Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Ik loop constant te refreshen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
ik vind de "kast" al onbetaalbaar, laat staan de schermen van apple
ik zou er graag voor sparen maar... tis gewoon echt veel te duur
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

www.apple.com/macosx/tiger
Geweldige preview van Tiger. Wat ziet dat er veelbelovend uit!
Vooral Dashboard (zal Konfabulator niet leuk vinden) en iChat ziet er prachtig uit. Wel jammer dat iChat nog steeds geen MSN ondersteund.
Het sleutelwoord voor Tiger is duidelijk 'zoeken'. Razendsnel kun je straks door al je bestanden zoeken. Dat betekent dus je adresboek, wordbestanden, iPhoto, pdf'jes, etc.
Ik vind het overigens opvallend dat Apple in verschillende screenshots een nieuw design gebruikt. Het brushed metal wordt verlaten voor een melkwitte look (voorbeeldje hier)
[ Voor 68% gewijzigd door wace op 28-06-2004 21:22 ]
Gooi maar wat rommel op je schijf, finder zoekt wel ..
This space intentionally left blank.
Tja, er is gewoon een markt voor. Net als BMWs en Mercedessen ook een stuk duurder zijn dan de gemiddelde middeklasser. Als ik het geld had, had ik het er zeker wel voor over gehad. Wat een geil bakbeest.Phusebox schreef op 28 juni 2004 @ 21:10:
leuk en aardig ja, maar wie kan in godsnaam zo'n 30" betalen
De 23" zie je trouwens ook het meest bij bedrijven en dergelijke, zal met dit beest wel niet veel anders gaan.
Vergeet niet de speciale nvidia card die je ook nog nodig hebt, $$$Phusebox schreef op 28 juni 2004 @ 21:10:
ik vind de "kast" al onbetaalbaar, laat staan de schermen van apple
Keynote viel wel wat tegen imho, misschien komt er nog wat meer in tiger en is een eventuele upgrade vanaf panter laag in prijs want ik kan me niet voorstellen dat veel .3 gebruikers hiervoor diep in de buidel tasten.
Verwijderd
Zoiezo vind ik dat dashboard trouwens erg veel weghebben van konfabulator, als Microsoft zoiets zou doen (concurrent van een andere applicatie integreren in het OS) zou de wereld alweer te klein zijn, maar bij Apple is dit kennelijk geen probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door Bigs op 28-06-2004 22:06 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
[ Voor 9% gewijzigd door wace op 28-06-2004 22:14 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Yup, maarja ik las net dat Apple ergens in het OS 7 tijdperk ook al zoiets had (Desktop Assistants oid), dus het is toch niet helemaal van Konfabulator gejat.wace schreef op 28 juni 2004 @ 22:13:
Longhorn wordt de opvolger van Windows XP. Van Microsoft is algemeen bekend dat ze leuke functies van anderen vaak even 'lenen'. Vandaar dat de grap "Introducing Longhorn" gemaakt wordt, als zijnde "We introduceren nu een besturingssysteem waarmee Microsoft straks hard aan het werk gaat om het te kopieren." Maar wat Bigs zegt, het dashbord lijkt wel errug veel op Konfabulator, dus Apple kan er ook wat van.
Mooi!!!!!11
Daar wil ik mij 19" samsung tft wel voor inleveren, al is het voor die 23"
My words exactly. Die kleurtjes die ze er nu in lijken te gaan stoppen - ik ga niet helemaal op de zaken vooruitlopen; het kán nog veranderen - staan mij ook helemaal niet uit. Het ziet er een beetje plastic en speelgoedachtig uit, en het past eigenlijk helemaal niet bij de rest van het systeem zoals dat er tot nu toe heeft gestaan. Panther is erg consistent qua interface, maar zoals de vernieuwingen eruit zien, lijkt dat toch een beetje te gaan veranderen. Da's jammer. Maar: het is nu juni 2004, en Tiger komt pas ergens in 2005, dus tot die tijd kan er nog genoeg veranderen - kijk voor de gein ook maar eens naar overbuurman Windows: het uiterlijk blijft met iedere nieuwe bèta veranderen.Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:42:
Net even de nieuwe functies op de Apple.com site gezien. Ben ik nu de enige die dat blauwe linksboven en rechtsboven helemaal niet mooi vind, en om nog maar over het dashboard te zwijgen... tering wat lelijk... mag het allemaal aub wat uniformer, beetje nette stijl zoals itunes, iphoto enz.
Verwijderd
http://www.konfabulator.com/leokennis schreef op 28 juni 2004 @ 22:17:
Ah zo. Dus eigenlijk hetzelfde als "Redmond, start your photocopiërs".
Ze hebben hun site er al op aangepast
Verder ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk van Tiger.. Die widgets zal (waarschijnlijk) ook niet gaan gebruiken..
Konfabulator 1 keer gebruikt en daarna nooit meer.
Wat me wel een intressante feature lijkt is Core image
http://www.apple.com/macosx/tiger/core.html
Ik hoop eigenlijk dat er nog een heel hoop features achter de hand worden gehouden voor later.
Verwijderd
dat kontflabberratorVerwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 01:04:
[...]
http://www.konfabulator.com/
Ze hebben hun site er al op aangepast
Verder ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk van Tiger.. Die widgets zal (waarschijnlijk) ook niet gaan gebruiken..
Konfabulator 1 keer gebruikt en daarna nooit meer.
Wat me wel een intressante feature lijkt is Core image
http://www.apple.com/macosx/tiger/core.html
Ik hoop eigenlijk dat er nog een heel hoop features achter de hand worden gehouden voor later.
vind ik zelf ook niks, misschien moet ik eens een nieuwe versie proberen, maar het lijkt wel veel op dat van Apple...
Het schijnt dat Apple al eerder zo iets had in een ouder OS...?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Wel jammer dat Steve niet uitlegt hoe Spotlight precies werkt. Als je nu een globale zoekactie doet, vraagt Spotlight dan aan elke applicatie om te zoeken, haalt ie de metadata uit alle bestanden in je homedir (of waar dan ook) of is er gewoon een database waar alles in staat.
Verwijderd
Designstudio's, Reclamebureau's die 3D activiteiten doen of films monteren, geluidsstudio's, PC en Mac gebruikers die hun geld niet aan auto's besteden maar aan dit soort luxe.Phusebox schreef op 28 juni 2004 @ 21:10:
is het ook.. altijd al geweest, alleen de iMacs en oudere G3's en G4's zijn nog wel te doen 2e hands.ik vind de "kast" al onbetaalbaar, laat staan de schermen van apple
Het leest voorzover ik begrepen en gezien heb alle meta data uit de bestanden. Ook kan het naar kleine letters in kaarten e.d. zoeken, dus als je Amsterdam intikt kan het best zijn dat hij de kaart van Nederland uit je bestanden filtert. Tenminste, dat zag ik in de complete keynote presentatie video (van 1,5 uur)Wel jammer dat Steve niet uitlegt hoe Spotlight precies werkt. Als je nu een globale zoekactie doet, vraagt Spotlight dan aan elke applicatie om te zoeken, haalt ie de metadata uit alle bestanden in je homedir (of waar dan ook) of is er gewoon een database waar alles in staat.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 00:12 ]
Ik kijk echt uit naar 10.4!
Verwijderd
Verwijderd
Yup, maar je kan als developer zo'n webkit krijgen, dus Konfabulator kan nu gewoon extra dingen toevoegenVerwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:00:
De ontwikkelaar van Konfabulator en veel Konfabulator fans zijn niet echt blij met Dashboard. Maar je kunt je afvragen wie wie nou kopieert. Apple had idd zoals hier boven al genoemd iets dergelijks genaamd Desk Ornaments. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat Konfabulator het kopie is, Apple brent nu enkel een feature van een (heel) oud OS naar het nieuwe OS.
Persoonlijk vind ik Konfabulator echt helemaal niks!
DashBoard lijkt me wel degelijk wat
Gelukkig heeft Apple van die Fam. licenties, dat scheelt in de kosten
hehe, nou, waarschijnlijk zijn er minimaal 2 die toch wel teleurgesteld zijn in de MS achtige handelswijze van Apple, Arlo Rose en Perry Clarke van Konfabulator.Nitai schreef op 29 juni 2004 @ 12:03:
cool thnx dolby, is wel leuk om te zien.....maar 't lijkt alsof al die developers Steve aanbidden...lol
those were the days
Kijk bv eens op http://web.archive.org/we...w.atg.apple.com/research/
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ja en dus? mag je daarom developers zo behandelen?CyBeR schreef op 30 juni 2004 @ 14:48:
Och, Arlo Rose moet niet zeuren. Hij heeft zelf bij Apple gewerkt.
Wie behandelt developers hoe, precies?
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je bedoelt met webkit, maar ik kan wel vertellen dat DashBoard gebruik gaat maken van WebKit, de html renderer van safari (gebaseerd op khtml). Dit betekend dat je zelf widgets voor DashBoard kunt maken door gebruik te maken van (x)Html, javascript, css.Yup, maar je kan als developer zo'n webkit krijgen, dus Konfabulator kan nu gewoon extra dingen toevoegen
Persoonlijk vind ik Konfabulator echt helemaal niks!
DashBoard lijkt me wel degelijk wat
Lees ook Surfin' Safari, de weblog van een van de ontwikkelaars van Safari.
Verwijderd
WebKit of webkit Who Cares, ik bedoel dus het zelfde als wat jij zegt, die gasten van Konfabulator ofzow moeten niet zeurenVerwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:38:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met webkit, maar ik kan wel vertellen dat DashBoard gebruik gaat maken van WebKit, de html renderer van safari (gebaseerd op khtml). Dit betekend dat je zelf widgets voor DashBoard kunt maken door gebruik te maken van (x)Html, javascript, css.
Lees ook Surfin' Safari, de weblog van een van de ontwikkelaars van Safari.
Er was eens een bedrijf, Netscape genaamd, deze had een mooi product, oa webbrowsers.
Toen kwam een groot bedrijf uit Redmond met de gedachte om een browser in het OS te integreren.
Het resultaat is bekend.
Nu komt een groot bedrijf uit Cupertino met dezelfde gedachte als MS maar dan mbt Kon.
Hoe meer je van dat dashboard ziet des te meer ben ik ervan overtuigd dat Apple schaamteloos aan het kopieren is geslagen.
Les 1 ontwikkelings strategie Apple, hou developers te vriend, zij moeten ervoor zorgen dat met goede producten mensen de overstap maken van het wintel platform.Geef ze desnoods een mooi aanbod, volgens de makers hebben ze niets vernomen daarover.
De Mac community is daarover nog het meest kwaad.
Verwijderd
Helemaal mee eens, dat doen ze ook wel met WebKit enz.dolby schreef op 30 juni 2004 @ 16:57:
[...]
Er was eens een bedrijf, Netscape genaamd, deze had een mooi product, oa webbrowsers.
Toen kwam een groot bedrijf uit Redmond met de gedachte om een browser in het OS te integreren.
Het resultaat is bekend.
Nu komt een groot bedrijf uit Cupertino met dezelfde gedachte als MS maar dan mbt Kon.
Hoe meer je van dat dashboard ziet des te meer ben ik ervan overtuigd dat Apple schaamteloos aan het kopieren is geslagen.
Les 1 ontwikkelings strategie Apple, hou developers te vriend, zij moeten ervoor zorgen dat met goede producten mensen de overstap maken van het wintel platform.Geef ze desnoods een mooi aanbod, volgens de makers hebben ze niets vernomen daarover.
De Mac community is daarover nog het meest kwaad.
maar tja, MS jat ook dingen van Apple en misschien ook wel andersom.
Ik vind dat er wel erg moeilijk over wordt gedaan.
Ik zou het ook niet leuk vinden als Apple iets van mij kopieerde, maar ik ging niet zo kinderachtig op me site zetten van Cupertino start your Photocopiers oid.
ik had er een beschaafde melding van gemaakt.
en gelijk contact met Apple genomen, het schijnt dat een van de mederwerkens van Konfabulator bij Appl heeft gewerkt, dan weet die ook wel waar die moet zijn.
Stuur een aangetekende brief oid.
Misschien doen ze dat ook wel...
Verwijderd
Ja idd, daar heeft dat rekenmonster van een G5 vast geen problemen mee..Slagroom schreef op 30 juni 2004 @ 00:28:
Ik denk, gezien de snelheid, dat alle bestanden geindexeerd worden in een database of zo...
Ik kijk echt uit naar 10.4!
Ook de World Simulator met daarin een simulatie van de aarde en alle daaromheen draaiende satelieten was te zien in de presentatie. Software die 3 jaar geleden nog op gigantische supercomputers draaide draait nu moeiteloos 30x sneller dan realtime op een Powermac
komt binnenkort een gratis te downloaden screensaver versie van
Het meest indrukwekkende vond ik nog het in realtime bewerken van Films, je kwakt er de meest waanzinnige photoshop effecten overheen en de film blijft zonder ook maar een moment te haperen doordraaien in Full Screen. En dat alles mbv modules die aan elkaar zijn gelinkt en die je met 1 druk op de knop aan en uit kunt zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 18:39 ]
Arlo Rose om precies te zijn. Hij heeft o.a. de Platinum interface ontworpen.Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 17:50:
[...]
het schijnt dat een van de mederwerkens van Konfabulator bij Appl heeft gewerkt, dan weet die ook wel waar die moet zijn.
Verwijderd
Ten eerste was Apple degene die in '86 al met de term Widgets aan kwam zetten, dat was punt 1 waar hij zich druk over maakte. Nu blijft z'n punt over dat Apple zijn ideeen exact kopieert. En ook dat is niet waar, want het was Microsoft die met Active Desktop als eerste de mogelijkheid gaf om links en andere informatie van internet op de desktop te tonen. Applicaties als DesktopX e.d. zijn daarna uitgebracht voor Windows om dergelijke Widgets te gebruiken en pas in 2002 of 3 (is nog niet zo lang geleden) kwam Arlo met z'n Konfabulator aanzetten voor OS X.
Apple mag net als ieder ander bedrijf / persoon gebruik maken van Javascript om de "door hun zelf" gemaakte Widgets (dit zijn dus geen 1:1 kopieen van die van Konfabulator) te tonen dmv de Expose knoppen. Arlo was niet degene die het wiel uitgevonden heeft dus heeft hij geen recht van spreken. Zeuren dat iets wat op jouw software lijkt gebruikt wordt door een ander terwijl je het zelf ook heel handig gejat hebt zonder creatieve toevoegingen is niet echt slim.
De enige overeenkomst zit 'm in het feit dat Arlo's widgets ook "aqua styled" zijn. Maar ook dat punt kan van tafel geveegd worden omdat notabene Apple "zelf" hier de trend mee heeft gezet.
oh ja.. er is net bekendgemaakt dat hij ook geen gelijk heeft met z'n punt dat Dashboard een exacte kopie is qua structuur.
maar het lijkt erop dat hij op z'n eigen forum nogal selectief aan het lezen is.I wanted to blog briefly to clear up what the widgets actually are written in. They are Web pages, plain and simple (with extra features thrown in for added measure). Apple's own web site says "build your own widgets using the JavaScript language", but that's sort of misleading. The widgets are HTML+CSS+JS. They are not some JS-only thing.
In other words, each widget is just a web page, and so you have the full power of WebKit behind each one... CSS2, DOM2, JS, HTML, XMLHttpRequest, Flash, Quicktime, Java, etc. I'll have a lot more to say later on, but I thought it important to clear that up right up front, since a lot of people were asking me about it in email and such.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:41 ]
Slagroom schreef op 30 juni 2004 @ 20:16:
Is iemand hier toevallig bij de WWDC geweest en heeft een DVD gekregen?
WWCD -> WWDC
Oei, quote ipv edit
[ Voor 7% gewijzigd door Slagroom op 01-07-2004 09:38 ]
Verwijderd
Ik ben er niet geweest, maar kan hem waarschijnlijk straks wel downloaden.Slagroom schreef op 30 juni 2004 @ 20:16:
Is iemand hier toevallig bij de WWCD geweest en heeft een DVD gekregen?
Als ik hem heb via de legale weg, dan laat ik het wel even weten aan je.
Verwijderd
Slagroom schreef op 01 juli 2004 @ 13:00:
Dat zou vet zijn
Gelukkig had ik al een mac
Konfabulator werkt met hele andere technieken (eigen javascript en xml engine) als Dashboard dus Arlo moet niet zo zeuren
Trouwens Dashboard zit in expose en Konfabulator widgets zie je altijd op het scherm.
Ander verschil is dat bij konfabulator alleen de makers van konfabulator er wat aan verdienen en niet de widget makers.
Dat is bij Dashboard dus wel anders
Geeft de maker van konfabulator trouwens wel een impulse om hun produkt beter te gaan maken en minder buggy
Ook kunnen ze wel es naar het geheugen verbruik van hun widgets gaan kijken.
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Verwijderd
Nee, .. Apple is hier niet netjes bezig. Dan is de innovativiteit bij Microsoft toch velen malen groter.
Verwijderd
eehm het wordt nu wel heel erg offtopic, ik wil ook alleen nog maar zeggen dat de iMac niet van die man uit Zwitzerland komt die maanden na de introductie van de iMac nog eens met zijn tekeningetje aankomt zetten.Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:16:
Het verhaal is zelfs anders, Rose, is juist de bedenker van de widgets op de Apple, ook destijds bij Apple al. Tuurlijk wordt Rose boos, het is niet de eerste keer dat Apple dit flikt, Sherlock, Finder waren ook al gejatte zaken die Apple klakkeloos zonder credit te geven kopiëerde. Dan was er ook nog het verhaal met de iMac waarvan het design wel heel erg veel leek (als 2 druppels water) op een concept idee van iemand anders.
Nee, .. Apple is hier niet netjes bezig. Dan is de innovativiteit bij Microsoft toch velen malen groter.
Ik ben staks bij de Keynote van steve in parijs, ik zie die nieuwe imac, ik ga gelijk zitten tekenen enzow 2dagen later zeg ik van. Ja kijk ik had dit ontwerp al veel eerder gemaakt...
ONTOPIC maar
edit; bij deze. De thumbnails uiteraard gemaakt met Automator (of Pipeline, zoals de app heet)
Ik heb Tiger geinstalleerd op een iPod. Overigens voor mensen die geen DVD-brander hebben die de DVD image ergens vandaan hebben gehaald, met disk utility op een firewire drive 'restoren' werkt perfect
Mensen die zich afvragen hoe de gadgets in elkaar zitten: click
Als ik de copyright notice goed lees mag ik die redistributen
In Tiger's Safari werkt de gadget daar ook nog btw, in die van Panther zo te zien niet.
Ik heb ook nog een Gadget-tutorial, maar daar staat in dat 't niet geredistribute mag worden. Als men er hier geen probleem mee heeft heb ik dat ook niet, en dan zet ik 'm er wel bij.
[ Voor 96% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2004 14:32 ]
Ja hoor, mits de mac kan booten vanaf firewire.themaxter schreef op 02 juli 2004 @ 21:43:
Wat ik me nu opeens afvraag, is wel beetje offtopic, maar als ik een ipod heb, met OS X erop, zou ik die dan ook op andere macs zonder problemen als opstartschijf gebruiken?
Hmm.. dat is wel weer een erg koele manier om screen clutter te voorkomen. Ik had op zich wel zoiets koels kunnen verwachten van AppleCyBeR schreef op 02 juli 2004 @ 19:25:
Hij heeft wel pinstripes, maar die komen pas te voorschijn als 't venster niet 't voorste is
Volgens mij heb ik dat net gedemonstreerd.. Mijn screenies van Tiger zijn geboot vanaf een iPodthemaxter schreef op 02 juli 2004 @ 21:43:
Wat ik me nu opeens afvraag, is wel beetje offtopic, maar als ik een ipod heb, met OS X erop, zou ik die dan ook op andere macs zonder problemen als opstartschijf gebruiken?
Verwijderd
(BTW. ik heb Tiger nu alleen omdat hij nog niet uit is zo dra hij te koop is koop ik hem zeker! ik ben er niet op uit en al helemaal niet bij Apple om hun software de kopieeren en/of te verkopen.)
Wat ik bedoelde was dat als je het op die ipod op bijv een imac hebt geinstalleerd, die ipod ook kan worden gebruikt om bijv een g5 te booten..CyBeR schreef op 02 juli 2004 @ 22:58:
[...]
Volgens mij heb ik dat net gedemonstreerd.. Mijn screenies van Tiger zijn geboot vanaf een iPod
Maar als ik het zo lees moet dat dus kunnen
Oh, hmm da's een goeie. Ik denk 't wel eigenlijk, maar ik heb tot dusver alleen G4 macs geprobeerd. De enige G5 bij ons is net een tikje te belangrijk (fileserver enzo..) om even om te katten naar Tiger en weer terug op dit moment. Mischien bij de herinstall binnenkort een keerthemaxter schreef op 03 juli 2004 @ 00:28:
[...]
Wat ik bedoelde was dat als je het op die ipod op bijv een imac hebt geinstalleerd, die ipod ook kan worden gebruikt om bijv een g5 te booten..
Maar als ik het zo lees moet dat dus kunnen
? Microsoft en innovativiteit ? , Volgens mij wil jij flamenVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:16:
Voor een goede vergelijking tussen konfabulator en Dashboard kijk op:
http://daringfireball.net/2004/06/dashboard_vs_konfabulator
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Verwijderd
Dashboard is pretty cool!
Alleen kan ik dat Core Image enz niet vinden... hoe kan dat?! enig idee waar die staan.
[ Voor 7% gewijzigd door scan op 04-07-2004 12:25 ]
Verwijderd
Nope uitpakken en dan gewoon naarscan schreef op 04 juli 2004 @ 12:24:
Ik heb Tiger nu ook binnen. Als ik het goed begrijp kan je hem 'restoren' naar een firewire disk en dan installeren ?
System/installation/Packages/OSinstall.pkg
kan je gewoon zonder reboot door werken, hij staat hier ook op me firewire hdd en ik denk dat ik Panther weg doe! want dit werkt veel beter!
D'oh!
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2004 12:58 ]
Het idee is gewoon dat je dus vanaf een physic andere plek moet installeren. Dat kan dus zowel via NetBoot, denk alleen dat dat nog niet helemaal werkt maar wie weet, een dvd of via een FireWire of USB drive. Genoeg mogelijkheden lijkt me!scan schreef op 04 juli 2004 @ 12:24:
Ik heb Tiger nu ook binnen. Als ik het goed begrijp kan je hem 'restoren' naar een firewire disk en dan installeren ?
Mja, of je doet het dus gewoon op de manier van Qorne..
[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 04-07-2004 13:01 ]
Verwijderd
www.advance-studios.com/corne/Tiger/1.pdf
www.advance-studios.com/corne/Tiger/2.pdf
www.advance-studios.com/corne/Tiger/3.pdf
www.advance-studios.com/corne/Tiger/4.pdf
www.advance-studios.com/corne/Tiger/5.pdf
www.advance-studios.com/corne/Tiger/6.pdf
Verwijderd
Voor veel functies lijkt het me dat de G5 wel een vereiste is om het in volle snelheid werkend te zien, maar ik kan me vergissen.
Scan: Applications/Applescript/Pipeline
Ik denk dat de naam automator nog gauw even voor de wwdc is verzonnen ofzo en dat de dvd's al geperst waren.
Net zoals sommige "kunst" werken met 100 Photoshop filters over elkaar krijg je dat straks in apps
[ Voor 11% gewijzigd door sjaakaq op 04-07-2004 16:14 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Zo lelijk zag dat er anders niet uit bij de presentatie en er is vast ook wel een mogelijkheid om het uit te zetten. Het OS is er voor gemaakt om dat soepel te laten verlopen dus het is idd de bedoeling dat dergelijke effecten straks in apps te voorschijn komen.leokennis schreef op 04 juli 2004 @ 16:13:
Hmm wat mij "eng" lijkt: met dat CoreImage krijg je straks dat de minder smaakvolle developpers allerlei poepeffecten gaan inbouwen; glass distortion over je website heen, gausian blur over de instellingen van Programma X, lelijke transitions tussen 2 schermen van 1 app enz. enz.
Net zoals sommige "kunst" werken met 100 Photoshop filters over elkaar krijg je dat straks in apps![]()
Maar dat maakt jou toch niks uit als PC gebruiker?
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Kan je het altijd uit zettenleokennis schreef op 04 juli 2004 @ 17:31:
Nou ja als evt. toekomstig switcher. Maarre...stel dat ze zo'n ripple transition zouden inbouwen als je van de ene naar de andere tab switched in Safari
BTW wel vreemd, ik dacht dat Apple altijd heel pro-consistente interface was
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Is het ookleokennis schreef op 04 juli 2004 @ 18:15:
Tja OK, maar dan mis je weer evt. wél handige transitions/effects...
BTW wel vreemd, ik dacht dat Apple altijd heel pro-consistente interface was
je kan effect per effect uitzetten.
Safari krijg geen rare effecten want dat is van Apple zelf en hun houden alles strak
het is niet zoals in windows XP, of alle effecten aan OF alles UIT, je kan het per effect kiezen
en in unix kan je de effecten zelfs nog compleet wijzigen allemaal opensource
CoreImage en CoreVideo zijn in principe niet bedoeld voor interface-effecten. Je kunt het er voor gebruiken, maar het is bedoeld voor beeldverwerkingsprogramma's. Net zoals CoreAudio in bijvoorbeeld Garageband gebruikt wordt. Je hebt die keynote toch gezien? Daarin werd een voorbeeldapp gedemonstreerd die laat zien waarvoor CoreImage/Video bedoeld zijn.leokennis schreef op 04 juli 2004 @ 17:31:
Nou ja als evt. toekomstig switcher. Maarre...stel dat ze zo'n ripple transition zouden inbouwen als je van de ene naar de andere tab switched in Safari
leoaq.fm // Jeune Loop
Mag ik vragen hoe je zoies op je iPod zet dan? Je hebt de .pkg file, die pak je uit naar een map op je harddisk? Maar hoe draai je 'm dan vanaf je iPod? En hoe start je je OS dan op vanaf je iPod?Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 12:58:
[...]
Nope uitpakken en dan gewoon naar
System/installation/Packages/OSinstall.pkgtadaa werkt!
kan je gewoon zonder reboot door werken, hij staat hier ook op me firewire hdd en ik denk dat ik Panther weg doe! want dit werkt veel beter!
Die pkg file opent zich in 'Installer'. Daar selecteer je je iPod (die je dus wel mac-formatted moet hebben en als HDD moet kunnen gebruiken). Bij het rebooten kun je vervolgens je iPod kiezen door 'm aan te zetten als Startup Disk in de system preferences. Of door alt ingedrukt te houden tijdens het booten.wace schreef op 04 juli 2004 @ 21:29:
[...]
Mag ik vragen hoe je zoies op je iPod zet dan? Je hebt de .pkg file, die pak je uit naar een map op je harddisk? Maar hoe draai je 'm dan vanaf je iPod? En hoe start je je OS dan op vanaf je iPod?
Verwijderd
Jobs zei dat hij er hoop in had dat het team van Adobe dit gingen gebruiken in hun nieuwe versie van Photoshop om van de Mac versie een killer-app te makenCyBeR schreef op 04 juli 2004 @ 19:39:
Met 'interface' bedoelen developers niet noodzakelijk de grafische gebruikersinterface. De exacte context staat me even niet meer bij... Overigens is Steve Jobs het Apple OpperhoofdPhil is executive marketing director ofzo..
Verwijderd
Zou wel erg gaaf zijn, ik heb de Core Image en Core video app nog niet kunnen ontvangenVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 12:36:
[...]
Jobs zei dat hij er hoop in had dat het team van Adobe dit gingen gebruiken in hun nieuwe versie van Photoshop om van de Mac versie een killer-app te maken
de rest al wel, Core audio ziet er ook makkelijk uit om te gaan gebruiken.
Misschien eens een DJ uitbreiding voor iTunes maken...
Verwijderd
Hoe "extract" ik de image van MacOS Tiger ?
Core Audio is al een behoorlijke tijdje beschikbaar hoor.Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:22:
[...]
Zou wel erg gaaf zijn, ik heb de Core Image en Core video app nog niet kunnen ontvangen
de rest al wel, Core audio ziet er ook makkelijk uit om te gaan gebruiken.
Misschien eens een DJ uitbreiding voor iTunes maken...
@ CrazyHank2: Dubbelklikken al geprobeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Sage op 05-07-2004 22:09 ]
Verwijderd
Eehm vraag op irc, want je mag dit niet meer vragen, althans Chem vind het niet goed ik had al bijna en OW omdat ik het had uitgelegt
Chem, verduidelijk dit ook even in dit topic wilje
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 22:21 ]
JOEHOE
Alhoewel Qorn wat overijverig was om het hier te melden, haak ik toch even in.
Tiger is niet beschikbaar, tenzij je developer bent. Developers mogen hem niet verspreiden en anders personen hem niet downloaden.
Als je hem niet geinstalleerd krijgt ben je overduidelijk GEEN developer en zie IK dat als warez, en iedereen weet hoe we daar mee omgaan hier.
Bij deze dus: warez, in welke vorm dan ook: foei, Foei, FOEI!
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
No production networks were harmed during this posting