[Alg] Visual Studio 2005 Express Beta

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal ik:

1. als eerste wat rustiger doen

2. vragen om de poorten die ik open moet zetten (geen firewall aan staan, maar achter een router)

3. melden dat ik in bijna een uur nog geen 4 mb heb gedownload

4. rustig zeggen dat ik nog niet minder chagerijnig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Mirrors zijn helaas illegaal.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha.. relaxed... zit nu op 17 mb... nog een uur of 6 te gaan

edit: na veel gekloot met men router, realiseerde ik me dat het misschien slim was om de download af te breken en een nieuwe verbinding te maken met msdn... Nu een down van dik 500kb/s :D

sorry voor mijn gezeik, maar iig moet je poort 6346 open zetten dus

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat msdn.microsoft.com ook aan p2p deed :)
Maar je kunt ook nog steeds de DVD'tjes bestellen, dan betaal je alleen ongeveer 10 euro verzendkosten. Maar je hebt wel meteen 4 goede DVD's in een doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het jullie alleen om Visual Studio 2005 Express Beta gaat, die zit ook bij de Ct' special over windows webprogrammeren die deze periode in zo'n beetje elke kiosk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heh, ik installeer de VC++ express beta, run 'm, krijg ik doodleuk de error: your beta period has expired! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2005 16:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is dat niet nog de oude beta ( 1 )dan? Maar hoezo installeer de express beta? jullie hebben op je werk toch vast wel een msdn subscription dan kan je daar toch gewoon even de volledige visual studio beta 2 van pakken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat moeten we met een MSDN subscription? Veel te duur en we hebben er zo goed als geen voordeel aan.
Het was trouwens idd beta 1 (stond hier op het netwerk), heb beta 2 gedownload, maar ik kan nu geen project properties bekijken omdat hij zegt:
---------------------------
Visual C++ 2005 Express Edition Beta
Failed to create .NET Frameworks PropertyGrid component.
Please verify that the Common Language Runtime and .NET Frameworks are properly installed.
OK
Right 8)7
.Net beta 2 is gewoon installed, heb 'm voor de zekerheid gerepaired maar geen effect. Zal nog eens de IDE proberen te repairen...

.edit: allejezus, als ik repair doe vraagt ie of ik de cd heb, zo niet dan gaat ie de content downloaden. HEB IK TOCH AL GEDOWNLOAD, EIKEL!!! M'n download dir selecteren waar die contents in staan (dezelfde dir als waarvandaan de setup runt) werkt ook niet. Wat een baggerzooi weer zeg, it's vs.net 2003 beta all over again.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2005 17:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Cheatah:
Ik wist niet dat msdn.microsoft.com ook aan p2p deed :)
RTFFP ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Je hebt die beta 1 er ook weer afgegooid ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uiteraard, anders installed ie niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:14:
Wat moeten we met een MSDN subscription? Veel te duur en we hebben er zo goed als geen voordeel aan.
Mmm ja ging er eigenlijk even vanuit omdat jullie wel visual studio gebruiken maar voor de rest heb je er idd niet zoveel aan :)

Voor de rest heb ik met de installatie van VS.NET 2005 beta's nog niet echt problemen gehad. Heb alleen nog nooit de express versies geinstalleerd.

Heb je al geprobeerd de beta te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Repair werkte dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Ik heb Visual C# Express geinstalleerd, en die komt redelijk buggy op me over. Ik kreeg net al een unhandled exception voor mijn kiezen, en in design mode van Windows Forms is er het één en ander mis met het bubblen van contextmenu-events (contextmenuutjes die over elkaar heenvallen en niet meer vanzelf weggaan).

