BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97195

Topicstarter
BenQ brengt een supersnelle 16 speed DL brander uit. :P

DVD Schrijf snelheid: 16 X (21600 KBps)
DVD Herschrijf snelheid: 4 X (5400 KBps)
DVD Double Layer schrijf snelheid: 2,4 X (3240 KBps)
CD Schrijf snelheid: 40 X (6000 KBps)
CD Herschrijf snelheid: 24 X (3600 KBps)
DVD Lees snelheid: 16 X (21600 KBps)
CD Lees snelheid: 40 X (6000 KBps)
Zoek tijd: 120 ms (DVD + CD)
Buffer: 2 MB

DVD heeft doorvoersnelheid van 1350 kb/s en een cdspeler 150 kb/s

Was al op zoek naar een nieuwe brander en deze is zeer interessant,ook al te koop voor ongeveer 150,-.In augustus is er een nieuwe firmware update die hem ook geschikt maakt om dvd- 8x n en -rw4x te branden.

Nou is mijn vraag is BenQ wel een goed merk en betrouwbaar merk?

edit:hier staat al een review: http://www.hardwarezone.c...w.php?id=1165&cid=29&pg=1

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 97195 op 30-08-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78258

Ja en nee..........................................

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 78258 op 07-07-2004 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom ja en nee?

edit:Hier lees ik weer een positieve review: http://www.cdrlabs.com/articles/index.php?articleid=32

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 97195 op 30-08-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Ik denk dat de reden van het ja en nee antwoord het volgende zou moeten zijn:

Benq levert goede, mooie producten voor een schappelijke prijs

Maar omdat het nog een nieuw merk is kan het zijn kwaliteit nog niet bewijzen. Je hebt dus nog steeds geen volledig antwoord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nieuw? Benq heette vroeger Acer Peripherals en die was al erbij toen de eerste CD drives uitkwamen :) Ik heb hier zelf een Acer 8x4x32 CD brandertje uit 2000 en deze werkt na dik 1500 CD's nog prima :)

edit:
Ik heb de titel wat uitgebreid. Hou het wel op 1 onderwerp, andere merken hoeven niet aan te pas komen. Kom aub ook niet met rasrechte trolls/rants, maar kom met onderbouwde/beargumenteerde ervaringen en meningen. Dus niet op de manier zoals tweakhoer het doet.

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 07-07-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 11:34
Voor een zeer uitgebreide review moet je hier kijken.

http://www.cdrinfo.com/Se...=BenQ+DW1600A+DL&Series=0

Daarbij komt eind juli een firmware uit waardoor die ook 12x -R doet. :P :P

Uit bovengenoemd review blijkt dat die DW1600A een zeer goeie errorcorrectie heeft en dat de brandkwalitiet ook erg goed is.

Kortom een super fikker.

Deze brander is gebouwd rondom de nexperia chipset van philips, dus dat zit wel snor. Uit een heleboel testen komt Benq er goed uit. Regelmatig nieuwe firmewares. Allen weet ik niet hoe hun RMA is geregeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Nilco op 07-07-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over reviews gesproken: ik heb een abbonement op c't en bij alle DVD-brander tests komt Benq ook als een van de betere naar voren. Naast oa Plextor en NEC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe zijn ze in vergelijking met NEC dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BalusC schreef op 07 juli 2004 @ 12:03:
Over reviews gesproken: ik heb een abbonement op c't en bij alle DVD-brander tests komt Benq ook als een van de betere naar voren. Naast Plextor en NEC :)
vandaar dat ik mijn plextor 708A al 3x nieuwe heb gekregen omdat die vorige of de cdtjes niet meer konden lezen, of alle dvdtjes mislukte enz enz :X
(zit nu met me 4e en begin probleem alweer te krijgen)

ik ga dus ook ff rustig naar deze brander kijken, handig voor de toekomst :) , jammer van die 289 euro van die plextors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oscar Mopperkont schreef op 07 juli 2004 @ 17:29:
Hoe zijn ze in vergelijking met NEC dan?
In de c't van mei 2004 zijn de BenQ DW-800A en ND-2500A naast elkaar gezet.

De mediatest
4x DVD-R (Maxell/TaiyoYuden/Verbatim): de NEC is wat beter (6 plussen tov 5 plussen)
4x DVD+R (TaiyoYuden/Ricoh/Verbatim): ze scoren gelijk (4 plussen)
8x DVD+R (Verbatim/Philips/Traxdata): de BenQ is veel beter (3 plussen tov 1 min)

Eindbeoordeling

BenQ DW-800A
Brandkwaliteit DVD+R/DVD-R: + / ++
Brandsnelheid DVD+R(W)/DVD-R(W): ++ / --
Brandsnelheid CD-R/CD-RW: + / -
Leesprestatie DVD/CD: ++ / ++
Geluid bij video-DVD/CD: + / o

NEC ND-2500A
Brandkwaliteit DVD+R/DVD-R: o / +
Brandsnelheid DVD+R(W)/DVD-R(W): + / +
Brandsnelheid CD-R/CD-RW: + / o
Leesprestatie DVD/CD: o / o

Als ik trouwens alle plussen, nullen en minnen uit de hele review optel, dan kom ik op de de volgende ranglijst:

BenQ DW-800A: 8 punten
Mitsumi DW-7872TE: 8 punten
Teac DV-W58G: 6 punten
Plextor PX-708A: 6 punten
LG GSA-4081B: 5 punten
LiteOn LDW-811S: 5 punten
NEC ND2500A: 5 punten
Pioneer DVR-107D: 5 punten
Philips DVDRW824K: 4 punten
HP DVD-400i: 2 punten
NuTech DDW-081: 2 punten
Waitec Action 8/1: 2 punten
Sony DRU-530A: -1 punt
MSI DR8A: -2 punten

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 07-07-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 10:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

BalusC schreef op 07 juli 2004 @ 17:55:
[...]
In de c't van mei 2004 zijn de BenQ DW-800A en ND-2500A naast elkaar gezet.

De mediatest
4x DVD-R (Maxell/TaiyoYuden/Verbatim): de NEC is wat beter (6 plussen tov 5 plussen)
4x DVD+R (TaiyoYuden/Ricoh/Verbatim): ze scoren gelijk (4 plussen)
8x DVD+R (Verbatim/Philips/Traxdata): de BenQ is veel beter (3 plussen tov 1 min)

Eindbeoordeling

BenQ DW-800A
Brandkwaliteit DVD+R/DVD-R: + / ++
Brandsnelheid DVD+R(W)/DVD-R(W): ++ / --
Brandsnelheid CD-R/CD-RW: + / -
Leesprestatie DVD/CD: ++ / ++

NEC ND-2500A
Brandkwaliteit DVD+R/DVD-R: o / +
Brandsnelheid DVD+R(W)/DVD-R(W): + / +
Brandsnelheid CD-R/CD-RW: + / o
Leesprestatie DVD/CD: o / o

Als ik trouwens alle plussen, nullen en minnen uit de hele review optel, dan kom ik op de de volgende ranglijst:

BenQ DW-800A: 8 punten
Mitsumi DW-7872TE: 8 punten
Teac DV-W58G: 6 punten
Plextor PX-708A: 6 punten
LG GSA-4081B: 5 punten
LiteOn LDW-811S: 5 punten
NEC ND2500A: 5 punten
Pioneer DVR-107D: 5 punten
Philips DVDRW824K: 4 punten
HP DVD-400i: 2 punten
NuTech DDW-081: 2 punten
Waitec Action 8/1: 2 punten
Sony DRU-530A: -1 punt
MSI DR8A: -2 punten
Ik vraag me af waarom ze de NEC 2500 zo matig beoordelen bij C'T :?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hermanvh schreef op 07 juli 2004 @ 18:18:
[...]

Ik vraag me af waarom ze de NEC 2500 zo matig beoordelen bij C'T :?
(Zeer) matige cd/dvd error correctie, kan geen 90/99 min cd's rippen/branden en niet geschikt om games te backupen. Dat laatste vind ik niet zo belangrijk, maar van een goeie dvd-brander mag je toch wel verwachten dat ie de eerste 2 punten wel goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MEGATRON schreef op 07 juli 2004 @ 21:36:
(Zeer) matige cd/dvd error correctie
Waarbij moet worden aangetekend dat dit alleen voor DVD+R geldt en dan ook nog niet voor alle DVD+R schijfjes ;) De NEC scoorde verder niet bovengemiddeld bij het branden en lezen van CDR/CDRW. Dat vertekende de totaalscore dus een beetje.

Maargoed, laten we weer ontopic gaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 07-07-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 30-06 10:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

MEGATRON schreef op 07 juli 2004 @ 21:36:
[...]

(Zeer) matige cd/dvd error correctie, kan geen 90/99 min cd's rippen/branden en niet geschikt om games te backupen. Dat laatste vind ik niet zo belangrijk, maar van een goeie dvd-brander mag je toch wel verwachten dat ie de eerste 2 punten wel goed kan.
CD/DVD error correctie ligt binnen de specificatie van waaraan een drive moet voldoen. De ene drive is wat stricter, de andere wat losser. NEC houdt zich strict aan de specificaties, maar is het daardoor een slechtere drive? (Je kan het ook zo zien, is ie volledig leesbaar in de NEC, dan zal ie het in 99% v/d gevallen ook in alle andere spelers doen :))

90/99 min cd's vallen buiten de 'redbook' standaard voor Audio CD's, dus dit kan je NEC ook niet verwijten! Tevens zijn er veel apparaten die zowieso niet met 90/99 minuten cd's om kunnen gaan! De NEC kan trouwens prima omgaan met 90 minuten cd's, ik heb dit zelf getest. Het maximum ligt ergens tussen de 92 en 93 minuten, dus die vlieger gaat niet helemaal op ;)

M.b.t. beveiligde cd's werkt ongeveer 50% met CloneCD (soms met AWS optie ingesteld). Dit is zeer redelijk, de BenQ 822 heeft nog veel meer problemen met beveiligde cd's dan de NEC 2500/2510, zie ook de reviews van beide drives op CD Freaks!

[ Voor 8% gewijzigd door Hermanvh op 07-07-2004 22:18 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CDRinfo's review van de DW1600 op Tweakers.net: nieuws: Dual layer dvd-recorder BenQ DW1600A DL getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naar aanleiding van de reviews die ik heb gelezen en de brander zeer goed uit de bus komt,op kleine minpuntjes na die misschien verholpen worden door een nieuwe firmware update,heb ik deze brander dus gekocht.Heb het juni model en er was ook al weer een nieuwe firmware uit dus meteen geflashd.De tijd zal het leren of die me bevalt.DL vind ik nog een beetje te duur om uit te proberen.Bedankt in ieder geval voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de mediacode met dvdinfopro (nieuwste versie) wil bekijken dan loopt verkenner/windows vast en moet ik een harde reset doen.Met de oude dvdinfo gebeurt dat niet,maar die is niet zo uitgebreid.Heeft iemand dit probleem ook en wat is er aan tedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Met een beetje mazzel kan je deze brander straks met een firmware-upgrade (hack) omtoveren naar een DW1630 (16x +r / 8x +rw / 4x +r9 dl). Al deze drives zijn gebaseerd op de Philip's Nexperia PNX7860 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Na 4 uurtjes al een kickje uitdelen :)

Waar heb jij trouwens die drive gekocht en hoeveel euries?
(Hier in Rotterdam nog nergens te krijgen :( )

[ Voor 28% gewijzigd door Nilco op 12-07-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
in best voor 139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Valt me tegen. Adviesprijs is € 149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het was ook nog een introductie prijs.
in de pricewatch staat ie voor 129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:22
Krijgt je HDD het er niet warm van? 21,6 mB\s lezen is niet niks B)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
je moet dan denk ik niet te veel met je computer doen tijdens branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 11:45
Ik vindt het maar een erg subjectieve review.

De HP en NEC zijn 100% dezelfde drive. (net zoals de liteon, waitec en de sony ook exact dezelfde drive is! sterker nog, sony heeft samen met liteon die drive ontwikkeld! dus deze twee zijn al helemaal op hetzelfde niveau!)
Dus ik vraag me af hoe daar verschillen in kunnen zitten.
Ok, andere firmware (nieuwer/ouder) maar dan nog, firmwares komen in al deze gevallen van hoofdfabrikant en worden vaak maar beperkt aangepast.

Verder is het zo dat de NEC tot de beste dvd writers behoord, al helemaal top als er een fatsoendelijke firmware in wordt geflashed. (Denk aan de firmware hacks)
Kwalitatief zijn de dvd's gebrand door de de NEC niet te overtreffen.

Nu zijn er ook wel firmware hacks voor andere drives (denk bv aan liteon) maar ondanks dat brand de NEC verruit de beste dvd's
Dat de drive wat minder leest.... who the f*ck cares.
Een dvd brander mot dvd's fikken. >:)

Maar goed, om niet al te ver af te willen dwalen, de benq 8x drive is zeker een goede drive, met officiele firmware brand deze een aantal dvd's beter dan de concurentie. De 16x zal daarom ook niet slechter zijn.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik acer(=benq) drives in het verleden heb vermeden als de pest (ondanks sommige uitzonderingen waren het simpelweg slechte cdbranders, zowel kwa levensduur alsook de kwaliteit en snelheid van de gebrande cd's)

Maar deze nieuwe generatie branders zijn een uitzondering. Je doet er daarom gegarandeerd ook geen miskoop mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door KBDE op 13-07-2004 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
als je dvd fikt en je kan ze dan niet goed lezen erna heb je er nog niks aan :)
daarom lezen is net zo belangrijk als fikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
KBDE schreef op 13 juli 2004 @ 03:05:

Verder is het zo dat de NEC tot de beste dvd writers behoord, al helemaal top als er een fatsoendelijke firmware in wordt geflashed. (Denk aan de firmware hacks)
Kwalitatief zijn de dvd's gebrand door de de NEC niet te overtreffen.

Maar deze nieuwe generatie branders zijn een uitzondering. Je doet er daarom
gegarandeerd ook geen miskoop mee :)
Ik weet niet waar jij die kwaliteits info over de NEC vandaan hebt, maar het is bekend dat ze redelijk/goede kwaliteit leveren. Echter heeft de NEC naam gemaakt door op media te branden met volle snelheid terwijl andere branders dit dus niet doen omdat er dan te veel fouten op zitten. Ik heb liever een dvd op lagere snelheid gebrand die bijna geen fouten bevat als 1 die snel klaar is met veel fouten. Wat betreft de nieuwe generatie BenQ dvd-branders. Het is bekend dat deze branders door Philips gemaakt worden. En Philips zal als een van de ontwikkelaars van de DVD alleen maar hele goede kwaliteit leveren. Ik steek liever mijn geld in een DVD-brander van BenQ omdat de deze ook perfect is om als lezer/ripper te dienen. Iets waarvoor de NEC totaal niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de benq dw1600 is misschien wel 40 euro duurder als de nec
maar kan goed rippen en brand sneller en geeft minder fouten.
dus de keuze is goed.
k ga zometeen naar best en haal de dw1600

EDIT:
ik heb hem net gehaald maar krijg hem pas zaterdag met mijn verjaardag :X
dus dan kan ik er wel wat over vertellen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 13-07-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 11:45
MEGATRON schreef op 13 juli 2004 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet waar jij die kwaliteits info over de NEC vandaan hebt, maar het is bekend dat ze redelijk/goede kwaliteit leveren. Echter heeft de NEC naam gemaakt door op media te branden met volle snelheid terwijl andere branders dit dus niet doen omdat er dan te veel fouten op zitten. Ik heb liever een dvd op lagere snelheid gebrand die bijna geen fouten bevat als 1 die snel klaar is met veel fouten. Wat betreft de nieuwe generatie BenQ dvd-branders. Het is bekend dat deze branders door Philips gemaakt worden. En Philips zal als een van de ontwikkelaars van de DVD alleen maar hele goede kwaliteit leveren. Ik steek liever mijn geld in een DVD-brander van BenQ omdat de deze ook perfect is om als lezer/ripper te dienen. Iets waarvoor de NEC totaal niet geschikt is.
Die hacks zijn dus ook om (met success) de kwaliteit te verbeteren. Ik wil hier nu niet al te ver op in gaan want dit gaat wel heel erg offtopic, maar lees er eens de cdfreaks/cdrinfo/etc forums op na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Benq brengt naast de DW1600 ook nog de DW1610 (geen +r9 dl), de DW1620 (wel 2.4x +r9 dl), de DW1630 (8x +/-rw en 4x +r9 dl) en de DW1650 (is sata-versie van de DW1630). Ze maken er echt een potje van en wordt het er niet overzichtelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
He gringoman,

Ik heb begrepen dat je deze drive ondertussen gehaald hebt. Kan je nu even aangeven of ie je bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEGATRON schreef op 15 juli 2004 @ 23:19:
He gringoman,

Ik heb begrepen dat je deze drive ondertussen gehaald hebt. Kan je nu even aangeven of ie je bevalt?
Yep bevalt prima,is snel en stil zat een 16x dvd bij en die brande die ongeveer in 6 minuten.Gaat nu ook lekker snel met rw's op 4 speed,mijn vorige nec1100 brander was maar 2,4 dus scheelt bijna de helft in tijd voor backup's maken.Van mij mag dat ook wel op 8speed.(misschien met een firmware update?)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97195 op 16-07-2004 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is het mogelijk om deze brander op dezelfde ide kabel te zetten als een 120gb 7200rpm 8mb cache schijf.
want anders kan ik hem niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@gringoman: He zit het met rippen van audio-cd's en dvd's? En gebruik je deze brander voor alles of heb je nog extra drives (cd/dvd-rom, cd/dvd-writer) in je pc zitten? Ik wil namelijk maar 1 brander in mijn pc voor alles en dus zat ik aan deze brander te denken. (Misschien wacht ik wel op de 1630 van BenQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spacejam schreef op 16 juli 2004 @ 11:25:
is het mogelijk om deze brander op dezelfde ide kabel te zetten als een 120gb 7200rpm 8mb cache schijf.
want anders kan ik hem niet kwijt.
Dat kan Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEGATRON schreef op 16 juli 2004 @ 14:26:
@gringoman: He zit het met rippen van audio-cd's en dvd's? En gebruik je deze brander voor alles of heb je nog extra drives (cd/dvd-rom, cd/dvd-writer) in je pc zitten? Ik wil namelijk maar 1 brander in mijn pc voor alles en dus zat ik aan deze brander te denken. (Misschien wacht ik wel op de 1630 van BenQ).
Ik heb nog een pioneer slotin dvd speler in de pc zitten die ik gebruik voor rippen van dvd's,die doet dat tussen 5 en 20 minuten,waarom de ene keer sneller en de andere keer langzamer weet ik niet.Heb de BenQ nu ff geprobeerd en die doet het binnen 10 minuten met CloneDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar kan het ook als ik een image van de hd schijf brand die aan diezelfde kabel zit. en dat ik nog steeds door wil gaan met internetten enzo.

