Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Hier is tie dan:

tussen pen 2 en 3 de diode (kathode naar pin 2) zie schema vd generaal'
de blauwe en witte draad omdraaien

dus op 4- rood 5-blauw 6-wit 7-zwart

EN DE KABEL WERKT ALS EEN TREIN !!!!!! YESSSSSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:30:
Oke Hier is tie dan:

tussen pen 2 en 3 de diode (kathode naar pin 2) zie schema vd generaal'
de blauwe en witte draad omdraaien

dus op 4- rood 5-blauw 6-wit 7-zwart

EN DE KABEL WERKT ALS EEN TREIN !!!!!! YESSSSSS
Woei! :)

Jij hebt die diode er nu dus wel inzitten? Werkte hij niet zonder, of heb je 'm gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:36:
[...]

Jij hebt die diode er nu dus wel inzitten? Werkte hij niet zonder, of heb je 'm gewoon laten zitten?
Dat wil ik ook weten!! Je hebt nu 2 aanpassingen gedaan, maar kan het ook alleen met 1??

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:36:
[...]

heb hem laten zitten .... zonder weet ik dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:44:
[...]

heb hem laten zitten .... zonder weet ik dus niet
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat voor type diode heb je gebruikt? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01
O, overbodig :)

Ik heb er alleen geen diode inzitten, dus ik twijfel nog steeds :S

[ Voor 80% gewijzigd door TafkaP op 27-06-2004 19:26 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phart schreef op 27 juni 2004 @ 19:25:
Sorry jongens, t was erg druk bij mickey D's :) Ik wacht toch effe op hexeen, beetje laf maar volgens mij heeft hij meer verstand van zaken, en z'n kabel al een keer open gehaald, dus ik wacht nog heel even voordat ik al mijn electro skills (lees: 0,0) uit de kast trek :)
Hexeen heeft de dradenwissel al met succes uitgevoerd. Wel heeft hij er ook een diode bijin gezet, maar gezien het feit dat er ook mensen zijn met een werkende kabel zonder diode denk ik dat dat niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Denk

Ik heb liever dat je het weet natuurlijk, maar ik denk dat ik mijn soldeerdoos tevoorschijn ga toveren. Als het allemaal gelukt is laat ik het jullie naturelement weten, dat zou dan mijn eerste echte nuttige tweakers bijdrage zijn :D

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phart schreef op 27 juni 2004 @ 19:30:
Denk

Ik heb liever dat je het weet natuurlijk, maar ik denk dat ik mijn soldeerdoos tevoorschijn ga toveren. Als het allemaal gelukt is laat ik het jullie naturelement weten, dat zou dan mijn eerste echte nuttige tweakers bijdrage zijn :D
Ik zal dit zeker toevoegen aan de SP. Ik zit nog even te twijfelen of ik ook m'n soldeerbout ga gebruiken :9 Denk alleen dat die van mij iets te warm wordt. Ik denk dat je een klein, licht 15 Watt dingetje moet hebben, als je niet je POP connector wil omsmelten tot nutteloos plastic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik denk dat stuntprijzen.net blij mag zijn. Ze zullen de kabels wel terugnemen, zelf ombouwen en terugsturen. Kost wel wat manuren, maar goedkoper dan nieuwe importeren.
Stuntprijzen.net, sla maar alvast wat soldeertin in en neem een vakantiekracht aan!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HULDE HULDE HULDE

Den grootsten mongeaul met een soldeerbout in de wereld heeft zojuist de draadjes omgewisseld, en het werkt ook nog :) Lelijkste soldeerbedoeling ooit, hij kan noooit meer terug naar stuntprijzen :) maar dat boeit niet want hij doet et :P (zonder diode...)

Bedankt voor alle steun :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
tis wel effe naar dat ik 10 miljoen dingen moet installeren :S

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Mooi!!
Ik ga gewoon de draadjes doorknippen en ze aan elkaar zetten met wat isoleertape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
das misschien netter ja

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja hij doet het!!

[ Voor 6% gewijzigd door Pinobigbird op 27-06-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk is het toch nog op te lossen met wat knutselwerk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk.. dat zijn mooie berichten..

wel ontzettend gaar dat er ergens een fabriek is waar ze een shitlading van die kabels gemaakt hebben met de aders verkeerdom. Daar gaat iemand nog wel op z'n kop krijgen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Typisch geval van Chineese kleurenblindheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 20:20:
Kijk.. dat zijn mooie berichten..

wel ontzettend gaar dat er ergens een fabriek is waar ze een shitlading van die kabels gemaakt hebben met de aders verkeerdom. Daar gaat iemand nog wel op z'n kop krijgen denk ik..
Er heeft indd gewoon een Chinees ofzo zitten slapn daar :Z Maar toch ERG leuk dat we er zo met z'n allen uitgekomen zijn! Morgen ga ik mijn kabel ook doen :*) Voor de volledigheid zal ik mijn uitkomsten ook even posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 20:22:
Typisch geval van Chineese kleurenblindheid :+
hahahaha ik denk dat dat het is ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phart schreef op 27 juni 2004 @ 20:05:
tis wel effe naar dat ik 10 miljoen dingen moet installeren :S
ja dat had ik ook !!! maar nu werkt het echt goed kabel eraan hangen en gaan met die banaaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik toevallig net nog vond was de volledige beschrijving van de POP port van de Nokia 6230:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pop-port:

(left) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (right)
Screen facing up

1 Charge (V Charge)
2 GND (Charge GND)
3 ACI (ACI - Insertion & removal detection)
4 VOUT (DC out)
5 NC (Not connected)
6 FBUS RX
7 FBUS TX
8 GND (Data GND)
9 XMIC N (Audio in - Ext. Mic input)
10 XMIC P (Audio in - Ext. Mic input)
11 HSEAR N (Audio out - Ext. Audio out - left)
12 HSEAR P (Audio out - Ext. Audio out - left) 
13 HSEAR R N (Audio out - Ext. audio out - right)
14 HSEAR R P (Audio out - Ext. audio out - right)

Je weet nooit waar het handig voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 20:51:
Wat ik toevallig net nog vond was de volledige beschrijving van de POP port van de Nokia 6230:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pop-port:

(left) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (right)
Screen facing up

1 Charge (V Charge)
2 GND (Charge GND)
3 ACI (ACI - Insertion & removal detection)
4 VOUT (DC out)
5 NC (Not connected)
6 FBUS RX
7 FBUS TX
8 GND (Data GND)
9 XMIC N (Audio in - Ext. Mic input)
10 XMIC P (Audio in - Ext. Mic input)
11 HSEAR N (Audio out - Ext. Audio out - left)
12 HSEAR P (Audio out - Ext. Audio out - left) 
13 HSEAR R N (Audio out - Ext. audio out - right)
14 HSEAR R P (Audio out - Ext. audio out - right)

Je weet nooit waar het handig voor is :)
Die had ik ook gevonden, op basis hiervan kwam ik tot die functie voor de diode, welke hij ook heeft maar dus niet nodig is in deze kabel. wil je met je datakabel goed radio kunnen luisteren, moet ie er wel in.

Je ziet ook dat er geen aparte antenne-aansluiting is ofzo, daarvoor wordt gewoon de GND gebruikt waarsch. Het is dus iet zo dat mensen die de headset-mod doen hun ontvangst vernaggelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 20:53:
[...]

Die had ik ook gevonden, op basis hiervan kwam ik tot die functie voor de diode, welke hij ook heeft maar dus niet nodig is in deze kabel. wil je met je datakabel goed radio kunnen luisteren, moet ie er wel in.

Je ziet ook dat er geen aparte antenne-aansluiting is ofzo, daarvoor wordt gewoon de GND gebruikt waarsch. Het is dus iet zo dat mensen die de headset-mod doen hun ontvangst vernaggelen ofzo.
Kom jongens niet doorslaan nu he :) we zijn al blij dat de kabel werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:08:
[...]

Kom jongens niet doorslaan nu he :) we zijn al blij dat de kabel werkt nu
Hahahaha :D
Nou, ik heb de eerstvolgende mod al weer gevonden :9 How about deze headset mod? Hiermee kan ik eindelijk m'n dure Sony Fontopia headset aansluiten zonder de stekker eraf te hoeven knippen!

Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/headsetmod.jpg

Maar goed, beetje offtopic eigenlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:14:
[...]

Nou, ik heb de eerstvolgende mod al weer gevonden :9 How about deze headset mod? Hiermee kan ik eindelijk m'n dure Sony Fontopia headset aansluiten zonder de stekker eraf te hoeven knippen!

[afbeelding]

Ooooooh met een beetje geluk is mijn soldeerbout nog warm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft nu een werkende kabel en ik zit hier met een defecte. :'(

Hoe open ik die kabel nou? Mijn vader zegt dat hij het kan maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:44:

niet zo moeilijk, je ziet lipjes aan de zijkant van de pop-poort voorzichtig open buigen en hij valt zo uit elkaar.... bij mijn zijn er twee van afgebroken. geen probleem beetje lijm ertussen en hij zit weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Er zitten aan de POP port drie soort kleine clipjes. Ik heb het puntje van een pincet gebruikt om hem een kleeein beetje open te wippen. Dan je nagel ertussen. Het tweede slotje openpielen. En dan voorzichtig openmaken.

Vervolgens met een niet al te hete soldeerbout de witte en de blauwe aderen los maken en omgekeerd weer vast solderen. Netjes dichtklikken en installeren die hap 8)

Succes jongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb geen soldeerbout, dus ik heb het opgelost met zwart isolatietape.

Open de connector door de lipjes aan de zijkant iets te buigen, en scheidt de twee helften.
Wurm de trekontlasting los van de kabel en schuif deze naar achter.
Snij de kabel 1 cm in de lengterichting in om meer ruimte te krijgen.
Snij de witte en blauwe draden door en strip deze 3 mm.
Verbindt de witte met de blauwe draad en vice versa.
Dek deze af met kleine stukjes isolatietape.
Schuif de trekontlasting terug en sluit de connector.

Dan toch eindelijk een werkende datakabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja ik zou dus alleen die twee draadjes wisselen die diode kan je vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet huilen Ortega, die van mij werkt ook nog niet.

Heb ook geen soldeerbout, ik denk dat ik het snoer doorknip en met veel technisch vernuft (lees: isolatietape) de boel weer aan elkaar ga plakken. Met dank aan Pinobigbird voor deze eenvoudige, doch briljante oplossing!!

Maar eerst wacht ik morgen de reactie van Stuntprijzen af (had ik een mail gestuurd). Vrees wel dat als zij aanbieden de kabel om te smurfen, dit wel enige tijd kan duren, gezien het mogelijke aantal kabels met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:59:
[...]

Er zitten aan de POP port drie soort kleine clipjes. Ik heb het puntje van een pincet gebruikt om hem een kleeein beetje open te wippen. Dan je nagel ertussen. Het tweede slotje openpielen. En dan voorzichtig openmaken.

Vervolgens met een niet al te hete soldeerbout de witte en de blauwe aderen los maken en omgekeerd weer vast solderen. Netjes dichtklikken en installeren die hap 8)

Succes jongen!
Oké, mijn vader gaat aan de slag! :P

We hebben alleen geen soldeerbout kunnen vinden, misschien ergens in de schuur. Kunnen we het niet met iets anders vastmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 22:00:

Open de connector door de lipjes aan de zijkant iets te buigen, en scheidt de twee helften.

Oh, ik was al van plan om het snoer gewoon door te knippen. Is dat niet VEEL gemakkelijker? Behalve dat het iets lelijker is, maar ik hoef er niet mee over straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:06:
[...]

Oh, ik was al van plan om het snoer gewoon door te knippen. Is dat niet VEEL gemakkelijker? Behalve dat het iets lelijker is, maar ik hoef er niet mee over straat.
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:04:
[...]

Oké, mijn vader gaat aan de slag! :P

We hebben alleen geen soldeerbout kunnen vinden, misschien ergens in de schuur. Kunnen we het niet met iets anders vastmaken?
Tja, als je dan _echt_ geen soldeerbout hebt... Je zou natuurlijk de kabeltjes aan de POP poort kunnen laten zitten en dan de kabel ergens halverwege doorknippen en de juiste verbindingen maken door alles goed te strippen en in elkaar te draaien. En dan lekker tape eromheen draaien.

Maar dit verdient absoluut _geen_ schoonheidsprijs :+ Laat mij lekker de bout gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die geen soldeerbout hebben of het niet aandurven, en toch niet op stuntprijzen.net willen wachten, als je 'm morgen naar me opstuurt + een envelop+porto om 'm terug te sturen, heb je 'm woensdag gefixxed in de bus (moet je 'm wel maandag voor 6 uur posten, ik post 'm dan dinsdag voor 6 uur, dus dan zou hij woensdag terug moeten zijn). Geheel kostenloos, zo'n karwei is het niet om die twee draadjes even om te zetten, ik ben nu al meer tijd met het typen van dit berichtje. Daarnaast is solderen wel een leuk klusje, en is het voor een goed doel :P

Interesse? hezik [at] mytweakers [punt] net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het gedaan en als ik hem aansluit zegt de pc. Nokia 6230 USB. Als ik hem wil installeren zegt hij na 4x dat er een fout is opgetreden en dat de hardware mogelijk niet goed werkt. Is dit aan de bekabeling of aan de installatie. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:52:
We hebben het gedaan en als ik hem aansluit zegt de pc. Nokia 6230 USB. Als ik hem wil installeren zegt hij na 4x dat er een fout is opgetreden en dat de hardware mogelijk niet goed werkt. Is dit aan de bekabeling of aan de installatie. Wat kan ik doen?
Ik ga er even vanuit dat je Windows XP of Windows 2000 gebruikt... Je zal naar je Apparaatbeheer moeten gaan (Rechtermuisknop Deze Computer -> Eigenschappen -> Tabblad Hardware -> Apparaatbeheer). En daar even kijken onder USB Controllers. Waarschijnlijk tref je daar aan wat je ook in de StartPost ziet staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/02.gif

Verwijder dat apparaat even (dat is het apparaat wat voorheen niet gedetecteerd kon worden omdat je kabel niet goed was).

Verwijder even de driver die je geinstalleerd had. Start je PC opnieuw op. Uiteraard kabel eruit. Driver installeren, opnieuw starten en dan kabel erin. Nu zou het moeten werken.

Het klopt inderdaad dat je ongeveer zes nieuwe apparaten moet installeren.

Voor het installeren van het apparaat kun je ook de handleiding van de Nokia website downloaden. De laatste driver kun je hier downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog even de laatste nieuwe ontwikkelingen in de SP vermeld. Alles wat tot nu toe bekend is, is verwerkt in de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:59:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je Windows XP of Windows 2000 gebruikt... Je zal naar je Apparaatbeheer moeten gaan (Rechtermuisknop Deze Computer -> Eigenschappen -> Tabblad Hardware -> Apparaatbeheer). En daar even kijken onder USB Controllers. Waarschijnlijk tref je daar aan wat je ook in de StartPost ziet staan:

[afbeelding]

Verwijder dat apparaat even (dat is het apparaat wat voorheen niet gedetecteerd kon worden omdat je kabel niet goed was).

Verwijder even de driver die je geinstalleerd had. Start je PC opnieuw op. Uiteraard kabel eruit. Driver installeren, opnieuw starten en dan kabel erin. Nu zou het moeten werken.

Het klopt inderdaad dat je ongeveer zes nieuwe apparaten moet installeren.

Voor het installeren van het apparaat kun je ook de handleiding van de Nokia website downloaden. De laatste driver kun je hier downloaden.
Jep, ik had dat allemaal gedaan en.................... JA HIJ DOET HET PERFECT !!

Bedankt allemaal!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Jep, ik had dat allemaal gedaan en.................... JA HIJ DOET HET PERFECT !!

Bedankt allemaal!! _/-\o_
Aaah! Leuk! :D Weer eentje werkend! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]

Inderdaad erg leuk dat dit zo opgelost is, als snap ik er niks van hoe jullie erachter kwamen :)

Over de quote, deze staat ook al in het gewone 6230 topic :) door een van de tweakers, met tekst en uitleg in het Nederlands:)

Tis toch wel belangrijk de casing weer goed vast te maken, ik trok net de aansluiting de casing uit toen ik de kabel uit de telefoon haalde, das niet echt prettig, ben als de dood dat mijn "briljante" soldeerwerk op een dag loslaat :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij Oxygen Phone Manager geen connectie, hoe kan dat nu? Er staat wel van DKU-5 is connected succesfully, maar hij ziet geen telefoon.

En nog iets... als ik de telefoon aansluit op mijn usb poort zegt de pc dat ie iets heeft gevonden en dan moet ik kiezen om het te installeren. Echter lukt dit niet, ik doe het automatisch zoeken en dan zegt hij van Kan usb modem niet installeren. Als ik het handmatig doe en dat ene .inf file gebruik zegt hij precies hetzelfde. Hoe krijg ik alles perfect geinstalleerd>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Hey guyz dit is nog eens goed nieuws! Ik ga morgen...ofjah eigenlijk vandaag...ook mijn DK bewerken met een soldeerbout....

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net ook even m'n kabeltjes gemod (of eigenlijk: gefixed) en HIJ DOET HET! En supersnel ook nog :9 JEEJ!!

Waar ik alleen ff geen bal van snap is dat als ik nu mp3's overstuur naar m'n geheugenkaartje (128 Mb Kingston) dat ze dan niet in de Music Player in m'n telefoon verschijnen. Ook als ik de lijst heb vernieuwd :?
Is dit een bug en dus reden om Nokia software 6.1 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 09:00:
Nou, ik heb net ook even m'n kabeltjes gemod (of eigenlijk: gefixed) en HIJ DOET HET! En supersnel ook nog :9 JEEJ!!

Waar ik alleen ff geen bal van snap is dat als ik nu mp3's overstuur naar m'n geheugenkaartje (128 Mb Kingston) dat ze dan niet in de Music Player in m'n telefoon verschijnen. Ook als ik de lijst heb vernieuwd :?
Is dit een bug en dus reden om Nokia software 6.1 te installeren?
Mooi! Toch lekker dat het zelf te fixen is. En voor de mod-maagden onder ons is dit een mooie mod om mee te beginnen :P

Zijn er al mensen die een reactie van Stuntprijzen.net hebben ontvangen? Ik ben wel benieuwd of ze daar nu ook weten wat het probleem is! Had ik die kabel nou maar meteen doorgemeten...

offtopic:
@ riezbakker: De mp3's verschijnen alleen in de Music Player als je ze in de root van je MMC kaart hebt staan, dit staat ook in de startpost van [rml]Nokia 6230 [ Deel 9][/rml]: De muziekbestanden moeten gewoon naar de root van het MMC weggeschreven worden. Of gebruik de methode die daaronder is beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 28-06-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 28 juni 2004 @ 10:29:
[...]

Mooi! Toch lekker dat het zelf te fixen is. En voor de mod-maagden onder ons is dit een mooie mod om mee te beginnen :P

Zijn er al mensen die een reactie van Stuntprijzen.net hebben ontvangen? Ik ben wel benieuwd of ze daar nu ook weten wat het probleem is! Had ik die kabel nou maar meteen doorgemeten...

offtopic:
@ riezbakker: De mp3's verschijnen alleen in de Music Player als je ze in de root van je MMC kaart hebt staan, dit staat ook in de startpost van [rml]Nokia 6230 [ Deel 9][/rml]: De muziekbestanden moeten gewoon naar de root van het MMC weggeschreven worden. Of gebruik de methode die daaronder is beschreven.
Ik denk dat ze daar vandaag wel een hoop gezeur hebben met die lading kabels.. :) niet iedereen zal hier kijken denk ik, of het niet zien zitten zelf te gaan fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin dat modden steeds leuker te vinden eerst mijn oortjes veranderd, toen de datakabel.... zit er nu aan te denken een schermpje van een 6600 in mijn 6230 te gaan solderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm andere mensen er ook last van dat de kabelinstallatie zegt dat ie klaar is, maar zijn blauwe achtergrond laat staan? Het lijkt alsof de drivers niet helemaal geinstalleerd worden.

Tevens de kabelwissel uitgevoerd. Met de oude kabel kreeg ik nog "unknown device", nu krijg ik helemaal geen reactie meer...Gewoon zeer netjes gesoldeerd, dus dat kan t niet zijn. Iemand een idee?

Edit: prik hem net nog maar een keer in >> found new hardware...vaag. Maar hopen dat ie t nu gewoon doet. Update: alle drivers zijn nu keurig geinstalleerd. Het ding werkt! Ben nu eindelijk mn foto's aan het tanken ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door s3mt3x op 28-06-2004 12:01 ]

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 28 juni 2004 @ 10:29:
[...]

offtopic:
Stom van me, Pinobigbird... Dit had ik moeten weten, aangezien ik het grote Nokia 6230 topic al volg vanaf de eerste post 8)7 . Iets teveel enthousiasme en gretigheid nu het kabeltje eindelijk werkt denk ik ;) Maar indd, de files in de root van m'n MMC zetten werkt.
s3mt3x schreef op 28 juni 2004 @ 11:28:
Hmm andere mensen er ook last van dat de kabelinstallatie zegt dat ie klaar is, maar zijn blauwe achtergrond laat staan? Het lijkt alsof de drivers niet helemaal geinstalleerd worden.

Tevens de kabelwissel uitgevoerd. Met de oude kabel kreeg ik nog "unknown device", nu krijg ik helemaal geen reactie meer...Gewoon zeer netjes gesoldeerd, dus dat kan t niet zijn. Iemand een idee?
s3mt3x: Zie de SP iig even voor wat meer uitleg en tips. Je zal nog even die Unknown Device moeten verwijderen in je Apparaatbeheer. Want nu zal Windows altijd je kabel blijven herkennen als zijnde die Unknown Device.

Het installeren van de DKU-2 drivers van Nokia heeft voor zover ik weet nog bij niemand problemen opgeleverd. Het gooit alleen wat .INF files in je systeemmappen (zodat Windows deze juist kan installeren) en het installeert de functies om je telefoon te gebruiken als modem.

Succes!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even gebeld naar de lui van Stuntprijzen.net... Gewoon om even door te geven hoe het zit met die kabels. Maar ze gooien de hoorn er gewoon op :? En als ik nog een keer probeer te bellen.... hebben ze de fax aangezet :(

Dan zoeken ze het zelf maar uit |:(

Ik hoop dat ze een hoop gezeik krijgen met die kabels })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:30

Ankh

|true

ik ga mijnes straks ook ff ombouwen en laat het resultaat weten want ik heb er ook 1 van stuntprijzen vandaan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:17:
Net even gebeld naar de lui van Stuntprijzen.net... Gewoon om even door te geven hoe het zit met die kabels. Maar ze gooien de hoorn er gewoon op :? En als ik nog een keer probeer te bellen.... hebben ze de fax aangezet :(

Dan zoeken ze het zelf maar uit |:(

Ik hoop dat ze een hoop gezeik krijgen met die kabels })
hmmmm slechte zaak, al had ik hier wel al een voorgevoel bij... gelukkig voor iedereen is het op te lossen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:55:
[...]

hmmmm slechte zaak, al had ik hier wel al een voorgevoel bij... gelukkig voor iedereen is het op te lossen nu.
Behalve dan als je geen soldeerdinges hebt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Niet zo'n goede reactie zeg!!
Ik neem aan dat ze al wat telefoontjes hebben gekregen, maar dan doe je niet zo. Neem dan een antwoordapparaat waarin je de situatie uitlegd.

Ten slotte mogen ze blij zijn dat de kabels makkelijk te fixen zijn, dus wat ik al eerder zei: neem een vakantiekracht en soldeer alle teruggestuurde kabels om. Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn en ze mogen blij zijn dat ze de hele partij niet weg hoeven te gooien.

Hoe de klant behandeld wordt bepaalt of deze klant de volgende keer weer bij jou komt. Dus stuntprijzen.net, kom op en help je klanten. Daarmee win je veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:30

Ankh

|true

en hij werkt! me pa heeft er ff 2 seconde achter gezeten ff met de soldeerbout! en flop klaar :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ok ik zit nog in de problemen. Ik heb met mijn 1337 Skillz die datakabel opgebouwd en hij doet het nu. Mijn pc herkent hem en installeerd alle (7 ofzo) apparaten. Maar mijn Nokia connection wizard geeft een fout:

Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/fout.JPG

Wat is het probleem nu?

Wat ik gedaan heb:

- Datakabel gemaakt.
- Oude Nokia Suite gedeinstalled.
- Oude drivers verwijderd.
- RegClean gedraaid.
- Reboot.
- Drivers geinstalled.
- DK erin en apparaten geinstalled.
- Nokia pc Suite (6.2) geinstalled.

<edit> Ik heb gedaan wat de foutmelding meldt. Opnieuw installen. Dit heeft echter geen zin. </edit>

[ Voor 10% gewijzigd door DaTiezl op 28-06-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net stuntprijzen.net aan de foon gehad

En die meneer die ik aan de telefoon had die melde mij idd dat er al meerder emensen hadden gebeld en gemaild
ze hebben inmiddels contact opgenomen met de leverancier

en hij liet mij weten zsm wat te laten horen want ze moeten gewoon omgerolen worden

Idd de zending die hun vrijdag binne kregen die schijnt neit ok te zijn

Dus ik zou zeggen degene die hem graag gerolen willen hebben zal ik ze ff mailen en dan wordt als het goed is alles vanzelf geregeld

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 28 juni 2004 @ 15:41:
Ok ik zit nog in de problemen. Ik heb met mijn 1337 Skillz die datakabel opgebouwd en hij doet het nu. Mijn pc herkent hem en installeerd alle (7 ofzo) apparaten. Maar mijn Nokia connection wizard geeft een fout:

[afbeelding]

Wat is het probleem nu?

Wat ik gedaan heb:

- Datakabel gemaakt.
- Oude Nokia Suite gedeinstalled.
- Oude drivers verwijderd.
- RegClean gedraaid.
- Reboot.
- Drivers geinstalled.
- DK erin en apparaten geinstalled.
- Nokia pc Suite (6.2) geinstalled.

<edit> Ik heb gedaan wat de foutmelding meldt. Opnieuw installen. Dit heeft echter geen zin. </edit>
Heb je het al eens geprobeerd met de 5.8 versie (die werd geleverd bij mijn telefoon)? De nieuwste versie schijnt op sommige punten nog wel eens buggy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde thread :7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook geen connectie bij Oxygen Phone Manager II (met deze doe het zelf kabel) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:06:
en hij liet mij weten zsm wat te laten horen want ze moeten gewoon omgerolen worden
WTF is omgerolen ??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:03:
Iemand ook geen connectie bij Oxygen Phone Manager II (met deze doe het zelf kabel) ?
In deze matrix kan je zien dat je met je 6230 alleen via IR en Bluetooth kan connecten met OPM-II :|

De DKU-2 wordt nog niet ondersteund.

MobiMB ondersteund deze kabel wel vanaf versie 2.1, maar de gratis demo is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 22:00:

Ik krijg die 'trekontlasting' (lekker vage term) niet los. Heeft iemand tips hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen.

Ps: je kunt mij ook toevoegen als officieel niet-werkende-nepkabel-van-stuntprijzen.net bezitter. Heb hem zaterdag binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:19:
[...]

Ik krijg die 'trekontlasting' (lekker vage term) niet los. Heeft iemand tips hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen.

Ps: je kunt mij ook toevoegen als officieel niet-werkende-nepkabel-van-stuntprijzen.net bezitter. Heb hem zaterdag binnen gekregen.
Ik denk dat met de 'trekontlasting' de beschermende mantel wordt bedoeld die om twee van de aderen heen zit. Deze zit overigens gewoon los en kan naar achteren geschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:19:
[...]

De trekontlasting zit als een hoesje om de kabel geschoven en is op een één of andere manier (ik denk met hitte) vastgemaakt aan de kabel.

Als je met een superkleine schroevendraaier er tussenwurmt komt hij los van de kabel. Beetje het schroevendraaiertje er wat verder insteken, draaien, wurmen, steken, wurmen, draaien, schuiven. Ik heb niet gezegd dat het makkelijk ging >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat met de 'trekontlasting' de beschermende mantel wordt bedoeld die om twee van de aderen heen zit. Deze zit overigens gewoon los en kan naar achteren geschoven worden.
Ja ik begrijp wel wat ie bedoelde met trekontlasting alleen bij mij zit ie enorm strak om het snoer heen en ik krijg hem niet los en ik kan er ook niet zoveel grip op krijgen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 28 juni 2004 @ 17:25:
[...]

De trekontlasting zit als een hoesje om de kabel geschoven en is op een één of andere manier (ik denk met hitte) vastgemaakt aan de kabel.

Als je met een superkleine schroevendraaier er tussenwurmt komt hij los van de kabel. Beetje het schroevendraaiertje er wat verder insteken, draaien, wurmen, steken, wurmen, draaien, schuiven. Ik heb niet gezegd dat het makkelijk ging >:)
Ok, ga ik meteen ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:27:
[...]

Ok, ga ik meteen ff proberen!
Nou het is gelukt, nou ff alles netjes heraansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:34:
[...]

Heb je het al eens geprobeerd met de 5.8 versie (die werd geleverd bij mijn telefoon)? De nieuwste versie schijnt op sommige punten nog wel eens buggy te zijn.
Ok ik heb nu dus 5,8 geinstalled en mijn connection manager herkend hem. Alleen heb ik geen idee hoe ik dus nu in de mappen op de telefoon kom. Het lijkt wel of hij niets kan vinden/dat mijn phone leeg is ofzo:

Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/nfb.JPG

Verder kan ik mijn Application Installer niet opstarten want dan krijg ik meteen een foutmelding en klapt hij eruit.
Als ik mijn Audio manager opstart staat er onderin het lijstje 'er is geen ondersteunende telefoon aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:47:
[...]

Nou het is gelukt, nou ff alles netjes heraansluiten...
Ok dan! Alles weer aangesloten en het werkt perfect! Eerst ff een stuk of 6 apparaten installeren en blazen maar! Het gaat echt een stuk harder dan met bluetooth (iemand een nauwelijks gebruikte dongle kopen?).

Het ziet er idd niet zo fraai uit, maar zoals eerder gezegd, ik hoef er niet mee over straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op 28 juni 2004 @ 19:02:
[...]

Ok ik heb nu dus 5,8 geinstalled en mijn connection manager herkend hem. Alleen heb ik geen idee hoe ik dus nu in de mappen op de telefoon kom. Het lijkt wel of hij niets kan vinden/dat mijn phone leeg is ofzo:

[afbeelding]

Verder kan ik mijn Application Installer niet opstarten want dan krijg ik meteen een foutmelding en klapt hij eruit.
Als ik mijn Audio manager opstart staat er onderin het lijstje 'er is geen ondersteunende telefoon aangesloten...
Bij mij deed ie het ook niet direct. Nadat je alles geinstalleerd heb is het handig om ff de kabel uit je 6230 te halen, ff wachten, en er weer in doen, bij mij deed ie het toen ineens wel. Waarschijnlijk is een herstart ook nog wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Bij mij deed ie het ook niet direct. Nadat je alles geinstalleerd heb is het handig om ff de kabel uit je 6230 te halen, ff wachten, en er weer in doen, bij mij deed ie het toen ineens wel. Waarschijnlijk is een herstart ook nog wel handig.
Nou ik geloof dat iedeen hier nu wel zijn kabel heeft gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Alles geprobeerd....reinstalls...andere drivers...kabel erin...kabel eruit...reboots...niets werkt... KLotezooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik vind het een beetje raar om een nieuwe kabel die je hebt gekocht die neit goed is????

Om daar zelf aan gaan te kloten
tis toch veel beter een nieuwe te nemen

Eeen beetje gaan tweaken aan iets dat je nieuw hebt gekocht en een productie fout heeft is toch beetje raar?
of ligt het aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:49:
Tsja ik vind het een beetje raar om een nieuwe kabel die je hebt gekocht die neit goed is????

Eeen beetje gaan tweaken aan iets dat je nieuw hebt gekocht en een productie fout heeft is toch beetje raar?
of ligt het aan mij
Zeker raar maar je moet wat he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Mooi klote is dat, ik vanmorgen alles uit de kast gehaald maar kreeg dat ding niet aan de praat......Lees ik nu dit, stuntprijzen stond bij mij goed aangeschreven maar dit is natuurlijk drama, ipv dat ze de kabel testen.... .

Ik ga niet solderen, deze gaat gewoon terug voor een nieuw werkende kabel dat spreekt voor zich.

[edit] Kreeg de kabel zaterdag binnen, via stuntprijzen besteld

[ Voor 10% gewijzigd door magalhean op 28-06-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Pinobigbird schreef op 28 juni 2004 @ 17:25:
[...]

Dat hoesje noemen ze krimpkous. Een trekontlasting is een bepaalde contructie die ervoor zorgt dat als er krachten op een kabel staan (trekkerdetrektrek) de achterliggende verbinding hier geen last van heeft. Een trekontlasting kan al een knoop zijn. In dit geval is dit het dikke stuk plastic dat op de plek zit waar de mantel van de kabel ophoudt en uitloopt in 4 aders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
magalhean schreef op 28 juni 2004 @ 19:55:
Mooi klote is dat, ik vanmorgen alles uit de kast gehaald maar kreeg dat ding niet aan de praat......Lees ik nu dit, stuntprijzen stond bij mij goed aangeschreven maar dit is natuurlijk drama, ipv dat ze de kabel testen.... .

Ik ga niet solderen, deze gaat gewoon terug voor een nieuw werkende kabel dat spreekt voor zich.
Heel vervelend voor je, maar ik denk niet dat je stuntprijzen iets kan verwijten. Geef mij een winkel waar ze alle gloeilampen, aanstekers, MMC-kaartjes, hoofdtelefoons, toetsenborden etc etc testen voordat je ze meekrijgt? Stuur gewoon een mail naar stuntprijzen en wacht tot ze met een antwoord komen. Tenslotte weten zij waarschijnlijk ook pas sinds vandaag dat die kabels niet goed zijn. Geef ze even de kans om dit op te lossen voordat je ze 'afschrijft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... ik heb precies dezelfde kabel een paar weken eerder ontvangen van stuntprijzen.net en hij werkt prima... dr zullen bij deze zending wel een stel nieuwelingen gezeten hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de man die ik aan de lijn had zei er al zat verkocht te hebben zonder problemen
totdat hij afgelopen vrijdag een nieuwe zending binne had en die dus de deur uit had gedaan

daar heeft hij al een hoop mailtjes en telefoontjes van gehad

ze gingen het oplossen en daar vertrouw ik wel op dan

ff afwachten wat ze zeggen
dan kan ik altijd nog over gaan op solderen???

was na 3 weken het wachten op de kabel toch al beu
dus heb maar een bluetooth adapter gehaald en werkt prima
nooit geweten dat dat zo goed zou werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

of ligt het aan mij
Opzich _helemaal_ mee eens BiCobra... Alleen ik heb geen zin om te gaan zitten wachten op een hele nieuwe...

Ik zou eerst moet wachten op Stuntprijzen.net. Dan opsturen. Dan moeten zij hem fixen en weer terugsturen. Ze zullen vast meer dan één kabel moeten fixen, dus dat gaat _LANG_ duren!
En wat hun dan doen is hetzelfde wat ik in twee tellen heb gedaan: Twee draadjes omdraaien :D

En over BlueTooth... Ik heb in het begin altijd verbinding gemaakt via BT (zoals te lezen is in de SP). Maar nu ik eenmaal werk met m'n kabel wil ik nóóit meer terug :) Het is zo verschrikkelijk veel sneller, zeker nu ik werk met een MMC card van 128 MB. Daarbij is de verbinding via kabel véél stabieler dan BT. Bij BT wordt de verbinding af en toe zomaar verbroken tijdens het oversturen van grote bestanden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 28 juni 2004 @ 19:23:
Alles geprobeerd....reinstalls...andere drivers...kabel erin...kabel eruit...reboots...niets werkt... KLotezooi!
Ga nou anders ff helemaal terug naar het begin. Dat had je geloof ik al eens gedaan eh? ALLES van Nokia eraf en ff cleanen met die Reg Cleaner uit de SP. Ga dan alles ff uitsluiten. Sluit uit dat het aan je kabel ligt. Meet die nog ff helemaal door met je multimeter. Installeer dan je driver en plug je kabel in. Dit moet helemaal vlekkeloos gaan (zoals dat bij mij ging). Zie de screenshots in de SP. Gaat dit niet vlekkeloos, dan is dit natuurlijk al een signaal dat dingen erna ook niet goed zullen gaan.

Probeer anders eens een andere USB port. Een USB poort direct op je mobo (dus niet via een USB hub). Of gooi alle software van BlueTooth (als je dat hebt) er eens af. Probeer anders ff je kabel te installeren op een andere PC. Dan kun je (wederom) uitsluiten dat het aan je kabel ligt.

Hou me ff op de hoogte: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog paar problemen. Dat 6 stuks wat je moet installeren gaat goed. Dan komt er iets met Nokia 6230 USB MODEM, en dat gaat fout dus krijg ik de melding er zijn mogelijk problemen waardoor je hardware niet goed of slecht gaat werken. Hoor ik geen Succes! berichtje te krijgen i.p.v het is niet gelukt?

Na loop van de tijd tijdens het mp3's enzo kopieren naar mijn MMC loopt alles vast en moet ik de kabel eruit trekken waarna de telefoon raar gaat doen, (booten, zwart beeld dan wit beeld vaag beeld, dan moet ik weer opnieuw opstarten).
Ligt dit aan de kabel?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:35:
Nog paar problemen. Dat 6 stuks wat je moet installeren gaat goed. Dan komt er iets met Nokia 6230 USB MODEM, en dat gaat fout dus krijg ik de melding er zijn mogelijk problemen waardoor je hardware niet goed of slecht gaat werken. Hoor ik geen Succes! berichtje te krijgen i.p.v het is niet gelukt?

Na loop van de tijd tijdens het mp3's enzo kopieren naar mijn MMC loopt alles vast en moet ik de kabel eruit trekken waarna de telefoon raar gaat doen, (booten, zwart beeld dan wit beeld vaag beeld, dan moet ik weer opnieuw opstarten).
Ligt dit aan de kabel?
Even mijn eigen ervaring tijdens het installeren: De enige muisklik die ik hoefde te doen was op "Ja" klikken om de driver tóch te installeren (deze is niet digital ondertekend door Microsoft). Verder kreeg ik na de installatie geen "succesberichtje" ofzo...

De klachten van vastlopen e.d. heb ik zelf nog helemaal niet gehad. Ik heb _juist_ omdat er ff zo'n gezeik met de kabel was alles heel uitvoerig getest. Grote bestanden, (veel) kleine bestanden e.d. Maar alles gaat helemaal perfect. Maar daar heb jij nu ff niks aan.

Ik denk zelf dat je kabel gewoon goed is, aangezien je gewoon verbinding kunt krijgen en data kunt overzenden. Fysiek is die verbinding dus goed en moet er dus software matig <ergens> iets niet goed zijn. Tenzij er natuurlijk ergens een contactje niet helemaal goed zit, en dat af en toe wel en geen contact maakt (wat de klachten tijdens het verzenden kan verklaren).

Check deze links nog eens ff, misschien zit er wat bij:
Expansys Nokia 6230 Forum
http://www.expansys.com.a...p?code=108417&thread=1330

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat beter dan? Wat denk je dat stuntprijzen.net met die kabels gaat doen? Juist: die wipt 'm open, draait de draadjes om, en stuurt het weer terug.

Maar.. je moet dan wel je kabel opsturen, stuntprijzen moet 'm fixxen en weer terugsturen. Je bent je kabel dan op z'n minst 3~4 dagen kwijt, voor hetzelfde eindresultaat (draadjes omgesoldeerd).
of ligt het aan mij
Of je iets moet tweaken staat volledig los van of het nieuw is of niet. Ik schroef eigenlijk alles meteen open zodra ik het heb, dan weet ik hoe het in elkaar steekt. De enige uitzondering (tot nu toe) op dat beleid was m'n Palm M515, omdat die dichtgelijmd zit min of meer.

Als je gewoon netjes kunt solderen, zie ik geen enkele reden waarom je dit niet even zelf zou doen. Ja natuurlijk kun je 'm terugsturen naar stuntprijzen en ja natuurlijk moet die er voor zorgen dat je een werkende kabel krijgt. Als je niet kunt of wilt solderen, is dat dus een prima optie.

Maar er valt imo best iets voor te zeggen om 't zelf even te doen.. kun je tenminste gelijk met je kabel en phone aan de slag ;)

(ongeduld om er mee te mogen spelen is een der tweakers' mindere eigenschappen :P)

Wat betreft of het stom is dat deze kabels ongetest de deur uit gaan.. tsja.. eigenlijk test geen enkele computerwinkel tegenwoordig de spullen nog. Daar zijn de marges ook te klein voor.

Ik denk dat stuntprijzen.net van de volgende serie wel op z'n minst even één kabel zou controleren :) (al doende leert men)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Ach voor 12,50 alle onderdelen in huis, ff 1 sec. per aansluiting tsjk, tsjk met de soldeerbout en klaar ben je. Mij hoor je nergens meer over. En ik ben echt niet de electrotweaker ;-) Luxe probleem: nu ga ik echt een grotere MMC nodig hebben!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja
ik begrijp best wel dat met het zelf wil doen

Maar tis toch niet spul
en stel dat het niet lukt dan kan je hem ook miss niet meer terugsturen

ik zie het ook niet zitten om langer te wachten eigenlijk, maarja

wat betreft de bt
vriend van mij heeft deze datakabel van stuntprijzen al tijdje en werkt wel

maar mijn bluetooth is toch sneller en stabieler????

valt nooit weg

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

of ligt het aan mij
Gewoon effe snel repareren is prima imho. En iets met een productiefout zelf repareren is leuk! Zo heb ik eigenhandig de bug in een US-Blaster speakerset opgelost. Was erg grappig om dat uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:44:
[...]

Ga nou anders ff helemaal terug naar het begin. Dat had je geloof ik al eens gedaan eh? ALLES van Nokia eraf en ff cleanen met die Reg Cleaner uit de SP. Ga dan alles ff uitsluiten. Sluit uit dat het aan je kabel ligt. Meet die nog ff helemaal door met je multimeter. Installeer dan je driver en plug je kabel in. Dit moet helemaal vlekkeloos gaan (zoals dat bij mij ging). Zie de screenshots in de SP. Gaat dit niet vlekkeloos, dan is dit natuurlijk al een signaal dat dingen erna ook niet goed zullen gaan.

Probeer anders eens een andere USB port. Een USB poort direct op je mobo (dus niet via een USB hub). Of gooi alle software van BlueTooth (als je dat hebt) er eens af. Probeer anders ff je kabel te installeren op een andere PC. Dan kun je (wederom) uitsluiten dat het aan je kabel ligt.

Hou me ff op de hoogte: succes!
Weer heb ik alles opnieuw geprobeerd:

- Kabel eruit.
- Nokia Cennectivity Cable Driver (In Software) gedeinstalled.
- Nokia PC Suite 6.2 (In Software) gedeinstalled.
- Nokia RegClean gedraaid.
- Reboot
- Nokia PC Suite 6.2 gedeinstalled.
- Nokia Cennectivity Cable Driver geinstalled.
- Kabel erin. Telefoon wordt herkend.
- Hardware geinstalled (in apparaatbeheer)
- Nokia Connection Manager opgestart:

ERROR:
Afbeeldingslocatie: http://huizen.deds.nl/~datiezl/fout.JPG

Geen "Nokia 6230" in de browserlijst.

Als ik ipv PS 6.2; 5,8 install dan krijg ik wel "nokia 6230" in connection manager en in de browserlijst maar kawn ik niet op de telefoon "browsen" naar afbeeldingen/muziek/filmpjes/tonen ed. Maar dit heb ik een pagina terug beschreven.

Aangezien het installen van de USB drivers en de hardware goed verloopt denk ik niet dat het aan mijn kabel ligt.

Ps.: een andere USB poort (Direct op mobo) maakt geen verschil.

Wat doe ik fout/Zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een imitatie kabel DKU-2 voor een Nokia 3300 en werkt perfect op mijn Nokia 6230 met PC Suite en XP. ik weet niet hoe die houdt op een AMD/Intel systeem maar met mijn oude Intel PIII 1000 geen enkel probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 00:32:
[...]

Weer heb ik alles opnieuw geprobeerd:

- Kabel eruit.
- Nokia Cennectivity Cable Driver (In Software) gedeinstalled.
- Nokia PC Suite 6.2 (In Software) gedeinstalled.
- Nokia RegClean gedraaid.
- Reboot
- Nokia PC Suite 6.2 gedeinstalled.
- Nokia Cennectivity Cable Driver geinstalled.
- Kabel erin. Telefoon wordt herkend.
- Hardware geinstalled (in apparaatbeheer)
- Nokia Connection Manager opgestart:

ERROR:
[afbeelding]

Geen "Nokia 6230" in de browserlijst.

Als ik ipv PS 6.2; 5,8 install dan krijg ik wel "nokia 6230" in connection manager en in de browserlijst maar kawn ik niet op de telefoon "browsen" naar afbeeldingen/muziek/filmpjes/tonen ed. Maar dit heb ik een pagina terug beschreven.

Aangezien het installen van de USB drivers en de hardware goed verloopt denk ik niet dat het aan mijn kabel ligt.

Ps.: een andere USB poort (Direct op mobo) maakt geen verschil.

Ik heb bij software uninstall aangeklikt en toen i.p.v. geuninstalled gewoon herstel gedaan (6.2) toen deed hij het wel..

Trouwens ik heb ook de blauwe en de witte draad omgedraaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat je probleem zit in je versie van Windows XP. Zie deze en deze link eens. Het is een bekend probleem, meerdere mensen hebben het blijkbaar. Heb je de laatste nieuwe Windows XP SP geïnstalleerd?

Verder schijnt het hele stukkie software gewoon niet helemaal 100% tof te zijn. Niet op alle systemen draait het dus perfect. Altijd #$%$^%$ als dat dan net bij jou is :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:47:
[...]

Ik denk dat je probleem zit in je versie van Windows XP.
Ik heb Sp1 geinstalled maar het maakte niets uit.... :s
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:42:
[...]

Ik heb bij software uninstall aangeklikt en toen i.p.v. geuninstalled gewoon herstel gedaan (6.2) toen deed hij het wel..

Trouwens ik heb ook de blauwe en de witte draad omgedraaid ;)
Ook dit werkte niet bij mij..

Damn is mijn compu nu gewoon brak of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTiezl schreef op 29 juni 2004 @ 01:10:
[...]

Damn is mijn compu nu gewoon brak of wat?
Tja, iets kan natuurlijk op sommige PC's niet werken... Probeer het eens op een andere PC als dat kan. Probeer anders eens Microsoft Virtual PC te installeren met Windows 2000 ofzo. Kijken of het onder 2000 wél lukt.

Goed, Riez gaat nu ff lekker maffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik heb nog een originele dk te koop met accu: http://www.tweakers.net/a...?ID=140995&ProduktID=&DB=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gesproken met een medewerker van Stuntprijzen.net en die vertelde mij dat je mag proberen om de mod uit te voeren met de datakabel, als dit niet lukt dan krijg je een nieuwe kabel. Het is dus het proberen waard lijkt mij! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb ook een defecte ontvangen zaterdag, woensdag ofzo besteld via www.stuntprijzen.net

is er toevallig een tweaker/ tu\e-er in de buurt van eindhoven/best die m voor mij even om kan solderen?

[ Voor 14% gewijzigd door zandpaddo op 29-06-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 13:25
Iedereen hier bedankt voor de informatie! Kabel werkt inmiddels perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Eindhoven en wil ook graag weten of er iemand in de buurt woont met een soldeerbout. het liefst iemand die de kabel al een keer eerder heeft gemod.
Pagina: 1 2 3 Laatste