In de complete studio heb ik daar nog geen last van gehad.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard zal het Microsoft-pakket van drm worden voorzien:
Wat moet ik me hierbij voorstellen? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En een reinstall mocht ook niet baten :(

.edit: ah, heb even /resetsettings en /resetskippkgs gedaan, nu krijg ik de hele tijd de volgende error:
Package Load Failure
Package 'Visual Studio Common IDE Package' has failed to load properly ( GUID = {6E87CFAD-6C05-4ADF-9CD7-3B7943875B7C} ). Please contact package vendor for assistance. Application restart is recommended, due to possible environment corruption. Would you like to disable loading this package in the future? You may use 'VCExpress /resetskippkgs' to re-enable package loading.
Yes No
.edit2: ben blijkbaar niet de enige: http://forums.microsoft.com/msdn/ShowPost.aspx?PostID=5203

.edit3: woohoo, beta 1 cleanup tool runnen en no problems. Was blijkbaar nog een beta 1 reference die ergens is blijven staan. Link naar de tool: http://astebner.sts.winis...005_beta_cleanup_tool.zip

[ Voor 109% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem en de oplossing zijn dus blijkbaar al een paar maanden bekend? Vreemd dat MS dit niet even fixed dan in de nieuwste download, of tenminste even in de readme zegt dat je die beta1 removal tool moet draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

drm:
In de complete studio heb ik daar nog geen last van gehad.
Correctie: vanavond in een soortgelijke situatie dezelfde unhandled exception. Meteen weer een lading geklooi kwijt, maar ik mag niet klagen met een beta :+

~ Gottfried Leibniz

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ze hebben toch een auto-backup feature tegenwoordig?

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:57:
Het probleem en de oplossing zijn dus blijkbaar al een paar maanden bekend? Vreemd dat MS dit niet even fixed dan in de nieuwste download, of tenminste even in de readme zegt dat je die beta1 removal tool moet draaien...
Staat toch duidelijk op de visual studio 2005 page http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/default.aspx
If you have a pre-Beta 2 Visual Studio 2005 product installed, you must read this before download!

• drm

drm

f0pc0dert

.oisyn:
Ze hebben toch een auto-backup feature tegenwoordig?
Ja, dat blijkt in Studio wel zo te zijn, bij Express niet.

~ Gottfried Leibniz

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

M'n visual C++ express beta 2 heeft het anders wel (of tenminste, ik kan het instellen in de options, geen idee of het ook werkt ;) maar daar ga ik wel vanuit)

Verwijderd

Je hebt gelijk ja. Staat zelfs een link naar de hier genoemde tool! Lezen is ook een vak |:(

• drm

drm

f0pc0dert

.oisyn:
M'n visual C++ express beta 2 heeft het anders wel (of tenminste, ik kan het instellen in de options, geen idee of het ook werkt ;) maar daar ga ik wel vanuit)
Dat zou je wel zeggen, maar ik had gister een project aangemaakt en een formpje in elkaar gesleept en daar was niets meer van terug te vinden na een crash :) (in C# express β2 dus)

[ Voor 5% gewijzigd door drm op 11-08-2005 14:42 ]

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het normaal dat je met de VC++ express edition bepaalde dingen niet kunt, zoals DLLs en non-console apps maken? Vind het maar een beetje vreemd...

.edit: right, de platform SDK zit er ook niet bij 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Weet iemand toevallig wat de prijzen worden van de verschillende visual studio 2005 edities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
VS.NET 2005 is nog niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

er staat ook "worden" ;)
.edit: trouwens wel frappant dat ik met het zoeken naar "Visual studio .net 2005 prices" op google het in de eerste hit al gevonden heb

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 22-08-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
http://msdn.microsoft.com/howtobuy/vs2005/

Klik op het product, en dan bij "Select Currency" Euro invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

.oisyn schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:14:
er staat ook "worden" ;)
.edit: trouwens wel frappant dat ik met het zoeken naar "Visual studio .net 2005 prices" op google het in de eerste hit al gevonden heb
hehe thnx.ik was lui vanmiddag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Rodyman schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

hehe thnx.ik was lui vanmiddag. :)
Je ziet, als je niet lui geweest was, had je het antwoord al binnen 2 minuten ipv na 3 uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Kan je in Visual Studio 2005 Beta 2 eigenlijk gebruik maken van de SQL Server Reporting tool?
Ik heb de SQL Server Reporting tool, maar bij de installatie gaat deze op zoek naar VS 2003 en die detecteerd die dan niet. Er komt dus ook geen integratie in mijn VS beta.

Is er een andere manier om de SQL Server Reporting tools te gebruiken in VS.net 2005 beta 2?

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
*klein schopje
Ik ben bang dat niemand ervaring heeft met SQL Server reporting services i.c.m. VS.NET 2005 beta 2 of kan iemand mij toch helpen met het bovenstaande?

[ Voor 4% gewijzigd door Sensei_D op 01-09-2005 11:53 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik ben sinds kort ook begonnen met c/c++ programmeren en moet daarom overstappen van Eclipse naar VS. Hier op mijn werk staat nog VS6.0 geïnstalleerd :X en ik heb nu de eer gekregen om te zien of VS2005 misschien wat is voor ons.

Ik heb de Express beta gedownload en vergelijk dit nu natuurlijk vooral met Eclipse, imo een hele fijne IDE. Zonder nu een discussie te willen beginnen, de volgende features van Eclipse heb ik in VS nog niet gevonden. Misschien weet iemand of dit echt niet mogelijk is of dat ik gewoon een optie niet gevonden heb?:
  • Error en warning underlining. Vreselijk handig voor slordige programmeurs zoals ik.
  • Een "outline" venstertje (rechts) waar je de gebruikte structs en functies in een soort "explorer" view hebt.
  • Variable/method highlighting, je cursor staat bijv. bij een variabele en deze variabele licht vervolgend op op de andere plekken in je code.
  • ctrl-shift-f om mijn code te formatten (tabs, indents)
  • Automatisch toevoegen van "#include blabla.h" als ik via ctrl-space objects/functies toevoeg die nog niet geinclude zijn. En een "clean" shortcut om overbodige includes er uit te slopen.
Dit schiet me zo even te binnen. Vooral de error checking mis ik vreselijk. Wellicht dat niet alles mogelijk is in de express editie maar komt het dan wel in de professional uitvoering? Overigens is de officiële launch van VS2005 in Las Vegas over een paar weken, zijn er nog tweakers die daar naar toe gaan?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Verbal Kint schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:01:
Ik ben sinds kort ook begonnen met c/c++ programmeren en moet daarom overstappen van Eclipse naar VS. Hier op mijn werk staat nog VS6.0 geïnstalleerd :X en ik heb nu de eer gekregen om te zien of VS2005 misschien wat is voor ons.

Ik heb de Express beta gedownload en vergelijk dit nu natuurlijk vooral met Eclipse, imo een hele fijne IDE. Zonder nu een discussie te willen beginnen, de volgende features van Eclipse heb ik in VS nog niet gevonden. Misschien weet iemand of dit echt niet mogelijk is of dat ik gewoon een optie niet gevonden heb?:
  • Error en warning underlining. Vreselijk handig voor slordige programmeurs zoals ik.
    In VS2005(beta) staat dit standaard al aan volgens mij
  • Een "outline" venstertje (rechts) waar je de gebruikte structs en functies in een soort "explorer" view hebt.
    In VS2005(beta) staat dit standaard ook al aan volgens mij, bovenaan kan je er mbv dropdownlists in browsen
  • Variable/method highlighting, je cursor staat bijv. bij een variabele en deze variabele licht vervolgend op op de andere plekken in je code.
    In VS2005(beta) bestaat dit volgens mij ook niet, helaas...
    In VS2005(beta) wordt je code al netjes geformat waar dit mogelijk is
  • Automatisch toevoegen van "#include blabla.h" als ik via ctrl-space objects/functies toevoeg die nog niet geinclude zijn. En een "clean" shortcut om overbodige includes er uit te slopen.
Dit schiet me zo even te binnen. Vooral de error checking mis ik vreselijk. Wellicht dat niet alles mogelijk is in de express editie maar komt het dan wel in de professional uitvoering? Overigens is de officiële launch van VS2005 in Las Vegas over een paar weken, zijn er nog tweakers die daar naar toe gaan?
Volgens mij moet jij niet te lang met die Express Editie werken heb ik het idee :+
Tenzij je alles gewoon uit hebt staan natuurlijk...

