Cybersijp schreef op 18 juli 2004 @ 23:54:
Okay,
Ik heb ook eens wat leuks.......................NOT!!!!!!
Ik heb ongeveer drie weken terug een nieuwe mobiel aangeschaft, juist ja een 6230
So far so good, maar nu heb ik hem normaliter veilig in een zakje op mijn broek zitten, ding kan geen kant op dan. Wat blijkt? zakje is aan de onderkant uitgescheurd en mobiel is er uitgedonderd

in een plasje regenwater.
Ik dus meteen , telefoon gestript van battery, mmc kaart sim etc etc. Een paar dagen laten drogen etc etc.. alles doet het nu wel weer maar ik hoor geen ringtone meer als ik gebeld wordt. Ik hoor heel even het begin van de ringtone(echt heel ver weg, en ook heel zacht) daarna hoor ik ruis(die dus veel harder is dan de ringtone).
Conclusie balen

Nu heb ik het idee dat het maybe kan komen doordat er misschien nog wat water in het speakertje hangt, ik had geloof ik ooit eens gehoord dat het een soort van slakkenhuis is, en om daar water uit te krijgen ben je nog wel ff bezig.
Ik ga om ff duidelijkheid te bieden, niet het toestel aanbieden met de opmerking"hij doet het niet goed meer, kan hij gemaakt worden?" tis mijn eigen schuld dat dit gebeurt is nl. Nou ja mijn broek zijn schuld
Ik lees hier @ GoT dat er meerdere personen zijn geweest welke hun mobiele ter reparatie aangeboden hadden , en dan de opmerking waterschade te horen kregen. Nu wil ik even in het midden laten of het terecht of onterecht is/was, maar kan je ook aan die bedrijven vragen of je je mobiele naar hun kan opsturen om hem te laten maken? en wat kost zoiets dan?
In een topic met zoveel delen moet er toch wel iemand zijn, die ervaring mee heeft? Ik hoop het i.i.g want hier wordt ik niet vrolijk van. Ik was nl. net zo blij met me speledingetje

Ik heb de adviesen alllemaal ter harte genomen en ben eens flink bezig geweest om nu een oplossing te regelen. maar dat ging moeilijker dan ik dacht.
Zoals ik al aangaf heb ik een paar mailtjes de deur uit gedaan naar nokia service points, ik kreeg er maar van een antwoord op nl. die van Alkmaar. Deze wisten mij te melden dat het in principe mogelijk was om mij de onderdelen te bezorgen, ik moest dan zelf er voor zorgen dat het toestel gemaakt werd. We hadden het hier over een speakerje(a €4.50) en een soort van contact ringetje (a €2.50) opzich fijne prijzen natuurlijk. Ik happy van de phoon af. Oplossing in zicht!! Onderdelen waren er nog niet maar waren te bestellen, wanner ze er dan waren werden ze opgestuurd naar me. kan btw ook nog lang duren werd er gemeld....
Belt de vrouw tien minuten later op : "ja kan niet het is nl. de "buzzer"welke waarschijnlijk stuk is bij je toestel en deze mogen we niet maken want dat moet altijd naar Nokia zelf gestuurd worden" :(" dat zal dus niet gaan meneer, uw toestel heeft waterschade en zal met een bon voor onderzoekskosten retour komen naar u. "
Das lekker,............ Omdat het een vrij nieuw toestel ook is zijn er met de andere oplossingen welke werden aangedragen n.a.v mijn post vrij weinig mee te doen. Onderdeel is er simpelweg nog niet in de handel, laat staan het "grijze"circuit welke evt. met minder slapeloze nachten voor de boeg iets wil verkopen
Ik ben dan ook maar eens met de grote vriend google gaan kijken naar mogelijkheden in het buitenland, vind het toch zonde om zo'n duur toestel maar links te laten liggen en er niks meer mee te doen.. Vond er diverse , vooral een aantal in het oostblok(

) maar daar kon ik dan wel met mijn cc betalen, maar ik vind dat een beetje tricky daar in die landen. Verder gezocht dus...
Ik kwam daarbij op een site in Engeland, om beter te zijn in London . Je kan daar je reparatie betalen met paypall.(vrij makkelijk voor mij, ik heb nl een account bij paypall) .Nadat ik eerst gevraagd heb of het uberhaupt mogelijk is, dat hij daar heen gaat.(Kwam bevestigend mailtje op)(vrij rap ook). Ga ik morgen mijn toestel als alles hier thuis meezit opsturen naar hun.
Je stuurd dan eerst een soort van webformulier per internet naar hun op, waarin je je naam etc en het imei nummer van je phoon staan. Daarna dus opsturen, ik ga dat aangetekend EN verzekerd doen.(verzekerd omdat ik een slinkse postbode in NL of Uk niet een nieuwe mobiel gun, al is hij een beetje stukkig)(in UK verdwijnen er veel en veel meer poststukken dan hier hoor effe bij de way ). zij kijken er naar, repareren hem, en dan krijg ik per e-mail door wat ik moet betalen per paypall voor verzenden plus reparatie.
Lijkt mij een slimme oplossing voor dit hoewel simpel toch nog moeilijk(nu dan, straks waarschijnlijk niet meer) op te lossen probleem met mijn telefoon.
Adres is :
hxxp://www.gsm-support.co.uk
Doe er je voordeel mee:
En nee ik hoop niet dat julie phoon stuk gaat zo