Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anoniem: 265288
Schijnt een bug te zijn die er al geruime tijd in zit en waar NCsoft weinig aan doet...Anyways, het werkt en bedankt voor de feedback
Denk ook niet dat ze hier ooit iets aan gaan doen, Europa is nu echt in een hoekje geschoven zonder eigelijk enige vorm van degelijke support. Al werkt die NClauncher wel weer wat beter met de EU/US client (ik heb standaard 4 clients, US/EU en testEU/testUS), mits je maar zelf wat copy&paste ga doen ipv de client zelf te laten installeren.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb de afgelopen weken wat toons gemaakt en geprobeerd, nog geen 1 is echt blijven hangen. Tevens heb ik met mijn badge toon Esma eindelijk 558 badges weten te halen afgelopen avond. Kan niet wachten tot ik ook de CoH kant kan gaan doen met badges.
Even schaamteloos het volgende pluggen hier op de website. Aangezien Going Rogue uit komt weet ik zeker dat er steeds meer mensen uit ons kikkerlandje het spel gaan spelen. Nu weet ik ook dat niet iedereen zin heeft om van Super Group te wisselen. Daarom heb ik voor City of Heroes.nl een channel aangemaakt waar we met alle Nederlanders bij elkaar kunnen zijn.
Het lijkt me dan ook tof als jullie die zouden joinen, zodat we in ieder geval alle Nederlanders bij elkaar krijgen en eens gezellig samen Task forces kunnen doen. En een channel is natuurlijk veel vrijblijvender dan direct een supergroup. Ik zou het dan ook erg tof vinden als jullie de channel 'Cityofheroes.nl' zouden joinen. Tevens is de channel gewoon te benaderen van alle US servers.
Even voor de nieuwe mensen die niet weten hoe je een channel moet joinen het volgende.

Ik hoop jullie ingame te zien. Want zou het nu echt tof gaan vinden om met wat meer mensen te gamen.
Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.
Nog steeds heb ik 5 open tickets waar gewoon niet op gereageert wordt, elke keer een bump en een reactie dat hij wordt doorgestuurd naar de afdeling/persoon die het verder afhandeld. Zelfs het advies om 'perk' ook gewoon de naam te geven van de daadwerkelijke pack die je hebt gekocht geven ze geen gehoor aan, leuk als je onder 1 account 7x 'perk' heb staan zonder te weten wat het precies nu is (ingame is het enigzins te herleiden, maar niet alles - de 30 dagen raptor pack staat dus ook als 'perk', maar die is al lang verlopen).
Enige optie voor GR zou mijn hoogste account zijn, welke de Veteran city traveler heeft (vanaf lvl6 direct een lvl14 travelpower kunnen nemen), maar dat is een Europe account.. City of Desert

You are invited to join the City of Heroes Development Team as we are conducting a Closed Beta test of Issue 18 and Going Rogue (TM).
Ok, dat is dan wel weer bizar goed nieuws
Gister avond pas kunnen spelen, moet zeggen dat hij echt heel erg vet is geworden. De nieuwe wereld ziet er echt prachtig uit en is zeker tot nu toe het mooiste gebied dat het spel heeft. Ik kreeg ook heel erg het gevoel dat dit hun idee was voor Atlas Park, maar dat hun het toen nog niet konden vanwege technische redenen.
De gehele opmaak van missies en keuzes is erg gaaf gedaan en geef dan ook een extra diepte mee aan de game. De missies zijn (naast het nieuwe systemen) nog wel hetzelfde als voorheen. Maar met nieuwe mappen, muziek en sfeer is het toch erg tof geworden.
Helaas hebben ze de nieuwe mappen nog wel afgeschermd voor oude toons, je kunt er alleen komen door nieuwe personages aan te maken. Tevens is het nog maar tot level 20, wat erg weinig is naar mijn mening. Tegenwoordig levelen ze in City of Heroes zo onwijs snel dat binnen twee dagen veel mensen al door de content heen is.
Maar zeker een aanrader voor de mensen die City of Heroes nog willen proberen, nu is het de ideale tijd om het te spelen.
Ik kijk heel erg uit naar vanavond als ik weer thuis ben, kan ik weer verder met gamen.
Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.
Ik ga ook Going Rogue niet kopen, het is het gewoon niet meer waard voor de baggersupport die ze geven op de EU servers. Overstappen doe ik niet, ik ga niet zomaar 30+ characters achterlaten en elke opnieuw lvlen in US servers.
