H340 gescoord bij direqt.nl in Rotterdam. Had ze vandaag binnen gekregen (stuk of 6). Besteld en vanmiddag (donderdag) afgehaald.
Wat eerste indrukken:
• Een ware accessoires-heaven. Ben vooral blij met 4xAA-battery-'rugzak' Mijn camera werkt ook op penlites. Kan nu met mijn gigantische voorraad NiMH-batterijen gaan kamperen. Mogelijk zelfs zonder mijn lader te hoeven gebruiken.
• Apparaat is iets dikker dan ik me had voorgesteld. 40GB-schijfjes hebben dan ook 2 platters t.o.v. 1 bij kleinere, las ik in C'T 2004/08.
• Mooi, scherp schermpje
• Foto's worden subliem vertoond: mijn 5-megapixel foto's (ca 1,3 MB) met 3:2-verhoudiigen worden perfect in beeld gebracht: over de volle breedte van het scherm, met zwarte balkjes boven en onder. Dus maximale grootte zonder vervorming of uitrekken.
• Laden van genoemde foto's duurt wel enkele seconden (langer dan op mijn camera.)
• In ca/ 45 minuten 20 GB aan OGG-files overgepompt via USB2.0-connectie. Apparaat reageert ook snel als je hem via de PC benadert als harde schijf.
Compatibiliteit USB to go:
Geen succes met:
• Casio QV-R51 (met Sandisk Ultra II SD-kaartje), camera springt wel in dezelfde modus als bij een pc-connectie, maar de iRiver toont in filemenu rechtsonder niet 'DEVICE' naast 'HOST'
• Medion MD41067 (Aldi, op foto rechts) met Sandisk Ultra II SD-kaartje. Zelfde verhaal: kaarlezer toont wel ledje, H340 geeft geen sjoege. Opvallend, omdat Possstema hierboven wel succes had met een CF-kaarjte in dezelfde doorzichtige kaarlezer.
Gelukkig wel succes met:
• Apacer Steno MG820 (EUR 15,= bij MyCom, op foto links) met Sandisk Ultra II SD-kaartje. Met deze kaartlezer verscheen bij mij voor het eerste "DEVICE" rechtsonder in het file-menu van de iRiver. Met de A-B-button kon ik vervolgens overschakelen naar de SD-kaart.
Als ik het goed begrijp is met de H340 kopieren in 2 richtingen mogelijk. Van camera of ander UMS-device naar de H340, maar ook weer terug. Dit dankzij de UI en klembord-achtige commando's van de iRiver, zoals copy en paste, voor zowel de HOST als de externe DEVICE.
Dat biedt interessante mogelijkheden. Bijvoorbeeld selectief foto's overzetten naar iemand anders zijn geheugenkaartje.
Mogelijkheden die met een gewone HDD/USM-speler +
Syncbox of
2Copy2 niet kunnen, of niet zo verfijnd. omdat daar een UI ontbreekt (zie ook
GoT-thread).
[
Voor 3% gewijzigd door
UnderClock op 16-07-2004 01:50
]