De_Klusjesman schreef op 22 augustus 2004 @ 16:26:
Ik las dit net op iriver community (
origineel), het is dan wel in het Engels maar ik heb geen zin om dit te vertalen en ga ervan uit dat iedereen het wel kan lezen.
Persoonlijk zie ik niet alles als een groot probleem, enkel de
vetgedrukte zinnen. Ik vraag me af of gebruikers die problemen ook echt als een probleem ervaren? Mochten dit echt problemen zijn die niet met een firmwareupgrade te veranderen zijn, is het dan misschien verstandig om bijvoorbeeld een iPod of een IAudio M3 te kopen in plaats van de H320 of H340? Of hebben alle spelers wel een aantal van voornoemde problemen?
[...]
Iedere speler heeft zijn voor- en nadelen. Ik moet zeggen dat ik OTF playlist niet superirritant vind omdat ik altijd een laptop of PC in de buurt heb. De shuffle-mode had inderdaad wel iets beter gekund, maar over het algemeen krijg je toch een redelijk random speellijst als je er een paar Gb op hebt gezet. Af en toe komt een nummer wat vaker langs, maar als dat je niet zint dan druk je hem gewoon snel door. Punt 5 is meestal geen probleem voor mij. Ik vraag me af hoe vaak dat wel een probleem voor anderen is, want een file-length in windows van 52 is ook al niet handig. Punt 6 is onzin: geldt alleen voor de thumbnail-view en is niet zo raar omdat het wel lang gaat duren als je 4 jpg's van enkele Mb's wilt zien. Zevende punt is juist wel irritant vind ik, maar het zal wel met de snelheid te maken hebben.
En je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat je niet op een PC aan het werk bent met multitasking eigenschappen.
Het 10e punt kan met een playlist opgelost worden. Is mij trouwens nog niet gebeurt dat de RECORD directory wordt meegepakt met de shuffle, maar misschien heb ik wel te veel files.
11 is volgens mij ook al onzin: je kan gewoon enkele keren op de stopknop drukken (en dat lijkt me nou niet te veel moeite) en 12 vind ik nog grotere bullshit: je kan ook lopen klagen dat als je op de shuffle knop drukt de shuffle niet moet beginnen. Ik druk zelf wel eens per ongeluk op de RECORD-knop als ik radio wil luisteren en dan wil switchen naar mp3'tjes, maar ik heb nooit bedacht dat dit aan iRiver ligt en niet aan mijn stupide knopdrukgedrag.
18 lijkt mij nogal onmogelijk: namen invoeren gaat nu eenmaal niet makkelijk met een beperkt aantal toetsen en als ze het zouden toevoegen gaan mensen klagen dat het weer niet eenvoudig genoeg is. Met alle respect, maar je kan ook teveel van een mp3-speler c.q. externe harddisk vragen.
Ik hoor ook veel mensen klagen over gapless playback e.d. maar het was voor aanschaf al bekend dat dit momenteel niet ondersteund zou worden. Het is voor die personen meegenomen als het er nog komt, maar zo niet, dan had je beter vooraf kunnen nadenken wat voor jou de belangrijkste functies zijn. Misschien is mijn muzieksmaak wel zo verschillend van die personen dat het aan mij ligt en gebruik ik te vaak de shuffle-mode, maar ook gapless playback is voor mij geen issue.