Yamada DVX-6600 deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

mmm.. ik heb nu al 2 keer gehad ( in een paar maanden bezit) dat de speler hangt met een irri piep.

Dit tijdens een zelfgemaakte Divx5 + MP3 movie (via GordianKnot)... vreemd, maar een reboot werkt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje (en mijn excuses als het ergens al staat), ik lees hier en daar dat OGG niet wordt ondersteund, maar aan het begin van deze topic (beginpagina) staat dat de 6600 deze wel ondersteunt. Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Anders owrdt het wachten op de 6700 (die dan warschijnlijk wel duurder is en vol met bugs zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:10:ik lees hier en daar dat OGG niet wordt ondersteund
de yamada 6600 ondersteunt geen OGG. het is beloofd voor een toekomstige firmware upgrade, maar ik verwacht niet dat die er nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt dus wachten op de dvx-6700 die in december uit komt. Die ondersteund alles wel. Ook het .srt / .sub verhaal is dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.umax.co.uk/Web...ent/DVX-6700/DVX-6700.htm

voor specs. maar deze stond al in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:44
Kan iemand niet eens mailen met Yamada hoe het hiermee zit? Laten ze de dvx-6600 in de steek & gaan nu firmware's schrijfen voor de dvx-6700.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reply. Ik ga dan wachten op de DVX 6700, veel van mijn anime zijn OGM files. Hopelijk hebben ze dan ook MKV ondersteuning. Als ik het zo zie, zal die firmware update voor de 6600 niet zo snel komen, aangezien ze het al in MAART hebben aangekondigd, maar steeds niet hebben uitgebracht. Daarbij komt nog dat er in de review van de 6700 op de UMAX website, de OGG ondersteuning dikgedrukt wordt weergegeven. Om maar weer eens te benadrukken dat iedereen de 6700 moet kopen. Hopelijk is hij niet te duur (niet meer dan 120) wanneer deze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Hier wordt je als klant toch eigenlijk wel vreselijk kwaad om he.
Koop je een Yamada, je weet dat ie nog niet perfect is, maar er wordt je verteld dat ze met update's alles zullen verbeteren.

Maar neehoor, wat doen ze? Ze brengen gewoon een nieuwe speler uit waarin alles verbeterd is, wat verbeterd had moeten zijn met de firmware updates voor de 6600.

Echt hoor, wat een kutbedrijf is yamada dan zeg. Ze brengen op zich best een mooie speler uit, maar klantenservice ho maar.
Ik denk dan ook niet dat ik de 6700 zal kopen...

En verder hoor je ook echt nooit meer iets over:
Global Motion Compensation (GMC)
Quarter Pixel Compensation (Q-PEL)
B-frame

Wat toch echt wel ondersteund zou worden door de 6600 en nu zie ik het zelfs niet bij de specificaties staan voor de 6700 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:02
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 11:17:
Hier wordt je als klant toch eigenlijk wel vreselijk kwaad om he.
En dan te bedenken dat ik nog geen maand geleden de 6600 gekocht heb. 'k voel me ook wel genaaid. Ik heb nu ondertitels, maar die letters zijn zo breed dat als zinnen een beetje lang zijn dat hij ze zomaar midden in een woord afbreekt, heb je 2 lange zinnen dan heb je zelfs kans dat je een deel van de 2e zin mist in de ondertiteling.

Verder wel een goede speler voor niet al te veel geld. maar ik had achteraf beter de aldi divx speler (medion) kunnen kopen, zelfde functionaliteit (incl zelfde chip) voor 10 euries minder...

OGG support hoeft van mij nog niet zo nodig, de subtitle support (een goed werkende, dus geen hele breede letters waarbij je het gevoel krijgt dat er tussen elke letter een s p a t i e zit) vindt ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Packet bitstream issue with Xvid cannot be solved by MTK company.
It's a problem in combination of the chipset(MTK1389) with Xvid codec.
This is for all players using the MTK chipset solution.
About Subtitles there surely will be some changes in future but you cannot expect everything.
Limitation is not the size of the firmware but the size of the "Eprom"
it uses to handle all the features, for some operations it needs more physical memory it doesn't have.
So it cannot handle all features at the same time, to add additional features some others must be removed which is not a good solution at all.Background and Screensaver are using different memeory inside Firmware and they do not effect the amount of needed memory.
(Firmware size is 2MB and just 1.3 is used, so this is not the
limitation)
We have to wait what the next firmware will do and can bring to us.
We can only advise to MTK but they have to add and change things if possible.
Mijn bericht:
Hello,

Since the last firmware update the subtitle’s are much better, thanks for that!

But what about .sub support, centred subtitles, subtitle not disappearing. Is it possible to make that support? The EBODA player has the same chipset and memory, but that player has all that functions. I have read about the memory problem but you can remove the Yamada background and the Screensaver, then you have more memory over.

The problem with packed bitstream, the movies play like its 15fps. You can remove packed bitstream with Mpeg4 Modifier but it's irritating to remove packed bistream every time when you would like to watch a movie. Can this get fixed with a new firmware are is it a chip problem?

And how about ogg support (.ogg / .ogm) does it ever come?

