Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29
In 3D Studio heb ik dit al vaker gedaan, maar nu had ik het idee het eens met echte foto's te proberen.

Ingedienten:
(digitale)camera
Object wat je in 3D wilt zien
2 foto's
Photoshop (of iets dergelijks).
Rood/Blauw 3D brilletje.

Hoe gaan we te werk?
Neem 2 foto's. 1 voor het linker oog, 1 voor het rechter oog. Met een statief gaat het het makkelijkst. Stel je camera op zoals je het object op de foto wilt nemen en maak de foto. Dit is de foto voor het linker oog. Verplaats de camera een paar centimeter naar rechts en maak een tweede foto. Dit is de foto voor je rechter oog.

Open beide foto's in Photoshop en converteer deze naar grayscale. Converteer de foto voor het linker oog weer naar RGB en ga naar het lagen scherm en selecteer het Blauw kanaal. Kopieer en plak het grayscale plaatje voor het rechter oog naar dit blauw kanaal. Selecteer het groen kanaal en maak deze zwart. Schakel weer naar de gecombineerde laag en aanschouw het resultaat met de 3D bril :)

Attentiepunten:
Flitser. Maak je hiervan gebruik, gebruik dan een losse flitser en niet de ingebouwde anders krijg je problemen met de schaduwen de het effect verpesten/beinvloeden.

Bepaal of je object voor of achter het glas van je beeldscherm komt. Dit doe je door het focuspunt in het midden van je foto zo te kiezen dat deze op beide foto's op dezelfde plek zit. Je moet je camera dus niet alleen verschuiven, maar ook enigsinds draaien. Door voor of achter een object je punt te kiezen kan je bepalen of een object achter danwel voor je beeldscherm 'zweeft'

Voorbeelden
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/ab-3d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/lego-3d.jpg

Ik wil nog eens kijken of ik een viewer kan maken maken om dit met gewone afdrukken uit de printer/fotoboer te doen. Zoiets als op deze pagina:
http://www.3dquarium.com/viewer.html

Ik wil dit nog een keer in de stad doen oid. Probleem daar is.. mensen, met name dat ze bewegen dan.

Zijn er nog meer mensen die dit al eens gedaan hebben? Zo ja, laat het hier dan zien :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dit is best leuk, ik heb het ook ooit eens geprobeerd maar bij gebrek aan brilletje uiteindelijk niet mee doorgegaan. :(
Ik heb nog getest met een groen en een bruin bierflesje :X (het lukte wel zo maar het zag er niet uit).
Ik heb trouwens geprobeerd de 2 lagen op 1 punt samen te leggen op het deel dat het belangrijkste was. Dus dat die op de "schermafstand" zat. Niet echt bij stil gestaan maar het zag er goed uit aangezien het testobject (tuxje) ook op ongeveer die afstand zat :D

Als ik een brilletje op kan duikelen zal ik wel nog wat proberen :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Lijkt me geweldig om te zien in 3D. Helaas geen brilletje hier...

We hadden er wel een aantal, maar ik kan er geen één meer vinden.

Iemand misschien suggesties hoe je aan zo'n ding kan komen, af (natuurlijk) zelf te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heerlijk oldskool maanlego snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

op nvidia.com is een speciale driver/tool te downloaden voor dit soort plaatjes, kan je realtime het effect vergroten of verkleinen en de kleuren veranderen.
Werkt ook in spellen en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 12:44
Haha vet, en toch zo damn simpel (in theorie), jammer genoeg heb ik ook niet zo'n brilletje :(

offtopic:
er is ook een winamp plugin 'milkdrop' die 1001 pschydelische effecten heeft, maar ook een 3D stereo functie (dit lijkt me ook zo vet, maar heb geen brilletje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Leuk topic! Mijn vader is hier altijd helemaal gek van geweest en sind ik wat actiever aan het fotograferen ben laait het bij hem ook weer op :D
Hij (ons pa) heeft medio jaren '60 twee EMI-K compact camera's aan elkaar gefabriekt (inderdaad, doorzagen en aan elkaar hobbyen :) ) en daar 3D-dia's mee gemaakt (dus inderdaad een dia voor het linkeroog en eentje voor het rechteroog.) De dia's konden daarna bekeken worden met een stereo-viewer (dus twee diakijkertjes aan elkaar gefabriekt). Het resultaat was echt verbluffend; jammergenoeg heeft de betreffende camera net geen 4 decennia kunnen doorstaan.

Vandaar dat we nu aan het experimenteren zijn met 2 Praktica's (we hebben een setje B100's en een setje B200's), horizontaal naast elkaar gemonteerd op een framepje.

Het voordeel met het werken met twee dia's in een stereokijker t.o.v. stereobeelden op je monitor is het behoud van de kleuren waardoor een zeer realistisch beeld verkregen wordt. Daarnaast zijn oude analoge SLR's voor een habbekrats te krijgen en kun je dus relatief goedkoop aan stereo-fotografie beginnen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
In kleur is het natuurlijk nog leuker. Vandaar die link onderaan mijn post.

Het voordeel van 2 SLR's is dat je wel stereo fotografie van bewegende dingen kan maken. Vooral als die SLR's draadontspanning hebben is dat simpel te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111099

hoe kan je zo'n bril zelf maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-06 21:58

dawuss

gadgeteer

Dit heb ik vroeger ook wel eens gedaan.
Let er wel op dat je de camera's niet te ver uitelkaar zet, dan overdrijf je het effect te erg.

Overigens is de titel "3D fotografie" niet helemaal juist. Dit geintje heet ook wel "stereografie".

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Asus heeft ook zo'n shutter-glass (instant koppijn opwekkend als je de refreshrate lekker laag hebt)-brilletje... Daarmee kun je ook 3D zien, alleen dan dus niet gebaseerd op zo'n rood/groen-brilletje.
Er zat ook een proggie bij. Daarbij kon je een image openen en dan pakte ie alle even lijnen voor je linker oog en de oneven voor je rechter (of andersom, geen idee meer!) en kon je dat dus in 3D zien als je die bril op had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Osiris schreef op 12 juli 2004 @ 22:42:
Asus heeft ook zo'n shutter-glass (instant koppijn opwekkend als je de refreshrate lekker laag hebt)-brilletje... Daarmee kun je ook 3D zien, alleen dan dus niet gebaseerd op zo'n rood/groen-brilletje.
Er zat ook een proggie bij. Daarbij kon je een image openen en dan pakte ie alle even lijnen voor je linker oog en de oneven voor je rechter (of andersom, geen idee meer!) en kon je dat dus in 3D zien als je die bril op had :)
Hoe kun je nu van gegevens uit 1 plaatje, de details voor 2 "ogen" halen :? Ik geloof nooit dat dat werkt.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Acid_Burn schreef op 12 juli 2004 @ 22:33:
Het voordeel van 2 SLR's is dat je wel stereo fotografie van bewegende dingen kan maken.
Precies, vandaar deze opstelling.
Vooral als die SLR's draadontspanning hebben is dat simpel te knutselen.
Jep, daar zijn we nu inderdaad mee aan het experimenteren. Alles lijkt goed te werken, maar we hebben nog geen resultaten binnen.
dawuss schreef op 12 juli 2004 @ 22:37:
Let er wel op dat je de camera's niet te ver uitelkaar zet, dan overdrijf je het effect te erg.
Ja idd, maar het voordeel van onze huidige opstelling (gewoon 2 slr's tegen elkaar aan) is dat we de bodies zelf niet hoeven te modificeren, wat bij een B100 of een B200 al een ondoenlijke k*tklus zou zijn. Die oude EMI-K's waren wat dat betreft ideaal, maar de kwaliteit van de lenzen was weer ultra-bagger.

[ Voor 37% gewijzigd door koraks243 op 12-07-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
dawuss schreef op 12 juli 2004 @ 22:44:
[...]

Hoe kun je nu van gegevens uit 1 plaatje, de details voor 2 "ogen" halen :? Ik geloof nooit dat dat werkt.
Zoals ik al zei, de even lijnen zijn voor je rechter oog en de oneven zijn voor je rechter oog.. ;) 't "gecombineerde" plaatje is dan ook 2x zo hoog wil je beetje goeie kwaliteit hebben enzo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Osiris schreef op 12 juli 2004 @ 22:59:
[...]

Zoals ik al zei, de even lijnen zijn voor je rechter oog en de oneven zijn voor je rechter oog.. ;) 't "gecombineerde" plaatje is dan ook 2x zo hoog wil je beetje goeie kwaliteit hebben enzo.. ;)
Ja, maar je kunt nooit uit 1 plaatje de 2 perspectieven halen voor beide ogen, om een echt diepteeffect te krijgen. Ga maar na :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
dawuss schreef op 12 juli 2004 @ 23:00:
[...]

Ja, maar je kunt nooit uit 1 plaatje de 2 perspectieven halen voor beide ogen, om een echt diepteeffect te krijgen. Ga maar na :)
Je combineert 2 plaatjes in 1 plaatje voor de handigheid.. :) Tuurlijk kun je uit 1 los plaatje van je digicam geen 3D-info halen, maar als je 2 foto's maakt en die combineert (waarbij dus foto 1 de even en foto 2 de oneven lijnen worden), dán kan het wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb zelf eens wat met een foto gespeeld...niet met kleuren, maar twee plaatjes naast elkaar....scheel kijken zodat je op het laatst 3 plaatjes ziet en dan focussen op de middelste:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/rein/3dfoto.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
El Reino schreef op 12 juli 2004 @ 23:04:
Ik heb zelf eens wat met een foto gespeeld...niet met kleuren, maar twee plaatjes naast elkaar....scheel kijken zodat je op het laatst 3 plaatjes ziet en dan focussen op de middelste:

[afbeelding]
Hmm, ja, da's ook tof..
Alleen op een of andere manier lijkt het alsof de personen op de foto van karton gemaakt zijn + decor enzo.. Je ziet wel dat er diepte in de foto zit, maar diepte in detail zie ik niet echt?

Overigens is BMP wel erg ranzig om foto's op het web te zetten (grote filesize). JPG is stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Osiris schreef op 12 juli 2004 @ 23:09:
[...]

Hmm, ja, da's ook tof..
Alleen op een of andere manier lijkt het alsof de personen op de foto van karton gemaakt zijn + decor enzo.. Je ziet wel dat er diepte in de foto zit, maar diepte in detail zie ik niet echt?

Overigens is BMP wel erg ranzig om foto's op het web te zetten (grote filesize). JPG is stukken beter :)
Ja, klopt allemaal...had alleen maar BMP'tje (en mijn photoshop is op dit moment een batchje aan het draaien over 150 fotootjes >:)
Dat die mensen karton lijken komt omdat het 1 foto is (de linker) die ik bewerkt heb zodat ik de rechter foto kreeg. Was al moeilijk genoeg om d'r diepte in te krijgen..het karton-effect kreeg ik er (zo snel) niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Die shutterglasses heb ik ook bij mijn Asus kaart. Ook wel eens een plaatje voor gemaakt en het werkt goed. De manier die ik beschreef kan iedereen doen ongeacht zijn hardware :P

Morgen maak ik mischien wel even zo'n shutterglass versie van een ander nostalgisch ruimtelego object :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

El Reino schreef op 12 juli 2004 @ 23:04:

[afbeelding]
ja, een vriend van me heeft hier een aantal leuke dingentjes voor gemaakt:

#1: megaphones
Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~ivo/misc/megaphones.jpg

#2: men
Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~ivo/misc/men.jpg

#3: plugs
Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~ivo/misc/plugs.jpg

voordeel hiervan vind ik is dat je geen brilletjes ofzo nodig hebt, alleen wel 2 plaatjes naast elkaar

[ Voor 13% gewijzigd door CyberArt op 13-07-2004 01:54 . Reden: uitleg + titels erbij ]

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Hey cool man :D
Meteen een 3D brilletje besteld op Marktplaats.nl

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15-06 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu kan ik me nog dat theater/bioscoop herinneren in Disney land paris, waar je dus ook zo'n 3d voorstelling had (kan alleen de film niet herinneren maargoed)

daar gebruikten ze "gewone" grijze brillen (grijs/zwart getinte glazen), en de film zelf was wat dubbel zonder bril.

werkt dit op hetzelfde principe? zouden zulke brilletjes ook gewoon te koop zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
je kan die 2 plaatjes ook heel snel laten omwisselen met een animated gif dan krijg je ook een 3d plaatje... beter als scheel kijken enzo

zoals dit Afbeeldingslocatie: http://www.well.com/user/jimg/stereo/Old_Stone_Gate.gif
:Y)

[ Voor 26% gewijzigd door El_Hefe op 13-07-2004 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Whehe, aardbeving. Bij Shrek 3D zaten 4 van die brilletjes, morgen meteen 's kijken hoe dat eruit ziet. Opzich is dit met een statief prima te doen, denk ik zo :)

Edit: Dat scheelkijken lukt mij totaal niet trouwens, ik kan niet focussen op het middelste plaatje wat overigens ook niet ontstaat (Dat verklaart dat focussen ook weer :+)

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 13-07-2004 03:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

KarreMania schreef op 13 juli 2004 @ 02:36:
Nu kan ik me nog dat theater/bioscoop herinneren in Disney land paris, waar je dus ook zo'n 3d voorstelling had (kan alleen de film niet herinneren maargoed)

daar gebruikten ze "gewone" grijze brillen (grijs/zwart getinte glazen), en de film zelf was wat dubbel zonder bril.

werkt dit op hetzelfde principe? zouden zulke brilletjes ook gewoon te koop zijn?
Bij die brilletjes zijn de glazen allebei anders gepolariseerd. Netzoals bij 2 kleurige 3D pics worden er 2 verschillende beelden getoond. Met elk oog kun je er maar 1 zien.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Idd, gepolariseerde glazen, deden wij vroegen met biologie een of ander truckje mee, weet niet meer wat, maar had dus ook met diepte te maken.
Die animated gif is ook cool..haha, beter dan scheel kijken, krijg je koppijn van...(zal ff een tut. op zoeken over dat scheel kijken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 22:18

Spockz

Live and Let Live

Grrrrrene schreef op 13 juli 2004 @ 03:13:
Whehe, aardbeving. Bij Shrek 3D zaten 4 van die brilletjes, morgen meteen 's kijken hoe dat eruit ziet. Opzich is dit met een statief prima te doen, denk ik zo :)

Edit: Dat scheelkijken lukt mij totaal niet trouwens, ik kan niet focussen op het middelste plaatje wat overigens ook niet ontstaat (Dat verklaart dat focussen ook weer :+)
Je moet zo scheelkijken dat die 2 plaatjes naar binnen gaan zeg maar. Dan schuiven ze over elkaar heen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
hier een linkje om scheel kijken te leren (bovenste methode dus)

http://www.3dconversion.com/howto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
El Reino schreef op 13 juli 2004 @ 10:42:
hier een linkje om scheel kijken te leren (bovenste methode dus)

http://www.3dconversion.com/howto.html
Geweldig! Dankzij die link kan ik het nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Ik kreeg die VR viewer van Asus niet aan de gang, dus dan maar zo

Een klassiek stuk ruimtelego 8-)
Rood/Blauw versie
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/lego2-3d.jpg

Scheel kijken versie, klikbaar voor iets groter.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/lego2a-3d.jpg

edit:
Nog een plantje *klikbaar*
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/plant-3d.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Acid_Burn op 13-07-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het heeft even geduurt voordat ik je tutorial doorhad, maar het resultaat is nu geweldig, alleen heb ik geen 3d brilletje...
In de laatste stap liep ik te klooien met de paint-bucket, maar 'fill' had een beter resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Het hele kanaal vullen doe ik gewoon zo:
CTRL+A (alles selecteren)
ALT+BACKSPACE (vullen)

:)

enne.. post het resultaat zou ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Acid_Burn op 13-07-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

@Acid_Burn:

Ik heb dus een 3d brilletje, maar bij je laatste twee krijg ik geen 3d effect :? Kanalen soms omgewisselt?

Die van Ab (normaal) is trouwens de mooiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 09:50
Wat een geweldig topic! Ik heb niet zo'n brilletje maar met de twee plaatjes naast elkaar heb ik geen probleem! Gewoon beetje scheel kijken totdat de twee plaatjes overelkaar heeb vallen en dan maar hopen dat je hersenen/ogen kunnen scherpstellen.

Maarja, je moet het ff doorhebben en je moet er niet teveel bij nadenken. Als het niet lukt, varieer dan ook eens met afstand, soms moet je meer afstand nemen om te kunnen scherpstellen op het '3d-plaatje'.

Dit moet ik ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 22:04
Ik krijg er alleen maar hoofdpijn van met die 2 plaatjes... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Er zijn trouwens ook kant-en-klare PhotoShop plugins te vinden om foto's om te zetten naar 3D. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand met een 3dbrilletje die eens een spelletje in 3d wil proberen? Hier een capture uit Battlefield 1942 (Forgotten Hope)

http://members.chello.nl/r.leenheer1/3d.wmv (3mb)

Kwaliteit is een beetje verrot (krijg het niet anders gecaptured) en ik heb alleen een rode lens, geen blauwe dus ik zie maar de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Anoniem: 19894 schreef op 13 juli 2004 @ 22:30:
@Acid_Burn:

Ik heb dus een 3d brilletje, maar bij je laatste twee krijg ik geen 3d effect :? Kanalen soms omgewisselt?

Die van Ab (normaal) is trouwens de mooiste :)
Vreemd, op dezelfde manier gemaakt en ik zie het wel gewoon. Je hebt toch wel het rode glas voor je linker oog en het blauwe voor het rechter?
Als je denkt dat de kanalen omgewisseld zijn moet je de bril eens andersom proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 14-07-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Acid_Burn schreef op 14 juli 2004 @ 00:16:
[...]

Vreemd, op dezelfde manier gemaakt en ik zie het wel gewoon. Je hebt toch wel het rode glas voor je linker oog en het blauwe voor het rechter?
Als je denkt dat de kanalen omgewisseld zijn moet je de bril eens andersom proberen :)
Dat heb ik dus geprobeert, zonder effect, misschien is het het DOF die het verschil uitmaakt?
edit:
Het kan ook persoonlijk zijn trouwens, niet iedereen is "gevoelig" hiervoor en en hoop hangt ook af van de afstand met rood/groen of blauw en wel of niet hebben van een achtergrond/

real_FireFly: Dat filmpje doet helemaal niets qua 3d :/

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-07-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Heeft volgens mij niks met 'gevoelig' te maken. Alle info wordt gefilterd voor links en rechts, dus je brein kan niet in de war raken. Het enige was ik me kan voorstellen is dat er iets met je ogen is (brildragend oid).

Het effect lijkt mischien kleiner. Heb ik ook wel eens bij die plaatjes, maar als je dan met je vinger het object probeert aan te raken merk je ineens dat je scherm toch een stukie verder weg staat dan je dacht :)

En dat filmpje is echt uberbrak, ik zie daar helemaal niks in (qua 3D dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hoe krijg je battlefield zo? dat wil ik ook >:)

PS: geukkig had ik shrek 3d waarbij die brilletjes zaten :)

[ Voor 43% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-07-2004 09:56 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud starrr schreef op 14 juli 2004 @ 09:47:
Hoe krijg je battlefield zo? dat wil ik ook >:)

PS: geukkig had ik shrek 3d waarbij die brilletjes zaten :)
http://www.nvidia.com/object/3d_stereo.html

3d stereo driveruitbreiding installeren. Werkt alleen op Nvidia kaarten.
in het menu van je videokaart krijg je een optie "stereo properties" erbij waar je e.e.a. kan testen en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Het is dat ik het creeren van een batch in PhotoShop nog steeds niet snap 8)7 anders had ik een mooie filmpje gemaakt. Of kan iemand even deze stappen in een batch gooien?

Kan gave 3D filmpjes opleveren.

Verder heb ik een stukje van onze tuin even op de foto gezet.
Rood rechts Links dus :P .

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/Tuin.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21944 op 14-07-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Jammer ik heb een ATI kaart.

Edit:

Ik ben het nu ook aann het proberen, maar ik heb voor het eerst fotosoep op mijn pc staan en snap er niet zo veel van.
Kun je het in iets duidelijkere stappen uitleggen? op jip en janneke niveau.
Ik heb grayscale, maar ik kan niks met layers vinden kan je dat scherm ergens mee openen?

Thanx

[ Voor 96% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-07-2004 15:11 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb ff lopen klooien maar ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/3dtreink.JPG
(klikbaar)

Ik heb een heel makkelijk programma gevonden om dit te doen:
Stereo photo maker

Op deze site is het te downloaden (bijna onderaan), er staan ook nog een aantal andere programma's die dit kunnen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
@Niox. Mooi. Je zou kunnen proberen de foto's net even iets verder van elkaar te nemen. Dan word het 3D effect iets groter. Nu is het er wel, maar het kan dieper.

@Mud: Die trein werkt bij mij niet echt. Als ik de kanalen bekijk zie ik bijv ook dat het groene kanaal ingevuld is. Dat zou voor rood/blauw anaglyphs dus niet mogen. Verder lijkt het erop dat je de 2 foto's wel een paar centimeter verschoven hebt, maar dan voor/achter in plaats van opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Deze is beter :)

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/3dtuink.JPG

Dit is laguh man!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Mud: weer is je groene kanaal ingevuld en heeft het blauwe kanaal een hele duistere versie van dat groene kanaal. Wat er nu in het groene kanaal staat hoort thuis in het blauwe. Daarnaast moet het groene kanaal dus zwart zijn. Let ook op dat je je camera alleen opzij beweegt. Je hebt je camera ook iets gedraait. Ik heb jouw versie bewerkt in photoshop (kanaal verplaatst en geroteerd en heb er dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/3dtuin.jpg

Je bent op de goede weg :)

* Acid_Burn gaat even een betere tutorial in elkaar draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341

Ik vind die twee plaatjes naast elkaar-methode echt geweldig. Erg cool. Zou het ook met twee filmpjes naast elkaar lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik weet dat het groene kanaal ook is gebruikt.
In een tutorial die ik las stond namelijk dat er 2 manieren zijn.

Manier 1 is de manier die jij gebruikt, je verliest daarbij de kleuren van de objecten maar het 3d effect is groter/makkelijker te zien.

Manier 2 is mijn manier, je houd de kleurinformatie maar je moet langer kijken om het 3d effect te zien en het is iets minder duidelijk.
Ik vind de laaste mooier omdat je de kleuren houd, en als je een tijdje blijft kijken zie je alsnog de diepte vrij goed (ik dan iig)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Ik heb even een Tutorial gemaakt.
Tevens een shotje van mijn straat:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/straat-3d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Deze site is echt SUPER!!!
Bewegend 3D, met je eigen muis! (ook mooie modellen ;) )

http://milked.free.fr/crossmodels/index.html

een must-see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Is het iemand al opgevallen dat als je een tijdje zo'n bril ophebt dat je ogen zich aanpassen?
Als je hem dan afdoet en om de beurd met je linker en rechteroog kijkt zie je de kleuren veranderen in tegenovergestelde als die bril :o

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
@El reino: Ooh. die's cool idd.

offtopic:
Mud: je icoon doet ut niet

[ Voor 60% gewijzigd door Acid_Burn op 14-07-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

offtopic:
* offtopic: Mijn icoon?
De hele tijd al niet of valt het je nu pas op?
Bij mij doet hij het en ik heb het even nagelopen maar hij zou het moeten doen :?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg alleen maar koppijn van die scheel-kijk-dingen ;( Toch maar ergens een 3d brilletje scoren ofzo, of iig. een blauw/groen filter (rood heb ik al)...

offtopic:
@mud bij mij doet je icon 't ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Not Found

The requested URL /rwvandrunen/images/cat.gif was not found on this server.
Apache/2.0.40 Server at members.fast-xs.nl Port 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Osiris schreef op 14 juli 2004 @ 21:03:
offtopic:
Not Found

The requested URL /rwvandrunen/images/cat.gif was not found on this server.
Apache/2.0.40 Server at members.fast-xs.nl Port 80
offtopic:
Slaat dat op die avatar van Mud? Hier doet ie het gewoon hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 22:04
Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bramderoos/Test2%20resize%20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Top. Die is mooi van dieptewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ja tering...

Nu kijk ik dus de hele tijd scheel :/

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
Deze heeft Niel, een vriend van me gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleq.nl/~chris/pics/GoT/smguzi.png
Ik vertelde hem van dit topic en hoe hij ook zoiets kon maken :)

Het is jammer van de donkere achtergrond, denk dat ie beter naar voren komt op een lichte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15-06 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fl4sh3r schreef op 21 juli 2004 @ 02:15:
[afbeelding]

Het is jammer van de donkere achtergrond, denk dat ie beter naar voren komt op een lichte achtergrond.
heel mooi gemaakt :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Héhé, leuk topic :)
Het lukt me bijna om een beeldje scherp te stellen door scheel te kijken, maar het is toch nog altijd een beetje wazig. Iemand die hier nog een tip voor heeft ? :)
*hoopt dat z'n ogen niet vastgroeien na 15 minuten scheelkijken :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:31
Fl4sh3r schreef op 21 juli 2004 @ 02:15:
[afbeelding]

Dit is toch meer fotosoep?? Of heeft hij deze foto zelf genomen??

Met een stuctuur op de achtergrond (dus ook met dieptewerking) werkt het nog beter :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
SysRq schreef op 21 juli 2004 @ 10:52:
[...]
Dit is toch meer fotosoep?? Of heeft hij deze foto zelf genomen??

Met een stuctuur op de achtergrond (dus ook met dieptewerking) werkt het nog beter :)
Klopt, is gemaakt in 3D Max, dus idd geen foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Ej zo kan ik het ook he.. hier 1 van mij van zo'n 6 jaar geleden:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/watch3d_scheel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/watch3d_roodblauw.jpg

Maar dit topique ging eigenlijk over echte foto's he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
iemand al een alternatieve manier gevonden om die rood/blauw afbeeldingen te bekijken? ik heb zo geen brilletje en het scheel of recht kijken lukt mij ook niet :s
heb al alles geprobeerd zoals met alcoholstift een transpartant kleuren,..... maar niets dat ook maar iets van resultaat geeft

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Je kan in fotoshop zo'n rood/blauw ding uit elkaar trekken in 2 z/w afbeeldingen en die naast elkaar zetten. Rood zet je dan rechts en blauw links. Dan kan je een scheel kijken versie maken, zo heb ik die van mijn horloge ook uit elkaar getrokken omdat ik daar de originele linkse en rechtse versie niet meer van had.

edit: of je download StereoPhoto Maker
http://www3.zero.ad.jp/esuto/stphmkr/index_e.htm

Kan je die roodblauw versie openen en gelijk omzetten naar scheelkijken :)
evt wisselen van ogen met het knopje op de menubalk.

[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Burn op 21-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114757

Grijs waardes werken ook, het is maar dat je een vertraging in 1 oog kunt opwekken dmv van zo'n filter.
Voor een echt optimaal beeld moeten die rood/blauw bril perfect sommige
golflengtes blokkeren/doorlaten...

Acid-Burn.... is daar geen software, waarmee je dit eenvoudig kan doen ?
Ik had zoiets, maar weet de naam niet meer

Update; Stereo Photo... was het niet

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 114757 op 21-07-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
die grijswaardes werken alleen bij beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114757

Acid_Burn schreef op 21 juli 2004 @ 19:12:
die grijswaardes werken alleen bij beweging
Jep, je hebt gelijk.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kwam dit tegen...ook leuk

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koopm760/3d.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Anoniem: 341 schreef op 14 juli 2004 @ 18:52:
Ik vind die twee plaatjes naast elkaar-methode echt geweldig. Erg cool. Zou het ook met twee filmpjes naast elkaar lukken?
ja dat kan ook! die vriend van me heeft er daar ook een paar van, zal wel eens opzoeken...

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

Je kunt het ook met meerdere honderden camera's doen! :D (oh wacht, dan heb je bullet-time :+)

[ Voor 9% gewijzigd door BaRF op 26-07-2004 07:36 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
meerdere honderden camera..paren.. dan heb je bullet time in stereografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:25

steveman

Comfortabel ten onder

kleine meeting organiseren om een arrayopname te maken :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102173

steveman schreef op 28 juli 2004 @ 14:46:
kleine meeting organiseren om een arrayopname te maken :D
Lachuh een "Matrix" meeting ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

en we hoeven vast niet na te denken met wat voor 'n printer we dat af gaan drukken :+

offtopic:
Over afdrukken gesproken, Acid, laat eens zo'n ding bij ons afdrukken, kijken of het op papier ook goed werkt! hehe :P Onze nieuwe printer al gezien btw?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
offtopic:
Ben beniewd of dat werkt op papier :) Nee, nieuwe printer nog niet gezien, wel gezien dat de winkel een nieuwe indeling heeft. Afdrukken via die Kodak machine bedoel je zeker?

[ Voor 16% gewijzigd door Acid_Burn op 30-07-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

Dat ik dit topic nu pas zie :)

Begin dit jaar had ik een Vivitar 3D Cam gekocht, daar kan je ook stereo foto's mee maken. Met de bijgeleverde stereokijker geeft dat echt een erg cool effect :9 Alleen moet onderwerp/situatie wat je fotografeert wel duidelijk diepte hebben. Dit soort foto's maakt die camera:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bas.de.reuver/photos/stereophoto_office_hallway.jpg

Met behulp van Anaglyph Maker heb ik er ook een paar omgezet naar anaglyf en online gezet, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bas.de.reuver/photos/anaglyph_soap_bubbles.jpg

Ik bedacht me toen pas dat het natuurlijk ook met een statief en schuifbalk kan, zoals de TS zegt. Gewoon 2 stukken hout die precies over elkaar kunnen schuiven, de ene aan de statief geschroefd, de andere aan de camera. Het nadeel van 3D foto's gemaakt met een statief en een schuivende camera is alleen dat je dan geen actie foto's kan maken, zoals die met die zeepbellen of zoals die zwembadduik die iemand noemde. Dat zijn toch wel de betere 3d foto's :7

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Anoniem: 61999

BdR schreef op 08 september 2004 @ 16:23:
Begin dit jaar had ik een Vivitar 3D Cam gekocht, daar kan je ook stereo foto's mee maken. Met de bijgeleverde stereokijker geeft dat echt een erg cool effect :9 Alleen moet onderwerp/situatie wat je fotografeert wel duidelijk diepte hebben. Dit soort foto's maakt die camera:
[afbeelding]
Voor mij staan de linker en rechter foto omgekeerd als ik m'n ogen dwing om de beelden over elkaar te leggen. Hoe gaat die stereokijker te werk? Foto op z'n kop en dan boven/onder omkeren ofzo?

Verder leuk materiaal dat 3D spul!

Het heeft ook nog praktisch nut blijkt het: 'k zag ooit (jaren geleden, geen ideen meer waar) een opstelling met een stereokijker waar luchtfoto's werden bekeken. Door het 3D effect kon de foto beter worden geinterpreteerd werd er verteld.

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Anoniem: 61999 schreef op 09 september 2004 @ 09:20:
Voor mij staan de linker en rechter foto omgekeerd als ik m'n ogen dwing om de beelden over elkaar te leggen. Hoe gaat die stereokijker te werk? Foto op z'n kop en dan boven/onder omkeren ofzo?
klopt, de camera maakt zgn. cross-eyed stereo foto's. Dus het linker gedeelte is bedoeld voor je rechteroog en andersom. Je zou in theorie de foto met diepte kunnen zien dmv de "scheel kijk methode", mij lukt dat iig niet.. Bij de 3d-camera werd ook een stereokijker meegeleverd waar je de foto's in kan leggen. Daarmee kan iedereen het 3D effect zonder moeite direct zien. Het lijkt dan net of je in een soort kijkdoos kijkt. :P Dit is die stereoviewer:

Afbeeldingslocatie: http://www.asahi-net.or.jp/~hw6k-asi/xas0001d.jpg

Stereo foto's bekijken door middel van "staren" of de "scheel-kijk methode", dus zonder hulpstukken zeg maar, is mij sowieso nog nooit gelukt.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf had ik ook ooit eens het idee om via projectie een 3d foto te maken. Een voorwerp tussen een laken of een vel papier en dan een rode en groene lamp erachter. De 2 gekleurde schaduwen die je dan aan de andere kant van het papier ziet icm de donkere middenschaduw zouden dan te fotograferen zijn en dus bekijkbaar met een brilletje.
Maar dat heb ik verder nog nooit geprobeerd, en wieweet werkt het ook helemaal niet.
Vond het wel een geinige theorie.

Gadgets FTW!

Anoniem: 100425

Wauw, echt een leuk topic zeg! Ik denk dat ik ook eens zoiets ga proberen.
Helaas heb ik niet zo'n 3D-brilletje bij de hand en vind ik de methode van de twee plaatjes naast elkaar een beetje moeilijk (je hebt ook van die 3D-kaarten die volgens dat principe werken, daarbij lukt het mij wel, maar daarbij zijn de twee plaatjes voor een groot deel over elkaar geschoven)
Ik ga eerst proberen zo'n animated-gifje te maken. Die kan iedereen gewoon op zijn computer bekijken zonder zo'n brilletje of moeilijke manieren van kijken te gebruiken.

Anoniem: 121315

Ik speel de meeste games in stereo 3d, met lcd shutter glasses van ED. Das echt gaaf, was wel ff wennen, en niet alle games werken goed, maar het effect blijft het toch waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

weet iemand trouwens hoe dit ooit werkt? Pentax Optio S is een digitale camera die ook stereofoto's kan maken, maar hoe kan dat, want er zit maar 1 lens op? :?

En hier nog wat, een Sharp SH251 mobieltje met 3d scherm, maar dat was anderhalf jaar geleden, verder niet echt veel meer van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121893

Sinergy schreef op 13 juli 2004 @ 02:36:

Haha, I Shrunk The Audience!!! Das was leuk. Briilletje mocht ik meenemen, netjes gevraagd. En dat werkt idd met hetzelfde principe, met als voordeel beter kleurbehoud. Wel koppijn opwekkende shit allemaal met brilletjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/g.hemmes/bril.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Principe is hetzelfde inderdaad maar de uitvoering is beetje anders. De beelden die ze daar hebben bestaan uit een projectie van horizontaal gepolariseerd licht en een projectie van verticaal gepolariseerd licht (voor het andere oog). Het brilletje in kwestie bevat een glas dat dus alleen horizontaal gepolariseerd licht doorlaat vice versa. Dit systeem wordt ook gebruikt in Imax theaters. Werkt erg goed, zo lang je je hoofd recht houdt. Als je je hoofd kantelt ga je dingen dubbel zien.

Het mooie hieraan is dat je in full colour kunt werken (in tegenstelling tot Anaglyph), dat je je niet scheel staart, dat het goed werkt bij een groot scherm, dat je bril en scherm niet hoeft te synchroniseren en dat de brilletjes licht zijn en dat er geen electronica in hoeft. Bij de shutter glasses die eerder in dit forum genoemd zijn heb je wel electronica: daar zitten glazen in met een LCD-schermpje dat beurtelings transparant en donker wordt, en dat wisselt per oog af.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 05-06 14:11

mickjuh

Good news everyone!

haha lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mijn vader en zus hebben ooit op televisie een nieuw systeem gezien dat werkte met een zonnebril voor 1 oog. het andere oog onbedekt.. Ik heb het helaas niet kunnen zien. Is er iemand die weet waar ik het over heb, en hoe 't systeem heet?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
Niet nieuw.. doordat het ene oog donkerder is onstaat er een afwijking waardoor het lijkt of bewegende dingen zich verderweg of dichterbij staan. Hoe sneller het beweegt hoe groter de afwijking. Dit werkt dus ook alleen met bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

El_Hefe schreef op 13 juli 2004 @ 02:39:
je kan die 2 plaatjes ook heel snel laten omwisselen met een animated gif dan krijg je ook een 3d plaatje... beter als scheel kijken enzo

zoals dit [afbeelding]
:Y)
Dit vind ik echt gaaf :D Kan je tenminste zien zonder moeite. Hoef je niet zo ranzig scheel voor te kijken. Weet iemand hoe ik dit kan maken?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

hier een gehele website in 3d :D coole foto's ook..
Afbeeldingslocatie: http://jeanbaptiste.toupet.free.fr/photo/mathFume.jpg

Trouwens, volgens mij is deze foto niet met 6 a 7 cm tussenafstand genomen. Voor close ups geldt dat het beste 1/30ste van de afstand tot het dichtst-bijzijnde object moet nemen als afstand tussen de 2 foto's (bron). Dus bijv. als die hand 30cm van de camera verwijderd is, dan moet je de camera 1cm verschuiven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Die is echt vet!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114645

heb ook even een testje gedaan met mn digicam, en vervolgens een beetje photoshop, deze is voor een rood / blauw brilletje

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.vander.werf/3d.jpg

is een stuk mineraal, naam weet ik niet precies meer

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 114645 op 21-09-2004 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Anoniem: 114645 schreef op 21 september 2004 @ 08:43:
heb ook even een testje gedaan met mn digicam, en vervolgens een beetje photoshop, deze is voor een rood / blauw brilletje

[afbeelding]

is een stuk mineraal, naam weet ik niet precies meer
je hebt denk ik de afstand tussen de 2 foto's te groot genomen, ook omdat het zo close-up is.

trouwens anaglyfs maken is stuk eenvoudiger met Anaglyph Maker dan met Photo Shop :) Je kan makkelijk kiezen welke kleur-soort en je kan de foto's ook nog wat over elkaar verschijven wat vaak een beter effect geeft.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Met dank aan Anaglyph Maker, en mijn huisgenoten natuurlijk voor een onvergetelijk kado:

Racebaan 3D!
Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/gobowiwe/foto/racebaan_5cm_small.jpg Klik voor 3 MP versie

Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/gobowiwe/foto/racebaan_10cm_small.jpg Klik voor 3MP versie

In het kader van een beetje uitproberen is de eerste met een tussenafstand van ong. 5 cm gemaakt, en de tweede met 10 cm. Verder zag ik pas bij het genereren van de 2e foto met AnaglyphMaker de optie rood-groen staan 8)7 en was te lui om de eerste opnieuw te doen. Mazzel voor de rood-blauwgebrilden onder ons.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1 2 Laatste