Same here...
Steam? Het heeft twee maanden gekost om Steam lekker draaiend te krijgen, het grote netwerk en alle updates voor clients enz. Nu draait Steam zalig hoor, alleen mensen doen vaak een beetje dommig en willen niet hun eerste indruk van Steam uit hun hoofd halen omdat ze het nu eenmaal leuk vinden om zich te verzetten tegen Steam. Dat beeld hebben ze voor ogen, waarom? Joost mag het weten...
Iig draait Steam nu zalig.
Wat maakt Counter-Strike zo gaaf? (De volgende punten zijn geen feiten maar meningen van mijn persoontje)
• De game speelt het lekkerst van elke game die er dan ook maar ooit is gemaakt! (FPS)
Ik heb tactical shooters voor Q3 en UT gespeelt, Strike Force enzo maar ik vond het allemaal bagger, kweet niet maar twas gewoon allemaal niets. Het werkte niet, ze hadden allemaal dat sfeertje niet, dat wat CS zo verslavend maakt. De maps waren niet zo goed. Ze maken zelf geen eigen sfeer, eigen ding, altijd het gevoel dat het wéér zon CS-alike tactical shooter is.
• Community is lekker groot
Heeft zijn voor en nadelen... grotere community is grotere alles, is veel cheaters, veel lamers, veel gezeik, maar ook heel veel plezier en fun.
• De mappen zijn zo beroemd en ijzersterk.
Wie kent de_dust, de_dust2 en de_aztec nou niet uit zn kop, wie herkent die melodietjes uit cs_italy nou niet. Het is het echte cs gevoel, zon beetje elke CS-er kent alle hoekjes van de_dust en de_dust2. De mappen zijn zo mooi gebouwd.
de_dust creert een echt goed teamverband, aan de ene kant staan de ct's, de andere kant de t's. Teamleden lopen achterlangs, alle kanten op, veranderen van front om te vechten. Heeft echt de sfeer dat je bezig met je team bent om stapje bij stapje dichterbij je doel te komen. De mappen zijn zo goed geballanceerd dankzij de leeftijd van cs. Zon beetje elke kist is telkens een stukje beter neergezet, vooral in het begin van Counter-Strike. Dankzij dat staat alles er perfect dat je er je voordeel uit kan halen maar niet teveel dat het uberspots worden. Tis allemaal zo goed gedaan.
• CS is gratis. Tis een MOD.
Natuurlijk moet je Half-Life in je bezit hebben maar als FPS-er heb je dat natuurlijk wel en CS is dus een gratis te downloaden mod. Bovendoen kost Half-Life in de winkel nu ik dit schrijf maar 8.50 euro. Poef daar hoef je het niet voor te laten, de beste FPS game van de vorige eeuw (en naar mijn mening nog steeds de beste)... voor dat geld, is het dubbel en dwars waard.
• Teamplay in CS is (als mensen een beetje meewerken) zalig om te zien/spelen.
De game is perfect voor clanwars en basicly geschreven daarvoor. Door de grote community is de ranglijst en het aantal clans het grootst van allemaal dus bovenaanstaan, en 500 clans onder je hebben staan is echt een hele goede prestatie. Tactics met je clan zijn ook mooi om uit te voeren, tis net als met voetbal. Je hebt niet heel veel mogelijkheden om bij het doel te komen maar door het combineren van dingen, bestaande tacs kan je bij je doel komen door je tegenstander te opserveren en inspringen daarop.
• Counter-Strike is Counter-Strike... het is gewoon, de game, de naam, de community.... de grootste online FPS.... de shit.

Tblijft een mysterie...
Counter-Strike -> Veel mensen -> Grote bedrijven -> Zien potentiele consumeerders van hun producten -> Geld naar toernooien en andere sponsoring -> Meer bekendheid, aandacht media -> Grotere community -> Media-aandacht = Meer reclame -> Meer sponsoring - enz enz enz...
Gamers zijn immers een intresante doelgroep, ze kopen hi-end hardware en dergelijke voor hun hobby.
Excuus voor taalfaouten tis kwart over 4 (alweer)
[
Voor 6% gewijzigd door
Novah op 12-07-2004 04:16
]