Best regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
stel ogg support zou nog komen... ogm support zal cker niet komen... omdat dat totaal ander headers enzo heeft dan AVI... en als zo de DVX-6700 uit is, dan kunnen ze die firmware misschien hacken en dan op de DVX-6600 zetten :P, op het forum van MY-Yamada zijn er mensen die de DVX-6600 firmware hebben gehackt en zo hun eigen firmwares kunnen maken met veel verbeteringen :P... ik had hiervoor de DVX-6000 en ik voelde me ook genaaid toen de DVX-6600 uitkwam, maar toen ging die DVX-6000 kapot, net na de garantie :(, hij las nix meer.. toen toch weer n Yamada gekocht, omdat dat de enige DVD/MPEG-4 player is met analoge 5.1 output en die ene van philips de SA720 ofzo, maar die is meteen 170€... dus toch voor Yamada gekozen...

ik vind het wel een goed apperaat, hij is in ieder geval in alle opzichten beter dan mn oude :D..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 15 oktober 2004 @ 16:28:
stel ogg support zou nog komen... ogm support zal cker niet komen... omdat dat totaal ander headers enzo heeft dan AVI... en als zo de DVX-6700 uit is, dan kunnen ze die firmware misschien hacken en dan op de DVX-6600 zetten :P, op het forum van MY-Yamada zijn er mensen die de DVX-6600 firmware hebben gehackt en zo hun eigen firmwares kunnen maken met veel verbeteringen :P... ik had hiervoor de DVX-6000 en ik voelde me ook genaaid toen de DVX-6600 uitkwam, maar toen ging die DVX-6000 kapot, net na de garantie :(, hij las nix meer.. toen toch weer n Yamada gekocht, omdat dat de enige DVD/MPEG-4 player is met analoge 5.1 output en die ene van philips de SA720 ofzo, maar die is meteen 170€... dus toch voor Yamada gekozen...

ik vind het wel een goed apperaat, hij is in ieder geval in alle opzichten beter dan mn oude :D..
found ;)
ff reggen
thnx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 15 oktober 2004 @ 16:28:

Werken die updates goed? Of zijn ze erg buggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste codec om aftespelen (divx)???
een paar van mijn xvidjes schokken nog al en die wil ik dus wel omzetten.
of zou het aan mijn brander kunnen liggen? het zijn precies de films die ik naelkaar gebrand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

probeer eens Mpeg4 Modifier met die films(stukje terug)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 22:05
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 20:18:
Op deze site http://www.medvedek.org/pyps/ kun je un-official firmware downloaden.
Je kun dan kiezen tussen
a) kleine/grote subs
b) a + wijdere grotere subs
c) b + zonder grijze balk

Maar kijk wel uit dit is geen officiele firmware. Alles op eigen risico! >:)
iemand deze al geprobeerd? Geen grijze balken en hopelijk betere spatie en afbreekmomenten. Alleen wat bedoelen ze hier mee:

For the time being only Slovenian / Eastern Europe Ver.3 Firmware available. We have the lates version for Western Europe as well and we will bring it on our site as soon as possible.

Ik zat te denken om 10-09c te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Dat de firmware voor ons er nog niet is, dus even wachten denk ik

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mtz Wrote
made an small improvement for Yamada 6000 and 6600 regarding:
- menu in romanian
- better font for subtitles and menu.
- another logo and menu background

That was asked by few user from the forum and I made it for them. Also with another user (bladhaund) I improved the menu, romanian translation and subtitles for E-Boda.

The subtitle font for Yamada and E-Boda was created by me and support Central European (256 characters) and is an True Type Font called DivX Subtitle Big. Wink

In E-boda firmware the "DivX Subtitle Big" is for subtitle lines with maximum 39 characters/line without breaking the line, also for Yamada.
For people who wants 44 characters/line I created the ttf called "DivX Subtitle Little" Wink and is selectable from the E-Boda menu.

http://forum.softpedia.co...Attach&type=post&id=15230

http://my-yamada.co.uk/mo...bb422a0be9a322c0f55bf9192
--------------------------------------------------------
Dees heb ik geprobeerd en werkt perfect

alleen klien bugje in het geleudi harder en zachter als je een film draait

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:16:
alleen klien bugje in het geleudi harder en zachter als je een film draait
eeuh... wat is die bug nu precies? wordt het geluid automatisch harder en zachter tijdens het afspelen van een film? (dat lijkt me hoogst irri)

kan je iets precieser zijn?

bvd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahendriks schreef op 18 oktober 2004 @ 09:12:
[...]

eeuh... wat is die bug nu precies? wordt het geluid automatisch harder en zachter tijdens het afspelen van een film? (dat lijkt me hoogst irri)

kan je iets precieser zijn?

bvd 8)
nee de kleuren zijn zwart wit
dus als je em hoger lager zet lijkt het ff vreemd
heeft niets met geleuid te maken

is de interface van het geluid op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertiteling valt weg....

Hallo,

Als ik een divx/xvid film kijk valt de ondertiteling na 10 min weg. Met welk programma kan ik dit verhelpen en waar kan ik dit vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 08:30
volgens mij gaat het halve topic over dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Laatst online: 18:38

johanbarten

Fallout fanatic

heeft deze speler ook een ingang voor s-video?
Wil wel mijn laptop aansluiten op de TV, maar de TV kan niet overweg met s-video signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 14:37:
wat is de beste codec om aftespelen (divx)???
een paar van mijn xvidjes schokken nog al en die wil ik dus wel omzetten.
of zou het aan mijn brander kunnen liggen? het zijn precies de films die ik naelkaar gebrand heb.
Ik zou gewoon xvid gebruiken. Die kwaliteite is namelijk veel en veel beter dan divx. Als je de vorige 3/4 pagina's ff doorleest, weet je hoe je 'schokkende xvid' in normale xvid kan omzetten.
Ik heb dat trouwens zelf nog nooit gedaan, omdat ik me er toch niet zo aan irriteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
johanbarten schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:
heeft deze speler ook een ingang voor s-video?
Wil wel mijn laptop aansluiten op de TV, maar de TV kan niet overweg met s-video signalen.
Heeft volgens mij geen ingang.
Maar je kunt het toch ook doen met converters? Lees dit eens door:
De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb deze speler nu een tijdje...doet alles goed hij voelt soms een beetje gammel aan maar zolang hij heel blijft vind ik het goed

