Toon posts:

CRC errors externe HD, maar geen BAD sectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor 5000 XT maar ineens krijg ik allemaal corupte data, krijg vooral bij instalatie's van deze HD veel CRC errors. het wil ook nog wel gebeuren dat als ik een paar keer op opnieuw druk dat hij het dan wel doet.

Heb hem al via Firewire en USB geprobeerd maar de problemen blijven.

Scandisk wijst uit dat er geen problemen zijn en geen Bad Sectors

Wat moet ik nu?

Verwijderd

OM Faq: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? al nagelopen, waaronder ook het tooltje van Maxtor zelf?
Memtest is ook een aanrader om te dubbelchecken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik uiteraard gelezen, en tooltje werkt niet voor externe HD's dus dan zou ik hem eerst uit zijn doosje moeten halen.

Moet ik hem dan maar opsturen naar maxtor? zodat ik al mijn data kwijt ben? 't is 250 GB namelijk

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit:
Niemand die iets heeft gehad wat hier op lijkt, of iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 12:34 . Reden: Niet kicken binnen 24uur: http://gathering.tweakers.net/forum/faq - gebruik edit :) ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen diverse geheugen tests uitgevoerd, maar daar is geen probleem mee. Ook een ander moedebord geprobeerd maar dit mocht ook niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik net iets wou instaleren van deze HD kreeg ik de melding:
cyclische redundantie controle, is het nu snel backuppen wat er nog te backuppen valt of heb ik gewoon pech?

Verwijderd

Topicstarter
Nadat het steeds erger werd, bedacht ik dat het ook nog wel eens aan de interne HD zou kunnen liggen, dus die heb ik met de maxtor test tool getest, en jawel foutmeldingen, proberen te repareren, geen suc6, na herstart, pakte de bios hem ook niet meer dus probleem is opgelost: Maandag omruilen bij de winkel.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
ok, zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit functie in het vervolg willen gebruiken? want je ben niet van gisteren ;) dank u :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

externe hdds zijn echt crap icm rar/zip bestanden. Ik denk eiglijk niet eens dat er wel een goeie oplossing voor is :(

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
alsjeblieft. ik heb precies dezelfde schijf en dat werkt als een trein. zelfs 32MB/s met een beetje geluk bij het kopieren van grote bestanden.

Ik acht mijn externe HD zelfs betrouwbaarder dan mijn interne HD.
Dus misschien moet je m eens aansluiten op een compleet andere computer en ook ff gaan testen. Probeer het eens met de cache uit, gaat practisch even snel bij grote bestanden.
nog steeds fouten -> RMA.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na nieuwe hardeschijf toch nog problemen op de externe Maxor.
Heb nu vervangen:

- Moederbord & Interne HD deze was echt dood. Denk toch dat ook mijn maxtor de geest heefd gegeven.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hoe heb je je moederbord en interne HD gemold? Te hoge OC en geen AGP/PCI-lock?
of een foute voeding?
Logisch gezien zou je externe HD daar geen last van moeten hebben imho.
Pagina: 1