Ik wil jullie mijn comp laten zien om te laten zien dat het niet voor iedereen mogelijk is om hun case te modden. Mensen zoals ik dus

Ik heb niet het geld om 100€ uit te geven aan een mooie Lian-Li of om zelf iets in elkaar te timmeren in aluminium. Ik zou het natuurlijk graag kunnen, maar dat gaat niet.
Ik heb mijn pc gekregen van mijn pa nu ongeveer 6j geleden. In die tijd was Pentium 3 aan een opmars bezig. Toen ik de configuratie zag, vond ik het allemaal klasse: lekker p3, genoeg ram, schone videokaart, grote hd en een 17" crt monitor wat spectaculair was omdat we op de eerste comp met 15" werkten. Ik was begonnen met een P3 500mhz Coppermine, 64 mb pc100 sdram, Riva tnt 2 32mb, Quantum Fireball van 8gig groot, goedkope flutboxjes en een cd-rom die 50x draaide, maar die ging al snel vervangen worden door een Toshiba dvd-rom die volgens hun site niet bestaat

En windows 98SE
Ondertussen is daar al veel aan veranderd: eerst 128 sdram, nu 256 sdram. Toen kwam die andere hd erbij van 8giga. Is een IBM schijf. Ik kreeg meer en meer interesse in computers. Al die hardware was om van te

Ik begon dan te kijken om mijn pc kast wat op te fleuren, wat eigenlijk niet kon omdat er niets van mogelijkheden waren. Maar goed, foto geschiedenis:
Dit was dus mijn eerste kast, vrij standaard, niets van uitbreidingsmogelijkheden voor fans ofzo. De tweede hd die er bij kwam stak ik in een 5.25" slot, gevolg was dat de hd maar aan 1 kant vastgeschroeft zat. Op zich niet slim:
Van binnen ook vrij standaard:
Toen kwam ik op het idee om er een 80mm fan in te hangen, die hing in mijn kast door middel van ijzerdraad:
Hij was stil, maar eigenlijk haalde het niet veel uit

Nouja dan maar zo gelaten. Tijdje geleden had mijn neef een Antec Super Lanboy gekocht en hij had dus zijn oude Q-tec kast over. Ik mag hem dus gebruiken. Ikke blij want het was eens iets anders dan die ouwe lelijke cheap-ass kast. Alles veranderd van kast en dit was het resultaat:
Binnenkant, sorry heb niet de ganse binnekant getrokken, had ondertussen al een 300watt voeding van CRS omdat mijn andere knetterde wanneer ik mijn pc opstartte

:
Wat zie ik: KABELS KABELS KABELS !!! Wat heb ik gedaan? Papierplakband gebruikt

:
Bij de kast van mijn neef, had hij van zijn broer nog een Antec blue led fan van 80mm gekregen, maar die paste er niet in

. Heb ik hem lekker overgekocht:
Vond ik toch wel de max, vooral het kleur en het effect langs de buitekant dan:
Jep jep, we blijven gaan. Ik kreeg er maar niet genoeg van. Het volgende dat ik deed was die domme IDE-kabels vervangen door lekkere Thermaltake rounded cables: 2x 60cm voor de hd's en rom's en 1x 90cm floppy. De 60cm versie voor de floppy hadden ze niet in voorraad en ik wilde geen 2 weken extra wachten:
Vond ik wel tof. In het begin ging mijn floppy niet meer, maar met de kabel es om te draaien, ging hij dan weer wel. Samen met mijn neef heb ik dan Sunbeam Led case feet gekocht:
Ik moest de gaatjes wat uitvijlen met een vijl. Heb ik gedaan met al mijn hardware er nog in en de stofzuiger. Stofzuiger mooi onder het gaatje gehouden en vijlen maar. Die kabeltjes vanbinnen mooi samengeplakt en op de onderkant vastgeplakt. Vond het zeer geslaagd. Alleen is het jammer dat wanneer je de comp opstart, de voetjes niet meer in het standje staan. Dus iedere keer wanneer ik mijn comp aanleg, comp naar voor schuiven en op het knopje drukken naar het gewenste standje. Ook vind ik het eigenlijk te hoog van de grond. Was mss mooier als de voetjes wat minder hoog waren

.
Toch mooi effect:
En hier met de kast open:
En laatste:
Ondertussen heb ik niet stilgezeten. Ik wacht al sinds 25/08/04 op mijn Titan HD cooler en mijn 2 Laserbeam's van Sunbeam. Die Sunbeams hebben ze dus niet in voorraad tot week 37

. Nouja, wachten dan maar.
Omdat een P3 500 toch beetje traag wordt voor me, ben ik aan het uitkijken naar een goedkope upgrade. Ephymerous kwam met het voorstel om een goedkoop mobo en een AMD te upgraden. Omdat ik geen geld heb voor nieuw ddr-ram enz, moest ik uitkijken naar een mobo die nog sd-ram ondersteund en toch nog tamelijk nieuw is. Het mobo wordt dus een ECS K7S5A van mijn vriendin. Het ondersteund sd-ram als ddr-ram dus dat zit goed. Hopelijk zal ik het kunnen krijgen van haar. Ze krijgt mijn mobo + proc. Ook moest ik dus een nieuwe cpu. Het word dus een AMD Athlon XP 2400+ omdat deze de laatste is die 266fsb heeft en dus geschikt is voor dat mobo.
Had hem graag nieuw gekocht, maar hij is duur als je hem boxed wil kopen! Ik wil ook boxed omdat ik er dan de koeler en casebadge bij krijg. Kan je mss flauw vinden maar als ik moet 80€ uitgeven aan een tray-versie en dan nog eens 20€ voor een koeler, dan is me dat teveel. Heb dus beetje rondgekeken op Marktplaats.nl en daar interessante aanbiedingen gevonden. Ondertussen heb ik de mogelijkheid om een tweedehands boxed te kopen voor 62€ uit Nederland. Maar ik ga eerst nog wat verder uit kijken. Wat ook ambetant is dat ik in België woon en als ik dus een overschrijving maak, dat ik daar serieuze kosten aan
doen:( .
Het enige dat ik nu nog moet doen is de ouders overtuigen van mijn lief voor de wissel en mijn ouders voor de aankoop.
Dus wanneer dit er komt zal ik hier weer verder posten. Wat ik zeker ga doen is een Fan mate kopen voor die klote Antec die bere veel lawaai maakt. Ik had de stilste pc en nu de luidste. Broertje heeft een lawaaierige Medion. Koelpasta zal ik dan ook kopen als die deal doorgaat.
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 44568 op 22-09-2004 20:41
]