[XP] Windows crashed herhaaldelijk*

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Ik heb windows XP pro en ook een groot probleem
Als ik bv gewoon zit te surfen,te spelen ofzo dan slaagt soms men PC over op een blauw scherm des doods en dan moet ik altijd opnieuw opstarten.
Nu eerst gaf gij aan dat het iets met een driverfout te maken had(de foutafhandeling na de boot)
en daarna iets van TiConnect zijn schuld

Ik redelijk kwaad,alles van die stomme Ticonnect eraf gegooid.
Nu is men PC wel geoverclocked van AMD 2500+ naar 3200+
en Vcore= 1.750 of 1.725 volt
en ik dacht zonet,yes van die stomme reboots af,niet hoor doet hij het gewoon opnieuw.

Ik heb:
een AMD 2500+ @ 3200+
A7n8X-X
2* 80 MM fans voluit op't moment toen
1* 92 mm fan voluit toenb
1* SP 97 als CPU koeling(CPU temp was met MBM5 = 37)
en een Ati 9200
1* 512MB DDR Apacer RAM
Aopen 300W voeding.
1* blauwe CCFL

Nu dacht ik eerst spyware. spybot search and destroy en Ad aware 6 late lopen,niets gevonden buiten de "gewone" zever.
Nu weet ik het echt niet meer en men "tweaksense" geeft ook geen bliepjes meer dus vraag ik jullie ten raad.

Zou het men voeding kunne zijn?
want zoja: Dan bouw ik morge die 360 W van chieftec er wel in(nog geen tijd gehad)

al men drivers zijn geinstalleerd ATI = 4.6 van ATI zelf dus geen omegas ofzo.
Moederbord= 1.007 BIOS
alle andere moederbord drivers zijn ook goed geinstalleerd

Ook norton geeft geen virus of dergelijke.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik denk niet dat het je voeding is, dan zou je last hebben van een bevriezend beeld en op momenten dat de voeding zwaar belast wordt (spelletjes, ...) en niet tijdens het surfen.

Probeer al je drivers te vervangen door de nieuwste versies. Dit zou normaal het probleem moeten oplossen als dit de oorzaak is.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
En geef de exacte BSOD meldingen hier eens weer. Norton geeft er bijv. onder omstandigheden ook wat....

[rml][ XP] stop 0x0000007f bij gebruiker met beperkte rechten*[/rml]

Verwijderd

ik heb dus ook heel veel last gehad van die blauwe schermpjes.
bij mij was het probleem dat de koeler op het moederbord met zoveel stof bedekt was, dat ie daardoor niet meer draaide. dus als ik ging gamen ofzo liep ie warm en *plof* blauw scherm en reboot

een advies, schoonmaak kan grote wonderen doen ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Probleem bji zulke situaties is, is dat het aan heel veel dingen kan liggen.

Probeer eens idd de foutcode op te schrijven die je ziet als je een BSOD krijgt. Het kan zijn dat bij jou aanstaat dat je systeem dan vanzelf opnieuw opstart, in dit geval moet je het volgende doen:

-Ga naar configuratie scherm
-open Systeem
-tabblad Geavanceerd
-Klik instellingen bij > Opstart- en herstelinstellingen
-vinkje weghalen bij De computer automatisch laten opstarten

Als het goed is kan je nu de foutcode opschrijven en in de Knowledge base opzoeken.

Suc6

Instagram / YouTube

• Entity_Razer
voorlopig nog geen foutmeldingen meer gehad...

maar dat is voorlopig(gisteren er dus 4 gehad)

Ik zal hem in't vervolg zeker opschrijven

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Entity_Razer
Ok,hij geeft
IRQ_NOT_LESS_OR EQUAL

en dan op een volgende regel

***STOP (x000000000A(0x0000000016,0x000000002,0x0000000000,0x8050062A)

Ik het het foutenrapport verzonden en ik krijg te horen dat het een driver probleem is.

Nu heb ik GEEN nieuwe drivers geinstalleerd enkel die TiCOnnect die eerder ook problemen gaf

Kan het nu zijn dat een achtergebleven driver van die softwrae nog in mijn systeem rondspookt en allerlei mayhem veroorzaakt?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 15:28
Volgens mij heb je je systeem gewoon te ver overgeclockt en draait ie nu niet stabiel meer. Probeer eerst weer eens stock snelheden te draaien om te kijken of dat je probleem niet is.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
clock hem eerst eens terug naar default waardes, om uit te sluiten dat het aan je OC ligt.

• Entity_Razer
Ik moet wel zeggen...
ik heb men Vcore nu op 1.72 staan
ipv 1.75V

Zou dit hier iets mee kunne te maken hebben(hij stond na gisteren (4 crashes) op 1.75 en toen geen probs gehad,enkel 44° IDLE met SP 97 en 92mm enermax :| ))

Misschien dat de CPU nog net WEL genoeg voeding krijgt om te functioneren zonder freezes ofzo maar wel er zo uitlsaagt ofzo?

Ik zal het straks(morge dus,bij de volgende boot) nog eens proberen(Vcore naar 1.75 en dan wat gaan spelen enzo)

Verwijderd

Het kan ook liggen aan software wat momenteel geinstalleerd is.

Een kennis had ook wel eens last van plotselinge reboots. Achteraf bleek dat een onderdeel van instantcopy (van pinnacle) de oorzaak was.

Ook in het begin toen winxp net uitkwam had ik zelf ook bsod's.
Oorzaak was easy cd creator 5.0.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Zet de CPU dan es gewoon op de standaard snelheid en VCore...... Dat is toch wel de moeite waard om te testen

Strava

• SayDay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik heb nog niet zo lang geleden hetzelfde probleem gehad als jij. Zie m'n draadje:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/927611

Bij mij lag het aan geheugen van een op zich goeie fabrikant, die echter niet op de Asus qualified vendors lijst voorkomt. Een incompabiliteitsprobleempje (galgje :P ) dus.

Het verschil tussen onze situaties is dat jouw geheugen wel Asus qualified is. Maar de spontane reboots en BSOD's (en de STOP-fouten die je krijgt) komen me wel errug bekend voor... :/

Dus mijn tips zijn:
- draai eens een keer Memtest86
- schroef je geheugen timings wat losser
Pagina: 1