Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405

Topicstarter
DKU-2 datakabel werkt niet!
Als alle pogingen om je DKU-2 datakabel te installeren falen, dan heb je wellicht een kabel ontvangen met een fabricagefout! Dit topic legt precies uit wat er mis is met deze kabels en hoe je de kabel kan fixen.

Voor alle duidelijkheid: Het gaat hier om de DKU-2 imitatiekabel voor de Nokia 6230, 3300 en 6650. Deze ziet er ongeveer uit zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/nokia_dku_2.jpg

De USB stekker is gegoten aan de kabel. Op de USB stekker staat de tekst "NKI 3300". De stekker die vervolgens in de telefoon gaat kan opengemaakt worden. Er staat bij mij geen tekst op deze stekker. De gehele kabel is zwart. Dit even om zeker te weten dat iedereen met dezelfde kabel te maken heeft. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/spacer.gif

Wat is er dan mis met die kabel?
In ieder geval Stuntprijzen.net heeft verkeerd gesoldeerde kabels verstuurd. Hier zit een fabricagefout in en Stuntprijzen.net kan hier dus ook niets aan doen. Pinobigbird heeft zijn kabel doorgemeten en vergeleken met het originele schema van De Generaal. Zie hieronder hoe het geheel is aangesloten:

code:
1
2
3
4
5
usb    connector
1        8
2        7 (ipv 6)
3        6 (ipv 7)
4        5
De middelste twee aderen (wit en blauw) zijn dus omgedraaid.

Hieronder een foto van deze situatie:

Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/dku2.jpg

Hoe fix ik die kabel dan?
Je kunt de kabel werkend krijgen door de stekker die aan je telefoon gaat (de POP port) open te maken en de witte en de blauwe aderen los te solderen en om te draaien.

Je kunt de POP port open krijgen door de drie miniscule clipjes (2 mm groot ongeveer) een klein beetje open te buigen en zodoende de twee helften te splitsen.

Nog even voor de duidelijkheid: Er hoeft in deze kabel géén diode aanwezig te zijn! Het verwisselen van de witte en blauwe ader is voldoende.

Help! Ik heb geen soldeerbout!
Pinobigbird ook niet, en die heeft de volgende oplossing:

Ik heb geen soldeerbout, dus ik heb het opgelost met zwart isolatietape.

1 Open de connector door de lipjes aan de zijkant iets te buigen, en scheidt de twee helften.
2 Wurm de trekontlasting los van de kabel en schuif deze naar achter.
3 Snij de kabel 1 cm in de lengterichting in om meer ruimte te krijgen.
4 Snij de witte en blauwe draden door en strip deze 3 mm.
5 Verbindt de witte met de blauwe draad en vice versa.
6 Dek deze af met kleine stukjes isolatietape.
7 Schuif de trekontlasting terug en sluit de connector.

Ik wil niet solderen!
Als je het geen prettig idee vind om zelf aan de kabel te gaan rommelen, dan kun je hem terugsturen. Stuntprijzen.net heeft al zijn klanten inmiddels een e-mail gestuurd met de omschrijving van het probleem. Hieronder een gedeelte uit deze e-mail:

{...} Mocht u dit niet willen doen dan kunt u de kabel retourneren en dan sturen wij u een nieuwe kabel op zodra wij ze weer hebben (verwacht met een week of 2). Indien u het probeerd en het lukt niet dan kunt u alsnog de kabel retourneren, wij staan dus garant voor de garantie als het niet lukt. {...}

Spreekt voor zich lijkt me :)

Dit geldt uiteraard alleen voor de defecte kabels geleverd door Stuntprijzen.net 8)

Installatie van de kabel
Vergeet niet als je de kabel probeert te installeren eerst het voorheen geïnstalleerde USB apparaat te verwijderen in apparaatbeheer (Rechtermuisknop Deze Computer -> Eigenschappen -> Tabblad Hardware -> Apparaatbeheer). Dit is het apparaat waarvan de driver door Windows niet gevonden kon worden omdat je kabel eerst niet goed was.

Het klopt dat je ongeveer zeven nieuwe apparaten moet installeren als de kabel en telefoon gedetecteerd worden. Zie hieronder de voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/modems.gif
Er wordt een extra Nokia 6230 USB modem geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.ribom.nl/got/extra_devices.gif
Er wordt een hele nieuwe groep Wireless Communication Devices aangemaakt. Hier zie je ook gelijk dat het vreemde, onherkenbare apparaat dat werd geïnstalleerd met je 'foute' kabel niet meer is geïnstalleerd.

Mocht het niet werken, en heb je iets van BlueTooth geïnstalleerd? Verwijder dan eventjes alles wat met BlueTooth te maken heeft. BlueTooth drivers gebruiken namelijk ook COM-poorten. Hierdoor kunnen de drivers van je DKU-2 kabeltje in de war raken. Als die geïnstalleerd is, kun je je BlueTooth spulletjes weer installeren.

Als alles faalt zou je nog een andere USB poort kunnen proberen. Of een USB poort direct op je moederbord (dus niet via een USB hub of iets dergelijks).

Verder is inmiddels bekend dat op Windows XP machines (mét en zónder Service Pack) de drivers van de kabel (en Nokia software) niet altijd goed functioneren. Hier is helaas nog geen oplossing voor.

Downloads
1 De juiste driver van Nokia om je DKU-2 kabel werkend te krijgen.
2 De handleiding van Nokia voor het installeren van de DKU-2 kabel.
3 De Nokia Register Cleaner 2 om je register helemaal leeg te maken van alles wat ruikt naar Nokia. Handig als je ff helemaal opnieuw wil beginnen.

Even voor de duidelijkheid: Dit is géén topic om Stuntprijzen.net op enige manier af te kraken. Het is de bedoeling mensen aan een werkende kabel te helpen :*)

[ Voor 165% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 29-06-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Niks gezegd :X

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 18507 op 26-06-2004 17:03 . Reden: te snel gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

Ik ga volledig met ''riezbakker'' accoord. Ook mijn kabel doet het niet en is van stuntprijzen.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Lijkt me eigenlijk dat dit meer iets is tussen stuntprijzen.nlnet en de kopers daar.. ik denk niet dat dit een algemeen probleem is voor alle namaak-kabels.

Voor alle duidelijkheid nog even.. hier het schema voor de originele kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34748/full.jpg

Je ziet dat er over pin 2 en 3 een diode staat, het lijkt erop dat deze niet in de namaakkabel is aangebracht. Deze diode dient ervoor om het toestel te laten weten dat er een 'toebehoren' is aangesloten. Mogelijkerwijs werkt deze batch kabels niet omdat die diode schijnt te ontbreken. Ik heb zelf niet zo'n kabel noch een 100% bevestiging dat die diode echt nodig is, maar het heeft er iig. elke schijn van.

Mocht na contact met stuntprijzen.nlnet blijken dat de kabel niet vervangen/gerepareerd wordt, of dat dat veel te lang gaat duren.. ik heb al aangeboden om die diode er in te zetten. Het enige wat je hoeft te doen is de kabel naar me toesturen + 10ct + porto en envelop om 'm terug te sturen.

Mocht je daar in geinteresseerd zijn: hezik [at] mytweakers [punt] net.

Let wel dat eventuele garantie daarmee vervalt, en dat ik niet garandeer dat de kabel daarna wel zal werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Pinobigbird

doesn't share food!

Het probleem zit hem dus waarschijnlijk in het ontbreken van een diode op pin 2 en 3.

In het schema van De Generaal van een originele DKU-2 kabel zit er dus een diode tussen pin 2 en 3.

Foto van opengemaakte imitatiekabel:
Pin 2 en 3 (dat zijn de twee meest linkse pinnen) zijn dus ongebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 17:22 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116876

Zoals ondertussen wel bekend, heb ik ook de kabel binnen gekregen vandaag en id werkt niet, ik heb hem open gemaakt en geen diode dus.

zou best kunnen dat dit het probleem is.

Ik stond eigenlijk al op het punt om hem gelijk in de bak te gooien :)

tot de aanbieding van de generaal kwam.

wil hem wel naar hem opsturen het is te proberen, de weg terug naar stuntprijzen gaat een lange moeizame worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106823

Ik ben in het bezit van een goedwerkende datakabel die ook bij stuntprijzen.net gekocht is. Als ik de mijne opensloop, dan ziet dat er als volgt uit:

2 rijen pinnetjes,

Bovenste rij: 3e pin = groen
4e pin = blauw en rood (komen samen uit de kabel)

Onderste rij: 2e pin = oranje
3e pin = wit

De USB kant kan ik helaas niet openmaken.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan....

O ja, er is ook nog ergens een gele kabel, maar die is afgeknipt zodra 'ie uit de kabel komt. Is dus ook nergens aangesloten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116876 schreef op 26 juni 2004 @ 17:16:
Zoals ondertussen wel bekend, heb ik ook de kabel binnen gekregen vandaag en id werkt niet, ik heb hem open gemaakt en geen diode dus.

zou best kunnen dat dit het probleem is.

Ik stond eigenlijk al op het punt om hem gelijk in de bak te gooien :)

tot de aanbieding van de generaal kwam.

wil hem wel naar hem opsturen het is te proberen, de weg terug naar stuntprijzen gaat een lange moeizame worden ben ik bang.
Dus je stond eigenlijk al op het punt om de € 12,50 in de bak te gooien? Man doe normaal!

Ze ruilen het 100% zeker om en als het echt niet meer kan krijg je je geld terug. En als ze zich hier niet aan willen houden hebben ze een probleem en niet IK. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@ Alex9719: Wanneer heb je die kabel binnengekregen? De rest heeft hem namelijk vandaag (26 juni) binnen gekregen. Misschien heb jij er eentje uit een andere partij

[ Voor 6% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 17:29 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat de partij die verstuurd is door Stuntprijzen.net niet goed zijn. Deze missen de diode (1n4148) tussen de contacten 2 en 3. Hierdoor 'weet' de telefoon niet dat hij is aangesloten op een ander apparaat. Hierdoor kan de PC ook niet herkennen wat er voor apparaat aan de USB poort hangt, omdat de telefoon 'niet terugpraat'. Dit is wat ik ervan begrijp :9

Ik zou het wel vervelend vinden om de kabel zelf open te maken en zelf een diode ertussen te moeten zetten. Ik heb immers gevraagd om een werkende kabel, en niet om een half-werkende kabel 8).

Ik zal maandag Stuntprijzen.net opbellen en vragen wat voor oplossing zij bieden. Ik stel me namelijk voor dat die lui nu een hele doos daar hebben staan met allemaal dezelfde (kapotte) kabels. Het zal vast een lange geschiedenis worden voordat wij klanten dan een werkende kabel hebben ontvangen (zij moeten immers weer opnieuw kabels bestellen uit China ofzo waarvan het ook weer de vraag is _of_ ze wel werken).

UPDATE
Voor de diode tussen de contacten 2 en 3 kan een 1n4148 gebruikt worden. Echter, er kunnen ook andere diode's voor gebruikt worden. Diodes verschillen onderling wel in maximale spanning e.d. Maar ze moeten gebruikt kunnen worden. De volgende diodes zouden ook moeten werken
- 1n4146
- 1n4004

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 26-06-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En ik had nog net 8 kabels besteld en ze zijn nu onderweg naar mij toe :(:(:(
De timing is ook perfect 5 juli ga ik op vakantie hopen dat het voor die datum regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

1n4148 en niet 1n4818 :X

[ Voor 66% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 23:54
Sorry hoor, maar het is al sinds de allereerste Nokia met POP-port verscheen, bekend dat de imitatie kabels bijna nooit (goed) werkten.
Het is gewoon dom om zo'n imitatieding te kopen.
Bovendien snap ik niet waarom je niet gewoon een BlueTooth dongle haalt voor 30 euro i.p.v. een datakabel.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Omdat de datakabel €12.50 kost en sneller is dan blauwtand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FlowDesign schreef op 26 juni 2004 @ 17:43:
Sorry hoor, maar het is al sinds de allereerste Nokia met POP-port verscheen, bekend dat de imitatie kabels bijna nooit (goed) werkten.
Bovendien snap ik niet waarom je niet gewoon een BlueTooth dongle haalt voor 30 euro i.p.v. een datakabel.
Lees de SP zou ik eens zeggen 8)7 !!!! De verbinding met Bluetooth heb ik OOK, alleen die is niet stabiel genoeg bij het versturen van grote bestanden. Daarbij is een kabel ook sneller...

Over imitatiekabels... Kabel is kabel en componenten zijn componenten. Ik heb nooit last gehad met imitatiekabels. En daarbij: De originele kabels is geloof ik 75 euro. Deze imitatiekabel is 12,50 euro. Hij hoort opzich te werken, dus voor dat aanzienlijke prijsverschil wil ik wel even kloojen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 26-06-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt natuurlijk geheel gelijk, maar :X lijkt me een beetje overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En bij de meeste werkte het datakabel lees maar de andere posts van de 6230.
En ik vind met een kabel werken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

* Anoniem: 109788 blijft roepen dat een cardreader van 10E nog veel beter werkt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Anoniem: 109788 schreef op 26 juni 2004 @ 17:54:
* Anoniem: 109788 blijft roepen dat een cardreader van 10E nog veel beter werkt :7
Ik heb ook een cardreader maar elke keer gsm uitelkaar halen is ook niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788 schreef op 26 juni 2004 @ 17:54:
Moet je elke keer je toestel openslopen en die kaart eruit rippen.. lijkt me niet bevorderlijk voor je toestel.

De kritiek ('koop toch een dongle') is imo niet gehinderd door enige kennis. Als jij een 256Mb kaartje hebt doe je er via bluetooth een half uur over om je kaart vol te krijgen. Dat, of je moet idd een cardreader kopen en je toestel elke keer uit elkaar klikken als je een ander MP3-tje wilt (en dat wil je nogal vaak als je geen 40Gb opslag hebt).

Er zijn zat argumenten voor het kopen van zo'n kabel. Het argument dat namaak slecht is, is ook onzin. De originele kabel stelt niets voor, het is geen technisch hoogstandje. Dat Nokia zulke bedragen durft te vragen voor 2 connectoren, een diode en een stukje snoer en het ding niet gewoon meelevert met de telefoon is eigenlijk een schande.

Er zijn zat mensen die zonder problemen met namaak werken. Dat deze lichting van stuntprijzen.net blijkbaar slecht is, betekend imo niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

En de disccussie over het gebruik van de datakabel, BT-dongle danwel een cardreader is hier wel erg off-topic. Graag weer on-topic blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 17:57:
[...]

Moet je elke keer je toestel openslopen en die kaart eruit rippen.. lijkt me niet bevorderlijk voor je toestel.

De kritiek ('koop toch een dongle') is imo niet gehinderd door enige kennis. Als jij een 256Mb kaartje hebt doe je er via bluetooth een half uur over om je kaart vol te krijgen. Dat, of je moet idd een cardreader kopen en je toestel elke keer uit elkaar klikken als je een ander MP3-tje wilt (en dat wil je nogal vaak als je geen 40Gb opslag hebt).

Er zijn zat argumenten voor het kopen van zo'n kabel. Het argument dat namaak slecht is, is ook onzin. De originele kabel stelt niets voor, het is geen technisch hoogstandje. Dat Nokia zulke bedragen durft te vragen voor 2 connectoren, een diode en een stukje snoer en het ding niet gewoon meelevert met de telefoon is eigenlijk een schande.

Er zijn zat mensen die zonder problemen met namaak werken. Dat deze lichting van stuntprijzen.net blijkbaar slecht is, betekend imo niets.
Bedankt! Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Never mind...

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 27-06-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste allemaal,

Ik dacht vooruit dan maar ik ga er voor en heb de diode op de juiste wijze volgens schema van de generaal tussen pin 2 en 3 gesoldeerd.

maar.............. helaas geen verschil....

gevalletje jammer dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106823

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 17:28:
@ Alex9719: Wanneer heb je die kabel binnengekregen? De rest heeft hem namelijk vandaag (26 juni) binnen gekregen. Misschien heb jij er eentje uit een andere partij
Hmm.. ik heb mijn datakabel al sinds anderhalve maand ofzo.
Maar wat ik duidelijk wilde maken, is dat ik (ook) geen diode zie zitten aan de pop-port kant, maar dat mijn kabel wel werkt.
Goh, stom zeg, dat we daar niet aan gedacht hebben....... |:( 8)7

Als je je bericht al begint met het aanbieden van excuses, plaats 'em dan helemaal niet.... En als je iets niet snapt, vraag het dan gewoon.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
Jew people...

Ook ik heb vanmiddag de datakabel ontvangen van stuntprijzen.net. En ook mijne doet het niet. Ik denk dat Stuntprijzen het beste iedereen een nieuwe kan sturen want dit is een duidelijk geval van verkeerde lichting als ik het zo bekijk.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116876 schreef op 26 juni 2004 @ 18:43:
Beste allemaal,

Ik dacht vooruit dan maar ik ga er voor en heb de diode op de juiste wijze volgens schema van de generaal tussen pin 2 en 3 gesoldeerd.

gevalletje jammer dus
:| Balen
Dat wordt dus afwachten wat stuntprijzen.net er mee gaat doen.

Ik vraag me wel af of je zelf de kabels anders aan kan sluiten, naar het schema dat Alex9719 beschrijft. Zelf heb ik geen idee hoe :?

[edit:]
schema niet werkende kabel:
code:
1
2
. . w z . . .
 . r b . . .

[w=wit; z=zwart; r=rood; b=blauw]

schema dat Alex9719 beschrijft:
code:
1
2
. . g br . . .
 . o w  . . .

[g=groen; br=blauw en rood (samen); o=oranje; w=wit]

[ Voor 19% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116876 schreef op 26 juni 2004 @ 18:43:
Beste allemaal,

gevalletje jammer dus
Kun je nu wel de radio aanzetten als je die kabel ingeplugged hebt? Zo ja: dan helpt die diode idd niet, zo nee dan heb je toch iets verkeerd gedaan.

Dus: zet je radio eens aan.. als ie zegt 'sluit toebehoren aan' dan zit de diode niet goed. Doet hij het gewoon zonder morren, dan zit de diode wel goed, en ligt het dus idd niet aan die diode (zoals ik al zei: ik heb geen bevestiging dat _dat_ het probleem moet zijn, alleen een schema vd. officiele kabel waar die diode wel in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij heeft het geen zin meer ik heb nu aan dat ding zitten rommelen,

maar voor alle die dat niet gedaan hebben zou ik zeggen masaal terug sturen
en dan maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 19:02:
[...]

Kun je nu wel de radio aanzetten als je die kabel ingeplugged hebt? Zo ja: dan helpt die diode idd niet, zo nee dan heb je toch iets verkeerd gedaan.

Dus: zet je radio eens aan.. als ie zegt 'sluit toebehoren aan' dan zit de diode niet goed. Doet hij het gewoon zonder morren, dan zit de diode wel goed, en ligt het dus idd niet aan die diode (zoals ik al zei: ik heb geen bevestiging dat _dat_ het probleem moet zijn, alleen een schema vd. officiele kabel waar die diode wel in zit).
diode zit zolals op het schema , maar werkt nog niet ik denk dat er meer niet goed zit in die kabel.... maar daar ga ik niet verder mee expirimenteren. straks gaat mijn phone er aan. voorlopig maar weer gewoon mijn IR verbinding en voor het zware werk de kaartlezer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even zitten zoeken op het internet naar andere bedrijven die een imitatie DKU-2 aanbieden. Prijzenstunters.nl (http://www.prijzenstunter...USB_Datakabels_Nokia.html) bieden ook een kabel aan. Hij ziet er wel anders uit dan die van Stuntprijzen.net (zie het stickertje op de gegoten USB stekker). Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.prijzenstunters.nl/acatalog/4216.jpg

Hij kost 12,50 euro inc. btw. Als je vooruit betaalt betaal je 5 euro verzendkosten. Wel ietsje duurder dan die van Stuntprijzen.net. Maar hopelijk werkt _deze_ dan wel! Ik denk dat ik Stuntprijzen.net maandag even bel en zeg dat ik hem terug ga sturen :( Tsjonge jongens, wat een gedoe... Om moe van te worden :Z :Z :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 26-06-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het grote nokia 6230 topic had iemand deze kabel besteld, en die werkte prima:

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...ory=30425&item=6304464639

Totale kosten (inclusief verzendkosten) onder de EUR 10. Heb 'm zelf ook al besteld inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm, dat wordt dus ook hier terugsturen geblazen o.i.d. Ik ga ze iig maar es even mailen.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s3mt3x schreef op 26 juni 2004 @ 19:13:
Hmm, dat wordt dus ook hier terugsturen geblazen o.i.d. Ik ga ze iig maar es even mailen.
Betekent dit dat jij dus ook een DKU-2 kabel hebt van Stuntprijzen.net die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 19:23:
[...]

Betekent dit dat jij dus ook een DKU-2 kabel hebt van Stuntprijzen.net die niet werkt?
... en vandaag ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Yep.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 19:13:
In het grote nokia 6230 topic had iemand deze kabel besteld, en die werkte prima:

Totale kosten (inclusief verzendkosten) onder de EUR 10. Heb 'm zelf ook al besteld inmiddels.
Op deze pagina staat Das Angebot ist beendet. Wat volgens mij inhoudt dat er niet meer geboden kan worden. Of zul je zelf contact op kunnen nemen met deze 'firma'/mensen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

datakabel + lader gekocht bij stuntprijzen voor een ander gsm. beide werkten niet

of die imitatie gevallen zijn troep, of stuntprijzen zitten mensen volop te naaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al bericht gekregen van stuntprijzen.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't is zaterdag avond.. ik denk dat de meneer van stuntprijzen wel al nattigheid voelt.. geef 'm de kans 't recht te zetten, begin nu niet gelijk 'm de grond in te praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 21:38:
't is zaterdag avond.. ik denk dat de meneer van stuntprijzen wel al nattigheid voelt.. geef 'm de kans 't recht te zetten, begin nu niet gelijk 'm de grond in te praten..
Weet je nu wel waarom ik zo haastig ben? Op 08-07-04 ben ik al op vakantie dus ik moet wel zo zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ga dan mijn pakket niet accepteren, als blijkt dat die dingen ech niet werken zit ik met 8 kabels van mij en die van mn vrienden. Scheelt ook een hoop gezijk om die dingen terug te stuuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 21:53:
Weet je nu wel waarom ik zo haastig ben? Op 08-07-04 ben ik al op vakantie dus ik moet wel zo zijn!
Eh? Heb je op vakantie een datakabel nodig dan?

Daar kan stuntprijzen.net natuurlijk niets aan doen. Het kan best zijn dat ze een keer een rotte lading kabels gekregen hebben, alhoewel ik zelf me niet aan de indruk kan onttrekken dat het gewoon zelfbouw is, en de diode weggelaten is uit zuinigheid. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het niet die diode is, wat zou het namelijk anders moeten zijn?
edit:
dit nuanceer ik later. het weglaten van een diode verdien je niet zoveel mee

Er zit geen andere electronica in die kabel. Het is 1-op-1. Daar kan eigenlijk niet iets aan kapot zijn, zeker niet in zo'n serie. Zonder het gezien te hebben, en zonder zekerheid te hebben, heb ik toch het idee dat diegene die het gebrpobeerd heeft, het niet goed gedaan heeft. Of dat ik 'm de verkeerde info gegeven heb, en het geen 1n4148 moet zijn, maar toch iets anders. Officieel is het een zener.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 27-06-2004 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 00:24:
[...]

Daar kan stuntprijzen.net natuurlijk niets aan doen. Het kan best zijn dat ze een keer een rotte lading kabels gekregen hebben, alhoewel ik zelf me niet aan de indruk kan onttrekken dat het gewoon zelfbouw is, en de diode weggelaten is uit zuinigheid. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het niet die diode is, wat zou het namelijk anders moeten zijn?

Er zit geen andere electronica in die kabel. Het is 1-op-1. Daar kan eigenlijk niet iets aan kapot zijn, zeker niet in zo'n serie. Zonder het gezien te hebben, en zonder zekerheid te hebben, heb ik toch het idee dat diegene die het gebrpobeerd heeft, het niet goed gedaan heeft. Of dat ik 'm de verkeerde info gegeven heb, en het geen 1n4148 moet zijn, maar toch iets anders. Officieel is het een zener.
Nee, niet nodig maar ik moet alles geregeld hebben vóór mijn vakantie wat 6 weken zal duren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 00:24:
[...]

Nee, Stuntprijzen.net bouwt de kabels niet zelf. Zij importeert deze. Ik weet dit omdat ik tijdens het wachten eens een mailtje heb gekregen waarin zoiets stond als "als de douane meewerkt, worden ze deze week verzonden".

Als je het schema van de DKU-2 bekijkt is het inderdaad een 1 op 1 kabel. Er zit enkel een diode bij (over pin 2 en 3) die de phone laten 'weten' dat er een apparaat op is aangesloten. Wellicht dat Hexeen (die heeft geprobeerd zo'n kabel te fixen) de diode niet goed heeft gesoldeerd? Of een verkeerde heeft gesoldeerd? Of verkeerdom heeft gesoldeerd? De verkeerde pinnen heeft gebruikt? Misschien een verkeerde diode gebruikt? Als er origineel een siliciumdiode in zit, maakt het type volgens mij niet zo superveel uit... Maar hou me alsjeblieft ten goede! :9

Ik bel ze gewoon maandag even netjes op en vraag wat ze kunnen doen. Anders stuur ik hem alsnog terug en bestel hem ergens anders. Heel vervelend allemaal, maar het is niet anders. Ik vind het te tricky om met een kabeltje van een paar euro een telefoon van honderden euro's te verzieken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 27 juni 2004 @ 00:45:
Nee, niet nodig maar ik moet alles geregeld hebben vóór mijn vakantie wat 6 weken zal duren. :/
tsja ik begrijp je frustratie (heb zelf een defecte 6230 geleverd gekregen die ik binnenkort voor 10 dagen kwijt ben ivm 'reparatie') maar je mag dat niet op stuntprijzen.net afreageren. Als tijd voor jou zo kritisch is, had je gewoon de volle mep moeten ophoesten voor een 'officiele kabel' :P
Nee, Stuntprijzen.net bouwt de kabels niet zelf. Zij importeert deze. Ik weet dit omdat ik tijdens het wachten eens een mailtje heb gekregen waarin zoiets stond als "als de douane meewerkt, worden ze deze week verzonden".
Wat wordt er her aangeduidt met 'ze' dan? Als ik die kabels zou willen gaan leveren (en daar denk ik wel over na, gezien de vraag) zou ik alleen een leverancier voor die POP-connectoren nodig hebben.

Aan de andere kant.. als je er voor kiest om een diode weg te laten omdat je denkt dat die overbodig is, dan test je dat toch eerst?

Hoe dan ook.. geef hem de kans het te repareren, dat is alles wat ik wilde zeggen. Ik zag al wat reacties richting flame gaan, en dat is vooralsnog niet terecht. Ook zou stuntprijzen.net gisteren 1000 'verkeerde' kabels verstuurd hebben, dan hoeft er nog geen opzet in het spel te zijn. Er zijn ook mensen die (in het verleden) een prima werkende kabel besteld hebben.

Voordat je gaat schelden op stuntprijzen.net, wacht dus eerst even af wat ie (zij?) doet :P

Zit je in tijdsnood? scheld dan op je pech in het algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met flamen schiet je idd niks op. Stuntprijzen.net is in het verleden altijd correct geweest (heb vaker bij hen besteld)... Was ook even benieuwd waar jij het schemaatje vandaag had van de DKU-2 kabel.
Daar zal toch vast ook bijgestaan hebben wat voor diode er gebruikt moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Stuntprijzen importeert de complete kabel. Had ook heel netjes mails van hen ontvangen van hoe het ermee was. De service van Stuntprijzen is perfect alleen heel jammer dat de kabels verrot zijn. Maar ik denk dat Salesplaza niet moeilijk gaat doen maar het gaat wel wat duuren aangezien het al 2 weken duurde om de kabels te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B0MBACI schreef op 27 juni 2004 @ 01:42:
Stuntprijzen importeert de complete kabel. Had ook heel netjes mails van hen ontvangen van hoe het ermee was. De service van Stuntprijzen is perfect alleen heel jammer dat de kabels verrot zijn. Maar ik denk dat Salesplaza niet moeilijk gaat doen maar het gaat wel wat duuren aangezien het al 2 weken duurde om de kabels te krijgen.
Salesplaza? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog eens wat lopen zoeken naar aanleiding van dit probleem. Het is in elk geval niet iets wat nog nooit eerder gebeurd is, ik vond bv. dit:

http://www.expansys.fr/fo...p?code=108417&thread=1081

Waar hetzelfde probleem besproken wordt, een (niet originele) kabel die niet wil werken.

edit:
bij nader inzien ...

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand is die een zo eenvoudige kabel opzettelijk zo zou vernaggelen omwege het financiëel gewin. Je wint er namelijk geen ruk mee, een diode kost niets en je weet iig zeker dat niemand ooit nog een kabel van je zou kopen.

Iemand dit al geprobeerd?
I had the same problem with the white dku-2 cable, the computer will not recognise it and i was running windows ME.
I did get it working, so what i think you need to do is
firstly uninstall the nokia data suite
and then uninstall the drivers for the dku-2
restart PC
Insert CD and install the Drivers for the DKU-2 (make sure that the cable is not connected to the PC at this stage)
Install the data suite.
Restart PC
open then nokia data suite
and now connect the cable plus phone.
It should now recognise it.
Hope this helps.
vertaald: verwijder de nokia PC suite, en alles wat verder nog naar Nokia ruikt (ook de drivers voor de DKU-2). Haal ook de kabel uit je PC.

Herstart je PC, draar RegClean, of een gelijksoortige tool (maar regclean is wmb the way to go) en installeer de DKU-2 driver van de nokia site. Sluit eerst je toestel aan, en dan pas de USB.

Als ie het dan niet doet.. tsja.. zijn er eigenlijk ook mensen die een werkende kabel gekregen hebben?

Wat betreft het schema, ik zoek het op..

hier zit iig zoiets in de google cache. Het precieze type diode zeggen ze niet, wel dat het een Schottky-diode is.

De 1n4148 is best rap, en ik heb gewoon de proef op de som genomen. Aangezien die verbinding niet naar de USB poort gaat, kan ik me voorstellen dat hij in principe overbodig zou kunnen zijn. Uit de info die ik gevonden heb met een avond googlen naar dit onderwerp, begreep ik dat de diode nodig was om het toestel te laten weten dat er 'een toebehoren' aangesloten is. En sure enough, als je die diode over die 2 pinnetjes zet, zegt je toestel dat ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 27-06-2004 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108088

[quote]Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 02:59:
[...] Iemand dit al geprobeerd?[...]

Ja ik, zojuist. Geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 02:59:
[...]
[...]
Ja, maar zonder succes.
Ik heb eerst de driver gedeïnstalleerd, pc herstart, register opgeschoond, driver geïnstalleerd, Nokia PC Suite geïnstalleerd, pc herstart, PC Suite gestart, kabel in telefoon, USB kabel in PC ==> Onbekend apparaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40
Fijn, ik heb dus ook van de week mijn datakabel ontvangen van stuntprijzen, en die doet het dus ook niet, zelfde gedonder als jullie.

Ik ga maar eens een mailtje sturen naar stuntprijzen, ben benieuwd met wat voor oplossing/antwoord ze komen.

Oh ja, ik heb trouwens geeneens een factuur oid gekregen bij mijn kabeltje.
Ik heb alleen een enveloppe waar het kabeltje in zat, en hierop een stempel van stuntprijzen.net

Hebben jullie ook geen factuur ontvangen, of ben ik weer de enige hierin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb ook géén factuur ontvangen. Maar als ik de kabel terugstuur in dezelfde verpakking als waarin ik hem ontvangen heb (met Stuntprijzen.net stempel) dan moet dit geen probleem zijn lijkt me...
Ja, meerdere malen zelfs. Verschillende volgorden e.d. Het ligt _echt_ gewoon aan de kabel!
Hebben jullie een beetje positieve ervaringen met het kopen via Ebay in Duitsland oid. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan. Krijg je je spulletjes een beetje snel thuis? Maar als nou ook _deze_ kabel niet goed blijkt te zijn. Dan moeten we dat weer met die Duitsers gaan communiceren, terugsturen en weer een hoop ellende. Ik ga er eigenlijk voor om de kabel van Prijzenstunters te kopen (zie een paar posts terug van mij). Die is vijf euro duurder (je moet hier je 5 euro verzendkosten betalen), en deze kabel ziet er ook iets anders uit (wat wellicht duidt op een andere leverancier en dus ook een goed werkende kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit heeft De Generaal trouwens weten te vinden in Google mbt het zelf maken van een DKU-2 kabel. Het is wat summier, maar toch...

Was ist ein DKU-2-Datenkabel?
Ein DKU-2- Datenkabel ist ein spezielles USB-Datenkabel zur Kommunikation zwischen Computer und einem Nokia mit einem Pop-Port. Es hat einen komplett anderen Aufbau als ein herkömmliches F-, F/M- oder M-Bus-Kabel. Für die Inbetriebnahme des Kabels wird der dafür vorgesehene Treiber verwendet.
Tip: Beim Installieren der Treiber das Kabel nicht am USB-Anschluss stecken lassen, sondern herausziehen, da die Treiber sonst nicht korrekt installiert werden können!

Das DKU-2-Kabel kann man sich selbst bauen oder im Online-Shop bestellen.

Was wird benötigt?
Handystecker mit Pop-Port
USB-Stecker
Schottky-Diode
Lötkolben und Zinn

Bau-Anleitung:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34748/full.jpg

Hieruit blijkt nog maar eens de eenvoud van de kabel. Zoveel kan er niet mis zijn met de door ons ontvangen kabels. Zou Hexeen de "mod" op de ontvangen kabel goed uitgevoerd hebben? Is er dan toch een andere diode nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 13:36:
Dit heeft De Generaal trouwens weten te vinden in Google mbt het zelf maken van een DKU-2 kabel. Het is wat summier, maar toch...
Het is inderdaad niet al te ruim, maar strookte ook met 'al het andere' wat ik gevonden heb met googlen. Heb er best wat tijd aan besteed, en heb niets kunnen vinden dat dit schema tegenspreekt. De site waar dit vandaan kwamen die boden de kabel ook als 'voorgebouwde' kabel aan. Ik ga er dan van uit dat ie ook echt werkt.
Hieruit blijkt nog maar eens de eenvoud van de kabel. Zoveel kan er niet mis zijn met de door ons ontvangen kabels. Zou Hexeen de "mod" op de ontvangen kabel goed uitgevoerd hebben? Is er dan toch een andere diode nodig?
Ik denk dan nog eerder het laatste.. een 1n4148 is AFAIK geen Schotky-diode, maar wel snel. Gezien de functie van die diode en het feit dat dat bij mijn toestel idd zo werkte met een 1n4148 deed mij de conclusie trekken dat het daarmee ook moet kunnen. Het kan best zijn dat die conclusie niet goed was, zoals ik meteen al aangaf.

Toch denk ik dat die kabel relatief eenvoudig werkend te krijgen moet zijn, simpelweg omdat die kabel geen technisch hoogstandje is oid, er zitten niet 100-en componenten in de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eén ding is zeker: Als ik een werkende kabel binnen heb maak ik hem meteen open om te kijken hoe deze is elkaar zit! :9
Deze kabel moet sowieso netjes terug naar Stuntprijzen.net. Als Stuntprijzen.net op korte termijn een werkende kabel (met aan zekerheid grenzende garantie dat 'ie werkt) kan leveren, dan wacht ik daar even op. Anders is het helaas pindakaas: dan wil Riezbakker z'n geld terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117272

[...]

Hebben jullie een beetje positieve ervaringen met het kopen via Ebay in Duitsland oid. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan. Krijg je je spulletjes een beetje snel thuis? Maar als nou ook _deze_ kabel niet goed blijkt te zijn. Dan moeten we dat weer met die Duitsers gaan communiceren, terugsturen en weer een hoop ellende. Ik ga er eigenlijk voor om de kabel van Prijzenstunters te kopen (zie een paar posts terug van mij). Die is vijf euro duurder (je moet hier je 5 euro verzendkosten betalen), en deze kabel ziet er ook iets anders uit (wat wellicht duidt op een andere leverancier en dus ook een goed werkende kabel).[/quote]

Ik heb positieve ervaringen met het kopen via Ebay in Duitsland. Heb deze kabel gekocht http://cgi.ebay.de/ws/eBa...ory=30427&item=6304688862

De kabel werd 5 dagen na betaling geleverd. Heb Nokia pc suite 5.8 geïnstalleerd en met de 2e driver van het nokia 6230 topic werkt alles perfect! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 14:04:
Eén ding is zeker: Als ik een werkende kabel binnen heb maak ik hem meteen open om te kijken hoe deze is elkaar zit! :9
Deze kabel moet sowieso netjes terug naar Stuntprijzen.net. Als Stuntprijzen.net op korte termijn een werkende kabel (met aan zekerheid grenzende garantie dat 'ie werkt) kan leveren, dan wacht ik daar even op. Anders is het helaas pindakaas: dan wil Riezbakker z'n geld terug :+
Ik heb afgelopen vrijdag zo'n duitse kabel gekocht, toen ze er nog waren. Als die open te maken is, maak ik 'm gelijk open bij binnenkomst, en laat hier weten wat het verschil is (if any)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 14:53:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag zo'n duitse kabel gekocht, toen ze er nog waren. Als die open te maken is, maak ik 'm gelijk open bij binnenkomst, en laat hier weten wat het verschil is (if any)
De Generaal => Je hebt deze kabel gekocht?

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...ory=30427&item=6304688862

Hoe gaat dat in z'n werk dan? Ik ben een complete Ebay n00b hoor :+ Ik dacht dus dat Ebay alleen maar veilingen waren, maar je kunt dus ook doorlopend producten kopen ofzo :? Krijg je dan een mailtje van Ebay of de verkoper waarnaartoe je je geld moet overmaken? Hoeveel was je trouwens in totaal uiteindelijk kwijt (verzendkosten en alles erbij...)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 27-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had deze:

Weet niet of dat dezelfde aanbieder is?

Hoe het werkt.. moet je mij niet echt vragen, dit was voor het eerst in mijn leven dat ik iets op ebay kocht :P.. lijkt mij net zo te gaan als bij de Nederlandse Ebay? (sterker nog: het _is_ dezelfde als de Nederlandse Ebay).

Ik heb het geld overgemaakt naar een duits bankrekeningnummer (die info kreeg ik bij bestelling) en kreeg gelijk een bevestiging van de order + een nummer waar ik de status kan nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116743

Ook ik heb gisteren de

Datakabel USB Nokia 3300/6230/6650 DKU-2 compatible
Volledig compatible met de originele DKU2 kabel van Nokia.

van Stuntprijzen mogen ontvangen!! Mooie kabel, maar werken..mooi niet!

Ben gisteren en vandaag bezig geweest om de handel geinstalleerd te krijgen, but no luck at all.

- alle drivers (oude versies, nieuwe versies) van Nokia geinstalleerd in alle mogelijke volgordes (vooraf natuurlijk eerst gedeinstalleerd), dus voor PC Suite, na PC Suite, met eerst de telefoon aangesloten, met de telefoon niet aangesloten...tja, je probeert het eerst via de handleiding, maar na tig keer proberen ga je ook wegen bewandelen die juist worden afgeraden.

De meldingen die ik krijg, zijn iets anders dan in de startpost vermeld:

- na installatie van de drivers, plug ik m'n telefoon in;
- de melding Het USB apparaat wordt niet herkend
- Onder Apparaatbeheer - USB Controllers staat inderdaad Onbekend apparaat.
- Bij Onbekend apparaat staat in de Apparaatstatus: er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd
- wil ik vervolgens het stuurprogramma bijwerken, dan geven beide opties (software automatisch installeren en Ik wil zelf kiezen) hetzelfde resultaat, namelijk (bij "Ik wil zelf kiezen" na het kiezen van de directory waar de drivers zijn geinstalleerd): "er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geinstalleerd"

?? ehh .. er was toch GEEN stuurprogramma geinstalleerd?

Dus, resultaat: ik wil stuurprogramma installeren maar er blijkt al wat te zijn en toch blijf ik met een onbekend apparaat zitten...

BTW, ik werk met Windows XP, SP1.

Maarrr goed... volgens mij kamp ik wel met hetzelfde probleem waar de rest nu ook niet van kan slapen. Dus ik heb Stuntprijzen maar een mailtje gestuurd. De melding op hun site bij deze kabel (zie bovenaan mijn bericht) lijkt me een garantie voor de werking.

Over een paar maanden kan ik er vast hartelijk om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Van stuntprijzen.net:
Dit zijn allemaal A-Kwaliteit kabels. Mocht een kabel niet functioneren, wij ruilen de kabel direct om !
Lijkt mij dat iedereen dan gewoon recht heeft op een nieuwe kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 13:36:

Was ist ein DKU-2-Datenkabel?
Ein DKU-2- Datenkabel ist ein spezielles USB-Datenkabel zur Kommunikation zwischen Computer und einem Nokia mit einem Pop-Port. Es hat einen komplett anderen Aufbau als ein herkömmliches F-, F/M- oder M-Bus-Kabel. Für die Inbetriebnahme des Kabels wird der dafür vorgesehene Treiber verwendet.
Tip: Beim Installieren der Treiber das Kabel nicht am USB-Anschluss stecken lassen, sondern herausziehen, da die Treiber sonst nicht korrekt installiert werden können!

Das DKU-2-Kabel kann man sich selbst bauen oder im Online-Shop bestellen.

Was wird benötigt?
Handystecker mit Pop-Port
USB-Stecker
Schottky-Diode
Lötkolben und Zinn

Bau-Anleitung:
[afbeelding]

geloof me de mod met de diode is goed uitgevoerd..... of de rest van de verbindingen goed zitten weet ik niet maar dat ga ik binnenkort ook nog even doormeten. best kans dat daar ook nog een draaing in zit......

ik laat het weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb net een mail ontvangen van Stuntprijzen, ze hebben contact opgenomen met de fabrikant en wachten op een reactie hoe dit kan komen. Het is voor hen voor het eerst dat zoeits voorkomt met die fabrikant.
Dus jongens ff wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dit zijn allemaal A-Kwaliteit kabels. Mocht een kabel niet functioneren, wij ruilen de kabel direct om !
Ja maar de hele partij DKU-2 kabels lijkt niet te werken, dus omruilen heeft geen zin. Ik denk dat ze opnieuw besteld moeten worden in China ofzo en dat duurt wel weer ff. Het wordt dus afwachten maandag wat stuntprijzen.net aanbiedt.

Er zijn een aantal mogelijkheden die ze kunnen overwegen:
  1. (deel van het) geld terug en je houdt de incomplete kabel, waar je zelf een diode inzet.
  2. terugsturen en geld terug.
  3. terugsturen, zij zetten er een diode in (als dat het probleem is) en je krijgt de kabel een week later terug.
  4. terugsturen en 4 weken later krijg je een nieuwe kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:26:
[...]

Ja maar de hele partij DKU-2 kabels lijkt niet te werken, dus omruilen heeft geen zin. Ik denk dat ze opnieuw besteld moeten worden in China ofzo en dat duurt wel weer ff. Het wordt dus afwachten maandag wat stuntprijzen.net aanbiedt.

Er zijn een aantal mogelijkheden die ze kunnen overwegen:
  1. (deel van het) geld terug en je houdt de incomplete kabel, waar je zelf een diode inzet.
  2. terugsturen en geld terug.
  3. terugsturen, zij zetten er een diode in (als dat het probleem is) en je krijgt de kabel een week later terug.
  4. terugsturen en 4 weken later krijg je een nieuwe kabel
Het begin mij inmiddels steeds vager te worden wat nu werkelijk de kink in de kabel is (aardige woordspeling) :Y) Ik heb net de SP aangepast. Alex9719 heeft namelijk een werkende Stuntprijzen.net kabel ZONDER diode. Maar met een andere aansluiting qua kabeltjes (andere kleuren zijn ook gebruikt in zijn kabel). Het is dus van een hele andere lichting.

Ik denk dat die lui morgen aardig wat telefoontjes zullen ontvangen :) :) Ik heb trouwens ook gemaild, maar mooi nog niks teruggekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand hier met een multimeter die even de 'niet werkende' kabel kan doormeten?

Als er idd. iemand is met een werkende kabel zonder diode, dan is de diode dus toch overbodig, en is het ding waarsch. gewoon verkeerd bedraad. Het kan gewoon niet veel zijn wat er mis is. Zelfs als het hele ding verkeerd bedraad is, die 4 draadjes soldeer je in een halve minuut op de juiste plek. Maar dan moeten we wel weten of dat dan het probleem is, en daarvoor is het nodig dat iemand zijn niet werkende kabel even doormeet :P

Ik kreeg naar aanleiding van dit topic een mail van iemand met de vraag of ik hun kabels wilde voorzien van een diode (50-100 kabels) dus blijkbaar is er een hele serie niet kloppende kabels. (als de kabel gewoon werkte, was men nooit op het 'diode' idee gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 16:34:
Niemand hier met een multimeter die even de 'niet werkende' kabel kan doormeten?

Als er idd. iemand is met een werkende kabel zonder diode, dan is de diode dus toch overbodig, en is het ding waarsch. gewoon verkeerd bedraad. Het kan gewoon niet veel zijn wat er mis is. Zelfs als het hele ding verkeerd bedraad is, die 4 draadjes soldeer je in een halve minuut op de juiste plek. Maar dan moeten we wel weten of dat dan het probleem is, en daarvoor is het nodig dat iemand zijn niet werkende kabel even doormeet :P

Ik kreeg naar aanleiding van dit topic een mail van iemand met de vraag of ik hun kabels wilde voorzien van een diode (50-100 kabels) dus blijkbaar is er een hele serie niet kloppende kabels. (als de kabel gewoon werkte, was men nooit op het 'diode' idee gekomen).
8)7 Damn daar had niet niet aan gedacht en nee dit is serieus!!
Ga ik meteen doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:35:
[...]

Ga ik meteen doen!!
Pinobigbird!!! Ik wacht met smart op je reactie! :9 Mijn multimeter is leeg (moet een 9 Volt batterijtje in en die heb ik niet meer :( ) Ben ontzettend benieuwd! Ik wil best even een soldeerbout pakken om die kabel werkend te krijgen!

Maar dan moeten we eigenlijk ook Alex9719 vragen zijn kabel door te meten. Dan weten we hoe het zit met welke kabels waar zitten, omdat zijn kabel andere kleurcodes heeft!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 27-06-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:35:
Ga ik meteen doen!!
* Anoniem: 25556 slaps pinobigbird with a trout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 16:40:
[...]

* Pinobigbird slaps pinobigbird with a trout. :P
Sorry |:(
Goed nieuws en slecht nieuws:
De draden zijn gewoon verkeerd om aangesloten
De middelste twee (wit en blauw) zijn omgedraaid in vergelijking met het schema! 8)7
code:
1
2
3
4
5
usb    connector
1        8
2        7 (ipv 6)
3        6 (ipv 7)
4        5

[ Voor 19% gewijzigd door Pinobigbird op 27-06-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 14:36
Supershiva schreef op 27 juni 2004 @ 13:01:
Fijn, ik heb dus ook van de week mijn datakabel ontvangen van stuntprijzen, en die doet het dus ook niet, zelfde gedonder als jullie.

Ik ga maar eens een mailtje sturen naar stuntprijzen, ben benieuwd met wat voor oplossing/antwoord ze komen.

Oh ja, ik heb trouwens geeneens een factuur oid gekregen bij mijn kabeltje.
Ik heb alleen een enveloppe waar het kabeltje in zat, en hierop een stempel van stuntprijzen.net

Nee hoor ik heb ook geen factuur of niks.

Dit brengt mij tot de volgende vraag... hoe stuur ik dat ding op? in een dikke envelop, en dan veel postzegels erop met een briefje erbij dat ik m'n euro's terug wil?

Of: moet ik het ding aangetekend in een pakket sturen wat me weer 5 euro kost???

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:47:Goed nieuws en slecht nieuws:
De draden zijn gewoon verkeerd om aangesloten
De middelste twee zijn omgedraaid in vergelijking met het schema! 8)7
code:
1
2
3
4
5
usb    connector
1        8
2        7 (ipv 6)
3        6 (ipv 7)
4        5
En als je ze omsoldeert werkt hij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja mag ik eerst je slodeerbout lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:52:
Ja mag ik eerst je slodeerbout lenen?
Als je in de buurt van leusden woont.. kom 'm maar ophalen (een tweaker zonder soldeerbout? foei! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phart schreef op 27 juni 2004 @ 16:50:
[...]

Nee hoor ik heb ook geen factuur of niks.

Dit brengt mij tot de volgende vraag... hoe stuur ik dat ding op? in een dikke envelop, en dan veel postzegels erop met een briefje erbij dat ik m'n euro's terug wil?

Of: moet ik het ding aangetekend in een pakket sturen wat me weer 5 euro kost???
Gewoon dezelfde envelop gebruiken als waarin je hem ontvangen hebt met een briefje erbij?
Ik mag jou dus ook noteren als eigenaar van een niet werkende Stuntprijzen kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 16:53:
[...]
Als je in de buurt van leusden woont.. kom 'm maar ophalen (een tweaker zonder soldeerbout? foei! :P)
Leusden? Dat is daar ergens voorbij Utrecht? :+ Nee niet echt in de buurt.
En tja, een tweaker zonder soldeerbout, shame on me.

En het enige dat er moet gebeuren is de witte en blauwe draad omdraaien..

[ Voor 12% gewijzigd door Pinobigbird op 27-06-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 16:59:
[...]

Leusden? Dat is daar ergens voorbij Utrecht? :+ Nee niet echt in de buurt.
En tja, een tweaker zonder soldeerbout, shame on me.

En het enige dat er moet gebeuren is de witte en blauwe draad omdraaien..
Is er niemand around die voor jou ff kan solderen dan? Ben zo ontzettend benieuwd of dat het probleem is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 17:06:
[...]

Is er niemand around die voor jou ff kan solderen dan? Ben zo ontzettend benieuwd of dat het probleem is! :)
Nee, ik kan het m'n vriendin vragen ;)
Maar ik kan natuurlijjk de hele draad in het midden doorknippen en er een kroonsteentje tussenzetten :Y)
Maar dat kan jij ook, dus ik nodig jou uit om dat te proberen.
Nee serieus, is er niemand met een verkeerde kabel en een soldeerbout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 17:11:
Nee, ik kan het m'n vriendin vragen ;)
Maar ik kan natuurlijjk de hele draad in het midden doorknippen en er een kroonsteentje tussenzetten :Y)
Maar dat kan jij ook, dus ik nodig jou uit om dat te proberen.
Nee serieus, is er niemand met een verkeerde kabel en een soldeerbout??
Tsja, dan is het wel echt exit garantie natuurlijk, wat met solderen niet perse hoeft (als hij na de omwisselactie nog niet werkt, kun je het gewoon terugzetten).

Hexeen heeft een kapotte kabel en eerder ook al de diode geprobeerd, die moet dus ook de draadjes kunnen omwisselen. Nu nog hopen dat hij dit leest en het ook echt doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 27 juni 2004 @ 17:18:
[...]

Tsja, dan is het wel echt exit garantie natuurlijk, wat met solderen niet perse hoeft (als hij na de omwisselactie nog niet werkt, kun je het gewoon terugzetten).

Hexeen heeft een kapotte kabel en eerder ook al de diode geprobeerd, die moet dus ook de draadjes kunnen omwisselen. Nu nog hopen dat hij dit leest en het ook echt doet :)
Inderdaad... Ik wil eerst de garantie hebben dat het verwisselen van de draden goed werkt :+ En aangezien Hexeen al eens eerder heeft gesoldeerd aan z'n kabeltje... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116383

Ook ik heb de kabel van stuntprijzen.net en werkt niet
na 2 dagen proberen en helemaal gek worden zag ik dit topic

kheb oo al 2 mailtjes gestuurd naar stintprijzen.net
ze zeggen altijd binne 24 uur te reageren maar nu er een probleem is reageren ze niet

Ik hoop dat dit nog opgelost gaat wortden

Ik vind het een beetje erg slordig van ze

heb er al dik 3 weken op zitten wachten ook voor ie er was

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116383 schreef op 27 juni 2004 @ 17:23:
Ook ik heb de kabel van stuntprijzen.net en werkt niet
na 2 dagen proberen en helemaal gek worden zag ik dit topic
[...]
En dat is twaalf....
Welkom!

Heb jij toevallig een soldeerbout? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 12:40
Als je toch aan het tellen bent: ook hier een niet werkende kabel.

Binnenkort ga ik ook aan de slag met het kabeltje en een soldeerbout, maar dat kan nog wel even duren (ben afhankelijk van een vriend van me die goed is met dat soort dingen), dus ik hoop dat iemand anders in de tussentijd het kabeltje werkend heeft weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ceauz schreef op 27 juni 2004 @ 17:30:
Als je toch aan het tellen bent: ook hier een niet werkende kabel.

Binnenkort ga ik ook aan de slag met het kabeltje en een soldeerbout, maar dat kan nog wel even duren (ben afhankelijk van een vriend van me die goed is met dat soort dingen), dus ik hoop dat iemand anders in de tussentijd het kabeltje werkend heeft weten te krijgen.
Ok, dertien :Y)
Ook welkom, en welkom op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 16:54:
[...]

Gewoon dezelfde envelop gebruiken als waarin je hem ontvangen hebt met een briefje erbij?
Ik mag jou dus ook noteren als eigenaar van een niet werkende Stuntprijzen kabel?
Ja ik was zo'n beetje de tweede die aangaf een gare kabel te hebben :)

Helaas pindakaas, die envelop is ferschwunden in de prullenbak.

Maar lees ik het nou goed dat een kabel omdraaien genoeg kan zijn om em te fiksen??? dat kan ik nog wel aan denk ik. Een diode is sterk hitte gevoelig volgens m'n pa, die dingen zijn erg snel kapot met solderen, ofzoiets :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phart schreef op 27 juni 2004 @ 17:36:
Maar lees ik het nou goed dat een kabel omdraaien genoeg kan zijn om em te fiksen??? dat kan ik nog wel aan denk ik. Een diode is sterk hitte gevoelig volgens m'n pa, die dingen zijn erg snel kapot met solderen, ofzoiets :)
Mits je niet zo'n 100 watt pook met 'trigger' gebruikt (soldeerpistool oid) maar gewoon een 15 watt boutje oid, en normaal soldeert, is er aan een diode iets engs of snel doorbrandends hoor :P

Maar goed, het omwisselen van 2 draadjes is al helemaal niet spannend, ik wil je aansporen dit zo snel mogelijk te doen.. ben namelijk erg nieuwsgierig of dat het dan wel is (alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat dat het niet zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ja, maar hoe zit het dan met de diode die er totaal niet inzit?

Zo'n soldeerheld ben ik niet, en voordat ik denk ach boeie tis maar 12.50, wil ik toch wel graag effe weten of het geen kansloos plan is. En iemand moet me effe heel simpel vertellen welke draden ik dan wel niet moet omdraaien, want van die schema's heb ik al helemaal geen kaas gegeten :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok..

1) maak je kabel open, dit schijnt te kunnen door lipjes aan de buitenzijde open te klikken

2) controleer of je wel dezelfde kabel hebt, ziet het er zo uit?

code:
1
2
3
4
5 rood
6 wit
7 blauw
8 zwart

Indien dat overeenkomt, wissel dan wit en blauw van plek.

That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dubbele post, De Generaal was me voor :)

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 27-06-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb voor de zekerheid de kabel voor de vijfde keer nagemeten. Wat een gepriegel. Maar ik kom echt vijf keer op hetzelfde uit.
Ik ga er van uit dat het schema van De Generaal klopt, ik vond nl ook het schema van de DKU-5 en die is muv de diode precies hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/DKU-5_non_original_cable.jpg
Phart schreef op 27 juni 2004 @ 17:44:
Ja, maar hoe zit het dan met de diode die er totaal niet inzit?

Zo'n soldeerheld ben ik niet, en voordat ik denk ach boeie tis maar 12.50, wil ik toch wel graag effe weten of het geen kansloos plan is. En iemand moet me effe heel simpel vertellen welke draden ik dan wel niet moet omdraaien, want van die schema's heb ik al helemaal geen kaas gegeten :)
Alex9719 beschreef een werkende kabel zonder diode, dus het zou ook zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67296

Ik heb mijn 6230 kabel via marktplaats gekocht. Die jongen heeft er meerdere en deze werkt PERFECT incl. Nokia PC Suite. Lijkt op een speciale DKU-2 - 6230 kabel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ik ga eerst effe eten, en daarna moet ik er echt effe over nadenken. Ik doe vaker dingen zomaar omdat ze redelijk en logisch klinken, pakt soms erg naar uit :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Phart schreef op 27 juni 2004 @ 17:59:
Ik ga eerst effe eten, en daarna moet ik er echt effe over nadenken. Ik doe vaker dingen zomaar omdat ze redelijk en logisch klinken, pakt soms er naar uit :)
Argh! Wel snel eten dan :Y)
Ben ZO nieuwsgierig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 27 juni 2004 @ 18:05:
[...]

Argh! Wel snel eten dan :Y)
Ben ZO nieuwsgierig!!
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen :D Ik spring echt een gat in de lucht als ik straks in m'n Nokia Connection Manager kijk bij USB en m'n phone zie staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 27 juni 2004 @ 17:21:
[...]

Inderdaad... Ik wil eerst de garantie hebben dat het verwisselen van de draden goed werkt :+ En aangezien Hexeen al eens eerder heeft gesoldeerd aan z'n kabeltje... :D
ik ga er zo aan beginnen ;) even de twee middelste draden wisselen die zitten ook volgens mijn metingen verkeerdom .......

tot latessss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 116876 schreef op 27 juni 2004 @ 18:14:
[...]

ik ga er zo aan beginnen ;) even de twee middelste draden wisselen die zitten ook volgens mijn metingen verkeerdom .......

tot latessss
Joepie :9~ Ben REUZE _REUZE_ benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 12:40
Spannend hoor, die posts gaan een stuk sneller dan ik verwacht had... ik dacht, ik kijk morgen wel even of er wat meer bekend is, maar ik zie dat ik beter elke 5 minuten even kan refreshen hier :)
Pagina: 1 2 3 Laatste