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verbal Kint schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:01:
VS6 :r
De express beta van vs2005 zou ik me niet al te hard op blind staren, het is namelijk de express versie, en niet de professional die je in de meeste bedrijven aantreft en die je bedrijf dan waarschijnlijk ook wel gaat aanschaffen :)

Verder kan ik aanraden om naast visual studio ook Visual Assist te gebruiken, een VS plugin die de code completion aanvult op een heel erg prettige manier, en ook tal van aanvullende functies heeft die de productiviteit verhogen.

Je had het trouwens over Eclipse, bedoel je dan de Java variant ervan (geen idee of het ook voor C++ bestaat overigens hoor?). Let wel dat Java stukken makkelijker te parsen is dan C++, en het voor een IDE dus ook veel makkelijker is je code te begrijpen en fouten op te sporen. Vooral met features als refactoring is dit van belang, al geloof ik dat VS 2005 ook refactoring en round-trip engineering gaat supporten voor C++

Oh, en nog een ding: de visual studio debugger is vziw ongeëvenaard :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

In VS2005(beta) staat dit standaard al aan volgens mij
Nou... Mijn fouten blijven anders onopgemerkt (dingen als casting of verkeerde variabelen vergelijken). Wellicht dat dit niet werkt met C/C++?
    In VS2005(beta) staat dit standaard ook al aan volgens mij, bovenaan kan je er mbv dropdownlists in browsen
Ik heb inderdaad zo'n pulldownmenu'tje maar zou liever een "explorer"-achtige view gebruiken.
Jammer.
    In VS2005(beta) wordt je code al netjes geformat waar dit mogelijk is
Mja, zo lang je niet heen en weer gaat springen wel ja, maar vaak voeg je ergens nog een regeltje toe en dan staat het zeker niet zonder meer goed (ook niet in Eclipse), maar in Eclipse heb je dan dus een toetsencombi om de lay-out in één keer weer in orde te krijgen.
  • Automatisch toevoegen van "#include blabla.h" als ik via ctrl-space objects/functies toevoeg die nog niet geinclude zijn. En een "clean" shortcut om overbodige includes er uit te slopen.In VS2005(beta) bestaat dit volgens mij ook niet, helaas...
Jammer.
Ik heb Eclipse alleen met Java gebruikt, ga misschien thuis toch ook eens proberen om het met C/C++ aan de praat te krijgen. Ik geloof dat de compiler problemen op kan leveren? Daarnaast zal ik zeker even een blik werpen op dat 'assist'. Debuggen met VS gaat inderdaad prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Verbal Kint op 12-10-2005 10:41 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik ben gisteren op een TechNet dag geweest van microsoft, en daar wisten ze te vertellen dat Visual Studio 2005 donderdag uitkomt in Amerika.

Het zal dus iets langer duren voordat het in nederland uitkomt, dit vanwege de transporttijd.

MSDN Subscribers kunnen het wel meteen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik wil jou graag geloven, maar zoals ik het begrepen heb is de launch van Visual Studio 2005 toch echt in de week van 7 november, duurt nog een weekje of 4 dus.

Zie ook http://www.microsoft.com/...launchevents/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Nog een vraag; ik gebruik een aantal fopen en strcpy commando's in mijn code. Nu waarschuwd de compiler dat deze deprecated zijn. Hoe krijg ik deze waarschuwingen weg? Via google vond ik de volgende commando's maar deze helpen niet:
code:
1
2
#define _CRT_SECURE_NO_DEPRECATE 1
#define _CRT_NONSTDC_NO_DEPRECATE 1
Dit staat nu boven aan mijn .cpp file, of moet ik dit in een headerfile zetten?

[ Voor 2% gewijzigd door Verbal Kint op 12-10-2005 13:55 . Reden: strlcpy->strcpy ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik wil jullie dit niet onthouden. Er is een nieuwe versie uit van VS.NET plugin JustCode. Deze plugin is gemaakt door de developers van X-Develop (van Onmincore). Deze plug-in is er ook voor VS.NET 2005. Dit is wel interessant om te melden dacht ik zo.

Wat die plugin allemaal kan:
• solution wide on-the-fly error checking
• Cross-language code analysis (C#, J#, VB.NET)
• Code browsing
• Go To Symbol and Go To Class
• Go To Overriding/Overridden member
• Coding tools and Refactorings

Deze plugin zorgt ervoor dat je dus makkelijker dingen kunt doen binnen VS.NET. Het verhoogd zo je productieviteit

[ Voor 43% gewijzigd door eghie op 12-10-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh, fopen deprecated? En van strlcpy heb ik nog nooit gehoord. En als die defines moeten gaan helpen, moet je ze gewoon definieren voordat je de standaard headers include. Je moet ook bedenken dat het includen van een "header" niets anders is dan het plaatsen van de te includen file op de plek waar je include directive staat, en het dus voor de compiler geen zak uitmaakt of het nou in een .cpp of .h staat; het is toch allemaal hetzelfde en gewoon 1 grote lap tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eghie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:49:
Ik wil jullie dit niet onthouden. Er is een nieuwe versie uit van VS.NET plugin JustCode. Deze plugin is gemaakt door de developers van X-Develop (van Onmincore). Deze plug-in is er ook voor VS.NET 2005. Dit is wel interessant om te melden dacht ik zo.
Even kort erbij vertellen wat die plugin doet zal niet misstaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

.oisyn schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:50:
Euh, fopen deprecated? En van strlcpy heb ik nog nooit gehoord. En als die defines moeten gaan helpen, moet je ze gewoon definieren voordat je de standaard headers include. Je moet ook bedenken dat het includen van een "header" niets anders is dan het plaatsen van de te includen file op de plek waar je include directive staat, en het dus voor de compiler geen zak uitmaakt of het nou in een .cpp of .h staat; het is toch allemaal hetzelfde en gewoon 1 grote lap tekst :)
In ieder geval is de manier waarop ik fopen aanroep (fopen(filenaam, mode)) deprecated:
code:
1
2
d:\synced\projects\carriercompare\carriercompare\carriercompare.cpp(250) : warning C4996: 'fopen' was declared deprecated
        c:\program files\microsoft visual studio 8\vc\include\stdio.h(235) : see declaration of 'fopen'

Qua defines had ik al hetzelfde idee. Maar ja je blijft hopen, dit is in ieder geval erg irritant.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

.oisyn schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:51:
[...]

Even kort erbij vertellen wat die plugin doet zal niet misstaan hoor ;)
Ik had zoiets van, dat kan die site beter dan ik, maar ik zal er wel even wat bij zetten aan features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even had gezocht op die warning had je bij de eerste link al kunnen lezen:
C++:
1
#pragma warning(disable : 4996)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:19:
Als je even had gezocht op die warning had je bij de eerste link al kunnen lezen:
C++:
1
#pragma warning(disable : 4996)
Dat is inderdaad een goede tip, want zo heb ik ze uiteindelijk weggekregen. Die #pragma moet dan trouwens meteen in de stdafx.h geplaats worden, anders zijn nog niet alle waarschuwingen weg.

Nu nog error-checking en een "explorer"-outline en ik ben helemaal tevreden. :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ligt het aan mij of krijg je in de express editions niet te zien waar je applicatie op zijn bek gaat. In VS 2003 was ik gewend om zo'n gele lijn te krijgen die aangaf waar in je source-code hij op zijn bek is gegaan. Nu krijg ik zo'n irritant klein venstertje waarbij in 9 van de 10 gevallen de "more info / view exception" of iets dergelijks niet eens klikbaar is :/. Geprobeerd om er met de stack achter te komen waar hij elke keer op zijn bek gaat maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Trouwens nog een kleine vraag. Probeerde voor de grap een applicatie te converten naar .NET 2.0 maar kreeg elke keer dezelfde foutmelding:

"Cross-thread operation not valid: Control <controlnaam> accessed from a thread other than the thread it was created on."

Nu heb ik lopen zoeken en het is ook logisch dat alleen de thread die de control heeft gemaakt de control kan wijzigen. Echter gebruik ik naar mijn inziens 1 thread en maak in iedergeval niet zelf expliciet nieuwe threads aan. Kan het zijn dat wanneer je async methods aanroept er threads voor die instanties worden aangemaakt waardoor je dus een nieuwe thread genereerd (ik gebruik Sockets)? Als ik naar de thread ID's kijk zijn het inderdaad verschillende. Ik gebruik nu dus de Invoke method (met behulp van een delegate) van de desbetreffende control maar heb het gevoel dat het een hele hoop overhead is vergeleken met een simpele statement als:

ListControl.Items.Add("bla");

Hopelijk kan iemand mij over beide punten meer informatie verschaffen.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je ASync methods gebruikt kan het ieder geval zo zijn dat de callback op een andere thread is. Deze threads kunnen idd best gecreerd zijn buiten jouw programma om.

Ik denk dat het met de overhead van Invoke of nog beter BeginInvoke wel meevalt. Volgens mij zet hij gewoon een extra method call in de Event Queue. Bij invoke wordt er echter ook nog gewacht totdat hij uitgevoerd is. Maar je kan het dus ook weer Asynchroon aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Maar als ik het goed begrijp he dan is het dus het verstandigst om altijd via Invoke te werken. Je weet nooit wat voor uitbreidingen je app gaat krijgen (op lange termijn) en je weet ook nooit of bepaalde componenten misschien threads genereren die vervolgens jouw code weer aanroepen.

Beetje jammer dat je daar achterkomt met een nieuwe VS IDE. Ook best wel jammer dat je eigenlijk al die tijd niet save hebt lopen programmeren terwijl ze dit ook hadden kunnen vermelden en had je het direct goed gedaan :/ (maarja dat is programmeren he, leren, doen, leren, doen, enzovoorts).

Met de overhead bedoelde ik meer op code niveau dat je veel meer moet gaan tikken om vervolgens het zelfde te bereiken (iets van 5 regels tegenover 1 regel). Als je dit optelt zal dit met 20 van dit soort zaken dus 20 tegen 100 zijn? Ligt dit aan mij of wordt het hier niet overzichtelijker op of zie ik gewoon iets over het hoofd?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoe is de installatie van Visual Studio 2005? Ik vond die van 2003 nogal omslachtig.
SlowMeDown schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:44:
Ik wil jou graag geloven, maar zoals ik het begrepen heb is de launch van Visual Studio 2005 toch echt in de week van 7 november, duurt nog een weekje of 4 dus.

Zie ook http://www.microsoft.com/...launchevents/default.mspx
Mooi, die ga ik dan direct aanschaffen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
* whoami is uitgenodigd op de launch van vs.net 2005 et al in Brussel. :P
Moet ik natuurlijk wel weer een dag verlof voor nemen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:58:
* whoami is uitgenodigd op de launch van vs.net 2005 et al in Brussel. :P
Moet ik natuurlijk wel weer een dag verlof voor nemen. :/
Brussel is iets tever weg, questa is gewoon te vinden op de launch in Rotterdam. :)
En die verlof dat is niet zo'n probleem, toch vakantie dagen teveel.

[ Voor 4% gewijzigd door pjvandesande op 17-10-2005 09:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste