het gewoon de extra content is die dat doet en die blijkt dus gewoon op 32bit ook te draaien met wat knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heel interessante artikelen. Vooral dat de performance hit bij Ati omgekeerd is aan nVidia. Zou dat een driver of een architecture probleem zijn?
The Far Cry patch also acts as a no-CD crack, it appears, as we no longer had to have our play disc in the drive to play the game after applying the 64-bit patch.
Bij mij werkt het al vast niet zonder een aparte no-cd crack.
Ik snap ook niet waarom de extra levels alleen op 64bit zouden werken...

Hoe dan ook ga ik het helemaal opnieuw proberen!

Oude systeem : 9800Pro +23" Sony LCD non-ecu
Nieuw systeem: X800XL @ XT + 24" Dell LCD MET ecu >:)

En daarna wellicht ook op mijn XPS2 wat knallen.

Tijgert gaat hier helemaal opnieuw van genieten!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

@Tijgert: als je alle bestanden in de subdirectory's van de 64bit patch en de extra content gekopieerd hebt naar je Far Cry directory kun je het spel gewoon spelen met de 32bit versie van FarCry.exe in de Bin32 directory. Je hebt dan ook alle extra content. Die no-cd crack is alleen voor de mensen die de 64bit versie van FarCry.exe gebruiken in de Bin64 directory. Die is dus voor de mensen die de patches officieel geinstaleerd hebben onder de 64bit versie van Windows Xp Professional.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracul op 02-08-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Modbreak:Ik heb zojuist weer een sloot aan offtopic gezever kunnen verwijderen. Mocht iemand het nog eens nodig vinden om hetzelfde kunstje nog eens uit te halen dan kan deze rekenen op een PM of erger :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb nog niemand over de patch 1.32 horen klagen.
Ik heb namelijk nu een probleem sinds de patch.
Als ik sommige wapens kies of fire mode verander dan begint die animatie oneinig te herhalen.
Ook blijft de ammo aantal staan, er veranderd totaal niks er aan, en ik kan ook niet herladen.

Ben ik nou de enige :? .

Ik heb wel mooie nieuwe grafische updates gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door RAZORDUDE op 05-08-2005 17:50 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

en patch 1.33 is uit!

http://www.farcry-thegame.com/uk/home.php

[ Voor 58% gewijzigd door darkphoenix op 10-08-2005 23:43 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Tijgert

Tijgert

Excellent, had dat zelf nooit ontdekt.
Far Cry patch 1.33 contains all the fixes found in 1.32
Dus patch 1.32 kan je wegflikkeren voor ruimtebesparing en te voorkomen twee keer hetzelfde te doen.
* This patch supports 32 bit only.
* This patch will update versions 1.31 and 1.32 to Far Cry 1.33.
* Far Cry patch 1.33 contains all the fixes found in 1.32.
* Fixed issue with extended characters in players names causing server crashes.
* Included version checking so that only 1.33 clients can connect to 1.33 servers.
* Resolved some online cheating issues.
Dus voor singlepay heb je er helemaal niks aan t.o.v. 1.32, het is dus alleen voor MP issues.

[ Voor 54% gewijzigd door Tijgert op 11-08-2005 10:13 ]

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Toch wel een beetje jammer dat met HDR het prachtig is om naar te kijken maar nadat ik heb geactiveerd daarna hele lichte strepen in me beeld krijg!
Dan doe ik de Hdr waarde weer op 0 en dan weer aan en dan wilt ie nog wel een crache.

Ik baal hiervan want me pc trekt alles makkelijk met alles op very high 1024x1024 En supersampeling met 60-70 FPS.

Maar HDR wilt niet helemaal mee werken. ik moet er nog ff aan wennen want het is echt prachtig!!

Oh ja specs zijn:

AMD X2 4200+
2 gig OZC
rapter 10000rpm
XFX 7800 extreem edition
DFI sli dr

en de laaste video drivers 77.76 dacht ik

is dit een bekend probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door darkphoenix op 11-08-2005 13:27 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Tijgert

Tijgert

Ik wil net Far Cry op mijn XPS 2 proberen (6800Ultra).
Hoe zet je HDR aan?
op very high 1024x1024
Speel jij met een vierkant beeld?

Lekkere specs, alleen jammer dat je geen mooie 24" breedbeeld TFT hebt... :P

[ Voor 51% gewijzigd door Tijgert op 11-08-2005 13:44 ]

• Benotti
Je moet handmatig fsaa uitzetten als je HDR wilt gebruiken, helaas kun je ze niet samen toepassen.

• Tijgert

Tijgert

Dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag hoe ik HDR AAN zet.

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:43:
Ik wil net Far Cry op mijn XPS 2 proberen (6800Ultra).
Hoe zet je HDR aan?

[...]

Speel jij met een vierkant beeld?

Lekkere specs, alleen jammer dat je geen mooie 24" breedbeeld TFT hebt... :P
foutje 1280x1024 :7

ik heb een sony muliscan 400ps 19inch en die is al 5-6 jaar oud en is nog top! mag ook wel koste toen in guldens 3000.-

en hdr activeer je door wanneer je aan het spelen bent op de toets ~ te drukken en dan tiep je \r_hdrrendering 7 ,de 7 kan je veranderen tussen de 1-11 om de intensiteit te verhogen!

• Tijgert

Tijgert

Hehe, ik had een 22' Iiyama van 2055,- gulden, maar die is onlangs verkocht voor 150 euro en dan is dat nog een goede prijs ook. Alles wordt goedkoper en ouder tegelijk terwijl je je meer kan veroorloven (als het goed is)

Mijn 24" Dell TFT kostte 'maar' een paar maanden terug 811,- euro, ik heb er welgetelt 2 seconden over moeten nadenken :)

Enne, op mijn opgefokte X800XL speel ik lekker op 1920x1200.... damn, dat is toch ZO mooi!

• Benotti
Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:40:
Dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag hoe ik HDR AAN zet.
Het was ook geen antwoord op jouw vraag :O

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Nou HDR werkt nu goed op stand 2 dan heb ik verder geen rare overheldere strepen door me beeld heen maar oh oh oh wat is dit een sight for sore eyes!

Echt prachtig gewoon! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik kwam eergister een oude PCZone tegen met een preview van "X-Isle" (Zo heette Far Cry het grootste gedeelte van de ontwikkeltijd). Die screenshots die erbij staan zijn nog zonder DirectX 9 snufjes dus minder mooi water enz. Er staan screenshots bij met veel andere aliens die in het uiteindelijke spel zitten, er stond zelfs een dinosaurus op één van de screenshots.

Als ik die preview van "X-Isle" (Misschien uitspreken als Exile :?) zie dan had Far Cry zoveel meer kunnen zijn dan het nu is met zijn slappe aliens schieten verhaaltje :/

[ Voor 6% gewijzigd door babbaloerie op 15-08-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

De link van de walkthrough die in de TS staat werkt niet meer, graag updaten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 18:39 . Reden: Bold is nergens voor nodig. Als je echt wilt dat de TS het ziet, neem dan persoonlijk contact met hem op ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij was X-Isle nooit bedoeld als spel, maar als 3d-benchmark voor de Geforce 1,2 en 3. Later heeft Crytek deze door hun zelf ontwikkelde Cry-Engine gebruikt om FarCry te ontwikkelen. Hier heb ik nog wel ergens een "demo" (eigenlijk benchmark) van X-Isle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

anton121 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:26:
Volgens mij was X-Isle nooit bedoeld als spel, maar als 3d-benchmark voor de Geforce 1,2 en 3. Later heeft Crytek deze door hun zelf ontwikkelde Cry-Engine gebruikt om FarCry te ontwikkelen. Hier heb ik nog wel ergens een "demo" (eigenlijk benchmark) van X-Isle.
Naja in die oude PCZone stond het als een spel die qua graphics Doom 3 zou doen verbleken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vond Far Cry idd tig keer beter dan Doom3... beetje door tunnels rennen en wat monsters uit het donker zien komen, zwaar overhyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 11-09 22:59
Tijgert schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:31:
Ik vond Far Cry idd tig keer beter dan Doom3... beetje door tunnels rennen en wat monsters uit het donker zien komen, zwaar overhyped.
Een beetje door de bush heen rennen en erachter komen dat het alweer een slap monster verhaal is geworden. Het is maar net wat je leuker vindt....
Toch vind ik ze allebei wel leuk. FarCry heeft het stoere oerwoud en goede AI (bij de merc's iig), maar krijgt toch een hele zure nasmaak vanaf de helft van het spel en is gewoon verkracht door de Doom-achtige monsters.
Doom3 ziet er perfect uit en heeft een belichting die echt goed past bij de sfeer. Grote stukken zijn idd zeer linear, maar het verhaal blijft toch best interresant als je er voor open staat.
Ik vind beide spellen gewoon geslaagd en het zal altijd wel ergens tekort blijven schieten in de feeling van een spel uit deze categorie. HL2 is ook zo'n schoolvoorbeeld van een leuk spel dat jammergenoeg opgerekt is door het dwingen van een route en letterlijk elke centimeter van een map uit te buiten om de gameplay te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een beetje door de bush heen rennen en erachter komen dat het alweer een slap monster verhaal is geworden.
Het verhaal van Doom 3 is aardig wat dunner dan dat van Far Cry. Monsters zijn monsters, ongeacht welk spel ze in zitten. Maar wat zo zuigt van Doom3 is dat je heel beperkte binnen ruimtes hebt met nog beperktere bewegingsvrijheid. Met Far Cry kan je uren door het hel landschap rennen en varen en rijden en struinen etc.

Maar als jij niet ziet dat Far Cry met kop en schouders boven Doom3 uit steekt op zowel het speelfront als het graphicsfront dan zal je het nooit zien, vergeefse moeite.
maar krijgt toch een hele zure nasmaak vanaf de helft van het spel en is gewoon verkracht door de Doom-achtige monsters.
Verkracht? Omdat er monsters in zitten waarvan jij ze niet origineel genoeg vond? Alle monsters hebben wel gelijkenissen met elkaar, originaliteit is niet oneindig. Ik heb echter geen enkel monster gezien wat specifiek alleen in Doom zat en wat nageaapt zou zijn door Far Cry.
Doom3 ziet er perfect uit
Doom3 is meer een grote let-down vergeleken met wat men er van verwachtte. Perfect... alleen als je Doom freak bent en geen enkele objectiviteit meer over hebt.

Ik wou nog meer repliek geven, maar gezien je HL2 ook al aan het afkraken bent schat ik je meer in als iemand die kwaliteit niet op waarde kan inschatten.

Anyway, waar ging de discussie over?

[ Voor 40% gewijzigd door Tijgert op 23-08-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Tijgert schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:46:

[...]

Verkracht? Omdat er monsters in zitten waarvan jij ze niet origineel genoeg vond? Alle monsters hebben wel gelijkenissen met elkaar, originaliteit is niet oneindig. Ik heb echter geen enkel monster gezien wat specifiek alleen in Doom zat en wat nageaapt zou zijn door Far Cry.
Nee: verkracht omdat het o zo leuk begon: fantastische eilanden, fantastische missies, fantastische graphics, mooie wijde omgevingen, etc. etc. totdat er halverwege het spel 1 of andere idioot bij Ubisoft dacht van: goh, laten we er maar trigens in doen. Kwamen er opeens gare beesten in. Slechte geluiden, helemáál niet eng, zagen er niet uit, lelijke textures op die trigens.

Het spel zou echt 100x beter zijn geweest als er geen trigens in zaten, maar alleen mercenaries. Het spel zou er niet slechter op worden: neem een voorbeeld van bijvoorbeeld Call of Duty: je schiet het hele spel door op mannetjes, maar het was fantastisch in stijl gemaakt, en het werd steeds moeilijker naarmate je verder kwam. Zo had het in Far Cry ook moeten worden. Ze hadden best een beter verhaal kunnen verzinnen: trigens verzin je maar voor kinderen van 8 ofzo hoor, misschien dat die dat nog leuk vinden... 8)7

EDIT: en een vergelijking met D3 kan je al helemáál niet maken.

BTW: Monsters waren bijvoorbeeld weer WEL goed uitgewerkt in Half Life 2, dat was een fantastische game. De monsters ''overheersden'' het spel ook niet, ook daar zat je het merendeel op soldaten te schieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 23-08-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

sjaakhaar schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:32:
Nee: verkracht omdat het o zo leuk begon: fantastische eilanden, fantastische missies, fantastische graphics, mooie wijde omgevingen, etc. etc. totdat er halverwege het spel 1 of andere idioot bij Ubisoft dacht van: goh, laten we er maar trigens in doen. Kwamen er opeens gare beesten in. Slechte geluiden, helemáál niet eng, zagen er niet uit, lelijke textures op die trigens.
Inderdaad, ik zit lekker farcry te spelen en me te verbazen over de mooie gedetailleerde omgeving. Komen er na een aantal levels ineens monsters te voorschijn. |:( Dat verpest het hele spel. Niettemin blijft het een leuke en zeer mooie game en soms laten die monsters je toch nog schrikken omdat ze onverwacht uit een hoek komen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik wil er niet mee zeggen dat ik het hele spel niet goed vond ofzo, vind het echt wel een goeie game in de levels zonder trigens, heb me er goed mee geamuseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Naja, smaken verschillen. Ik vond het Trigens idee juist verfrissend omdat ik juist dacht dat het weer een heel spel alleen maar mannetjes schieten zou worden in claustrofobie opwekkende gangen. Genetische manipulaties waarvan zelfs de andere mannetjes die mij ook proberen te knallen last van hebben vond ik briljant, daar kan je juist mee spelen en rekening houden... Trigens afknallen of ze naar de andere mannetjes lokken.... Mannetjes nu afknallen of eerst de Trigens ze tot moes laten slaan... keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de trigens ook niet echt storend... Wel leuk voor de afwisseling... Vooral leuk dat de trigens ook vijand waren van het vijandelijke leger. Dus iedere groep vocht tegen iedere groep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zelfde als met die skeletons etc in RTCW. Wel leuk wat hierboven genoemd werd dat je ze mooi kon laten knokken tegen je vijand (HL2 heeft dat ook nog trouwens), maar ik hou het liever toch bij mensen ipv die alien shit.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:14:
Ik vond de trigens ook niet echt storend... Wel leuk voor de afwisseling... Vooral leuk dat de trigens ook vijand waren van het vijandelijke leger. Dus iedere groep vocht tegen iedere groep :P
Zodra jij in de buurt kwam van een groep trigens en mercenaries, werd het meer van: met z'n allen op 1 mannetje (de speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 11-09 22:59
Tijgert schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:46:
[...]
Het verhaal van Doom 3 is aardig wat dunner dan dat van Far Cry. Monsters zijn monsters, ongeacht welk spel ze in zitten. Maar wat zo zuigt van Doom3 is dat je heel beperkte binnen ruimtes hebt met nog beperktere bewegingsvrijheid. Met Far Cry kan je uren door het hel landschap rennen en varen en rijden en struinen etc.
Kijk en dat vind ik dus weer niet, als de één slap is dan is de ander net zo slap. Het is maar net wat je leuker vindt. Ik vind ze allebei net zo leuk....
Maar als jij niet ziet dat Far Cry met kop en schouders boven Doom3 uit steekt op zowel het speelfront als het graphicsfront dan zal je het nooit zien, vergeefse moeite.
Dus eigenlijk is het volgens jou niet een constatering, maar een feit dat ik er naast zit volgens jou? Grow up hardhoofd.
Grafisch kun je er lang en kort over praten, maar dan wint D3 het in mijn ogen met gemak. Let wel dat er zwaar ingeleverd moet worden op de speelruimte door het hoge detail, dat zul je mij niet horen ontkennen. Speelstijl mag je eigenlijk niet vergelijken omdat geen vergelijking mogelijk is.
Het is niet dat ze er niet in mogen zitten, maar het is er zeker niet beter door geworden. Waarom loop je FarCry zo te verdedigen tegenover D3? Neem het eens minder serieus... het gaat niet eens over figuren naapen.
Doom3 is meer een grote let-down vergeleken met wat men er van verwachtte. Perfect... alleen als je Doom freak bent en geen enkele objectiviteit meer over hebt.
Onzin alarm! Er is ruim 2 jaar voor het uitkomen al precies tot in detail duidelijk gemaakt hoe de feel en de gameplay van D3 zou gaan worden. Het is precies wat de makers vertelden dat het zou worden. En nogmaals, ik heb nooit verkondigd dat D3 perfect is. ;)
Ik wou nog meer repliek geven, maar gezien je HL2 ook al aan het afkraken bent schat ik je meer in als iemand die kwaliteit niet op waarde kan inschatten.
HL2 is in mijn ogen erg overhyped. Het was lang niet zo goed als er beloofd werd (imo) en bracht weinig nieuws onder de zon. Zover ik weet was ik nog niet eens aan het afkraken. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 24-08-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zodra jij in de buurt kwam van een groep trigens en mercenaries, werd het meer van: met z'n allen op 1 mannetje (de speler).
Dan doe je het blijkbaar goed fout >:) Ik ga blijkbaar iets taktischer om met de situatie.
Grafisch kun je er lang en kort over praten, maar dan wint D3 het in mijn ogen met gemak.
HAHA, reality check please? ;)
Let wel dat er zwaar ingeleverd moet worden op de speelruimte door het hoge detail,
Wat een onzin zeg, Far Cry heeft net zo veel zo niet meer detail, al was het maar vanwege ondersteuning voor 1920x1200 (WUXGA) en een bijna ongelimiteerde buiten ruimte i.t.t. de eeuwige nauwe gangen in D3 in 'slechts' 1600x1200.
Waarom loop je FarCry zo te verdedigen tegenover D3?
eh.. omdat dit het FarCry topic is? Bovendien, jij bent haast even hard bezig te verkondigen hoe fantastisch D3 wel niet is.
het gaat niet eens over figuren naapen.
Volgens mij zei jij zelf nog
het spel en is gewoon verkracht door de Doom-achtige monsters.
Dus jij vergelijkt, ik ben het er alleen niet mee eens.
HL2 is in mijn ogen erg overhyped. Het was lang niet zo goed als er beloofd werd (imo) en bracht weinig nieuws onder de zon.
Hehe, jij denkt over HL2 net als ik over D3. Dat mag, it's a free country.

Kunnen we nu weer verder gaan met nuttige discussies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Hebben jullie de nieuwe cry engine gezien?

_/-\o_ Die ziet er pas vet uit: LINK

http://www.nofrag.com/fichiers/autres/1122/

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Heel even nog over dat HDR rendering...

Ben er ook eens mee aan het testen geweest, en het valt mij op dat als ik boven stand 2 uitkom, ik vage heldere strepen krijg door mijn beeld, zonder dat de gameplay vertraagt of het spel crashed. Pas bij stand twee is het beeld goed, alleen een smalle heldere streep onderaan mijn beeldscherm, die wel aanwezig is maar niet storend.

Ik heb nu dus deze regel: -DEVMODE "r_hdrrendering 2" aan FarCry.exe toegevoegd. AA staat uit, AF heb ik wel aanstaan, op 8x. Heeft het daarmee te maken? Ik dacht dat de strepen alleen voorkomen bij het gebruik van HDR en AA tegelijkertijd.

En het cijfer zou de intensiteit van HDR aangeven, maar zit er veel verschil tussen bijvoorbeeld 2 en 7? Kan het dus niet goed zien omdat na vijf seconden dus die vage strepen door me beeld komen.

Ik heb een 7800GTX met stuurprogramma 77.77

En hoe zet je het eigenlijk uit? De regel weghalen lijkt niet te werken...

[ Voor 6% gewijzigd door Ulti23 op 24-09-2005 13:49 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Ulti23 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:46:
Heel even nog over dat HDR rendering...

Ben er ook eens mee aan het testen geweest, en het valt mij op dat als ik boven stand 2 uitkom, ik vage heldere strepen krijg door mijn beeld, zonder dat de gameplay vertraagt of het spel crashed. Pas bij stand twee is het beeld goed, alleen een smalle heldere streep onderaan mijn beeldscherm, die wel aanwezig is maar niet storend.

Ik heb nu dus deze regel: -DEVMODE "r_hdrrendering 2" aan FarCry.exe toegevoegd. AA staat uit, AF heb ik wel aanstaan, op 8x. Heeft het daarmee te maken? Ik dacht dat de strepen alleen voorkomen bij het gebruik van HDR en AA tegelijkertijd.

En het cijfer zou de intensiteit van HDR aangeven, maar zit er veel verschil tussen bijvoorbeeld 2 en 7? Kan het dus niet goed zien omdat na vijf seconden dus die vage strepen door me beeld komen.

Ik heb een 7800GTX met stuurprogramma 77.77

En hoe zet je het eigenlijk uit? De regel weghalen lijkt niet te werken...
ik denk dat ik hetzelfde probleem als jou had totdat ik dit topic op guru3d tegenkwam http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=153304
Na dit uit te voeren wou far cry niet meer opstarten totdat ikzelf een nieuw profiel had aangemaakt voor Far cry
HDR kan je uitzetten door in de console \r_hdrrendering 0 in te voeren

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 14:16 ]

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

mensen ik ben sinds 2 dagen achter dit irritante HDR probleem!

gewoon je farcry.exe een underscore toevoegen! dus : far_cry.exe ( in je farcry map natuurlijk)

en bij mij is nu alles zonder gekke lichtstrepen!

trouwens ik heb de waarde op 10 staan en niet 11 want 11 is een beetje overdone.

laat ff weten als dit nu gelukt is! succes en geniet ervan :D

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

darkphoenix schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:20:
mensen ik ben sinds 2 dagen achter dit irritante HDR probleem!

gewoon je farcry.exe een underscore toevoegen! dus : far_cry.exe ( in je farcry map natuurlijk)

en bij mij is nu alles zonder gekke lichtstrepen!

trouwens ik heb de waarde op 10 staan en niet 11 want 11 is een beetje overdone.

laat ff weten als dit nu gelukt is! succes en geniet ervan :D
Ga ik NU testen want het topic op Guru was niet de oplossing.

Thnx, dit lijkt de oplossing te zijn. Beetje vreemde oplossing, maar nu lijkt het dat de vage strepen niet komen. Eerst waren ze er binnen vijf seconden al ingame, nu dus niet. Mocht het veranderen, ik laat het hiero wel weten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ulti23 op 24-09-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Far Cry (DVD versie) opnieuw op me PC staan, alleen heb ik een probleem.
Versie 1.0 werkt perfect, maar zodra ik patch 1.3 installeer en Far Cry opstart, doet hij niks :? en dat blijft zo als ik 3.1 & 3.33 ook installeer :( .
Ik heb het zo'n 3x geprobeerd, maar hij werkt alleen op versie 1.0 ;( O-) .

- Far Cry (DVD) is legaal
- Het is een clean install
- Ik gebruik geen no-DVD crack (bij de vorige install wel, maar die is weg).

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb op internet niemand gevonden met hetzelfde probleem :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Heb je patch 1.1 ook geinstalleerd? Ik weet niet of die ook noodzakelijk is, maar is altijd het proberen waard natuurlijk.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:27:
Heb je patch 1.1 ook geinstalleerd? Ik weet niet of die ook noodzakelijk is, maar is altijd het proberen waard natuurlijk.
Werkt ook niet :( . Ik heb geen idee waar het aan kan liggen :? . Ik heb hem sinds een paar dagen, de oude install was niet van mij, dus heb ik hem erafgegooid en alles ervan verwijderd.
Daarna heb ik mijn nieuw gekochte versie eropgezet, maar het updaten wil niet lukken O-) misschien dat de game al is geupdate? maar er staat wel 1.0 rechtsboven in het Far Cry menu.

Als iemand een oplossing heeft, graag (anders speel ik hem wel op 1.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb een tijdje niet meer gespeeld, mijn kaart was te traag, maar nu komt vandaag of morgen een 6800 GT binnen en wil ik het weer vaker gaan spelen...

Welke patches en updates zou ik moeten draaien volgens jullie?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

skullsplitter schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:13:
Ik heb een tijdje niet meer gespeeld, mijn kaart was te traag, maar nu komt vandaag of morgen een 6800 GT binnen en wil ik het weer vaker gaan spelen...

Welke patches en updates zou ik moeten draaien volgens jullie?
1.3, 1.31, 1.32 en 1.33 werkt bij mij altijd goed... 1.1 is dus niet nodig dacht ik.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Laatst online: 23-08 16:19
Laatst Far Cry voor het eerst geïnstalleerd.. goddomme wat een grafisch geweld zeg! Doom 3, Half-Life 2 en consorten zijn er helemaal niets bij. Gameplay is ook verdomd goed. Echt een toppertje imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

joh :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Mitt3nz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:12:
Laatst Far Cry voor het eerst geïnstalleerd.. goddomme wat een grafisch geweld zeg! Doom 3, Half-Life 2 en consorten zijn er helemaal niets bij. Gameplay is ook verdomd goed. Echt een toppertje imo :)
Nou dat vind ik wel meevallen hoor, Doom 3 en Half-Life 2 zijn best te vergelijken met Far Cry qua graphics...

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

oh nee....... niet weer een flame war met doom3 en farcry :X

• Tijgert

Tijgert

Geen contest, Far Cry wint met mijlen voorsprong ;)

• Benotti
@die knaap die vroeg wat je moet installen :P :

Vergeet niet de 64bit content te installen (ff de thread doorzoeken over hoe en wat).

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

oke ik moet zeggen dat farcry ook mijn favo is al doom3 zeker niet lelijk, spreken de heldere kleuren en grote open gebieden me veel meer aan!

ik sluit me een beetje aan bij godelijke wind(kamikaze) :+

[ Voor 19% gewijzigd door darkphoenix op 28-09-2005 01:18 ]

Verwijderd

dat dacht ik dus ook toen ik HL2 voor het eerst speelde, goddomme wat een grafisch geweld zeg! FC vond ik zeker ook heel leuk om te spelen, rondvaren en schieten met een bootje om zonnige tropische eilanden heen is gwoon verkwikkender dan in donkere doolhofjes je de pleuris schrikken omdat een monster zo nodig moet krijsen om eng te wezen.

laten we erop houden dat zowel FC, D3 en HL2 mooie grafische games zijn waar duidelijk veel maanden werk in hebben gezeten en waar we nu plezier aan beleven.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

No shit! :P

Far Cry pwnd tot nu toe gewoon alle games imo 8)

Last.fm

Verwijderd

Ja, ik vind FarCry ook wel grafisch het mooiste spel denk ik. Altans, de buiten locaties. Die zijn gewoon schitterend! Ga je naar binnenlocaties kijken, dan doen D3 en HF2 het weer wat beter! Toch missen D3 en HF2 iets wat FC wel had voor mij. Ik weet niet wat het is, maar FC vind ik nog leuk om een 2e keer te spelen. HF2 en D3 heb ik een beetje gezien. Echt toffe games om een keer gespeeld te hebben hoor, daar niet van, maareen 2e keer hoeft bij die spellen van mij niet. Er is veel te veel herhaling. Bij FC loop je ook wel door dezelfde levels, maar kun je toch steeds weer wat gaan rond googelen en andere manier ontedekken om iets te doen.

HF2: 1 keer gespeeld
CS: Source: speel ik af en toe
D3: 1 keer gespeeld
FC: 2 keer volledig gespeeld, af en toe speel ik nog een leveltje voor de lol.
FC mp: speel ik niet

Ik dacht trouwens dat er geruchten waren over een expansie een tijdje geleden... Komt daar nog wat van terecht, of gaat dat helaas over en moeten we wachten op een andere game gebaseerd op de crytech 2.0 engine?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 22:25 ]

• Benotti
FC heeft fantastische graphics, zeer goede physics en briljante AI. De gameplay is dus gewoon meer dan top én je hebt erg veel vrijheid om zélf te bepalen hoe je de situatie aangaat.

Daarom speel je FC graag meer dan eens ;) (ik iig)

• Tijgert

Tijgert

De grote voordelen van Far Cry zijn zonder twijfel:
- Compleet nieuw aangezicht door de 64 bit patch, gewoon een nieuw spel bijna.
- Dezelfde levels op meerdere manieren benaderen.

Er is nu zo veel meer vegetatie en pracht en als ik HDR dan even iets omhoog krik (zodat mijn XPS2 het nog steeds trekt op 1920x1200) dan verbazen de lichteffecten mij ten zeerste, vooral binnen! (en daar kan je niet over oordelen tot je het zelf hebt gezien).
Om bekende levels (die je door die patch niet meer herkend) die je eerst linksom speelde nu rechtsom te spelen of gewoon door het midden is de speelervaring compleet anders.
Hoe gaaf IK HL2 ook vind, dat kan daar gewoon niet, beide niet. (laat staan de nauwe gangetjes van Doom3)

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:46:
De grote voordelen van Far Cry zijn zonder twijfel:
- Compleet nieuw aangezicht door de 64 bit patch, gewoon een nieuw spel bijna.
- Dezelfde levels op meerdere manieren benaderen.

Er is nu zo veel meer vegetatie en pracht en als ik HDR dan even iets omhoog krik (zodat mijn XPS2 het nog steeds trekt op 1920x1200) dan verbazen de lichteffecten mij ten zeerste, vooral binnen! (en daar kan je niet over oordelen tot je het zelf hebt gezien).
Om bekende levels (die je door die patch niet meer herkend) die je eerst linksom speelde nu rechtsom te spelen of gewoon door het midden is de speelervaring compleet anders.
Hoe gaaf IK HL2 ook vind, dat kan daar gewoon niet, beide niet. (laat staan de nauwe gangetjes van Doom3)
veranderd de 64bit patch zoveel?
wat dan allemaal?

ik vind hdr echt gewoon zooooo mooi ik kijk soms alleen maar rond van wow!

en moet je windows 64 bit draaien voor de Amd64bit patch?

[ Voor 4% gewijzigd door darkphoenix op 28-09-2005 23:24 ]

• Benotti
Ik vind die lichteffecten toch wel lichtelijk overdone (hdr level 7).

Daarnaast kan ik dan geen fsaa gebruiken en mijn monitor gaat niet hoger dan 1024x768 (17") en 1024x768 zonder fsaa kan ik niet uitstaan :X

[ Voor 3% gewijzigd door Benotti op 29-09-2005 00:01 ]

• Tijgert

Tijgert

Zoek eens in deze thread, de patch maakt ERG veel verschil in uiterlijk, google het ook maar.
Ook al moet ik wel zeggen dat je zelf meer ziet dan wat statische verschillen op een plaatje.

Je installeert de patch(es, beide dus) d.m.v. de extensie /A toe te voegen. blijkbaar chekt hij dan niet het OS en de CPU. De files die je dan krijgt plaats je over de oude files (de extra .msi files die je dan ook krijgt kan je wissen).

De patches zijn :

farcry_amd64upgrade_us_uk.exe van 509.258.016 bytes
farcry_amd64_ecu.exe van 442.331.662 bytes

Fucking veel, maar daar krijg je ook wat voor.

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:21:
Zoek eens in deze thread, de patch maakt ERG veel verschil in uiterlijk, google het ook maar.
Ook al moet ik wel zeggen dat je zelf meer ziet dan wat statische verschillen op een plaatje.

Je installeert de patch(es, beide dus) d.m.v. de extensie /A toe te voegen. blijkbaar chekt hij dan niet het OS en de CPU. De files die je dan krijgt plaats je over de oude files (de extra .msi files die je dan ook krijgt kan je wissen).

De patches zijn :

dank je wel kamikaze !

voor jou gemaakt! een cadeau!

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/6691/kamikaze3nv.th.jpg
:D

• Tijgert

Tijgert

Cool! Is dat Kamikaze op z'n japans?

• Benotti
Uitprinten en boven je bed hangen 8)

• Tijgert

Tijgert

Daar hangt mijn vrouw al :) (Miss november 2004)

Verwijderd

Kan niet wachten op de vervolgen van dit spel. Het is een spel die op alle fronten goed in elkaar zit en wat ik tot dusver ook al heb gezien van de Xbox versie, ze flikken het weer :)

Ga hem van de week weer installeren om het voor de vierde keer te spelen. Als fanatiek CS speler heb ik Source nu ook laten vallen, omdat Valve puur niet naar de community luistert. Nu na bijna 7 jaar cheats en in Source de mappen verknallen valt nu voor mij definitief het doek. Helaas is Far Cry als MP game niet echt geweldig, maar het blijft by far, het beste SP spel van de afglopen jaren.

Projekt IGI, Raven Shield, Black Hawk Down, allemaal ook nette games, maar Far Cry heeft net ff dat het alles heeft. Met die glider van de rotsen afgaan bijvoorbeeld, kga niet graag dood in een game, maar nu kon ik dat toch ff laten gaan door van de omgeving en de physics te genieten. HL2 was ook leuk, maar net allemaal even iets te statisch en te langdradig.

Als de ontwikkelaars zo door gaan dan heeft de toekomst ons nog een hoop te brengen >:)

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:26:
Cool! Is dat Kamikaze op z'n japans?
ja dat klopt! ik ben japans aan het leren en was een beetje aan het oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:21:

De patches zijn :

ik snap niet en kan niet vinden waar de de extensie /A moet toevoegen?

help?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Simpel, ga naar je run commando bij start, tik het daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Tijgert schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:37:
Simpel, ga naar je run commando bij start, tik het daar in.
idd ik had eerst beter kunnen lezen! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ik heb de amd64 patch ook geinstalleerd, maar nu schokt de game verschrikkelijk, met en zonder HDR, met of zonder AA, AF maakt niet uit. Ligt dat aan het feit dat ik gewoon nog een 32 bits besturingssysteem heb, of kan dit ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Ulti23 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:40:
Ik heb de amd64 patch ook geinstalleerd, maar nu schokt de game verschrikkelijk, met en zonder HDR, met of zonder AA, AF maakt niet uit. Ligt dat aan het feit dat ik gewoon nog een 32 bits besturingssysteem heb, of kan dit ergens anders aan liggen?
ik heb hem ook maar ik heb nergens last van eigenlijk!
hmmmm misschien ff een fresh instal had ik ook gedaan met farcry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met Farcry Instinct? Deze is alleen voor de xbox beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ulti23: bij mij werkt het prima, maar inderdaad een schone installatie. Bovendien moet je de kwaliteit niet op maximaal zetten als je "maar" 1GB geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

speel nu 1600x1200 HDR op 11, alles max en de amd patch en toch nog gemid 40-45+ fps met hoge uitschieters natuurlijk. wat een grafisch geweld zeg.
ben hem nu voor de 3de keer aan het (uit) spelen. _/-\o_

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste