ontploffende batterijen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 20:30
Er is ooit al eens een topic over geweest (ergens in 2002) maar dat waren met herlaadbare batterijen (dat is hier niet het geval).

Verhaal:
Gisteren avond zat ik rustig nog wat om got toen ik plots een knal hoorde. Aangezien ik ooit in een ver verleden wel eens een condensator opblies kwam mij dit geluid redelijk bekend voor ;) Mijn eerste gedachte was dan ook een elco op het moederbord dat het begeven had. Na een snelle controle (op eerste zicht) zag ik niets aan het mb.

Maar tot mijn grote verbazing voelde ik iets nats op mijn muismatje. Even geproefd (om te kijken wat het was) , m uis omgedraait en klepje open gedaan. en inderdaad ... wit spul en een sissend geluid kwamen me tegemoet. (voor de duidelijkheid , het wit spul én het sissend geluid kwamen uit mijn batterij).

Wat valt er op aan de batterij:
1. De min-kant is niet meer mooi rond.
2. de plus-kant is paar mm naar boven gekomen (staat bol)
3. Er kwam dus wit spul uit aan de min-kant.

De muis is een logitech cordless ding (deze werkt nog .. zover ik heb gekeken)

Heb ook effe op het internet gezocht en heb 2 mensen gevonden die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. Voor de goede orde
het is (was) een duracell ultra batterij AA en was goed tot MAR 2011. En ik heb ze allebei gelijktijdig vervangen. (dus in de muis zaten 2 gelijktijdig vervangen batterijen).

Is er ergens nieuws geweest van "valse" duracell's. Zijn er nog mensen hier met lekkende (heet wordende) batterijen die ook probs hebbe gehad met dit soort batterijen ? En bestaat er een kans dat duracell die batterij vergoed / vervangt ( effe lekker gierig doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Ik denk dat als je duracel hierover aanschrijft, dat je per koerier een stapel batterijen kunt verwachten waar je U tegen zegt, mits je dit dus niet in de publiciteit brengt.
Mischien is de consumentenbond een beter idee als je gaat voor de publiciteit.

Plaats anders ook eens een fototje van de batterijen, mogelijk dat we iets kunnen zien over mogelijke kortsluiting.
Zijn de batterijen warm geworden?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 04:49

KompjoeFriek

Statsidioot

Foxie_s schreef op 15 juli 2004 @ 14:26:
Even geproefd (om te kijken wat het was)
Lekker gezond die chemishe zooi :9

Het kan een fabricage fout zijn van duracell. misschien contact opnemen met hun?

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Om dit nou gelijk wereldwijd bekend te maken :?

Gewoon ff contact opnemen met duracell, en evt een foto mee mailen. Denk dan dat je idd een stapeltje vervangende batterijen terugkrijgt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Lekker gezond die chemishe zooi :9

rolf lekker slim, als iets ongezond en slecht voor je lever is is het dat wel :P
dat eet je toch niet op, ik zou het niet eens aanraken 'zwaar metaal'

Afbeeldingslocatie: http://www.mvhs.net/~hkwong/batteries/five_batteries.html
http://www.mvhs.net/~hkwong/batteries/one_battery.html
http://www.mvhs.net/~hkwong/batteries/five_batteries.html

offtopic:
gecondoleerd met je batterij ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Koekje op 15-07-2004 14:54 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik hoef zeker niet meer te zeggen dat PROEVEN wel het stomste is wat je kan doen?
En ook nog zinloos, hoeveel zware metalen kan jij met je tong onderscheiden...

Anyway, is het geen muis met bijbehorende oplader? Dat zou een hoop verklaren, Duracell's ploffen namelijk bij (poging tot) opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

|:(

Ik weet niet wat jou idee van batterijen is ofzo, maar er zit geen suiker in ofzo hoor :|

Leuk als je een auto hebt en je accu lekt en je gaat dat proeven om te kijken wat het is, dan wens ik je veel succes met het salpeterzuur wat je dan binnen krijgt :X

[ Voor 27% gewijzigd door BlizzarD op 15-07-2004 15:03 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
Het is geen oplaadbare muis. Wel een batterij verslindend ding ( en dat kan men nu zelfs letterlijk nemen).

Ik heb trouwens geen liters geproefd, gewoon een héél klein beetje. Om te controleren wat het was. Als ik had geweten dat de vloeistof uit de batterij kwam had ik het wel gelaten. Peis trouwens dat ik meer schadelijke stoffen binnen heb gekregen door vervuild voedsel ( door al die voedsel schandalen die hier in belgie zijn geweest) dan door effe te proeven van die vloeistof.

Batterijen waren niet warm toen ik ze eruit nam. Er is wel een 10 min tussen de ontploffing en het uithalen van de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
zelfde probleem heb ik gehad met een logitech cordless gamepad, ik heb twee van die dingen 1 heeft ondertussen al 3 maal 4 duracells gesloopt en de andere 1 set van 4, niet erg okay dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
Wat ik me afvraag ... zijn het de toestellen die de batterijen slopen of de batterijen die die toestellen slopen.

