Toon posts:

Hoe TV OUT naar VGA krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
ik zoek een dualhead functie eigenlijk (maar dan goedkope versie, zonder mijn geforce 4 mx440se te hoeven weggooien)

Daar zit dus TV out op, kan op mijn tv dus perfect kloon functie bekomen.
Nu krijg ik misschien binnenkort een leuk projectie monitorke (1meter diagonaal :D )

maar daar zit dus enkel een monitor ingang op. Ik zou dus graag dat scherm als kloon hangen, maar hoe kan ik dat het beste doen? (zonder een dualhead kaart te kopen).

Ik zoek dus een kabel die van TV-OUT naar VGA gaat.
(hij bestaat wel, want bij een matrox kaart heb ik zo iets eens gezien (tvout => vga).

heb em enkel nog wel nergens kunnen vinden / van gehoord...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is dat wat je gezien hebt niet een DVI --> VGA convertor?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 11 mei 2003 @ 21:19:
Is dat wat je gezien hebt niet een DVI --> VGA convertor?
nope, was zelfs van de tijd voor de LCD schermen echt inkwamen.
was dus zo-en tulp stekker (is dat de juiste naam?) naar vga.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees bijvoorbeeld 2de monitor op tvout aansluiten??mogelijk?? eens door, en zo zijn er diverse topics te vinden met de GoT-search :)

Verwijderd

Google: composiet VGA convertorGoogle: VGA scanconverters / Google: VGA video encoders
(hij bestaat wel, want bij een matrox kaart heb ik zo iets eens gezien (tvout => vga).
Dat komt omdat de kaart 2 encoders bevat: 1 voor VGA, 1 voor S-video/Composiet TV-Out. Door die kabel wordt nl. geschakeld tussen die 2 modussen (VGA / TV-out). Het is onmogelijk om die kabel te gebruiken voor een kaart die niet dezelfde schakelwijze + encoder gebruikt (hierbij vallen alle niet Matrox kaarten af) daarnaast is het zo dat de G450 en de G550 een afwijkende kabel gebruiken waardoor zelfs de 450 kabel niet op de 550 te gebruiken is (en ook niet andersom) zonder kortsluiting te veroorzaken (vergelijk het draadschema maar eens).

Hetzelfde geldt voor de Ati Radeon:
Afbeeldingslocatie: http://mirror.ati.com/designpartners/media/images/thumbnails/hdtv-VGA_Dongle.jpg
http://mirror.ati.com/products/hdtvadapter/index.html
Ik heb alleen (nog) geen flauw idee of het een directe kabelverloop is of dat er actieve componenten in het convertertje zitten. Als het een passief verloop is kun je inderdaad je eigen verloop maken door een VGA <> Tulp/Chinch 1 op 1 (rood > rood/Pr, blauw > blauw/Pb, groen > groen/Y) te solderen.

Theorie hierachter: Lees de specificaties van VGA, lees de specificaties van PAL-B en je komt tot de conclusie dat deze niet uitwisselbaar zijn met elkaar of met een passieve kabel is te converten (zou ook spannend zijn dat een kabel kan zorgen dat video gedemultiplexed word in RGB-HV-sync, de beeldlijnen interlaced etc)...

Nu kun je dus een aantal dingen doen:
  • je huiswerk en zelf een scanconverter maken (zie Google)
  • een scanconverter kopen (zie bovenstaande links + Google)
  • een andere projector nemen die wel composiet/S-video lust (zie PriceWatch)
  • Je bestaande primaire VGA poort clonen/splitten middels een videodistributie versterker (zie bovenstaande link en Google)
  • een andere videokaart met dualview/head (ik raad de Radeon 9700/9800 aan) - (zie PriceWatch)
  • een 2e kaart ernaast plaatsen en met software een kloon bewerkstelligen (zie PriceWatch voor de kaart en Google voor de Software)
Tip: voor de prijs van 1 kwaliteits scanconverter kun je een prachtige dualhead kaart kopen en nog geld overhouden - daarnaast ben je dan van die imo "brakke" geforce 4 mx440se af.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 07:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey, hartelijk bedankt voor de informatie!!
ik ga het beste eens uitzoeken, hartelijk bedankt!
Pagina: 1