Iemand bekend met (oude) Scott versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21
Ik vroeg me af of iemand iets meer weet van het merk H.H. Scott. Ik heb hier namelijk nog een vrij oude versterker uit de 70's van dit merk (scott A406) . Op internet is er wel het een en ander over te vinden en volgens mij is het een redelijk hi-fi merk. Net zoeits als marantz enz. op dit moment is. (heb al vrij veel gezocht)

Ik ben vooral geintresseerd in hoe dit merk toen ( en nu) in de markt stond qua kwaliteit en geluid. In mijn ogen zit ie er vrij degelijk uit (2 mm alu front) en klinkt ie lang niet slecht, maar ik heb hier (nog) niet echt kwaliteits speakers tot mijn beschikking. Dit in verband met een aanschaf van evt een reciever/stereo versterker en een goede boxen set (waarschijnlijk vifa filligran) , als ik weet dat ik nu een vrij goede hifi versterker in bezit heb kan ik dat natuurlijk nog even uitstellen.

(dit is overigens mijn 2e post dus als ik iets fout doe...sorry)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso goede boxen kopen. Vervolgens luister je ze en als je tevreden bent hou je de versterker. Als je het niets vind doe je de versterker weg en koop je een nieuwe.

Post effe een fototje van die versterker hier. Jaren 70 shit ziet er meestal wel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Zoeits had ik zelf idd ook al in gedachten. Een foto wordt helaas lastig ik heb geen digicam in bezit anders had ik er meteen al een foto bij gepost. Misschien dat ik er in de loop van de week een kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Hier staat nog een oude scott versterker, laatst was mijn yamaha reciever naar een andere wereld(met gelukkig nog 4 dagen garantie) en toen die oude scott van zolder gehaald, ding is 32 jaar oud, maar heeft een mooi geluidje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:02
Ik heb in de 70-er jaren ook een Scott versterker en tuner gehad. Dat was toen een heel respectabel merk. In ieder geval stak het boven de middelmaat uit...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb hier een Scott AM-FM stereo receiver R327 staan. Ik weet niet precies hoe oud hij is, maar ik heb hem zelf al een jaar of zes. Kheb hem toen van een buurman gekregen die hem weg wilde gooien 8) .
Ik kan wel misschien wel even een fototje posten als jullie daar belang bij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ome aart schreef op 05 juli 2004 @ 12:16:
Ik kan wel misschien wel even een fototje posten als jullie daar belang bij hebben?
tuurlijk ! foto's zijn altijd leuk.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
B-lennium schreef op 05 juli 2004 @ 12:52:
[...]

tuurlijk ! foto's zijn altijd leuk.
Bij deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://redbus.ajkaptijn.nl/images/scott1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
De stijl van mijn versterker is idd ongeveer hetzelfde, grote degelijke draaiknoppen en van die grote zwarte tuimelschakelaars. Leuk om te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
Het enige nadeel is als je de versterker aan doet en je draait het volume open dan kraakt hij de eerste paar stapjes heel erg, maar verder werkt hij perfect. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

je kan even kijken of je de potmeter van het volume kan schoonmaken (contact spray,blazen) of een nieuwe potmeter kopen , dan kraakt hij niet meer !

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• pasjuh53
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-01 21:23
Hoi
Heb ook een set staan van het merk Scott
Ook de platenspeler
Zal ff een foto mee posten
Mvg
Pascal uit gemertAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-3rW49Bbs1YJ18Gwq-ToR6Vr4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X0j41AZobCyIOuGkTnldyV8.jpg?f=fotoalbum_large

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@pasjuh53 Welkom op Tweakers. Je reageert nu op een topic waarvan de laatste post meer dan 20 jaar geleden is. Mocht je geïnteresseerd zijn in vintage audio-apparatuur, dan raad ik je aan om dit nog steeds actuele topic te bezoeken: Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2. Wil je juist meer showen wat voor een mooie hifi- of surround-setup je hebt, dan kun je daarvoor terecht in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 50. Als je een specifieke vraag hebt over je Scott-installatie, dan kun je daar een eigen vraagtopic over openen.

Voel je vrij om op de genoemde plaatsen verder te praten, je foto's te posten en met andere gelijkgestemde Tweakers in contact te komen. Dit oude topic zal ik nu sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.