Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

GFM schreef op 19 juli 2004 @ 00:27:
Opladen is niet echt van belang, als dat ding maar kan draaien he.. Opladen kan buiten de auto ook wel :)
Mocht je instaat zijn dit te testen, dan hoor ik graag het resultaat.. Vrijdag ga ik op vakantie, en ik wilde eigenlijk voor die tijd zo'n adapter aanschaffen.
Bij nader inzien... :/

Op de site van iRiver staat iets ontmoedigends: Input 5V 2A DC. Dit zou betekenen dat dat ding 2A nodig heeft om aan de praat te krijgen. Een standaard aanstekerding geeft maximaal 800mA af en dat bij 12V ... Bij 4,5V is dit dus nog maar om en nabij de 300mA... dat trekt ie dus niet... benk bang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik laad mijn iriver soms bij vrienden op met een nokia lader, dus als je zo'n autolader voor de nokia vind dan kun jeje iriver daarmee opladen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:25:
das verdomd handug!! als jenem ergens kunt uploaden? graag! :Y)
M'n webserver ligt eruit dus het moet even via de mail. Mail me maar op xennagot@myown.mailcan.com dan stuur ik het programmaatje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Via ander topic kijk ik ook even mee naar jullie bevindingen in de zoektocht naar een auto-oplader. Ik heb een Archos 220, schijnt ook niet standaard te zijn (5V/1.6A).

Wat ik iig wel zeker weet is dat je sigaretten-aansteker in je auto idd 12v output heeft maar zeker meer aankan dan 800ma, hoe anders zou een koelkast hierop kunnen draaien? Volgens mij kan dat ding aan wat je accu geeft, dat is dus een hele hoop Amp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

magalhean schreef op 19 juli 2004 @ 10:08:
Via ander topic kijk ik ook even mee naar jullie bevindingen in de zoektocht naar een auto-oplader. Ik heb een Archos 220, schijnt ook niet standaard te zijn (5V/1.6A).

Wat ik iig wel zeker weet is dat je sigaretten-aansteker in je auto idd 12v output heeft maar zeker meer aankan dan 800ma, hoe anders zou een koelkast hierop kunnen draaien? Volgens mij kan dat ding aan wat je accu geeft, dat is dus een hele hoop Amp's.
Dat zal best maar een standaard aansteker-stekker geeft niet meer af dan 800mA (de omvormer). De aansteker zelf zal ongetwijfeld een stopcontact op 12V zijn jah ;)...
Nog 1 dagje, dan kan ik het uittesten... Vanmiddag misschien eens het voltage meten van dat ding in de auto :). Kijken hoe dat ding op te voeren is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:03:
[...]

M'n webserver ligt eruit dus het moet even via de mail. Mail me maar op xennagot@myown.mailcan.com dan stuur ik het programmaatje terug.
ok kheb net een mailtje gestuurd, ik wacht af :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 09:56:
ik laad mijn iriver soms bij vrienden op met een nokia lader, dus als je zo'n autolader voor de nokia vind dan kun jeje iriver daarmee opladen. ;)
Goeie tip. Ik heb thuis nog een paar Nokia 9110/9210 laders (220v) maar het is niet in me opgekomen om te kijken of die pasten. Ga ik vanmiddag gelijk proberen... Dat zou een mooie oplossing zijn, die autoladertjes hebben ze overal voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op 19 juli 2004 @ 00:54:
Op de site van iRiver staat iets ontmoedigends: Input 5V 2A DC. Dit zou betekenen dat dat ding 2A nodig heeft om aan de praat te krijgen. Een standaard aanstekerding geeft maximaal 800mA af en dat bij 12V ... Bij 4,5V is dit dus nog maar om en nabij de 300mA... dat trekt ie dus niet... benk bang ;(
Dat staat ook op de normale stekkerlader, maar dat die lader die specs heeft wil misschien nog niet direct zeggen dat de speler ook echt 2A nodig heeft.

Ik blijf denken dat de speler tijdens normale werking waarschijnlijk niet veel stroom trekt, maar dat hij alleen bij het opspinnen van de HD echt stroom nodig heeft. Dat kan hij dan even van de batterij halen, terwijl als de HD weer afslaat de batterij weer langzaam volgetrickeld wordt door de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

magalhean schreef op 19 juli 2004 @ 10:08:
http://www.archosbenelux....cificaties/caradapter.htm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
Ehm, lees jij ergens dat de 220 wordt ondersteund? Die heeft een 1.8inch HD en daar zit em nou net het verschil met de overige spelers, ik heb hierover al contact gehad met de leverancier, wist me niet veel meer te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Twas maar een suggestie.. Weet jij veel of die er ook op past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch iemand dit probleem al eens opgelost hebben leek me, dus ik ben maar eens rond gaan kijken bij onze oosterburen:

http://www.frozenantilope....php?t=798&highlight=auto
ich habe heute die Lösung gefunden. Im T-onlineshop hier in Frankfurt am Main habe ich ein 12 Volt Zigarettenanz.Ladeteil für das MDA-Handy von T-Mobil für einen Bekannten gekauft. Das Teil hat exakt den gleichen Ladestrom
5 Volt - 2 Ah genau wie der IRIVER- IHP100. cá 15,00 Euro. Ich sofort zu Hause den Stecker abgeschnitten und einen passenden für den Iriver angelötet. den hatte ich noch von einem billigen Universalnetzteil, wo mehrere verschiedene Stecker zum wechseln dabei sind, gefunden.
Plus und Minus nicht verwechseln (- O+ . das Alles hat keine 2 Minuten gedauert. und funktioniert einwandfrei.
Een lader voor de MDA dus, alleen even een passend stekkertje opzetten.

Deze dus, lijkt me:

http://www.pdashop.nl/product/2897/2551/Kabels

Misschien is dit ook nog wel wat:

http://www.pdashop.nl/product/1734/2551/Autohouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Idd, dat ziet er wel veelbelovend uit Xenna :). Zeker als je zoals ik zo'n plugje al hebt (lijkt me wel, ik heb een hele array daarvan :D) dan is het gewoon de kabel doorknippen en dat ding eraan solderen. Misschien nog een beetje mooi afwerken met wat isoleerspul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Een quote van misticriver:
As far as a car charger.. go to an electronic parts store (I believe Maplin or something like that in the UK.. something like RadioShack in the US) and find a universal car charger. It needs to be NO MORE than 5 volts, no less than 4.5, and AT LEAST 500mAH. Up to 2000mAH will be fine. The plug you need for it to fit the iHP series is a size "H" plug, at least it is here in the US.. i don't know how universal those sizes are.
Dat dacht ik dus al: 4,5V zou dus moeten werken. Alleen ik ben bang dat de stroomsterkte het niet haalt.. 500mAh haal je alleen op 7,5V met die van mij... Ik heb zojuist ook nog ff gemeten btw wat het voltage is dat dat ding afgeeft bij de 4,5V stand: 4,73V ietsje meer dus... Stroomsterkte nog niet maar straks nog maar ffies dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 21:41
kijk eens aan :-) we vinden wel een oplossing voor die car adapter _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Uhm :D stroomsterkte wil alleen als je dat ding ertussen doet (of iig een stroomverbruiker) rechtsstreeks wil niet (= kortsluiting). 1 Zekering kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
MENSEN ---> NIEUWE FIRMWARE KOMT ER NU TOCH ECHT BIJNA AAN!!!

zie het hier:
http://company.iriver.co....Item=&SrchString=&idx=597

wel ff door een vertaal machine halen, en dan krijg je zo iets:

Due End of July - Early August
1. OTF File Deletion
2. Propriety Format Support (not sure if i translated this right)
3. Playback Speed Control (
4. Gapless
5. Unicode Support in DB
6. OGG Support for DB
7. Hebrew Support
8. Sub-dir support for Text Folder
9. Enhanced Shuffle Mode
10. Some Tag Shit Fixed...
11. 6 Line Automated Lyric Support
12. A bug that occured to the remote when NAVI button is pressed in the PLAYLIST... is fixed
13. Programmable OTF Playlist
14. LCD Screen Bug in Radio Mode Fixed
15. Reduced Noise on the LCD Screen While Using the Remote
16. External Battery Support
17. Some Japanese File Shit Fixed

Due October
1. Volume Control in Record Mode
2. Recording Without the Infamous "Pauses"
3. Mono Recording Support
4. SAD Support (i think it's some shit related to recording)
5. Auto Sync Support
6. Korean Menu Support (not that any of you would care)

GOED NIEUWS TOCH?

[ Voor 12% gewijzigd door roelieboelie op 19-07-2004 17:22 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man, eindelijk......maar ik bezit een H320..... die gapless komt er toch ook wel voor de 3xx zeker?????? Want op die site zie ik bij de 3xx serie er niet tussen staan gapless?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 10:28:
Goeie tip. Ik heb thuis nog een paar Nokia 9110/9210 laders (220v) maar het is niet in me opgekomen om te kijken of die pasten. Ga ik vanmiddag gelijk proberen... Dat zou een mooie oplossing zijn, die autoladertjes hebben ze overal voor weinig.
Geprobeerd, maar mijn ladertjes pasten niet. Misschien heeft Nokia verschillende types laders. Hij was ook 6.5 volt dus dat had ik ook niet geriskeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:58:
Shit man, eindelijk......maar ik bezit een H320..... die gapless komt er toch ook wel voor de 3xx zeker?????? Want op die site zie ik bij de 3xx serie er niet tussen staan gapless?????
volgens mij komt er ook wel gapless voor de 3xx. zou toch wel een beetje lullig van iriver zijn om haar nieuwste serie zo in de steek te laten.....

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou toch wel een beetje lullig van iriver zijn om haar nieuwste serie zo in de steek te laten.....
naja de h-1xx gebruikers hebben er ook meer als een half jaar op moeten wachten :'( dus jah eerst de oude garde he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dus er komt binnenkort nieuwe firmware? nice ;)

Hebrew Support <--- fijn dat ze extra de tijd hebben genomen om dit te integreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
Acolyte schreef op 19 juli 2004 @ 13:19:
Een quote van misticriver:

[...]

Dat dacht ik dus al: 4,5V zou dus moeten werken. Alleen ik ben bang dat de stroomsterkte het niet haalt.. 500mAh haal je alleen op 7,5V met die van mij... Ik heb zojuist ook nog ff gemeten btw wat het voltage is dat dat ding afgeeft bij de 4,5V stand: 4,73V ietsje meer dus... Stroomsterkte nog niet maar straks nog maar ffies dan :D
Ik ben benieuwd naar de uitkomst, mijn Archos vraagt dus 1.6A, de Iriver heeft maar minimaal 500ma nodig? Iig ben ik vandaag bij een drietal electroboeren geweest, ze hadden allemaal van die omvormers met universele stekkers op 3/4.5/6v etc. Max output 2000Ma, de goedkopere gaan maar tot de eerder genoemde 800Ma.
Misschien ga ik dat dan maar gewoon proberen, voor iets van 11.50 lijkt het me de meest voordelige optie (bij hecke, A'dam geen online voorbeeld helaas)

[ Voor 3% gewijzigd door magalhean op 19-07-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
roelieboelie schreef op 19 juli 2004 @ 17:15:
[...]
Due October
1. Volume Control in Record Mode
2. Recording Without the Infamous "Pauses"
3. Mono Recording Support
4. SAD Support (i think it's some shit related to recording)
5. Auto Sync Support
6. Korean Menu Support (not that any of you would care)
Die schuin gedrukte vind ik ook erg mooi meegenomen...

Als ze hun planning nu halen ben ik erg blij.
/me DeeD juigt nog niet te hard.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

magalhean schreef op 19 juli 2004 @ 21:06:
[...]

Ik ben benieuwd naar de uitkomst
[...]
Max output 2000Ma, de goedkopere gaan maar tot de eerder genoemde 800Ma.
Vergeet niet dat die 800mA (niet Ma!) bij 12V is (max output) en dat het dus bij 6V al gehalveerd is naar 400mA (= te laag voor de iRiver als het waar zou zijn). Overigens zullen die 2000mA (=2A) ook niet goedkoop zijn? Minstens 30 euro schat ik. En ik weet uit mijn natuurkundelessen nog dat je beter overspanning kunt hebben dan onderspanning. In de meeste apparaten zit namelijk een onderspanningsbeveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
16. External Battery Support
Hoe de fuck is dat in een firmware te bouwen? :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 20 juli 2004 @ 19:51:
[...]

Hoe de fuck is dat in een firmware te bouwen? :D
uhh niet :P (denk ik...) maar ze kunnen bv wel de batterijindicator erop aanpassen ofzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
OF een opties in zitten dat je kan over schakelen op de batterijen. dat hij dus eerst de accu van je IHP-120 helemaal leeg speelt en daarna aan de batterypack begint.

In plaats van dat de battery pack de accu gaat opladen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Laatst online: 29-07 12:17
ff over de aankomende firmware, ze dus niet de opspin bug weg werken? beetje jammer...

En nog een vraag over text navigatie, als je een text bestand opend kun je deze niet lezen op je remote, geen probleem opzig maar nu zie ik dat je er ook niet mbv je remote uit kan of doorheen kan scrollen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zomer schreef op 21 juli 2004 @ 18:37:
ff over de aankomende firmware, ze dus niet de opspin bug weg werken? beetje jammer...
Ik zou nog wel eens een heldere uitleg willen hebben waarom het een bug is. En hou daarbij o.a. in je achterhoofd wat ik, een aantal posts terug, geschreven heb. Heeft er bijvoorbeeld wel eens iemand gecontrollerd of de schijf net zo hard blijft draaien als tijdens het laden van de buffer? En, hoe vaak moet zou-ie op moeten spinnen? En hoeveel extra energie kost het om hem op te spinnen? Dit kunnen namelijk argumenten zijn om de schijf lekker (op lage toeren) door te laten draaien.
Kortom, ik ben er nog niet zo zeker van of het überhaubt een bug is.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

DeeD2k2 schreef op 21 juli 2004 @ 21:11:
Kortom, ik ben er nog niet zo zeker van of het überhaubt een bug is.
Het feit dát ze er geen tijd aan besteden zegt mij al genoeg :Y)
Ze hebben er al vast honderden klachten/petities/telefoontjes over gekregen en het wordt niet eens genoemd... Zij kennen dat apparaat beter dan de gewone gebruikers, nietwaar?

//edit
Btw, ik heb mijn H140 nog niet :( Hij had er dinsdag moeten zijn of anders vandaag maar tevergeefs. Miss morgen, zal wel komen omdat ik "aan het end van de wereld woon" (= Leens, zo'n beetje in de zee :P). MMport heeft haar deuren inmiddels tijdelijk gesloten dus telefonisch contact wordt 'm ook niet ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Acolyte op 21-07-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
Jongens, ik begrijp jullie best hoor, maar laten we ff overnieuw beginnen.
Je bent muziek aan het luisteren, gaat opzoek naar wat beters in de navigatie mode maar komt er niets tegen wat je zint, dus je houd het voor gezien en gaat weer terug naar de normale playmode. Het nu is het echt niet meer nodig om die schijf door te laten draaien, ik heb dit ding altijd voor me op mijn buro staan tijdens mijn huiswerk met het vollume op 3 en dan is het gewoon zwaar iri als hij blijft spinnen want dit hoor nog best aardig.

Verder heeft dit gewoon géén nut. want anders zouden ze de schijf ook wel door laten spinnen nadat je in de navi mode wel een nr. hebt gekozen, maar nee dit gebeurt niet.

Verder is het echt wel een bug want anders zou het rode lampje wel gaan branden. lijkt me wel zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomer schreef op 21 juli 2004 @ 23:38:
Jongens, ik begrijp jullie best hoor, maar laten we ff overnieuw beginnen.
Je bent muziek aan het luisteren, gaat opzoek naar wat beters in de navigatie mode maar komt er niets tegen wat je zint, dus je houd het voor gezien en gaat weer terug naar de normale playmode. Het nu is het echt niet meer nodig om die schijf door te laten draaien, ik heb dit ding altijd voor me op mijn buro staan tijdens mijn huiswerk met het vollume op 3 en dan is het gewoon zwaar iri als hij blijft spinnen want dit hoor nog best aardig.

Verder heeft dit gewoon géén nut. want anders zouden ze de schijf ook wel door laten spinnen nadat je in de navi mode wel een nr. hebt gekozen, maar nee dit gebeurt niet.

Verder is het echt wel een bug want anders zou het rode lampje wel gaan branden. lijkt me wel zo logisch.
Het is volgens mij ook een bug (ik heb er alleen niet zo'n last van), maar dat rode lampje is weer een ander verhaal. Dat gedraagt zich net zo als alle andere rode (en groene) lampjes op alle harde schijven die ik ken: het brandt als er lees of schrijfacties plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben op zoek naar een MP3-speler.
Nu voldoet de Iriver IHP-120 aan alle eisen, alleen vind ik 20GB opslag vrij veel.
In hoeverre gebruiken jullie dit ook?

4GB lijkt mij bijvoorbeeld ook voldoende. Alleen in die klasse zijn er geen spelers die aan al mijn eisen voldoen:

FM-radio
Groot display
Batterijduur >10 uur
Afstandsbediening

En hoe is de snelheid van bediening? Heb je snel een mp3tje draaien?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op 22 juli 2004 @ 16:57:
Ik ben op zoek naar een MP3-speler.
Nu voldoet de Iriver IHP-120 aan alle eisen, alleen vind ik 20GB opslag vrij veel.
In hoeverre gebruiken jullie dit ook?
Grappig, ik heb een verzameling van 25GB en ik wil echt gewoon alles bij me hebben, dat is voor mij de lol van een HD player. Dus alles onder de 40GB valt af...
En hoe is de snelheid van bediening? Heb je snel een mp3tje draaien?
Dat hangt er vanaf.

- Als je de DB functie gebruikt wordt het opstarten langzamer
- Als je veel nummers hebt staan wordt het zoeken langzamer

De mijne is na ca. 10 seconden klaar om te spelen (zonder DB), als ik dan een specifiek nummer zoek. OK, eens proberen: By the way, van de Red Hot Chilli Peppers...

Dat kostte me 15 seconden zoeken bovenop de 10 seconden boot time, dus 25 seconden voor hij aan staat en ik een specifiek nummer heb gevonden in 5115 nummers en 512 folders.

Valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn slaap het klipje van de afstandbediening gesloopt. Nu heb ik hem er andersom opgezet, en goed aangedrukt. Het zit als een huis ! Je kunt de klip van de afstandsbediening dus gewoon omdraaien. Het is een soort pen-gat verbinding wat niet afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Toch niet.Ik ga hem niet tekenen, al is het alleen maar omdat het zo gehyped is. En verder stoor ik me er helemaal niet aan; ik mijn versterkere wel zo ver open staan dat het niet stoort :P en anders gebruik ik goed isolerende dopjes (Sony EX71 :7 ).
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 17:51:
Ik heb in mijn slaap het klipje van de afstandbediening gesloopt. Nu heb ik hem er andersom opgezet, en goed aangedrukt. Het zit als een huis ! Je kunt de klip van de afstandsbediening dus gewoon omdraaien. Het is een soort pen-gat verbinding wat niet afbreekt.
Kan je ze ook omdraaien als het niet eerst stuk gegaan is? Of zit het vastgelijmt? Als het kan is het nog wel eens handig om het te doen. (Ik heb er toch twee; om de vervallen garantie hoef ik het dus niet te laten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik heb het er maar op gewaagd v.w.b. de autovoeding.

Bij www.pdashop.nl de voeding voor de MDA gekocht (5 V, 850 mA) voor 29 E, stekker eraf geknipt.

Het snoer van een oud waardeloos hubje (toevallig ook 5 V) dat ik nog had liggen afgeknipt voor een op de H140 passende stekker. Met een kroonsteentje de beide snoertjes aan elkaar gekoppeld.

Eerst voor de zekerheid met het hubje getest: Doet het prima. Voltage gemeten tijdens draaien, starten en uitstaan van de motor. Redelijk stabiel op zo'n 5.35V (h140 220 voeding is nominaal 5V, maar 5.41 volgens mijn multimeter) , geen spikes, ook niet bij het starten.

Vervolgens de H140 aangesloten. Doet het prima, laadlampje en backlight gaan aan en blijven aan. Speelt goed af. Ziet er goed uit. Lijkt me dus een prima oplossing.

Nu nog de kabels (voeding en AUX in) achter het dashboard wegwerken en de speler met klitteband op het dashboard bevestigen en dan heb ik het zo als ik het hebben wilde, klaar voor de Autoroute du soleil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:19:
klaar voor de Autoroute du soleil ;-)
Mooi :). Ik heb mijne nu ook ennuh ik ga straks nog wel ff testen of hij het in de auto doet met een standaard ding :).

Over een aantal dingetjes:

- Het opstarten (zonder DB met ongeveer 10GB nu) is zo gepiept :? ? Hij doet er bij mij echt maar 5/6 sec over om alles te laden en hij is gebruiksklaar? Ik dacht dat we daar zoveel problemen mee hadden?

- Ik ondervind geen ruis bij het aansluiten op mijn stereo en evenmin met de AB :?
- De opnamefunctie bij mij werkt perfect... M'n moeder stond 4 meter bij me vandaan en ze was op de opname duidelijk te horen. Ook mijn stem (nog geen 30cm van de mic af) was niet vervormd of krakerig (uiteraard wel wat hard :P).. :?

Hij r0x0rs echt wel (wat is ie klein :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op 22 juli 2004 @ 20:48:
[...]

Mooi :). Ik heb mijne nu ook ennuh ik ga straks nog wel ff testen of hij het in de auto doet met een standaard ding :).

Over een aantal dingetjes:

- Het opstarten (zonder DB met ongeveer 10GB nu) is zo gepiept :? ? Hij doet er bij mij echt maar 5/6 sec over om alles te laden en hij is gebruiksklaar? Ik dacht dat we daar zoveel problemen mee hadden?
Probeer maar eens 5115 nummers *met* DB, dan ben je bijna 2 minuten bezig (10 s zonder DB). Datzelfde probleem krijg je als je met grote playlists werkt, meer dan 2 minuten voor 5115 nummers. :(
- Ik ondervind geen ruis bij het aansluiten op mijn stereo en evenmin met de AB :?
- De opnamefunctie bij mij werkt perfect... M'n moeder stond 4 meter bij me vandaan en ze was op de opname duidelijk te horen. Ook mijn stem (nog geen 30cm van de mic af) was niet vervormd of krakerig (uiteraard wel wat hard :P).. :?

Hij r0x0rs echt wel (wat is ie klein :9)
Het is een erg leuk ding. Mijn grootste bezwaar is de shuffle functie die altijd op de zelfde manier shufflet. Maar goed dat wordt met de volgende firmware update blijkbaar opgelost. Dus dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond nog een forum thread van iemand die zijn H1x0 via USB oplaadt. Hij heeft ook het stroomverbruik in verschillende situaties gemeten. Dat komt nooit hoger dan 650 mA, dus de 850 mA van de MDA voeding zou ruim voldoende moeten zijn.

http://www.forum.iriverlo...hread&forum_id=1&thread=3

Ik heb vannacht mijn H140 zonder problemen in mijn auto opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Zomer op 23-07-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
Check:

http://www.misticriver.ne...675&highlight=clip+remote

Foto's:

http://home.gwi.net/~jdrumm/ihp-120_remote.jpg
http://www.misticriver.ne...s/userpics/clip%20off.JPG

Er zijn dus twee types, eentje die vast geschroeft zit en een dit alleen geclikked zit. Bij mijn h120 zat een geschroefde, welke ik nu dus omgedraait heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomer schreef op 23 juli 2004 @ 11:17:
Check:

http://www.misticriver.ne...675&highlight=clip+remote

Foto's:

http://home.gwi.net/~jdrumm/ihp-120_remote.jpg
http://www.misticriver.ne...s/userpics/clip%20off.JPG

Er zijn dus twee types, eentje die vast geschroeft zit en een dit alleen geclikked zit. Bij mijn h120 zat een geschroefde, welke ik nu dus omgedraait heb.
Ik heb mijn clip er helemaal afgehaald omdat ik hem op mijn dashboard wil bevestigen. Zat idd ook vastgeschroefd.

Nog een modje: Ik heb met de grootste leerpons die ik in huis had een perfect mini-jack-sized gat in de top van mijn tasje gemaakt zodat ik de line out kan gebruiken terwijl het tasje netjes dichtblijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
als je dan toch aan dat tasje gaat friemelen kun je volgens mij beter ook maar meteen die riemclip er af halen, of gebruiken jullie dat welleens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 17:51:
kun je hier een pic van maken? misschien is het een goede oplossing voor mijn prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Probeer maar eens 5115 nummers *met* DB, dan ben je bijna 2 minuten bezig (10 s zonder DB). Datzelfde probleem krijg je als je met grote playlists werkt, meer dan 2 minuten voor 5115 nummers. :(

[...]

Het is een erg leuk ding. Mijn grootste bezwaar is de shuffle functie die altijd op de zelfde manier shufflet. Maar goed dat wordt met de volgende firmware update blijkbaar opgelost. Dus dan ben ik helemaal blij.
Ik heb er nu ongeveer 4000 nummers op staan (= 15,5GB) en hij loopt nog steeds als een trein. Miss moet ik die database eens proberen :).

Overigens ben ik niet in staat mijn autolader te testen: ik heb een stuk of 8 verschillende plugjes maar geen een f*cking plugje past :?
Dat wordt dus niets :( En op dit moment ben ik blut dus ook geen geld voor zo'n MDA. Kun je die plugjes ook ergens los krijgen? Of op zo'n array?

Btw, ik vind de transferrate van de iRiver wel vrij matig. Ik heb net een USB2 controllertje erin gezet en die doet het perfect alleen het lijkt alsof hij alles eerst in z'n 10MB buffer laadt en dan pas gaat schrijven. Dat duurt maar en dat duurt maar.. ;(

//edit
Net ff getest: 500MB in ruim 13 minuten getransferred. Dat komt neer op zo'n 600kb per seconde. Wat is jullie ervaring? Als die 600kb/s echt het max is dan heeft USB2 ook weinig zin.. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Acolyte op 23-07-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
uh...dat klopt dus ECH NIET die snelheid! bij mij is 500 MB in 6 minuten overgezet. van PC--> IHP-120. en dan heb ik zelfs een Pentium 2 400 mhz ;-)
deze had usb 1.1 en heb er nu zo'n pci uitbreidings kaart inzitten.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

roelieboelie schreef op 23 juli 2004 @ 15:08:
uh...dat klopt dus ECH NIET die snelheid! bij mij is 500 MB in 6 minuten overgezet. van PC--> IHP-120. en dan heb ik zelfs een Pentium 2 400 mhz ;-)
deze had usb 1.1 en heb er nu zo'n pci uitbreidings kaart inzitten.
The same here... Pentium 466 Mhz, eerst USB1 net een USB2 kaartje erin.. Transferrate is nauwelijks veranderd...
Enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

NoTimeRemains

I know

uhm omdat je een te langzame pc hebt lijkt me ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

HIValicious schreef op 23 juli 2004 @ 16:39:
uhm omdat je een te langzame pc hebt lijkt me ?
onze vriend roelieboelie heeft een even oude PC ongeveer en die doet het in meer dan de helft korter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Hoi, ik heb eveneens een H120 en mijn vraag is of iemand ook ervaring heeft met die kleine opvouwbare speakertjes, zoals bv Creative travelsound of Sony.

Kunnen jullie mij een merk/type aanraden? Of zijn ze allemaal zo slecht dat je beter wat anders kunt kopen?

Ga rondreis in Amerika maken en wilde hem meenemen voor in de auto, aangezien ik hem waarschijnlijk niet op de autoradio aan kan sluiten!

Of heeft iemand nog andere ideeën?

Bedankt, D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Acolyte schreef op 23 juli 2004 @ 16:52:
[...]

onze vriend roelieboelie heeft een even oude PC ongeveer en die doet het in meer dan de helft korter :?
ik weet niet precies hoeveel werkgeheugen je hebt, mischien ligt het daar aan?

ik heb 2 reepjes van 128MB er in zitten en 1 reepje van 64 MB. en ik heb een usb 2.0 kaartje van Q-TEQ

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
moet je kijken wat ik nu lees:
http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

ze kunnen gewoon het opstart logo veranderen! geweldig! Maar ik wacht nog even tot mijn garantie is afgelopen......of toch niet? B) :P

/////edit: link even aangepast

[ Voor 56% gewijzigd door roelieboelie op 25-07-2004 15:58 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

roelieboelie schreef op 23 juli 2004 @ 17:52:
[...]

ik weet niet precies hoeveel werkgeheugen je hebt, mischien ligt het daar aan?

ik heb 2 reepjes van 128MB er in zitten en 1 reepje van 64 MB. en ik heb een usb 2.0 kaartje van Q-TEQ
1 x 128 en 1 x 64 MB. Er loopt ook nog een draadje in Opslagmedia hierover :). Btw: Ik heb ook 1 van Q-tec. 4-poorts, voor €15 gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalsium schreef op 23 juli 2004 @ 17:44:
Hoi, ik heb eveneens een H120 en mijn vraag is of iemand ook ervaring heeft met die kleine opvouwbare speakertjes, zoals bv Creative travelsound of Sony.

Kunnen jullie mij een merk/type aanraden? Of zijn ze allemaal zo slecht dat je beter wat anders kunt kopen?

Ga rondreis in Amerika maken en wilde hem meenemen voor in de auto, aangezien ik hem waarschijnlijk niet op de autoradio aan kan sluiten!

Bedankt, D.
Ik hebwel eens een paar van die dingen (no-name dus waarschijnlijk niet echt vergelijkbaar) geprobeerd op reis met een camper in Australie. De kwaliteit was erg slecht. Je krijgt geen lage tonen met die kleine lichte dingen. Er zat gelukkig een cassettespeler in die camper dus een cassette-adapter bood uitkomst. Anders kun je in de VS makkelijk zo'n klein FM zendertje kopen en terug meesmokkelen Nederland in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomer schreef op 23 juli 2004 @ 12:11:
als je dan toch aan dat tasje gaat friemelen kun je volgens mij beter ook maar meteen die riemclip er af halen, of gebruiken jullie dat welleens?
Ja, die vind ik nou juist handig...

Het is ook niet makkelijk om het perfecte produkt voor iedereen te maken, he...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
565 MB in 80 seconden..

Prima die snelheid! :P

Wat is eigenlijk het theoretische maximum en maximum in de praktijk? Ben wel benieuwd of die 7 MB per seconde van mij een beetje acceptabel is..

[ Voor 60% gewijzigd door Stefangrp op 23-07-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dalsium schreef op 23 juli 2004 @ 17:44:
Ik heb hier een setje van Philips, de SBC BA200. Het zijn actieve speakertjes die op 6 AA baterijen werken. Ik heb ze voor een vakantie gekocht, en moet zeggen dat je de camping er, met relatief goede kwaliteit, mee wakker kan houden. Nu heb ik ze, bij gebrek aan beter, aan m'n pc hangen.
Kortom, slecht hoeft zoiets niet te zijn; zorg er alleen wel voor dat je actieve spekers hebt. Passieve produceren vaak niet veel meer dan zachte bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag komt er telkens als m'n IHP120 probeert iets te schrijven naar/te lezen van de harde schijf om de zoveel tijd een korte, hoge pieptoon. Het lijkt alsof de harde schijf dan even stopt met de dataoverdracht (duidelijk merkbaar bij het streamen van muziek naar de computer). Heeft iemand dit al eens eerder gehad of weet iemand wat ik hiermee aanmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:49:
[...]

Er zat gelukkig een cassettespeler in die camper dus een cassette-adapter bood uitkomst. Anders kun je in de VS makkelijk zo'n klein FM zendertje kopen en terug meesmokkelen Nederland in...
Hoe werkt zo'n cassette-adapter dan? Is dan het geluid van de H120 via de adapter gewoon over de radio te horen? Ik dacht dat dat ook iets voor het opladen was?

Tnx, D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
over dat opstart plaatje veranderen, ik heb toch maar gedaan, kon het gewoon niet laten :X . en kijk het resultaat:
http://members.home.nl/edwclan/ihp.jpg

ik vind het echt zo kwijl :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ik heb er al 3 plaatjes verwisseld en me player doet het nog steeds _/-\o_ :D

maar ik zoek nog wat leuke plaatjes, iemand nog iets liggen? 8)

[ Voor 11% gewijzigd door roelieboelie op 25-07-2004 15:53 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalsium schreef op 25 juli 2004 @ 12:26:
Hoe werkt zo'n cassette-adapter dan? Is dan het geluid van de H120 via de adapter gewoon over de radio te horen? Ik dacht dat dat ook iets voor het opladen was?
Nee, een cassette adapter is een nep-cassette met een ingebouwde spoel die een signaal aan de kop van de cassettespeler doorgeeft. Je geeft je cassettespeler dus een soort AUX in. De kwaliteit is minder dan een *echte* AUX in maar beter dan een FM zendertje. Ik heb zelf ooit in Australie een Sony cassette-adapter met universele voeding gekocht om mijn CD MP3 speler mee te kunnen gebruiken. Dat werkte best aardig, sindsdien neem ik hem altijd mee als ik weer eens ergens een auto huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net terug van mijn eerste rondje met mijn H140-enhanced automobiel!

Alles wat je ziet is de remote die ik op het dashboard heb bevestigd met klitteband en een kort stukje kabel dat boven mijn radio in het opbergvakje verdwijnt. De H140 ligt onzichtbaar en veilig in zijn tasje in het handschoenenvak. Er lopen 3 kabels naar het handschoenenvak:

- 5V voeding voor de H140 (eigenlijk een MDA voeding)
- AUX in kabel (naar AUX in converter CD-RB20 voor mijn Pioneer DEH-P3600MP)
- Remote kabel naar de H140 remote op het dashboard

Eerste indruk: :)

--

Nee Roelieboelie, ik ga er *geen* Saab logo opzetten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

roelieboelie schreef op 25 juli 2004 @ 15:50:
over dat opstart plaatje veranderen, ik heb toch maar gedaan, kon het gewoon niet laten :X . en kijk het resultaat:
http://members.home.nl/edwclan/ihp.jpg

ik vind het echt zo kwijl :9~
ik heb er al 3 plaatjes verwisseld en me player doet het nog steeds _/-\o_ :D

maar ik zoek nog wat leuke plaatjes, iemand nog iets liggen? 8)
1 kwijl is wel voldoende hoor :). En als je ding nou stuk gaat? Dan zien ze dat natuurlijk en dan zit je lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Irivers en stuk gaan? Nee dat komt alleen voor in je nachmerries denk ik ;)
En een Saab logo past er ook wel op hoor, ziet er wel leuk uit, maar niet echt zo duidelijk als de BMW. en, xenna, kun je even foto's posten? _/-\o_

ik hoop echt dat die gasten verder die firmware gaan hacken })

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, de pics van mijn H140 in mijn Saab 93:

Afbeeldingslocatie: http://xenna.no-ip.com/auto/console.jpg

Alleen de afstandsbediening en het zichtbare deel van het kabeltje verraden de aanwezigheid van een slordige 25 GB aan audio entertainment.

De radio is een Pioneer DEH P3600MP met een CD-RB20 AUX-in adapter (79 EUR, afzetters!). De afstandsbediening is met zwarte velcro (Hema, 1.05 EUR) aan het dashboard bevestigd. Bij parkeren in slechte buurten kan deze onopvallend in het onderliggende vakje opgeborgen worden.

Afbeeldingslocatie: http://xenna.no-ip.com/auto/full.jpg

In het handschoenenvak komen de AUX-in, 5V voeding en afstandsbedieningskabels uit.

Benodigde mods aan H140:
- Clip verwijderd van afstandsbediening, velcro opgeplakt
- Opening gestanst in tasje ter hoogte van Line-out

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 08:11:

[afbeelding]

Alleen de afstandsbediening en het zichtbare deel van het kabeltje verraden de aanwezigheid van een slordige 25 GB aan audio entertainment.

De radio is een Pioneer DEH P3600MP met een CD-RB20 AUX-in adapter (79 EUR, afzetters!). De afstandsbediening is met zwarte velcro (Hema, 1.05 EUR) aan het dashboard bevestigd. Bij parkeren in slechte buurten kan deze onopvallend in het onderliggende vakje opgeborgen worden.

[afbeelding]

In het handschoenenvak komen de AUX-in, 5V voeding en afstandsbedieningskabels uit.

Benodigde mods aan H140:
- Clip verwijderd van afstandsbediening, vecro opgeplakt
- Opening gestanst in tasje ter hoogte van Line-out
dat ziet er leuk uit!!! wat is vecro? je bedoeld klitteband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 09:19:
dat ziet er leuk uit!!! wat is vecro? je bedoeld klitteband?
Yep, maar 'velcro' klinkt een stuk meer hi-tech ;-)

(typo 'vecro' gefixt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
dat ziet er wel super mooi uit :-) Alleen mis ik toch nog dat Saab logo op je IHP-140 ;-)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 08:11:
Je hebt ook een Pioneer 3600mp zie ik :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze nou zon batterijlader als bij de nieuwe serie ook voor onze serie apparaten gaan verkopen. Vind het toch wel irritant. De Accu is goed, maar als je hem niet kunt opladen, is zon battery pack wel erg handig. Ik had bij mn MD spelertje ook zon mooi ding wat ik erop kon draaien en dan had ik ook de mogelijkheid om batterijen te gebruiken. Zelf zon ding maken gaat niet lukken :P Ik neem nu toch maar weer mn MD spelertje mee op vakantie, want daar gaan nog gewone batterijen in. Is ook niet zo erg als die kapot gaat enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 26 juli 2004 @ 13:30:
Je hebt ook een Pioneer 3600mp zie ik :)
Ja, mooi ding, alleen jammer dus dat het je 79 EUR en een toch-nog-behoorlijk-groot kastje kost om er een AUX-in aan te maken. Mijn vriendin heeft een Kenwood, daarbij gaat het veel goedkoper, maar ik vond deze mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Nice work Xenna :D :9~

Ik heb mijne bijna vol :). Nog zo'n 3GB vrij. En hij start nog steeds redelijk snel op. Wederom niet geklokt maar ik schat zo'n 10 - 12 sec. met 7000+ liedjes. Zonder DB uiteraard. Maar ik vind die DB functie maar suf, ik heb dat Moodlogic nu geïnstalleerd en er zit een service module bij. Als ik die run gebeurd er nog steeds niets? In de help staat dat alles automatisch moet gaan maar.. Doe ik iets fout? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
ja...je doet wat fout..... connect je IHP-140 met de PC, klik rechts op de drive letter en kies voor UPDATE DB.

wel eerst die andere db manager verwijderen (die van iriver zelf)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ik moet hem eerst maar eens aan (laten?) maken, niet? :P
Bij het inpluggen verschijnt er geen optie Update DB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Klik

De global site vermeld nu ook de firmware upgrade :D

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Heeft er Iemand ervaring met de RMA van iRiver? Ik heb mijn iHP-100 helaas moeten opsturen voor RMA. Ze zeggen 2 - 3 weken.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masterfvz schreef op 27 juli 2004 @ 13:18:
Klik

Goed nieuws! En er staat nog steeds end of july/early august dus hopelijk heb ik net op tijd voor mijn vakantie de *Real Shuffle*!

(not holding my breath, though...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Masterfvz schreef op 27 juli 2004 @ 13:18:
Klik

15) External battery supported for H100 series (External batteries will be recognizable for the H100 series).

Kan iemand mij vertellen wat ze hier nou precies mee bedoelen?

In navolging van Yalhambra, gaan ze deze verkopen? Is er al een externe battery pack? Van wat ik lees hier op het forum en op andere forums zijn er al diverse mensen die zelf zoiets in elkaar geknutselt hebben, en deze worden toch ook al 'supported'? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Tnx D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dalsium schreef op 27 juli 2004 @ 15:12:
Kan iemand mij vertellen wat ze hier nou precies mee bedoelen?
Wat ik hieruit opmaak is dat de speler herkent of er een battery-pack of netvoeding (adapter) aan hangt.
Van wat ik lees hier op het forum en op andere forums zijn er al diverse mensen die zelf zoiets in elkaar geknutselt hebben, en deze worden toch ook al 'supported'? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Als ik het goed heb voed de speler zich nu altijd met de ingebouwde accu. Ook als-ie aan de netvoeding hangt. Dat is dan ook wat er met die zelf gemaakte packs gebeurd. Er komt dan bijv. ook eeen stekkertje in beeld te staan.

Dan heb ik ook nog een vraagje:

5) SAD function supported.

Waar staat SAD voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
DeeD2k2 schreef op 27 juli 2004 @ 15:26:
[...]

Waar staat SAD voor?
- Sound Activity Detector (SAD) function saves memory and power of the player during voice recording. The SAD records only when the voice is captured automatically and turns off when it is silent.

van deze site:
http://www.millerpc.co.uk/shop/news/october/ifp590.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Nog een (voorlopig) laatste vraagje:

de H3XX serie heeft USB on the go.

Is het mogelijk dat dit ooit op de H1XX mogelijk zal zijn, door een firmware verandering of is dit een puur hadwarematige zaak?

Tnx, D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
dit is puur hardware matig,

verder is de ondersteuning van een battery pack wel mooi, als je namelijk zo'n batery pack aansluit gaat de speler niet opladen maar gebruikt hij gewoon de stroom voor de playback, dat in tegenstelling tot de adaptor waarbij de speler wel zichzelf oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
als die usb OTG wel kan op de IHp-1x0, dan zullen ze dit toch nooit inbrengen in de firmware, aangezien iedereen dan weer massaal een IHP-1x0 gaat kopen i.p.v de H-300. en iriver wil natuurlijk ook dat de centjes rollen

over die update over de firmware, geloof me, ze komen hun belofte toch weer niet na. ik ga 8 augustes op vakantie en dan hoop ik dat ze hem klaar hebben, maar ik denk dat het pas begin september word, vrees ik :-(

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delysid
  • Laatst online: 20-03 13:22
Zomer schreef op 27 juli 2004 @ 16:51:
dit is puur hardware matig,

verder is de ondersteuning van een battery pack wel mooi, als je namelijk zo'n batery pack aansluit gaat de speler niet opladen maar gebruikt hij gewoon de stroom voor de playback, dat in tegenstelling tot de adaptor waarbij de speler wel zichzelf oplaad.
Het lijkt me toch niet zo dat als ik mijn H120 aan de adapter laat spelen dat ie dan de batterij gebruikt. die van mij speelt bijna constant en als dat zo is heb ik heel snel een nieuwe batterij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

roelieboelie schreef op 27 juli 2004 @ 18:01:
over die update over de firmware, geloof me, ze komen hun belofte toch weer niet na. ik ga 8 augustes op vakantie en dan hoop ik dat ze hem klaar hebben, maar ik denk dat het pas begin september word, vrees ik :-(
Nou breekt m'n klomp echt hoor :/

Hoe weet je dat nou zo zeker weer te weten? Wat the fuck heb jij ervaring met de support van iRiver? De ENIGE maar dan ook echt de ENIGE supportervaring van iRiver die je hebt is dat ze een firmware niet op tijd uitbrengen |:(. Wat voor ervaring heb je dan??

Ik kan er niet zo goed tegen merk ik dat je ergens over praat waar je niet zoveel ervaring mee hebt. Heb je ooit een ander iRiver product in je bezit gehad anders dan een H-serie? Getuige je posts ("iRiver en stuk gaan?" :X) niet. Vertel mij wat, ik loop al sinds de iMP250 mee (iMP250 --> iMP350 --> iMP550 --> iHP140) en ik heb tijdens en daarvoor ook andere fabrikanten gehad (Soul, Rio) met qua uiterlijk misschien dezelfde spelers maar qua support totaal verschillende divisies. En je mag SERIEUS van mij aannemen dat ik iRiver een vette 9 krijgt van mij! Deze support zie je niet vaak en ook al was dat wel meer regel dan uitzondering: het is wel eens anders geweest.

Je moet gewoon gvd niet zo verwend doen. Ik heb het volste vertrouwen erin dat iRiver deze keer haar woord houdt. iRiver ziet ook wel in dat ze nu met iets moeten komen.
Het hele punt is dat je niet zomaar je bek moet opentrekken over iets waar je weinig ervaring mee hebt.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
zozo, verkeerde been uit bed gestapt. >:)

en ik doe helemaal niet verwend. maar als ik ergens niet tegen kan is het wel:

-GEEN RESPONS van Iriver
-Firmware niet op de juiste datum leveren (RUIM 2 maanden te laat!!!)
-dan nog zeggen dat het er zo snel mogelijk aan komt en zeggen dat we binnenkort precieze datums krijgen wanneer de nieuwe firmware uitkomt. krijgen we ook, maar ruim 1.5 maand later.

nou ja, ik vind het gewoon totaal waardeloos. Ikbezit nu zelf een IMP-550 en een IHP-120. Wil jij zeggen omdat je zoveel producten van hun hebt, dat je beste ervaringen met hun support hebt?

die firmware die boeit me niet, het zijn gewoon leuke extra's die je erbij krijgt. ik heb me IHP-120 nu ruim een half jaar(december gekocht), als ik OTF playlist, gaples enz enz wilde dan had ik wel een Creative of een Rio karma of what ever gekocht. ik heb er gewoon de pest aan dat ze gewoon geen afspraken kunnnen na komen (dit heb ik al 10 keer gezegt ofzo }:O )

en ik heb echt niet alleen ervaring van hun support door alleen de firmware. Sinds Deel 1 ben ik al aanwezig, en vele enthousiaste mensen die hun iriver terug hadden gestuurd en gewoon een nieuwe kregen.
Daar zijn ze blijkbaar goed in in die RMA en weet ik veel zooi.

maar datums plannen voor de firmware..........ik betwijfel het. })

maar ja, zeiken vind ik gewoon leuk B)

[ Voor 3% gewijzigd door roelieboelie op 27-07-2004 21:41 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Nieuwe firmware klinkt als muziek in mijn oren! Al klinkt de gapless playback optie een beetje raar (met dat berekenen van lege ruimtes). Ik dacht nl. dat het probleem juist ontstond bij nummers die aan elkaar horen (zoals een DJ-set oid) en geen pauze kende. Dat daar juist wel een hapering in ontstond bij de overgang tussen die nummers...

Maar verder heb ik nog een vraag over Moodlogic. Ik heb daar nu het een en ander over gehoord maar nog steeds niet wat het nu is. Het is een vervanger van de normal iHP manager maar wat doet het dan beter? Momenteel gebruik ik nl. de iHP-Tool van weet ik veel wie maar als moodlogic beter werkt om mijn DB an te maken ben ik van de partij!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

roelieboelie schreef op 27 juli 2004 @ 21:39:
zozo, verkeerde been uit bed gestapt. >:)

[...]

maar datums plannen voor de firmware..........ik betwijfel het. })

maar ja, zeiken vind ik gewoon leuk B)
Helemaal niet verkeerd uit bed gestapt, integendeel :). Echter die reactie kon ik niet tegen...

Ik beweer niet adhv het aantal apparaten dat ik van hun heb dat ik goede support heb maar gewoon adhv hoe lang ik al met iRiver mee ga. Ik vind hun support meer dan goed en ik denk dat we met z'n allen dat dienen te waarderen. Dat er mensen zijn die proberen de reeds uitgebrachte producten zo goed mogelijk bij te houden ten opzichte van de nieuwe of zelfs de toekomstige spelers. Okokok, ze zijn wat laat ermee allemaal maar so what? Je zegt zelf ook al dat de firmware je eigenlijk niet zo erg boeit. Het zijn leuke features maar ik slaap er niet minder om. Mijn spelertje speelt fantastisch zo en ik kijk zeker ook wel uit naar OTF playlist en delete, gapless playback etc etc maar als het er nog niet is is het er nog niet.
Bovendien: de eerste keer hebben ze hun afspraak niet nagekomen. Maakt dat hun gelijk een slecht bedrijf dat bovenal niet te vertrouwen is? :?

Iedereen komt wel eens een keer te laat, iedereen levert wel eens een keer een werkstuk niet op tijd in, iedereen begint wel eens veel te laat een proefwerk te leren. iRiver heeft het enorm druk kan ik me zo voorstellen met al die nieuwe en nog in productie zijnde producten dat het ze een beetje teveel wordt. Miss een inschattingsfoutje najah kan gebeuren. Maar support dmv het leveren van features op dat ding is op zich iets waar andere fabrikanten nog van kunnen leren.
En voordat je overhaaste conclusies gaat trekken laten we eerst maar eens afwachten wat iRiver doet. Op 1 inschattingsfout kun je een bedrijf niet gaan afrekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Acolyte op 28-07-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze topics nou eens een beetje zitten door lezen en zit nog met een vraag namelijk: Die maximale filename lengte van 52 tekens geloof ik (?) is die alleen als je gebruik maakt van de database of ook als je die niet gebruikt? Worden ze dan gewoon niet afgespeelt of ook totaal niet gelist? (Kan het niet zelf bekijken omdat mijn IHP-120 pas volgende week aankomt als MP3Spelers.nl weer terug is van vakantie)...

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:34:
Ik heb deze topics nou eens een beetje zitten door lezen en zit nog met een vraag namelijk: Die maximale filename lengte van 52 tekens geloof ik (?) is die alleen als je gebruik maakt van de database of ook als je die niet gebruikt? Worden ze dan gewoon niet afgespeelt of ook totaal niet gelist? (Kan het niet zelf bekijken omdat mijn IHP-120 pas volgende week aankomt als MP3Spelers.nl weer terug is van vakantie)...
Naar mijn weten alleen wanneer je de database gebruikt. Om ze af te kunnen spelen zijn ze volgens mij nergens aan gelimiteerd, behalve in de weergave: als hij ID3 tags bevat die langer dan zoveel characters (ook 52?) bevat kapt ie 'm gewoon af. Niets ernstigs dus maar dat had wel beter gemogen wat mij betreft. Miss in de formware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op 28 juli 2004 @ 20:10:
[...]

Naar mijn weten alleen wanneer je de database gebruikt. Om ze af te kunnen spelen zijn ze volgens mij nergens aan gelimiteerd, behalve in de weergave: als hij ID3 tags bevat die langer dan zoveel characters (ook 52?) bevat kapt ie 'm gewoon af. Niets ernstigs dus maar dat had wel beter gemogen wat mij betreft. Miss in de formware? :)
Hmmz, op het apparaat zelf sorteert hij dus ook op ID3 tags en niet op Filenames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:49:
Hmmz, op het apparaat zelf sorteert hij dus ook op ID3 tags en niet op Filenames?
Nee, hij sorteert op filename.
Sinds vandaag komt er telkens als m'n IHP120 probeert iets te schrijven naar/te lezen van de harde schijf om de zoveel tijd een korte, hoge pieptoon. Het lijkt alsof de harde schijf dan even stopt met de dataoverdracht (duidelijk merkbaar bij het streamen van muziek naar de computer). Heeft iemand dit al eens eerder gehad of weet iemand wat ik hiermee aanmoet?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware Upgrade Schedule

[H Series]

1. H100 Series

First Upgrade (Expected end of July ~ early August)

New features

1) File delete function supported

(Files can be deleted from the player itself) – on the fly file delete

2) Format function supported

(Will be supported for Window 2000/XP- based devices due to difficulty in formatting 40GB files from the operating platform)

3) Adjustable playback speed supported

(Playback speed cannot be manipulated as in the iFPs but adjustments can be made with select speed options)

4) Gaps between songs can be deleted

(Gaps are deleted through scanning for silent periods at the end of the music file) - Gapless playback.

5) DB Unicode is supported

(Supports technology in Unicode).

6) DB OGG file adding is supported (OGG is supported in DB Update).

7) Hebrew language added.

8) Sub folders supported for TEXT folders.

9) SHUFFLE function improved to Real Shuffle.

10) Problem with ID3 Tags resolved with EXÎÃ (Problems from using MP3GAIN resolved).

11) Remote control display problems from NAVI functions in PLAYLIST mode fixed.

12) Internal playlist supported (Programming function supported) on the fly playlist.

13) Problems of FM tuner display fixed.

14) Interference on the display from remote control usage is fixed.

15) External battery supported for H100 series (External batteries will be recognizable for the H100 series).

16) Problems recognizing select files in Japanese fixed.

Second Upgrade (Expected in October)

New features

1) Recording volume adjustment function supported.

2) No recording delay from the push of the RECORD button.

3) MONO recording supported (Supported during VOICE Recording)

4) Truncated voice recording fixed.

6) AUTO SYNC function supported.

zijn toch wel wat meer toevoegingen dan we dachten, misschien duurt het daarom wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
dit was vorige week ook al bekend op de koreaanse site. en sinds 2 dagen bekend op de internationale site ;)

over dat 52-char maximum gedoetje:

als jij een MP-3 heb met 55 tekens (dus ook spaties!!) dan neemt hij dit liedje NIET op in de database

als jij een mp3 hebt met 52 tekens of minder(dus ook met spaties!) dan neemt hij het liedje WEL op in de database.

als je dus gewoon de ''verkenner'' view op je IHP-xxx gebruikt, dan mag je zo veel lettertekens als je wilt gebruiken. Maar dan herkent de databse hem niet (als je hem update)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

als je een song met meer dan 52 tekens in een playlist hebt staan dan slaat de playlist hem over op je speler, dus het is niet alleen de db die er niet mee om kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Als je je database bouwt, dan maak moodlogic ook een heel handig terkstbestandje in de hoofdmap van je H***: "dbfail.txt"

Ik heb alle bestandsnamen dus gewoon zo gemaakt:

"tracknumber" - "track title"

Artist en Album title staan toch in de taginfo. Zo blijven ze lekker kort en neemt de moodlogic ze waarschijnlijk allemaal op in de database.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde nog iets vragen:)
is het mogelijik om mappen te indexeren zodat het net als bij je pchardeschijf geheugen te besparen?

dus dan bedoel ik rechtermuisknop eigenschappen van een map, geavanceerd, comprimeren..

ohja en ik zie ook bij eigenschappen van de harde schijf(toshiba) dat er een schrijfcache is uigeschakeld zodat je niet steeds op veilig verwijderen hoeft te klikken als jenem wil ontkoppelen, maar er staat eronder ook ingeschakeld, zodat ie weer betere prestaties oplevert. Verbeterd dit de snelheid van usb2.0 drastisch?

Afbeeldingslocatie: http://img70.exs.cx/img70/4142/Screen01.jpg
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.