Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Route 66 2005 op mijn SX1 geinstalleerd en gebruikt. Na even proberen werkt het geweldig. Behalve de gebruiksaanwijzing(erg beperkt) is het een perfect programma.
Het geeft aan waar je bent en binnen een paar seconden heb je de route naar een andere plek. Als je mis rijdt herberekent het de route. Je kunt met GPRS de fileinformatie inladen, werkt ook mooi. Met een orange-abonnmeent moet je alleen wel gebruimaken van je 2 MB, het kan namelijk niet via je Orange world verbinding. Ik heb het een paar keer opgehaald en dat kost iets van 20 kb.
Heb alleen de kaart van de Benelux, je kunt ook kaarten kopen van veel anderel anden, alleen kost dat wel erg veel.

Hieronder heb ik wat informatie over Route 66 voor Smartphones.
Ben erg beneiuwd naar andere ervaringen.

Mobile 2005 Symbian S60 - Kit

Mobile Benelux 2005 (Bluetooth)
Navigeer in de Benelux van deur tot deur met uw Symbian mobiele telefoon

Product

Belangrijke eigenschappen

Geografische dekking

Navigeer in de Benelux van deur tot deur met uw Symbian mobiele telefoon

De eerste onboard navigatie oplossing voor Symbian mobiele telefoon

Complete navigatiekit voor Symbian mobiele telefoon

Gesproken rij-instructies en richtingaanwijzingen op het scherm bij iedere afslag

Taal van de gebruikersinterface en gesproken rij-instructies: Nederlands, Frans, Duits, Italiaans, Spaans en Engels

Adreszoekmachine met tekstingave in SMS-stijl

Direct bellen naar speciale locaties

Professionele geografische gegevens van toonaangevende producenten van ingebouwde navigatiesystemen

Geografische dekking: Benelux

Meer dan 250.000 kilometers weg

Meer dan 5.250.000 huisnummers

Meer dan 50.000 speciale locaties

Nieuw:

Nieuw product

Verander uw Symbian mobiele telefoon in een krachtig navigatiesysteem

Voeg uw persoonlijke contacten als punten aan uw route toe

Vermijd verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden en ongelukken met dynamische routing via GPRS in Nederland

Vlieg als een vogel over uw route

Hou een goed zicht op de weg ook in het donker met nachtkleuren

Onbeperkt gebruik zonder verdere abonnementen

Uiterst eenvoudige installatie

Beschrijving
ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 verandert uw Symbian mobiele telefoon plotsklaps in een krachtig navigatiesysteem met een nauwkeurigheid tot op huisnummerniveau! Na een uiterst eenvoudige installatie begeleiden gesproken rij-instructies en richtingaanwijzingen op het scherm u bij iedere afslag naar de bestemming die u heeft opgegeven. U kunt een onbeperkt aantal punten aan uw route toevoegen die u ook kunt selecteren uit uw persoonlijke contacten, uw favoriete bestemmingen en uw meest recente bestemmingen. Mocht u toch een afslag missen, dan berekent ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 onmiddellijk opnieuw uw route. U kunt automatisch actuele verkeersinformatie vanaf de ROUTE 66 website via een GPRS verbinding naar uw mobiele telefoon laden, zelfs wanneer u onderweg bent. Deze ononderbroken GRATIS dienst helpt u om met behulp van dynamische routing verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden en ongelukken te vermijden en is beschikbaar in Nederland. En verder? U kunt de kaart in nachtkleuren weergeven om een goed zicht op de weg te houden ook wanneer u 's nachts onderweg bent. U kunt ook kiezen voor vogelperspectief waarmee de kaart wordt weergegeven zoals u hem ziet als u zou kunnen vliegen. Tot slot kunt u navigeren naar een van de vele speciale locaties zoals hotels, restauranten en benzinestations. U kunt deze speciale locaties ook direct bellen om bijvoorbeeld een hotelreservering te maken of om informatie in te winnen nog voordat u er heen navigeert! Kortom, ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 is een "must" voor iedereen die op zoek is naar een betaalbaar, flexibel en krachtig navigatiesysteem!

Eigenschappen .
Inhoud van deze verpakking

Nieuw! Vogelperspectief en nachtkleuren
- 128 MB MultiMediaCard (MMC / RS-MMC)
- Navigatiesoftware en geografische kaart voorgeinstalleerd op de MultiMediaCard
- Bluetooth GPS ontvanger (NMEA 0183 v2.2)
- Laadkabel voor in de auto voor Bluetooth GPS ontvanger
- Mobiele telefoon NIET inbegrepen in deze verpakking Naast de gebruikelijke tweedimensionale weergave van de kaart, kunt u met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 omschakelen naar vogelperspectief. Hiermee wordt de kaart op het scherm van uw mobiele telefoon weergegeven zoals u hem ziet als u zou kunnen vliegen. U kunt ook omschakelen naar nachtkleuren om een goed zicht op de weg te houden ook als u 's nachts onderweg bent. Deze instelling toont de kaart in minder felle tinten.
Nieuw! Dynamische routing
Speciale locaties
Met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 kunt u automatisch actuele verkeersinformatie vanaf de ROUTE 66 website via een GPRS verbinding naar uw mobiele telefoon laden, zelfs wanneer u onderweg bent. Deze ononderbroken GRATIS dienst helpt u om met behulp van dynamische routing verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden en ongelukken te vermijden en is beschikbaar in Nederland. Naast meer dan 525.000 steden en straten bevat ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 maar liefst 50.000 speciale locaties zoals hotels, restauranten en benzinestations, de meeste inclusief adres en telefoonnummer. U kunt naar deze speciale locaties zoeken binnen een straal van 10, 20, 50 of 100 kilometer vanaf uw huidige positie en ze direct bellen om bijvoorbeeld een hotelreservering te maken of om informatie in te winnen nog voordat u er heen navigeert.
Persoonlijke instellingen
Gesproken rij-instructies en richtingaanwijzingen op het scherm
Met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 kunt u uw persoonlijke voorkeuren instellen zoals de afstandseenheden (mijlen of kilometers), het volume van de gesproken rij-instructies (tussen zacht en hard), automatisch roteren van de kaart (aan of uit), het type van de route (kortste of snelste), uw vervoermiddel (auto, vrachtauto of te voet) en uw persoonlijke snelheidsprofiel. Wanneer uw mobiele telefoon is verbonden met de GPS ontvanger, dan hoeft u alleen uw bestemming op te geven waarna ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 al het werk voor u doet. Zodra uw exacte positie bekend is, dan begeleiden gesproken rij-instructies en richtingaanwijzingen op het scherm u bij iedere afslag naar uw bestemming. Mocht u toch een afslag missen, dan wordt uw route onmiddellijk opnieuw berekend. Op deze manier kunt u zich blijven concentreren op het verkeer dat zich voor u bevindt.
Routepunten toevoegen
GPS informatie
Met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 kunt u routepunten aan uw route toevoegen door deze te selecteren uit het databestand met speciale locaties, uw persoonlijke contacten, uw favoriete bestemmingen, uw meest recente bestemmingen of door simpelweg een locatie op de kaart aan te wijzen. Wanneer uw mobiele telefoon is verbonden met de GPS ontvanger, dan toont ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 de GPS gegevens zoals tijd, datum, geografische coordinaten, rijsnelheid, rijrichting, hoogte en aantal zichtbare satellieten op het scherm van uw mobiele telefoon.
Legenda
Persoonlijke contacten
De legenda van ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 helpt u om de verschillende elementen die op de kaart op uw mobiele telefoon worden weergegeven, zoals, steden, verschillende wegtypen, gebieden en ikonen, van elkaar te onderscheiden. Met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 heeft u volledige toegang tot uw persoonlijke contacten. U kunt hun adressen als routepunten aan uw route toevoegen of hun locaties op de kaart tonen. Op deze manier kunt u gemakkelijk uw familie, vrienden of zakelijke partners aan uw route toevoegen.
Plan een route
Hoe te beginnen

Met ROUTE 66 Mobile Benelux 2005 kunt u routes openen en bewaren in het geheugen van uw mobiele telefoon. U kunt zelfs uw route simuleren, inclusief gesproken rij-instructies en richtingaanwijzingen, nog voordat u gaat rijden. - Steek de MultiMediaCard in uw mobiele telefoon
- Schakel de Bluetooth GPS ontvanger in
- Start ROUTE 66 Mobile Benelux 2005
- Selecteer de GPS ontvanger
- Klaar!

Systeemeisen
Bestelinformatie

Uw Symbian mobiele telefoon moet over de volgende specificaties beschikken:
- Een vrij slot voor een extra MultiMediaCard (MMC / RS-MMC)
- Bluetooth draadloze technologie
- Symbian OS v6.1 of hoger
- Series 60 platform 1.0 of hoger
- 2,6 MB vrij RAM geheugen
- Optioneel: een GPRS verbinding om actuele verkeersinformatie te laden
- Niet compatibel met Symbian UIQ of Windows Mobile SKU: NLD-NL-3333-S60
ISBN: 90-434-1178-7
EAN: 9789043411783
Prijs: € 399,00

Geschikte mobiele telefoons

Nokia 3650 / 3600 Nokia 3660 / 3620 Nokia 6260 Nokia 6600

Nokia 6620
Nokia 6630 Nokia 7610 Nokia N-Gage

Nokia N-Gage QD
Sendo X
Siemens SX1

Talen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Route66

De herbereken snelheid is volgens mij iets van 5 seconden, maar ik zal er nog eens precies op letten.
Er zit ook een GPS locator bij met kompas, lengte en breedtegraad en de huidige hoogte, al klopt de hoogte niet precies. De hoogte wordt op 70 meter aangegeven, terwijl ik op 15 meter hoogte zit.
Je kunt in- en uitzoomen met de # en * toets. De overzichtelijkheid vind ik vrij goed, je kunt kiezen tussen een plattegrond in 3D of alleen pijlen. Het eerste vind ik prettiger. Het blijft een klein schermpje, maar het is wel te volgen.
De instructies worden gesproken, dus je hoeft soweieso niet zoveel te kijken. Af en toe zijn de instructies wat laat, maar als je meekijkt is het wel perfect.
Er zit een autozoomfuntie op, die zoomt naar de prettigste schaal, daardoor is vergissen vrij moeilijk. Het zoomen heb ik tot nu toe niet met de hand gedaan, omdat de autozoomfuntie prima werkte.
Ik heb het gekocht bij de Route66 shop op internet, daar kostte het 399 euro plus verzendkosten van 5 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de GPS locator aanstaat gaat hij automatisch naar de plek waar je je op dat moment bevindt. Als je geen route invoert is dat gewoon de straat waarop je rijdt.
Verder kun je ook een maximumsnelheid invoeren. Als je daar boven komt krijg je een geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Hoi GJC,

mooie en uitgebreide startpost! bedankt daarvoor! :)
Ik ga dit pakket serieus overwegen want daar ik, als vele met mij, soms ergens rondrijden als een kip zonder kop en meer tijd kwijt zijn aan zoeken dan aan erheen rijden vind ik dit een zeer goed systeem om je symbian gsm nog meer te benutten. Hier verkopen ze hem voor zo'n 322 euro incl btw: www.beat-it.nl ..... ze schijnen er nu 74 in voorraad te hebben.
Heb net m'n vakantiegeld ontvangen... dusssss....... <grin> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Inderdaad een mooi artikel/post... ben al een tijd aan het twijfelen of ik het aan ga schaffen en denk er nu een stuk positiever over. De andere routeplanners die ik zover gezien had waren allemaal met abonnement voor een jaar, dus dat is met deze een groot voordeel. Vraag me alleen één dingetje af hoe de telefoon reageert wanneer je gebeld wordt en deze is bezig met de route? Gaat het programma op de achtergrond draaien ofzo want je moet wel gewoon nog kunnen bellen natuurlijk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
las op de route66.nl site dat ie dan gaat 'pauzeren' totdat de call beeindigd is. Je wilt idd niet de vriendelijke route66 mevrouw en je moeder door elkaar horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dat nog eens uitproberen, lijkt me wel handig als je toch nog aanwijzingen blijft zien. Ik denk dat dat wel het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen lader bij voor in huis, alleen voor de auto. Als je hem dus wil gebruiken voor op de fiets of lopend, dan moet hij wel goed opgeladen zijn. Je moet een lader hebben voor 5V en 500mA. Nu hoorde ik pas dat alleen het aantal Volt belangrijk is en niet het Amperage, weet iemand daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je geinteresseerd bent in de GPS ontvanger dan kun je hem hier bekijken:
http://www.royaltek.com/p...luetooth&filename=bluegps\blueindex.asp
Je moet even de hele link plakken in je browser, anders kom je er niet..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou toch verwachten dat het niet uitmaakt welke bluetooth module je gebruikt?

Het late melden/spreken waar je heen moet, lijkt me lastig. Dit was toch de oplossing voor je vriendin naast je die altijd net na de afslag zegt, hier had je in gemoeten. |:( Is trouwens het volume van je telefoon wel voldoende voor zoiets als dit? Mijn auto bromt nogal namelijk :P, of moet je gebruik maken van een headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
ik denk dat t ook helemaal niet uitmaakt welke BT receiver je gebruikt, ze doen op zich allemaal tzelfde. Maar je kan zo'n ding kopen voor 140 euro maar dan moet je de software nog regelen en sites waar je het complete pakket kan downloaden ben ik nog niet tegen gekomen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan elke BT receiver gebruiken.
Het volume is wel redelijk, maar niet echt heel hard. Je kunt wel de boodscahp laten herhalen door op 0 te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 15:57
Ik heb een vraag.

Ik zit er ook over te denken om Route 66 Mobile aan te schaffen. Nu wil ik alleen weten of die 128 MB kaart ook vol zit. Probleem is namelijk dat ik een Nokia 6600 heb waar het vervangen van een mmc betekend dat de baterij er uit moet. Daar zit ik niet op te wachten.

Als hij niet vol zit, hoeveel ruimte is er dan nog over? En is het mogelijk deze informatie eventueel te kopieren op een 256 MB kaart of niet?

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen Route66 en Wayfinder.
Waarom zou ik voor Route66 kiezen en niet voor Wayfinder.
Aanschaf is qua kosten volgens mij hetzelfde (399 euro). Bij wayfinder heb je
echter dekking in heel (west) Europa en bij Route66 slechts BeNeLux. Nadeel van Wayfinder is het jaarlijkse abonnementsgeld. Heeft iemand enig idee wat een update van een kaart bij Route66 kost (Route66 reageert niet per mail) en wat de kosten zijn van aanvullende kaarten?

Ben benieuwd naar jullie motivatie om te kiezen voor Route66 of Wayfinder.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 10:04:
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen Route66 en Wayfinder.
Waarom zou ik voor Route66 kiezen en niet voor Wayfinder.
Aanschaf is qua kosten volgens mij hetzelfde (399 euro). Bij wayfinder heb je
echter dekking in heel (west) Europa en bij Route66 slechts BeNeLux. Nadeel van Wayfinder is het jaarlijkse abonnementsgeld. Heeft iemand enig idee wat een update van een kaart bij Route66 kost (Route66 reageert niet per mail) en wat de kosten zijn van aanvullende kaarten?

Thnx.

Thnx.[/quote]

Hoi Edwin,

Ik heb wayfinder op mijn SX1 staan en ik moet zeggen dat ik er echt super te vreden over ben. Ben er pas mee naar belgie en frankrijk geweest en moet zeggen dat de software prima zijn werk doet. Ik gebruik het pakket in combinatie met een Orange smart prepaid en het enige nadeel hiervan is dat je dan orangeworld moet laten activeren wat je elke maand 6 euro kost.

Voor de rest kost het binnen halen van de route heel weinig kb's. Mijn route van nederland naar zuid-frankrijk was maar 15kb en zolang je goed blijft rijden kost het je dan ook niets meer. Rij je verkeerd dan herberekend tie en dit kost ongeveer 5kb.

Mij lijkt wayfinder beter omdat het meer dekt dan alleen de benelux. En allebei de programma's halen wel eens data op maar dit kost echt geen bergen geld zoals sommige mensen je laten denken.

als je nog wat meer info wilt of je vragen hebt.
mail me dan op: richardkoolen1980@hotmail.com

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mieze schreef op 30 juni 2004 @ 16:37:
Inderdaad een mooi artikel/post... ben al een tijd aan het twijfelen of ik het aan ga schaffen en denk er nu een stuk positiever over. De andere routeplanners die ik zover gezien had waren allemaal met abonnement voor een jaar, dus dat is met deze een groot voordeel. Vraag me alleen één dingetje af hoe de telefoon reageert wanneer je gebeld wordt en deze is bezig met de route? Gaat het programma op de achtergrond draaien ofzo want je moet wel gewoon nog kunnen bellen natuurlijk..?
hoe het met route 66 zit weet ik niet....
Maar wayfinder blijft op de achtergrond draaien totdat je ophangt.
Nu neem ik aan dat Route 66 dit ook doet :)

er komt trouwens heel binnenkort ook een mobile nav uit van TomTom.
Ben benieuwd wat die kost en wat die dekt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Ik wil ook wel weten of je de inhoud van de meegeleverde MMC kan kopieeren naar een eigen MMC want ook al kan ik een hot swap uitvoeren met m'n SX1, ik heb toch m'n meeste programma's op de MMC staan. En er is trouwens nog genoeg ruimte over op m'n 250MB versie dus dat moet geen probleem zijn.

wie weet meer?

kan iemand met route66 dit eens uitproberen? :)

Porto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de inhoud van de meegeleverde MMC kaart gewoon kopiëren naar een andere MMC. Heb dat zelf ook gedaan en dat werkt prima. Hetr programma is 110MB dus je houdtn og heel wat ruimte over.
Wat een update kost weet ik niet, voor het installeren van een extra kaart van Frankrijk, Duitsland enz. moet je volgens mij gewoon dat pakket kopen. Oftewel dat kost je voor elk extra land 250 euro.
De GPRS hoeveelheid valt erg mee. Ik ben wel benieuwd wat voor functies er allemaal op de wayfinder zitten. Ben tevreden over route66, maar manco is wel dat je alleen de Benelux hebt.
Vindt het wel perfect dat als je anders rijdt dan route66 aangeeft, de route informatie gelijk wordt aangepoast aan je nieuwe rijrichting. Dat is binnen een paar seconden aangepast.
Je kunt allerlei programma's gebruiken, route 66 blijft gewoon op de achtergrond actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het een idee om van deze post een topic te maken over alle routeplanners voor smartphones? Weet iemand of het topic nog te veranderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
GJC,

late reactie maar Volt is idd belangrijker om in t achterhoofd te houden dan Amperages. Een apparaat heeft bv. 12v nodig maar VRAAGT 500mA. Ook al zet je er een 12v voeding op met max. 12A, het apparaat zou zelf alleen maar trekken wat hij nodig heeft, 500mA. Dit is natuurlijk wel weer t minimum, als je eronder gaat zitten krijgt ie te weinig vermogen en zou niet optimaal of helemaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Ik heb een lader liggen voor mijn discman en die heeft 4,5V en 500mA, ipv de gevraagde 5V en 500mA zou dat ook kunnen werken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 22:19:
Je kunt de inhoud van de meegeleverde MMC kaart gewoon kopiëren naar een andere MMC. Heb dat zelf ook gedaan en dat werkt prima. Hetr programma is 110MB dus je houdtn og heel wat ruimte over.
Wat een update kost weet ik niet, voor het installeren van een extra kaart van Frankrijk, Duitsland enz. moet je volgens mij gewoon dat pakket kopen. Oftewel dat kost je voor elk extra land 250 euro.
De GPRS hoeveelheid valt erg mee. Ik ben wel benieuwd wat voor functies er allemaal op de wayfinder zitten. Ben tevreden over route66, maar manco is wel dat je alleen de Benelux hebt.
Vindt het wel perfect dat als je anders rijdt dan route66 aangeeft, de route informatie gelijk wordt aangepoast aan je nieuwe rijrichting. Dat is binnen een paar seconden aangepast.
Je kunt allerlei programma's gebruiken, route 66 blijft gewoon op de achtergrond actief.
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb inmiddels een 256 MB Kaartje besteld en als alles goed is ga ik volgende maand Route 66 halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eerst met behulp van het 128MB kaartje me geregistreerd bij Route66, daarna toen het programma geactiveerd was heb ik alles wat toen op het kaartje stond gekopieerd naar de andere MMC, inclusief dus de activation key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
GJC, nu nog ergens op een ftp plaatsen en je maakt meer mensen gelukkig met Route66! ;)

GRAPJE! :)

maar met die voeding kun je t altijd proberen, je komt dus wel .5 volt tekort maar als je geluk hebt kun je hem net leven inblazen; je weet t snel genoeg als je hem aansluit! Te weinig spanning ergens op zetten is niet erg, wel teveel! <BOEM!>

edit: is een 256mb kaartje al niet te weinig? software met Benelux is dus zo'n 105MB maar als je straks maybe heel west/zuideuropa hebt is zo'n kaartje snel vol hoor! En je moet ook nog je eigen meuk kwijt kunnen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door porto33 op 02-07-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]porto33 schreef op 02 juli 2004 @ 17:11:
GJC, nu nog ergens op een ftp plaatsen en je maakt meer mensen gelukkig met Route66! ;)

GRAPJE! :)

Als nu iedereen uit Europa dat doet dan heb je zo heel europa op je telefoon zitten. Kun je lekker ruilen met elkaar. Even serieus, zou er ook nog een Europa versie komen? Lijkt me eigenlijk veel handiger, je hebt dan alleen wel een groter kaartje nodig. 1 Gb is er al wel, maar nog wel erg duur. Op den duur is dat misschien wel het meest handig!
De klantenservice is niet erg consumentvriendelijk, krijg net bericht terug dati k alleen in het engels vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is toch al een route66 europa?

met bluetooth moet die toch werken op je smartphone? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet, je hebt het wel voor Pocket PC, maar volgens mij niet voor Smartphone, maar als jij een link hebt dan houd ik mij aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan een smartphone niet functioneren als een pocket pc?
ik bedoel wat is het verschil tussen een smartphone en een PDA ?
en is een PDA een pocket pc?

ik ken er niet zoveel van maar ik leer graag bij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
met een emulator zou een symbian wel kunnen doorgaan voor een pocket pc. Het is geloof ik niet de naam van de software (staat vaak Windows OS op) maar het model van 1 of meer merken..... waaronder Ipaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft route 66 mobile, dat is geschreven voor symbian, en werkt niet met Windows wat op een Pocket Pc zit. Je kunt het programma ook niet installeren op je computer bijvoorbeeld. Pocket PC werkt op Windows en een PDA niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achzo.

dus wayfinder is de enige die een pakket aanbiedt mét heel europa alles erop en eraan? :P
wel stom dat het mr 12 maand geldig is en dat je jaarlijks moet bijbetalen.
dat kost dan eens en bovendien moet je nog es bijbetalen voor verkeersinfo (die alleen in NEderland echt actief is)

men zou beter een vaste prijs per jaar vragen met alles erop en eraan (verkeersinfo, mapupdates enz)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
ik zat toen ook te denken aan Wayfinder maar bij t lezen van o.a. abonnementskosten per jaar, gprs gebruik etc vond ik t enige voordeel nog dat de info up-to-date is maar meer ook niet. Daarbij houd ik niet zo van die vindingrijke methodes om je maar zoveel mogelijk geld afhandig te kunnen maken.

TomTom en Route66 laten aan jou de keus of je gprs wilt gebruiken, je hebt geen abonnementskosten; je betaalt voor een pakket en mogelijk zijn updates (niet mappen!) vrij te downloaden van hun website.. ik ga liever hiervoor, meer duidelijkheid en verder geen poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd porto,

tis een beetje afzetterij imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porto, voor symbian bestaat er alleen wayfinder voorlopig voor de gsm voor heel europa.
route66 beperkt zich tot Groot-Britannië wat betreft symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
route 66 is verkrijgbaar voor alle landen van Europa op symbian, alleen je hebt nog geen bundel waar ze allemaal in zitten. Er is dus de Benelux versie, verder de Frankrijk-versie, Duitsalnd, GB, enz... Je kunt wel meerdere pakketten op één telefoon gebruiken ,alleen kost je dat handenvol geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
dan is het het Net afspeuren naar mappen. Ik kom wel Tomtom citymaps mappen tegen maar route66 is denk ik nog te vers op de markt. Komt wel..... ;)

edit: tegen die tijd maar es kijken naar een 512 of zelfs 1gb MMC! _/-\o_
Ik heb op zich alleen mappen van west- en zuid europa nodig, vind ik nog t meest interessant.

[ Voor 40% gewijzigd door porto33 op 03-07-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/offtopic
kan je me eens toevoegen op msn porto? The_Speedman@hotmail.com
/offtopic off

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net route66 mobile gedownload.
Weet iemand hoe ik het moet installeren?

Heb namelijk alleen maar 6 aparte files.
Alvast bedankt.

V

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rood wit kan je mij ook es toevoegen? The_Speedman@hotmail.com
kzou willen weten hoe het effectief in zijn werk gaat

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Hoi Speedman,

ik heb helaas geen msn, icq of andere soortgelijke progjes geinstalleerd.
maar je kan me altijd emailen op p0rto@msn.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
@Rood Wit,

check je email es! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nu afvraag: je moet blijkbaar bij de symbian versies van de routeplanners kb's downloaden voor de route.

hoe doet een stand alone GPS systeem zoals tomtom GO dat dan ?
die haalt dat niet op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
nee hoor, de routes staan reeds in de bijgeleverde mappen!? Alleen Wayfinder downloadt de routes en mappen. Route66 en TomTom halen alleen maar optionele info op, zoals fileinfo, grote wegwerkzaamheden etc. Dus je kunt makkelijk zonder enige GPRS verbinding van nederland naar de Costa Blanca rijden hoor! :) (ehhhhh, met een europa map dus.....) <g>

[ Voor 7% gewijzigd door porto33 op 06-07-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even naar mijn nieuwe Route 66 2005 gekeken, die op mijn pc staat geïnstalleerd.

Dit progamma heeft GPS support en geeft je de mogelijkheid om exact je positie te bepalen mbv GPS. Dit is voor Engeland, Duitsland, Italië, Frankrijk en Nederland.

Het is dus mogelijk om je geplande routes op een PDA te zetten (ook voor andere landen dus). Ik neem dus aan dat het ook voor het z'n broertje Route 66 Mobile geldt.

Uitproberen kan ik helaas nog niet, omdat ik de Route 66 Mobile nog niet heb gekocht, maar misschien idee voor de mensen die het wel al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie heel veel mensen schrijven dat Wayfinder
je on nodig veel geld kost. Ik gebruik dit pakket nu een maand erg veel en ik moet zeggen dat het reuze mee valt!

ik heb een orange smart (prepaid) en heb een orange world pakket van 6 euro per maand waarmee ik voor 2 mb binnen mag halen !
En deze voldoet dus ruim !!!
Ik ga dan toch liever voor een meer up to date navigatie systeem.
Maarja tis maar net wat je er allemaal mee wilt
en hoe vaak je hem gebruikt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik dacht dat traffic veel meer zou zijn dan 2mb .. 6 euro per maand is nog goed te doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
alleen die jaarlijkse abonnementskosten he? .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft het gebruiken van geplande routes van je computer. Ik kan nog niet ontdekken hoe je die op je mobiel kunt gebruiken. Het gebruikte formaat is namelijk anders dan op je mobiel. Ik heb Route 66 2004, maar dat zal denk ik niet zo veel verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amien90 schreef op 07 juli 2004 @ 00:09:
ik dacht dat traffic veel meer zou zijn dan 2mb .. 6 euro per maand is nog goed te doen ..
ja dat idd goed te doen

en ja die jaarlijkse abo kosten vindt ik ook een min punt
als mijn jaar abo is afgelopen moet ik nog even kijken wat ik doe

maar ik heb van wayfinder al genoeg aanbiedingen gezien zodat je lid blijft
deze aanbiedingen ontvang je alleen als je wayfinder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Het duitse atlas bedrijf Falk komt ook met navigatie
via GPRS en GPS!
Dat werkt zelfs op een Nokia 6230!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op 07 juli 2004 @ 23:38:
Het duitse atlas bedrijf Falk komt ook met navigatie
via GPRS en GPS!
Dat werkt zelfs op een Nokia 6230!
Das goed nieuws om te horen, heb je ook een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:49:
[...]

Das goed nieuws om te horen, heb je ook een bron?
Falk zelf....

www.falkatlas.de geloof ik of www.falk.de

Werkt wel via GPRS routes berekenen ed.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de gehele dag met Route66 voor de S60 gereden en het kan mij niet over-
tuigen. Pakketten zoals TomTom mobile (wat ik er van gezien heb op de Cebit beurs) en
Wayfinder lijken mij veel beter. Ik vind Route66 langzaam, happerig en niet echt handig
te gebruiken. Ik gebruik versie 1.0, welke versies hebben mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marv heb je al met wayfinder voor mobiles gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet, wel gezien, maar nog niet mee gereden. Ik had dat graag gedaan in de
komende periode, maar ik heb geen pakket gehad. Dus helaas gaat dat nog niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk route 66 kunnen testen.
Een vriend van mij heeft deze gekocht

en heeft enorm spijt van deze beslissing.

Route 66 happert idd zoals iemand anders op dit forum ook al meld. Plus heb ik hem in Breda getest. Daar zijn ze volop aan de weg bezig en route 66 stuurt je constant in een rondje. Je blijft constant het zelfde rondje rijden.
Heb dit met mijn wayfinder ook geprobeert en die weet dat er aan de weg wordt gewerkt en stuurt me netjes via een andere route.
Plus vind ik route 66 vrij langzaam met route berekenen enz.

oja en ik had een paar keer dat de stem na de afslag kwam......
Hier rechts afslaan........ kut afslag gemist :(
Dit heb ik met wayfinder nog nooit gehad

Dus ik vindt persoonlijk wayfinder veel beter
maar dat wisten we al ;) :)

En zoals ik al eerder vermeld heb is het gprs verbruik ook nog te overzien.Met mijn bundel van 2mb per maand van orange red ik het ruim. En ik hou nog genoeg over om te kunnen mailen,wappen en noem maar op. En dit is bij veelvuldig gebruik van wayfinder.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan hier in België met de provider proximus kiezen uit verschillende tarieven.

zonder extra gprs abo betaal je 0,5 € per 100kb, met een minmum van 10kb per verbinding.

je kan ook elke maand een forfait van € 25€ (excl. BTW) betalen.
Je kan ermee 10 MB gegevens uitwisselen (downloaden en uploaden).

de eerste optie lijkt me dan wel interessanter, tenzij ik zou willen surfen op het net, mr dat lijkt me nog te traag te gaan bij ons.

ik denk dat nederland daar sneller bij is en beter organiseert.

ik begin ook steeds meer te denken aan wayfinder, als het echt zo gebruiksvriendelijk is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruiksvriendelijkheid is echt toppie bij wayfinder

wat ik ook een pluspunt vind is dat je je route op je gsm kunt plannen of via de website van wayfinder om zo kb's uit te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hem wel niet staan bij pricewatch.
waar kan ik deze ergens goedkoop halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 19:42:
ik zie hem wel niet staan bij pricewatch.
waar kan ik deze ergens goedkoop halen?
Zie daar voor winkels in Nederland, of bedoel je dat niet ?http://www.wayfinder.com/wayfinder/retailers.html?specificrole=S&country=Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
Ik lees wel enkele test van mensen maar ik zou graag willen weten met welke telefoons deze zijn getest. Niet iedere telefoon is even snel (en ik heb al niet z'n snelle, siemens SX1).

Als dat ook vermeld word komt er een iets duidelijker beeld van de software en gebruikte telefoon. En de geheugen kaart is ook niet onbelangrijk want daar zit ook verchil in de snelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 20:27:
[...]

Zie daar voor winkels in Nederland, of bedoel je dat niet ?http://www.wayfinder.com/wayfinder/retailers.html?specificrole=S&country=Netherlands
ik bedoel eigenlijk,
kost het pakket overal 499 ?
of is et in bepaalde winkels goedkoper? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof dat je hem bij www.beat-it.nl kan kopen....
Maar ik heb hem bij de belcompany gekocht voor 380...
Je moet een beetje bluffen dat je hem ergens anders goedkoper kan krijgen. Dan gaan die lui zogenaamd naar het hoofdkantoor bellen en dan krijg je hem goedkoper mee als je een beetje vlot bent met je babbels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SpiritNL

Ik heb Route66 getest op een nokia 6600. Dat is toch een redelijk snel toestel
vergeleken met andere, maar de snelheid van het toestel zou niet zo zeer mogen
uitmaken vind ik. Als je een pakket aanbiedt moet het op elk toestel goed en snel
draaien. Anders moet je aangeven dat het pakket voor dat betreffende toestel
bedoelt is. Het programma draait gewoon langzaam, het menu is enorm langzaam
en het invoeren van een route duurt een eeuwigheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 08:13:
ik geloof dat je hem bij www.beat-it.nl kan kopen....
Maar ik heb hem bij de belcompany gekocht voor 380...
Je moet een beetje bluffen dat je hem ergens anders goedkoper kan krijgen. Dan gaan die lui zogenaamd naar het hoofdkantoor bellen en dan krijg je hem goedkoper mee als je een beetje vlot bent met je babbels :)
520€ bij beat-it.nl

idd= beat it ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 ja das erg duur idd |:( :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook ergens goedkoop een bluetooth gps module kopen en dan alleen de wayfinder software kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 15:53:
je kan ook ergens goedkoop een bluetooth gps module kopen en
dan alleen de wayfinder software kopen.
Ik heb deze site via google gevonden.

Gevonden shop: Mobileplaza

Compleet pakket: € 399

Alleen software: € 199

Verlenging na 12 maanden:

Wayfinder Mobile Navigator™ - 12-month extension, Europe € 149.00 via wayfinder.com
(dit kan ik niet met zekerheid zeggen, maar misschien dat mensen weten,
die zelf wayfinder hebben. Hoe dat te werk gaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Wayfinder Bluetooth GPS navigatie Software voor Mobiele Telefoons!
GPS navigatie software pakket voor Symbian GSM en Smartphones. 
In combinatie met GPS ontvanger te gebruiken voor navigatie via GPS en GPRS. 
Toets uw bestemming in en wayfinder brengt u waar u moet zijn. 
Licencie voor geheel Europa. 
Let op! het betreft alleen de software. 
Voor GPS navigatie dient u ook te beschikken over een GPS ontvanger: 
bijvoorbeeld Bluetooth GPS ontvanger van Emtac.

[*]Activation code 
[*]User handout 
[*]12 month Free European Navigation Service 

Onder andere geschikt voor Nokia 3650, 3660, 6600, 7650, N-Gage, 
Siemens SX1, Sony Ericsson P800/P900.
SpiriTNL schreef op 10 juli 2004 @ 23:24:
Ik lees wel enkele test van mensen maar ik zou graag willen weten met welke telefoons deze
zijn getest. Niet iedere telefoon is even snel (en ik heb al niet z'n snelle, siemens SX1).

Als dat ook vermeld word komt er een iets duidelijker beeld van de software en
gebruikte telefoon. En de geheugen kaart is ook niet onbelangrijk want daar zit ook verchil in de snelheid in.
Dit vind ik wel een goede opmerking. Het zou best kunnen dat het op andere telefoons
wel beter werkt. Het zou dus mooi zijn als we meer reviews krijgen van mensen die ook andere telefoons hebben.
Maar ja, het zou eigenlijk overal even goed moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:10:
Ik heb wel eerst met behulp van het 128MB kaartje me geregistreerd bij Route66, daarna toen het programma geactiveerd was heb ik alles wat toen op het kaartje stond gekopieerd naar de andere MMC, inclusief dus de activation key.
Kan je mij zeggen in welke directory de act.key moet staan? Bij mij werkt het niet. Als ik de nieuwe MMC invoer dan vraagt hij een nieuwe registratie. Micchien staat de act.key op een verkeerde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die moet staan in de Route66 directory, niet in een submap, maar gewoon in die map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic mischien

maaru.....

vandaag een nieuwe auto besteld (toyota avensis) met navigatie systeem.
Dus ik heb nu een wayfinder pakket over....

dus mocht er iemand intresse in hebben....

mail me dan op: richardkoolen1980@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check mail.

we zouden een winkel moeten vinden waar je goedkoop de software kan vinden. Er is ook nog verschil in bluetooth gps ontvangers. plus die kan je je misschien goedkoper aanschaffen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze site via google gevonden.

[URL=http://www.mobileplaza.nl/Find.asp?ProdID=2165&CategoryID=10&DivisionID=1&CompanyID=1]Gevonden shop: Mobileplaza
fantastische link, scheelt me meteen 100€.
waarom staat dit pakket eigenlijk niet op pricewatch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het pakket proberen toevoegen aan pricewatch
lijkt me wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
hoi!

er is geen wayfinder thread aanwezig maar ik wilde alleen weten wat je aan aantal MB's per maand kwijt zou zijn als je als beroepschauffeur zo'n 5 - 10 uren per dag aan t rijden bent. T-mobile heeft bundels van 1, 5, 15 en 25MB per maand.... zou je aan 1 of 5MB al genoeg hebben of is dat niets??

bedankt! Porto

edit: hoe is de gprs dekking in nederland als je T-mobile als provider hebt? Vooral in bossige omgevingen wil ik t gsm signaal nog wel es kwijtraken; je raakt dan dus ook het gprs signaal kwijt! :(

[ Voor 26% gewijzigd door porto33 op 16-07-2004 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag iemand Wayfinder 2e hands aanbieden.
Vraag me af... werkt installatie ook op een tweede phone nadat je de handel geregistreerd hebt op de 'originele'? In dit topic werd er namelijk gesproken over een activatie key o.i.d.
Ik kan me voorstellen dat de activatie het toestelnummer leest o.i.d. en dat je de zaak dus maar één maal kan gebruiken.
Werkt route 66 mobile op dezelfde manier qua activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wayfinder tweedehands gekocht, ik moest enkel mijn eigen gegevens wijzigen. Enig nadeel is dat dit pakket helemaal niet werkt op een sendo - x.

Men had het mij nog zo beloofd per mail, ook aan de verkoper via mail en telefoon. Ook op de website staat ngo steeds dat de sendo ondersteund wordt.

maar dit is dus niet zo. Nou zit ik hier met dat pakket. :(

* edit* !!!

het is me gelukt !
stel je gsm in als nokia N-gage en download dan de applicatie
dat werkte bij mij ! :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
als je dit programma dus eenmaal hebt kun je via je normale GPRS verbinding je route laten berekenen en daarna de verbinding verbreken? en hier betaal je dus alleen de kosten voor het (eenmalige) GPRS gebruik van (die 20 kb)?

(hoe weet route66 dan of je goed rijd of niet :P?)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTSE op 27-07-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

DutchTSE schreef op 27 juli 2004 @ 00:15:
als je dit programma dus eenmaal hebt kun je via je normale GPRS verbinding je route laten berekenen en daarna de verbinding verbreken? en hier betaal je dus alleen de kosten voor het (eenmalige) GPRS gebruik van (die 20 kb)?

(hoe weet route66 dan of je goed rijd of niet :P?)
Lees eens de start topic door ;)

Maar voor een korte info:
Je hebt geen GPRS verbinding nodig om een route te plannen want dat zit allemaal op het MMC kaartje.
Je positie wordt door een bluetooth GPS muis bepaald dus zo weet route66 of je goed rijd ;)

GPRS kan je gebruiken als je file informatie, route omleiding enz enz wilt ontvangen en als je wilt word dat in je route planning berekend.

Dit is wat ik begreep in iedere geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reptile, niet bij wayfinder, die moet altijd gprs gebruiken om de route te berekenen. Je kan wel favorieten instellen dan moet je niet telkens de straatnaam ingeven om te zoeken, maar de route moet hij telkens berekenen.

tis wel cool, maar het kost wat. hier in belgie betaal je voor een gprs verbinding 50 eurocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 10:06:
reptile, niet bij wayfinder, die moet altijd gprs gebruiken om de route te berekenen. Je kan wel favorieten instellen dan moet je niet telkens de straatnaam ingeven om te zoeken, maar de route moet hij telkens berekenen.

tis wel cool, maar het kost wat. hier in belgie betaal je voor een gprs verbinding 50 eurocent.
Dat weet ik maar topic gaat over Route66 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja, ze zouden het beter routes voor mobiles topic noemen; er wordt hier veel gesproken over routeplanners, en als ik zo hoor wat route66 aanbiedt, ben ik blij dat ik wayfinder heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
volgende vraag :Y)
stel ik koop um, dan staat ut proggy op die MMC kaart, maar hoe kopieer je je huidige MMC kaart naar die van route66, zonder cardreader (heb ik namelijk (nog?)) niet ;)

kan je alles bluetoothen :?

[ Voor 15% gewijzigd door DutchTSE op 28-07-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
waarschijnlijk kun je alles BT'en naar je PC en van daaruit weer BT'en naar je nieuwe MMC.
Je moet denk ik wel veel geduld hebben met t overpompen van die 90MB (ofzo), BT is namelijk niet zo snel! via de USB kabel is een stukkie sneller! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiriTNL schreef op 10 juli 2004 @ 23:24:
Ik lees wel enkele test van mensen maar ik zou graag willen weten met welke telefoons deze zijn getest. Niet iedere telefoon is even snel (en ik heb al niet z'n snelle, siemens SX1).

Als dat ook vermeld word komt er een iets duidelijker beeld van de software en gebruikte telefoon. En de geheugen kaart is ook niet onbelangrijk want daar zit ook verchil in de snelheid in.
Ik heb er lang over nagedacht en toch Route 66 Mobile 2005 aangeschaft. Ik wil geen GPRS diensten / Abonnementskosten en de Benelux is zat. Dus Wayfinder viel af.

Ik heb samen met een vriend een paar route's gereden. Hij heeft een MDAII i.c.m TomTom3 en ik heb een Nokia 6600 (opnieuw geinstalleerd en een eigen 128 mb mmc) met Route 66 Mobile 2005. Zolang je normaal rijd is Route 66 zelfs eerder met het aangeven van commando's.. Mocht je echt overdreven verkeerd rijden en op rally snelheid dan kan het inderdaad voorkomen dat Route 66 traag herberekend.. Maar het is eigenlijk verkeerd om een telefoontje te gaan vergelijken met een power PPC. In iedergeval vind ik Route 66 best goed werken naast TOMTOM......soms zelfs beter...:) Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porto33 schreef op 31 juli 2004 @ 19:53:
waarschijnlijk kun je alles BT'en naar je PC en van daaruit weer BT'en naar je nieuwe MMC.
Je moet denk ik wel veel geduld hebben met t overpompen van die 90MB (ofzo), BT is namelijk niet zo snel! via de USB kabel is een stukkie sneller! :)
Inderdaad duurt lang, maar het werkt. De registratie / activatie gaat per unieke telefoon. Wat wordt opgeslagen op de server van Route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PPC kan je niet vergelijken met een smartphone, maar je kan wel twee pakketten
vergelijken. Route66 is het gewoon niet. Reacties komen gewoon niet, terwijl TomTom
ze altijd geeft, op de correcte plekken nog wel. Het feit dat je na elke afslag hoort: "De
verdere weg blijven volgen", vind ik compleet overbodig. Waarom wil je dat horen? Ik
wil alleen weten wanneer ik ergens heen moet of moet afslaan.

Daarnaast is de manier waarop Route66 zijn kaart weergeeft absoluut niet mooi. Het
lijkt onduidelijk en dan spreek ik nog niet over dingen als die fullscreen functie waarbij
de smog boven de stad hangt. De nachtmodus heeft zelfs een zielige maan in het
scherm.

De kwaliteit van de voice instructies vind ik matig. TomTom is veel duidelijker en bij
R66 moet je jezelf soms afvragen (met de radio aan) wat er nu wel niet gezegd
wordt.

Een ander punt is bijvoorbeeld de TMC informatie. Iedereen hier in Nederland koopt
een Benelux kaart, maar als jij je route informatie ophaalt dan krijg je zelfs files in
Frankrijk en Duitsland. Wat heb ik daar aan???? Ik heb alleen maar een kaart voor
de Benelux. Ik heb zelfs meegemaakt bij Route66 dat ik 30 KB binnenhaalde aan
traffic informatie en dat van die 30 KB maar 2 KB nodig was, want in totaal haalde
ik 36 files binnen, waarvan 33 in Duitsland, 1 Frankrijk en 2 in Nederland. Nee, dat
is lekker op de kosten jagen.

Ik kan nog wel ff zo doorgaan, omdat ik andere pakketten ken en ik weet helaas
wat de fouten in de eerste versie van Route66. Iedereen heeft deze versie en dat
is wel enorm jammer. Ik hoor dat de tweede versie al heel wat fouten minder heeft,
maar een groot aantal dingen die hierboven beschreven zijn, zijn daar nog niet uit.

Wacht maar tot September dan komt heel waarschijnlijk TomTom mobile. Dat moet
erg mooi gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 22:49:
Een PPC kan je niet vergelijken met een smartphone, maar je kan wel twee pakketten
vergelijken. Route66 is het gewoon niet. Reacties komen gewoon niet, terwijl TomTom
ze altijd geeft, op de correcte plekken nog wel. Het feit dat je na elke afslag hoort: "De
verdere weg blijven volgen", vind ik compleet overbodig. Waarom wil je dat horen? Ik
wil alleen weten wanneer ik ergens heen moet of moet afslaan.

Daarnaast is de manier waarop Route66 zijn kaart weergeeft absoluut niet mooi. Het
lijkt onduidelijk en dan spreek ik nog niet over dingen als die fullscreen functie waarbij
de smog boven de stad hangt. De nachtmodus heeft zelfs een zielige maan in het
scherm.

De kwaliteit van de voice instructies vind ik matig. TomTom is veel duidelijker en bij
R66 moet je jezelf soms afvragen (met de radio aan) wat er nu wel niet gezegd
wordt.

Een ander punt is bijvoorbeeld de TMC informatie. Iedereen hier in Nederland koopt
een Benelux kaart, maar als jij je route informatie ophaalt dan krijg je zelfs files in
Frankrijk en Duitsland. Wat heb ik daar aan???? Ik heb alleen maar een kaart voor
de Benelux. Ik heb zelfs meegemaakt bij Route66 dat ik 30 KB binnenhaalde aan
traffic informatie en dat van die 30 KB maar 2 KB nodig was, want in totaal haalde
ik 36 files binnen, waarvan 33 in Duitsland, 1 Frankrijk en 2 in Nederland. Nee, dat
is lekker op de kosten jagen.

Ik kan nog wel ff zo doorgaan, omdat ik andere pakketten ken en ik weet helaas
wat de fouten in de eerste versie van Route66. Iedereen heeft deze versie en dat
is wel enorm jammer. Ik hoor dat de tweede versie al heel wat fouten minder heeft,
maar een groot aantal dingen die hierboven beschreven zijn, zijn daar nog niet uit.

Wacht maar tot September dan komt heel waarschijnlijk TomTom mobile. Dat moet
erg mooi gaan worden.
Nou sorry hoor, ik kan anders toch echt wel navigeren met Route 66.
Het is maar net hoe je er mee om gaat. Je hebt van die mensen die puur op navigatie rijden zonder goed te kijken. Het aangeven van aankomende bochten is prima. Ik heb het samen met een TOMTOM gebruiker getest...zelf hij was er tevreden over. Aangezien Tomtom Mobile nog niet uit is ....vind ik het gewoon niet echt helemaal juist om dit pakket af te zeiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, ik ken Wayfinder, Route66 en ik heb TomTom Mobile gezien, dus dan is de keuze
snel gemaakt en wacht je liever een maand dan dat je voor een pakket gaat dat te
vroeg gebracht is en vol met fouten zit. Daar zou ik geen 400 voor neerleggen. Dat
is het enigste wat ik wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een verzoekje.

Kan iemand met een SX1 en route66 een foto posten van hoe het display eruit ziet, ben erg benieuwd.

emveegee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 08:44:
Kijk, ik ken Wayfinder, Route66 en ik heb TomTom Mobile gezien, dus dan is de keuze
snel gemaakt en wacht je liever een maand dan dat je voor een pakket gaat dat te
vroeg gebracht is en vol met fouten zit. Daar zou ik geen 400 voor neerleggen. Dat
is het enigste wat ik wil zeggen.
ik heb er 329 euro incl btw voor betaald . De bijhorende BT GPS muis (klein en werkend op nokia alike batterijen ) was o.a doorslag gevend om niet te wachten op tomtom waar ik gewoon niet genoeg informatie over heb (wat voor BT muis, medium, en de prijs?) Ik ben al blij dat het me naar bestemming navigeert :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Wat is het beste om te kopen voor een Nokia 7610? de TomTom Mobile..ect.ect?

Ik wil ook de prijs weten..ik heb orange world dus die 2mb wat ik per maand ken gebruiken. maar dat 399 euro enzo vin ik wel heel erg duur allemaal :S heb je niet gewoon alleen een TomTom software pakket voor benelux?

en welke winkel is het beste deze te kopen? Want ik wil gewoon in de winkel kopen....geen gezeik via internet of creditcard :r

[ Voor 11% gewijzigd door whiteclear op 08-08-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom mobile komt volgende maand op de markt. Dus nog even wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 08:55:
TomTom mobile komt volgende maand op de markt. Dus nog even wachten!
beter :*)

Is het dan ook in de winkel verkrijgbaar denk je? (niet via internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
ik heb via een maat van me een tomtom GO kunnen overkopen voor 250 euro! ja, je hoort t goed! 2e hands wordt ie nog verkocht voor 500 euro! :) Maar deze is dus gloedje nieuw in verpakking etc. Ik zoek dus niet meer naar navigatie voor m'n mobiel. Ik heb hem eens uitgetest door 4 mij bekende adressen in Nijmegen op te geven en alle vier vond ie zonder me vage straatjes in te sturen. Ik gebruik hem nu ook voor m'n werk (beroepschauffeur) en kan nu eindelijk die -I-nformatieborden voorbij rijden en m'n stratenboek thuis laten! <g>
wat een verademing zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker he! Ik ken het. Nu nog de flitspalen erin als POI data en hoppa je weet waar ook
de flitscontroles staan. Zie je het al voor je dat je zoiets als de Go op je toestel hebt.
Lekker toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
@porto33

Heeft die maat van je niet meer van dat soort pakketten?
250 euro is niet zo veel geloof ik? Is dat incl BT muis?

En als je Route66 koopt, kan je die dan in 2 verschillende mobieltjes gebruiken?Nl als mn vriendin met de auto gaat en navigatie nodig heeft dan moet ik mn mobiel afgeven :? of kan ik MMC kaartje bij haar telefoon erin stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Roeni, kijk eerst ff op TomTom.com en kijk ff wat een TomTom GO is.

Nee, je kan het niet zomaar overzetten, want je moet ze eerst op het andere
toestel ook registeren heb je dat gedaan dan kan je het in beide gebruiken.
Je moet alleen wel twee Symbian series 60 toestellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
roeni, tomtom GO is niet voor je mobiel maar is een standalone systeem met ingebouwde gps, speaker, alles... en zeer mobiel! :) 250 euro is idd niet veel voor dit ding, adviesprijs is 799 euro en de goedkoopste handelaar verkoopt hem dacht ik voor zo'n 625 euro. Ik wacht alleen nog op m'n lederen etuitje die na m'n registratie op de tomtom.com site me wordt toegestuurd.

Marverick, ik hoop dat TT GO het ondersteunt om flitspalen weer te geven als zg. 'nuttige plaatsen' want dat zou een stel boetes schelen! hehehe
het systeem is alleen nog te nieuw om er al software voor op internet te vinden, laat staan leuke accessoires.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste