Wat maakt Counter-Strike zo gaaf?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WuSSiE schreef op 11 oktober 2004 @ 15:32:
vin't zo humoristisch dat hier allemaal mensen cs "snel" vinden, zeker nog nooit Quake of UT2004 geprobeert? :D (nofi)
snel op een realistische manier, quake en ut is leuk tot een bepaald punt.

maar vergelijk cs eens met bf1942 of mohaa, dat is stukken trager. maar niet dat die minder zijn speel die 2 nog wekelijks. Je hebt desert combat voor BF en die speelt ook stuk sneller.

maar om even op cs te komen

Brilliant spel. Speel het al sinds het begin, 98 ofzo. En heb me er nog nooit mee verveeld. Gewoon de geniale gameplay en het snel verlopen van het spel.

En speel sinds zaterdag de CS Source, en deze bevalt me nog beter. Vernieuwend qua graphics. En sommige dingen nog stukken realistischer. Zoals het bloed op de plek waar je geraakt bent uit je lichaam spuit. Met dit spel ga ik me vermaken tot Counter strike 2 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 14:33
ik vraag me dus ook altijd af wat het nu zo gaaf maakt,.. ik heb het nog nooit gespeelt,... 1x geprobeerd maar daar is bijna niet - heel moeilijk in te komen.
je moet 100 updates, patches, mods, en andere stuff downloaden, tegen de tijd dat je dat game helemaal up-to-date hebt, heb je er al zo de scheit aan dat ik al weer naar mn soldiers of fortune 2 grijp...

ik denk trouwens dat sof2 en cs veel overeenkomsten, hebben.
veel players
gamechat
veel maps
realistische poppetjes
realistische wapens/muziek
in leuke servers een goeie, gezellige, sfeer
etc.

maar voor nieuwe sof2 players is het denk ik ook weer moeilijk om in te komen, ook omdat je updates, nieuwe maps, mods, en andere stuff moet hebben om lekker te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 dingen voor de originele heb je nodig

Half life cd
Half life update
CS 1.5

dat is alles

dus dat je 100 dingen moet downloaden vind ik maar een slap excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Opperhoof schreef op 11 oktober 2004 @ 15:44:
ik vraag me dus ook altijd af wat het nu zo gaaf maakt,.. ik heb het nog nooit gespeelt,... 1x geprobeerd maar daar is bijna niet - heel moeilijk in te komen.
je moet 100 updates, patches, mods, en andere stuff downloaden, tegen de tijd dat je dat game helemaal up-to-date hebt, heb je er al zo de scheit aan dat ik al weer naar mn soldiers of fortune 2 grijp...

ik denk trouwens dat sof2 en cs veel overeenkomsten, hebben.
veel players
gamechat
veel maps
realistische poppetjes
realistische wapens/muziek
in leuke servers een goeie, gezellige, sfeer
etc.

maar voor nieuwe sof2 players is het denk ik ook weer moeilijk om in te komen, ook omdat je updates, nieuwe maps, mods, en andere stuff moet hebben om lekker te kunnen spelen.
2 dingen nodig;
Steam
Half-Life key

en hoppa, even CS downloaden en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:43:
[...]

snel op een realistische manier, quake en ut is leuk tot een bepaald punt.

maar vergelijk cs eens met bf1942 of mohaa, dat is stukken trager. maar niet dat die minder zijn speel die 2 nog wekelijks. Je hebt desert combat voor BF en die speelt ook stuk sneller.
ok, daar heb je wel gelijk aan :D Ik wil 'n creditcard zodat'k source al kan speleeheenn :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt die cs source met je halflife 1 key ?

of moet je die kope :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 10:59:
werkt die cs source met je halflife 1 key ?

of moet je die kope :O
Apart kopen of course

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 22:39

FlashBang

Hoi.

of je leeft onder een steen ofzo, je krijgt CS:S bij HL2 als je em preload en dan koopt.

je kunt em ook gratis (illegaal) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh jammer :) Wanneer is dit allemaal mogeljk ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel CS af en toe. Samen met FarCry zijn dat de games die ik onder Linux draai.
Wat maakt het voor mij goed... eerlijk gezegd niet veel. Gewoon een fijn om te knallen, zonder meer.

Vroeger vond ik CS wel leuk. Kende mensen waar ik toen altijd mee samenwerkte.
Daarna zijn volgens mij erg veel servers verziekt door het cheaten en werd iedereen die een beetje headshots kon schieten uitgemaakt van cheater. Dat is spijtig genoeg ondertussen nog altijd zo. Heb CS meer dan 2 jaar niet meer aangeraakt. Ik ben een poosje geleden herbegonnen, met dat Steam gedoe (zuigen dat ik doe. Niet normaal meer :9 )

Tijdens de non-CS periode ben ik me gaan toespitsen op echte tactical shooters. Nou dat is pas fijn. Geen gerush, geen dwaze moves, realistische wapens en gedrag, tools & move die je bij CS gewoon nooit zult krijgen.

Met Swat 3 EE kon je glowtubes gooien als een ruimte clear was. Er ware spiegeltjes om om de hoek te kijken e.d. Daarna Raven Shield gespeeld. Mijn favoriete game tot nu toe.

Buigen om om de hoek te kijken, gaan liggen met een sniper rifle met silencer en thermal scope, customizable wapens, de deur op een kier zetten om een flashbang erin te gooien en de gedeoriënteerde tango's neer te leggen en noem maar op.
De manier waarop speler samenwerken is ook totaal anders. Geen pipo die gaat rushen, want volgende round weet ie wel waarom als ie het toch doet :>

CSers zeggen nu wel dat hun game geen tactical shooter is. Zoals het nu gespeeld wordt is dat ook niet het geval, maar ik denk dat het spel wel mits enkele toevoegingen perfect op die manier gespeeld kan worden ^^

Check dit eens: http://www.gamer.nl/nieuws/23985

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200410/1097651543_0.jpg

Is dat nu niet om te snoepen ? De gear, de sfeer prolly ook de gameplay en de mogelijkheden. Eerst denken, dan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Als je war mee gaat rekenen is CS zeker wel een tactical shooter! ;)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 11:35:

Check dit eens: http://www.gamer.nl/nieuws/23985

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200410/1097651543_0.jpg

Is dat nu niet om te snoepen ? De gear, de sfeer prolly ook de gameplay en de mogelijkheden. Eerst denken, dan doen _/-\o_
prachtig idd, maar dan bedenkl ik me dat cs: s er even mooi uit ziet en dat dit plaatje grandioos wordt verpest door die popekes die met 1 been in de lucht op dat schuine stukje staan... Cs: s vind ik dan toch leuker

[ Voor 59% gewijzigd door Spruit_elf op 13-10-2004 13:21 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik heb twee weken terug voor het eerst counterstrike gespeeld in een gamecenter. Nu vraag ik me af welke versie dat was. Volgens mij zag het er te mooi uit voor een counterstrike uit 98, maar ik vond de graphics verre van mooi. Een muur met tegels is gewoon een oppervlak wat is opgedeeld door lijntjes...Niks mooi gerenderd...

Ik speel zelf Frag-ops voor unreal 2004 en hoor daar vaak de term voorbij komen dat het een een CS-clone is. Maar ik ben na het spelen van CS toch heel snel terug gegaan naar mijn eigen PC om daar weer vrolijk los te gaan op Frag-ops.

Maar nu las ik dus net, en dat is de rede van mijn post, iets over WAR? Wat is dit, en hoe ziet de game-play er daar van uit?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Je speelt 5 tegen 5 en in tegenstelling tot de meeste publics functioneer je echt als een team. Ieder lid heeft een andere taak en een ander deel van de map om te verdedigen/aan te vallen.
Meestal worden ze gespeeld op de de maps (demolition dus, bommetje planten) en meoten de counter-terroristen de terroristen stoppen terwijl ze proberen de bom te planten.
Komt redelijk wat skill, denkvermogen, teamplay en tactiek bij kijken wil je op beetje niveau mee kunnen komen.

Er zijn dan nog 3 varianten met betrekking tot de regels.

Veruit de meest gespeelde is Maxrounds 12 (kort MR12) en aan iedere kant (T of CT) speel je 12 rondes en degene die het eerst 13 rondes heeft heeft gewonnen.
Bij deze variant is er geen tijdlimiet.

2de variant werd vroeger veel gespeeld: Charges only (CO rules)
Hierbij speel je aan iedere kant 20 of 30 minuten en worden alleen de winnende rondes als terrorist geteld.

3de variant is All Rounds Count (ARC)
Hierbij speel je ook op een tijdlimiet en tel je alle rondes en het team met de meeste rondes wint ;)

Alle 3 de types vereisen weer andere tactieken, zo is het bij CO rules veel rushen en snel aanvallen om zoveel mogelijk rondes te kunnen spelen en dus ook zoveel mogelijk Terrorist rondes te kunnen winnen. Bij Mr12 zie je veel afwachtende tactieken, rushes faken, terugvallen, weer oprukken en gewoon langzaam de tegenstander gek maken en ervoor zorgen dat ze heen en weer gaan lopen tussen bombspots en dus zwak worden op 1 bombspot.

Voor mij is dit vooral de reden dat CS leuk blijft, als ik een public join heb ik er vaak na 15 minuten al geen zin meer in. Of het gaat te makkelijk, of er huppelen een boel cheaters rond, teamkillers, teamflashers, blockers noem het maar op, zoveel manieren om je te ergeren. In wars heb je gewoon 2 teams die willen winnen en daar hun best voor doen (meestal, zitten natuurlijk ook rotte appels tussen helaas).
Plus dat je bevriend raakt met de gasten waarmee je samen speelt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Bedankt voor de beschrijving. Ik dacht dat er een heel nieuw gametype geintroduceerd werd. Frag-Ops heeft dit namelijk sinds kort en dat noemen ze WAR. Hierin wordt afgestapt van het round-based systeem en krijg je een wave-based systeem. Het mooie is dat je in WAR zelf structures/wagens/helicopters kan bouwen. Ennieways dat is een heel ander verhaal. Ik dacht alleen dat CS met iets soortgelijks kwam. Ik blijf voorlopig toch nog maar ff FO spelen....

intergalactic.fm

Pagina: 1 2 3 Laatste