Toon posts:

[P4T533-C]geen boot en CMOS kwijt na AGP upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij heeft een probleem met zijn PC welk mogelijks zou kunnen liggen aan AGP-slot,.... denk ik tenminste,... vandaar in deze sectie deze post :)

Mijn collega B@ssie schreef op een ander forum;
Ik heb mij een nieuwe graka geïnstalleerd, een Sapphire 9800Pro, en alles verliep perfect.
3dmark gerunt en alles verliep zoals het hoorde tot de volgende morgen.

Bij een koude opstart stond mijn pc te flikkeren, alles was aan het knipperen, fans, cpu, cpu-fan start op en viel direct weer uit. Dus mijn voeding gaf precies stroom met pieken, zoals je zit te spelen met een schakelaar,... aan uit aan uit aan uit.

En opeens in de late namiddag, nog eens geprobeerd.
Dan waren deze pieken veel langer en na een paar maal reset, is de PC er opeens doorgekomen, hij startte dus op.
Gisterenavond ging alles weer normaal, tot vanmorgen terug weer zo'n korte pieken uit voeding.

Status nu : er gebeurd helemaal niets meer.

Heb alles al geprobeerd,
Graka van vroeger terug ingestoken, een Club3D 9700Pro
bios reset van moederbord
alles van de voeding afgesloten wat er niet moet aanhangen, alleen HD, grafische kaart en mobo nog van stroom voorzien.
Cpu er eens afgehaald
Geheugen er eens uitgehaald
enz.

Ik persoonlijk begin te denken dat mijn moederbord naar de haaien is.

Help please.
Wat ik er nou aan toevoegde op dat zelfde forum is hetvolgende:
Tja ... , den B@ssie zit inderdaad in de dikke problemen, we hebben al zitten brainstormen via GSM maar we zijn er nog niet uit :(

Zijn voeding is een Zalman. Hij heeft nog zijn oude voeding liggen,... de originele die in zijn Chieftec kast zat,.. en met die voeding heeft hij dezelfde problemen.

Ik weet dat hij ook veel problemen gehad heeft met zijn monitor,... allée,.. dat dacht hij toch. Zijn kabel, vlak achter de connector die op zijn grafische kaart zit,.. heeft vroeger nogal geplooid gezeten tegen de muur en daarmee dachten we dat er mogelijk een draadbreuk zou kunnen gezeten hebben op die plek.

Hij heeft hem een andere kabel gehaald en er langs één kant de fiche afgeknipt om de draadjes rechtstreeks binnen in zijn monitor te kunnen solderen,.. hij heeft nl. een monitor die geen fiche aansluiting heeft aan de achterzijde. Nu blijkt dat hij na het installeren van die nieuwe kabel zijn PC terug aan de praat kunnen krijgen heeft maar na een tijdje begonnen die rare symptonen terug opnieuw,..... voeding op en af dus.
Ook heeft hij reeds alle overbodige dingen afgekoppeld en alleen zijn mobo, graka en HD nog van stroom voorzien,.... geen verbetering. Met een losgekoppelde monitor blijkt zijn PC ook niet te starten.

Nu heeft hij ondertussen eens zijn cpu eraf gehaald en terug gemonteerd,... daarvan zal hij later wel eens de resultaten hier posten wat daar heeft hij nu ff geen tijd voor,... afwachten dus.

Nu,... wat ik hem aangeraden heb is om eens zijn mobo eruit te halen en het op een geisoleerd oppervlak leggen en kijken of zijn PC dan op die manier opstart want het zou wel eens kunnen zijn dat er ergens daar een probleem mee is,... ergens een mobo kortsluitingske af en toe met zijn kast misschien als hij aan de fiche van zijn monitor zit te foefelen,.... hij laat ons dit allicht ook nog wel weten.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat hij wel eens met een probleem zou kunnen zitten op zijn AGP-slot van zijn mobo of ergens een vijsje,... waarmee zijn mobo vastzit in zijn kast dat ergens voor problemen zorgt,... wat denken jullie.
Waarom deze veronderstelling, het AGP-slot probleem, ... zijn graka die hij nu heeft,... een Sapphire 9800Pro is OK,... daarvoor had hij een 9700Pro en daar had hij vroeger dus ook al van die rare voorvallen mee, beide graka's zijn OK by the way,... maar iedere maal hij aan zijn fiche van zijn monitor,... achteraan op zijn graka, wat zat te foefelen,.. dan ging alles wel terug weer voor een tijdje,.. zolang maar die kabel stil bleef zitten/hangen,.. niet meer bewoog dus. Als die om één of andere reden nog eens bewogen werd,... dan durfden de problemen wel eens terug opduiken.

Er zou ook nog een probleem kunnen zijn met zijn batterij van zijn mobo,... die loopt nogal rap leeg ofzo,... weet het eigenlijk zo niet hoe dat juist daarmee zit :?
Dus als er iemand misschien hier de gouden tip kan geven ........ SHOOT :wink:

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Om een hoeveel watt voeding gaat het hier ?

Vertel ook is wat specs...

[ Voor 27% gewijzigd door matinez op 30-06-2004 19:36 ]

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
Het lijkt of je voeding het aantal watt niet meer trekt
of iets anders

Het je al eens gekeken of er niks kortsluiting maakt in je kast en heb je de volt lijnen al een keer doorgemeten. Het zou ook handig zijn als je wat meer info geeft over je voeding, mb, proc.

[ Voor 18% gewijzigd door Cobalt op 30-06-2004 19:41 ]

Verwijderd

IK denk dat je met zo`n lang verhaal weinig reactie krijgt.

IK zou de spec`s posten en kort het probleem samenvatten.
En daaronder wat jij/hij al heeft geprobeerd.

Als ik het lees staat er dat de voeding al brak was ,de monitor is ook niet helemaal betrouwbaar meer.

Je lijkt met een hoop onbetrouwbare factoren te zitten en dat lijkt mij moeilijk om uit te zoeken in welke onbetrouwbare factor het dan zou zitten.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Heb je het systeem al getest op een ander moederbord?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is 100% zeker de voeding ik had het ook met 1 van mijn workstation na het bij plaatsen van een HD, ik heb toen een nieuwe a-merk voeding gehaalt van 450 watt ipv de 350 watt die ik had.
Nu start hij in 1 keer door en geeft mooie stabiele waardes op de 5 en 12 lijnen :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus wel degelijk over een probleem bij een collega van mij,... maar ik post het hier maar effe,..... hoe meer hulp hoe beter :)

Zijn specs, sorry,... ik was ze ff vergeten 8)7

Black Chieftec,

Club3D 9700 Pro ---> nu dus een Sapphire 9800Pro
Asus P4T533-C, Intel 3.06 Ghz. met ZALMAN CNPS 7000-CU ,
4 x 256 Rimm PC 1066 32ns,

Link naar foto's van zijn PC:

http://users.pandora.be/sep/mijn%20PC.htm

By the way,.... hij gebruikt een Zalman 400 Watt voeding,... met zijn originele Chieftec voeding heeft hij dezelfde problemen,... er zit op bovenstaande link een foto tussen van zijn voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 20:20 ]

• matinez
  • Niet online
@ collega
Mooie gemodde revoltec cOOler heb uhm ook :)

PrObeer een zwaardere voeding te regelen.

Verwijderd

Topicstarter
matinez schreef op 30 juni 2004 @ 20:24:
@ collega
Mooie gemodde revoltec cOOler heb uhm ook :)

PrObeer een zwaardere voeding te regelen.
Euhmmm,... ik denk dat hij die cooler zo, standaard gekocht heeft hoor ;)
Er zitten zelfs blauwe led's in ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat het die monitor is..... kan je een andere proberen/hij indien jij nu niet bij hem bent enzo ....... je snapt me wel ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 22:59:
[...]

Euhmmm,... ik denk dat hij die cooler zo, standaard gekocht heeft hoor ;)
Er zitten zelfs blauwe led's in ;)
Euuhmmm... nou nee. Geen één ATI kaart word geleverd met een Revoltec ;)
Er zitten bij mij rood/oranje led's in ;)[/

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 20:44

mambo No5

Bad Apple?

Heb je al eens geprobeert om beide voedingen tegelijk te gebruien? eg de chieftech op alle randapperatuur en de zalman op je Mobo + cpu + Grafische kaart ed.. Zoals hier namelijk al eerder word vermeld: ik heb ook het idee dat het systeem iets te veel vraagt van de voeding en het geheel daardoor instabiel word.

Meet daarnaast ook eens je voltlijnen door (kan met speedfan dacht ik) en kijk of daar abnormale verschillen in zitten ;)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

HALLO JONGENS

Ik hier den bassie met het probleem.

Dus heb daarnet een andere voeding geprobeerd en lukt nog niet.

PC doet helemaal niets meer.
Dus weer zalman aangesloten.

Maar heb zo pas weer aan de batterij zitten prutsen van mij moederbord.
Had ze even in mijn hand gehouden zo dat ze wat kon opwarmen.

En wat dacht je de PC start nu wel op maar geraak niet in bios of monitor slaat niet aan zodat ik den bios niet kan zien.

wat is dat toch allemaal hier jong

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:44:
PC doet helemaal niets meer.
Dus weer zalman aangesloten.
Defineer 'helemaal niets' eens?

'Helemaal niets, geen fans, geen piepjes, geen tik uit de voeding waarneer je de kabel erindoet': Voeding (of powerknopjekabeltje niet aangesloten..)
'Fans draaien even maar voor de rest niets' : Moederbord
'piepjes en geen beeld': waarschijnlijk de videokaart, maar mobo is dan ook nog een mogenlijkheid..

Wat gebeurd er als je de voeding erin duwt en alleen je mobo aansluit (dus je HDD's e.d.) niet aansluit?

[ Voor 25% gewijzigd door De_Koele_Man op 01-07-2004 00:54 ]

Meh!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-08 22:29
Batterijen (cr2032 cellen) nooit met +/- kant vastpakken met je handen.
Door de geleiding van je lichaam loopt het kleine beetje stroom zo eruit.

Heb je al een bios reset geprobeerd ?

Aan en uitschakelaar nog heel? (desnoods reset knop even als aan en uit gebruiken).

Alles wat niet nodig is loshalen.
Wijzegingen aan de hardware terug zetten (mischien accepteerd het moederbord de 9800 niet)

Extra voeding stekker van radeon goed vast gezet?
Nieuwe voeding die je gebruikt hebt is die zwaarder ?

/helft was algedaan |:(

Maar inderdaad even moederbord eruit halen en dan alleen cpu mem en vga testen..
Desnoods 1 van de 3 eruit laten en kijken of je piepjes krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door TRAXION op 01-07-2004 01:03 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ram er eens een pci grafisch kaartje in? Als je die hebt liggen.
Misschien dat er iets gebeurt is met het AGP slot? verkeerde voltages, weet ik wat et allemaal kan zijn.

Just my 2 cents :)

Verwijderd

Heb hem aan de praat gekregen dus

Heb de jumper mode op mijn moederbord geprobeerd en nu start hij op in windows
die baterij heeft er zeker iets mee te maken.

Morgen vroeg start hij zeker terug niet mee op want de batterij zal leeg zijn zoals gisteren en eergisteren

dus monitor, graka is wel ok

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15

gws24

Thinking is hard!

Ook al een nieuwe batterij geprobeerd?

Misschien offtopic aangezien het probleem gereduceerd lijkt tot de batterij maar wil toch even melden dat een Zalman 400 watt echt wel voldoende is voor dat systeem. Het lijkt wel of steeds vaker mensen meteen beginnen te roepen dat de voeding te zwak is.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 01-07-2004 01:55 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Jellabie
  • Laatst online: 19:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt, maar dan met een abit bordje voor AMD.

klik hier :)

De Nederbelg !

Verwijderd

Pc start altijd op nu tot aan den eersten biep dan komt hij in bios terecht
en komt er in het rood

during last boot-up your system hung for an improper cpu speed settings
your system is now working in safe mode bla bla bla

verder geraakt hij niet meer

stel ik de setting is, start hem weer op komt hij terug in bios.

in jumper mode luke het ook niet meer

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 08:12:
Pc start altijd op nu tot aan den eersten biep dan komt hij in bios terecht
en komt er in het rood

verder geraakt hij niet meer

stel ik de setting is, start hem weer op komt hij terug in bios.

in jumper mode luke het ook niet meer
Volgens mij heb jij dus echt een serieus probleem met je moederbord. Misschien is een nieuwe BIOS batterij wel de oplossing, maar als worst case scenario kun je je misschien ook maar alvast voorbereiden op het feit dat je wellicht je hele moederbord (in jouw geval waarschijnlijk inclusief CPU en geheugen) moet gaan vervangen...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

??????????

waarom cpu en geheugen ook

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jongens, dit is GEEN manier om een topic te starten :o

GoT Huisregels

Voordat je een topic start dien je zelf alle info bij elkaar te zoeken, dan eerst zelf (evt dmv een troubleshooter) op zoek te gaan en DAN PAS indien nodig een topic te openen, met volle specs en met wat je opgezocht hebt en wat je bevindingen zijn. Dus niet zomaar twee onduidelijke emails gecopy-paste.

Als je dat namelijk goed gedaan had, waren jullie een stuk sneller de juiste kant op gegaan en stond dit topic gelijk al in het juiste subforum (Processors, Moederborden & Geheugens).

Verder trekt die topictitel ook op niets, lees dus de Huisregels nog eens door wat dat betreft- een titel behoort informatief te zijn, dat een probleem serieus is en met de PC van een collega te maken heeft, is niet relevant voor een titel. Ik pas eea deze keer aan, omdat het niveau ondertussen wel goed genoeg is dat deze topic niet gelijk dichtgaat. Maar dat is eenmalig, doe het volgende keer gewoon goed :o

Topictitelchange:
'Serieus probleem met PC van collega' -> '[P4T533-C]geen boot en CMOS kwijt na AGP upgrade'

Move VB -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lijkt me niet.
Door het verwijderen van de batterij is de Bios (de instellingen) ge-reset.
Die moet je dus, na een nieuwe batterij (om zeker te zijn, je kúnt hem tenslotte ontladen hebben begrijp ik) geplaatst te hebben, opnieuw instellen.
Dan zal het systeem (=kaal: cpu, mem, pci-vga) wel weer opstarten verwacht ik.
En dan is het een kwestie van weer langzaam opbouwen.

eagle

Verwijderd

ok sorry
en bedankt voor het wijzigen van de tileltopic

Ik geraak zelfs niet meer in de bios nu, monitor slaat ook niet aan/
moet hem manueel aan zetten. Dan staat er het scherm dan mijn kabel niet is aangesloten.

En alles is aangesloten.

Reset kop reageerd ook niet meer

heb gewoon goesting om heel mijnen boel te verkopen....... Pffffffffffff

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 12:42 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 12:41:
ok sorry
en bedankt voor het wijzigen van de tileltopic

Ik geraak zelfs niet meer in de bios nu, monitor slaat ook niet aan/
moet hem manueel aan zetten. Dan staat er het scherm dan mijn kabel niet is aangesloten.

En alles is aangesloten.

Reset kop reageerd ook niet meer

heb gewoon goesting om heel mijnen boel te verkopen....... Pffffffffffff
Frustratie staat hoog zo te lezen :o

Als eerste goed diep in- en uitademen....

Dan gestructureerd bezig gaan. Hier staan veel tips voor gevallen als dit:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Haal het systeem kaal, dus moederbord uit de kast, met daarop alleen het volgende aangesloten:
- CPU
- CPU koeler
- 2 RIMMs
- 2 C-RIMMs
- VGA kaart (liefst je simpelste, als het kan PCI)
- de voeding

Kijk eens of dat wil booten. Controleer de jumper settings, controleer de CMOS batterij nogmaals.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

zopas een nieuwe batterij gestoken voor den 2 maal

als gaat weer perfect juist bios moeten instellen.

nu ben ik benieuwd of het morgen vroeg nog zal marcheren of binnen een paar uren.

Nu weet ik toch dat alle hardware nog gaat.

moederbord ligt wel gewoon op een plak met oude voeding aangesloten.

houd jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Bassie/zoekie kwam mij hier zo net aan de telefoon ook nog te zeggen dat hij al een tijdje last heeft van een zindering op zijn case,.. weet wel,.... zo'n electrisch geladen kast precies,... gelijk ze niet geaard is.
Aan zijn stopcontact kan het bijna niet liggen want hij woont pas in een nieuwbouw-woning met een volledig gekeurde electrische installatie.

Ook kwam hij mij te melden dat zijn systeem nu goed blijkt te werken met zijn mobo uit zijn kast en aangesloten op zijn oude Chieftec-PSU.

Nog iets;.. als zijn mobo aangesloten zit op zijn Zalman voeding,... dan begint deze piepende geluiden te maken bij hoge belasting,.. runnen van 3DMark bvb.

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Qua mobo, geheugen & cpu is de PC gelijk aan de mijne :)

Ik ben zelf een tijd geleden naar 3.06 Ghz gegaan (van 2.4 Ghz wat ik eerst had) toen had ik al een andere voeding nodig, ik had een 360 Watt Chieftec voeding, ben toen naar een cheap-ass 400 Watt Q-tec gegaan, maar dat was echt een voeding van niks (en nog steeds niet genoeg) toen weer terug gegaan en voor een 480 Watt Antec Truepower gegaan en dat werkte perfekt :) samen met de andere meuk die in de afgelopen tijd erbij gekomen is (harddisks en videokaart),

Maar om een verhaal kort te maken: Met die oude voeding kreeg ik iedere keer te lage waardes in mn voltages waardoor de pc ging "flippen" ik was er op tijd bij en heb dit dus zodoende verholpen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lennieboy83 op 01-07-2004 23:04 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:52:
Bassie/zoekie kwam mij hier zo net aan de telefoon ook nog te zeggen dat hij al een tijdje last heeft van een zindering op zijn case,.. weet wel,.... zo'n electrisch geladen kast precies,... gelijk ze niet geaard is.
Aan zijn stopcontact kan het bijna niet liggen want hij woont pas in een nieuwbouw-woning met een volledig gekeurde electrische installatie.
Helaas moet het daar wel aan liggen :o

Die 'zindering' betekent dat de kast niet goed geaard is. Dat kan komen doordat er de voeding niet goed de aarde doorlaat (wat me onwaarschijnlijk lijkt bij Zalman, maar makkelijk genoeg te meten is - meet de weerstand tussen een aardepin op een andere stopcontact en de PSU behuizing, die dient bij benadering 0Ohm te zijn)

Is dat niet het geval, tja, dan aardt er toch iets niet goed daar. Ik meen dat in BE in nieuwbouw alle stopcontacten voorzien dienen te worden van een aardepin, maar kan het niet zijn dat hij stiekem toch ergens een ongeaarde heeft?
Ook kwam hij mij te melden dat zijn systeem nu goed blijkt te werken met zijn mobo uit zijn kast en aangesloten op zijn oude Chieftec-PSU.

Nog iets;.. als zijn mobo aangesloten zit op zijn Zalman voeding,... dan begint deze piepende geluiden te maken bij hoge belasting,.. runnen van 3DMark bvb.
Dat klinkt niet goed... maar wederom mogelijk door gebrekkig aarding veroorzaakt..

Wat voor voltages geven de twee voedingen respectievelijk?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ben dus gisteren namiddag achter een nieuwe batterij geweest en deze er ingestoken.

Pc starte terug volledig op zonder enkele probleemen tot in de aovong ging alles goed.

vanmorgen pc willen opstarten----> zelfde problemen als vroeger opstqraten met stroom pieken batterij weeeeeer leeg gelopen.

moederbord en voedinng kiggen apart op een houten plank.

Ik denk toch dat er ergen een kortsluiting is op het moederbord.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15

gws24

Thinking is hard!

Iets trekt steeds je batterij leeg, zou inderdaad kortsluiting kunnen zijn. Misschien dat er een defect is opgetreden omdat de pc niet goed geaard was?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

werkt weer perfect nu na plaatsen van batterij

ja vroeger kan er wel wat stroom op mijn case zitten

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:40 ]

• TRAXION
  • Laatst online: 10-08 22:29
Maakt er niet toevallig een pci kaart met het metalen beugeltje sluiting op het bord ?

Dan kan je batt ook snel leeg lopen.
En anders met een multimeter de contacten van het batt houdertje meten op weerstand?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:38:
werkt weer perfect nu na plaatsen van batterij

ja vroeger kan er wel wat stroom op mijn case zitten
Geef dan aub EXACTE, HARDE gegevens.

Er is duidelijk iets mis hier omdat die CMOS batterijen te snel leeglopen, bovendien hoort er gewoon GEEN spanning (niet stroom...) op je kast te staan als alles goed geaard is.

Wat zijn de voltages in BIOS?
Waar steekt de stekker van de PC in? Is dat geaard? (aardepin?) Als dat een verdeeldoos is, waar steekt die in? Is dat ook geaard?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

heb het één een het ander geprobeerd vanweekend

Dus batterij loopt nog steeds leeg en vrij snel.
Mijn moederbord ligt dus op houten plank met voeding aangesloten.
Nu ik heb mijn moederbord eens een nachtje bloot laten liggen zonder iets op
graka er af CPU, netwerkkaart kabels naar harddisk toetsenbord muis.

Dus gewoon een mombo met batterij en voeding aangesloten.

Juist mijn ram stak er nog in.
daarnet alles terug gemonteerd en een opstart gedaan.

En wat dachtje Batterij zo plat als ze maar kan.

Dus vrij wel zeker dat mijn mombo stuk is zeker of moet ik volgens jullie nog iets anders proberen vooraleer ik een nieuw mombo bestel.

ps :
als ik een nieuwe batterij plaats is alles terug normaal voor een paar uur.
maar start alleen wel op in jumpermode op mombo met DSW switches dat je moet verschuiven voor FSB in te stellen en multiplier
als ik hem opstart in jumper freemode zodat ik mijn FSB kan veranderen in bios en dan save en exit doe.
restart hij maar komt direct in bios terecht en krijg ik als fout

dus wat is jullie mening

mombo stuk af iets anders nog
Pagina: 1