Signalen van dvd-speler naar rgb monitor

Pagina: 1
Acties:

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik ben een leek op het gebied van beeldsignalen.
Mijn vraag is of het op een eenvoudige manier mogelijk is om de beeldsignalen (en natuurlijk ook de geluidssignalen) van mijn dvd-speler of playstation 2 aan te sluiten aan mijn philips monitor met rgb-ingangen (zie plaatje van achterkant van monitor met dezelfde ingangen).
Zo ja, hoe makkelijk is het? Is een bepaalde kabel al genoeg of zitten aan dit probleem wat complicaties vast?

Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/Festfrequenzmonitorwebsite/sonygdm195067Hz.jpg

• RiBeye
schop :'(

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lokale elektroboer al geraadpleegd? Neem aan dat op Google ook wel iets te vinden is met 'composite to rgb converter' ofzo.

deze url bijvoorbeeld op die manier gevonden

http://www.duraksoy.com/vboxe.htm

[ Voor 89% gewijzigd door MissingDog op 13-05-2003 22:24 ]

Verwijderd

Inderdaad, de lokale (betere) elektroboer lijkt me geen verkeerde optie. Je kunt RGB-signaal over zowel SCART als BNC (wat achter op je monitor zit) prima transporteren; je zult de kabel wellicht wel moeten laten maken, ik weet niet of ze hier makkelijk verkrijgbaar zijn. :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
in de meeste gevallen is het niet mogelijk om een DVD speler direct met een kabel op een monitor aan te sluiten. De signalen die de meeste DVD spelers als uitgang hebben zijn ongeschikt voor de meeste monitoren.
In dat geval moet je inderdaad een soort convertor gebruiken die het scart/video signaal omzet in een VGA signaal.
Maar dat is een dure grap (+45 euro) met veel kwaliteitsverlies.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Komt regelmatig voorbij deze vraag (het antwoord dus ook):

Hoe TV OUT naar VGA krijgen?
videorecorder aan monitor

• RiBeye
Mensen, ik heb een alternatief gevonden. Namelijk een dvd-speler gekocht met een vga-output. Kosten: circa 85 euro bij de makro :).
Pagina: 1