Hier nog even een lijst met tips en trucs die ik bijelkaar gesprokkeld heb:
1) Codes:
>*<<*<* Zo kom je bij het service menu
>*<<*<*11 Zo kan je zien welke firmware op je telefoon staat
> =beweeg de joystick naar rechts
< =beweeg de joystick naar links
* =druk op de ster knop
1 =druk op nummer 1
2) Stille modes:
Om snel stille modus in of uit te schakelen druk "c" of "#"
3) Snelkoppelingen:
De joystick kan je in alle richtingen instellen voor snelkoppelingen.
4) Snel naar namen in het telefoonboek:
Door een nummer ingedrukt te houden ga je rechtstreeks naar het telefoonboek en naar de letter die op de toets van die telefoon staat. Bijvoorbeeld als je de 5 ingedrukt houdt ga je rechtstreeks naar de personen in je lijst die met een J beginnen.
5) Speeddial:
Voor speeddial druk de knop in van het nummer waar je een speeddial nummer hebt zitten en druk dan op bellen.
6) Sneltoetsen voor de camera:
-"1" switchen tussen de camera resoluties
-"2" nachtmodes aan/uit
-"3" switchen tussen de special effects
-"4" automatische ontspanner aan of uit – dit werkt niet in de "video mode"
-"5" ledlampje aan/uit
-joystick omhoog of omlaag, is in of uit zoomen
ZOOM kan je alleen bebruiken bij:
-video modes: 176 - 2x zoom - 128 - 2x 4x zoom
-foto modes: 320 - 2x zoom - 160 - 2x4x zoom
7) Sneltoetsen in de camera modes:
Video camera shortcuts
1 – switchen tussen resoluties
2 – Nachtmodes aan of uit
3 – Switchen tussen de verschillende effecten
5 – Ledlampje aan of uit.

Snelkoppelingen:
Als je telefoon standby staat druk op de ‘meer’ toets en je kan vanuit daar je Bluetooth, infrarood aanzetten. En nog een paar opties (voor zover ik weet alleen bij een niet branded telefoon.)
9) Telefoon status:
Vanuit het standby scherm druk op de volumetoets.
10) De screensaveklok aan of uit:
Ga naar instellingen, beeldscherm, licht, automatisch.
11) Backlight met de klok:
Om het backlight aan te zetten terwijl de klok op de achtergrond staat, druk op de +/- toets.
12) Stop het bel geluid en het trillen:
Als je terwijl je gebeld wordt op de volume knop aan de zijkant van je telefoon drukt stopt zowel het geluid als het trillen zonder dat je het telefoontje weg drukt.
13) Screensaver:
Door het # en het * tegelijk in te drukken begint de screensaver.
14) Nutteloze informatie:
Als je de 7 indrukt, ingedrukt houdt en daarna de negen verschijnt er 7p in je scherm, wat je daarmee kan is mij onbekend.
15) Geen camera klik:
Om het klik geluid van de camera uit te zetten moet je de telefoon in stille modes zetten (# ingedrukt houden)
16) IMEI
*#06# laat het IMEI-nummer zien.
17) Gebruik je online key voor het maken van een nieuw sms/mail bericht:
Maak een nieuw bookmark/favoriet:
Naam: Sms
URL: sms:
Opslaan
Stel de Bookmark/favoriet in als Homepage
Als je dan op de online button klikt kan je als het goed is een nieuwe sms bericht schrijven..
voor het maken van een nieuwe e-mail:
Naam: Email
URL: mailto:
18) Wisselen van radio stations.
Als je radio luisterd kan je deze minimaliseren en daarna je telefoon ‘locken’ de +/- toets kan je echter dan nog wel gebruiken om tussen radio statios te wisselen.
19) Handmatig de belichting instellen in de camera modes:
Om de belichting te verminderen houd het * ingedrukt en beweeg de joystick (bij mij werkt dit niet maar misschien bij de engelse modellen wel).
Om de belichting toe te laten nemen houd de ‘0’ ingedrukt en beweeg de joystick (ookt dit werkt bij mij niet, in plaats van de belichting te laten toenemen gaat het led lampje bij mij aan en uit bij het bewegen van de joystick)
De volume knop werkt echter wel voor het verminderen of het juist laten toenemen van de belichting.
20) Meer als 4x zoom:
Heb je genoeg van de 4x zoom, neem een verrekijker en zet die voor de lens en je kan nog veel verder inzoomen.
21) Bellen vanaf de simkaart:
Druk elk gewenst nummer in en daarna het # en je gaat dan naar de 'Bel vanaf de SIM' lijst.