In mijn geval is de muis niet stuk.. In de 2 andere gevallen (die in online heb gevonden) waren hun muizen wel stuk. Bij die andere ging het ook elke keer om draadloze muizen (wel van ms) maar ze hadde twee duracell batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Mij is het daarnet ook overkomen, k zad lekker te muizen opeens pang ik denk zulke geluiden hoort een computer niet te maken maar ut was me muis. Ik til hem op, dat zuur droop er uit. Snel bureau schoongemaakt nou toen me muis maar eens ff schoonmaken was ik wel even mee bezig. Daar heb ik geen pics van wel van de batterij. K schrok me wel dood

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q145X3KJ5OO4/p.jpeg

Ook maar even een meeltje naar Duracell sturen.
Heb trouwens een Microsoft Wireless IntelliMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 08-05 22:12

Rwin

Ondertitel

sodeju! je zult hem maar net in je hand hebben gehad!

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

robin222 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:47:
Mij is het daarnet ook overkomen, k zad lekker te muizen opeens pang ik denk zulke geluiden hoort een computer niet te maken maar ut was me muis. Ik til hem op, dat zuur droop er uit. Snel bureau schoongemaakt nou toen me muis maar eens ff schoonmaken was ik wel even mee bezig. Daar heb ik geen pics van wel van de batterij. K schrok me wel dood

[afbeelding]

Dat krijg je van te lang tweakers he! Het is een signaal, je moet rustiger aan doen, zelfs je batterijgen krijgen al rsi... 8)7

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb zo'n idee dat ze bij Duracell een probleempje hebben met de kwaliteitsbewaking.

EDIT:
Weer een bijkomende reden om toch maar niet draadloos te werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Freee!! op 28-10-2004 22:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 02:09
Mij is het daarnet ook overkomen, ....
Dat ziet er inderdaad niet goed uit, ooit een keer een lekke batterij gezien in een kastje, met allemaal drap (zink weggevreten)....maar dat is al een zootje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Hmmm wel raar.. Ik gebruik al jaren duracells, ook in mn muizen.. Duracell M3, van die blauwe met zo'n balke. Grappig dat ze allemaal tegelijk gaan, misschien een slechte oplage of zijn het idd de neppers!

Zou het te maken kunnen hebben met de straling van draadloze muis??? Vast moet, lijkt me sterk.. :+ Haha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 19:14

Zoefff

❤ 

Hm, geinig topic.

Het is mij laatst dus ook overkomen, en ik had dezelfde reactie als de TS. Ik hoorde een knal die echt een piep in mn oren opleverde, vrij hard dus.

Meteen monitoren en computer uitgezet, en op zoek gegaan naar brandsporen of ontplofde elco's. Maarja, ik kon niets vinden, dus heb computer maar weer aangezet, en kwam tot de ontdekking dat mn muis het ineens niet meer deed.

Bleek dus een ontplofde batterij te zijn. Ik heb me voorgenomen hem op te sturen naar Duracell maar heb dat nooit gedaan. Ding weggegooid, muis grondig schoongemaakt, en weer lekker verder gemuisd :P

De enige reden die ik kan bedenken is dat ik op dat moment 2 verschillende batterijen gebruikte. Wel 2 duracell batterijen, maar de een was helemaal vol, terwijl de ander al vrij lang in gebruik was. Wellicht is er zo een spanningsverschil ontstaan wat 1 batterij niet overleeft heeft?

Een wetenschappelijke verklaring heb ik er iig niet voor, maar ik gebruik nu wel altijd identieke batterijen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
spanningsverschil? ze staan in serie hoor! :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

[afbeelding]

Damn, ik heb dit van de week ook gehad!
Opeens een soort knal van een rotje, en ook met een Microsoft Wireless IntelliMouse, met Duracell dus. Er kwam een soort van wit/grijs achtig spul uit de batterij, en het stonk heel erg. Mailtje is onderweg naar Duracell!!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

WVL_KsZeN schreef op 28 oktober 2004 @ 23:06:
spanningsverschil? ze staan in serie hoor! :)
Ja, dat dacht ik ook, daarom heb ik ook het idee dat het daar niet mee te maken heeft :P

Ik weet eigenlijk niet wat er gebeurt als je meerdere spanningsbronnen met een verschillende spanning in serie zet. Hoor het wel te weten eigenlijk :X

Maar er moet toch een verklaring voor zijn? Het op een productiefout van Duracell gooien vind ik namelijk een wat makkelijke oplossing.. Denk dat als ze echt ontploffende batterijen hadden, dat dit echt wel in het nieuws was geweest. Of in ieder geval een persbericht van Duracell uit. Die zullen ondanks het gezichtsverlies het risico van claims niet nemen hoor :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zoefff op 28-10-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15
klinkt als OF een productiefout @ duracell OF een combinatie van muizen en duracell batterijen...

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Althalus schreef op 28 oktober 2004 @ 23:11:
klinkt als OF een productiefout @ duracell OF een combinatie van muizen en duracell batterijen...
Dan gok ik op een productiefout bij Duracell, ik heb zo snel twee verschillende merken muizen geteld (Logitech en Microsoft) en een geval waarbij het merk niet werd vermeld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mr. Liu schreef op 28 oktober 2004 @ 23:15:
[...]

Dan gok ik op een productiefout bij Duracell, ik heb zo snel twee verschillende merken muizen geteld (Logitech en Microsoft) en een geval waarbij het merk niet werd vermeld.
Maar waarom is het bij de rest van m'n batterijen dan niet gebeurd? Deze batterij kwam uit een 12-pack batterijen. De rest is ook allang verbruikt in wekkers en andere apparaten (allemaal met maar 1 batterij), maar daar is niets mee misgegaan.

Zie ook mijn vorige post voor argumenten tegen een productiefout.

Neemt niet weg dat het misschien toch een fout is, maar denk niet dat je die conclusie te snel moet trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ach ja, ik neem aan dat de TS gewoon ff zijn vinger gedipt heeft, en ff het puntje van zijn tong heeft aangeraakt. Ga je volgens mij echt niet dood van, en je lever zal er ook niks van merken... :P
(denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Zoefff schreef op 28 oktober 2004 @ 23:21:
[...]
Maar waarom is het bij de rest van m'n batterijen dan niet gebeurd? Deze batterij kwam uit een 12-pack batterijen. De rest is ook allang verbruikt in wekkers en andere apparaten (allemaal met maar 1 batterij), maar daar is niets mee misgegaan.

Zie ook mijn vorige post voor argumenten tegen een productiefout.

Neemt niet weg dat het misschien toch een fout is, maar denk niet dat je die conclusie te snel moet trekken :)
Ik ben bang dat het een combinatie is van een -op zich vrij klein- probleem bij Duracell in combinatie met draadloze muizen, die hebben namelijk de neiging nogal hard aan batterijen te trekken (daarom gaan die batterijen ook zo kort mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

UltraSub schreef op 28 oktober 2004 @ 23:25:
Ach ja, ik neem aan dat de TS gewoon ff zijn vinger gedipt heeft, en ff het puntje van zijn tong heeft aangeraakt. Ga je volgens mij echt niet dood van, en je lever zal er ook niks van merken... :P
(denk ik dan)
Er zijn stoffen waarbij de hoeveelheid, die je op die manier binnen krijgt, binnen een vrij korte termijn toch absoluut dodelijk zijn (bijvoorbeeld plutonium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van zo'n kleine hoeveelheid ga je echt niet dood.
Als je zo'n hele plas opdrinkt misschien wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:59
Anoniem: 115650 schreef op 28 oktober 2004 @ 23:35:
Van zo'n kleine hoeveelheid ga je echt niet dood.
Als je zo'n hele plas opdrinkt misschien wel. :+
Dan heb ik toch een tip voor iedereen die zo denkt: doe het niet! Onbekende stoffen hoor je niet te proeven, noch aan te ruiken. Dat is één van de 1e dingen die je bij chemie leert.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 28 oktober 2004 @ 23:27:
[...]

Er zijn stoffen waarbij de hoeveelheid, die je op die manier binnen krijgt, binnen een vrij korte termijn toch absoluut dodelijk zijn (bijvoorbeeld plutonium).
of een ander radioactief goedje... vooral alphastraling wil je niet in je lichaam hebben (komt uit o.a. zwaar water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Japie_17 schreef op 28 oktober 2004 @ 23:48:
[...]
Dan heb ik toch een tip voor iedereen die zo denkt: doe het niet! Onbekende stoffen hoor je niet te proeven, noch aan te ruiken. Dat is één van de 1e dingen die je bij chemie leert.
Precies, er zijn namelijk meer stoffen dan alleen plutonium die zo giftig zijn en die komen een stuk vaker voor en zijn een stuk gemakkelijker te verkrijgen. Dat laatste is dus ook precies de reden dat ik plutonium noemde.
bigfoot1942 schreef op 28 oktober 2004 @ 23:50:
[...]
of een ander radioactief goedje... vooral alphastraling wil je niet in je lichaam hebben (komt uit o.a. zwaar water)
Zwaar water (D2O) is niet radioactief hoor. Superzwaar water (T2O) is overigens wel radioactief.

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 28-10-2004 23:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Een practicumbegeleider op de uni "proefde" ook vaak stoffen. (behalve de super giftige natuurlijk).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

maar die weet om welke stoffe het ging...

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ExploWare schreef op 29 oktober 2004 @ 00:00:
maar die weet om welke stoffe het ging...
Wist ... tot hij zich een keer vergistte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 14:43

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kheb met scheikunde geleerd dat je zelfs niet rechtstreeks aan stoffen mag ruiken je moet als je ruikt de lucht met je hand na je toe 'waaien'

weardoos die scheikunde leraren ;)

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:59
Ik denk dat het wat te veel off-topic gaat, laten we het hier naar bij laten mbt. het proeven. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 14:43

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heeft er al iemand antwoord van DURACELL???

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, nog niet.
2 Uur geleden ofzo meel gestuurd.
Ik verwacht morgen wel een antwoord.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

mr_petit

opperprutser

Zoefff schreef op 28 oktober 2004 @ 23:09:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, daarom heb ik ook het idee dat het daar niet mee te maken heeft :P
daar kan het juist wel mee te maken hebben.

als 1 batterij helemaal leeg is en de ander vol, dan loopt er nog steeds stroom door de lege batterij (zit in serie schakeling).
Wat er dan gebeurt is dat de batterij gaat ompolen; hij wordt verkeerd om opgeladen.

Echter bij een muis zijn de stroompjes zo laag dat de batterij daardoor imo niet zou mogen ontploffen.
bij bijv. een digitale camera is het een ander verhaal.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb het deze zomer ook gehad met een Duracell batterij, hij zat in een LED-fietslamp die niet aan stond en op mijn bureau in mijn kamer lag. Ik zat buiten toen er opeens iets hoorde vallen. Toen ik later boven kwam lag de bovenkant van de fietslamp, die tevens de batterijklep is, op de vloer en lag op mijn bureau een batterij te lekken, het zuur was al begonnen met het invreten in de verf waardoor ik nu nog een plek in mijn bureau heb.

De batterij was welliswaar maar houdbaar tot maart 2004, maar dat batterijen een paar maanden na hun houdbaarheidsdatum zomaar ontploffen vind ik ook niet kunnen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hmm, dan denk ik dat duracell toch een probleempje heeft met zoveel meldingen.
zijn het allemaal dezelfde types / maten (bijv. AA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017

grappig.. Gebeurt me net hetzelfde..... Ik meteen op GOT zoeken.. En jah hoor :P

Ook maar ff een meeltje gestuurd..

Fabrikage fout? Meneer Duracell

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 29-10-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088

vroeger hoefde je met die zink kool battarijen alleen maar op te passen dat ze niet gingen lekken

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 113088 op 29-10-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

spanningsverschil? ze staan in serie hoor!
idd ze staan in serie, maar je moet weten dat de weerstand van een batterij toeneemt naarmate de batterij "leeg" raakt...
de volla batterij zal dus een grotere stroom leveren dan de lege
als de volle batterij z'n stroom door de lege batterij jaagt, krijg je een 'oplading' van de lege batterij, wat bij niet-herlaadbare batterijen NIET aan te raden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik heb dat ook wel eens gehad (was mijn eigenschuld) had een 9V blok batterij in de oplader gedaan en na een uur boem :P toen deed hij het niet meer

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Het lijkt systematisch te gebeuren (combinatie muis-duracell)

http://merelroze.com/archive/2004/07/10/batterijenbende

Heeft Duracell al gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jps schreef op 29 oktober 2004 @ 17:39:
Het lijkt systematisch te gebeuren (combinatie muis-duracell)

http://merelroze.com/archive/2004/07/10/batterijenbende

Heeft Duracell al gereageerd?
Nope.. Bij mij nog niet.. Zal wel ff duren denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Laatst online: 31-05 02:09
Batterijen zijn normaal ook al gevaarlijk aldus dit filmpje:

http://www.jhprod.com/mpegs/Pile_Eng_480x360.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
mr_petit schreef op 29 oktober 2004 @ 01:19:
hmm, dan denk ik dat duracell toch een probleempje heeft met zoveel meldingen.
zijn het allemaal dezelfde types / maten (bijv. AA)
Inderdaad wel iets om op te letten, ik heb (toeval?) 2 weken geleden dit ook gehad, gewoon schoongemaakt en daarna de batterijen weggegooid (nee niet in de groenbak ;)) Dit waren Duracell AAA ultra batterijen. Heb nu een paar AAAtjes van kruidvat en nog geen problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

als het hier idd een productiefout betreft en het 'aan de grote klok wordt gehangen' kan dit heel naar voor duracell zijn.

Exota (frisdrankenmerk) is door zelfde soort voorvallen failliet gegaan.

nu gebruik ik geen, danwel heel weinig batterijen (muis heeft staart), maar ik heb natuurlijk totaal geen zin in drabspetters van bedenkelijke samenstelling op mijn kleding / in mijn ogen / enz.
Een alternatief merk is dus wel aanlokkelijk, zeker aangezien duracells natuurlijk ook niet echt de goedkoopste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mr_petit schreef op 29 oktober 2004 @ 21:22:
als het hier idd een productiefout betreft en het 'aan de grote klok wordt gehangen' kan dit heel naar voor duracell zijn.

Exota (frisdrankenmerk) is door zelfde soort voorvallen failliet gegaan.
Naja Nokia had een tijdje geleden ook een paar van dit soort dingen, die zijn ook niet failliet gegaan. Grote bedrijven als Duracell kunnen denk ik wel tegen een stootje, als het tenminste aan hun ligt (lijkt er wel op).

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 29-10-2004 21:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 20:50

KhaZ

Alfa Romeo

mr_petit schreef op 29 oktober 2004 @ 21:22:Exota (frisdrankenmerk) is door zelfde soort voorvallen failliet gegaan.
Ontploften die ook dan? >:)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Zemskii schreef op 29 oktober 2004 @ 21:29:
[...]
Ontploften die ook dan? >:)
Inderdaad, die ontploften.

Dit hoeft voor Duracell helemaal niet zo'n probleem te zijn, als ze er maar goed mee omgaan. Exota ging er indertijd precies verkeerd mee om (ontkennen en rechtzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

omg .. en jij gaat dat even proeven? :{

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
eet smakelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wacky schreef op 29 oktober 2004 @ 21:35:
omg .. en jij gaat dat even proeven? :{
Die discussie is al geweest hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Als ik dit zo hier lees dan moet er iets serieus mis zijn bij duracell. Het gebruiken van lege en volle batterijen tegelijk zou hooguit een korte batterijduur moeten opleveren, maar ontploffen lijkt me onaanvaardbaar.

Hoe dan ook moet Duracell op de hoogte gebracht worden. En neem één ding van mij aan: een bedrijf zal ALLES in het werk zetten dat zo een bericht uitlekt via de media.

Nauw zou je denken, wat maakt het nu uit dat als dat op het "nieuws" komt. Nauw, er zijn in totaal in NL 4 a - 8 telefoonaccus ontploft, zover ik weet was er 1 originele nokia accu bij. NU nog zeggen mensen "nokia accus ontploffen". Maar als je kijkt hoe vaak het echt gebeurd is.... En als je nu al hier leest dat meerdere hetzelfde hebben ervaren, dan heeft Duracell een dik probleem.

(Misschien een leuke om Hart van Nederland een reportage te laten maken, die hebben vaker van die duffe reportages, wel grappig(of een ander programma)

Nauw, mensen met Duracells KIJK uit.... Ik gebruik opladers van GP in een GP powerbank, tot nu toe nooit problemen gehad en de betreffende batterijen(accus) gaan net zo lang, zei het langer mee dan niet oplaadbare. (ik gebruik in Cordless Mouseman optical)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08
Seen it, got the T shirt...

Maarre, vind maar eens een e-mail adres van de Duracellers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

fsfikke schreef op 29 oktober 2004 @ 21:28:
[...]

Naja Nokia had een tijdje geleden ook een paar van dit soort dingen, die zijn ook niet failliet gegaan. Grote bedrijven als Duracell kunnen denk ik wel tegen een stootje, als het tenminste aan hun ligt (lijkt er wel op).
Bij Nokia lag het probleem dat voornamelijk imitatiebatterijen ontploften en Nokia daardoor reputatieschade opliep. Nu ligt het anders omdat het, voorzover ik kan inschatten, om orginele Duracell batterijen gaat.

Ontploffen is onaanvaardbaar, zelf als je ze stroomtechnisch mishandeld door bijv. kortsluiten. Als je er met een dikke hamer op gaat slaan is het natuurlijk een ander verhaal })

/edit: 'Failliet gaan' lijkt me natuurlijk sterk, als Duracell dit probleem goed oppakt dan kan de reputatieschade beperkt blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door JPS op 29-10-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Als ik dit zo doorlees hebben wel heeeeeeeeeeeel veel mensen dit probleem hebben :? als dit zo doorgaat zal het wel in het nieuws moeten komen omdat de mensen maar braaf hun batterijtjes moeten inleveren denk ik zo, dadelijk gebeuren er ongelukken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

Mr. Liu schreef op 29 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Inderdaad, die ontploften.

Dit hoeft voor Duracell helemaal niet zo'n probleem te zijn, als ze er maar goed mee omgaan. Exota ging er indertijd precies verkeerd mee om (ontkennen en rechtzaken).
Nee die flessen zouden ontploft zijn, echter de VARA had een mooie stalen balletje/kogel door de fles geschoten, waardoor de fles leek te "ontploffen".

De rechtzaken waren om de VARA te dwingen om een schadevergoeding te betalen. Om daar kans op te maken moet je wel ontkennen... Zeker als je weet dat de flessen prima waren.

Duracell, is van Gilette, dus hoogstens zal het merk duracell verdwijnen, al moeten er dan nog heel wat batterijen de lucht in vliegen, wil dat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nou ja, als ik hier zo lees dat er al een aantal mensen dit is overkomen (uit ca 100.000 users), dan lijkt het mij niet echt een zeldzaamheid.

Ik denk dat duracell zo ongeveer marktleider zijn en dus ongelofelijk veel batterijen verkopen.

Daarnaast is een ontploffend apparaat natuurlijk ontzettend gevaarlijk, zeker als je bekijkt dat:
-je het niet hiervan verwacht
-het met een behoorlijke kracht gebeurt
-er gevaarlijke chemicalien in de rondte worden geslingerd.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel incidenten nokia heeft gehad, maar als ik lees dat hier al 4 mensen ontploffende duracells hebben..

Het wordt voor duracell natuurlijk oppassen als er tv reportages over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127522

Hoi, ik zag mijn link (http://merelroze.com/archive/2004/07/10/batterijenbende) in mijn stats.

Ik heb helemaal niets van Duracell gehoord na het opsturen van mijn ontplofte batterij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127522 schreef op 30 oktober 2004 @ 00:01:
Hoi, ik zag mijn link (http://merelroze.com/archive/2004/07/10/batterijenbende) in mijn stats.

Ik heb helemaal niets van Duracell gehoord na het opsturen van mijn ontplofte batterij... :(
hehehe.. Die hou ik netjes vast totdat ze mij een passende oplossing aanbieden..

Zodra je het voorwerp in questi afgeeft, heb je geen bewijs meer.. En dus een zwakke zaak (consumentenbond)

Ik neem aan dat je nog foto's hebt.. Dat is iig een plijster op de wonde.. We moeten maar eens de klok gaan luiden hierover..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 30-10-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Anoniem: 127522 schreef op 30 oktober 2004 @ 00:01:

welkom op GoT :)

persoonlijk vind ik dat van duracell dus verschrikkelijk slecht (en zou het er niet bij laten zitten). Je hebt er toch een soort van schade aan (schoonmaken enz) als die drab overal zit mag je blij zijn dat het niet in je ogen is gekomen ('k weet niet precies wat er in zit, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het een heilzame werking heeft).

van je website:
De politie is reeds gewaarschuwd en vermoedt een batterijenbende.
dit is toch niet serieus?

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 30-10-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht nu al 2 dagen op een mail, en ik heb weer problemen hoor!
Net werd een batterij toch wel erg warm, en ontplofte!
Ik heb helaas geen foto ervan, maar een 2e mail is onderweg naar Duracell.
Ik ga dreigen dat ik de media in ga schakelen, als ze geen actie ondernemen...
Eens kijken of ik DAN een reactie krijg! >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

je moet natuurlijk wel zeker weten dat het aan de batterij ligt en niet aan de muis.
(dan heeft logitech? een probleem >:) )

ik heb nog wel deze link gevonden:
http://www.batterystation.co.uk/fakeduracell.htm
zouden ze nu ook in nederland zijn aangekomen?

Misschien hebben jullie ze wel allemaal bij dezelfde winkel gekocht.

[ Voor 60% gewijzigd door mr_petit op 30-10-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik had die batterije bij de vomar vandaan. Me muis doet het trouwens nu een stuk slechter. Heb wel weer duracells erin, hopen dat ze deze x nie ontploffen. Zal strax maar ff een emailtje sturen naar duracell en als ze nie reageren indd iets van de media inschakkelen want dit gebeurt wel erg vaak vind k personelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120476

mr_petit schreef op 30 oktober 2004 @ 01:44:
je moet natuurlijk wel zeker weten dat het aan de batterij ligt en niet aan de muis.
(dan heeft logitech? een probleem >:) )

ik heb nog wel deze link gevonden:
http://www.batterystation.co.uk/fakeduracell.htm
zouden ze nu ook in nederland zijn aangekomen?

Misschien hebben jullie ze wel allemaal bij dezelfde winkel gekocht.
Misschien zie ik wel teveel spoken, maar is het niet mogelijk dat Duracell zegt dat het fake batterijen zijn als het een keer een slechte partij betreft? Ze brengen dus gewoon de partij op de markt en als het mis gaat zeggen ze dat het fake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 18:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 120476 schreef op 30 oktober 2004 @ 11:19:
[...]

Misschien zie ik wel teveel spoken, maar is het niet mogelijk dat Duracell zegt dat het fake batterijen zijn als het een keer een slechte partij betreft? Ze brengen dus gewoon de partij op de markt en als het mis gaat zeggen ze dat het fake is.
Disclaimer: ondanks mijn nick heb ik niks te maken met het bedrijf Duracell, en ik gebruik niet eens batterijen ervan ;)

Heb je die link wel bekeken? Diegene die namaak genoemd worden in dat stukje zitten in een andere verpakking, en hebben blijkbaar vervaldata die niet kloppen met diegene van echte Duracell batterijtjes die nu uit de fabriek komen (2009 volgens die link)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120476

Duracell schreef op 30 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Disclaimer: ondanks mijn nick heb ik niks te maken met het bedrijf Duracell, en ik gebruik niet eens batterijen ervan ;)

Heb je die link wel bekeken? Diegene die namaak genoemd worden in dat stukje zitten in een andere verpakking, en hebben blijkbaar vervaldata die niet kloppen met diegene van echte Duracell batterijtjes die nu uit de fabriek komen (2009 volgens die link)
Ik heb het gelezen, daarom vroeg ik het mij ook af. Duracell maakt wat verkeerde batterijen en verpakkingen en hups ze zetten het op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Jullie maken me echt bang, dalijk heb ik een batterij over mijn hoofd uitgesmeerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 18:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 120476 schreef op 30 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Ik heb het gelezen, daarom vroeg ik het mij ook af. Duracell maakt wat verkeerde batterijen en verpakkingen en hups ze zetten het op de markt.
Ah, ok.

Het zou idioot zijn voor een gezond bedrijf/holding om zoiets te doen, als zoiets zou uitlekken komt er een gigantisch schandaal, en dat zou Duracell (en eigenaar Gilette) gigantisch veel geld kosten. Niet alleen aan mogelijke schadeclaims maar ook in verlies van waarde (of zelfs volledig verdwijnen) van hun merk waar ze jarenlang in geïnvesteerd hebben.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is hoogst onwaarschijnlijk bij een merk dat (denk ik) marktleider is en een merknaam heeft die bij het overgrote deel van de batterijgebruikers staat voor kwaliteit.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
Ik had 5 jaar geleden ofzo een Gameboy met 4 duracell batterijen erin, opeens was de plek waar de batterijen zaten omgeven door chemisch spul, die batterijen waren kapot gegaan :| terwijl die batterijen nog 4 jaar goed zouden moeten zijn.. De Gameboy was ook nog kapot :/

Mijn broer schreef een brief naar duracell, stuurde de Gameboy op en even later ontvingen we een nieuwe :)

Toch goede service lijkt me.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Het blijft verdacht stil vanuit Duracell. Mijn vraag of de batterijen veilig zijn is niet beantwoord. Hebben jullie reacties gekregen? Misschien wordt het tijd voor verdere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Er staat mij iets bij dat duracell zowel de batterij als de beschadigde apperatuur vervangt.

Garantie van duracell.

Maar dat is al aardig wat jaartjes geleden. Kijk het eens na bij hun op de site of op de verpakking van die dingen.

De moeite waard lijkt me.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 31-05 11:50
Ik had van de week ook een muis op mijn werk (eigenlijk draadloze trackball) met een duracel batterij, die ook helemaal wit was uitgeslagen en met dit topic in het achterhoofd ook de huidbaarheidsdatum opgezocht... houdbaar tot 2006.
Een collega heeft helaas de batterij & smurrie & trackball al weggesmeten :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb dit onlangs gehad met een batterij van de hema. deze heeft mn mp3 speler vernield. De hema vergoed dit in priciepe wel, na onderzoek van het apparaat, alleen kon ik mn bonnetje niet meer vinden van de speler. dus pech voor mij. :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja sommige mensen posten hier hun ervaring van een simpel lekkende batterij denk ik. Goed dit zou ook niet mogen voor de vervaldatum maar dit gebeurd wel eens vaker.

Het ontploffen van de batterij zoals bij de TS is gebeurd is een pak gevaarlijker en zou helemaal niet mogen gebeuren tenzij je ze met je stomme kop in een vuur gaat gooien ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb hier nog een duracell AA batterij setje ( 2stuks dus ) met een verval datem van 1995 :D

en die lekken niet, zijn wel half leeg ondertussen :/

maar who carez? * SMSfreakie luvt zn GP powerbanks

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Raar dat ik dit topic nu pas tegen kom maar ik heb afgelopen zomer precies hetzelfde meegemaakt als de TS. Ook Duracel batterijen (ook nog lang niet na vervaldatum) in een Logitech draadloze muis.. De batterijen waren al leeg en ik had nog geen nieuwe dus ik had de muis op mn bureau liggen (met batterijen dr nog in) terwijl ik gebruik maakte van een andere muis (zonder batterijen) en ik merkte er om eerste instantie niks van totdat ik me bureau opging ruimen en dus de muis oppakte, bevond er zich onder de muis een plasje, k had natuurlijk meteen al een vermoeden en jah hoor één van de batterijen was ontploft met als gevolg dat ook de muis onbruikbaar was geworden :( k heb hem toen maar weggepleurd en niks mee gedaan maar eigenlijk had ik wel even een briefje richting Duracel moeten sturen met bewijs en dat ik daar dan toch niet zo blij mee was.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
Zal nog eens reageren .. Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit topic dood was :)

Ik heb toen contact opgenomen met duracell via mail. Mail terug gehad en batterijen opgestuurd
Geachte Heer, Mevrouw,

Wij danken u voor het kenbaar maken van uw probleem.

Opdat wij het probleem kunnen onderzoeken, mogen wij u vragen om de
batterijen in kwestie naar ons op te sturen ? U kan dit gratis doen op
volgend adres, u hoeft niet te frankeren :

Gillette Group Belgium
antwoordnummer 59
1831 Diegem

Wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten over de resultaten van ons
onderzoek.

U kan het batterijencompartiment, indien nodig, reinigen met een
wattenstaafje en amoniak.

met vriendelijke groeten,

Fanny Latour
After Sales Service
Na een maand brief terug gekregen met de mededeling dat er niets mis was met de batterijen (buiten het feit dat die krengen ontploffen) ...
Wel 4 nieuwe gekregen :) Die niet zijn ontploft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel benieuwd.
En quote:
De politie is reeds gewaarschuwd en vermoedt een batterijenbende.
dit is toch niet serieus?

Nee.
Dat is niet serieus! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, ik zie nu pas het laatste berichtje.
Ik heb nooit iets teruggezien.
Snif. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Foxie_s schreef op 06 november 2004 @ 09:55:
Na een maand brief terug gekregen met de mededeling dat er niets mis was met de batterijen (buiten het feit dat die krengen ontploffen) ...
Tja, het heeft er alle schijn van dat Duracell het probleem niet wil onderkennen terwijl er nu legio voorbeelden zijn van spontane ontploffingen. Ik wil weten of de batterijen die ik gebruik veilig zijn want dat vertrouwen heb ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb twee weken terug een pakje AAA batterijen gekocht voor m'n muis (van Duracell). Maar het probleem lijkt zich vooralsnog alleen voor te doen bij AA? Dan hoef ik me geen zorgen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Foxie_s schreef op 06 november 2004 @ 09:55:
Zal nog eens reageren .. Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit topic dood was :)

Ik heb toen contact opgenomen met duracell via mail. Mail terug gehad en batterijen opgestuurd

[...]

je kreeg er geen doosje wattenstaafjes en een fles ammoniak bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Matel schreef op 06 november 2004 @ 11:41:
Ik heb twee weken terug een pakje AAA batterijen gekocht voor m'n muis (van Duracell). Maar het probleem lijkt zich vooralsnog alleen voor te doen bij AA? Dan hoef ik me geen zorgen te maken ;)
Bij mij ontplofte er een AAA, maar die was 2-3 maanden over de datum.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 20:47
Vandaag is er een batterij in mijn hape fast lader ontplofd. Het waren 2300 mah van hape batterijen. De lader was erg warm en daarom haalde ik de stekker eruit. Ik hoorde wat sissen en ik zag rook. Draaide mij om... en ineens KNAL... batterij ontplofd en mijn bureau onder... dat overigens pas een week a 2 weken in gebruik is.

Hij heeft ook al in mijn canon camera gelekt... ben benieuwd wat hape gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

amour021 schreef op 06 november 2004 @ 01:31:
Mja sommige mensen posten hier hun ervaring van een simpel lekkende batterij denk ik. Goed dit zou ook niet mogen voor de vervaldatum maar dit gebeurd wel eens vaker.....
Ik wil niet goed praten dat die dingen gaan lekken (zou ik ook totaal geen voordeel bij hebben)
maar:
Mensen, als een batterij leeg/op is of het apparaat wordt een tijdje opgeborgen, en heeft geen accuspanning nodig:
LAAT HEM NIET IN HET APPARAAT ZITTEN!
NOOIT!!!

Het gebeurt veel te vaak dat apparaten daar door kapot gaan.
Als je ze gewoon even eruit haalt en op het apparaat legt gaat er nix mis, lopen ze (zo goed als) niet verder leeg (als ze nog niet leeg waren) en, als je ze in het zicht legt, denk je er ook nog eens aan dat je nieuwe batterijen moet kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 20:47
ach, die camera gebruik ik zeer regelmatig. Maar mijn vertrouwen in Hape ben ik dus kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ok, het is dus bijna wéér zo ver.

Ik zit rustig te muizen, en zet even mn muziek uit om me te concentreren op waar ik mee bezig ben, dus het is vrij stil hier in huis.

Hoor ik ineens wat geknisper en gesputter. Al snel bleek dat dat dus uit mn muis kwam. Als een malle de batterij eruit gehaald en bekeken, maar dat ding was dus ook weer op de weg om te gaan ontploffen. Er kwam al allemaal (kleurloze) vloeistof uit, en als ik het niet had horen knisperen was ie waarschijnlijk ook ontploft.

Dit keer toch maar wél naar duracell opsturen, en een leuk briefje opstellen waarin ik vermeld dat er toch tientallen andere mensen zijn die er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Bij een vriend van mij zijn de batterijen in zijn muis geexplodeerdt.

Hij was doom3 aan het spelen.
En op eens een harde knal en de muis ging een beetje !springen! .
Toen hij keek was een van zijn batterijen kapot.
Er was eentje door de midden gegaan.
Kwam beetje vieze witte spul uit.
En wat rook.

De muis was een microsoft wireles optical mouse.
Batterijen AA van duracell.

Edit

datum was 12-2006
dus niet over houdbaarheids datum.

En de muis doedt het gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 13-11-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

Wordt tijd om dit door te spelen naar bv TROS radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126255

of we gaan gewoon allemaal over op nimh van GP, tot dusver hoor ik daar nog geen klachten over op dit forum en mij bevalen ze extreem goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Stom dat proeven.

Overigens heb ik dezelfde muis met de zelfde batterijen en nog nooit problemen mee gehad in zo'n 1 á 2 jaar. Maar ik heb nog nooit ontploffende, sissende, verteerde batterijen gehad ;) Dus ik maak me er ook geen zorgen over. Ik denk dus ook gewoon een fabriek foutje ofzo ja.

Owja dit moet je niet gaan vergelijken met die Nokia "fake" batterijen die ontploffen. Dit kan/moet gewoon een fabrieks fout zijn aangezien die dingen eerst grondig getest worden voordat ze in de schappen liggen... (Correct me if i'm wrong).

Echter zou ik gewoon de situatie (gebeurtenis) samen met een x aantal foto's naar Duracell opsturen en afwachten wat je terug krijgt. Misschien wel nieuwe batterijen aangezien die AAA nog aardig veel geld kosten. (2 pakjes AAA van Duracell kost hier zo'n 15 Euro geloof ik :(. Tijd voor een draad muisje :P)

Succes !

Thanks voor de foto ;). *Mailt Duracell O+ >:)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 13-11-2004 20:23 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
ja, en ik gebruik al sinds jaar en dag, dat is nu dus ook afgelopen, ook al is het 5 of 6x gebeurd, ontploffen is onacceptabel en stap over op andere :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik had van de week post van gillete over de batterijtjes. Ik zal ff de brief over typen:

Rijswijk, 26 november 2004

Betreft: Klacht Duracell Batterijen

Geachte heer ik

Hierbij bevestig ik u de ontvangst van uw schrijven op 5 november.

Het spijt ons zeerd dat u slechte ervaringen heeft gehad met onze batterijen en zullen alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Daarom willen wij u verzoeken de ontplofte muis en de defecte batterijen (kosteloos) naar ons onderstaande antwoordnummer op te sturen. Graag ter attentie van de ondergetekende.

bla bla bla bla.

Na ontvangst stellen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte van onze bevindingen.

In afwachting van uw toezending verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

bla bla bla

Nou da was dus het briefje nou hebt ik dus wel probleempje punt 1: batterije heb k natuurlijk allang weg gegooid en punt 2: die muis, tja hij doet ut nog wel maar hij heeft zwaar letsel eraan over gehouden. Hij doet het echt niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
robin222 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:20:

Daarom willen wij u verzoeken de ontplofte muis en de defecte batterijen (kosteloos) naar ons onderstaande antwoordnummer op te sturen.
lol, ze weten de zaken daar wel om te draaien zeg:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Pfff.... Heb meteen die duracell dingen uit mn digicam gehaald na dit topic... Maar het zal wel loslopen, volgens mij gebeurt dit wel vaker, alleen valt het tegenwoordig wat meer op door de middelen om te communiceren (GOT bijvoorbeeld)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.