Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Je bent op de goede weg
* Acid_Burn gaat even een betere tutorial in elkaar draaien...
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
In een tutorial die ik las stond namelijk dat er 2 manieren zijn.
Manier 1 is de manier die jij gebruikt, je verliest daarbij de kleuren van de objecten maar het 3d effect is groter/makkelijker te zien.
Manier 2 is mijn manier, je houd de kleurinformatie maar je moet langer kijken om het 3d effect te zien en het is iets minder duidelijk.
Ik vind de laaste mooier omdat je de kleuren houd, en als je een tijdje blijft kijken zie je alsnog de diepte vrij goed (ik dan iig)
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Bewegend 3D, met je eigen muis! (ook mooie modellen
http://milked.free.fr/crossmodels/index.html
een must-see!
Als je hem dan afdoet en om de beurd met je linker en rechteroog kijkt zie je de kleuren veranderen in tegenovergestelde als die bril
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Mud: je icoon doet ut niet
[ Voor 60% gewijzigd door Acid_Burn op 14-07-2004 20:34 ]
* offtopic: Mijn icoon?
De hele tijd al niet of valt het je nu pas op?
Bij mij doet hij het en ik heb het even nagelopen maar hij zou het moeten doen
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
@mud bij mij doet je icon 't ook niet
Not Found
The requested URL /rwvandrunen/images/cat.gif was not found on this server.
Apache/2.0.40 Server at members.fast-xs.nl Port 80
Osiris schreef op 14 juli 2004 @ 21:03:
offtopic:
Not Found
The requested URL /rwvandrunen/images/cat.gif was not found on this server.
Apache/2.0.40 Server at members.fast-xs.nl Port 80
Slaat dat op die avatar van Mud? Hier doet ie het gewoon hoor...
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Nu kijk ik dus de hele tijd scheel

Default blanke hetero

Ik vertelde hem van dit topic en hoe hij ook zoiets kon maken
Het is jammer van de donkere achtergrond, denk dat ie beter naar voren komt op een lichte achtergrond.
heel mooi gemaaktFl4sh3r schreef op 21 juli 2004 @ 02:15:
Deze heeft Niel, een vriend van me gemaakt:
[afbeelding]
Het is jammer van de donkere achtergrond, denk dat ie beter naar voren komt op een lichte achtergrond.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het lukt me bijna om een beeldje scherp te stellen door scheel te kijken, maar het is toch nog altijd een beetje wazig. Iemand die hier nog een tip voor heeft ?
*hoopt dat z'n ogen niet vastgroeien na 15 minuten scheelkijken
Dit is toch meer fotosoep?? Of heeft hij deze foto zelf genomen??Fl4sh3r schreef op 21 juli 2004 @ 02:15:
Deze heeft Niel, een vriend van me gemaakt:
[afbeelding]
Met een stuctuur op de achtergrond (dus ook met dieptewerking) werkt het nog beter
-
Klopt, is gemaakt in 3D Max, dus idd geen foto...SysRq schreef op 21 juli 2004 @ 10:52:
[...]
Dit is toch meer fotosoep?? Of heeft hij deze foto zelf genomen??
Met een stuctuur op de achtergrond (dus ook met dieptewerking) werkt het nog beter

Maar dit topique ging eigenlijk over echte foto's he
heb al alles geprobeerd zoals met alcoholstift een transpartant kleuren,..... maar niets dat ook maar iets van resultaat geeft
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
edit: of je download StereoPhoto Maker
http://www3.zero.ad.jp/esuto/stphmkr/index_e.htm
Kan je die roodblauw versie openen en gelijk omzetten naar scheelkijken
evt wisselen van ogen met het knopje op de menubalk.
[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Burn op 21-07-2004 19:02 ]
Verwijderd
Voor een echt optimaal beeld moeten die rood/blauw bril perfect sommige
golflengtes blokkeren/doorlaten...
Acid-Burn.... is daar geen software, waarmee je dit eenvoudig kan doen ?
Ik had zoiets, maar weet de naam niet meer
Update; Stereo Photo... was het niet
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:08 ]
Verwijderd
Jep, je hebt gelijk....Acid_Burn schreef op 21 juli 2004 @ 19:12:
die grijswaardes werken alleen bij beweging

ja dat kan ook! die vriend van me heeft er daar ook een paar van, zal wel eens opzoeken...Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 18:52:
Ik vind die twee plaatjes naast elkaar-methode echt geweldig. Erg cool. Zou het ook met twee filmpjes naast elkaar lukken?
hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik
[ Voor 9% gewijzigd door BaRF op 26-07-2004 07:36 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Over afdrukken gesproken, Acid, laat eens zo'n ding bij ons afdrukken, kijken of het op papier ook goed werkt! hehe
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ben beniewd of dat werkt op papier
[ Voor 16% gewijzigd door Acid_Burn op 30-07-2004 17:29 ]
Begin dit jaar had ik een Vivitar 3D Cam gekocht, daar kan je ook stereo foto's mee maken. Met de bijgeleverde stereokijker geeft dat echt een erg cool effect

Met behulp van Anaglyph Maker heb ik er ook een paar omgezet naar anaglyf en online gezet, zoals deze:

Ik bedacht me toen pas dat het natuurlijk ook met een statief en schuifbalk kan, zoals de TS zegt. Gewoon 2 stukken hout die precies over elkaar kunnen schuiven, de ene aan de statief geschroefd, de andere aan de camera. Het nadeel van 3D foto's gemaakt met een statief en een schuivende camera is alleen dat je dan geen actie foto's kan maken, zoals die met die zeepbellen of zoals die zwembadduik die iemand noemde. Dat zijn toch wel de betere 3d foto's
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Verwijderd
Voor mij staan de linker en rechter foto omgekeerd als ik m'n ogen dwing om de beelden over elkaar te leggen. Hoe gaat die stereokijker te werk? Foto op z'n kop en dan boven/onder omkeren ofzo?BdR schreef op 08 september 2004 @ 16:23:
Begin dit jaar had ik een Vivitar 3D Cam gekocht, daar kan je ook stereo foto's mee maken. Met de bijgeleverde stereokijker geeft dat echt een erg cool effectAlleen moet onderwerp/situatie wat je fotografeert wel duidelijk diepte hebben. Dit soort foto's maakt die camera:
[afbeelding]
Verder leuk materiaal dat 3D spul!
Het heeft ook nog praktisch nut blijkt het: 'k zag ooit (jaren geleden, geen ideen meer waar) een opstelling met een stereokijker waar luchtfoto's werden bekeken. Door het 3D effect kon de foto beter worden geinterpreteerd werd er verteld.
klopt, de camera maakt zgn. cross-eyed stereo foto's. Dus het linker gedeelte is bedoeld voor je rechteroog en andersom. Je zou in theorie de foto met diepte kunnen zien dmv de "scheel kijk methode", mij lukt dat iig niet.. Bij de 3d-camera werd ook een stereokijker meegeleverd waar je de foto's in kan leggen. Daarmee kan iedereen het 3D effect zonder moeite direct zien. Het lijkt dan net of je in een soort kijkdoos kijkt.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 09:20:
Voor mij staan de linker en rechter foto omgekeerd als ik m'n ogen dwing om de beelden over elkaar te leggen. Hoe gaat die stereokijker te werk? Foto op z'n kop en dan boven/onder omkeren ofzo?

Stereo foto's bekijken door middel van "staren" of de "scheel-kijk methode", dus zonder hulpstukken zeg maar, is mij sowieso nog nooit gelukt.
Maar dat heb ik verder nog nooit geprobeerd, en wieweet werkt het ook helemaal niet.
Vond het wel een geinige theorie.
Gadgets FTW!
Verwijderd
Helaas heb ik niet zo'n 3D-brilletje bij de hand en vind ik de methode van de twee plaatjes naast elkaar een beetje moeilijk (je hebt ook van die 3D-kaarten die volgens dat principe werken, daarbij lukt het mij wel, maar daarbij zijn de twee plaatjes voor een groot deel over elkaar geschoven)
Ik ga eerst proberen zo'n animated-gifje te maken. Die kan iedereen gewoon op zijn computer bekijken zonder zo'n brilletje of moeilijke manieren van kijken te gebruiken.
Verwijderd
En hier nog wat, een Sharp SH251 mobieltje met 3d scherm, maar dat was anderhalf jaar geleden, verder niet echt veel meer van gehoord..
Verwijderd
Haha, I Shrunk The Audience!!! Das was leuk. Briilletje mocht ik meenemen, netjes gevraagd. En dat werkt idd met hetzelfde principe, met als voordeel beter kleurbehoud. Wel koppijn opwekkende shit allemaal met brilletjes.Sinergy schreef op 13 juli 2004 @ 02:36:
Nu kan ik me nog dat theater/bioscoop herinneren in Disney land paris, waar je dus ook zo'n 3d voorstelling had (kan alleen de film niet herinneren maargoed)
daar gebruikten ze "gewone" grijze brillen (grijs/zwart getinte glazen), en de film zelf was wat dubbel zonder bril.
werkt dit op hetzelfde principe? zouden zulke brilletjes ook gewoon te koop zijn?
Het mooie hieraan is dat je in full colour kunt werken (in tegenstelling tot Anaglyph), dat je je niet scheel staart, dat het goed werkt bij een groot scherm, dat je bril en scherm niet hoeft te synchroniseren en dat de brilletjes licht zijn en dat er geen electronica in hoeft. Bij de shutter glasses die eerder in dit forum genoemd zijn heb je wel electronica: daar zitten glazen in met een LCD-schermpje dat beurtelings transparant en donker wordt, en dat wisselt per oog af.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
Dit vind ik echt gaafEl_Hefe schreef op 13 juli 2004 @ 02:39:
je kan die 2 plaatjes ook heel snel laten omwisselen met een animated gif dan krijg je ook een 3d plaatje... beter als scheel kijken enzo
zoals dit [afbeelding]

Trouwens, volgens mij is deze foto niet met 6 a 7 cm tussenafstand genomen. Voor close ups geldt dat het beste 1/30ste van de afstand tot het dichtst-bijzijnde object moet nemen als afstand tussen de 2 foto's (bron). Dus bijv. als die hand 30cm van de camera verwijderd is, dan moet je de camera 1cm verschuiven.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd

is een stuk mineraal, naam weet ik niet precies meer
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 08:44 ]
je hebt denk ik de afstand tussen de 2 foto's te groot genomen, ook omdat het zo close-up is.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 08:43:
heb ook even een testje gedaan met mn digicam, en vervolgens een beetje photoshop, deze is voor een rood / blauw brilletje
[afbeelding]
is een stuk mineraal, naam weet ik niet precies meer
trouwens anaglyfs maken is stuk eenvoudiger met Anaglyph Maker dan met Photo Shop
Racebaan 3D!

In het kader van een beetje uitproberen is de eerste met een tussenafstand van ong. 5 cm gemaakt, en de tweede met 10 cm. Verder zag ik pas bij het genereren van de 2e foto met AnaglyphMaker de optie rood-groen staan

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
2 fotootjes gemaakt en even spelen met PS.
Het resultaat: (voor rood/groen brilletje)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 01:02 ]
De tuin
Edit: klikbaar gemaakt
[ Voor 36% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-09-2004 13:00 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
- De anaglyphs (zoals in dit topic getoond)
- 3D glas laseren zoals hier
- Holografische foto's, zoals hier beschreven
- 3D-beelden met lenticulars. Deze zijn vaak op ansichtkaarten etc. te vinden.
Anyway, misschien een leuke tip voor iedereen die 3D filmpjes en/of foto's van bewegende objecten wil maken...
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
Ik kan me nog herrinneren van -ik denk zeker wel 15 jaar geleden- dat er een philips roadshow rondtourde met oa. een 3D filmpje van Lois Lane, die je zonder brilletje kon bekijken. Ik vond dat echt geweldig om te zien. Maar geen idee hoe dat principe werkte.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:10:
[...]
Haha, I Shrunk The Audience!!! Das was leuk. Briilletje mocht ik meenemen, netjes gevraagd. En dat werkt idd met hetzelfde principe, met als voordeel beter kleurbehoud. Wel koppijn opwekkende shit allemaal met brilletjes.
[afbeelding]
Verwijderd

Ik gebruik Callipyian 3d : http://www.callipygian.com/3D/ werkt erg makkelijk.
Nuttige informatie: http://www.anachrome.com/tutorial.htm
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 04:15 ]
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 04:19 ]
Verwijderd
staan wat programma's op. Vroeger ook wel gedaan. Z/w plaatje maken. Hoe witter hoe verder naar voren. Door 1 van die progjes halen en voila. Sommige hebben ook de mogelijkheid om ipv met ruis een ander plaatje te verbouwen zodat het effect daar inzit.
Verwijderd
Stom, ik heb shrek wel gekocht, maar niet de 3d versie erbij...
Verwijderd
advertentie op marktplaats.nl:
Deze speciale 3d-lens maakt van je digitale Nikon camera, zoals de Nikon D70, een perfecte 3d-camera met meer dan alleen point-and-shoot mogelijkheden! Je kunt gelijk beginnen met 3d foto's te maken... De lens werkt ook op andere digitale Nikon SLR camera's en ook voor andere merken is veelal een 3d lens te krijgen. Neem contact op voor meer info.
Het mooie van SLR camera's is dat je gemakkelijk lenzen kunt wisselen. De 3d-lens zit in enkele seconden op de body van je camera. Je kunt ook lenzen verwisselen als er al een filmrol in de camera zit. Je kunt dus 2D of 3D foto's maken wanneer je maar wilt.
De 3d foto's worden normaal ontwikkeld en kunnen worden bekeken met een stereo viewer. Deze is ook perfect voor het bekijken van je fotos op je computerscherm. Je hebt dus meteen digitale 3d fotos, die je meteen kunt bekijken.
Dan ziet u echt diepte in uw foto's (denk aan viewmaster). Bij de 3d-lens krijgt u ook een 3d-card viewer om afgedrukte foto's te bekijken en eventueel te versturen.
Vaste prijs: 119 euro.
De 3d lenzen zijn NIEUW. Bieden heeft geen zin!Ook voor andere camera's beschikbaar!
daar kost ie $59.95
edit: dat is voor een normale SLR zie ik nu, voor een dSLR heb je een D versie nodig die $109 kost.
[ Voor 48% gewijzigd door Acid_Burn op 04-11-2004 00:40 ]

Dat onderste plankje kan je makkelijk op een statief bevestigen, simpelweg met een schroef en moer, zelfde voor de camera. En dan kan je bijvoorbeeld zoiets maken. Ik gebruik trouwens 6,5cm afstand als stereobasis.
Zernike complex in Groningen

mijn schuur

[ Voor 15% gewijzigd door BdR op 04-11-2004 00:46 ]
a.s. vrijdag Amityville 3-D op BBC1, ik denkt alleen niet dat ze dat in "anaglyph" rood-blauw uitzenden..
Verwijderd
http://www.filkorn.de/
Werkt goed en is makkelijk in het gebruik.
En nog twee leuke NASA links met 3D foto's:
http://marsrovers.nasa.gov/gallery/3d/spirit/
http://marsrovers.nasa.gov/gallery/3d/opportunity/
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 18:59 ]

3D met wiggle klik hier

Ik heb er nog geen foto's mee gemaakt, maar alleen die viewer al is stukken beter dan die van Vivitar, die ik al had.. Niet van die kleine kijkgaatjes, maar gewoon ahw 2 grote vergrootglazen

Hoe werkt dit dan precies?BdR schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:23:
Gister heb ik een Loreo MKII gekocht via viewmasterqueen, ziet er erg goed uit.
[afbeelding]
Ik heb er nog geen foto's mee gemaakt, maar alleen die viewer al is stukken beter dan die van Vivitar, die ik al had.. Niet van die kleine kijkgaatjes, maar gewoon ahw 2 grote vergrootglazen
[afbeelding]
Met die camera maak je in 1 keer 2 foto's, die gemaakt zijn vanuit 2 verschillende standpunten. De standpunten verschillen met ongeveer 6 cm (dat zijn dus die 2 dingen voorop de camera). Nadat je wat foto's gemaakt hebt het rolletje laten ontwikkelen en afdrukken. Het is een gewoon filmrolletje dus dat gaat precies zoals dat bij een normaal film-camera rolletje ook gaat.wdekreij schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:43:
Hoe werkt dit dan precies?
Dan krijg je de foto's, dat zijn als het ware steeds 2 foto's op 1 afdruk, alsof er 2 dezelfde foto's op 1 afdruk zijn gezet. Zie bijvoorbeeld deze die ik eerder al plaatste:
Zo'n foto bekijk je met een viewer om het diepte effect te zien. Een viewer zorgt ervoor dat je met je linker oog alleen het linker gedeelte ziet en met je rechteroog alleen het rechter gedeelte. Je hersenen interpreteren het dan weer als 1 plaatje. Maar omdat de 2 helften wel iets verschillen (vanwege de 6cm tussenruimte) krijg je de illusie van diepte.
http://www.eyetricks.com/...netools/stereocreator.htm
Ik ben vandaag zelf ook aan iets begonnen:
http://download.bleq.nl/3D_stereo_pub2.html
Edit: http://download.bleq.nl/3D_stereo_pub3.html (met knopjes erbij)
Graag jullie reactie
Er zitten nog enkele schoonheids foutjes in, bijvoorbeeld twee objecten in een zelfde laag. De ene keer komt A voor B en dan andere keer B voor A...
Als het niet in dit topic thuis hoort, hoor ik het graag, dan maak ik er een apart topic voor.
[ Voor 68% gewijzigd door Fl4sh3r op 13-02-2005 21:06 ]
Iemand nog met iets bezig? Met de Wiggle-viewer kan je van dit soort onderstaande foto's, of van 2 losse stereo foto's, makkelijk een bewegend plaatje zelf maken. Zo kan je de diepte makkelijk zien, zonder brilletje oid. Iets zoals dit dus:
Van Starkenborghkanaal brug bewegend
of deze: mijn fietskelder bewegend
Verwijderd

Heb mijn oude asus bril eens opgedoken en die deed het altijd perfect. Zelfs nog Unreal tijd mee
gespeeld, veel hoofdpijn en zat er vaak naast maar was wel erg mooi effect.
NU met de laatste drivers geinstalleerd werkt dit ding echt helemaal niet meer. jammer.
Toen maar eens n.a.v dit topic brilletjes via internet besteld. euro per stuk ofzo , maar toen kwam
ik vandaag dit blad tegen. haha. het gaat mij om de bril ! Zitten er 3d a4 pagina's bij van Kim Hollander.

Ga nu zelf aan de slag met fotosoep. evt resultaat zal ik posten
Verwijderd
Heeeeeee, leuk!!!! mijn oude hobbie (jaren niets aan gedaan) weer eens van stal. Leuk idee die animated gifs, maar ik wordt hier kotsmisselijk van als ik er naar kijk.El_Hefe schreef op dinsdag 13 juli 2004 @ 02:39:
je kan die 2 plaatjes ook heel snel laten omwisselen met een animated gif dan krijg je ook een 3d plaatje... beter als scheel kijken enzo
zoals dit [afbeelding]
Dat "scheel" kijken is als je het eenmaal kunt veel aantrekkelijker. Ik heb dit vroeger eens geleerd (2 uur oefenen) en nu kost me een fractie van een seconde om scherp te stellen.
Verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door BdR op 25-10-2005 08:43 ]
Ben een beetje aan het experimenteren met een spiegel als viewer met gespiegelde afbeeldingen.
Dit is in elk geval een stuk gemakkelijke dan scheel zien .
Maximalizeer bovenstaande pic in IE op 1280 X1024 res. en zet een helder spiegeltje(15 X10 cm) haaks op je neus tussen beide ogen met de spiegelkant naar rechts en kijk naar de linker pic en beweeg je spiegel zodanig dat het spiegelbeeld de linker pic overlapt .
Nog een beetje experimenteren met camera afstand tussen linker en rechter pic en dan moet het wel perfect werken denk ik
Edit: deze is al een pak beter gelukt voor de spiegeltruuk.
[ Voor 10% gewijzigd door Smollys op 14-11-2005 14:16 ]
@whocarez: bedoel je dat 1 oog overheerst of dat je aan 1 oog blind bent? In het eerste geval is het geen probleem. In het tweede.. tja.. dan zijn alle foto's even 3D als de echte 3D wereld voor je...
@Smollys: ik snap niet wat je bedoelt met het spiegeltje. Ik heb het zitten proberen maar het spiegelbeeld houdt precies op waar ie zou moeten gaan overlappen. (Niet echt duidelijke uitleg, maar duidelijker weet ik het niet)
Deze opstelling ongeveer.
Je moet een beetje draaien en keren met de spiegel tot alles scherp over mekaar valt maar het werkt perfect .
Met spiegeltje lukt het wel. De batterijen vind ik duidelijker trouwens, zit meer diepte in dan die robot.
Misschien is mn spiegeltje net te klein 7x10cm
Hiermee moet je namelijk de plaatjes naast elkaar zetten (zonder spiegelbeeld) en dan komt de grote truuk. Je moet namelijk scheel gaan kijken zodat de 2 plaajtes precies over elkaar heen vallen (je ziet dan 3 plaatjes). Dit kunnen de meeste mensen vrijwel direct, het moeilijke is namelijk dat je dan moet proberen scherp te stellen op dit middelste plaatje.
Het vergt wat oefening, maar als je het eenmaal onder de knie hebt kan je het binnen enkele seconden weer voor ogen krijgen. Het geen je dan ziet is echt diepte in het middelste plaatje.
ff zoeken of ik hier een voorbeeld site van kan vinden.
gevonden:
http://www.starosta.com/3dshowcase/ihelp.html
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Wel een waardevolle toevoeging, die URL van je.
[ Voor 22% gewijzigd door Fl4sh3r op 14-11-2005 21:04 ]
Heb je monitor wel op 1280 X 1024 resolutie staan , anders gaat het niet lukken met die spiegel hoorFl4sh3r schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:43:
Nou... het wil niet lukken...Heb het nog even zitten proberen, maar geef mij de scheelkijktechniek maar
Misschien is mn spiegeltje net te klein 7x10cm
Verwijderd
foto van een America's cup boot. Valencia is nogal trots dat de america's cup even langs komt.
bij deze foto is de voorkant te extreem waardoor je hem dubbel ziet

en hier een overzicht van een kerk in Valencia
hier weer hetzelfde probleem helemaal links

Ik moet toegeven dat ik iets niet goed heb gedaan, had een camera in de hand en niet op een statief hierdoor zijn een groot aantal 3d foto's helemaal niets geworden

Er is dus een site waar je gratis rood-blauw brilletje kan krijgen. Klinkt een beetje als spam maar ik heb het beprobeerd en het brilletje ligt nu op mn bureau
http://www.science.uva.nl/aw3d/brilform.htm
Oja, ze hebben het over 'Deze site komt het beste tot zn recht met een 3D brilletje, het form hoort nij deze site http://www.science.uva.nl/aw3d/
[ Voor 15% gewijzigd door Siparti op 02-08-2006 17:41 ]
Zo heb ik ze gemaakt:

Dit is een stereofoto in kleur (links/rechts is goedom, dus niet scheelkijken) met een grote afstand tussen de lenzen (25cm):

En hier een paar anaglyphen (linkeroog: rood, rechteroog: cyaan):

De anaglyphen heb ik gemaakt met Anaglyph Maker 3D.
Een paar problemen met 3D/stereofotografie weren mij duidelijk bij deze eerste sessie:
- dat gat onderin de camera is 1/4 inch draad

- je moet de camera's goed horizontaal houden
- het verschil in diepte in de fotomoet niet té groot zijn, anders wordt het geen mooie anaglyph, je hersenen kunnen het dan blijkbaar niet aan of zo
- tegelijk afdrukken valt niet mee, zeker zonder de camera's stil te houden. Als dit geen splinternieuwe camera zouden zijn geweest zou ik ze aan elkaar verbonden hebben
- als je met dit bouwsel in de stad rondloopt heb je aan aanspraak geen gebrek ('kijk die meneer maakt tegelijk foto's voor zichzelf en voor zijn vriendin'
Brilletjes heb ik besteld bij De Wijs 3D.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Het stereo-effect is niet in alle foto's even sterk, ik ben nog aan het experimenteren met de afstand tussen de twee camera's, maar de meesten vind ik zelf niet onaardig.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Leuk om te zien dat er nog iemand zich met dit bezig houdt