klein probleempje wat ik heb alleen is dat hij volgens mij geen .sub & .idx ondertitels ondersteund
dit zijn alleen wel de ondertitels die ik 9 van de 10 keer met de niewste films samen download

is hier al een oplossing voor of is er een manier om deze ondertiteling om te zetten naar .str?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:25:
keb deze speler nu een tijdje...doet alles goed hij voelt soms een beetje gammel aan maar zolang hij heel blijft vind ik het goed

klein probleempje wat ik heb alleen is dat hij volgens mij geen .sub & .idx ondertitels ondersteund
dit zijn alleen wel de ondertitels die ik 9 van de 10 keer met de niewste films samen download

is hier al een oplossing voor of is er een manier om deze ondertiteling om te zetten naar .str?
Die .sub & .idx file kan je omzetten met subrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif
---------------------------------------------------
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=148

Courtesy of Mtz

(IMG:http://www.my-yamada.co.uk/images/yamadalogo.jpg)
Yamada DVX-6000 & DVX-6600

(IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif) Modified firmware by Mtz. (IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif)
== Tested on my player ==

What's new:
- new logos (the Yamada brand moved to the right)
- OSD translation in romanian (many thanks to bladhaund) :coolspeak:
- removed bug at the volume indicator and at Mute On, Mute Off (bladhaund) in version 5_4
- amazing fonts for Menus and Subtitles Here was a LOT of work ( Mtz )

enjoy,
Mtz

Download
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=39
-----------------------------------------------
New firmware :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb je hem zelf al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er net 2 tellen op :D
en doet het :D

Geluid Up down en mute fixed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi die nieuwe firmware, duurde wel ietsje langer als dat ik gewend was :) waarschijnlijk door het nieuwe Backgroundje wat er veel beter uitziet dan dat blauwe :D

maar in de support en subs is dus niets gefixed,.

jammer dat ze zoveel met het uiterlijk bezig zijn en niet met andere opties die zich van binnen bevinden.

maja wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook de Yamada 6600 kopen, maar Mycom bied als alternatief de LG Electronics DV-8600H aan. Kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DV-8600h was er niet maar wel de DV-8600
zie info hier
http://www.videohelp.com/...0&Search=Search&#comments

Yamada 6600
info http://www.videohelp.com/...try=&orderby=Name&hits=25
Suc6 met vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:15:
[...]

Staat er net 2 tellen op :D
en doet het :D

Geluid Up down en mute fixed _/-\o_
Ik heb hem nu ook geinstalleerd.. ziet er toppie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Kan iemand wat screens hier posten hoe de subs enzo eruit zien.
Ik hoop dat er ooit een firmware word gemaakt waarbij de subs met xvid + ac3 niet wegvallen, dat vind ik het grootste probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 21 oktober 2004 @ 11:40:
Kan iemand wat screens hier posten hoe de subs enzo eruit zien.
Ik hoop dat er ooit een firmware word gemaakt waarbij de subs met xvid + ac3 niet wegvallen, dat vind ik het grootste probleem...
http://www.yamada6600.cjb.net/capture3.jpg

http://www.yamada6600.cjb.net/capture5.jpg

zo is het ongeveer waarbij het lettertype in de nieuwste verbeterd is vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:51:
[...]

http://www.yamada6600.cjb.net/capture3.jpg

http://www.yamada6600.cjb.net/capture5.jpg

zo is het ongeveer waarbij het lettertype in de nieuwste verbeterd is vind ik
Euhm, die screens heb ik genomen en dat is met een originele firmware... Dus die aangepaste firmware heeft dezelfde subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 21 oktober 2004 @ 14:21:
[...]

Euhm, die screens heb ik genomen en dat is met een originele firmware... Dus die aangepaste firmware heeft dezelfde subs?
sorry ;)
heb geen webcam hier ga kijken of ik me divx kan terug lussen naar me pc ;)

>>>Niet gelukt kan geen screens met subs geven O-) <<<

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 08:10 . Reden: lukt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb ook sinds gisteren een nieuwe Yamada DVX 6600 gekocht. Heb diverse films (.avi) gebrand met de bijbehorende .str subtitles. Deze zijn ook gelijknamig!!

Na de laatste update B5 (gedownloadt van deze site) te hebben geinstalleerd kan ik nog steeds geen ondertiteling zien.

Ik heb 2 films gebrand op een DVD+R, beide films hebben een .str ondertiteling bestand met dezelfde naam als de film.

Ook als ik het 'subtitle' knopje indruk op de afstandsbediening krijg ik een rondje met een streep erdoorheen-- werkt dus niet!

Heeft iemand een idee waarom dit zo is? Wellicht omdat ik meerdere films met ondertiteling op 1 disc heb gebrand ofzo?

Graag hoor ik van jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:52:
Hoi allemaal,

Heb ook sinds gisteren een nieuwe Yamada DVX 6600 gekocht. Heb diverse films (.avi) gebrand met de bijbehorende .str subtitles. Deze zijn ook gelijknamig!!

Na de laatste update B5 (gedownloadt van deze site) te hebben geinstalleerd kan ik nog steeds geen ondertiteling zien.

Ik heb 2 films gebrand op een DVD+R, beide films hebben een .str ondertiteling bestand met dezelfde naam als de film.

Ook als ik het 'subtitle' knopje indruk op de afstandsbediening krijg ik een rondje met een streep erdoorheen-- werkt dus niet!

Heeft iemand een idee waarom dit zo is? Wellicht omdat ik meerdere films met ondertiteling op 1 disc heb gebrand ofzo?

