Dit stukje vind ik best grote bullshit.. Zoals je al eerder weet van mijn commentaar, weet je dat ik nog pro ATi of nVidia ben, maar deze lui portretteren zich wel heel duidelijk pro ATi.. Een 9600 Pro kan HL2 makkelijk aan maar alle FXen kan je bij het vuilnis zetten??
Die moderator die dat artikel geschreven heeft kan met geen enkel bewijs onderbouwen dat FX xxxx kaartjes minder presteren, behalve dan te roepen dat ze niet op de juiste manier shaders ondersteunen..

Met betrekking tot dat de FX 5200 een kut-kaart is ben ik het glorieus met hem eens, maar zo weet ATi er ook nog wel een potje van (ik noem maar wat, de 9200 SE). Vervolgens roept hij zonder enige onderbouwing dat daarom ook alle andere FX-kaarten niet HL2 zullen runnen? Wat een onzin zeg.. Ook verder is hij enorm negatief te spreken over de nieuwe nVidia kaarten, waarin hij opnieuw onwaarheden neerzet.. Ik quote:
Generally speaking, if you have a Radeon 9600 or above then HL2 will run pretty well. If you have a GeForceFX then HL2 won't run so well.

Secondly, if it's in the GeForce FX 5xxx series, it's really not going to perform as well in HL2 as an “equivalent” ATI card.

The new NVIDIA cards eat up more power and twice the space of the x800
Mag hij toch best wel specificeren.. Als het over de 6800 Ultra gaat, duidelijk vreet ie meer ruimte, maar die twee molexen zijn geen eens een vereiste als je niet overklokt. Enkele GTs nemen een PCI-slot op, andere weer twee..
Verder, hij heeft het wel over SM2.0 paths die brak zijn bij nVidia, kan ik 'm geen ongelijk in geven, maar hij baseert zijn mening van het artikel juist op de info van Gabe Newell.. Ironisch genoeg zegt hij "Although ATI's new cards will be faster in HL2 (unless Gabe Newell is a filthy liar)".. We weten sowieso dat Mr. Newell nou niet bepaald een van de meest betrouwbare waarheidsbronnen is, of wel?
Vervolgens uit hij scepticisme over het snelheidsvoordeel wat nVidia zal behalen met SM3.0 in nieuwere games.. Zelfs wanneer het in FarCry al uitgetest is benoemt hij het als zijnde: "It has been tested in FarCry and there was some improvement, however it's early days yet." Wat verwacht hij dan?? Dat nVidia in de toekomst met hun drivers SLECHTER gaat presteren? Of dat ATi met SM2.0 een snelheidsvoordeel zal behalen..
Sowieso vind ik het erg riskant om een review voor upgrading uit te brengen 3 maanden voordat het spel gereleaset wordt. Waar is die review op gebaseerd? Hij heeft geen enkele demo kunnen spelen, hij baseert zich alleen maar over wat er op papier beschikbaar is over deze kaarten. Zoals users op het forum zeggen, "a right time to release the demo would be like... NOW, so we can really test if our systems need upgrading".