Possstema schreef op 18 juli 2004 @ 07:11:
Hier een klein overzichtje van alle cardreader die wel en niet werken met de H300 serie:
Fabrikant | Type | Werkt | Getest door |
Apacer | Steno MG820 | Wel: Sandisk Ultra II SD | UnderClock |
Casio | QV-R51 | Niet: Sandisk Ultra II SD | UnderClock |
Medion | MD41067 | Niet: Sandisk Ultra II SD Wel: Dane-elec CF | UnderClock Possstema |
Dane-elec | zMate SD en MMC zMate Compact flash zMate Memorystick
Photomate 8 in 1 en 9 in 1 | Wel: Smartmedia Wel: Compact Flash Wel: Memory Stick Pro Niet: Memory Stick Wel: Compact flash Wel: Secure disc | bjorn JustCurious Mp3speles.nl
tazzzmaniac |
Sandisc | Imagemate 8 in 1 | Wel: Smart media | Flitserke |
CF op Apacer
Dit weekend getest: Sandisk CF in de Apacer. Zowel naar geschreven als van gelezen.
Verder dit weekend niet meer toegekomen aan testen met de Medion.
Voordelen cardreader meenemen
In combinatie met een multi-cardlezer zoals de Apacer werkt de H340 prima als een foto-uitwisselstation.
Scenario:
Je neems mee op vakantie:
- Een H340
- Een multi-cardreader
- Je camera met bijvoorbeeld SD-cards
Je komt iemand tegen met een Sony camera met MemoryStick
Je kunt dan:
- De foto's van zijn kaartje op de H340 zetten
- Jouw eigen foto's van SD op de H340 zetten
- Jouw foto's op zijn kaartje zetten (je kunt er niet vanuit gaan dat zijn camera jouw foto's ook weergeeft)
- Eventueel zijn foto's op je eigen SD zetten (bijvoorbeeld om in een fotowinkel op een Kodak printstation ter plekke foto's af te laten drukken)
Het over en weer overzetten van bestanden tussen SD en CF heb ik dit weekend getest. Zonder pc, en met de genoemde benodigheden. Ging prima.
Aanrader: mappen aanmaken
Individuele foto's overzetten van en naar de H340 is prima mogelijk, maar is tijdrovend, omdat dit een voor een moet gebeuren (multiple selecteren niet mogelijk). Met mappen werken gaat prettiger
Je kunt op de H340 zelf geen directories aanmaken. Ik ga dus voor ik op vakantie ga een boel directories aanmaken via de pc.
Gezien: sommige foto's niet beeldvullend
Ook gezien foto's van een 2.0 Megapixel Canon Ixus (maximaal, ca 0,7 MB jpeg) worden niet beeldvullend vertoond op de H340. Zwarte randen rondom, ongeveer 70% gebruikt van beeldoppervlak scherm. In vergelijking met de 1,3 MB jpegs van mijn Casio QV-R51 laden ze wel veel sneller (<1 sec vs enkele seconden).