Abit NF7-S sudden death?

Pagina: 1
Acties:

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Deze nacht was ik rustig aan het chatten op mijn pc, tot mijn pc uitviel.

De pc wou zijn eigen terug opzetten, maar dat lukte niet, hij sprong 100 keer aan en uit achterelkaar, snel achtereen.

Beetje later heb ik alles uit men case gehaald. En alles 1 voor 1 getest. Ik kwam tot de conclusie dat het moederbord dood was.

Beetje later wou het bord helemaal niet meer opspringen. Dus alleen het rode stand by lampje bleef branden. Wat ik wel had gemerkt is dat er een kleine mosfet helemaal onderaan aan de linkse kant van het moederbord heel warm werd, en de southbridge ook, als het moederbord uitstaat.

Is dit normaal dat die zooo warm worden als de pc niet draaid want daar heb ik nooit naar gezien.

Na wat proberen kwam er ergens een kleine rookpluim vandaan, Ik kan alleen nergens zien vanwaar het kwam, er is nergens iets zwart en als ik er met men neus langs ga, dan reuk ik ook niets.

Verdere specs zijn:
Amd athlon 2500+ @ 2200mhz
Geforce fx 5900XT
256mb ram

De Nederbelg !

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit op gelet of er onderdelen heet worden wanneer m'n computer uit staat. Heb ook nForce2 chipset, zal er eens op letten. Spanning staat er sowieso op, op het moederbord wanneer je computer uit is.

Wat voor voeding heb je?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 11:03

DaWaN

'r you wicked ??

Dat wordt dus RMA'en! :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Prutz0r schreef op 27 juni 2004 @ 20:02:

Wat voor voeding heb je?
levicom 350watt

De Nederbelg !

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens Tom's Hardware zijn dat goede voedingen dus daar kan het niet aan liggen, aan de kwaliteit dus he ;) Probeer eens een andere.

Ik denk dat je het moederbord maar eens moet opsturen als je nog garantie hebt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2004 20:11 . Reden: foutje :> ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Prutz0r schreef op 27 juni 2004 @ 20:09:
[...]

Volgens Tom's Hardware zijn dat goede voedingen dus daar kan het niet aan liggen, aan de kwaliteit dus he ;) Probeer eens een andere.

Ik denk dat je het moederbord maar eens moet opsturen als je nog garantie hebt. :)
Ik heb het ook getest met een noname 300watt voeding, (heb er geen andere)
Ook hetzelfde probleem.

De Nederbelg !

Pagina: 1