Nokia 6230 datakabel werkt niet!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Bij mij deed ie het ook niet direct. Nadat je alles geinstalleerd heb is het handig om ff de kabel uit je 6230 te halen, ff wachten, en er weer in doen, bij mij deed ie het toen ineens wel. Waarschijnlijk is een herstart ook nog wel handig.
Nou ik geloof dat iedeen hier nu wel zijn kabel heeft gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
Alles geprobeerd....reinstalls...andere drivers...kabel erin...kabel eruit...reboots...niets werkt... KLotezooi!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik vind het een beetje raar om een nieuwe kabel die je hebt gekocht die neit goed is????

Om daar zelf aan gaan te kloten
tis toch veel beter een nieuwe te nemen

Eeen beetje gaan tweaken aan iets dat je nieuw hebt gekocht en een productie fout heeft is toch beetje raar?
of ligt het aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:49:
Tsja ik vind het een beetje raar om een nieuwe kabel die je hebt gekocht die neit goed is????

Eeen beetje gaan tweaken aan iets dat je nieuw hebt gekocht en een productie fout heeft is toch beetje raar?
of ligt het aan mij
Zeker raar maar je moet wat he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Mooi klote is dat, ik vanmorgen alles uit de kast gehaald maar kreeg dat ding niet aan de praat......Lees ik nu dit, stuntprijzen stond bij mij goed aangeschreven maar dit is natuurlijk drama, ipv dat ze de kabel testen.... .

Ik ga niet solderen, deze gaat gewoon terug voor een nieuw werkende kabel dat spreekt voor zich.

[edit] Kreeg de kabel zaterdag binnen, via stuntprijzen besteld

[ Voor 10% gewijzigd door magalhean op 28-06-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 21:10
Pinobigbird schreef op 28 juni 2004 @ 17:25:
[...]

De trekontlasting zit als een hoesje om de kabel geschoven en is op een één of andere manier (ik denk met hitte) vastgemaakt aan de kabel.
Dat hoesje noemen ze krimpkous. Een trekontlasting is een bepaalde contructie die ervoor zorgt dat als er krachten op een kabel staan (trekkerdetrektrek) de achterliggende verbinding hier geen last van heeft. Een trekontlasting kan al een knoop zijn. In dit geval is dit het dikke stuk plastic dat op de plek zit waar de mantel van de kabel ophoudt en uitloopt in 4 aders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 15-07 21:10
magalhean schreef op 28 juni 2004 @ 19:55:
Mooi klote is dat, ik vanmorgen alles uit de kast gehaald maar kreeg dat ding niet aan de praat......Lees ik nu dit, stuntprijzen stond bij mij goed aangeschreven maar dit is natuurlijk drama, ipv dat ze de kabel testen.... .

Ik ga niet solderen, deze gaat gewoon terug voor een nieuw werkende kabel dat spreekt voor zich.
Heel vervelend voor je, maar ik denk niet dat je stuntprijzen iets kan verwijten. Geef mij een winkel waar ze alle gloeilampen, aanstekers, MMC-kaartjes, hoofdtelefoons, toetsenborden etc etc testen voordat je ze meekrijgt? Stuur gewoon een mail naar stuntprijzen en wacht tot ze met een antwoord komen. Tenslotte weten zij waarschijnlijk ook pas sinds vandaag dat die kabels niet goed zijn. Geef ze even de kans om dit op te lossen voordat je ze 'afschrijft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... ik heb precies dezelfde kabel een paar weken eerder ontvangen van stuntprijzen.net en hij werkt prima... dr zullen bij deze zending wel een stel nieuwelingen gezeten hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de man die ik aan de lijn had zei er al zat verkocht te hebben zonder problemen
totdat hij afgelopen vrijdag een nieuwe zending binne had en die dus de deur uit had gedaan

daar heeft hij al een hoop mailtjes en telefoontjes van gehad

ze gingen het oplossen en daar vertrouw ik wel op dan

ff afwachten wat ze zeggen
dan kan ik altijd nog over gaan op solderen???

was na 3 weken het wachten op de kabel toch al beu
dus heb maar een bluetooth adapter gehaald en werkt prima
nooit geweten dat dat zo goed zou werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

of ligt het aan mij
Opzich _helemaal_ mee eens BiCobra... Alleen ik heb geen zin om te gaan zitten wachten op een hele nieuwe...

Ik zou eerst moet wachten op Stuntprijzen.net. Dan opsturen. Dan moeten zij hem fixen en weer terugsturen. Ze zullen vast meer dan één kabel moeten fixen, dus dat gaat _LANG_ duren!
En wat hun dan doen is hetzelfde wat ik in twee tellen heb gedaan: Twee draadjes omdraaien :D

En over BlueTooth... Ik heb in het begin altijd verbinding gemaakt via BT (zoals te lezen is in de SP). Maar nu ik eenmaal werk met m'n kabel wil ik nóóit meer terug :) Het is zo verschrikkelijk veel sneller, zeker nu ik werk met een MMC card van 128 MB. Daarbij is de verbinding via kabel véél stabieler dan BT. Bij BT wordt de verbinding af en toe zomaar verbroken tijdens het oversturen van grote bestanden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 28 juni 2004 @ 19:23:
Alles geprobeerd....reinstalls...andere drivers...kabel erin...kabel eruit...reboots...niets werkt... KLotezooi!
Ga nou anders ff helemaal terug naar het begin. Dat had je geloof ik al eens gedaan eh? ALLES van Nokia eraf en ff cleanen met die Reg Cleaner uit de SP. Ga dan alles ff uitsluiten. Sluit uit dat het aan je kabel ligt. Meet die nog ff helemaal door met je multimeter. Installeer dan je driver en plug je kabel in. Dit moet helemaal vlekkeloos gaan (zoals dat bij mij ging). Zie de screenshots in de SP. Gaat dit niet vlekkeloos, dan is dit natuurlijk al een signaal dat dingen erna ook niet goed zullen gaan.

Probeer anders eens een andere USB port. Een USB poort direct op je mobo (dus niet via een USB hub). Of gooi alle software van BlueTooth (als je dat hebt) er eens af. Probeer anders ff je kabel te installeren op een andere PC. Dan kun je (wederom) uitsluiten dat het aan je kabel ligt.

Hou me ff op de hoogte: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog paar problemen. Dat 6 stuks wat je moet installeren gaat goed. Dan komt er iets met Nokia 6230 USB MODEM, en dat gaat fout dus krijg ik de melding er zijn mogelijk problemen waardoor je hardware niet goed of slecht gaat werken. Hoor ik geen Succes! berichtje te krijgen i.p.v het is niet gelukt?

Na loop van de tijd tijdens het mp3's enzo kopieren naar mijn MMC loopt alles vast en moet ik de kabel eruit trekken waarna de telefoon raar gaat doen, (booten, zwart beeld dan wit beeld vaag beeld, dan moet ik weer opnieuw opstarten).
Ligt dit aan de kabel?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:35:
Nog paar problemen. Dat 6 stuks wat je moet installeren gaat goed. Dan komt er iets met Nokia 6230 USB MODEM, en dat gaat fout dus krijg ik de melding er zijn mogelijk problemen waardoor je hardware niet goed of slecht gaat werken. Hoor ik geen Succes! berichtje te krijgen i.p.v het is niet gelukt?

Na loop van de tijd tijdens het mp3's enzo kopieren naar mijn MMC loopt alles vast en moet ik de kabel eruit trekken waarna de telefoon raar gaat doen, (booten, zwart beeld dan wit beeld vaag beeld, dan moet ik weer opnieuw opstarten).
Ligt dit aan de kabel?
Even mijn eigen ervaring tijdens het installeren: De enige muisklik die ik hoefde te doen was op "Ja" klikken om de driver tóch te installeren (deze is niet digital ondertekend door Microsoft). Verder kreeg ik na de installatie geen "succesberichtje" ofzo...

De klachten van vastlopen e.d. heb ik zelf nog helemaal niet gehad. Ik heb _juist_ omdat er ff zo'n gezeik met de kabel was alles heel uitvoerig getest. Grote bestanden, (veel) kleine bestanden e.d. Maar alles gaat helemaal perfect. Maar daar heb jij nu ff niks aan.

Ik denk zelf dat je kabel gewoon goed is, aangezien je gewoon verbinding kunt krijgen en data kunt overzenden. Fysiek is die verbinding dus goed en moet er dus software matig <ergens> iets niet goed zijn. Tenzij er natuurlijk ergens een contactje niet helemaal goed zit, en dat af en toe wel en geen contact maakt (wat de klachten tijdens het verzenden kan verklaren).

Check deze links nog eens ff, misschien zit er wat bij:
Expansys Nokia 6230 Forum
http://www.expansys.com.a...p?code=108417&thread=1330

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat beter dan? Wat denk je dat stuntprijzen.net met die kabels gaat doen? Juist: die wipt 'm open, draait de draadjes om, en stuurt het weer terug.

Maar.. je moet dan wel je kabel opsturen, stuntprijzen moet 'm fixxen en weer terugsturen. Je bent je kabel dan op z'n minst 3~4 dagen kwijt, voor hetzelfde eindresultaat (draadjes omgesoldeerd).
of ligt het aan mij
Of je iets moet tweaken staat volledig los van of het nieuw is of niet. Ik schroef eigenlijk alles meteen open zodra ik het heb, dan weet ik hoe het in elkaar steekt. De enige uitzondering (tot nu toe) op dat beleid was m'n Palm M515, omdat die dichtgelijmd zit min of meer.

Als je gewoon netjes kunt solderen, zie ik geen enkele reden waarom je dit niet even zelf zou doen. Ja natuurlijk kun je 'm terugsturen naar stuntprijzen en ja natuurlijk moet die er voor zorgen dat je een werkende kabel krijgt. Als je niet kunt of wilt solderen, is dat dus een prima optie.

Maar er valt imo best iets voor te zeggen om 't zelf even te doen.. kun je tenminste gelijk met je kabel en phone aan de slag ;)

(ongeduld om er mee te mogen spelen is een der tweakers' mindere eigenschappen :P)

Wat betreft of het stom is dat deze kabels ongetest de deur uit gaan.. tsja.. eigenlijk test geen enkele computerwinkel tegenwoordig de spullen nog. Daar zijn de marges ook te klein voor.

Ik denk dat stuntprijzen.net van de volgende serie wel op z'n minst even één kabel zou controleren :) (al doende leert men)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Ach voor 12,50 alle onderdelen in huis, ff 1 sec. per aansluiting tsjk, tsjk met de soldeerbout en klaar ben je. Mij hoor je nergens meer over. En ik ben echt niet de electrotweaker ;-) Luxe probleem: nu ga ik echt een grotere MMC nodig hebben!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja
ik begrijp best wel dat met het zelf wil doen

Maar tis toch niet spul
en stel dat het niet lukt dan kan je hem ook miss niet meer terugsturen

ik zie het ook niet zitten om langer te wachten eigenlijk, maarja

wat betreft de bt
vriend van mij heeft deze datakabel van stuntprijzen al tijdje en werkt wel

maar mijn bluetooth is toch sneller en stabieler????

valt nooit weg

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

of ligt het aan mij
Gewoon effe snel repareren is prima imho. En iets met een productiefout zelf repareren is leuk! Zo heb ik eigenhandig de bug in een US-Blaster speakerset opgelost. Was erg grappig om dat uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:44:
[...]

Ga nou anders ff helemaal terug naar het begin. Dat had je geloof ik al eens gedaan eh? ALLES van Nokia eraf en ff cleanen met die Reg Cleaner uit de SP. Ga dan alles ff uitsluiten. Sluit uit dat het aan je kabel ligt. Meet die nog ff helemaal door met je multimeter. Installeer dan je driver en plug je kabel in. Dit moet helemaal vlekkeloos gaan (zoals dat bij mij ging). Zie de screenshots in de SP. Gaat dit niet vlekkeloos, dan is dit natuurlijk al een signaal dat dingen erna ook niet goed zullen gaan.

Probeer anders eens een andere USB port. Een USB poort direct op je mobo (dus niet via een USB hub). Of gooi alle software van BlueTooth (als je dat hebt) er eens af. Probeer anders ff je kabel te installeren op een andere PC. Dan kun je (wederom) uitsluiten dat het aan je kabel ligt.

Hou me ff op de hoogte: succes!
Weer heb ik alles opnieuw geprobeerd:

- Kabel eruit.
- Nokia Cennectivity Cable Driver (In Software) gedeinstalled.
- Nokia PC Suite 6.2 (In Software) gedeinstalled.
- Nokia RegClean gedraaid.
- Reboot
- Nokia PC Suite 6.2 gedeinstalled.
- Nokia Cennectivity Cable Driver geinstalled.
- Kabel erin. Telefoon wordt herkend.
- Hardware geinstalled (in apparaatbeheer)
- Nokia Connection Manager opgestart:

ERROR:
Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/fout.JPG

Geen "Nokia 6230" in de browserlijst.

Als ik ipv PS 6.2; 5,8 install dan krijg ik wel "nokia 6230" in connection manager en in de browserlijst maar kawn ik niet op de telefoon "browsen" naar afbeeldingen/muziek/filmpjes/tonen ed. Maar dit heb ik een pagina terug beschreven.

Aangezien het installen van de USB drivers en de hardware goed verloopt denk ik niet dat het aan mijn kabel ligt.

Ps.: een andere USB poort (Direct op mobo) maakt geen verschil.

Wat doe ik fout/Zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een imitatie kabel DKU-2 voor een Nokia 3300 en werkt perfect op mijn Nokia 6230 met PC Suite en XP. ik weet niet hoe die houdt op een AMD/Intel systeem maar met mijn oude Intel PIII 1000 geen enkel probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 00:32:
[...]

Weer heb ik alles opnieuw geprobeerd:

- Kabel eruit.
- Nokia Cennectivity Cable Driver (In Software) gedeinstalled.
- Nokia PC Suite 6.2 (In Software) gedeinstalled.
- Nokia RegClean gedraaid.
- Reboot
- Nokia PC Suite 6.2 gedeinstalled.
- Nokia Cennectivity Cable Driver geinstalled.
- Kabel erin. Telefoon wordt herkend.
- Hardware geinstalled (in apparaatbeheer)
- Nokia Connection Manager opgestart:

ERROR:
[afbeelding]

Geen "Nokia 6230" in de browserlijst.

Als ik ipv PS 6.2; 5,8 install dan krijg ik wel "nokia 6230" in connection manager en in de browserlijst maar kawn ik niet op de telefoon "browsen" naar afbeeldingen/muziek/filmpjes/tonen ed. Maar dit heb ik een pagina terug beschreven.

Aangezien het installen van de USB drivers en de hardware goed verloopt denk ik niet dat het aan mijn kabel ligt.

Ps.: een andere USB poort (Direct op mobo) maakt geen verschil.

Ik heb bij software uninstall aangeklikt en toen i.p.v. geuninstalled gewoon herstel gedaan (6.2) toen deed hij het wel..

Trouwens ik heb ook de blauwe en de witte draad omgedraaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat je probleem zit in je versie van Windows XP. Zie deze en deze link eens. Het is een bekend probleem, meerdere mensen hebben het blijkbaar. Heb je de laatste nieuwe Windows XP SP geïnstalleerd?

Verder schijnt het hele stukkie software gewoon niet helemaal 100% tof te zijn. Niet op alle systemen draait het dus perfect. Altijd #$%$^%$ als dat dan net bij jou is :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:47:
[...]

Ik denk dat je probleem zit in je versie van Windows XP.
Ik heb Sp1 geinstalled maar het maakte niets uit.... :s
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:42:
[...]

Ik heb bij software uninstall aangeklikt en toen i.p.v. geuninstalled gewoon herstel gedaan (6.2) toen deed hij het wel..

Trouwens ik heb ook de blauwe en de witte draad omgedraaid ;)
Ook dit werkte niet bij mij..

Damn is mijn compu nu gewoon brak of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 01:10:
[...]

Damn is mijn compu nu gewoon brak of wat?
Tja, iets kan natuurlijk op sommige PC's niet werken... Probeer het eens op een andere PC als dat kan. Probeer anders eens Microsoft Virtual PC te installeren met Windows 2000 ofzo. Kijken of het onder 2000 wél lukt.

Goed, Riez gaat nu ff lekker maffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik heb nog een originele dk te koop met accu: http://www.tweakers.net/a...?ID=140995&ProduktID=&DB=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gesproken met een medewerker van Stuntprijzen.net en die vertelde mij dat je mag proberen om de mod uit te voeren met de datakabel, als dit niet lukt dan krijg je een nieuwe kabel. Het is dus het proberen waard lijkt mij! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb ook een defecte ontvangen zaterdag, woensdag ofzo besteld via www.stuntprijzen.net

is er toevallig een tweaker/ tu\e-er in de buurt van eindhoven/best die m voor mij even om kan solderen?

[ Voor 14% gewijzigd door zandpaddo op 29-06-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 12:40
Iedereen hier bedankt voor de informatie! Kabel werkt inmiddels perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Eindhoven en wil ook graag weten of er iemand in de buurt woont met een soldeerbout. het liefst iemand die de kabel al een keer eerder heeft gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het trouwens eerst proberen met de tape-oplossing. Alleen begrijp ik iets niet. Je knipt dus de witte en de blauwe draden door, stript ze aan beide uiteinden en dan verbindt je de ene met de andere kleur. Maakt het niet uit dat wit aan blauw zit en andersom, dus dat het kabeltje uit twee verschillende kleuren bestaat?
Ik begrijp ook niet precies wordt bedoeld met 'kabel 1 cm doorsnijden in lengterichting'.
Graag beantwoord door iemand die het heeft gedaan met de tape-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben inmiddels contact gehad met de leverancier. Er is een hele
partij kabels waar een fabrieksfout in zit, helaas ook in die van ons.

Inmiddels staat in dit topic al de oplossing om het zelf op te lossen mbv solderen.
Mocht u dit niet willen doen dan kunt u de kabel retourneren en dan
sturen wij u een nieuwe kabel op zodra wij ze weer hebben (verwacht met
een week of 2 maar we doen er alles aan om ze eerder te krijgen).
Indien u het probeerd en het lukt niet dan kunt u alsnog de kabel
retourneren, wij staan dus garant voor de garantie als het niet lukt.
Onze excuses voor dit ongemak maar helaas kunnen wij hier niets aan
doen, dit is de eerste foutieve zending kabels in 4 jaar tijd.

Indien er iemand interesse heeft om een partij kabels van 200 stuks om te solderen neem dan even contact met mij op: 06-53753927

Mvg,
Henry Jonkers
www.stuntprijzen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:37:

Inmiddels staat in dit topic al de oplossing om het zelf op te lossen mbv solderen.

Indien er iemand interesse heeft om een partij kabels van 200 stuks om te solderen neem dan even contact met mij op: 06-53753927

Mvg,
Henry Jonkers
www.stuntprijzen.net
Kijk da's netjes! :D

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook even terugkomen op de beschuldiging dat wij de hoorn erop gooien en de fax daarna aanzetten. Dit is niet juist. Diegene die heeft gebeld heeft naar het 026 nummer gebeld en dit is uitsluitend om producten af te halen en dus niet voor klachten. Toevallig waren ze daar bezig een fax te installeren. Indien men gebeld had op het 074 nummer werd er gewoon de hele dag opgenomen.

Mvg,
Henry Jonkers
Stuntprijzen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:48:
ik wil ook even terugkomen op de beschuldiging dat wij de hoorn erop gooien en de fax daarna aanzetten. Dit is niet juist. Diegene die heeft gebeld heeft naar het 026 nummer gebeld en dit is uitsluitend om producten af te halen en dus niet voor klachten. Toevallig waren ze daar bezig een fax te installeren. Indien men gebeld had op het 074 nummer werd er gewoon de hele dag opgenomen.

Mvg,
Henry Jonkers
Stuntprijzen.net
Ik heb gebeld naar het 074 nummer: (074) 2595171... Dat op jullie website staat:
(074) 2595171
U kunt ons telefonische bereiken op de volgende dagen en tijden:
Maandag/Dinsdag/Donderdag: 09.30 - 16.00
Woensdag/Vrijdag: 12.00 - 16.00
Hier werden mijn oproepen weggedrukt. En even later stond er een fax aan. Maar goed, ik ben blij dat het nu opgelost, opgehelderd en duidelijk is _/-\o_ Stuntprijzen.net kan hier niks aan doen en ik vind dat ze het netjes hebben opgelost. Ik heb al eens eerder besteld bij Stuntprijzen.net en alles is altijd netjes en in goede orde aangekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, naar de praxis gegaan, soldeerbout gehaald, even zitten kloten met dat ding maar het is een beetje een zootje geworden, ben daar niet zo handig in... (en wilde vroeger nog wel chirurg worden, haha). Hij herkent de foon wel, ik kan ook rondkijken in de galerij, maar als ik bijvoorbeeld mijn foto's naar de pc wil downloaden zegt'ie dat de telefoon niet reageert. Denk dat het toch aan mijn kabel ligt, want de installatie enzo ging verder prima. Dus ik ga 'm terugsturen naar stuntprijzen, je mocht het immers proberen, toch ;)

Tenzij iemand weet waar je losse pop-port-stekkertjes kunt kopen, dan probeer ik het nog één keer zelf, want het zal wel een tijdje duren bij stuntprijzen denk ik zo maar... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:37:

Mvg,
Henry Jonkers
www.stuntprijzen.net
pfff 200 stuks , een omfrutten was voldoende (lees te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 16:50
Dit onderwerp raakt nogal sterk offtopic :) Misschien een idee om 1 hele mooie post te maken en deze in de startpost knallen... :)

ik zou het wel willen doen maar heb geen tijd, en de skills niet om een mooie post te maken :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phart schreef op 29 juni 2004 @ 18:42:
Dit onderwerp raakt nogal sterk offtopic :) Misschien een idee om 1 hele mooie post te maken en deze in de startpost knallen... :)
Huh :? Alles gaat toch gewoon over de DKU-2 kabel die niet werkt en hoe deze gefixed kan worden?
ik zou het wel willen doen maar heb geen tijd, en de skills niet om een mooie post te maken :)
Ik heb vanmiddag nog alle verzamelde informatie verwerkt in de SP waar alles netjes en overzichtelijk staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze Topic kan vervallen nu.

Het lijkt me duidelijk....

- Kabels zijn niet goed
- We weten nu hoe het is op te lossen.
- Stuntprijzen geeft je de mogelijkheid het zelf te doen of zorgen voor een vervangende kabel.

einde verhaal..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:44:
Ik denk dat deze Topic kan vervallen nu.

Het lijkt me duidelijk....

- Kabels zijn niet goed
- We weten nu hoe het is op te lossen.
- Stuntprijzen geeft je de mogelijkheid het zelf te doen of zorgen voor een vervangende kabel.

einde verhaal..... ;)
Yep, ik heb net voor de laatste keer de SP even aangepast en een likje verf gegeven :9 . Nu kunnen we weer verder met onze bezigheden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:56:
[...]

