BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46
Yohann!s schreef op 10 augustus 2004 @ 16:16:
Ik ga deze brander ook misschien aanschaffen maar ik had de volgende vraag. Op
http://www.cdrinfo.com/Se...Q+DW1600A+DL&Series=0
zie ik op het einde de conclusie met "als bad":
- Does not support DVD-R/RW media (will be sorted in a future firmware release)
Only 2MB buffer size
- Does not support overburning with DVD+R/RW media
- Cannot backup copy protected games with most versions of SafeDisc protection
- Doesn't support reading of DVD-RAM media
- Doesn't support C2 error information

Zijn deze al (allemaal / gedeeltelijk) verholpen met de nieuwste firmupdates ?

En hoe zijn jullie ervaringen ermee ? (want sommigen zeggen dat die Philips hetzelfde is, maar ik twijfel er beetje aan en ga liever voor de BenQ ).
- Die 2MB buffer ten opzichte van de 8mb buffer van andere writers maakt geen donder uit gezien de schrijfsnelheden mb/s zul je het verschil niet merken en geeft 8mb niet meer veiligheid als 2mb.
- DVD-RAM ondersteunen maar heel weinig DVD-writers. De 2510 bijvoorbeeld ook niet. Het is makkelijk als je een standalone dvd-writer hebt onder de tv die ram ondersteunt dan zou je deze op je pc ook kunnen bekijken. Het enigste voordeel dat ik me kan bedenken.
- Overburning klinkt leuk als spec maar gebruik je in de praktijk zelden/nooit
- En voor die leesproblemen van die beveiligde dvd's die rip je toch gewoon met de dvd-speler in je pc lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
rjn27 schreef op 10 augustus 2004 @ 16:25:
ik heb deze brander gister gekocht en hij brand prima maar ik heb toch ook want aanmerkingen
hij brand bv 4 speedmedia ricoh 01 niet op 8 speed dit deed mijn liteon 811 wel
ik ga dus even ricoh 02 halen dat is 8 speed media en die kan je zelfs op 12 speed branden ...
blijft toch vreemd vind ik dat op de ene brander 4 spped media wel op 8 wil en de ander niet ...
heb de laaste firmware er opstaan

de mediacode is Mediacode: RICOHJPNR01

iemand ervaring hier mee
Overspeedburning is iets wat in de firmware zit. Als LiteOn een 4x disc op 8x brand en de kwaliteit goed genoeg vindt dan zal LiteOn dit in de firmware aangeven. Als Benq hetzelfde doet en de kwaliteit niet goed genoeg vindt dan zal Benq deze media dus alleen op 4x laten branden en niet op 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Welk merk dvd's vinden jullie nu lekker om te branden ? (gebruik je dan + of - ) ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Yohann!s schreef op 17 augustus 2004 @ 09:36:
Welk merk dvd's vinden jullie nu lekker om te branden ? (gebruik je dan + of - ) ?
Aangezien ik nog een standaard DW1600A heb (nog niet ge-upgrade naar DW1620A) gebruik ik nu dus +r schijven.
Ik heb hele goede burns met Prodisc R03, Ricohjpn-R02 en TY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Ach ik brand al sinds mijn eerste cd brander met philips cd's/dvd's.
Toch nog een beetje de Nederlandse economie sponseren he :P
Natuurlijk heb ik ook wel met andere merken gebrand maar ben altijd op philips terug gevallen. Bevalt me toch het beste. Lees nooit problemen mee gehad en brandkwaliteit ben ik altijd over te spreken geweest.
(En momenteel dus +R, maar op mijn vorige NEC had ik meestal -R, maakt me dus eik niet zoveel uit)

[ Voor 15% gewijzigd door Defspace op 17-08-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

@gringoman, die 1e post is van jou. onderin staat een url dat niet werkt omdat je geen spatie heb gebruikt. zou je die willen fixen zodat ik en anderen kunnen ophouden met copyen en pasten :P

wil je ook voor mij toevoegen aan de 1e post dat de dvd een doorvoersnelheid van 1350 kb/s heeft en een cdspeler 150 kb/s ( is niet echt belangrijk maar nu je toch bezig bent... ) om te showen dat een 16 speed dvd niet even snel is als een 16 speed cd. ( niet iedereen weet dat... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Ik heb inmiddels die Philips PBDV1601G/00 binnen gekregen, zometeen ff testen :p

Weet iemand inmiddels al of deze brander qua hardware exact hetzelfde is als de BenQ DW1600? En zo ja heeft iemand al geprobeert al een BenQ Firmware erin te flashen? Dat zou betekenen dat iedereen gewoon voor die goedkopere Philips kan gaan en met een beetje geluk er nog een DW1630 (4x DL!) van kan maken ook! :*)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@silentpuma: Ik heb nog nooit gehoord dat het iemand gelukt is om een benq firmware in een philips te flashen en vica-versa. Volgens mij kan dat ook niet omdat beide merken een andere initstring gebruiken in hun firmwares. Benq gebruikt zelfs 2 inits om te kijken of het wel een echte Benq drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Ohw, lekker is dat :/ En andersom, is het iemand al gelukt om van een DW1600 een DW1630 te maken?

Btw, ik ben nog n00b op het gebied van firmware-updates. Wat zou er kunnen gebeuren als ik een BenQ DW1600 firmware probeer te flashen naar me Philips brander? Enige kans op een succesje? :?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Silentpuma schreef op 22 augustus 2004 @ 19:44:
Ohw, lekker is dat :/ En andersom, is het iemand al gelukt om van een DW1600 een DW1630 te maken?

Btw, ik ben nog n00b op het gebied van firmware-updates. Wat zou er kunnen gebeuren als ik een BenQ DW1600 firmware probeer te flashen naar me Philips brander? Enige kans op een succesje? :?
Er staat vica-versa dus dat betekent Benq->Philips en Philips->Benq.
Van een 1600 naar een 1630 kan niet omdat er nog geen 1630 is 8)7
Je kan het proberen maar je krijgt gelijk een melding dat er geen Benq brander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb nu ook een paar dagen mijn Benq binnen :) en ik zag gisteravond opeens bij nero, linkonder: Benq DW1620 (of Benq DW 1630). En ik heb niet eens een firmware update gedaan :/

Zou dit al standaard zijn ? aangezien ik hem in augustus heb aangeschaft en ook in augustus de firmware update zou komen toch ?

Welk programma gebruiken jullie om dvd's te branden ? Ik zoek namelijk een goed en beetje programma met veel opties. Want mijn nero is nu nog geldig tot eind van de maand.

Nog extratje, heb 4cd's nu gebrand. 2 cd's was van een game en die werd gewoon gelezen in me pc. Nu heb ik gister 2 films gebrand op cd, (backup) maar die worden beide niet in me pc gelezen. En stop ik ze in mijn 2e pc dan wel. Vind ik een beetje vreemd, omdat zelf me brander hem niet meer leest. (nadat hij hem gebrand heeft).

Nog meer mensen last van dit probleem ? (1cd gebrand met Sonic ofzo en de andere met nero, maar beide zelfde probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:13
Nieuwe firmware (B7H9) voor de DW1600 is uit.
http://www.benq.nl/Servic...rivers.cfm?product=641#dl
Firmware Update

Release Reason:

1. Flash the device (DW1600-B5x9) to DW1620 (B7x9).
2. Enable the device to write DVD-R & DVD-RW media.

Notice!
The manual for upgrading from DW1600 to
DW1620 is included in the zip file
Klik hier om de firmware direct te downloaden.

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb net ook deze benq besteld, krijg de indruk dat het een goede brander is :)
nu maar eens gaan uitzoeken welke media goed bij deze brander past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 27 augustus 2004 @ 15:37:
Ik heb net ook deze benq besteld, krijg de indruk dat het een goede brander is :)
nu maar eens gaan uitzoeken welke media goed bij deze brander past.
CMC, RicohJPN-R02, Prodisc-R03 en TY (allen +r) doen het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13
ik heb laatst 8x dvd media van platinum gekocht, een 25 dvd spindel. Maar je kan ze op 12 speed branden dus dat is lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
die platinums hebben de mediacode: RicohJPN-R02 dus ja.. ;) wil ze zelf misschien ook halen..maar eerst een dvd-brander ;) Maar wat is goed DVD-R media?

[ Voor 28% gewijzigd door BvK P4 op 27-08-2004 15:57 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
BvK P4 schreef op 27 augustus 2004 @ 15:57:
die platinums hebben de mediacode: RicohJPN-R02 dus ja.. ;) wil ze zelf misschien ook halen..maar eerst een dvd-brander ;) Maar wat is goed DVD-R media?
Ik zou nog even wachten met -r media. De benq heeft nog problemen met -r media (wordt via firmwares verholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

-R media ben ik ook wel geintresseerd in, mijn dvd speler kan alleen maar overweg met -R :(

Hoe weet je welk merk CMC, RicohJPN-R02 of Prodisc-R03 gebruikt?

bij Opus of shop.cdfreaks zal het er wel bij staan, maar op de hoek hier zullen ze me raar aankijken als ik om RicohJPN-R02 ga vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 27 augustus 2004 @ 16:12:
-R media ben ik ook wel geintresseerd in, mijn dvd speler kan alleen maar overweg met -R :(

Hoe weet je welk merk CMC, RicohJPN-R02 of Prodisc-R03 gebruikt?