Zeker de Europese servers zijn nu compleet genaaid, buiten dat er al geen boxed versie zou komen, is Paragon/Rogue islands nu echt compleet verlaten omdat nagenoeg iedereen richting Going Rogue is gegaan. Daarnaast kan je geen losse serial keys kopen voor Going Rogue, zonder betaaloptie is het dan ook meteen einde oefening voor vriend van mij (heeft geen creditcard/paypal).
De expansion heeft wel nieuw leven in de europese servers geblazen en dit spel zal mij nog zeker wel zoet houden tot over een paar maanden blizzard met hun WoW uitbreiding komt.
Juist op de US servers is het een stukje drukker geworden in deze werelden en krijg je veel vaker invites.
Wel heel bizar, gister had viligance, de france server, 2 balletjes drukte
Vandaag een mailtje, 2 accounts zijn weer invited voor de Closed Beta, dat terwijl ik Going Rogue heb overgeslagen
*Now players can customize the animation for some characters’ powers. Shoot a Psychic Blast or even launch a Fire Breath from your character’s hands. Hurl an attack from one or both hands. Select the animations and customize how a character fires off its powers at any Tailor
Al met al is het een hele leuke update geworden en kijk ik een klein beetje uit naar de echte release.
[ Voor 11% gewijzigd door Quinzel op 15-11-2010 13:49 ]
Alleen het samenvoegen van de metro lijnen is wel een beetje zonde. Net zoals het castreren van debt zorgt dit er toch voor dat het spel steeds makkelijker wordt. Ook had ik graag weer eens wat meer SG bases opties gezien, ik speel graag architect ingame.
Al met al ben ik nu al blijer met Issue 19 dan met Going Rogue.
@aldwych
Wel de Incarnate chain gedaan, heel erg leuk uitgewerkt (je bent even een 'god' tegen de signature hero/villains) en 1 missie is wel freaking moeilijk (echt tieltallen rikti spawn, heel leuk). Helaas buggen pets tijdens deze missie enorm vaak, zeker tegen de elite om een shard te halen is dit echt irritant.
Toch zeker interessant, een slot die 1/3de deel voorbij ED gaat, toch weer 11% global recharge/dmg/accuracy/etc, benieuwd wanneer je de volgende sloten kan vrij spelen.
Mijn main personage (dus mijn badger) heeft sonic, maar mijn animatie komt echt daadwerkelijk uit mijn handen en niet uit mijn mond.SinergyX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:53:
De custom powers vind ik wat 'slordig' afwerkt, zeker mind -> vanuit de handjes, ziet er nog niet echt logisch uit (animatie met de handen, maar projectile komt nog wel uit je hoofd), Sonic heeft zelfs probleem.
City of Heroes Freedom
Er zitten uiteraard wel restricties aan het gratis aspect, maar je kan het in ieder geval allemaal uitproberen zonder een limiet van 14 dagen of maximaal level.
Speel nu weer redelijk actief, wel VIP.
Maar vind het prima zo met de publiciteit die het krijgt. Ik hoef niet zo nodig op elke straat hoek een Nederlander tegen te komen. Het spel is nu een beetje exclusief, je speelt iets specials wat hier in NL niet veel mensen spelen (ik doe een gok, voor freedom zal het rond de 10 spelers geweest zijn). En dat mag lekker zo blijven.
Anoniem: 91397
Voor mij is het eigenlijk te laat, NCsoft heeft echt moeilijk gedaan over een trail... laat staan gratis spelen.G-Tus schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:21:
Flinke bump, maar had eigenlijk wel verwacht dat er wat meer gediscussieerd zou worden, aangezien dit spel nu gratis te spelen is, net zoals een hoop andere MMORPG's de laatste tijd.
City of Heroes Freedom
Er zitten uiteraard wel restricties aan het gratis aspect, maar je kan het in ieder geval allemaal uitproberen zonder een limiet van 14 dagen of maximaal level.
Ik vraag me wel af wat de nadelen zijn want die staan niet op de website.
http://na.cityofheroes.com/en/about_freedom/player_cho.php
Het spel was ondertussen free to play geworden. Dus je kunt het als nog een keer proberen voor de deuren voorgoed sluiten. En ik raad jullie dit dan ook heel erg aan, om toch 1x een personage te maken en de wereld van Paragon City te verkennen.In a realignment of company focus and publishing support, NCsoft has made the decision to close Paragon Studios. Effective immediately, all development on City of Heroes will cease and we will begin preparations to sunset the world's first, and best, Super Hero MMORPG before the end of the year. As part of this, all recurring subscription billing and Paragon Market purchasing will be discontinued effective immediately. We will have more information regarding a detailed timeline for the cessation of services and what you can expect in game in the coming weeks.