Graag hoor ik van jullie!!
Meerdere films met ondertiteling op 1 disc branden kan wel hoor... Weet je zeker dat ze precies dezelfde naam hebben? (hoofdletter gevoelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Er dus van uit gaande dat je srt bestandjes bedoeld ipv str, indien je dat doet en dus ook de subs namen gelijk hebt aan de film moet het werken.

Tot dat de subs bij de speler beter worden zet ik ze vast in de film zelf met behulp van Virt Dub en subtitle filter en brand ze daarna op een CD.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Flame17 schreef op 22 oktober 2004 @ 00:17:
Tot dat de subs bij de speler beter worden zet ik ze vast in de film zelf met behulp van Virt Dub en subtitle filter en brand ze daarna op een CD.
Welk filter is dat? Dat lijkt mij namelijk ook wel een handige oplossing... dan zitten ze er gewoon vast bij in.

Hoe lang duurt dat ongeveer per film bij jou? Ik neem aan dat je ze dan helemaal nieuw moet encoden of niet? Kost dat nog veel kwaliteitsverlies?

bvd voor je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Westereen schreef op 21 oktober 2004 @ 19:55:
[...]
Meerdere films met ondertiteling op 1 disc branden kan wel hoor... Weet je zeker dat ze precies dezelfde naam hebben? (hoofdletter gevoelig)
en zorg er ook voor dat de bestandnaam kort is, bijvoorbeeld:

Harry.Potter.Prizoner.of.Azkaban.DVDRip.Xvid.Done.CD1.avi
Harry.Potter.Prizoner.of.Azkaban.DVDRip.Xvid.Done.CD1.srt
Harry.Potter.Prizoner.of.Azkaban.DVDRip.Xvid.Done.CD2.avi
Harry.Potter.Prizoner.of.Azkaban.DVDRip.Xvid.Done.CD2.srt

hernoemen naar

hp3cd1.avi
hp3cd1.srt
hp3cd2.avi
hp3cd2.srt

Dan moet het zeker lukken (bij mij wel)... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FLAME17 schreef op 22 oktober 2004 @ 00:17:

Hallo,

Heb je ook een link waar ik Virt Dub en subtitle filter kan downloaden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

met zoeken ( Google) is dat wel te vinden, maar ik ben de lulligste niet dus wat ik doe:

http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101b

Is niet helemaal zoals ik het doe, vooral wat problemen met Ac3 geluid of vbr, maar als je dat tegenkomt kan je dat weer oplossen door het geluid uit de film te halen.

Ik gebruik dus Xvid of Divx om te compressen, audio doe ik meestal niks mee, tenzij hij te groot wordt voor 1 cd of als het AC3 geluid is.

Subtitler vind je dus ook op die site

Over dit hele gedoe las ik wel laatst iets leuks over de aanschaf van een Divxplayer, ik dacht dus even makkelijk een film met sub op cd te zetten :'( , ben er nu wel handig in geworden.

Pc( AMD Athlon XP 2500@3200) doet ongeveer een 30 minuten er over om een film te voorzien van een ingebrande sub, daarna nog even met Nero( als Data) en klaar is kees!

Edit: Virtul Dub is ook te zoeken op Doom9.

De kwaliteitsverlies is in mijn ogen minimaal, voordeel is dat je gewoon normale subs hebt en je niet zit te ergeren aan die afgebroken dingen zoals de 6600 ze op beeld tovert.

[ Voor 22% gewijzigd door Flame17 op 22-10-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
@Flame17 _/-\o_

Weet je zo of je dit met virtualdub ook gewoon met vobsub kan doen (zodat ik de srt's niet hoef om te zetten naar een ander formaat)? Lijkt me namelijk makkelijker... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Dat met srt naar ssa is precies 1 seconde werk, weet niet hoe dat met vobsub gaat.

srt laden in conversor, even instellingen goed zetten( 2 tellen werk) covert drukken: job finished >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt FLAME17,

ik zal het proberen, na 10 min valt mijn ondertitel namelijk steeds weg..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zonet ook maar eentje besteld bij de schlecker.....
75 euri :9 , je krijgt gewoon een acceptgirootje en geen verzendkosten :9 ...
Kan me nooit een buil vallen voor dat geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal

ik heb een probleem mischien kan iemand mij daar bij helpen ik heb een yamada divx player 6600 ben er wel tevreden mee maar als ik een nieuwe firmware installeer , en ik speel er een film mee of divx,xvid ontstaan er groene stukken in het beeld en de kleuren zijn er ook zowat niet te zien . alleen firmware 1,2 zijn wel oke maar ,bij firmware versie 3 begint de ellende al sneeuwerig beeld ,firmware versie 4 en 5 zie je lichtgevend groen ,geel in het beeld niet echt zoals het hoord . mischien doe ik iets verkeerd of instellingen veranderen of hij is naar de klote WIE O WIE WEET HIER IETS MEER OVER TE VERTELLEN OM DIT EUVEL TE VERHELPEN

bij voorbaat dank

ant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb je na het updaten ook je defaults instellingen geladen ?. Zo nee, doe dat even (kan alleen als er GEEN cd /dvd in de speler zit), dan moet het wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 21:51:
hoi allemaal

ik heb een probleem mischien kan iemand mij daar bij helpen ik heb een yamada divx player 6600 ben er wel tevreden mee maar als ik een nieuwe firmware installeer , en ik speel er een film mee of divx,xvid ontstaan er groene stukken in het beeld en de kleuren zijn er ook zowat niet te zien . alleen firmware 1,2 zijn wel oke maar ,bij firmware versie 3 begint de ellende al sneeuwerig beeld ,firmware versie 4 en 5 zie je lichtgevend groen ,geel in het beeld niet echt zoals het hoord . mischien doe ik iets verkeerd of instellingen veranderen of hij is naar de klote WIE O WIE WEET HIER IETS MEER OVER TE VERTELLEN OM DIT EUVEL TE VERHELPEN

bij voorbaat dank

ant
Je moet in de setup de instellingen ff resete/op default zetten. Dan is het waarschijnlijk weer goed denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil jullie bedanken voor de tip , het is oke nu

vriendelijke groet

ant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firm, grote en kleine subs zijn tegelijk erin gepropt :)

http://board.softpedia.co...c=148&view=findpost&p=599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die firmware die je linkt. Ik lees daar hetvolgende:

-the small subtitle font is with the default grey background (that is needed for readable subtitles) and support up to 50 characters/subtitle line
- the big subtitle font is without grey background and support up to 44 characters/subtitle line. The size is similar from television programs and DVD movies.

Houdt dit in per regel of in totaal? Ik heb nog firmware 3 erop staan en ik geloof dat er daar 36 of 37 tekens per regel mogelijk is met een totaal van 60 tekens over 2 regels. Is dat met deze firmware nu meer (50 tekens per lijn) of dus minder (50 over 2 lijnen) Ik heb liever geen ondertiteling die over 3 lijnen gaat, dat lijkt me heel vervelend, vandaar heb ik ook nog steeds FW3 erop staan.

En ik ben heel benieuwd naar het nieuwe achtergrondplaatje...is hier al een screen van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtergrond
http://home.planet.nl/~feer0011/Imagen000.bmp
1.2mb groot origineel

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/Imagen000.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:25
Ziet er mooi uit dat scherm. Kan ik deze fw gewoon branden op een cd en dan flashen
zoals een 'officiele' fw van Yamada zelf??

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polson schreef op 25 oktober 2004 @ 10:02:
Ziet er mooi uit dat scherm. Kan ik deze fw gewoon branden op een cd en dan flashen
zoals een 'officiele' fw van Yamada zelf??

_/-\o_
de zip downloaden
uitpakken
de iso op cdrw branden(wel de cd sluiten)
de cdrw in speler
aanwijzingen op scherm volgen
en voila :)
:Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm...vind het maar een lelijk plaatje..daarvoor hoef ik dus niet up te daten, als iemand nou nog info heeft over de subs dan zou het helemaal mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ik vind um niet gek :9~
Kan iemand ook een screen maken hoe die subs er uit zien, met die aangepaste firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 25 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Ik vind um niet gek :9~
Kan iemand ook een screen maken hoe die subs er uit zien, met die aangepaste firmware versie?
kan helaas me dvd niet terug sturen naar me pc :(
geen webcam :P
geen photo ding
maar echt ze zijn super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je switchen tussen grote en kleine subs ofzow met die nieuwe firmware?
big and small???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:29
Ik las op het softpedia forum dat er iemand een probleem had met zijn speler na het flashen met deze illegale update.
Zijn er hier ook mensen waar de speler niet zo werkt als hij zou moeten?
Ben nog een beetje voorzichtig met flashen, heb mijn speler nog geen week: p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 21:52:
kan je switchen tussen grote en kleine subs ofzow met die nieuwe firmware?
big and small???
kan je van te voren zeggen
Small = met grijze achtergrond
big is echt super

nog geen vastloper gehad _/-\o_

thnx god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, eindelijk de dvx-6600 in de pocket :)

Hij loopt tot nu toe lkkr, de laatste (officiele) firmware staat er nu op. Alleen heb ik nog steeds een probleem met het afspelen van I Robot (is door MPEG 4 modifier gweest) en het is de release van Done. In de MPEG 4 modifier heb ik 4:3 pal aangevinkt en "unpack" aangevinkt. De film als een ander bestand opgeslagen en deze op cd gezet. Hij loopt het meerendeel van de tijd goed, maar er zijn stukjes dat de film een beetje haperend afspeeld. (ditzelfde heb ik met shrek 2 (brutus) op het begin. Als shrek en fiona op het strand zitten en het water van de zee over hen heen valt) Shrek 2 heb ik niet door de MPEG 4 modifier ghaald.

Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld, of gebruik ik het MPEG 4 modifier programmaatje verkeerd? Of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook btw wat last met afgekapte ondertitels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken een yamada 6600 te gaan kopen.

Nu heb ik vandaag en gisteren jullie Yamada DVX-6600 forum doorgelezen, en mijn grootste probleem is wel ondersteuning van QPel. Ik meende dat de yamada 6600 hiervoor al ondersteuning had, maar de praktijk blijkt dus toch anders te zijn.

Mijn vragen aan jullie:
1. met welk progje kan ik zien of er in een xvid sprake is van Qpel? B.v. houdt in het programma Avicheck de aanduiding QuarterPixel: No in dat het niet gaat om Qpel of is dat helemaal wat anders?

2. met welk progje kan ik een xvid waarbij er sprake is van Qpel de xvid recoderen en hoe gaat dat in zijn werk (met welke instellingen?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 09:33:

Nu heb ik vandaag en gisteren jullie Yamada DVX-6600 forum doorgelezen, en mijn grootste probleem is wel ondersteuning van QPel. Ik meende dat de yamada 6600 hiervoor al ondersteuning had, maar de praktijk blijkt dus toch anders te zijn.

Mijn vragen aan jullie:
1. met welk progje kan ik zien of er in een xvid sprake is van Qpel? B.v. houdt in het programma Avicheck de aanduiding QuarterPixel: No in dat het niet gaat om Qpel of is dat helemaal wat anders?

2. met welk progje kan ik een xvid waarbij er sprake is van Qpel de xvid recoderen en hoe gaat dat in zijn werk (met welke instellingen?)

1. Ik meen dat dit met met het programmaatje Gspot gedaan kan worden. Nog nooit bij Qpel geprobeerd...

2. Ik denk dat dit mogelijk is me Virtualdub (Mod). Heb echter geen idee hoe dit proggie werkt.. zal je iemand anders voor moeten vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook anderen gaan zich nu met firmware bezig houden dit vond ik vandaag
-----------------------------------------------------

podtalje wrote
I have made a new firmware (actually 3) with new fonts.

http://freeweb.siol.net/podtalje/podtalje_V2.zip

The default font height is 35 and I removed two lines from the top
and one line from the bottom so the actual size is 32px which is the
maximum size for displaying in three lines. As most of the subtitles are in one or two lines, it is possible to display this subtitles a little lower.

Inside the file are three firmwares:
- podtalje_V2 (font1 and font6 are replaced so all the characters are supported. The "problem" with this firmware is that size 32 for Font1 is a little too big and there are some small points around some characters in Preference menu (subtitles are OK). I use this firmware without problem but if you are very picky, I also prepared two other firmwares.

- podtalje_V2 EE
Only Font6 is replaced so bigger fonts will only be if you select Eastern European MPEG4 subtitles.

- podtalje_V2 Normal
Font6 is replaced with bigger fonts from Font1. You have to choose Eastern European for MPEG4 subtitles but subtitles will actually be Normal.

I also replaced some characters with wider ones for better centering with DirectSub (new version will be available tomorrow).

meer info http://my-yamada.co.uk/mo...621c0aacbf63f7e8a32#13638
--------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Eddos schreef op 25 oktober 2004 @ 21:56:
Ik las op het softpedia forum dat er iemand een probleem had met zijn speler na het flashen met deze illegale update.
Zijn er hier ook mensen waar de speler niet zo werkt als hij zou moeten?
Ben nog een beetje voorzichtig met flashen, heb mijn speler nog geen week: p
Ik heb het hier gewoon gedaan. 'k kan niet anders zeggen dan dat ik er zeker geen spijt van heb! Subs zijn nu (bij kleine lettertype) lekker lang (50 tekens, 'k heb nog geen regel gehad die afgebroken werd). Persoonlijk vindt ik die grote letters niet zo geweldig (kan je instellen in het menu of je grote, 44 tekens, of kleine, 50 tekens, wilt hebben voor je subs). Ik stoor me niet zo aan die grijze balk. Deze is immers doorzichtig.

Ik kan iedereen aanraden deze firmware te branden en te flashen! Je krijgt er vast en zeker geen spijt van!!!

edit:

en dan heb ik het over de modded firmware van http://board.softpedia.co...c=148&view=findpost&p=599

[ Voor 10% gewijzigd door ahendriks op 27-10-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in bezit van een Yamada 6000. Maar denk erover om een 6600 aan te schaffen om de volgende punten:

- ondertitels beter leesbaar (met grijze achterbalk)
- QPel ondersteuning
- hier wordt tenminste nog aan firmware gewerkt (desnoods gehackte)

Is dit een verstandige keuze of kan ik beter een andere divx speler aanschaffen... iemand anders de stap van 6000 naar 6600 gezet en daar spijt of juist niet van... graag jullie mening :)

edit:

natuurlijk dan wel een alternatief die ook zo lekker goedkoop is ;) (75 eurootjes)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:20:
Ik ben nu in bezit van een Yamada 6000. Maar denk erover om een 6600 aan te schaffen om de volgende punten:

- ondertitels beter leesbaar (met grijze achterbalk)
- QPel ondersteuning
- hier wordt tenminste nog aan firmware gewerkt (desnoods gehackte)

Is dit een verstandige keuze of kan ik beter een andere divx speler aanschaffen... iemand anders de stap van 6000 naar 6600 gezet en daar spijt of juist niet van... graag jullie mening :)

edit:
natuurlijk dan wel een alternatief die ook zo lekker goedkoop is ;) (75 eurootjes)
Ik heb niet de stap gemaakt van de 6000 naar de 6600, maar ben meteen begonnen bij de 6600. Ik kan je wel vertellen dat Qpel nog steeds niet ondersteund wordt (ook al staat het bij de specs).

Aan de firmware wordt iid (nog!) gewerkt. Ik gloof dat er in december de 6700 uitkomt, waardoor het onzeker is of er nog wel firmware (officiele) updates komen voor de 6600..

Misschien kan je beter wachten op de 6700.. Ik ben wel voor de 6600 gegaan (een weekie trug.. maar dat kwam meer door mijn ongeduldigheid, en de lage kosten van de 6600 op dit moment :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

Ik heb niet de stap gemaakt van de 6000 naar de 6600, maar ben meteen begonnen bij de 6600. Ik kan je wel vertellen dat Qpel nog steeds niet ondersteund wordt (ook al staat het bij de specs).

Aan de firmware wordt iid (nog!) gewerkt. Ik gloof dat er in december de 6700 uitkomt, waardoor het onzeker is of er nog wel firmware (officiele) updates komen voor de 6600..

Misschien kan je beter wachten op de 6700.. Ik ben wel voor de 6600 gegaan (een weekie trug.. maar dat kwam meer door mijn ongeduldigheid, en de lage kosten van de 6600 op dit moment :) )
Software update mogelijkheid voor toekomstige formaten, stond dat niet in de gebruiksaanwijzing?
Het lijkt wel of ze gewoon een nieuwe machine in de winkel gooien zodra er nieuwe codecs uitkomen :r laat die ouwe machines maar verotten.

Dan stuur ik mooi dat ding terug onder mom van hij doet het niet meer goed, garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif
Courtesy of Mtz

What's new:

2 Firmwares:

1. Yamada_1250_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.
Attached File Yamada_1250_v1_Mtz.zip ( 1.71mb ) download ->
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=50

1. Yamada_1252_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
Albanian, Danish, Dutch, English, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish.
Attached File Yamada_1252_v1_Mtz.zip ( 1.71mb )download->
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=51

3. Menu translations updated for the languages code pages 1250 & 1252.

Download the firmware for your language to see the subtitles and the menu in your language displaying correct !

Subtitles characteristics in the present firmware:
The big font can display up to 43 characters/line and the size is very similar to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines. No annoying grey background! :coolspeak:

The small font can display up to 50 characters/line and the size is small compared to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines and/or 88 characters. The gray background is present because the font is small.

The others improved characteristics by Mtz of the firmware are included.

enjoy,
Mtz

Info @ http://board.softpedia.co...=148&st=0&p=617&#entry617

--------------------------------
Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 09:33:

Mijn vragen aan jullie:

Kan iemand mij verder helpen pls??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 18:01:
[afbeelding]
Courtesy of Mtz

...
oke... heb die iso op cd gefikt...
dummy, ZDVX6000.BIN, ZDVX6600.BIN komen er dan op te staan...

voer de cd in de speler... krijg alleen root op mn tv te zien.. en er gebeurd nix...
hoe krijg ik de nieuwe firmware erop...

[ik heb de nieuwste off. firmware er wel op gekregen...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
1. Dat zie je met avi-check (link heb ik zo niet, zet ik morgen in de startpost neer)
2. Dat doe je met virtual-dub ofzo, daar kan ik je niet mee helpen. Kan je zelf ook wel proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 20:16:
[...]

oke... heb die iso op cd gefikt...
dummy, ZDVX6000.BIN, ZDVX6600.BIN komen er dan op te staan...

voer de cd in de speler... krijg alleen root op mn tv te zien.. en er gebeurd nix...
hoe krijg ik de nieuwe firmware erop...

[ik heb de nieuwste off. firmware er wel op gekregen...]
Je moet de cd wel afsluiten... weet niet of je dat hebt gedaan... (tip neem een cd-rw scheelt je weer een cd-r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand een mirror maken voor dit mtz firmware?
ik krijg m maar niet te pakken, deheletijd maat 1 bite????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:33:
kan iemand een mirror maken voor dit mtz firmware?
ik krijg m maar niet te pakken, deheletijd maat 1 bite????
Hmm doet het wel hoor :?

Mirror: http://www.yamada6600.cjb...of/yamada_1252_v1_Mtz.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 27 oktober 2004 @ 21:44:
[...]

Je moet de cd wel afsluiten... weet niet of je dat hebt gedaan... (tip neem een cd-rw scheelt je weer een cd-r)
yup :)
CD afsluiten en cdrw ;)
en natuurlijk voor dat je update :D chekn of de files er opstaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe firmware verandert helemaal niks aan de beeldkwaliteit van de speler of wel?
En wat betreft die subs, veranderen die nu ook bij het afspelen van dvd's of alleen divx?
En laatste vraagje, hoe switch je tussen subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 02:51:
Die nieuwe firmware verandert helemaal niks aan de beeldkwaliteit van de speler of wel?
En wat betreft die subs, veranderen die nu ook bij het afspelen van dvd's of alleen divx?
En laatste vraagje, hoe switch je tussen subs?
geloof dat de tekens nu goed kopen voor elk land
d8 dat de subs voor dvd niet gewijzigd worden

je kan proberen

Film.avi
Film.nl.srt
Film.eng.srt

of het werkt weet ik nog niet
maar suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig zeer tevreden over de nieuwste Mtz firmware !
Die subs (en de keuze tussen groot en klein) is (eindelijk) een verademing !
Had alleen een probleempje na het instellen van m'n settings (uiteraard eerst de defaults terug ingeladen): m'n beeld werd volledig groen als ik het volume een aantal trapjes liet zakken en bijgevolg liep de player vast.
Opnieuw fabrieksinstellingen geladen en dan deed ie 't wel zonder probleem.
't Probleem stelde zich - raar maar waar - als ik het Nederlands instelde bij OSD Taal in het menu. Alles terug gezet zoals 't stond behalve de taal op Engels laten staan en hij liep weer perfect...

Als je wil kiezen tussen grote of kleine subs, moet je dit doen voor je de avi opstart, anders is de preference page niet toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker deze mtz firmware is na mijn idee bij 100% compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:51:
zeker deze mtz firmware is na mijn idee bij 100% compleet ;)
Worden subs ook al gecentreerd dan? Dit mis ik namelijk nog met de versie die ik nu heb, verder vindt ik alles perfect... :P

[ Voor 5% gewijzigd door ahendriks op 28-10-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahendriks schreef op 28 oktober 2004 @ 14:57:
[...]

Worden subs ook al gecentreerd dan? Dit mis ik namelijk nog met de versie die ik nu heb, verder vindt ik alles perfect... :P
hmz nee ze beginnen links net als normale subs op tv
ik vind dat geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die deze firmware geprobeerd hebben zie. http://www.yamada6600.cjb...of/Yamada_1252_v1_Mtz.zip
En is er iemand die daar eens een screen kan van tonen.
Hoe ziet dat er nu uit met de ondertitels en worden die nog afgebroken of staan die nog steeds in 3 lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:45:
Zijn er nog mensen die deze firmware geprobeerd hebben zie. http://www.yamada6600.cjb...of/Yamada_1252_v1_Mtz.zip
En is er iemand die daar eens een screen kan van tonen.
Hoe ziet dat er nu uit met de ondertitels en worden die nog afgebroken of staan die nog steeds in 3 lijnen.
Ik heb de v1 nog geinstalleerd thuis. 'k heb er een paar afleveringen van Joey mee gekeken met ondertiteling. Deze waren allemaal zeer goed te lezen.
Er is ondertussen een v2 uitgekomen. Deze ga ik dit weekend flashen. Geen idee wat ze precies veranderd hebben, maar gewoon proberen en dan zie je het wel.

Een screen er van tonen doe ik niet. Probeer het maar gewoon, als het niet bevalt kan je altijd terug naar de orginele firmware! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste firmwire op mijn yamada gezet en de ondertitels zijn nog beter dan de vorige versies.
Enkel bij setup de 2de bij het luidsprekertje blokkeerd de yamada,even afzetten en weer aanleggen en het is weer in orde.
De ondertitels van groot naar klein lukt mij niet,dus met het grijze balkje.
Wie weet wat ik moet doen om de ondertitels te verzetten naar klein met grijs balkje.En wanneer komt die 2de versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze firmware op mijn Yamada 6600 gezet en deze versie is goed Yamada_1252_v2_Mtz.zip
Ik kan nu wel de ondertitels in het klein en in het groot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis gewoon een top Firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlwaysConnected.En hoe zit dat nu met die B-frames en die Q-pel,word dat ook nog opgelost.
Weet jij daar iets van want het is dat toch die enkele films vertaagd van beeld.
Over die laatste firmware ben ik wel tevreden,wel jammer dat de grote ondertitels ook niet in een grijs balkje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 22:05
Bij films met ac3 geluid valt nog steeds de ondertiteling na een tijdje weg. De film op slow drukken werkt bij mij niet en is niet de juiste oplossing. Zijn er inmiddels al mogelijkheden om de ondertitels wel te behouden bij ac3 films anders gaat mijn spelertje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 21:54:
AlwaysConnected.En hoe zit dat nu met die B-frames en die Q-pel,word dat ook nog opgelost.
Weet jij daar iets van want het is dat toch die enkele films vertaagd van beeld.
Over die laatste firmware ben ik wel tevreden,wel jammer dat de grote ondertitels ook niet in een grijs balkje staan.
B-frames en Q-pel weet ik niets van :(

en ik ben juist zeer te vreden dat de subs groot niet met grijs zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:25
llpineapple schreef op 30 oktober 2004 @ 12:54:
Bij films met ac3 geluid valt nog steeds de ondertiteling na een tijdje weg. De film op slow drukken werkt bij mij niet en is niet de juiste oplossing. Zijn er inmiddels al mogelijkheden om de ondertitels wel te behouden bij ac3 films anders gaat mijn spelertje terug
http://www.my-yamada.co.u...8a8bd4a313be54512e78e98da
Hier staat een oplossing. Ik heb het bij een film geprobeerd en daar leek het te werken(heb helaas nog geen tijd gehad de hele film te bekijken), maar voor zover ik kon zien vielen de ondertitels niet weg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Courtesy of Mtz

What's new:

2 Firmwares:

1. Yamada_1250_v3_Mtz. Firmware suitable for this languages:
English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.
Attached File Yamada_1250_v3_Mtz.zip ( 1.71mb )http://board.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=59

2. Yamada_1252_v3_Mtz. Firmware suitable for this languages:
Albanian, Danish, Dutch, English, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish.
Attached File Yamada_1252_v3_Mtz.zip ( 1.71mb ) http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=61

3. Yamada_1251_v3_Mtz. Firmware suitable for this languages:
Bulgarian, Belorussian, English, Macedonian, Moldavian, Russian, Serbian and Ukrainian. (moldavians don't read and write in romanian ? :D )
Attached File Yamada_1251_v3_Mtz.zip ( 1.71mb )
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=63

4. Menu translations updated for the languages code pages 1250 & 1252.

5. (in .v3) Removed that BIG "E" from Subtitles Size > Big E Subtitle.
Solved few bugs from OSD Menu (English and Romanian).

6. Added support for Slavonic Cyrillic (Code Page 1251) language.

Download the firmware for your language to see the subtitles and the menu in your language displaying correct !

Subtitles characteristics in the present firmware:
The big font can display up to 44 characters/line and the size is very similar to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines. No annoying grey background! :coolspeak:

The small font can display up to 50 characters/line and the size is small compared to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines and/or 88 characters. The gray background is present because the font is small.

The others improved characteristics by Mtz of the firmware are included.

enjoy,
Mtz
----------------------
doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Zag het vandaag net staan op softpedia. Mtz heeft nu ook firmware aangepast voor de elta 8883A.
Ik zal binnenkort de Mtz firmware's ook eens proberen. Yamada kan hier een voorbeeld aan-nemen, de laatste firmware update is al bijna 2 maand geleden. (2 maand min 1 dag :P )

EDIT:
Mijn mirror'tje: http://www.yamada6600.cjb...of/yamada_1252_v3_Mtz.zip

Heeft iemand Yamada_1252_v2_Mtz.zip nog op zijn harde-schijf? Die mis ik nog...

[ Voor 22% gewijzigd door Westereen op 01-11-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 31 oktober 2004 @ 12:59:
[...]

Zag het vandaag net staan op softpedia. Mtz heeft nu ook firmware aangepast voor de elta 8883A.
Ik zal binnenkort de Mtz firmware's ook eens proberen. Yamada kan hier een voorbeeld aan-nemen, de laatste firmware update is al bijna 2 maand geleden. (2 maand min 1 dag :P )

EDIT:
Mijn mirror'tje: http://www.yamada6600.cjb...of/Yamada_1252_v3_Mtz.zip

Heeft iemand Yamada_1252_v2_Mtz.zip nog op zijn harde-schijf? Die mis ik nog...
yup heb ik wel d8 ik

zal em ff mirroren
http://home.planet.nl/~feer0011/Yamada_1252_v2_Mtz.zip

staat er

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlwaysConnected
Wat is nu het verschil firmware 3
tegenover firmware 1+2
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste