Dus toch die nvidia ide-drivers
Heb vandaag de echte BenQ 1620 binnen gekregen..meteen geflashed naar nieuwste firmware (B7K9). Maar omdat ik nog geen dvd+r's heb, heb ik er vandaag een paar gehaald (10 4x Philips dvd's voor 27.50
) Iig, ik had gehoopt om mediacode Ricoh01..maar het is dus MBIPG101 R3..nog nooit van gehoord. Zijn dit wat kwaliteit schijfjes?
edit: heb em inmiddels toch al gebrand..ongeduldige ik
Maar het lezen gaat voor mijn gevoel niet zo snel met deze brander. Met mn Plextor dvdrom haalde ik op het eind 15x! Maar bij de BenQ houdt het bij 7x wel op..
Komt dit jullie bekend voor?

edit: heb em inmiddels toch al gebrand..ongeduldige ik
[ Voor 30% gewijzigd door BvK P4 op 02-10-2004 13:42 ]
Ja, dat is normaal.BvK P4 schreef op 02 oktober 2004 @ 13:05:
heb em inmiddels toch al gebrand..ongeduldige ikMaar het lezen gaat voor mijn gevoel niet zo snel met deze brander. Met mn Plextor dvdrom haalde ik op het eind 15x! Maar bij de BenQ houdt het bij 7x wel op..
![]()

oohja..had ik zelf ook kunnen vinden
Maar bedankt MEGATRON!
Heb nu 2 schijfjes met succes gebrand. Maar zit nu met een ander probleem..Heb nu allemaal dvd's op hardeschijf te staan, maar niet als image (iso), maar gewoon de losse dvd files. Nu wil ik deze graag branden door ze eerst om te zetten naar een iso files, door ze vervolgens te branden met nero of dvd decrypter..
Weet iemand hoe dit moet?
edit: heb het al uitgevonden..je kunt gewoon losse files met nero branden. Maar nu heb ik een ander probleem..als ik dan die losse files brand, dan komt er een melding dat de files niet overeenkomen met de files op de hdd oid.. Als ik dan toch doorga, dan brand ie de schijf, en kan ik em ook gewoon afspelen. Booktype heb ik in nero en in dat progje van BenQ ingesteld op dvd+r = dvdrom. Maar als ik dan de gebrande film dvd afspeel in de BenQ brander, en ik doe DVD speed test van nero, dan staat er nog steeds DVD+R
en hij leest em nog steeds maximaal op 7x..

Heb nu 2 schijfjes met succes gebrand. Maar zit nu met een ander probleem..Heb nu allemaal dvd's op hardeschijf te staan, maar niet als image (iso), maar gewoon de losse dvd files. Nu wil ik deze graag branden door ze eerst om te zetten naar een iso files, door ze vervolgens te branden met nero of dvd decrypter..
Weet iemand hoe dit moet?
edit: heb het al uitgevonden..je kunt gewoon losse files met nero branden. Maar nu heb ik een ander probleem..als ik dan die losse files brand, dan komt er een melding dat de files niet overeenkomen met de files op de hdd oid.. Als ik dan toch doorga, dan brand ie de schijf, en kan ik em ook gewoon afspelen. Booktype heb ik in nero en in dat progje van BenQ ingesteld op dvd+r = dvdrom. Maar als ik dan de gebrande film dvd afspeel in de BenQ brander, en ik doe DVD speed test van nero, dan staat er nog steeds DVD+R
[ Voor 47% gewijzigd door BvK P4 op 02-10-2004 17:03 ]
Dat komt omdat alleen het Booktype op DVD-rom staat. Als je de schijf in je brander doet dan ziet je brander gewoon dat het om een dvd +r gaat met een gewijzigde booktype en zal je brander de schijf dus ook maar op 6-7x lezen.
okee..weet ik dat, bedankt! Maar die melding die Nero geeft..is dat normaal? Heb liever dat er staat: branden voltooid zonder foutmeldingen
Verder speelt ie perfect af..Mn plextor haalt nu zelfs 16x op het einde. Kwaliteit van de schijfjes zijn 100 volgens Nero CD-DVD speed. Heb ik getest met de BenQ 1620, dus niet met dvdrom.
Ik gebruik zelf DVDshrink3.1 en vind dat echt een fantastisch programma. Haalt die beveiliging er vanaf, comprimeert naar formaat van het schijf dat je gaat branden en zet alles gelijk in een directory waarna je met Nero gelijk kan branden.
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=110862
er komt weer een nieuwe firmware aan voor de 1620 als ik dit draadje zo doorlees
(niet dat het nu zoveel uitmaakt, maar wie weet over een paar maanden als DL media betaalbaar is)
En ook allemaal bezorgd door de test van gisteren op tweakers.net
Die gast had de benq getest met een oude firmware en maar met één 16x media, zal dat nu net de media zijn die de benq niet lust ???
er komt weer een nieuwe firmware aan voor de 1620 als ik dit draadje zo doorlees
add dvd+R DL 4x burn speed1620 add dvd+R DL 4x burn speed
upcoming firmware release, along with other improvements:
- Improvement on writing DVD-R/RW media
- Enable media FE/RE signal detection (use BenQ's tool)
- Support higher PI/PO reading speed.
(niet dat het nu zoveel uitmaakt, maar wie weet over een paar maanden als DL media betaalbaar is)
En ook allemaal bezorgd door de test van gisteren op tweakers.net
Die gast had de benq getest met een oude firmware en maar met één 16x media, zal dat nu net de media zijn die de benq niet lust ???
http://www.benq.nl/Servic...rivers.cfm?product=647#dl
B7L9 staat er al, maar de releasenotes zijn:
- Improved the reliability for reading SACD disc.
even geduld dus nog maar?
B7L9 staat er al, maar de releasenotes zijn:
- Improved the reliability for reading SACD disc.
even geduld dus nog maar?
het above verhaal gaat over 2 plaatjes van FE/RE scan-test.Ok here is some clearer information about the mentioned firmware:
- B7L9 (DVDInfo Pro - PI/PO faster scanning speed)
- B7I9 (BenQ TE/FE tool support)
The above firmware versions are beta version. They are not an official firmware. The upcoming [B7M9] will include
- Faster PI/PO scanning speed (suitable for CD-DVD Speed v3.40 or newer & DVDInfo Pro v3.30 or newer)
- Media TE/FE signal test (BenQ tool)
- Improve the compatibility for DVD-R/RW media
Dus wanneer nu de 4x DL komt?
http://www.cdrinfo.com/fo....asp?m=83719&mpage=2&key=
eindelijk de cdrlabs review: http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=245
ik heb nog niks gelezen over regio vrij en een rip-lock voor de benq
zag wel verzoekjes daarvoor op het forum waar andere biossen verkrijgbaar zijn voor dvd-branders, dus wie weet zijn ze er mee bezig.
zag wel verzoekjes daarvoor op het forum waar andere biossen verkrijgbaar zijn voor dvd-branders, dus wie weet zijn ze er mee bezig.
Nee..bij mij worden ze dan op het einde al gauw onleesbaar. Ik brand ze gewoon op 8x. Dan issie in dikke 8min klaar terwijl als je op 16x brand, je in 6min klaar bent ongeveer..dan maakt mij de extra 2min voor betere kwaliteit niet uit.
Bij mij krijg ik een error aan het einde van de brandsessie en heb ik er weer een onderzetter bij. Op 8x en 12x branden ze perfect.xileS schreef op 24 oktober 2004 @ 18:33:
Is het verstandig om met 16x op een 8x platinum dvd+r te branden?
hoeveel minuten scheelt dat dan als je ze op 12x brand?
en is de kwaliteit dan ook wel hetzelfde?
MEGATRON schreef op 24 oktober 2004 @ 23:18:
[...]
Bij mij krijg ik een error aan het einde van de brandsessie en heb ik er weer een onderzetter bij. Op 8x en 12x branden ze perfect.
Verwijderd
CD-Freaks heeft ook een zeer uitgebreide review deze is hier te lezen over de Benq DW1620A
http://www.cdfreaks.com/article/159/1
Hij komt zeer goed uit de test....
wat mij betreft is dit een aanrader.., ik vind wel erg lelijk.., staat niet zo mooi in mn kast denk ik.
Smaken verschillen natuurlijk
http://www.cdfreaks.com/article/159/1
Hij komt zeer goed uit de test....
wat mij betreft is dit een aanrader.., ik vind wel erg lelijk.., staat niet zo mooi in mn kast denk ik.
Smaken verschillen natuurlijk
Verwijderd
Ik brand die platinums op 16x en heb nog geen enkel probleem gehad. Ik heb de DVDs getest op een JVC en een harman kardon standalones en die hebben er geen problemen mee. De leestest van Nero geeft ook geen problemen.
Je moet wel even kijken naar welk mediatype je hebt. Ik gebruik RICOHJPNR02 media.
Je moet wel even kijken naar welk mediatype je hebt. Ik gebruik RICOHJPNR02 media.
Leuke van die review op cdfreaks is dat ze ook hebben over de 4x DL brandsnelheid, belooft in november
(zoals ik al gemeld had
)
Verder had ik van het weekend de eerste dvd gebrand met een foutmelding aan het einde, was een dvd die eigenlijk net te groot was om te branden, op die platinum RICOHJPNR02 media @ 16 speed, verder nog nooit een foutmelding gehad, ook al brand ik ze op 16x. (alleen nog maar die platinums geprobeerd)
DVD speelt overigens wel normaal af op mijn stand-alone, ondanks foutmelding.
Overigens is de M firmware uitgesteld naar het einde van deze week (icm met een nieuwe dvdinfopro) Van het weekend dus eindelijk wat sneller een dvd na het schrijven controleren op de brandkwaliteit
Verder had ik van het weekend de eerste dvd gebrand met een foutmelding aan het einde, was een dvd die eigenlijk net te groot was om te branden, op die platinum RICOHJPNR02 media @ 16 speed, verder nog nooit een foutmelding gehad, ook al brand ik ze op 16x. (alleen nog maar die platinums geprobeerd)
DVD speelt overigens wel normaal af op mijn stand-alone, ondanks foutmelding.
Overigens is de M firmware uitgesteld naar het einde van deze week (icm met een nieuwe dvdinfopro) Van het weekend dus eindelijk wat sneller een dvd na het schrijven controleren op de brandkwaliteit
[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 25-10-2004 12:09 . Reden: M ]
hahah gelukkig ziet mijn dw1620 (dw1600 met firmware upgrade) er niet zo lelijk uit 
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:18:
ow, voor de pic van de 1620..., welke brezel ik zo lelijk vind :
[afbeelding]
hoe vinden jullie deze?
heb de bulk versie van de 1620. Wou eerst liever de retail versie hebben, maar nadat ik dat plaatje heb gezien ben ik blij dat ik de bulk heb
Trouwens heb ik een retail firmware erin geflashed..:S hij gaf ook nix aan bij de K versie..later wou ik de bulk versie van de L erin flashen, maar toen zij ie dat ik de verkeerde drive had. Daarna maar gewoon de retail L erin geflashed. Maakt dat verder wat uit?
En nog over dat 16x branden van platinums met media code ricoh02..dan zijn diegene die ik tot nu toe getest heb allemaal op het einde onleesbaar door mn Plextor dvdrom en BenQ 1620 brander.
Trouwens heb ik een retail firmware erin geflashed..:S hij gaf ook nix aan bij de K versie..later wou ik de bulk versie van de L erin flashen, maar toen zij ie dat ik de verkeerde drive had. Daarna maar gewoon de retail L erin geflashed. Maakt dat verder wat uit?
En nog over dat 16x branden van platinums met media code ricoh02..dan zijn diegene die ik tot nu toe getest heb allemaal op het einde onleesbaar door mn Plextor dvdrom en BenQ 1620 brander.
Minuten??? scheelt dacht ik maar iets van 30 seconden ofzo. En de kwaliteit is op 12x zeer goed.xileS schreef op 25 oktober 2004 @ 00:06:
hoeveel minuten scheelt dat dan als je ze op 12x brand?
[...]
Dat heb ik een paar posts terug ook al gezegd. Die ricoh r02 moet je gewoon op 12x branden.BvK P4 schreef op 25 oktober 2004 @ 22:48:
was ook gewoon als test..MEGATRON schreef op 26 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
Dat heb ik een paar posts terug ook al gezegd. Die ricoh r02 moet je gewoon op 12x branden.

[ Voor 14% gewijzigd door BvK P4 op 26-10-2004 00:36 ]
http://support.benq.com/files/stora...DW1620/B7M9.zip
Staat nog niet op de site, maar het is vooral het sneller scannen van de dvd wat is toegevoegd.
check de resultaten maar, van 0.8 naar 8x scannen)
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=112394
Staat nog niet op de site, maar het is vooral het sneller scannen van de dvd wat is toegevoegd.
check de resultaten maar, van 0.8 naar 8x scannen)
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=112394
The firmware is officially on the website.
Release Reasons:
1. Support higher PI/PO/Jitter reading speed with certain software. (DVDInfo Pro v3.32 & CD-DVD Speed v3.42)
2. Support media TE/FE signal detection with BenQ special tool.
3. Modified the writing strategy for TY [TAIYO YUDEN] CD-R media.
4. Fixed the compatibility issue with n-Force IDE driver.
Release Reasons:
1. Support higher PI/PO/Jitter reading speed with certain software. (DVDInfo Pro v3.32 & CD-DVD Speed v3.42)
http://forums.speedlabs.o...topic=696.msg3859#msg3859
De nieuwe dvdinfopro is ook uit, zodat je gebruik kan maken van die snellere scan snelheid.
De nieuwe dvdinfopro is ook uit, zodat je gebruik kan maken van die snellere scan snelheid.
Bedankt 
Kijken of ik nu wel normaal kan opstarten met die Nforce ide-drivers.hjs schreef op 27 oktober 2004 @ 10:51:
The firmware is officially on the website.
Release Reasons:
Ben ik ook van plan, maar eerst moet ik weer moeilijk gaan doen om hem geflashed te krijgen
Flashtool herkend weer de benq niet, hoe deed ik dat ook alweer de vorige keer
(de L firmware had ik al overgeslagen)
Met nieuwe firmware in Benq1620 kan ik eindelijk gewoon de Nforce ide-drivers gebruiken.
Krijg nu bij windows opstartscherm geen vastlopers meer. Lag dus al die tijd aan mijn brander.
heel mooi, heb toch het idee dat deframenteren e.d. langzamer gaat zonder de nforce ide drivers
Op tweakers.net staat de firmware ook weer in de meuktracker
(maar weer bijgezet dat een 4x DL firmware wordt verwacht in november, voor de mensen die deze draad nog niet gevonden hebben
)
Op tweakers.net staat de firmware ook weer in de meuktracker
(maar weer bijgezet dat een 4x DL firmware wordt verwacht in november, voor de mensen die deze draad nog niet gevonden hebben
Ik had niet gedacht dat, toen ik mijn DW1600 kocht, Benq er dmv firmware-upgrades er een absolute topbrander van zou maken. Heb nu al 16x -r en 4x -rw erbij gekregen en straks ook nog eens 4x +r-dl.
Benq
Benq
ah, het is weer gelukt, nu had ik de nforce ide drivers geinstalleerd om tijdens de uninstall van die drivers te kunnen flashen (zoals de vorige keer) maar na de reboor met de nforce drivers toch ff de flashutil opgestart en ja hoor daar stond de BENQ, hup snel flashen 
nforce ide drivers maar lekker laten staan, geen problemen mee meer
nforce ide drivers maar lekker laten staan, geen problemen mee meer
Verwijderd
je hebt er een 1620 van gemaakt mbv die firmwareupgrades? NEC 3500A kan niet zoveel als Benq 1620 nu kan, heb ik dat goed?MEGATRON schreef op 28 oktober 2004 @ 16:15:
Ik had niet gedacht dat, toen ik mijn DW1600 kocht, Benq er dmv firmware-upgrades er een absolute topbrander van zou maken. Heb nu al 16x -r en 4x -rw erbij gekregen en straks ook nog eens 4x +r-dl.
Benq
ik zie dat de prijzen flink gezakt zijn
http://www.tweakers.net/p...=Pricewatch&Query=benq+DW
Ik heb er inderdaad een 1620 van gemaakt dmv firmware-upgrade. Nec en Benq hebben zowat zelfde spec alleen de Nec kan standaard wel 4x +r-dl branden. Echter als je alleen + media gebruikt is de brandkwaliteit van de Benq veel beter.
Ja das waar ook. Dus dat heeft Nec standaard niet wat Benq dus wel heeft.hjs schreef op 30 oktober 2004 @ 16:39:
nec mist standaard dat book-type setting gedoe, kan wel via de herrie firmwares.
BENQ 1620 gaat nu zeker 4x DL krijgen 
http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=87453
B7P9, dat is ff wat verder als de M die wij nu hebben
http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=87453
B7P9, dat is ff wat verder als de M die wij nu hebben
Ik heb de nforce drivers er toch weer af moeten gooien met de laatste firmware omdat ze op al mijn gebrande dvd's vele fouten veroorzaakten.
Met de standaard ide drivers was dat probleem weer verholpen.
Ben ik dan de enige die dit probleem met nforce drivers heeft?
Updating..............
De NForce IDE drivers deugen gewoon niet. Ik heb ze er ook 1x opgehad en het leek wel of er ineens stroop in m'n harddisks zat. Je wist één bestandje van een paar kb en vervolgens gaat de HD voor zeker 5-6 seconden kraken en ratelen.Enthroned schreef op 05 november 2004 @ 11:38:
Ik heb de nforce drivers er toch weer af moeten gooien met de laatste firmware omdat ze op al mijn gebrande dvd's vele fouten veroorzaakten.
De standaard MS drivers zijn beter en betrouwbaarder IMO.
_██_
(ಠ_ృ)
Er zijn trouwens weer nieuwe beta nforce drivers zag ik op www.driverheaven.net
That's Write 4x @ 4X (Kan een spindle van deze overnemen van een collega, denk niet dat ik ze wil)
Platinum 8X @ 12X (dit is veel lekkerder)

Platinum 8X @ 12X (dit is veel lekkerder)

Zeker weten, begon net eerst met de cdspeed die bij nero zat en vroeg me al af waarom het zo traag ging, toen maar snel de gedownloade versie over die van nero heen gezet, kan ik de volgende keer niet meer in de fout gaan 
Maar wat vind jij, die That's Write kopen of niet (scan 1) ?
Maar wat vind jij, die That's Write kopen of niet (scan 1) ?
Ik heb een keer een paar van die That's Schijt schijven gehad. Wat een rotzooi is dat zeg. Voor mij nooit meer. Zelf ben ik weg van Prodisc R03. Gebruik ook veel RichJPN-R02.
YUDEN000T02 is toch ook erg goed, dacht ik gelezen te hebben op de verschillende fora?
Zal een merk nu nog uitmaken? ALs je bv kijkt bij ddvd.info.nl zijn er zo 3 merken met bv RICOHJPNR02 (platinum, philips en Traxdata) Kun je dan gewoon de goedkoopste nemen?
Zelfde bij Prodisc R03 (Fukutomi en Datawrite )
Zal de kwaliteit het zelfde zijn, of zal een onbekend merk als Fukutomi oudere stempels van Prodisc gebruiken waardoor de kwaliteit toch net ff minder is ?
Prodisc brand ook op 16x ?
Zal een merk nu nog uitmaken? ALs je bv kijkt bij ddvd.info.nl zijn er zo 3 merken met bv RICOHJPNR02 (platinum, philips en Traxdata) Kun je dan gewoon de goedkoopste nemen?
Zal de kwaliteit het zelfde zijn, of zal een onbekend merk als Fukutomi oudere stempels van Prodisc gebruiken waardoor de kwaliteit toch net ff minder is ?
Ik heb die datawrite en bevalt me heel erg goed. Kan ze max op 12x branden. Die TY002 zijn ook erg goed maar ook erg duur. Die goedkope TY's zijn fake TY.
Bij de NEC 3500 hebben we gemerkt dat het juist heel veel uitmaakt. Alleen de ricohjprn02 van Platinum werkt echt goed, de andere merken zijn duidelijk minder. Het gaat ook niet puur om het merk, want Platinum heeft ook wel slechte producten gemaakt. Maar blijkbaar hebben ze bij deze dvd+r iets goed gedaan, profiteer ervan zou ik zeggen. Het zit hem vaak in de afwerking, en die is bij andere merken met dezelfde mediacode anders.hjs schreef op 05 november 2004 @ 23:42:
YUDEN000T02 is toch ook erg goed, dacht ik gelezen te hebben op de verschillende fora?
Hebben jullie de test in de C!T van december al gezien?
De benq wordt uitgeroepen tot beste brander, maar wat is dat een waardeloze review zeg.
Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon weer platinums bestellen, de scan hierboven zegt genoeg en bij een ander merk moet je maar weer afwachten hoe die bevalt.
Zo'n afwijkend merk als Fukutomi trekt anders wel hoor
De benq wordt uitgeroepen tot beste brander, maar wat is dat een waardeloze review zeg.
Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon weer platinums bestellen, de scan hierboven zegt genoeg en bij een ander merk moet je maar weer afwachten hoe die bevalt.
Zo'n afwijkend merk als Fukutomi trekt anders wel hoor
Platinum is heerser als het gaat om snelheid (misschien nog wel een paar..maar daar weet ik het niet van
), maar ik bestel ze niet weer. De leesgrafiek is raar bezig als ik ze lees met mn Plextor 116a..op het eind op en neer steeds. Ga nu voor Philips 8x schijfjes. Kwaliteit is beter en die 2 min extra maken me toch niet zoveel uit. Kan ik tenminste wel doorwerken op mn pc onder het branden wat ik op 16x denk ik niet haal
Bij het lezen met mn dvdrom gaat er een mooie lijn richting de 16x
gem = 12x lezen.
Mediacode van mn platinum = ricoh02
Mediacode van mn philips = philips c08
Mediacode van mn platinum = ricoh02
Mediacode van mn philips = philips c08
[ Voor 8% gewijzigd door BvK P4 op 07-11-2004 00:03 ]
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=113166&page=1
dit is wel een leuke draad om door te lezen, testen ze allemaal verschillende media gebrand op de benq
Staat ook een scan van die fuji YUDEN000T02, ziet er aantrekkelijk uit
dit is wel een leuke draad om door te lezen, testen ze allemaal verschillende media gebrand op de benq
Staat ook een scan van die fuji YUDEN000T02, ziet er aantrekkelijk uit
[ Voor 21% gewijzigd door hjs op 07-11-2004 07:13 ]
weer leuke info over de volgende firmware
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=113787
Naast 4x DL branden is deze eigenlijk intressanter
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=113787
Naast 4x DL branden is deze eigenlijk intressanter
wordt mijn 1600 opeens een 1620 Pro, ongehoord die ondersteuning van BenQ, ik ben dat nog nooit eerder tegen gekomen iigThe new tool can grade a media and suggest a max burn speed before you actually burn a disc.
http://support.benq.com/files/stora...DW1620/B7p9.zip
http://support.benq.com/f...re/QScan/QScan%20v1.0.zip
Nieuwe firmware met 4x DL en nieuwe scan util voor de BenQ
Supported BenQ DVD Re-Writers:
1. DW1620 (Start from firmware version B7M9)
2. DW1610 (Start from firmware version B8M9)
3. DW1620 Pro (Start from firmware version B7P9)
Notice: User manual is included in the ZIP file.
http://support.benq.com/f...re/QScan/QScan%20v1.0.zip
Nieuwe firmware met 4x DL en nieuwe scan util voor de BenQ
Supported BenQ DVD Re-Writers:
1. DW1620 (Start from firmware version B7M9)
2. DW1610 (Start from firmware version B8M9)
3. DW1620 Pro (Start from firmware version B7P9)
Notice: User manual is included in the ZIP file.
[ Voor 38% gewijzigd door hjs op 09-11-2004 12:39 ]
En het werkt nog ook! 
QScan:

De Blank Disc Capacity klopt toch wel niet. Dit zou 4482 MB moeten zijn ipv. 4076 MB.
Nero CD-DVD Speed:

Ik vraag me dan wel af waarom de BenQ deze DVD+R op 16x brandt
QScan:

De Blank Disc Capacity klopt toch wel niet. Dit zou 4482 MB moeten zijn ipv. 4076 MB.
Nero CD-DVD Speed:

Ik vraag me dan wel af waarom de BenQ deze DVD+R op 16x brandt
Kijk das nou fijn. Ik koop een 1600. Dat wordt dan een 1620 en nu dus een 1620pro
Heerlijk die upgrades van Benq.
Ps. Het is al vaker gezegd dat je die RicohJPN-R02 op max 12x moet branden. Op 16x krijg je altijd die piek aan het einde.
Ps. Het is al vaker gezegd dat je die RicohJPN-R02 op max 12x moet branden. Op 16x krijg je altijd die piek aan het einde.
Volgens het tooltje is dit maar 4x.MEGATRON schreef op 09 november 2004 @ 14:01:

Wooh, dat is een hele slechte Platinum dan zeg.
ik brand ze nu ook op 12x en ze als ik ze scan ziet het er altijd erg netjes uit
ik brand ze nu ook op 12x en ze als ik ze scan ziet het er altijd erg netjes uit
[ Voor 48% gewijzigd door hjs op 09-11-2004 14:17 ]
Misschien een slechte partij. Op die scan zie je dat tot 12x de kwaliteit super is. Vanaf 14x komt die piek.
Ik heb hetzelfde als Twister336, in die scan is 16x,12x,8x niet recommended.
Hoewel ik toch altijd met nero 8x,12x, of 16x brand. Dus volgens mij is die scan optie niet echt accuraat
Hoewel ik toch altijd met nero 8x,12x, of 16x brand. Dus volgens mij is die scan optie niet echt accuraat
Dat moeten we vanavond ook ff proberen 
Ach het is pas versie 1, ze mogen best nog wel even wat schaven aan de software van mij
Ach het is pas versie 1, ze mogen best nog wel even wat schaven aan de software van mij
Interview with Dr. William Wang of BenQ
[ Voor 39% gewijzigd door hjs op 11-11-2004 08:46 ]
RICOHJPN R02 gebrandt met de NEC ND3500:

Ziet er al een stuk beter uit. De NEC heeft de snelheid beperkt tot 12x en aan het einde schakelde hij zelfs terug naar 10x.

Ziet er al een stuk beter uit. De NEC heeft de snelheid beperkt tot 12x en aan het einde schakelde hij zelfs terug naar 10x.
Heb hier een screen van een platinum 8x gebrand op 12x met BenQ 1620 en die lijkt weer veel beter dan de jouwe
even ter verdediging van dit topic en deze brander..
PI-fouten gem: 5.32
Max: 19
Totaal: 58656
PI Failures gem: 0.03
Max: 6
Totaal: 235
Jitter gem: 9.24%
Max: 12.1%
PO Failures: 0
Score: 97
Gelezen op 8x (mediacode ook ricoh02)
Wou gewoon even laten zien dat de BenQ een hogere schrijfkwaliteit heeft dan jou NEC 3500
PI-fouten gem: 5.32
Max: 19
Totaal: 58656
PI Failures gem: 0.03
Max: 6
Totaal: 235
Jitter gem: 9.24%
Max: 12.1%
PO Failures: 0
Score: 97
Gelezen op 8x (mediacode ook ricoh02)
Wou gewoon even laten zien dat de BenQ een hogere schrijfkwaliteit heeft dan jou NEC 3500
[ Voor 12% gewijzigd door BvK P4 op 11-11-2004 19:16 ]
Ik heb nog maar eens een test gedaan. Deze keer met de laatste firmware en aan 12x.
Wat een verschil!
Kijk zelf maar

Beter dan de NEC.
Wat een verschil!
Kijk zelf maar

Beter dan de NEC.
Wel vet dat je beide branders hebt!
Zo te zien heb ik toch wel een goeie keus gemaakt met mn BenQ 1620
Thx voor het posten van jou results!
edit: is je 1e image gebrand met de nec3500 en de 2e met de BenQ? hè..snap er nix meer van..waarom heeft je 1e image een betere quality score gekregen dan de 2e? Die 1e is veel slechter als de 2e..of zie ik iets over het hoofd?
edit: is je 1e image gebrand met de nec3500 en de 2e met de BenQ? hè..snap er nix meer van..waarom heeft je 1e image een betere quality score gekregen dan de 2e? Die 1e is veel slechter als de 2e..of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 50% gewijzigd door BvK P4 op 11-11-2004 22:54 ]
Verwijderd
Morgen zijn de hcc dagen begonnen. Even kijken of er een leuke prijs kaartje zie voor de benq dw1620a retail versie.
De 1ste image toont een scan van een DVD gebrand met de NEC ND-3500 (wordt herkend als MAD DOG 16XDVD9 maar het is wel degelijk een echte NECBvK P4 schreef op 11 november 2004 @ 22:51:
Wel vet dat je beide branders hebt!Zo te zien heb ik toch wel een goeie keus gemaakt met mn BenQ 1620
Thx voor het posten van jou results!
De 2de image toont een scan van een DVD gebrand met de BenQ DW1620.
Beide discs zijn gescand met de BenQ omdat je met de NEC geen PI/PO tests kunt doen.
Je kunt trouwens duidelijk het verschil zien tussen de brandstrategieen van beide drives. De NEC gebruikt Z-CLV, de BenQ P-CAV (dit zijn de witte grafiekjes bovenaan).
De score houdt enkel rekening met de maximale PI Failure.
In het begin van de 2de scan is een klein piekje van 10 terwijl bij de 1ste scan de maximale waarde 7 is.
Maar goed. De rest van de grafiek is een stuk beter.
In de topic over mediacompatibiliteit voor NEC 3500 heb ik net een scan geplaatst van een Platinum 8x +r, gebrand op 12x. De PI waardes zijn wat hoger (max 60), maar de PIF komt niet boven de 2 uit.
Die scan is gemaakt met LiteOn, wellicht verklaart dat het verschil? De NEC kan zelf geen scans maken.
Die scan is gemaakt met LiteOn, wellicht verklaart dat het verschil? De NEC kan zelf geen scans maken.
Die fuji's scans zien er goed uit in de NEC draad, iemand al een fuji op de benq gebrand en gescanned?
Verwijderd
Heeft iemand al de nieuwe firmware geflashed in de benq dw-1620a zowel voor retail als oem versie
Zie deze link: meuktracker: BenQ DW1620 B7P9
al lang...
Staan een paar plaatjes boven jou post..Kijk daar maar es goed naar