offtopic:
Je kan ook de edit functie gebruiken inplaats van 2 posts achter elkaar

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 16-07-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Gringoman bedankt. :) Dit wordt ook mijn brandertje >:) En in augustus even die gratis firmware downen waardoor die ook 8x -r en 4x -rw kan en ik ben weer tevreden. Wie weet komt er ook een firmware-hack waardoor je um kan upgraden naar een DW1630. Dat zou dan echt fantastich zijn, maar dat moeten we even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmmm Dual Layer. 43 minuten voor een hele disc. Terwijl op 16x in 6 minuten een schijfje single layer volgepropt wordt. Dan is voor mij de keus toch makkelijk gemaakt. Ofwel 10x4 GB in 1 uur backuppen = 40 GB of iets meer dan 11 GB in 1 uur backuppen. Dan weet ik het dus wel. Geef mij maar 40 GB. Dus in feite boeit het me niet zoveel dat ik geen dual layer heb. Ook het branden met 16 speed geeft gemiddeld zo'n 6 minuten dus. Terwijl branden op 8 speed ook echt bijna de hele tijd op 8 speed gebeurt en uiteindelijk maar 3 minuutjes scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

is lees dit toevallig ff, wat ik me gelijk afvraag is waarom mensen ineens Dual Layer willen hebben. Ik was eerst helemaal wild van het idee dat het kan maar als je je dvd wilt back-uppen kun je net zo goed een image maken en de film zelf resizen en dan op een gewone dvd proppen, dat doe ik zelf dus ook, je hebt alles alleen een mindere kwaliteit wat tegelijk niet eens opvalt. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het persoonlijk nogal doelloos, de tijd van het branden zal mij een worst wezen maar de prijs, aso gewoon. Beetje zonde, dual layer is momenteel echt kansloos, voor bedrijven niet handig want het kost veel tijd en geld, voor thuis niet handig want je doet er weinig mee en het kost veel geld. Het neemt trouwens niet weg dat de BenQ brander erg goed is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoyoman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik heb sinds een week de 8x dual layer brander van Benq de 822A
Ik heb gisteren de firmaware ge update van versie B3HC naar B3IC en tot mijn verbazing leest de machine nu wel alles en kan hij ook met goedkope shit princo dvd s goed overweg hij brand deze zelfs nog op 8 speed terwijl hij het met de eerste firmware niet goed deed.
Dit machientje is al te koop voor ongeveer 85 € is dus zeker de overweging waard want voor die 16 speed zijn er haast nog geen lege DVD s te krijgen.

Jeff >:)

Jeff Huisman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spacejam schreef op 16 juli 2004 @ 16:19:
[...]

maar kan het ook als ik een image van de hd schijf brand die aan diezelfde kabel zit. en dat ik nog steeds door wil gaan met internetten enzo.

offtopic:
Je kan ook de edit functie gebruiken inplaats van 2 posts achter elkaar
Als ik iets brand doe ik meestal niks anders op de pc alhoewel dat wel mogelijk is met een snelle cq krachtige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik ga altijd gewoon door met computeren
met mijn 52x cd-brander lukt dat wel.
maar die zit wel op een ander ide kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
52x 150k/sec of 16x 1500k/sec, you do the math ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik snap niet goed wat je bedoelt?

m'n cd-brander zit op een andere ide kanaal en deze wil ik ook graag behouden
dus ik heb straks in mijn comp

dvd-rom secundaire master
52x cd brander secundaire slave
deze benq dw1600 primary slave
een 120gb 7200rpm primary master

gaat dit lukken zonder problemen te krijgen.
een andere volgorde is niet mogelijk vanwege de plaats waar ze zitten en de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ook nog een review: http://www.cdfreaks.com/article/145

BenQ zit in een joint venture met Philips, de hardware die ze gebruiken is dan ook identiek. Alleen aan de firmware kun je het verschil merken. Een voordeel is dat er al een bitsetting tool beschikbaar is voor deze drive waarmee je compatibiliteit van je gebrande DVD+R (DL) discs kunt verhogen. Verder is BenQ een degelijk merk geworden waar het aankomt op DVDs branden. Ze zijn goedkoop, betrouwbaar en branden op veel media zeer goede kwaliteit dankzij Walking OPC. Deze kijkt telkens tijdens het branden of de gebruikte instellingen de juiste zijn voor de media die je erin hebt gestopt. Dit werkt bij de BenQ/Philips drives zeer goed!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb hem nou aangesloten.
kmoet zeggen hij maakt weinig geluid.
kheb ook een dvd gebrand op 16x er zat een lege dvd bij.
tijd was 6 minuten en 10 seconden voor een volle dvd. stuk sneller dan ik gewend was :)
ik heb nog niks kennen rippen ofzo. da doe ik vanmiddag wel en zet de uitkomst bij dit topic erbij want ik ga nu slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
spacejam schreef op 12 juli 2004 @ 23:41:
het was ook nog een introductie prijs.
in de pricewatch staat ie voor 129
een vriend van me heeft hem op drome (als je niet weet wat dat is dan kijk je maar op www.drome.nl ) gekocht ook voor 129 euroo's, dat was 2 juli ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Zoals je weet doet deze brander ook aan "overspeedburning". Dit houdt gewoon in 4x media op 8x branden, 8x media op 12x branden en hele goede 8x media zelfs op 16x branden. Nu hebben ze bij Hardwarezone dit getest en de resultaten in een pdf-bestand (1 mb) weergegeven. Zoals je ziet heeft deze brander een zeer zeer goede brandkwaliteit. :*) 8)

http://www.hardwarezone.c...00_over_speed_burning.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 20-07-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

interesting... ik ben ook op zoek naar een dvdbrander, niet te duur en hij moet alles kunnen. (zoals megatron ook al zei dus)

*BOOKMARKED*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 99760 schreef op 20 juli 2004 @ 05:53:
interesting... ik ben ook op zoek naar een dvdbrander, niet te duur en hij moet alles kunnen. (zoals megatron ook al zei dus)

*BOOKMARKED*
Op iedere brander valt wel iets aan te merken. Deze brander is dus totaal niet geschikt om Safedisk beveiligde spellen mee te kopieren. Aan de andere kant heeft deze brander totaal geen problemen met audio-beveiligingen. Heeft deze brander een super goede cd/dvd-errorcorrectie en een hele goede brandkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
MEGATRON schreef op 20 juli 2004 @ 20:29:
[...]

Op iedere brander valt wel iets aan te merken. Deze brander is dus totaal niet geschikt om Safedisk beveiligde spellen mee te kopieren. Aan de andere kant heeft deze brander totaal geen problemen met audio-beveiligingen. Heeft deze brander een super goede cd/dvd-errorcorrectie en een hele goede brandkwaliteit.
Als je de DVD ript met een andere DVD-speler (read only) dan heb je dit probleem toch nooit? De image brandt je vervolgens met die Benq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Mad_Manic schreef op 20 juli 2004 @ 20:54:
[...]

Als je de DVD ript met een andere DVD-speler (read only) dan heb je dit probleem toch nooit? De image brandt je vervolgens met die Benq.
Voor safedisk-beveiliging moet je brander EFM ondersteunen en dat ondersteunt de BEnQ niet. En een DVD-rom hoeft niet een goede errorcorrectie te hebben. Als je DVD-rom geen goede errorcorrectie heeft staan er dus gewoon fouten in je image. Die fouten brand je dan ook weer op je dvd.

[ Voor 14% gewijzigd door Nilco op 20-07-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
MEGATRON schreef op 20 juli 2004 @ 20:58:
[...]

Voor safedisk-beveiliging moet je brander EFM ondersteunen en dat ondersteunt de BEnQ niet. En een DVD-rom hoeft niet een goede errorcorrectie te hebben. Als je DVD-rom geen goede errorcorrectie heeft staan er dus gewoon fouten in je image. Die fouten brand je dan ook weer op je dvd.
Maar heeft die NEC 2510 wel die EFM ondersteuning dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Mad_Manic schreef op 20 juli 2004 @ 23:06:
[...]

Maar heeft die NEC 2510 wel die EFM ondersteuning dan?
Nee. NEC de 2510 is identiek aan de 2500 en de 2500 heeft geen EFM dus de 2510 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja zonder dit topic heh had ik GISTEREN al de 2510 gehaald voor 73 eurootjes in den haag....

maar nu ik al die postjes lees over matige errorcorrecties, en dat 8 speed een beetje vlot doet maar de dvdtjes van 8 speed nog een beetje duur zijn ( om nog maar te zwijgen over de DL dvdtjes ).

ik heb vroeger toen de 4 speed CDbrandertjes uitkwamen ook gewacht tot ik een snellere goedkope brander kon kopen en toen voor lite-on 16-10-40 speed gekozen en die heb ik nu nog steeds in mijn systeem zitten :X en daar ben ik nog steeds tevreden mee qua prestaties, hij heeft nog nooit een mislukte cd gebrand en ik kan doorgaan met internetten of programmas installeren terwijl ie brandt ( kep inmiddels wel een p4 2.8 en toen p2 400)....

dussuhhh... ik heb besloten nog maar ff te wachten maar in de tussentijd volg ik alle dvdbrandertopicjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op 20 juli 2004 @ 23:15:
Nee. NEC de 2510 is identiek aan de 2500 en de 2500 heeft geen EFM dus de 2510 ook niet.
ik had toch begrepen dat de laser anders was van de 2510. scherper en preciezer of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 99760 schreef op 20 juli 2004 @ 23:23:
[...]

ik had toch begrepen dat de laser anders was van de 2510. scherper en preciezer of zoiets?
De laser is iets anders gecalibreerd (zegt men) maar de hardware is 100% identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 99760 schreef op 20 juli 2004 @ 23:22:
ik heb vroeger toen de 4 speed CDbrandertjes uitkwamen ook gewacht tot ik een snellere goedkope brander kon kopen en toen voor lite-on 16-10-40 speed gekozen en die heb ik nu nog steeds in mijn systeem zitten :X en daar ben ik nog steeds tevreden mee qua prestaties, hij heeft nog nooit een mislukte cd gebrand en ik kan doorgaan met internetten of programmas installeren terwijl ie brandt ( kep inmiddels wel een p4 2.8 en toen p2 400)....

dussuhhh... ik heb besloten nog maar ff te wachten maar in de tussentijd volg ik alle dvdbrandertopicjes...
Dan kan je wachten tot je een ons weegt omdat er steeds nieuwe technieken en nieuwe branders komen.

Ik heb ook nog steeds een LiteON 12/10/40 cd-brander maar nu mijn kinderen (6 en 8 jaar) steeds vaker die disney films willen zien gaan de vhs-bander snel slijten. Daar ik een DVD-speler heb vind ik het onzin om nog banden te gaan kopen. Dus ga ik nu gewoon een dvd-brander aanschaffen en dan via-via al die disney-dvd's lenen. O-) Aangezien ik gewoon weer een aantal jaar met die brander wil doen is mijn keuze op die BenQ DW1600A gevallen. Omdat deze brander :
a) Snel is.
b) Hele goede cd/dvd-errorcorrectie.
c) Hele goede brandkwaliteit.
e) Double Layer.
f) Standaard al Bitsetting/Booktype-setting heeft.
g) In augustus dmv gratis firmware-upgrade het een DW1620A wordt (-R(W) erbij).
h) Ondersteund overspeedburning.
i) Geen enkele moeite heeft met audio-cd beveiligingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 21-07-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Ik heb gister zo'n Benq DW1600 gehaald en heb er nu al spijt van :/ Wat schertst mijn verbazing: ik heb deze voor 135 eur gehaald bij een bekende computershop, krijg ik savonds een nieuwe mailing dat de nieuwe Philips in de aanbieding is: EXACT dezelfde specs en volgens mij nog dezelfde drive ook! Maar dan wel voor 88 eur! :( Daar wordt je niet blij van...
Kan iemand bevestigen dat dat deze Philips dezelfde is als de Benq DW1600??

Het is de Philips PBDV1601B/00

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mogen wij misschien ook weten waar je die philips kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mr.C4 schreef op 29 juli 2004 @ 12:10:
mogen wij misschien ook weten waar je die philips kan halen?
Informatique

Ik heb er net maar een besteld, de behuizing is precies het zelfde als de benq typenr bijna het zelfde, specs het zelfde en iedereen weet dat benq en philips een venootschap hebben.

Wil alleen graag weten of de philips ook te flashen is met een benq firmware en of je het booktype toolje kan gebruiken. Want de support van philips is een stuk slechter (zacht uitgedrukt)

Zou wel heel cool zijn een Benq DW1600 met een philips fontje voor € 88 _/-\o_

Silentpuma: Informatique retourbeleid 8)
U heeft zich vergist of bent niet tevreden
We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Informatique. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist hebt bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 7 dagen retour sturen aan Informatique. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product van Informatique naar de klant worden niet geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Maarre... Die Philips zou dis idd dezelfde zijn als die Benq.. Lekker is dat :/
Hyperbird schreef op 29 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Informatique

Ik heb er net maar een besteld, de behuizing is precies het zelfde als de benq typenr bijna het zelfde, specs het zelfde en iedereen weet dat benq en philips een venootschap hebben.

Wil alleen graag weten of de philips ook te flashen is met een benq firmware en of je het booktype toolje kan gebruiken. Want de support van philips is een stuk slechter (zacht uitgedrukt)

Zou wel heel cool zijn een Benq DW1600 met een philips fontje voor € 88 _/-\o_

Silentpuma: Informatique retourbeleid 8)

[...]
Hm, kzie het wel, ik ken die gasten daar vrij goed dus dat loopt wel los denk ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 10:06
Silentpuma schreef op 29 juli 2004 @ 08:11:
Ik heb gister zo'n Benq DW1600 gehaald en heb er nu al spijt van :/ Wat schertst mijn verbazing: ik heb deze voor 135 eur gehaald bij een bekende computershop, krijg ik savonds een nieuwe mailing dat de nieuwe Philips in de aanbieding is: EXACT dezelfde specs en volgens mij nog dezelfde drive ook! Maar dan wel voor 88 eur! :( Daar wordt je niet blij van...
Kan iemand bevestigen dat dat deze Philips dezelfde is als de Benq DW1600??

Het is de Philips PBDV1601B/00
Jep dat zijn dezelfde, Philips en BenQ hebben de zelfde drives (of ze nou van Philips komen of BenQ dat weet ik niet maar ze hebben dezelfde)

Het is trouwens wel een ander typenummer bij Philips. Ik heb hem nog niet kunnen vinden op hun site

[ Voor 20% gewijzigd door Gaming247 op 29-07-2004 13:27 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Gaming247 schreef op 29 juli 2004 @ 13:21:
[...]

Jep dat zijn dezelfde, Philips en BenQ hebben de zelfde drives (of ze nou van Philips komen of BenQ dat weet ik niet maar ze hebben dezelfde)

Het is trouwens wel een ander typenummer bij Philips. Ik heb hem nog niet kunnen vinden op hun site
Komt omdat het OEM model is, bedoelt voor Dell, HP etc. niet voor losse verkoop, informatique heeft waarschijnlijk een pallet van die dingen in kunnen kopen :7

Philips start leveringen van zijn 16x dvd+r/+rw-writer met dubbele-laagfunctionaliteit aan vooraanstaande pc-fabrikanten

Daarom is het van belang dat het precies de zelfde is als de Benq en je dus ook de firmware uit kunt wisselen. Want support hoef je niet te verwachten op dit soort modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hyperbird op 29-07-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op 21 juli 2004 @ 16:41:
Aangezien ik gewoon weer een aantal jaar met die brander wil doen is mijn keuze op die BenQ DW1600A gevallen.
die philips 16 speed schijnt exact hetzelfde te zijn maar dan met ander frontje of zo voor 88 euro. wrm haal je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 99760 schreef op 29 juli 2004 @ 17:31:
[...]

die philips 16 speed schijnt exact hetzelfde te zijn maar dan met ander frontje of zo voor 88 euro. wrm haal je die niet?
Ik heb die Benq DW1600A al binnen en werkelijk een schitterende brander. Die Philips heb ik gezien maar ik ga toch liever voor de Benq. Deze kan dalijk ook -r(w) en de frimware-support is bij Benq vele malen beter als bij Philips. Heb nu de laatse firmware erin geflashed en het brandresultaat is echt fantastisch. Hier een voorbeeld. Deze audio-cd was beveiligd met Catus Datashield 200.5 Geript in burstmode en gebrand op een noname merk cd op 40x.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/audio.PNG

Wat willen we nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
En hier een scan van een Philips 16x dvd +r gebrand op 16x _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/Philips.png

[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 29-07-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62701

Ik heb nu een philips dvdrw228 en is natuurlijk niet meer snel genoeg (24min). Maar de brand-kwaliteit is wel goed. Ik was eerst van plan om een BenQ te halen maar nu dat informatique een philips dvdrw heeft die identiek is aan BenQ ga ik waarschijnlijk die Philips aanschaffen, of de BenQ brander moet zeer snel is prijs dalen.

By the way omdat de BenQ DW en de Philips 16x identiek zijn, zou het niet mogelijk zijn om een firmware van BenQ in die Philips te flashen zodat je dvd-R support hebt? Eerst nog maar wachten op wat reviews tussen beide.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62701 op 29-07-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 62701 schreef op 29 juli 2004 @ 20:02:
Ik heb nu een philips dvdrw228 en is natuurlijk niet meer snel genoeg (24min). Maar de brand-kwaliteit is wel goed. Ik was eerst van plan om een BenQ te halen maar nu dat informatique een philips dvdrw heeft die indentiek is aan BenQ ga ik waarschijnlijk die Philips aanschaffen, of de BenQ brander moet zeer snel is prijs dalen.

By the way omdat de BenQ DW en de Philips 16x indentiek zijn, zou het niet mogelijk zijn om een firmware van BenQ in die Philips te flashen zodat je dvd-R support hebt?
Hou er wel rekening mee dat via firmware veel gewijzigd kan worden. Philips kan dus de brander heel anders instellen als Benq waardoor de Philips minder goed presteerd. Daarbij komt Benq veel regelmatiger uit met firmwares waardoor de mediacompatibiliteit veel groter is. Verder heb ik nergens nog gezien dat het gelukt is om een Benq firmware in een Philips te flashen en vicaversa. Ik vind het prijsverschil wel heel erg groot €135 voor de Benq tegenover €88 voor de Philips. Lijkt me dat er toch verschil in moet zitten. We weten dat de Benq een hele goede cd/dvd-errorcorrectie heeft, hele goede brandkwaliteit en alle audiobeveiligingen moeiteloos ript. Maar hoe zit dit met de Philips. Ik ben op safe gegaan en heb voor de Benq gekozen. Ook omdat deze brander overal als erg goed uit de reviews komt. Zekerheid boven alles. En wie zegt dat deze 2 branders identiek zijn? Omdat ze er aan de buitenkant er hetzelfde uitzien zijn ze dus intern ook identiek?
De Benq 8x komt uit heel veel testen als goed/zeer goed terwijl de Philips 8x als matig uit de testen komt. Al zou de hardware identiek zijn dan levert Benq een veel betere brander af als Philips.

Als voorbeeld wil ik de LiteOn branders nemen. Een heleboel merken zijn rebadged LiteOns maar als je naar de testen/reviews kijkt zie je dat er heel veel prestatieverschil zit tussen deze merken terwijl het allemaal dezelfde branders zijn. Dit komt dus door de afstellingen die via firmware worden ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Nilco op 29-07-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@A.I. gwoon wachten.... wij krijgen nog wel een mooiere aanbieding. bovendien kan je op dit moment toch al geen 16 speed dvd zo ff vinden en dan ook nog goedkoop. plus jij hebt al een dvdbrander, straks wil je een snellere betere en dan heb je drie dvdbranders. schiet ook niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56
Ik brand net een Sony DVD+RW op 2,4 speed en het duurde zoon beetje 20 min.
Nu brand ik daarna een Verbatim DVD+R op 8 speed en het duurt zo'n 40 min. :? :?

Het lampje van de brander is ook niet continu rood, maar knippert rood, en dan geel enz. Ik snap er niks van :? Slechte media?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 17:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik vind het wel gevaarlijk om de huidige media zo veel te overburnen. Ik twijfel dan of de data na een tijd nog wel goed leesbaar is. Belangrijke backups draai ik dus gewoon op 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
superduper schreef op 04 augustus 2004 @ 21:59:
Ik vind het wel gevaarlijk om de huidige media zo veel te overburnen. Ik twijfel dan of de data na een tijd nog wel goed leesbaar is. Belangrijke backups draai ik dus gewoon op 4x
Als je de media gebruikt die voor overspeedburning door de fabrikant wordt aangeraden dat blijven de errorrates ver binnen de grenzen en is de disc goed leesbaar. Echter hanteer ik altijd dat ik niet sneller brand als de gecertificeerde snelheid. Dan weet je zeker dat je een goede burn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

MEGATRON schreef op 29 juli 2004 @ 19:27:
En hier een scan van een Philips 16x dvd +r gebrand op 16x _/-\o_

[afbeelding]
Ik krijg "Drive does not support this function" wanneer ik deze test probeer uit te voeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Defspace op 05-08-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Defspace schreef op 05 augustus 2004 @ 18:22:
[...]

Ik krijg "Drive does not support this function" wanneer ik deze test probeer uit te voeren :?
Vreemd. Welke versie van Nero cd/dvd-speed gebruik je dan? Ik heb versie 3.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Ik had 3.10 en heb nu ook 3.12 maar krijg helaas dezelfde melding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Dus je kiest bij Extra gewoon Schijfkwaliteitstest en dan krijg je die foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

MEGATRON schreef op 05 augustus 2004 @ 18:41:
Dus je kiest bij Extra gewoon Schijfkwaliteitstest en dan krijg je die foutmelding?
Ja na het opspinnen van de drive.
Ik heb trouwens net de "allernieuwste" wnaspi32.dll driver van nero gedownload en nou krijg ik:

Fout!
PARAMETER VALUE INVALID (052602)

edit:
Zou jij jouw wnaspi32.dll ergens neer kunnen zetten ?
Dat mag gewoon van nero hoor (niets illegaals mods ;) )

zie: http://www.nero.com/en/631940733573829.html
Zolang we maar zeggen dat Ahead Software AG de maker ervan is... (Bij deze)

[ Voor 34% gewijzigd door Defspace op 05-08-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb Nero 6.3.1.17 ultra en verder heb ik ASPI 4.60 van adaptec geinstaleerd en nog geen enkele foutmelding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

MEGATRON schreef op 05 augustus 2004 @ 18:54:
Ik heb Nero 6.3.1.17 ultra en verder heb ik ASPI 4.60 van adaptec geinstaleerd en nog geen enkele foutmelding gekregen.
4.60 ? Is dat niet vreselijk oud ?
Ik zie op adaptec dat 4.70 van 14-01-2002 is ?
Ik denk dat nero dan toch je wnaspi32.dll driver gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Aspi 4.70 geeft veel problemen met winXP ondanks dat ie daarvoor is. Aspi 4.60 is veel beter.

edit..

En zo als je ziet wordt er gewoon een wnaspi32.dll geinstaleerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Nilco op 05-08-2004 23:29 . Reden: Foto verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Ik heb nu ook die adaptec 4.60 maar geprobeerd.
Momenteel is hij bezig. Ligt dus toch aan die nero aspi driver... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Defspace schreef op 05 augustus 2004 @ 19:27:
Ik heb nu ook die adaptec 4.60 maar geprobeerd.
Momenteel is hij bezig. Ligt dus toch aan die nero aspi driver... :*)
Echt een heleboel mensen hebben problemen met nero en dat ligt gewoon aan die aspidriver van nero. Gewoon die adaptec aspi 4.60 instaleren en je voorkomt een hoop problemen.

Ik wil straks (alhoewel, het testen gaat op 1x-2x) wel even die scan zien van je. Ik ben nu een RICOHJPN-R02 8x aan het scannen die op 12x is gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Hier is hij dan...

Philips 8x binnen 8min gebrand (das dus volgens mij meer dan 12x ??)

Afbeeldingslocatie: http://www.mvmh.net/nero%20disk%20quality.gif

En hoewel mijn jitter lijn hoger ligt dan op jouw afbeelding geven mijn waardes mindere getallen aan ? (behalve dan de gem zie ik net)

Volgens mij ziet het er iig wel goed uit. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Defspace op 05-08-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hier dan de scan van ricohjpn-r02 8x gebrand op 12x. Je ziet duidelijk dat op het moment dat de snelheid 12x wordt de errorrate ook toeneemt. Ondanks dat die nog ruim binnen marge zit brand ik ze voortaan toch gewoon op 8x.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/ricoh812.png

[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 06-08-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

MEGATRON schreef op 05 augustus 2004 @ 19:00:
Aspi 4.70 geeft veel problemen met winXP ondanks dat ie daarvoor is. Aspi 4.60 is veel beter.
Geldt dit ook voor Aspi driver 4.71.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 104659 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:39:
[...]

Geldt dit ook voor Aspi driver 4.71.2 ?
Ja. Alle Aspi 4.7x.x geven problemen. Aspi 4.60 is echt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op 06 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

Ja. Alle Aspi 4.7x.x geven problemen. Aspi 4.60 is echt het beste.
Waar is versie 4.60 te downloaden?
Op de adaptec-site is ie niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

Ik heb al gevonden: ForceAspi is 4.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04 19:08
http://www.treiber-world.de/download-file-12.html
Anoniem: 104659 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
hier :)

edit:
Hmmz je url lijkt nu wel te werken, nouja dan is dit een mirror :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hyperbird op 06-08-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004

LAG

Ondanks alle suggesties ben ik er nog niet helemaal uit. Ik kan de nec 2500A kopen of de Benq DW822-A voor dezelfde prijs. Als ik zo de reacties lees is de voorkeur (hier) voor de Benq. Op cdfreaks lees ik de volgende nadelen:

# Doesn't support 8x DVD-R or 4x DVD-RW.
Jammer dan, gewoon dvd's kopen waar ie wel iets mee kan?

# Writes 2x DVD-RW discs at 2.4x which makes unreadable discs.
Dus geen 2x dvd-rw's kopen?

Ik ben een noob op dit gebied dus zit ik er gloeiend naast? Is hier niet omheen te komen? Ik begrijp het niet echt of misschien wel maar zie het probleem niet.

Is de NEC veel sneller in werkelijkheid of maakt het in de praktijk weinig uit.
Ik zie dat er ook een firmware upgrade voor de NEC inelkaargedraaid is waardoor deze eveneens dl ondersteunt. Zeer positief natuurlijk, niets dan lof, maar het maakt mijn keuze niet gemakkelijker.
Trouwens, spellen kopieren boeit neit, eventueel ooit een muziek cd'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
LAG schreef op 08 augustus 2004 @ 18:09:
Ondanks alle suggesties ben ik er nog niet helemaal uit. Ik kan de nec 2500A kopen of de Benq DW822-A voor dezelfde prijs. Als ik zo de reacties lees is de voorkeur (hier) voor de Benq. Op cdfreaks lees ik de volgende nadelen:

# Doesn't support 8x DVD-R or 4x DVD-RW.
Jammer dan, gewoon dvd's kopen waar ie wel iets mee kan?

# Writes 2x DVD-RW discs at 2.4x which makes unreadable discs.
Dus geen 2x dvd-rw's kopen?

Ik ben een noob op dit gebied dus zit ik er gloeiend naast? Is hier niet omheen te komen? Ik begrijp het niet echt of misschien wel maar zie het probleem niet.

Is de NEC veel sneller in werkelijkheid of maakt het in de praktijk weinig uit.
Ik zie dat er ook een firmware upgrade voor de NEC inelkaargedraaid is waardoor deze eveneens dl ondersteunt. Zeer positief natuurlijk, niets dan lof, maar het maakt mijn keuze niet gemakkelijker.
Trouwens, spellen kopieren boeit neit, eventueel ooit een muziek cd'tje.
Sorry hoor maar dit topic gaat over de Benq1600 en niet over de Benq822 of de Nec2500. Denk dat het beter is als je een nieuw topic opent dan is de kans groter dat je meer onderwerp gerichte antwoorden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004

LAG

Inderdaad, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik ga deze brander ook misschien aanschaffen maar ik had de volgende vraag. Op
http://www.cdrinfo.com/Se...Q+DW1600A+DL&Series=0
zie ik op het einde de conclusie met "als bad":
- Does not support DVD-R/RW media (will be sorted in a future firmware release)
Only 2MB buffer size
- Does not support overburning with DVD+R/RW media
- Cannot backup copy protected games with most versions of SafeDisc protection
- Doesn't support reading of DVD-RAM media
- Doesn't support C2 error information

Zijn deze al (allemaal / gedeeltelijk) verholpen met de nieuwste firmupdates ?

En hoe zijn jullie ervaringen ermee ? (want sommigen zeggen dat die Philips hetzelfde is, maar ik twijfel er beetje aan en ga liever voor de BenQ ).

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 10-08-2004 16:18 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
ik heb deze brander gister gekocht en hij brand prima maar ik heb toch ook want aanmerkingen
hij brand bv 4 speedmedia ricoh 01 niet op 8 speed dit deed mijn liteon 811 wel
ik ga dus even ricoh 02 halen dat is 8 speed media en die kan je zelfs op 12 speed branden ...
blijft toch vreemd vind ik dat op de ene brander 4 spped media wel op 8 wil en de ander niet ...
heb de laaste firmware er opstaan

de mediacode is Mediacode: RICOHJPNR01

iemand ervaring hier mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Yohann!s schreef op 10 augustus 2004 @ 16:16:
Ik ga deze brander ook misschien aanschaffen maar ik had de volgende vraag. Op
http://www.cdrinfo.com/Se...Q+DW1600A+DL&Series=0
zie ik op het einde de conclusie met "als bad":
- Does not support DVD-R/RW media (will be sorted in a future firmware release)
Only 2MB buffer size
- Does not support overburning with DVD+R/RW media
- Cannot backup copy protected games with most versions of SafeDisc protection
- Doesn't support reading of DVD-RAM media
- Doesn't support C2 error information

Zijn deze al (allemaal / gedeeltelijk) verholpen met de nieuwste firmupdates ?

En hoe zijn jullie ervaringen ermee ? (want sommigen zeggen dat die Philips hetzelfde is, maar ik twijfel er beetje aan en ga liever voor de BenQ ).
-Eind augustus komt er een gratis firmware-upgrade. Dan kan je ook -R(W) branden.
-Bijna alle branders hebben maar 2mb cache.
-voor zover ik weet doet geen enkele brander aan overburning op dvd-media.
-Alle brander hebben problemen met safedisk-beveiliging. De meeste gaan tot versie 2.6 en niet hoger.
-Wie gebruikt er nog dvd-ram?
-De ene brander ondersteunt wel C2-error informatie de ander niet. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt.
Pagina: 1 2 3 Laatste