Yamada DVX-6600 deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
BartNL schreef op 20 juli 2004 @ 21:47:
[...]

Dit is niet waar. Je kunt er ook interleaving problemen mee oplossen of andere afwijkingen in de AVI struktuur.
Dat klopt inderdaad, maar in de context van dit topic was dit alleen een oplossing voor dit probleem. Voor alle andere genoemde problemen, zoals q-pel of gmc verwijderen moet er ge-re-encoded worden. Maar de direct stream functie kan inderdaad ook voor andere dingen erg nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zie 't somber in met het komen van de 'echte' firmware. 'k vraag me heel sterk af of ze d'r eigenlijk nog wel mee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waarom deze speler sommige subtitles niet meer toont midden in een film. Mijn eerste gedacht was een fout in de srt file, maar er lijkt niks aan verkeerd. Wat is een goede 'srt-checker' ? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:38:
Weet er iemand waarom deze speler sommige subtitles niet meer toont midden in een film. Mijn eerste gedacht was een fout in de srt file, maar er lijkt niks aan verkeerd. Wat is een goede 'srt-checker' ? thx
lees het begin van deze topic/deel2 ...
het vervangen van de AC3 stream door mp3 loste bij mij alle problemen op ivm wegvallen der subs... ;)
tip kwam van "polson" en vind je terug op pagina 1...

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RIP Yamada 6600.

Ongeveer een week nadat ik hem binnenkreeg was het gedaan met de pret. Eerst werkten DVD, DivX/XviD en MP3's prima. Wel dezelfde eigenaardigheden en missende zaken die iedereen hier heeft, maar daar was mee te leven.

Maar na een week was het op. DVD's en XviD's die het eerst prima deden, speelden niet meer. DVD's schokten iedere seconde, XviD's speelde 2 seconden en dan liep het ding vast. Daarnaast was er bij zowel DVD's als XviD's geen geluid. MP3's geven ook geen geluid meer.

Doos op weg terug naar Eynstein. Hopelijk krijg ik snel een nieuwe, of anders mijn knaken retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze afgelopen maandag binnen gekregen (Schlecker) en tot nu toe slikt ie alle soorten dvd's, cd's die ik in de afgelopen 5 jaar heb verzameld.

Hmm...hoop dat ie dan wel voldhoudt...want er is nog heel wat uitval als ik dit forum zo lees.

Het is in ieder geval een hele verbetering t.o.v de bejaarde cyberhome die ik hiervoor had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net binnen gekregen. Met veel moeite het plastic 'beschermstikkertje' er af gehaald. Bij het afspelen van een dvd vond ik hem behoorlijk luidruchtig, met name aan het begin van een dvd. Bij sommige cd's hoor ik ook af en toe een tik.
Ik had snel een dvd rw gebrand met een aantal divx'en, maar daar krijg ik de melding 'unknown disc' bij. Ik had ze snel met packet writing software van sonic gebrand. Moet ik een dvd rw met nero branden of herkent hij geen rw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

je moet je RW als normale CD branden.. packet writing ondersteund hij niet (dat is toch dat je RW als het ware werkt als een floppy / harddisk? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:39:
Ik zoek een divx voor mijn moeder maar twijfel welke nu het beste is.
Is dit ding nu goed of niet?
Bestaat er een uber speler?
Als je moeder goede subtitles belangrijk vind kan ze beter geen DivX speler nemen. Als ze de subtitles kan missen is de Yamada/Elta een goede keus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00ha:
lees het begin van deze topic/deel2 ...
het vervangen van de AC3 stream door mp3 loste bij mij alle problemen op ivm wegvallen der subs...
tip kwam van "polson" en vind je terug op pagina 1...
thx, werkt. na het lezen van een tiental pagina's van de eerste topic had ik het al opgegeven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg weinig last van subtitles die niet werken...

Het ligt bij mij aan :
Ac3-XVID combo
maar meestal door brakke subs gemaakt door fansubbers... ;).

Ik maak 3 subtitle sporen (onbewerkt, submagic, en submagic +directsub).

Af en toe valt er toch nog een stukje weg, of gaan de subs te snel omdat ze ingekort zijn... Maar om nou te zeggen dat de subtitle support onbruikbaar is gaat me te ver.

Ik ben nog tevreden.

Submagic 0.33:
http://members.chello.nl/...submagic/bin/SubMagic.zip

DirectSub
http://freeweb.siol.net/podtalje/directsub.zip

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft hij het op de eerste dag al begeven. Vanmorgen heb ik kort even gekeken hoe het beeld was en toen was het beeld scherp zowel bij divx als normale dvd's. Toen ik vanmiddag dezelfde films wilde bekijken stoorde het beeld enorm, alsof er sprake is van een slecht ontvangst. Het rare is dat het menu en de ondertitels haarscherp zijn. Alles nagekeken, maar het ligt niet aan de instellingen of de kabels.
Ik denk dat ik hem maar weer op laat halen en waarschijnlijk een yakumo ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 15:43
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 10:46:
Ik heb hem net binnen gekregen. Met veel moeite het plastic 'beschermstikkertje' er af gehaald. Bij het afspelen van een dvd vond ik hem behoorlijk luidruchtig, met name aan het begin van een dvd. Bij sommige cd's hoor ik ook af en toe een tik.
Ik had snel een dvd rw gebrand met een aantal divx'en, maar daar krijg ik de melding 'unknown disc' bij. Ik had ze snel met packet writing software van sonic gebrand. Moet ik een dvd rw met nero branden of herkent hij geen rw?
Hahahahha dat stickertje was inderdaad kut, zeker aangezien de lade niet al te stevig aanvoelt :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 23 juli 2004 @ 13:13:
[...]

Als je moeder goede subtitles belangrijk vind kan ze beter geen DivX speler nemen. Als ze de subtitles kan missen is de Yamada/Elta een goede keus denk ik.
Ik heb hem gisteren al besteld, subs is alleen belangrijk als het haki taki talen zijn :) Engels geen probleem.
Belangrijker is dat hij alles afspeeld en goed beeld geeft etc.
We zullen zien anders gaat hij zo weer terug naar Schlecker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahahha dat stickertje was inderdaad kut, zeker aangezien de lade niet al te stevig aanvoelt
Het nut van die stikker is voor mij volstrekt een raadsel. Maar goed, hij gaat weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je nog een speakertest doen op de 6600 ik had hiervoor een 6000 en daar kon je het surround sound systeem op checken of het goed stond,ik wil dit ook eens testen op de 6600 maar ik vind het niet,weet iemand of deze optie ook op de 6600 staat en indien ja waar ik hem kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Zelf nog niet al te veel problemen meegemaakt...

Echter, onlangs een divx op dvd gezet en deze speelde niet af, alleen de ondertitel liep verder (het file menu was te zien). Het betreft een divx 5.0 van ongeveer 1200 MB, bitrate 1284 kb/s. Heb de yamada 6600 van de laatste firmware voorzien...

Iemand suggesties??

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu toch wel een erg kut probleem. Volgens mij is het al eens besproken, maar kan het zo snel niet meer vinden.

Ik heb hier een film (dvd) die je via verschillende angles kan kijken. Blijft er nu dus de hele tijd een tekentje rechtsbovenin beeld staan, die dus zegt welke angle je aan het bekijken bent 8)7

Kan dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het geval dat mensen het nog niet wisten. (Misschien kan dit ook in de startpost vermeld worden)

De Yamada 6600 heeft dus WEL support voor multiple subtitles (Beta firmware v3).
Het werkt zo:
Noem de files als volgt:
Filmtitel.avi
Filmtitel.ned.srt
Filmtitel.eng.srt
Filmtitel.fr.srt
Vervolgens kan je met de subtitle knop op de afstands bediening selecteren welke subs je wilt zien.

Ik heb dit net zelf getest en het werkt. :)

Dit kan overigens ook gebruikt worden om te kiezen tussen een voor de beta firmware aangepaste srt (gecentreerde subs en karakter limiet aanpassingen. Zie: http://podtalje.si.eu.org/) en een originele srt file.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg :( yamada is net afgeleverd en ik pak hem uit en wat denk je???
Overal beschadigingen :r powerknop, hoek, knop stukjes lak eraf, kras op het sjeike glas :|

Even testen en als het goed is toch maar even laten vervangen.
Hij is zover ik kan zien wel nieuw, tape om de doos was goed, tape om de zak ook.

Die Aziaten lopen er ook maar de kantjes van af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 14:18:
Nou zeg :( yamada is net afgeleverd en ik pak hem uit en wat denk je???
Overal beschadigingen :r powerknop, hoek, knop stukjes lak eraf, kras op het sjeike glas :|

Even testen en als het goed is toch maar even laten vervangen.
Hij is zover ik kan zien wel nieuw, tape om de doos was goed, tape om de zak ook.

Die Aziaten lopen er ook maar de kantjes van af ;)
LOL,,, Maar ik had Bij Gistron de 6600 + 5.1 set, pak het uit subwoofer werkt niet. Stuur terug op MOET tering lang wachten en nu krijg ik het terug retour wat denk je !! Nu werkt de subwoofer wel maar overal krassen en beschadigingen. Gewoon helemaal verknalt tijdens het repareren. Nu sturen ze een nieuwe op... HOOP IK :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 18:14:
[...]

LOL,,, Maar ik had Bij Gistron de 6600 + 5.1 set, pak het uit subwoofer werkt niet. Stuur terug op MOET tering lang wachten en nu krijg ik het terug retour wat denk je !! Nu werkt de subwoofer wel maar overal krassen en beschadigingen. Gewoon helemaal verknalt tijdens het repareren. Nu sturen ze een nieuwe op... HOOP IK :'(
En als je zegt dat je dat niet leuk vindt en er niet mee akkoord gaat staan ze je raar aan te kijken |:( ik huiver voor reparaties :|

Goed nieuws en slecht nieuws.
De kras op de powerknop was een soort lijm, ik vind overal lijm draden :?
Alleen zie ik nu dat de powerknop nogal erg scheef zit :(

De cd moet ook door een superdunne brievenbus zeg..
De lade zit ook nogal scheef :( ik krijg hem net erin geschoven (schraapt tegen de bovenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 09:48:
Ik heb nu toch wel een erg kut probleem. Volgens mij is het al eens besproken, maar kan het zo snel niet meer vinden.

Ik heb hier een film (dvd) die je via verschillende angles kan kijken. Blijft er nu dus de hele tijd een tekentje rechtsbovenin beeld staan, die dus zegt welke angle je aan het bekijken bent 8)7

Kan dit weg?
Iemand enig idee please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 09:48:

Kan dit weg?
Ja, dat is instelling in één van de setup menu's. Weet zo niet uit mijn hoofd hoe het heet, maar weet zeker dat ik het gezien heb. Het zit in ieder geval in de B3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie echt een lel van instellingen die mij niks zeggen, de gebruiksaanwijzing geeft ook geen info wat het nu is.
Staat er ergens een uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:19:
Ik zie echt een lel van instellingen die mij niks zeggen, de gebruiksaanwijzing geeft ook geen info wat het nu is.
Staat er ergens een uitleg?
Volgens mij gewoon firmware naar v3 upgraden en that shud do it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga maar eens upgraden naar v3 dan.

En verder heb ik net een nieuwe tv met een ab waarmee je ook je dvd speler of vhs kan besturen.

De vhs was van JVC en dat was zo geregeld, staan namelijk een zooi 3 nummerige codes in een tabel, ff jvc opzoeken, intoetsen en geregeld.

Nou vroeg ik me af of iemand wist welk nummer de yamada heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 28 juli 2004 @ 22:14:
[...]

Volgens mij gewoon firmware naar v3 upgraden en that shud do it :)
Hoezo?
Dan staat er toch nog geen uitleg?
Ik heb net even v3 erin gestopt.

Dingen die ik niet ken zijn :

TV DISPLAY : normal ps - normal lb - wide ....... wat is het verschil tussen ps/lb?
CAPTIONS/TEKST SLUITEN: welke tekst???
DOWNMIX: lt/rt - stereo ..................lt/rt wat is dat?
VIDEOUITGANG : ik zie nu dat na v3 doet rgb niet groen beeld geven 8)7 opgelost
SHARPNESS : high het beste lijkt mij?
Wat hebben jullie met brightness/contrast gedaan?

Staat gewoon niks van uitleg in de gebruiksaanwijzing, ik wil het allemaal wel perfect hebben afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook de Yamada gehaald. Eveneens bij Schlecker.

Zo uit de doos. Werkt alles al naar behoren, speelde alles af, maar zonder ondertitels.
Dus heb ik firmware 3 erop gezet en alles weer uitgeprobeerd. Werkte allemaal goed, ondertitels liet ie goed zien. Alleen lange ondertitels werden inderdaad afgekapt.

Bij AC3 films laat hij de ondertitels gewoon zien, maar zodra je gaan vooruit gaat spoelen dan verdwijnt de ondertitel.

Nu heb ik alles aangesloten aan een THX/Dolby versterker en heb ik de Yamada aangsloten via tulp aansluitingen op de stereo out van de Yamada EN ook via optical out. Dus als ik een AC3 film afspeel dan is het gewoon 5.1 surround (via optical).

Maar nu is het zo, sinds ik de firmware erop had gezet. Ging ik alles testen, toen werkte het allemaal goed. AC3 films werden surround afgespeeld en ik kon bij de SETUP de achter speakers instellen (als je een non-AC3 film afspeeld, dan kun je die niet selecteren).
Vandaag wilde ik weer een film kijken, maar ik merkte dat ik geen geluid van mijn achter speakers kreeg, dus ik ging even de setup nalopen en het bleek dat die opties voor achterspeaker niet meer te wijzigen was.

Herkent de Yamada de AC3 cd niet meer ? Hij verstuurt volgens mij ook geen audio stream meer via de optical. Want als ik alleen de optical aangesloten heb op de Yamada en de stereo tulpen eraf haal, dan krijg ik helemaal geen geluid naar mijn versterker. :S

Gebruikt hier iemand nog meer de optical out van de Yamada? Met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Hoezo?
Dan staat er toch nog geen uitleg?
Ik heb net even v3 erin gestopt.

Dingen die ik niet ken zijn :

TV DISPLAY : normal ps - normal lb - wide ....... wat is het verschil tussen ps/lb?
CAPTIONS/TEKST SLUITEN: welke tekst???
DOWNMIX: lt/rt - stereo ..................lt/rt wat is dat?
VIDEOUITGANG : ik zie nu dat na v3 doet rgb niet groen beeld geven 8)7 opgelost
SHARPNESS : high het beste lijkt mij?
Wat hebben jullie met brightness/contrast gedaan?

Staat gewoon niks van uitleg in de gebruiksaanwijzing, ik wil het allemaal wel perfect hebben afgesteld :)
Er staat weldegelijk in de firmware updates lijst dat het Angle icoon verandert is.

lb=letterbox, dan wordt je beeld (denk ik) nog dunner.

De rest is gewoon een kwestie van je eigen TV.. Ik heb er niks aan veranderd iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Uhhh mensen, ik zit er dus over te denken om een divx player te kopen, wat moet ik nu kiezen 1 van kiss of deze yamada ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:44
Le_Freak ! schreef op 31 juli 2004 @ 07:20:
Uhhh mensen, ik zit er dus over te denken om een divx player te kopen, wat moet ik nu kiezen 1 van kiss of deze yamada ?
Dat moet jij weten. Neem de specificaties en de verschillen van de spelers maar us door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optical out werkt hier prima, kan de player moeite hebben met het feit dat je van 2 outputs audio pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 10:30:
optical out werkt hier prima, kan de player moeite hebben met het feit dat je van 2 outputs audio pakt?
Zou best kunnen. Mijn speler is ook aangesloten op een home-cinema set (JVC) met dolby d, dts, etc. Ik heb dit gedaan via de optical out. Als ik een film met mp3 geluid of een "gewone" audio cd afspeel stuurt de Yamada gewoon 2 kanaals geluid uit. De home-cinema set mix't dit weer up naar 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 10:30:
Nou, toen ik m net had en m had geupgrade werkte het alleen via de optical. Maar sinds het de volgende dag geen geluid meer gaf, heb ik nu via tulp gedaan. En voor de zekerheid nog via coaxial. Er komt wel geluid uit via tulp en ook via coaxial, maar nog steeds niet via optical. Er komt ook geen licht uit de optical output.
In het menu kan ik hoe dan ook de instellingen van achterspeaker en center speaker niet instellen. Ook heb ik er een ac3 film in gedaan of een dvd film met 5.1 sound.

Zou optical kapot zijn gegaan na upgrade? Zou wel minder zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 09:30
Heb net me pa deze speler kado gedaan. Hoe zit het met die firmware precies? Gewoon op RWtje branden en dan in de speler stoppen? En kan ik dan gewoon versie 3 nemen of moet ik eerst die andere 2 versies erop zetten? Kon dat niet zo 1 2 3 terugvinden...

Laatje is idd wel erg dun zeg :D

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
MariahCareyLover schreef op 31 juli 2004 @ 14:18:
Heb net me pa deze speler kado gedaan. Hoe zit het met die firmware precies? Gewoon op RWtje branden en dan in de speler stoppen? En kan ik dan gewoon versie 3 nemen of moet ik eerst die andere 2 versies erop zetten? Kon dat niet zo 1 2 3 terugvinden...

Laatje is idd wel erg dun zeg :D
Ja gewoon op een cd-rw branden. Je kan inderdaad direct naar firmware #3 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die een code voor de ab weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik wil deze dvd speler graag gaan kopen, nu heb ik een paar vraagjes hierover.

1. Kan ik met deze speler films in mpeg4 hdtv afspelen.
2. Kan deze speler ook gif en bmp aan.
3. Hoe zit het met de support.
4. Hoe is het met de kwaliteit van avi's
5. kan ik ook dvd's met losse mpg's hierop afspelen.

Ik hoop dat iemand 1 of meerdere van deze vragen zou kunnen beantwoorden.

groetjes marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het AC3 surround probleem op te lossen:
Je hebt toch in het menu niet ergens voor DOWNMIX gekozen, want dan zijn de instelling van de achterspeakers niet meer bereikbaar. Dus downmix afzetten.
Iets anders zou ik niet direct weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:34:
Hallo, Ik wil deze dvd speler graag gaan kopen, nu heb ik een paar vraagjes hierover.

1. Kan ik met deze speler films in mpeg4 hdtv afspelen.
2. Kan deze speler ook gif en bmp aan.
3. Hoe zit het met de support.
4. Hoe is het met de kwaliteit van avi's
5. kan ik ook dvd's met losse mpg's hierop afspelen.

Ik hoop dat iemand 1 of meerdere van deze vragen zou kunnen beantwoorden.

groetjes marcel.
1. Nog nooit geprobeerd
2. Ook nog nooit geprobeerd
3. Waar doel je op met de support? Als hij kappot gaat?
4. Topie
5. Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Westereen schreef op 31 juli 2004 @ 10:30:
[...]

Dat moet jij weten. Neem de specificaties en de verschillen van de spelers maar us door...
kan iemand mij in grote lijnen vertellen of ze aan elkaar gewaagd zijn ? specs kan ik wel lezen ja maar heb liever persoonlijke praktijkervaringen.

Bijvoorbeeld of je er alles mee kan afspelen en of hij zoiezo kan tippen aan de KISS modellen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Le_Freak ! schreef op 01 augustus 2004 @ 14:18:
[...]

kan iemand mij in grote lijnen vertellen of ze aan elkaar gewaagd zijn ? specs kan ik wel lezen ja maar heb liever persoonlijke praktijkervaringen.

Bijvoorbeeld of je er alles mee kan afspelen en of hij zoiezo kan tippen aan de KISS modellen.
KISS heeft heel veel modellen zie het KISS topic maar eens. 1 Ding wat je met een KISS wel kan en met een Yamada niet is dat je de KISS aan kan sluiten op het netwerk en kan afspelen over het netwerk. Ik weet niet veel over de KISS spelers maar ik heb op het my-yamada.co.uk forum gelezen dat de (niet alle denk ik) KISS spelers geen 5.1 aansluiting ofzo hebben, dus die persoon was overgestapt naar Yamada en daar was ie meer tevreden over. Verder ben ik tevreden over mijn Yamada hij heeft tot nu toe alles gespeeld wat ik er in stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Westereen schreef op 01 augustus 2004 @ 14:23:
[...]

KISS heeft heel veel modellen zie het KISS topic maar eens. 1 Ding wat je met een KISS wel kan en met een Yamada niet is dat je de KISS aan kan sluiten op het netwerk en kan afspelen over het netwerk. Ik weet niet veel over de KISS spelers maar ik heb op het my-yamada.co.uk forum gelezen dat de (niet alle denk ik) KISS spelers geen 5.1 aansluiting ofzo hebben, dus die persoon was overgestapt naar Yamada en daar was ie meer tevreden over. Verder ben ik tevreden over mijn Yamada hij heeft tot nu toe alles gespeeld wat ik er in stopte.
Thankx, ze zien er wel strakker uit dan de KISS modellen,zilver is toch wel erg mooi.
En hoe is de gebruiksvriendelijkheid van de Yamada ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 15-09 13:52
Gebruikersvriendelijkheid? Tja je stopt er een DVD of CD met audio / beeld / video bestanden in en hij speelt het af.

Je merkt vooral aan de cd/dvd lade de goedkoperigheid van het apparaat. Verder moet je ook niet te veel voorstellen van eventuele upgrades.

Als je de indruk wilt hebben een degelijk apparaat te kopen kun je een Philips 720 overwegen. De Kiss apparaten zijn volgens mij allemaal nog gebaseerd op oudere chipsets waardoor ze minder afspelen dan de Yamada.

Ik heb zelf een Yamada gekocht omdat ik verwacht dat doordat de codecs snel veranderen ik over 1-2 jaar weer een nieuwe speler koop. Kwaliteit en service tellen voor mij daarom minder.

[ Voor 10% gewijzigd door BartNL op 01-08-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
bah nogsteeds geen nieuwe firmware... :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Je duwt er een CD of DVD in met wat divx/xvid'jes je krijgt een menu met bestandsnamen je selecteerd het bestand dat je wilt afspelen met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening en drukt op enter en de speler begint te spelen.

Wat betreft de eventuele upgrades die komen wel. Yamada heeft in vergelijking met andere spelers met dezelfde chipset meer firmware's gereleased. Ook is de cd/dvd niet echt top maar daar stoor ik me niet aan.

@BartNL:
Philips? daar hadden de subs toch de kleur geel? En hij neemt ook veel minder dan de Yamada
joon schreef op 01 augustus 2004 @ 17:15:
bah nogsteeds geen nieuwe firmware... :<
Rustig tis vakantie

[ Voor 15% gewijzigd door Westereen op 01-08-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 15-09 13:52
@westereen
ik schijf dan ook "..als je de indruk wilt hebben.." en heb zelf een Yamada ;)
De genoemde Philips heeft volgens mij wel dezelfde chipset en speelt daarmee vergelijkbaar veel af als de Yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
wat is een goed adresje voor die Yamada ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Le_Freak ! schreef op 02 augustus 2004 @ 09:31:
Je moet maar even in de pricewatch zien. Mycom heeft um volgens mij nog wel, Schlecker heeft um ook wel us
De shop waar ik mijn Yamada weg had, heeft hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 02 augustus 2004 @ 09:31:
schlecker.nl 85 euro incl. verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer wat ik met dit ding aan moet. Ik dacht lekker xvid op me tv te kunnen kijken. Subtitle support is dus niet zoals het hoort, maar het ergste is nog dat de ondertitelingen de hele tijd trillen/flikkeren bij normale dvd's. En dat vind ik erg, want daar heb ik die DVD speler uiteindelijk toch wel voor. Om dvd's te bekijken. En ik vind dit erg irritant! Mensen die hetzelfde hebben of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zal je helaas mee moeten leren leven denk ik. Reden waarom ik dat ding verkocht heb.

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 03-08-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is echt bull wat daar gezegt wordt, ok soms trillen de ondertitels, maar dat is misschien maar bij 5 regeltjes per film. Voor de rest is ie perfect!

(afgezien de afspeelproblemen voor divx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik zelf gezegd en bij meerdere mensen is het elk regeltje van de ondertiteling, bij mij dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 31 juli 2004 @ 07:20:
Tsja, is meer een kwestie van eisen en budget lijkt me.

Ik heb een 6000 gehad en vond het met de subs maar nét acceptabel werken.
Belangrijkste redenen om hem snel weer te verkopen waren het gebrek aan een netwerkaansluiting én het gemis van ogg ondersteuning.

Overwoog de KISS maar heb toch voor een Xbox gekozen.
Toegegeven, een Xbox is uiteindelijk nog iets duurder dan een KISS maar je kunt er dan ook nóg meer mee.

Als je er het geld voor hebt en enigzins handig bent zou ik daarvoor gaan.
Komen bovenop de aanschafprijs nog wel wat kosten voor eventueel een modchip een remote, en een stille fan.
Verder kun je het zo gek maken als je wilt, allerlei mod spul is er voor te koop zoals een lcd tot en met een fraaie case en rf controllers.
Als je optisch uit wil betaal je nog eens wat extra maar als spdif goed genoeg voor je is kost het je alleen maar wat soldeerwerk en een tulp plugje.
Er kan iig enorm veel mee, hij slikt om maar es wat te noemen quicktime movies.
Zelfs clips die op m'n pc niet 123 willen doet de xbox zonder morren.

Als je 't te duur vind en of niemand kent die je met het modden wil helpen, ze zijn ook gemod te koop overigens... dan raad ik je een KISS aan.
Goed hij is idd véél duurder maar daarvoor krijg je ook wat terug.
Met een Yamada móet je iedere film op cd of dvd fikken en met een KISS hoeft dat dus niet.

Maar een handige jongen met wat budget neemt een Xbox of bouwt zelf een mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
@Hackrick

Tsja het is net welke eisen je stelt aan een dvd speler van dit bedrag. (85 euro bij schlecker)
Zoals je in dit topic kunt lezen blijkt dat deze maker afhankelijk is van de chipfabrikant (mediatek) voor de updates. Om marketing redenen (waarschijnlijk) is de 6600 daarom eerder op de markt zijn gebracht terwijl bepaalde functies nog niet worden ondersteund, maar nog moeten komen.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik deze speler gekocht, en ik wacht dan ook rustig af, het wordt alleen maar leuker :)

En je kunt het ook anders bekijken, zet vergelijkbare spelers in dezelfde prijscategorie eens naast elkaar... je zult dan snel tot de conclusie komen dat niet alleen de Yamada last heeft van subtitle problemen etc, ook Philips kan er wat van, maar dat terzijde.

Om terug te komen op je probleem (De ondertiteling trilt, bij kleurrijke films komen er bewegende strepen rondom objecten) heb ik nog nooit last van gehad. Neem even contact op met je leverancier voor eventuele RMA service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik ben het in ieder geval KOTSBEU met hun updates.
Ze beloven op de box QPEL en GMC ondersteuning, de helft van mijn films werken niet.
Ik heb 'm aangekocht in maart. Binnen de maand zou er een firmware uitkomen met alle functies. Die maand duurt al een half jaar.
't Is in ieder geval de LAATSTE mediatek die er hier nog binnenkomt.
De producenten moeten mediatek maar eens goed onder druk zetten, ze verdienen er gvd toch aan.
Ik ben stom geweest om mijn laptop weg te doen. Ik had een PIII 850 met tvout en een kapot tftscherm aangesloten op de tv. Ik vond het alleen een hoop miserie om iedere keer op te staan en te pauzeren op het toetsenbord van die laptop. Maar had ik het toen geweten, had ik die nooit ingewisseld voor een half werkend produkt.
Eén raad voor nieuwe gebruikers: test maar eerst eens hoeveel films van je met QPEL en GMC gecodeerd zijn, lees maar eens alle ondertitelproblemen, en je zal zien dat deze speler verre van een goed produkt is. Het werkt af en toe, maar meestal is het een hoop gerommel. Koop je mss idd een XBOX, dat werkt tenminste altijd (buiten wat meer lawaai en geen 5.1 support, maar je kan tenminste alle films bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik ben ook erg teleurgesteld in de snelheid/kwaliteit van hun firmware updates. Subtitles bijd divx/xvid is nog steeds erg matig, en de beloofde ondersteuning voor qpel is waardeloos. Erg jammer :(

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 24-09 11:21
Ik heb hem 2 weken in bezit en speelt alles af ... En tja, wat betreft die onderiteling daar heb ik niet zo'n last van aangezien ik ze in 9 van de 10 gevallen niet eens lees. Is misschien ook wel goed voor jullie om je engels wat te verbeteren ;). En wat we niet uit het oog moeten verliezen is dat het nog steeds om een spelertje gaat van €85,- ...

[ Voor 19% gewijzigd door renzo4000 op 04-08-2004 16:58 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:58:
Ik heb hem 2 weken in bezit en speelt alles af ... En tja, wat betreft die onderiteling daar heb ik niet zo'n last van aangezien ik ze in 9 van de 10 gevallen niet eens lees. Is misschien ook wel goed voor jullie om je engels wat te verbeteren ;). En wat we niet uit het oog moeten verliezen is dat het nog steeds om een spelertje gaat van €85,- ...
Ik haat zelfs ondertitles, staan alleen maar in de weg.
Heel af en toe moet het omdat het een haki taki taal is maar 99% is toch Engels.
Bij mij werken ook alle nieuwe films tot nog toe :)

Ik vind het ook wel weer gezeur, het blijft allemaal wat "ongure" business met dit soort spul.
Wil je 1 standaard met kwaliteit met goeie ondertitels en de hele mikmak dan kun je voor dvd's kiezen.
Wil je geen geld uitgeven dan krijg je lijpe zelfgemaakte ondertitels, brievenbus beeld of dat het even helemaal niet werkt :D _/-\o_ .

Geeft extra sfeer vind ik 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Heb een aantal verschillende Xvids op een DVDtje gebrand; verschillende bitrates, framerates en audiocodecs.

In totaal zijn dit er 4. 2 ervan lijken niet goed te werken; het lijkt alsof ze worden afgespeelt met 15 a 20 fps, je kent het wel, het beeld lijkt licht te haperen. Weet iemand wat dit is?? Het rare is dat er totaal geen overeenkomsten zijn tussen de films die het "goed" doen en de films die het minder goed doen :D

De ondertitels werken tot nu toe goed, wat breder als op de PC, maar ze doen het wel...

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het afspelen van een film viel het beeld opeens weg, maar het geluid was er nog gewoon. Sindsdien kon ik geen beeld ontvangen van de dvd.

Zelfs als ik de dvd aanzet, wordt het beeld gewijzigd naar AV1. Meestal zie ik dan Yamada staan. In dit geval niet.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of enige ideeën wat te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Scartkabel aan de achterkant beter aandrukken. Aansluiting van 't apparaat is wel gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkte trouwens ook niet. Maar kan het altijd nog een keer proberen.

Nope er is echt iets mis met die speler. :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kennelijk nieuwe beta versie voor 6600 op yahoo/ mediatek groups

Ik heb de beta versie getest:

A. ondertitels in DVD geven geen fouten meer -- of toch tot nu toe niet

B. in Divx ondertitels hebben wijdere spaties tussen de woorden maar nog steeds worden de woorden afgebroken

C. scart wordt niet opnieuw wakker wanneer op standbye

Nog te testen

Qpel en GMC noch Vobis kan door mij getest worden, daar ik niet in bezit ben van dergelijke divx en muziek

ook ondertitels andere dan .srt en met gelijke naam dien ik nog te testen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Op Yamada update pagina staat ie ook. Hier kan je um direct downloaden:dvx6600b4.zip
Ik ga um zometeen ook testen...

Mijn ogg movie speelde nog niet af. Verder zijn er wijdere spaties tussen de woorden bij mpeg4 subs, de subs worden nog steeds afgebroken. Het scart probleem is opgelost :)

Xvid + Ac3 hoe zou het daar mee gaan? Ik kon het zo snel niet ontdekken binnenkort maar us een hele film met ac3 gaan zien

Ik heb ff met Yamada gemaild over wat er meer is gefixed in deze firmware & wanneer er een firmware komt waar de subs niet worden afgebroken...

[ Voor 144% gewijzigd door Westereen op 05-08-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb net op de website van schlecker gekeken, maar kon de yamada dvx-6600 niet vinden. Ik kwam voor dezelfde prijs (85 eurie) de Elta tegen.
Een paar pagina's terug staat dat deze bijna hetzelfde zijn. Zal ik nu voor deze gaan of levert schlecker gewoon de Yamada i.p.v. de Elta. Misschien ben ik wel net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
MariahCareyLover schreef op 04 augustus 2004 @ 20:32:
Heb een aantal verschillende Xvids op een DVDtje gebrand; verschillende bitrates, framerates en audiocodecs.

In totaal zijn dit er 4. 2 ervan lijken niet goed te werken; het lijkt alsof ze worden afgespeelt met 15 a 20 fps, je kent het wel, het beeld lijkt licht te haperen. Weet iemand wat dit is?? Het rare is dat er totaal geen overeenkomsten zijn tussen de films die het "goed" doen en de films die het minder goed doen :D

De ondertitels werken tot nu toe goed, wat breder als op de PC, maar ze doen het wel...
Ja damn, dit heb ik dus ook :+

Serieus, iemand een idee wat dit is, doe ik iets fout of zit er een instelling op de speler oid :?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 23:13

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Westereen schreef op 05 augustus 2004 @ 11:37:
Op Yamada update pagina staat ie ook. Hier kan je um direct downloaden:dvx6600b4.zip

Xvid + Ac3 hoe zou het daar mee gaan? Ik kon het zo snel niet ontdekken binnenkort maar us een hele film met ac3 gaan zien
Ik heb een aantal films in XviD + AC3 met hoge bitrate en de speler vind die dingen maar niks. het beeld schokt en het geluid stottert. Ik hoop dat het nu beter gaat...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
dbzdragon schreef op 06 augustus 2004 @ 03:16:
Ik heb net op de website van schlecker gekeken, maar kon de yamada dvx-6600 niet vinden. Ik kwam voor dezelfde prijs (85 eurie) de Elta tegen.
Een paar pagina's terug staat dat deze bijna hetzelfde zijn. Zal ik nu voor deze gaan of levert schlecker gewoon de Yamada i.p.v. de Elta. Misschien ben ik wel net te laat.
Yamada is al wat verder met updates dan Elta. Misschien kan je bij een andere shop de Yamada kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 17:24
Zie net dat er weer een MediaTek MT1389DE broertje bij is, de Yakumo DVD Master DX4 ([rml]Yakumo DVD Master DX4 [ DivX-Player][/rml]).

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD subtitles met witte strepen/trillen in beeld is niet verholpen met de nieuwe firmware.
:(

Verder ben ik toch wel blij met deze speler. Divx en Xvid tot nog toe geen problemen gehad, en de beeldkwaliteit is prima.

Als mediatek nu eindelijk een keer zijn belofte nakomt een firmware uit te brengen waarin alle beloofde features ondersteund zijn.....daar koop je een speler ten slotte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net geprobeerd skvcd's af te spelen, mpg uit de bin file gehaald en deze gebrand op dvd, maar helaas. geen beeld en bijna geen geluid. iemand een idee of dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:33:
DVD subtitles met witte strepen/trillen in beeld is niet verholpen met de nieuwe firmware.
:(

Verder ben ik toch wel blij met deze speler. Divx en Xvid tot nog toe geen problemen gehad, en de beeldkwaliteit is prima.

Als mediatek nu eindelijk een keer zijn belofte nakomt een firmware uit te brengen waarin alle beloofde features ondersteund zijn.....daar koop je een speler ten slotte op.
ikzelf heb gisteren uren na elkaar gekeken zonder ook maar eenmaal een streepje doorheen de dvd ondertitels te krijgen ook op dvd waar ik zelf de ondertitels had ondergezet (welke vroeger gigantische problemen gaven) nu geen enkele fout meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 13:40:
Voor het geval dat mensen het nog niet wisten. (Misschien kan dit ook in de startpost vermeld worden)

De Yamada 6600 heeft dus WEL support voor multiple subtitles (Beta firmware v3).
Het werkt zo:
Noem de files als volgt:
Filmtitel.avi
Filmtitel.ned.srt
Filmtitel.eng.srt
Filmtitel.fr.srt
Vervolgens kan je met de subtitle knop op de afstands bediening selecteren welke subs je wilt zien.

Ik heb dit net zelf getest en het werkt. :)

Dit kan overigens ook gebruikt worden om te kiezen tussen een voor de beta firmware aangepaste srt (gecentreerde subs en karakter limiet aanpassingen. Zie: http://podtalje.si.eu.org/) en een originele srt file.
wwrkt dit ook bij de nieuwe of niet.
bij mij lukt het niet
ik ga het zo weer met de oude (v3) proberen.

wat is btw de code van de nieuwe beta firmware? (als je 1369 intoets in het preference scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteund dit ding idx en sub ondertitels?
Ik kan ze niet selecteren maar misschien doe ik iets fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:34:
Ondersteund dit ding idx en sub ondertitels?
Ik kan ze niet selecteren maar misschien doe ik iets fout :(
Bij divx / xvid alleen .srt (tot nu toe). Een dvd is toch met .sub en .idx? Dan zou het d8 ik wel moeten werken met een dvd. Maar met een divx / xvid kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd skvcd's af te spelen, mpg uit de bin file gehaald en deze gebrand op dvd, maar helaas. geen beeld en bijna geen geluid. iemand een idee of dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpg eens opnieuw encoderen?

Ondertussen heb ik het toestel een kleine maand en op de meer dan honderd divx/xvid films die ik er al op gedraaid heb, zat er maar 1 tussen die niet werkte. (werkte op pc ook enkel met een geupdate versie van xvid). Dus ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de speler. Wel jammer dat er soms haperingen voorkomen in complexe scenes, maar dat stoort me niet voor zoveel dat dat maar voorkomt. Hopelijk lossen ze het ac3 & subtitle probleem en het afkappen van subs op in de volgende firmware. Meer moet dat voor mij niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 17:24
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 23:13:
Ik heb geprobeerd skvcd's af te spelen, mpg uit de bin file gehaald en deze gebrand op dvd, maar helaas. geen beeld en bijna geen geluid. iemand een idee of dit op te lossen is.
Hoe heb je dat gedaan? Probeer (anders) 's met tooltje VCDGear. Ff googlen om te downen, heb zelf v3.5.
En anders gewoon als SVCD branden, ken je iig kijken. :p

[ Voor 9% gewijzigd door goof. op 07-08-2004 15:06 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 11:55
Kent iemand het merk United ? Ik heb deze kunnen overkopen van een vriend en heeft volgens mij dezelfde ship ingebakken als de Yamada, menu's en ab komen helemaal overeen. Een officiele website van United heb ik nog niet kunnen vinden. Weet iemand of ik hierin de Yamada firmware kan inflashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op 07 augustus 2004 @ 16:58:
Kent iemand het merk United ? Ik heb deze kunnen overkopen van een vriend en heeft volgens mij dezelfde ship ingebakken als de Yamada, menu's en ab komen helemaal overeen. Een officiele website van United heb ik nog niet kunnen vinden. Weet iemand of ik hierin de Yamada firmware kan inflashen ?
Als hij er ook nog eens het zelfde uitziet als een yamada is er geen probleem. Denver laat zich ook updaten met yamada soft. Maar andere merken zoals ELTA en Bellagio, welke ook over zelfde binnenwerk beschikken, hebben andere codes voor ab, zodat de afstandsbediening waardeloos wordt. Toch even om goed over na te denken. Het merk united wordt veelal aangeboden op ebay Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Kan de maker van deze capture:
Afbeeldingslocatie: http://www.sapewouda.cjb.net/yamada/images/menu/navigatie/mp3.jpg
of iemand anders zeggen hoe hij/zij bij mp3 navigatie een plaatje krijgt aan de rechter-kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Westereen schreef op 08 augustus 2004 @ 18:44:
of iemand anders zeggen hoe hij/zij bij mp3 navigatie een plaatje krijgt aan de rechter-kant?
Heel erg vaag... zojuist op een mp3 cd getest. Er stonden in deze map 2 jpg's (voor- en achterkantcover cd)

Bij de 1e jpg die ik opende gebeurde niks.
Toen ik de 2e jpg opende, verdween deze na 2 sec en voegde hij deze toe zoals te zien is in de capture.

Raar maar waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Nieuwe firmware!
I did update the firmware a few minutes ago, so sorry for the delay in posting here >:)

It did change the remote control issue of DVX6600.
(It's latest version we got, so please don't ask when new firmware will come out, we are working on this)

Please note that the parental control is enabled by default.
So you will be asked for a code if you want to play a DVD that has a
age rating.(Default number is "3308" it's also written in the manual.
You can simply turn it off in the setup menu)

Cheers,
Thomas
Download hier
De naam is nu dvx6600r4.zip nu hebben we 2 firmware's die #b4 zijn :? Ze konden het beter gewoon #b5 noemen.
Ik heb de firmware nog niet getest, zal ik later doen. Volgens My-Yamada.com forum hebben ze geen conflicten meer, ik zelf kan dat niet bevestigen onze tv & home-cinema set reageren niet op mijn Yamada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op 08 augustus 2004 @ 18:44:
[afbeelding]
Hehehe >:) tja beetje sneu maar ik had eerst door jpg bestanden gebladerd en toen ben ik naar een mp3 folder gegaan. de preview van de jpg blijft dan staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In setup krijg je met code 1369 een 'versie' scherm (zoals beschreven in de inleidingpost).

Met code 8855 krijg je ook eentje. 8)

In firmware v4:

met 1369:
VERSIE 05.00.03.05
SUB-VERSIE 0B.00.00.04

met 8855:
VERSIE 01.03.08.09
SUB-VERSIE 00.00.00.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Net de firmware waar ik op aan het wachten was (NIET) :(
Werk nu toch eens aan GMC ondersteuning, en zorg ervoor dat er wat meer karakters kunnen getoond worden dan 60. |:( |:(
Zucht... weeral een maand of 3 wachten eerdat ze een nieuwe (en tenminste een iets verbeterde) firmware uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
hmm laat maar zitten

[ Voor 92% gewijzigd door directjohan op 10-08-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier denk ik last van dat het beeld groenig geelig is.
Vooral in donkere scenes valt het me op.
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:57:
Ik heb hier denk ik last van dat het beeld groenig geelig is.
Vooral in donkere scenes valt het me op.
Hebben jullie dat ook?
Neej geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik denk dat ik dan toevallig een aantal slechtere rips heb gekeken.
Nu heb ik er geen last van bij 2 films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 08:30
Ik ben sinds gisteren gelukkig eigenaar van een yamada 6600. Een aantal dvdtjes getest en't lijkt lekker te lopen.

Nu aan't testen met xvid... beeld goed, alleen geluid loopt niet gelijk :( Dus ik testen op de pc, no probs. Nieuwste firmware op de 6600 gezet, nog problemen... andere mensen die hier ook last van hebben, of mensen met een oplossing?

Het gaat om een xvid van LOL met mp3 geluid.

edit:
ff wat rondgekeken, blijkt dat hij wel volgens virtualdub 'out of sync' is, maar scheelt erg weinig. Lekker irritant wel, want op de pc draait ie goed

[ Voor 19% gewijzigd door reddevil op 11-08-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Dat is vrij normaal dat minimaal out of sync lopen op de PC wel beter gaat, je kan proberen de movie te fixen, alleen gaat daar wel wat tijd in zitten.

Meestal is het beter voor je AVI's fikt om ze even te testen op streamerrors of wat dies meer, voorkomen is beter dan genezen.

Ik gebruik altijd voor raad en daad deze site: http://abdul1.netfirms.com/ er is daar ook een goede hulp voor het fixen van je AVI in de Divx-Xvid player.

[ Voor 4% gewijzigd door Flame17 op 11-08-2004 23:59 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 08:30
Mjah ik had ook al een site gevonden die ongeveer hetzelfde zei (fixen met virtualdub), maar met een goede firmware update zou dit probleem toch uit de wereld ook moeten zijn (pc werkt nl wel ok) ;)

Maar goed, omzetten kan ook, tijd boeit me weinig, gewoon 's ochtends aanzetten, 's avonds als ik terug ben van werk is hij klaar. Dan doet die pc ook nog eens iets voor z'n geld >:)

[ Voor 10% gewijzigd door reddevil op 12-08-2004 07:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:39:
hmm ik denk dat ik dan toevallig een aantal slechtere rips heb gekeken.
Nu heb ik er geen last van bij 2 films.
Ik had het bij de 3e FW dat het groen geelig werd, heb gewoon de 2e bfw er opgeknalt maar is er nu al een 5e B FW ???????????????/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:53:
[...]

Ik had het bij de 3e FW dat het groen geelig werd, heb gewoon de 2e bfw er opgeknalt maar is er nu al een 5e B FW ???????????????/
NAFAIK

Weet iemand waar het aan ligt als een Xvid "schokt" en dan vooral bij scenes waarbij veel tegelijk op het beeld beweegt? Is dit de beperking van het apparaat?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MariahCareyLover schreef op 13 augustus 2004 @ 09:22:
[...]
NAFAIK

Weet iemand waar het aan ligt als een Xvid "schokt" en dan vooral bij scenes waarbij veel tegelijk op het beeld beweegt? Is dit de beperking van het apparaat?
Dit vraag ik me ook weleens af, is dit nu softwarematig op te lossen of trekt de hardware sommige dingen niet.
Ik heb voornamelijk dat beeld niet vloeiend loopt als er een probleem is, schokken doet het eigelijk nooit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.