Yep, ik heb net voor de laatste keer de SP even aangepast en een likje verf gegeven :9 . Nu kunnen we weer verder met onze bezigheden :D
Heel goed van je ;) eens kijken wat we nu weer kunnen verzinnen voor vragen en andere problemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

toevallig woon ik vlak bij oosterbeek dus met wat korting wil ik nog zo'n kabeltje scoren >:) . Of zijn ze niet meer in de verkoop nu?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:56:
[...]

offtopic:
Woei!
Mooie verf :+ _/-\o_

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na gister gebeld te hebben met stuntprijzen.net ook mijn kabeltje binnen, nou ff een soldeerbout bij de buurman lenen (hopen dat ie em nog niet weg gedaan heeft :/ )
De buurman heeft hem niet meer...MAAR! ik heb het hele huis doorzocht en ik heb toch nog een soldeerbout gevonden :D Weliswaar met een kop van 2mm breed maar het is toch gelukt en hij werkt als een trein:D:D
Morgen ff bellen naar stuntprijzen:)
K heb me nieuwe Silicon power 128mb kaartje ook al vol staan:D

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:51
Heeft er iemand de dku2 kabel van prijzenstunters.nl besteld ? Heb deze kabel aangekregen en ja hoor.. krijg hem ook niet geinstalleerd :(
De bijgeleverde software kan blijkbaar de kabel niet vinden. Heb hem al opengemaakt maar de indeling klopt niet zoals bij de stuntprijzen.net - kabel (zit met een groen, orange, witte en blauw-rode kabeltjes :? ) Iemand deze kalel werkend gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

jos707 schreef op 05 juli 2004 @ 20:26:
Heeft er iemand de dku2 kabel van prijzenstunters.nl besteld ? Heb deze kabel aangekregen en ja hoor.. krijg hem ook niet geinstalleerd :(
De bijgeleverde software kan blijkbaar de kabel niet vinden. Heb hem al opengemaakt maar de indeling klopt niet zoals bij de stuntprijzen.net - kabel (zit met een groen, orange, witte en blauw-rode kabeltjes :? ) Iemand deze kalel werkend gekregen ?
De beschrijving van jouw kabel is dezelfde als Alex9719 beschrijft.

Als de draden op dezelfde pinnen zitten als bij Alex9719, is er niks mis met jouw kabel.
De DKU-2 kabel is namelijk een 1 op 1 verbinding van de vier contacten aan de USB kant naar vier contacten van de POP-poort.

Als de verbindingen allemaal kloppen is het probleem niet aan de kabel toe te schrijven, maar zit het probleem in de software. Lees dan de SP helemaal door voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Pinobigbird schreef op 05 juli 2004 @ 20:39:
[...]

De beschrijving van jouw kabel is dezelfde als Alex9719 beschrijft.

Als de draden op dezelfde pinnen zitten als bij Alex9719, is er niks mis met jouw kabel.
De DKU-2 kabel is namelijk een 1 op 1 verbinding van de vier contacten aan de USB kant naar vier contacten van de POP-poort.

Als de verbindingen allemaal kloppen is het probleem niet aan de kabel toe te schrijven, maar zit het probleem in de software. Lees dan de SP helemaal door voor tips.
Ik heb inderdaad dezelfde kabel als Alex9719, dus deze zou wel goed moeten zijn.
Nu als ik de kabel aansluit (telefoon aangekoppeld) dan zegt Windows 'Nieuwe hardware gevonden Nokia 6230' -> dus hij wordt wel herkend als een 6230 maar wanneer dan software moet worden geinstalleerd gaat het mis. Kan op de bijgeleverde cd-rom geen bijpassende drivers vinden. De drivers uit de startpost kan ik ook niet gebruiken want vlak na de installatie krijg ik de melding dat je minstens service pack1 nodig hebt om verder te gaan |:( En sp 1 heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

jos707 schreef op 05 juli 2004 @ 23:17:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde kabel als Alex9719, dus deze zou wel goed moeten zijn.
Nu als ik de kabel aansluit (telefoon aangekoppeld) dan zegt Windows 'Nieuwe hardware gevonden Nokia 6230' -> dus hij wordt wel herkend als een 6230 maar wanneer dan software moet worden geinstalleerd gaat het mis. Kan op de bijgeleverde cd-rom geen bijpassende drivers vinden. De drivers uit de startpost kan ik ook niet gebruiken want vlak na de installatie krijg ik de melding dat je minstens service pack1 nodig hebt om verder te gaan |:( En sp 1 heb ik dus niet.
Quote uit de handleiding DKU-2 driver installatie:
2. SYSTEEMVEREISTEN
De minimale systeemvereisten zijn:
• Minimaal 10 MB vrije schrijfruimte
• Een van de volgende besturingssystemen:
• Windows 2000 met Service Pack 3
• Windows XP met Service Pack 1
• Vrije USB-poort voor het aansluiten van de DKU-2-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Ok gaan we dan maar achter Service Pack 1 zoeken. Vreemd heb nog nooit nodig gehad voor geen enkel programma/driver nu moet ik zo'n (flut)driver installeren heb ik het gelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
OK bedankt voor de tips in de sp, dankzij wat hulp van een collega heb ik de kabel nu ook aan de gang, perfecto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

vandaag ook zo'n kabel gehad (later besteld), even omgesoldeerd en idd als een speer ;-)
heb nu kabel, bluetooth en IR via mijn laptop (en cardreader) dus kan eens wat gaan benchmarken..
Wil kabel op mijn werk gaan izetten voor outlook synchronisatie

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 23-07 09:41
Heb vandaag mijn kabel binnengekregen en heb hem ook moeten omsolderen en werkt prima nu.