The team here at Paragon deserves special praise for all that we have accomplished over the last 5+ years. These developers are some of the most creative and talented people in the gaming industry. By now, we've all been given this news internally, but to anyone who may be reading this message after the fact; know that your hard work and dedication has not gone unappreciated or unnoticed. To any potential studios looking to grow your team; hire these people. You won't regret it.
Ik zelf zal tot de laatste seconden op 30 november aanwezig zijn. Het is heel erg jammer en sneu dat het zover heeft moeten komen. Niet alleen voor de spelers, maar ook voor de 80 developers die onder City of Heroes IP hebben gewerkt en nu opeens op straat staan.
De devs van Paragon studios hebben bevestigt dat er momenteel gesprekken aan de gang zijn met NCSoft.
Mochten jullie geinteresseerd zijn om meer te leren over wat de spelers momenteel aan het doen zijn kan je altijd een kijkje nemen op http://www.cohtitan.com/forum/index.php/board,134.0.html
Of mochten jullie je steun willen betuigen kan je altijd de petitie tekenen op http://www.change.org/pet...tting-down-city-of-heroes
Hopelijk verandert NCsoft nog van gedachten of kunnen ze overtuigt worden om het CoH IP door te verkopen aan een andere publisher, aangezien het spel nog steeds winstgevend is.
"This morning we announced that Paragon Studios will be taking to the skies of City of Heroes for the last time.
In a realignment of company focus and publishing support, NCsoft has made the decision to close Paragon Studios. Effective immediately, all development on City of Heroes will cease and we will begin preparations to sunset the world's first, and best, Super Hero MMORPG before the end of the year. As part of this, all recurring subscription billing and Paragon Market purchasing will be discontinued effective immediately. We will have more information regarding a detailed timeline for the cessation of services and what you can expect in game in the coming weeks.
"
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
Inmiddels is de server / client source *uitgelekt* en is de community bezig om een stabiele server online te krijgen.
- Download de tequila client https://www.cohtitan.com/forum/index.php?topic=9531.0
- Selecteer SCORE en laat tequila de bestanden downloaden
- Creeer een forum account en een gameaccount op score.savecoh.com
Met alleen sidenote dat gelekte serversoftware wel door NCsoft worden neergehaald, ergste geval blijft SEGS nog even doorgaan met zijn compleet eigen versie. De tequila versie is vooralsnog gewoon een icon server, je kan er verder weinig.
Plus, er schijnt zelfs een database met characters te bestaan, de originele characters zijn er mogelijk nog
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2019 21:19 ]
SCORE (de gelekte server) werkt via Tequila en is een volledig werkende private server voor city of heroes, veel uitgebreider dan SEGS of Paragon Chat. Het ia gewoon de game zoals ie was toen ie offline werd gehaald.SinergyX schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:17:
Jup, ik volg het nieuws dagelijks
Met alleen sidenote dat gelekte serversoftware wel door NCsoft worden neergehaald, ergste geval blijft SEGS nog even doorgaan met zijn compleet eigen versie. De tequila versie is vooralsnog gewoon een icon server, je kan er verder weinig.
Plus, er schijnt zelfs een database met characters te bestaan, de originele characters zijn er mogelijk nog
Tot zover geen enkele piep van NCsoft. De geruchten gaan wel dat ze de server mogelijk met rust laten: Alles is nu in het open en aangezien ze niets meer met de CoH franchise van plan zijn zou het alleen maar geld kosten om het tegen proberen te werken. Mogelijk wordt het een P99/SWEMU soort van deal, private servers die door de originele publisher officieel toegestaan zijn.
Laten we hopen dat daar iets in zit!
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Jammer dat er nu al een heksenjacht bezig is in de community, waar de dag van sluiting juist iedereen 1 groep werd, lijkt het nu compleet op te splitsen naar groepen van voorstanders, tegenstanders en overige boze mensen.
Zeker de post in CoH survivors (verwijderd nu, maar er staan nu wat screenshots) geeft wel een aardig vieze smaak wat er dus de afgelopen 6 jaar al blijkbaar draaide, met zoals ik lees zelfs characterdata compleet zoals hij was.
Dat is een beetje overtrokken. Het overheersende gevoel is opluchting en blijheid, vooral nu de server loopt en mensen de game weer kunnen spelen.SinergyX schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:30:
Score stond er bij mij nog niet bij, staat er inmiddels bij![]()
Jammer dat er nu al een heksenjacht bezig is in de community, waar de dag van sluiting juist iedereen 1 groep werd, lijkt het nu compleet op te splitsen naar groepen van voorstanders, tegenstanders en overige boze mensen.
Zeker de post in CoH survivors (verwijderd nu, maar er staan nu wat screenshots) geeft wel een aardig vieze smaak wat er dus de afgelopen 6 jaar al blijkbaar draaide, met zoals ik lees zelfs characterdata compleet zoals hij was.
Die database wordt wellicht verwijderd, ivm mogelijke GDPR bezwaren waar ook NCSoft hard op kan neerkomen, veel meer dan met de game zelf in ieder geval.
Ik ben zelf echt héél blij dat het er gewoon weer is
Zeker nu de serversoftware 'out in the field' is, is het bijna onmogelijk om dit te stoppen, SCORE zal misschien stoppen, maar er staan er nog 10 klaar om het ook te proberen.
Heb al meteen mijn 5 jaar oude backup erbij gehaald voor opgeslagen costumes, mijn lijst van characters en de sets. En ergens ook de kleine irritaties weer hebben van Merc MM's met hun retarted AI
Is natuurlijk grijs gebied met een private server, zeker als dit de originele broncode is.Suncatcher schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:40:
Vorige week al een nieuwssubmit gedaan voor tweakers, nog helemaal niets op de frontpage. Lijkt me wel nieuwswaardig.
Toch even paar dagen fijn kunnen spelen.
This server, as of right now, has to be shut down indefinitely. We are on a direct course for legal action. As such, steps must be taken in order to protect the people involved in this project, their families, and their futures. As with all of you, we are heartbroken. We wanted to see our City return, but to do so at the destruction of the lives of those involved is too great a risk to take.
However, this project is not finished. We will continue to work towards the revival of City of Heroes with all efforts that we can make. We cannot give you all a time frame at this time. We are in discussions to do what we can to revive some form of the server, however we do not wish to commit to a point in the future that we may not be able to reach. You have trusted us to this point. We ask you to extend that trust, and we will in turn do everything within our power to prove to you that we are deserving of it.
To everyone who has donated time, blood, sweat and tears, and logged in to prove that this game still wishes to live - we thank you, from the bottom of our hearts. This first step could not have been taken without you, and it is you, the most dedicated fanbase in the world, that will keep us moving forward.
Just remember we did the impossible this weekend.
We will see you all in Paragon City again. City of Heroes does not die today.
Het plan is blijkbaar om uiteindelijk een i24 server op te zetten. Die is blijkbaar een heel stuk vriendelijker wat requirements betreft (i25 gebruikt blijkbaar 1gb ram per instance).
Wel blij dat de 1 overgestapt is naar gewoon het forum voor berichtgeven, heb helemaal niets met dat discord
Maar als iemand de hardware heeft, zal i25 wel populairder blijven.
To do or not to do...
Ik ben vanaf de eerste dag van de 'eigen brew' servers hele verhaal gaan volgen (zit in discord nog steeds in bijna elke group), modder gooien, regeltjes en eigen server settings, homecoming heeft het al maanden nu goed voor elkaar.iew schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:53:
Mzzz erg stil hier en dat terwijl CoH gewoon alweer prima draait, ja nu nog steeds...
Leukste daarbij, er wordt nog actief zaken getweakt, kleine buffs, nieuwe pools, en elke 'donatieronde' voor server onderhoud is echt in krap een uur gehaald. Hoewel het nog steeds een US focused is, zie je overdag ook genoeg mensen (90% bij de AE farming, maargoed
Het is not steeds een fantastische game, behalve dat de graphics duidelijk meer dan 10 jaar oud zijn.
Ik speel het al maanden bijna dagelijks met 3-4 vrienden. We spelen op Homecoming:Reunion.
Er was in oktober goed nieuws over de onderhandelingen met NCsoft door het Homecooming team. De hoop is dat ze met NCsoft een deal kunnen sluiten om het helemaal legaal te doen.
De servers draaien ondertussen meer dan een jaar zonder problemen, naast Homecoming zijn er nog een aantal andere.
Als mensen op zoek zijn naar een clubje om dingen samen te doen, stuur me dan een PM, dan kan ik je onze discord geven.
Maar toen ik het in 2010 ontdekte, na jaren van World of Warcraft, was het echt een verademing.
En nu het gratis te spelen is, kan ik het iedereen echt aanraden om het eens uit te proberen.
Een paar tips voor nieuwe spelers, anno 2020:
- De grootste community zit op het moment bij Homecoming: https://forums.homecomingservers.com/ Deze hebben ook een server in de EU (reunion).
- Het is een game uit 2004, dus verwacht niet teveel van de graphics. Ik vind de animaties van de characters nog steeds erg goed, het geeft je echt een superhelden gevoel.
- Probeer zeker de Going Rogue (Paetoria) missies tot level 20-30, dit is nieuwere content, en zit goed in elkaar.
- Verwacht geen voice acting, je moet gewoon lezen (in het Engels).
- speel in het ieder geval tot een level of 20, dan krijg je echt een beetje gevoel voor het spel.
- Je kunt ook een Villain, Vigilante of Rogue spelen, niet alleen een Hero. Dit is één van de dingen die het spel leuk maken. Als je Magneto, Loki, Darkside of The Joker wilt spelen, dan kan dat.
- Het is geen gear/loot based game, je hebt veel vrijheid in het maken van je character. Als dat erg goed of slecht uitpakt, dan pas je gewoon de moeilijkheid aan (Ja in een MMORPG)
- Je kunt heel makkelijk samen spelen met mensen van verschillende levels en classes. Bijna ieder combinatie werkt. Je hebt geen Tank/Healer/3xDPS nodig om dingen te kunnen, en als je als level 3 met een level 40 samen wilt spelen, dan kan je als "sidekick" dat gewoon doen.
- Het is geen FPS game, maar werkt met Tab-targetting. In de praktijk went dat snel, en is er op hogere levels genoeg te managen dat het een uitdagende game is. Maar het is geen Fortnite.
https://forums.homecoming...d-chances-page-1-out-now/
Dit is dus de 27e major content update van de game, en de 4e update sinds de game alleen nog "onofficieel" te draaien is. De laatste versie van NCsoft was Issue 23, maar Issue 24 was in Beta toen de stekker er in 2012 uitgetrokken werd.
Issues 25, 26 en nu 27 zijn vrijwel helemaal door de community zelf gemaakt in de afgelopen 2 jaar, sinds de broncode is uitgelekt.
Ik kan iedereen aanraden de game een keer te proberen. Het is ouder dan World of Warcraft, en heeft daarom veel originele MMO concepten die niet beïnvloed zijn door het enorme succes dat WoW gekregen heeft.
Ik vind dat er veel goede ideeën in de game zitten en veel daarvan werken ook goed. Sommige zijn ondertussen wat gedateerd, maar als je van Superhelden houdt, of van MMO's, dan kan je dit gratis uitproberen. De graphics zijn verouderd, maar het is op veel punten echt een goed spel, met mechanics en ideeën die je nergens anders ziet.
[ Voor 15% gewijzigd door RogerWilco2 op 20-12-2020 05:25 ]
Ik speel de game nog steeds actief met een aantal vrienden, ondertussen al weer een heel jaar.
Als er andere Tweakers zijn die de game nog/weer spelen, dan kan je mij een berichtje sturen, als je op zoek ben naar meer Nederlandstaligen die de game spelen.
Ik heb net mijn eerste level 50!
De game doet het ook goed op Mac(Intel) en Linux.
[ Voor 12% gewijzigd door RogerWilco2 op 30-03-2021 18:10 ]
De nieuwe versie van November 2021:
What's New in Issue 27, Page 3?
- Dr. Aeon Strike Force
- Difficulty/Challenge Options
- Powersets: Seismic Blast and Earth Manipulation
- Proliferation: Scrappers and Stalkers are rockin' it
- Revamps: Stone Armor, Electrical Blast, and Dual Blades
- IO Sets: Slow Movement and Travel
- D-Sync Origin Enhancements
- Emotes
- Base Items
- Costume Parts
- ...and much more!
[ Voor 7% gewijzigd door RogerWilco2 op 22-11-2021 19:41 ]
Als mensen vragen hebben, stuur mij gerust een PM. Het kan even duren voor ik reageer, ik kijk lang niet iedere dag op Tweakers.
De graphics zijn gedateerd, maar nog steeds de beste superhero MMO wat mij betreft. Je kunt bijna ieder karakter maken wat je wilt, van een Jedi, een Space Marine, een superheld, een demoon, maar ook Ti Ta Tovernaar.
En je kunt ook de villain spelen, niet alleen de hero, of iets er tussen in.
De licentie is op 4 januari 2024 ter beschikking gesteld aan de (ex) private server
https://forums.homecoming...ing-license-announcement/
Ik ben rond die tijd begonnen (..en weer totaal verslaafd geraakt)
Deze game blijft gewoon erg leuk om te spelen
Misschien voor de "beginners" :
https://forums.homecomingservers.com/getting-started/
FUMES et CARNES