Zoals ik al reageer op die link, heb ik het nieuwte al 2x opgestuurd in de meuktracker (9 en 10/11), maar ja de benq zal wel teveel aandacht hebben gekregen ofzo, de firmware voor de nec 3500 stond er met een paar uur, maar die voor de benq dus vandaag pas.
Verwijderd
Ik heb eindelijk ook een benq dw-1620a gekocht bij de hcc beurs
. Ik heb het volgende gezien. Als er een dvd of een cd in de benq zit. Dan brandt het lampje continue aan. Klopt dit wel
.

heb ik ook inderdaad.
ff een andere vraag:
elke keer als ik een dvd in m'n dvd speler stop. start interactual player op. een programma dat extra info over de dvd geeft en dat ook een player zou moeten zijn. ik kan het niet eraf gooien en het lijkt van macromedia flash? hoe krijg ik dit uit ofzo?
ff een andere vraag:
elke keer als ik een dvd in m'n dvd speler stop. start interactual player op. een programma dat extra info over de dvd geeft en dat ook een player zou moeten zijn. ik kan het niet eraf gooien en het lijkt van macromedia flash? hoe krijg ik dit uit ofzo?
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=114626
Persoonlijk doe ik helemaal niks met die regio instellingen, zou niet weten wat ik er dus mee moet
book type software is er ook in een nieuwe versie
http://support.benq.com/f...e%20Management%20v8.4.zip
Iemand al geprobeerd?In case some of you don't check out rpc1.org very often, The Dangerous Brothers have posted region-free firmwares (including the new B7P9) for the DW-1620.
Download: http://tdb.rpc1.org/#DW1620
They posted a patched [BG]7M9 a number of days ago in the rpc1.org forums, and it was successfully tested, so they have now patched B7P9 and released it directly on their website.
Persoonlijk doe ik helemaal niks met die regio instellingen, zou niet weten wat ik er dus mee moet
[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 15-11-2004 09:13 . Reden: booktype erbij ]
Ik had zaterdag een reclame blaadje in de bus waarin de 1620Pro stond.
Was in Hoorn ergens
dit kan een leuke draad worden: http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=114638
test zelf met redelijk wat verschillende media de 3500 tegen over de 1620.
Was in Hoorn ergens
dit kan een leuke draad worden: http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=114638
test zelf met redelijk wat verschillende media de 3500 tegen over de 1620.
Ah okay, dus dat is geen kwestie van weken meer voordat -ie overal verkrijgbaar is. Mooi, wacht ik nog heel even. Mijn half-gare NEC1300 doet nog wel iets. Soms.
Verwijderd
Zie my reply: Verwijderd in "BenQ DVD+/-RW DL DW1620"hjs schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:05:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=114626
[...]
Iemand al geprobeerd?
Voor de mensen die wel een gokje aandurven:
Nieuwe Firmware B7S9 (voor de retail drives)
http://service.benq.com.c.../DW1620_Firmware_B7S9.zip
De readme die erbij zit is in het chinees en door mij niet te lezen.
Ik weet dus niet of dit een beta versie is of dat de chinese site iets voorloopt op de rest dus proberen is geheel voor eigen risico.
Nieuwe Firmware B7S9 (voor de retail drives)
http://service.benq.com.c.../DW1620_Firmware_B7S9.zip
De readme die erbij zit is in het chinees en door mij niet te lezen.
Ik weet dus niet of dit een beta versie is of dat de chinese site iets voorloopt op de rest dus proberen is geheel voor eigen risico.
edit:
zie net dat deze FW al 2 weken oud is dus het is me een raadsel waarom ie niet op de overige BenQ sites terug te vinden is.
zie net dat deze FW al 2 weken oud is dus het is me een raadsel waarom ie niet op de overige BenQ sites terug te vinden is.
[ Voor 16% gewijzigd door Enthroned op 16-12-2004 22:43 ]
Updating..............
hjs in "BenQ DVD+/-RW DL DW1620"
De S firmware is speciaal bedoeld voor de chinese markt, blijkbaar omdat ze daar erg veel goedkope media gebruiken, WPRC (nee, hoe is de afkorting ook alweer) wordt bij sommige goedkope media uitgeschakeld.
De S firmware is speciaal bedoeld voor de chinese markt, blijkbaar omdat ze daar erg veel goedkope media gebruiken, WPRC (nee, hoe is de afkorting ook alweer) wordt bij sommige goedkope media uitgeschakeld.
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 17-12-2004 06:24 ]
Leg mij eens uit waarom je juist zo'n functie uit zou schakelen, dan wordt het resultaat toch alleen maar slechter dan het al was door de goedkope dvd?hjs schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 06:23:
hjs in "BenQ DVD+/-RW DL DW1620"![]()