Maar ik heb wel een probleem met verkenner: Dit loopt steeds vast als ik mijn telefoon "verken". Als ik bvb naar mijn mmc kaart ga en op afbeeldingen klik, loopt verkenner vast. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zei in de 1e pagina ook iemand die ze via ebay kocht....

nu ben ik zelf ook een vervent eBayer dus ik wil er wel een zooi bestellen... (GOEIE :) )

interesse iemand.....?

edit:

[offtopic] miss een btje offtopic maar.... [/offtopic]

USB Datenkabel für Nokia 6230 7600 9500

- NEUWARE

- MIT 24 MONATEN GARANTIE

- Anschluss an die USB Schnittstelle

unter anderem sind folgende Funktionen nutzbar:
- Telefonbuch editieren und sichern
- Einstellungen und Daten sichern und wieder aufspielen
- Modem Verbindung (Internet usw.)
- Sicherheitscode auslesen
- Logos Bilder und Klingeltöne übertragen

- funktioniert mit der Original Nokia Softwar

- Top Design kombiniert mit hervorragender Funktionalität

- mit CE Prüfsiegel

- Produkt ist neu und in Top Qualität

Afbeeldingslocatie: http://www.ollytrading.de/fest/usb6230.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 21:44 . Reden: toevoegen van ad. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump* O-)

Telecom Forever heeft trouwens een betere datakabel voor 14 eurootjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd, heb nu even een vraagje:
Waarom is deze kabel bij telecom_forever beter???

Daar kan ik trouwens ook een niet-usb kabel kopen, welke is sneller?

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB is sneller dan een COM kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 21:27:
er zei in de 1e pagina ook iemand die ze via ebay kocht....

nu ben ik zelf ook een vervent eBayer dus ik wil er wel een zooi bestellen... (GOEIE :) )

interesse iemand.....?

edit:
[offtopic] miss een btje offtopic maar.... [/offtopic]

USB Datenkabel für Nokia 6230 7600 9500

- NEUWARE

- MIT 24 MONATEN GARANTIE

- Anschluss an die USB Schnittstelle

unter anderem sind folgende Funktionen nutzbar:
- Telefonbuch editieren und sichern
- Einstellungen und Daten sichern und wieder aufspielen
- Modem Verbindung (Internet usw.)
- Sicherheitscode auslesen
- Logos Bilder und Klingeltöne übertragen

- funktioniert mit der Original Nokia Softwar

- Top Design kombiniert mit hervorragender Funktionalität

- mit CE Prüfsiegel

- Produkt ist neu und in Top Qualität

[afbeelding]
iemand??? :X 8)7 :Y) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 14:26
Ik heb wel intresse

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel interesse
offtopic:
ik ben van plan een webshopje te beginne (of niet :P)

maar wat kun je ong. voor datakabel vrage?

is 10€ incl. verzendkoste veel? 8)7

thnx _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 14:26
is wel leuk bedrag denk ik

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/dku2.jpg

dus van links naar recht op de foto moeten de kleuren zo op de goeie volg orde staan

rood blauw wit zwart??

waarom ik dit wil weten ik heb al die kabel + stukje ijzer perongeluk uitgetrokken

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
ik heb zojuist gebeld met de heren van stuntprijzen.net, en ze verwachten eind van deze week de (goede) levering dku kabels binnen te krijgen, ipv vorige week wat ze gehoopt hadden.

Toch netjes dat ze via email voorstellen om een stukke te sturen en het gewoon niet doen (en de rest van de bestelling ook niet) :)
maargoed, ik heb geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben de wanhoop nabij,

ik heb hier een dku2 kabel, een officiele gekocht bij kpn maar krijg hem neit aan de gang, alles is prima geinstalleerd denk ik

ik kan wel toepassingen overzetten, mijn gsm synchroniseren met mail, backup maken

maar alles wat mat de galerij te maken heeft werkt niet , dus geluid en beeld enz

als ik de galerij wil openen, net als je een map opent zeg maar dan krijg ik de melding : de bewerking kan niet worden voltooid

heb met mijn minimale kennis van dit soort dingen alles gedaan in mijn ogen, het moet toch niet zo moelijk zijn zeg, koop je die kabel voor 35 euro werkt hij niet volledig :S

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja hij is via een usb hub aangesloten, en heb nokia suite 6.2? geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

DancePlaza schreef op 26 juli 2004 @ 13:34:
[afbeelding]

dus van links naar recht op de foto moeten de kleuren zo op de goeie volg orde staan

rood blauw wit zwart??

waarom ik dit wil weten ik heb al die kabel + stukje ijzer perongeluk uitgetrokken
Voor de duidelijkheid nog ff het schema hoe het MOET zijn:
code:
1
2
. . b z . . .
 . r w . . .

[w=wit; z=zwart; r=rood; b=blauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 14:26
Heeft er iemand een idee waarom ik met me kabeltje van SP niet bij Nokia Phone Browser naar mijn galerij kan komen en niet onder Nokia 6230 -> Galerij.
Ik heb de blauwe en witte kabel geswitched en nu werkt alles behalve dat ik niet naar me foto's kan kijken.
Alvast bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door coktatli op 29-07-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met m'n kabel. Ik heb de driver al geinstalleerd en ook nokia pc suite ook al. Elke keer als ik m'n kabel er in stop vraagt Windows echter om nieuwe software te installeren, en als ik dan ja klik dan gaat hij zoeken en installeert hij wat maar daarna vraagt hij het meteen weer. Ook als ik dan ondertussen probeer mijn telefoon via de Phone Browser te openen krijg ik een systeemfout. Ik heb Windows XP, iemand met hetzelfde probleem of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kabeltje is trouwens die van telecom forever, ik weet niet of hier ook foutjes in de kabel zitten...?Het probleem dat hij steeds om nieuwe software support vraagt is trouwens over, maar ik kan dus nog steeds niet bijv. mijn foto's bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kabeltje gekocht op de zwarte markt die dus niet werkt.
maar nu ik hier naar kijk zie ik overal 4 kabels, ik heb er maar 3 draden in zitten : Groen, Blauw en Wit. zou ik dan een kabel hebben voor een andere nokia?? ik kan ook de software die erbij zat niet installeren, instalation failed zegtie telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 21:58:
Ik heb een kabeltje gekocht op de zwarte markt die dus niet werkt.
maar nu ik hier naar kijk zie ik overal 4 kabels, ik heb er maar 3 draden in zitten : Groen, Blauw en Wit. zou ik dan een kabel hebben voor een andere nokia?? ik kan ook de software die erbij zat niet installeren, instalation failed zegtie telkens.
Dat er maar drie draden verdoenden zijn is iig niet goed.
Er zijn 2 verschillende versies bekend, zie deze post.

Of het een kabel voor een andere Nokia is weet ik niet.

Je kan kijken of je zelf nog iets kan modden. Controleer of de zwarte kabel wel vier draden bevat. In dat geval kan je zelf de draden op de juiste manier verbinden.

Anders moet je maar teruggaan naar Beverwijk. Let op dat je dan niet wéér een niet werkende kabel verkopen. (Wat had je er eigenlijk voor betaald?) Ga dan op zeker en kies voor Telecom Forever of een andere webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 31 juli 2004 @ 22:41:
[...]

Dat er maar drie draden verdoenden zijn is iig niet goed.
Er zijn 2 verschillende versies bekend, zie deze post.

Of het een kabel voor een andere Nokia is weet ik niet.

Je kan kijken of je zelf nog iets kan modden. Controleer of de zwarte kabel wel vier draden bevat. In dat geval kan je zelf de draden op de juiste manier verbinden.

Anders moet je maar teruggaan naar Beverwijk. Let op dat je dan niet wéér een niet werkende kabel verkopen. (Wat had je er eigenlijk voor betaald?) Ga dan op zeker en kies voor Telecom Forever of een andere webwinkel.
terug gaan naar Beverwijk is voor mij geen optie, ik was daar in de buurt op vakantie en ben net weer thuis. Ook de zwarte draad bevat maar 3 draden dus ik kan er dus niets mee. t kabeltje koste trouwens 15 euro met software. er zit ook een soort vierkant kastje in de midden met een printplaatje zie ik net, daar komen wel 4 draden binnen, en dr komen dr 3 weer uit, de kabels die daar binnen komen zijn blauw wit geel en groen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 23:00:
[...]

terug gaan naar Beverwijk is voor mij geen optie, ik was daar in de buurt op vakantie en ben net weer thuis. Ook de zwarte draad bevat maar 3 draden dus ik kan er dus niets mee. t kabeltje koste trouwens 15 euro met software. er zit ook een soort vierkant kastje in de midden met een printplaatje zie ik net, daar komen wel 4 draden binnen, en dr komen dr 3 weer uit, de kabels die daar binnen komen zijn blauw wit geel en groen
Dan is het op zeker géén DKU-2 kabel. Die heeft nl geen elektronica, het is gewoon een 1 op 1 verbinding tussen de POP-connector en de USB-stekker.

Probeer er achter te komen welke kabel het wel is en probeer hem te verkopen zou ik zeggen, want jij hebt er iig niks aan voor je 6230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Das waarschijnlijk een DKU-5. Werkt niet met een 6230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels geprobeerd om via infrarood de foto's van mijn telefoon af te halen maar dit lukt ook neit. Hij ziet mijn telefoon wel maar als ik probeer de galerij te openen zegt hij dat dit niet kan...iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm, kabel destijds keurig omgesoldeerd, wordt ie de helft van de tijd niet ontdekt als ik hem er aan hang...iemand ook dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog een keer zeggen wat ik doe, misschien weet iemand waar het fout gaat...?
1. ik installeer de driver genoemd in het andere topic.
2. Ik steek de kabel erin en hij zegt steeds "nieuwe hardware gevonden" dan laat ik dat installeren.
3. ik installeer nokia pc suite
Toch doet hij het niet als ik probeer de mappen van de telefoon te bekijken. Wat gaat er fout?
Ik heb Windows XP, en het kabeltje van telecom forever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

het is niet het bekende 'mmc kaart heeft geen naam' probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is daar de oplossing voor? misschien kan ik het dan verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet je mmc wel een naam geven anders herkent je pc um niet :)

ga naar je mmc (op je foon) en doe opties en HERNOEM en vul een naam in dan kan je pc um herkenne...

miss is dat de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als waar dit topic over gaat, maar dan met de DKU-5 usb kabel. Ik heb hem van prijzenstunters.nl
Ik installeer de driver en stop de kabel daarna in de usb. Er komt dan een scherm nieuwe onbekende hardware maar hij vind geen drivers. Zou dit hetzelfde probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 14:58:
Ik heb precies hetzelfde probleem als waar dit topic over gaat, maar dan met de DKU-5 usb kabel. Ik heb hem van prijzenstunters.nl
Ik installeer de driver en stop de kabel daarna in de usb. Er komt dan een scherm nieuwe onbekende hardware maar hij vind geen drivers. Zou dit hetzelfde probleem zijn?
Sorry maar de DKU-5 doet het niet op de 6230... je moet de DKU-2 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:17:
[...]

Sorry maar de DKU-5 doet het niet op de 6230... je moet de DKU-2 hebben ;)
hehe weet ik ook wel, ik heb ook geen 6230 maar een 6610i. Ik heb hier gepost omdat het mij hetzelfde probleem lijkt, hoewel de kabel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:54:
[...]

hehe weet ik ook wel, ik heb ook geen 6230 maar een 6610i. Ik heb hier gepost omdat het mij hetzelfde probleem lijkt, hoewel de kabel anders is.
owjah hehe kon ik ook niet weten 8)7

in dat geval: probeer eerst je foon eraan te hangen en daarna te installen werkte bij mij vreemd genoeg ook :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 09:17:
[...]

owjah hehe kon ik ook niet weten 8)7

in dat geval: probeer eerst je foon eraan te hangen en daarna te installen werkte bij mij vreemd genoeg ook :? :X
jah dat heb ik net nog een keer geprobeerd maar hielp niks :X
Hij zegt gewoon USB device, en dan vind ie geen software/drivers

• BAVAROIS
  • Laatst online: 05-07 11:09
Misschien een domme vraag, maar is deze datakabel alleen geschikt om muziek over te zetten? Of is deze kabel voor alle bestanden geschikt? (gemaakte foto's op pc zetten ed.)

- Datakabel Nokia DKU-2 compatible voor 3300/6230/6650

Ik wil deze bij telecomforever kopen.

Een pessimist is een realistische optimist

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

BAVAROIS schreef op 09 september 2004 @ 16:44:
Misschien een domme vraag, maar is deze datakabel alleen geschikt om muziek over te zetten? Of is deze kabel voor alle bestanden geschikt? (gemaakte foto's op pc zetten ed.)

datakabel ;)
De kabel kan muziek, foto's, contacten e.d. gewoon versturen.

• BAVAROIS
  • Laatst online: 05-07 11:09
Tnx :)

Je weet maar nooit he. 8)

Een pessimist is een realistische optimist

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37
BAVAROIS schreef op 09 september 2004 @ 16:44:

Ik heb hem vandaag gehad .. maar hij werkt nog niet. Ik weet niet wat ik fout doe.

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Maeslant schreef op 16 september 2004 @ 19:16:
[...]

Ik heb hem vandaag gehad .. maar hij werkt nog niet. Ik weet niet wat ik fout doe.
Weet ik ook niet :*)
Lees nog ff de startpost door voor tips zou ik zeggen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Mja goed, ook ik ben de trotse eigenaar van een Nokia 6230 en een datakabel. Verder heb ik een pc met Windows XP inclusief SP 2. Nokia PC Suite 6.2 staat geinstalleerd. Ik doe alles zoals in dit topic beschreven staat. Alles werkte dan ook prima, het instaleren van de drivers, prima, het installeren van het stuurprogramma, prima, het ckecken van de Nokia bij apparatenbeheer, prima. Totdat ik de kabel er weer opnieuw indoe om vervolgens bestanden te willen gaan verzendan van mijn telefoon naar mijn pc. Dan is mijn telefoon nergens te vinden. Wat is hier aan de hand? Zou het aan SP 2 kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik krijg de kabel niet geinstaleerd. Er wordt namelijk geen nieuwe hardware gevonden.

Net al windows opnieuw geinstaleerd maar niets help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op 18 september 2004 @ 15:49:
Mja goed, ook ik ben de trotse eigenaar van een Nokia 6230 en een datakabel. Verder heb ik een pc met Windows XP inclusief SP 2. Nokia PC Suite 6.2 staat geinstalleerd. Ik doe alles zoals in dit topic beschreven staat. Alles werkte dan ook prima, het instaleren van de drivers, prima, het installeren van het stuurprogramma, prima, het ckecken van de Nokia bij apparatenbeheer, prima. Totdat ik de kabel er weer opnieuw indoe om vervolgens bestanden te willen gaan verzendan van mijn telefoon naar mijn pc. Dan is mijn telefoon nergens te vinden. Wat is hier aan de hand? Zou het aan SP 2 kunnen liggen??
Ik moest eerst de datakabel installeren anders herkende mn PC Suite geen USB connectie-middel :) miss dat dat helpt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 14:31:
[...]

Ik moest eerst de datakabel installeren anders herkende mn PC Suite geen USB connectie-middel :) miss dat dat helpt? ;)
Dus in omgekeerde volgorde, éérst de kabel en dan PC Suite. Ik zal het vanavond eens proberen, wie weet. Thnx anyway! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Nah luitjes, ik wil even doorgeven dat het inmiddels helemaal toppie werkt. Pompen maarr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Maeslant schreef op 19 september 2004 @ 12:48:
Ik krijg de kabel niet geinstaleerd. Er wordt namelijk geen nieuwe hardware gevonden.

Net al windows opnieuw geinstaleerd maar niets help
Maar Kan iemand mij ook helpen ?

Ik kom er echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Op de Nokia site is nu PC Suite 6.4 te vinden. Hierin zijn de drivers voor de datakabel geintegreerd. Je hoeft dus nu niet meer eerst de drivers voor de kabel te installeren.

De enige andere tip die ik kan bedenken is eerst je telefoon aan de kabel prikken, en dan pas de USB stekker in je computer steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 14:26
Ik heb zelf via http://www.stuntprijzen.net een neppe datakabel gehaald. Dus ik ging eerst ff knutselen en kabels aanpassen zoals het toen nog moest (nu krijg je als het goed is goed in elkaar zittend kabeltje).

MAAAARRRR ik had nog steeds problemen met me datakabel kon namelijk geen mp3tjes enzovoorts erop zetten of me foto's bekijken. Hierbij een goede tip van mij ;)

1) download Nokia PC Suite
2) download de drivers voor de kabel
3) installeer de drivers eerst en daarna Nokia PC Suite
4) Start je PC opnieuw op en voordat windows
5) Duw je datakabel in je 6230 en de usb gedeelte in de pc

Maar alsnog had ik problemen (dat dacht ik tenminste) ga naar Nokia Phone Browser en daar moet je Nokia 6230 zien (als je niet ziet wacht dan eerst ff en refresh telkens door op F5 te drukken). En hupsakee ik zag opeens Nokia 6230 icoontje (doordrukken op F5 tot je icoontje ziet). :9~

Greetz O-)

[ Voor 24% gewijzigd door coktatli op 07-10-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 23-07 00:26
Is het mogelijk om de drivers van de DKU-2 (telecomforever) kabel te installeren bij Windows XP zonder Service Pack 1 te downloaden? (hij vraagt erom, maar nooit gedaan en nu zag ik dat sp2 260mb was en daardoor vroeg ik me af of het ook zonder kon)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schop!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.dwit/DSCF1999a.jpg

Ik heb hele andere kleurtjes, euhm, wie weet hier nog een oplossing op :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk in het grote N6230 Topic.... Vanaf daar loopt een link naar een draadje over kabels modificeren enz. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste