Toon posts:

BNC-aansluiting op Compaq CRT monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een ouwe Compaq Qvision 210 21" CRT monitor.
Achterop deze monitor zitten BNC-aansluitingen (5 stuks).
Voorop zit een knopje waarmee je deze aansluiting kan inschakelen.

Waar word een BNC-aansluiting eigenlijk voor gebruikt?, want je hebt ook de "normale" aansluiting voor naar je videokaart.
Zou je bijvoorbeeld een DVDspeler op BNC kunnen aansluiten?
en is daar een kabel voor?

MW

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is een professionele kabel waarbij Rood, Groen, Blauw, HSync en VSync over aparte coaxkabels lopen. Kwaliteit van deze kabels is over het algemeen stukken beter dan een gewone VGA kabel.

Heb op mn IIyama Visionmaster 17" geval van een paar jaar oud ook 2 aansluitingen zitten. Kwaliteit van de meegeleverde VGA kabel is triest, die van de BNC kabel die ik erbij gekocht heb voor 15 euro is stukken beter. Heb dat ding tijden gebruikt als 2e scherm op mijn matrox G550 kaart, waarbij de VGA kabel werd gebruikt om tijdelijk systemen mee te testen en te installeren, dat is het voordeel van dual input :)

Verwijderd

VB Faq: BNC en néé, zolang je DVD speler geen VGA uitspuugt of de monitor in kwestie geen 15KHz ondersteund kun je deze er niet zondermeer op aansluiten maar heb je een scanconverter (31KHz > 15KHz) nodig

search: dvd speler op vga
- Signalen van dvd-speler naar rgb monitor
- [rml][ DVD] Dvd speler op je monitor aansluiten[/rml]
- scart naar vga converter
- Scart (SATURN) aansluiten op PC-monitor?
- Scart --> VGA
- Bestaat dit: Video-uit (b.v. DVD) naar VGA

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
_JGC_ schreef op 02 juli 2004 @ 11:00:
Is een professionele kabel waarbij Rood, Groen, Blauw, HSync en VSync over aparte coaxkabels lopen. Kwaliteit van deze kabels is over het algemeen stukken beter dan een gewone VGA kabel.

Heb op mn IIyama Visionmaster 17" geval van een paar jaar oud ook 2 aansluitingen zitten. Kwaliteit van de meegeleverde VGA kabel is triest, die van de BNC kabel die ik erbij gekocht heb voor 15 euro is stukken beter. Heb dat ding tijden gebruikt als 2e scherm op mijn matrox G550 kaart, waarbij de VGA kabel werd gebruikt om tijdelijk systemen mee te testen en te installeren, dat is het voordeel van dual input :)
Idd hier een Ilyama VMP 450, met eveneens een BNC aansluiting. Schijnt dat BNC oorspronkelijk is ontworpen voor de grafische industrie, kleuren zouden beter worden weergegeven namelijk. Geeft in ieder geval zeker een beter beeld doordat signalen worden opgesplitst. Alleen die kabels moet je ff naar zoeken. Heb er toendertijd maar een 3-tal weggeplukt op een beurs :z

[ Voor 3% gewijzigd door Daacuso op 03-07-2004 04:03 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!