bij Opus of shop.cdfreaks zal het er wel bij staan, maar op de hoek hier zullen ze me raar aankijken als ik om RicohJPN-R02 ga vragen :D
Je kan met deze brander met +r het booktype veranderen in dvd-rom en dan pakt je dvd-speler het wel (dan ziet ie hem als een gewone dvd). Bij www.ddvd.info/nl/ moet je het artikel aanklikken en dan zie je de mediacode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op 27 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Je kan met deze brander met +r het booktype veranderen in dvd-rom en dan pakt je dvd-speler het wel (dan ziet ie hem als een gewone dvd). Bij www.ddvd.info/nl/ moet je het artikel aanklikken en dan zie je de mediacode staan.
He dat klinkt intressant, thnx :)
Als ik hem morgen binnen heb zal ik daar zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Je krijgt er een programma'tje bij dat booktype-utility heet, maar voor +r, +rw en +r9-dl staat het standaard al op dvd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op 27 augustus 2004 @ 16:43:
Je krijgt er een programma'tje bij dat booktype-utility heet, maar voor +r, +rw en +r9-dl staat het standaard al op dvd-rom.
kun je dan van bestaande al gebrande dvd's het booktype veranderen :?
nee toch, dat kan toch niet?
ach ik zie morgen wel hoe het werkt 8)

ftp://213.61.96.30/dvd-rw...m-english-user_manual.pdf

ik snap het nu (8>

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 27-08-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.hardware.info/....php?id=112&page=reacties :*)

hjs = sjh
gaat dus om de eerste 2 reacties })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb de DW1600 binnen, maar zowel de booktype management software als de nieuwe firmware willen helemaal niet runnen. Heeft iemand suggesties wat ik fout doe?
(ik dubbelklik en bij book gebeurt helemaal niks en bij de firmware krijg ik alleen het begin scherm, maar daarna niks meer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 29 augustus 2004 @ 21:31:
Ik heb de DW1600 binnen, maar zowel de booktype management software als de nieuwe firmware willen helemaal niet runnen. Heeft iemand suggesties wat ik fout doe?
(ik dubbelklik en bij book gebeurt helemaal niks en bij de firmware krijg ik alleen het begin scherm, maar daarna niks meer :( )
Met het booktype utility zet je gewoon vast welke bitsetting die op een +r(w) / +r9-dl moet branden. Dit hoef je maar 1x te doen. Welke firmware doet het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

de upgrade van 1600 naar 1620

dat booktype ding doet gewoon helemaal niks, beetje weinig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 29 augustus 2004 @ 22:36:
de upgrade van 1600 naar 1620

dat booktype ding doet gewoon helemaal niks, beetje weinig niet ;)
Heb je de brander dan wel goed aangesloten? Als ie niet goed is aangesloten kunnen zowel de booktype-utility als de firmware-upgrade de drive niet vinden en doen ze dus ook niets. Bij mij werkte de upgrade perfect in 1x en booktype werkt ook gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Nilco op 29-08-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Neem aan dat ik hem goed heb aangesloten, ieder brand programma herkent hem en ik heb een cdr gebrand. Misschien moet hij tijdelijk alleen op een kabel?
Nog wel ff safe-mode geprobeerd, maar dat maakte niets uit.

Jammer dat Feurio de brander niet herkent, denk dat ik mijn oude liteon brander ook maar laat zitten.

Trouwens de brander zelf voelt erg solide aan, lijkt wel een bank-kluis welke op en dicht gaat :)

btw Megatron, je kan het zeker goed vinden met Ian van cdrlabs (ivm je icon) :P

oh er schiet me nu een ding te binnen, ik heb de brander als master op de middelste kabel aansluiting zitten, dat is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zal hij daarom moeilijk doen?

[ Voor 39% gewijzigd door hjs op 30-08-2004 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 30 augustus 2004 @ 08:39:
btw Megatron, je kan het zeker goed vinden met Ian van cdrlabs (ivm je icon) :P
>:) :) :*)
hjs schreef op 30 augustus 2004 @ 08:39:
oh er schiet me nu een ding te binnen, ik heb de brander als master op de middelste kabel aansluiting zitten, dat is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zal hij daarom moeilijk doen?
Kan problemen geven. Master altijd op de laatste connector en de slave op de middelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

we gaan vanavond maar de brander maar eens alleen, op het einde van een kabel aansluiten. Kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 30 augustus 2004 @ 12:21:
we gaan vanavond maar de brander maar eens alleen, op het einde van een kabel aansluiten. Kijken wat er dan gebeurd.
Laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik snap er niks van. Mijn Pioneer DVD en Benq brander doen beide erg vreemd met cd's en dvd's. Mijn Pioneer leest bijna niks meer... terwijl hij op regio 2 staat. Dit geld ook voor gewone cd's. Normaal had hij nergens last van, maar dit is _denk ik_ gekomen sins ik de Benq in mijn systeem heb zitten.

Mijn Benq doet soms nu ook vreemd. Ik heb de DVD en DVD Brander samen op 1kabel aangesloten, maar dat is niet erg toch ? Zou het iets te maken kunnen hebben met Sonic ? dat bij de Benq zat....

Kent iemand dit ook ?

Edit: draai win2k sp4, moet de brander master of juist slave zijn ? Ik heb dus al wel cd'r en dvd's gebrand, maar soms leest hij ze niet. Zelfs niet als ik hem eerst gebrand heb 8)7 Terwijl mijn andere pc ze moeiteloos uitleest.

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchie! op 30-08-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Lees de laatste tijd vaak dat mensen problemen hebben met lezen/branden van cd/dvd's. Zelf gebruik ik altijd DVDshrink, Nero en ASPI-4.60 en heb nog nooit problemen gehad. Diverse LiteOn, NEC en Plextor cd- en dvd-branders gehad. Deden het altijd gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

MEGATRON schreef op 30 augustus 2004 @ 18:41:
Lees de laatste tijd vaak dat mensen problemen hebben met lezen/branden van cd/dvd's. Zelf gebruik ik altijd DVDshrink, Nero en ASPI-4.60 en heb nog nooit problemen gehad. Diverse LiteOn, NEC en Plextor cd- en dvd-branders gehad. Deden het altijd gewoon goed.
Ja, maar ik bedoel gewone cd's zegmaar om te installeren. Zowel orginele cd's / dvd's als backup cd's /dvd's . Dus niet om te kopieren e.d. Voordien altijd een plextor brander gehad, nooit problemen mee. Maar nu is er iets niet goed op me pc. Misschien Sonic uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op 30 augustus 2004 @ 17:04:
[...]

Laat even weten of het gelukt is.
Alleen op een kabel doet niks, Slave zo nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cool, ik had een dvd+r van mijn vader geleend (stomp) welke niet speelde in mijn dvd speler, nu gekopieerd met Nero naar een dvd+r en hij speelt nu wel af in mijn dvd speler :D

Morgen maar ff een spindle Platinums oid bestellen *D
dat booktype gedoe werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 30 augustus 2004 @ 21:28:
Cool, ik had een dvd+r van mijn vader geleend (stomp) welke niet speelde in mijn dvd speler, nu gekopieerd met Nero naar een dvd+r en hij speelt nu wel af in mijn dvd speler :D

Morgen maar ff een spindle Platinums oid bestellen *D
dat booktype gedoe werkt perfect :)
Mag ik hier uit concluderen dat je alles aan de praat hebt gekregen. Firmware-upgrade + booktype-setting-utility?
Wat was het nou en wat heb je precies gedaan/veranderd in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nee, de firmware en de booktype management heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar standaard staat de benq natuurlijk op dvd-rom, dat hoef je in principe niet te veranderen, toch?

Firmware moet zeker gebeuren natuurlijk, ff afwachten of benq een suggestie heeft, ander sluit ik de brander eens aan bij de buurman en kijk of ik hem daar kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Welke firmware zit er nu in je 1600 en welke versie bootype-prog heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69652

Controleer of de controller wel DMA gebruikt (bij w2k is PIO default...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op 31 augustus 2004 @ 21:10:
Welke firmware zit er nu in je 1600 en welke versie bootype-prog heb je dan?
Ik zal eens kijken welke firmware er nu inzit, zou het uit mijn hoofd niet weten nl.
Waarmee kun je dat het makkelijste zien?

bootype-prog ?? ik boot met xp-pro ;) (maar bedoel je dat wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 01 september 2004 @ 09:03:
[...]

Ik zal eens kijken welke firmware er nu inzit, zou het uit mijn hoofd niet weten nl.
Waarmee kun je dat het makkelijste zien?

bootype-prog ?? ik boot met xp-pro ;) (maar bedoel je dat wel?)
Ik bedoel welke versie van Booktype-utility.
Met Nero Info Tool kan je zien welke firmware er in je brander zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op 01 september 2004 @ 09:49:
[...]

Ik bedoel welke versie van Booktype-utility.
Met Nero Info Tool kan je zien welke firmware er in je brander zit.
de bijgeleverde en de laatste versie van internet gedownload (de laatste 2 versies dus) vd booktype-util ;)

benq laat ook maar niks van zich horen :(
zie aan de status dat het bericht geforward was (ook de 2 berichten welke ik later als aanvulling heb neergezet) maar antwoorden, ho maar.

[ Voor 22% gewijzigd door hjs op 01-09-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 01 september 2004 @ 10:47:
benq laat ook maar niks van zich horen :(
zie aan de status dat het bericht geforward was (ook de 2 berichten welke ik later als aanvulling heb neergezet) maar antwoorden, ho maar.
Vreemd. Ik stel mijn vragen via benq.nl en krijg altijd de dag erop gelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb een formulier op support.benq.com ingevuld
Ik zal benq.nl maar eens mailen dan, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb het programma Sonic van mij pc verwijderd (wat je bij je Benq krijgt) en volgens mij was dit het probleem. Kon opeens weer normale DVD's lezen (was een dvd van gamesmagazine) wat eerst dus niet meer kon.

Dus misschien hebben andere mensen dit ook en kunnen ze proberen om Sonic eraf te gooien ;) suc777 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hé antwoord. van support.benq.com :)
Niet nuttig nog, maar het is het begin (ze vragen om meer details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

screen shot met info

hier de firmware enzo

[ Voor 52% gewijzigd door hjs op 01-09-2004 19:20 . Reden: plaatje toch te groot, dus maar link gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hier staat nog de laatste firmware voor de 1600 (jij hebt nog een hele ouwe er opzitten).

http://support.benq.com/f.../Firmware/DW1600/B5G9.zip

Flash eerst deze op je 1600 en probeer dan de upgrade-firmware.

• hjs
  • Niet online

hjs

Link

Die firmware werkte wel, maar daarna upgrade naar B7H9 werkt nog steeds niet :?

• Nilco
hjs schreef op 02 september 2004 @ 06:23:
Link

Die firmware werkte wel, maar daarna upgrade naar B7H9 werkt nog steeds niet :?
Je gebruikt toch wel 1600_1620_b7h9.exe en niet b7h9.exe? De b7h9.exe is voor een "echte" 1620.
Ander moet je de upgrade-firmware (1600_1620_b7h9.exe) eens van de global of europese site downloaden. Misschien zit er een fout in die je nu hebt. Prberen kan geen kwaad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb die hem al een paar keer gedownload en ja ik gebruik echt die 1600_1620_b7h9.exe
maar ik zal hem nog wel een paar keer downloaden vanavond.
ga hem wel van de www.benq.de www.benq.be www.benq.com www.benq.ch en weet ik veel waar vandaan ophalen :)

vanmorgen wel maar een keer de gewone B7H9 geprobeerd (zonder succes natuurlijk).
Heb ondertussen al wel weer een mailtje terug van Michel Geers van BenQ gehad, heb hem de nero plaatjes ook maar gestuurd. (nog geen concrete info van hem, alleen maar verzoeken om meer info, de link naar mijn specs (zie footer) vond hij niet fijn, hij wou het in het mailtje hebben :P

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 02-09-2004 08:56 ]

• Nilco
Die M. Geers reageert altijd heel snel. Alleen moet je inderdaad altijd ALLE gegevens aan hem doorgeven.

• hjs
  • Niet online

hjs

nou ja, we wachten maar rustig af wat hij nog wil horen ;)

Weet jij zo nog dingen welke je beter kan vermelden?
andere brandsoftware, virusscanner, firwall, .net wel of niet, etc ?

• Nilco
Ik geef altijd het volgende door:

Systeem:
CPU
Moederbord + drivers
geheugen

Software:
windhoos versie + SPx
ASPI-versie
Alle brandsoftware
Alle ripsoftware
Firewall + AV

• hjs
  • Niet online

hjs

Dank je wel, we horen het wel als hij nog wat info mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb gisteravond tegen beter toch nog ff die firmware van verschillende sites gedownload, maar het hielp allemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/h.j.smit/nero3.jpg

>:)

Alcohol 120% verwijderd en hij doet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Eindelijk :) en booktype-utility ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

werkt ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Welcome to the DW1620A-club :*)

Altijd al een klote programma gevonden dat alcohol.

[ Voor 48% gewijzigd door Nilco op 03-09-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

thnx voor de hulp.

Toch die virtual cdroms, dacht er al aan maar omdat ik een stuk of 10 kids spellen gemount had (welke niet 1.2.3. werken als ze een andere driver letter krijgen) wou ik die niet zomaar overboord gooien. Maar ja, gelijk een reden om eindelijk eens een nieuwe versie te installeren ;)

Jij was het toch ook op cdfreaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op 03 september 2004 @ 20:01:
Jij was het toch ook op cdfreaks?
yes :+ :*) :Y)

By the way. Heb je toevallig -r media om te testen. Waarschijnlijk komt er binnen een paar weken een nieuwe firmware uit met meer media support en verbetering van -r schrijfkwaliteit.

[ Voor 40% gewijzigd door Nilco op 03-09-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik las het idd op cdfreaks, en nee ik heb geen -r media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Ook een paar dagen de BenQ DW1600 (inmiddels 1620) in bezit. Nog niet bezig geweest met testen.
De installatie verliep trouwens nogal moeizaam: Eerst had ik de Benq samen met Toshiba DVDRom op een bestaande IDEkabel aangesloten, maar dit werkte totaal niet. In het bios werd de drive niet herkend en XP liep constant vast bij het booten.

Na het vervangen van de IDEkabel door de IDEkabel die er door BENQ bijgeleverd werd, ging het beter. Echter pas nadat ik deze kabel zoveel mogelijk vrij had gemaakt van andere kabels e.d. die er te dicht bij zaten.

'k hoop dat dit verder geen problemen op gaat leveren. Op de ander IDEkabel aansluiten is niet mogelijk vanwege HDkoeling.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb vanmorgen die M Geers nog even gemaild met de oplossing van mijn probleem, maar die gast heeft dus binnen een kwartier geantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:43
Probleem: Ik brand met deze brander een Verbatim 8x Certified DVD-R op 8 Speed in Nero 6.3. Nero geeft aan dat het branden zo'n 4 minuten gaat duren, maar ik moet 20 minuten wachten voordat de DVD klaar is :?
Hoe kan dit nou? Het lampje op de brander brand ook niet constant rood, mar knippert geel en dan rood... :?
Plz help me out.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 13:59:
Probleem: Ik brand met deze brander een Verbatim 8x Certified DVD-R op 8 Speed in Nero 6.3. Nero geeft aan dat het branden zo'n 4 minuten gaat duren, maar ik moet 20 minuten wachten voordat de DVD klaar is :?
Hoe kan dit nou? Het lampje op de brander brand ook niet constant rood, mar knippert geel en dan rood... :?
Plz help me out.
Het is algemeen bekend dat Benq branders perfect werken/branden op + media en heel veel problemen hebben met - media. Dat jouw ledje rood/geel knippert is goed. Je brander heeft namelijk WOPC, deze controleert steeds de kwaliteit van het branden. WOPC bepaalt daarom ook op welke snelheid een schijf gebrand wordt. Als WOPC ziet dat de kwaliteit op 8x branden niet goed is schakelt ie terug naar 4x. Dit zal ook bij jouw Verbatim 8x -r gebeurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Sorry ik bedoelde dus DVD+R. Ik heb het nog niet met andere media kunnen testen op deze snelheid... Weet nu iig wat die lampjes zijn, thnx

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 15:24:
Sorry ik bedoelde dus DVD+R. Ik heb het nog niet met andere media kunnen testen op deze snelheid... Weet nu iig wat die lampjes zijn, thnx
Wat is de media-code van de gebruikte schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
MEGATRON schreef op 12 september 2004 @ 15:28:
[...]

Wat is de media-code van de gebruikte schijf?
Waar kan ik dat terugvinden?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 15:36:
[...]

Waar kan ik dat terugvinden?
Nero CD-DVD speed opstarten en dan op cd/dvd knopje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
MCC 003 is de mediacode. Dit zegt mij echt totaal niets, maar volgens mij wordt daar binnenkort verandering in gebracht ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 16:04:
MCC 003 is de mediacode. Dit zegt mij echt totaal niets, maar volgens mij wordt daar binnenkort verandering in gebracht ;)
Welke firmware zit er in je brander? Want volgens de media-lijst die bij firmware B7H9 zit moet je de MCC-003 op 12x kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Heb nog gewoon de standaard firmware die er al in zat.

Heb net de 16x DVD+R die erbij zat getest op 16x. Ook nu moest ik veel langer wachten tot ie klaar was; meer dan een half uur :(
Zal van de week es naar de winkel bellen, minder zeg :(

[ Voor 64% gewijzigd door Sensei_D op 12-09-2004 22:07 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 21:52:
Heb nog gewoon de standaard firmware die er al in zat.

Heb net de 16x DVD+R die erbij zat getest op 16x. Ook nu moest ik veel langer wachten tot ie klaar was; meer dan een half uur :(
Zal van de week es naar de winkel bellen, minder zeg :(
Heb je nu een 1600 of een 1620?
Welke versie van Nero?

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 12-09-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Versie 1600, standaard firmware. Nero 6.3

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 12 september 2004 @ 22:33:
Versie 1600, standaard firmware. Nero 6.3
Waarom heb je hem niet ge-upgrade naar een 1620??
De 1600 kan je via een gratis firmware upgraden naar een 1620 :Y)
Hier kan je de firmware downloaden.

http://www.benq-eu.com/Se...s/drivers.cfm?product=641

edit:
juiste link geplaatst

[ Voor 37% gewijzigd door Nilco op 12-09-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
OK, zal binnekort iig updaten, maar of dat mijn probleem oplost vraag ik me erg af...

Zou het eigenlijk kunnen komen door het feit dat ik van mijn secundaire harde schijf brand? Misschien moet ik eens van mijn primaire harde schijf branden...

[ Voor 49% gewijzigd door Sensei_D op 12-09-2004 23:29 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Waarschijnlijk heb jij in je (nog) 1600 firmware B5C9 zitten. Als je upgrade naar de 1620 heb je firmware B7H9. Deze bevat veel meer media-codes. Blijf voorlopig wel even van - media af want daar heeft Benq nog problemen mee. Ze zijn wel bezig met een nieuwe firmware voor de 1620 waarmee de schrijfkwaliteit op - media beter wordt. Op + media brandt de benq waanzinnig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Ok, ik heb nu de laatste firmware erop staan en ik kon idd de MCC 003 media branden op 12x. Echter, ik moest een kwartier wachten nu. Welliswaar korter als voor de update, maar wel veel te lang :(
Zou dit aan de ASPI drivers oid kunnen liggen, ik lees er hier en daar wat over... Weet het verder ook niet echt meer.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 13 september 2004 @ 21:00:
Ok, ik heb nu de laatste firmware erop staan en ik kon idd de MCC 003 media branden op 12x. Echter, ik moest een kwartier wachten nu. Welliswaar korter als voor de update, maar wel veel te lang :(
Zou dit aan de ASPI drivers oid kunnen liggen, ik lees er hier en daar wat over... Weet het verder ook niet echt meer.
Misschien heb je een slechte kwaliteit MCC-003 disc waardoor de WOPC terugschakelt naar een lagere snelheid. Ik heb een keer een spindel RicohJPN-R02 8x +r gehad, nero gaf aan 12x maar brandde op 4x. Een 2e spindel van dezelfde media-code maar van een ander merk brandde wel op 12x. Probeer eens andere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Daar dacht ik zelf dus ook een beetje aan. Heb helaas op dit moment geen andere media liggen. Zal van de week verder kijken.
Ik weet dat dit niet hoeft, maar bedankt voor je snelle replies Megatron ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
MariahCareyLover schreef op 13 september 2004 @ 21:27:
Daar dacht ik zelf dus ook een beetje aan. Heb helaas op dit moment geen andere media liggen. Zal van de week verder kijken.
Ik weet dat dit niet hoeft, maar bedankt voor je snelle replies Megatron ;)
You're welcome ;)

Laat even weten wat je resultaten zijn met andere schijven/media-codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97195

Topicstarter
Zou er ook nog een upgrade komen dat die DL4x kan branden?Zou helemaal te gek zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 97195 schreef op 14 september 2004 @ 20:43:
Zou er ook nog een upgrade komen dat die DL4x kan branden?Zou helemaal te gek zijn natuurlijk.
Misschien in zo'n upgrade waar je dan voor moet betalen maar ik reken daar niet op. De 1630A gaat wel 4x dl ondersteunen en als ik het goed heb ook 8x +rw.

• hjs
  • Niet online

hjs

Benq DW1620 - B7J9 Firmware is out !!!
http://support.benq.com/f...GenMenu=&RootId=undefined

eh, de B7J9 is van de 24ste check de benq site, maar in die draad op cdfreaks staat een B7K9 :)

http://support.benq.com/f.../Firmware/DW1620/B7K9.zip

Here's the description of the firmware from BenQ: (welke firmware weet ik nu niet)

Release Reasons:

1. Fixed SecuRom protected games cannot be played after installed
2. Fixed DVD-RW disc cannot be recoginzed by Nero that created by Nero.
3. Fixed DVD-RW disc cannot be formatted by Roxio DirectCD.

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=109314

B7K9.zip staat hier online bij benq :)
http://www.benq-eu.com/Se...s/drivers.cfm?product=647

[ Voor 33% gewijzigd door hjs op 29-09-2004 10:57 ]

• BvK P4
wat is nou de nieuwste firmware voor deze brander? Krijg em nl deze week binnen (de echte 1620), en wil meteen de nieuwste firmware erin flashen. Als ik op jou link druk hjs, dan is de B7K9 de nieuwste, maar als ik em zelf opzoek op de site van BenQ, dan is de B7J9 de nieuwste.

heb er platinum 8x dvd+r's bij besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 29-09-2004 11:41 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

hoe gaat het alfabet ;)
H I J K L M

Dus welke is nieuwer :)

• BvK P4
Dacht ik ook al..maar je kunt nooit cker genoeg zijn ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar ff de hele release notes, van cdfreaks gcpt
Release Reason:

1. Modified the writing strategy for DVD+R & DVD-R media.
2. Update media list.

Media List:

Support DVD+R DL (Double Layer) media:
01. Mitsubishi (MKM 001)
02. Ritek (D01)
03. Philips (CD2)

Support 16x DVD+R media:
01. BenQ/ Daxon (DAXON AZ3)
02. Philips (C16)
03. Mitsubishi (MCC 004)
04. TAIYO YUDEN (YUDEN T03)
05. Prodisc (PRODISC R04)
06. Prodisc (PRODISC R05)
07. Maxell (MAXELL 003)
08. Ricoh (RICOHJPN R03)
09. Ritek (RITEK R04)
10. SONY (SONY D21)
11. TDK (TDK 003)
12. CMC (CMCMAG M01)
13. BeAll (BeAll PG0)
14. MBI (MBIPG101 R05)
15. MUST (MUST 006)
16. Nanya (NANYA FLX)
17. Optodisc (OPTODISC F16)

For 8x DVD+R media which is able to write at 16x:
01. BenQ/ Daxon (DAXON AZ2)
02. LeadData (LD S03)
03. SONY (SONY D11)
04. TDK (TDK 002)
05. TAIYO YUDEN (YUDEN000 T02)
06. Ricoh (RICOHJPN R02)

For 8x DVD+R media which is able to write at 12x:
01. Umedisc (AML 002)
02. BeAll (BEALL000 P80)
03. EDD (DT-D03 004)
04. Infodisc (INFODISC R20)
05. Infomedia (INFOME R20)
06. Maxell (MAXELL 002)
07. MBI (MBIPG101 R04)
08. Mitsubishi (MCC 003)
09. NANYA (CLX)
10. NANYA (CHX)
11. Philips (PHILIPS 081)
12. Plasmon (PLASMON1 C01)
13. Prodisc (PRODISC R03)
14. Ritek H02 type (RITEK R03)
15. Ritek CH1 type (RITEK R03)
16. WingSing (WINGSHIN 001)
17. MJC (MJC 003)

Support 16x DVD-R media:
01. BeAll (BeAll G16001)
02. CMC (CMC MAG AM3)
03. Mitsubishi (MCC 03 RG20)
04. Maxell (MXL RG04)
05. Optodisc (OPTODISC R016)
06. Sony (SONY 16D1)
07. TDK (TTH02)

For 8x DVD-R media which is able to write at 16x:
01. BenQ/ Daxon (DAXON0 08S)
02. SONY (SONY08 D1)
03. TAIYO YUDEN (TYG02)

For 8x DVD-R media which is able to write at 12x:
01. BeAll (BeAll G40001)
02. CMC (CMC MAG AE1)
03. Fujifilm (FUJIFILM 03)
04. Mitsubishi (MCC 02 RG20)
05. Maxell (MXL RG 03)
06. Prodisc (Prodisc S04)
07. Prodisc (Prodisc F01)
08. Ritek (RITEK RG06)

NOTICE! Superior quality disc is recommended for high speed writing!
http://support.benq.com/f...GenMenu=&RootId=undefined

• Nilco
Met de B7K9 firmware kan ik eindelijk mijn 4x cdrw's branden. Deden het bij alle voorgaande firmwares niet.

• hjs
  • Niet online

hjs

Het is ook niet te geloven zeg, de firmware wil het weer niet doen bij mij :(
Heb alcohol al uitgezet, programma start wel op maar laat alleen mijn dvd-lezer en cd brander zien. Die 2 dingen dus uitgezet in hardware beheer, maar dan herkent hij niks meer.

Zo maar ff de kabel uit de dvd-lezer trekken, die zit nl op de zelfde kabel.

• Nilco
hjs schreef op 29 september 2004 @ 19:58:
Het is ook niet te geloven zeg, de firmware wil het weer niet doen bij mij :(
Heb alcohol al uitgezet, programma start wel op maar laat alleen mijn dvd-lezer en cd brander zien. Die 2 dingen dus uitgezet in hardware beheer, maar dan herkent hij niks meer.

Zo maar ff de kabel uit de dvd-lezer trekken, die zit nl op de zelfde kabel.
Jezus wat een ellende heb jij met je brander. Bij mij ging de upgrade naar B7J9 en daarna naar B7K9 probleemloos. Gooi alles eens los en koppel hem dan als master op je secundaire poort misschien ziet ie um dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 29-09-2004 22:17 ]

• BvK P4
review van Philips 1640P (bijna identiek aan BenQ 1600 toch?):
http://www.cdfreaks.com/article/152/1

review van BenQ 1620:
http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2224

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb alles losgegooid, ik heb zelfs alle usb dingen losgegooid (tip op cdfreaks)
ga vanavond maar alle opticals los, alle usb los en nforce ide drivers uninstallen, kijken wat er dan gebeurd.

• Nilco
hjs schreef op 30 september 2004 @ 06:28:
ik heb alles losgegooid, ik heb zelfs alle usb dingen losgegooid (tip op cdfreaks)
ga vanavond maar alle opticals los, alle usb los en nforce ide drivers uninstallen, kijken wat er dan gebeurd.
Lees vaak dat deze drivers problemen geven met firmware-upgrades. Uninstallen en de standaard microsoft ide-drivers installen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik weet het, je gaf het de vorige keer ook als tip ;)

(weet niet meer of het toen geholpen heeft, weet niet of ik de ide drivers verwijderd had voordat ik alcohol verwijderde)

• hjs
  • Niet online

hjs

Dear Sir,

There seems to be a problem with your windows/software installation ,
because we have not encountered this behaviour with other users. It's known
that the Nforce drivers can sometimes cause problems , using the default
microsoft drivers can solve the problem in that case. Also it is not advised
to have multiple burnprograms on one pc because they can mess up the registry . Removing just the program ( like alcohol ) won't help anymore. If the IDE and Filter
settings in the registry are damaged , than somtimes it will help to remove
the DVDRewriter from the system , and have it detected again on another IDE
Controller port. Have you tried the DVDRewriter in another computer ?
Sometimes also a mainboard system bios upgrade will help.

With kind regards,

Michel Geers
mhh, xp opnieuw installeren heb ik nog ff geen zin in.
ga de buurman wel lastig vallen, als het verwijderen van ide drivers niet helpt ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/h.j.smit/flashing.jpg

Delete ide drivers bij hardware
herstarten, dan installeert windows opnieuw ide drivers
niet herstarten, maar flashen
daarna herstarten :D
Pagina: 1 2 3 Laatste