[PC] The Settlers V is uit!*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ik heb settlers 5 nu ook, meesterlijke spel _/-\o_ maar ik heb een probleempje, telkens als het sneeuwt dan gaat het haperen (fps springt naar 5 ofzo) en om het te fixen moet ik me game saven en dan weer laden. maar na 2 min. gaat eht weer haperen.
Ik vraag me af of anderen hier ook last van heeft en/of er een fix/patch te downloaden is om dit te op te lossen.
(mss kan je ergens seizoenen uitschakelen?)

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

dude, seizoenen zijn een belangrijk deel van het spel.

Als het regent reageren je units er op
Als de zon schijnt ook
Ijs heeft het voordeel dat je over water kunt lopen om zo bij je vijanden te komen
Tevens kun je met een gebouw (weet zo niet welk) het weer beinvloeden en zo bv als de vijnad over ijs loopt het ijs te laten smelten zodat de enemy verzuipt

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:56
Stronkie schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:43:
dude, seizoenen zijn een belangrijk deel van het spel.

Als het regent reageren je units er op
Als de zon schijnt ook
Ijs heeft het voordeel dat je over water kunt lopen om zo bij je vijanden te komen
Tevens kun je met een gebouw (weet zo niet welk) het weer beinvloeden en zo bv als de vijnad over ijs loopt het ijs te laten smelten zodat de enemy verzuipt
Vet dat wist ik niet :D

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

tja ben ook een verwent settlers speler. Ik vind het spel te gemakkelijk. Het winnen van recources is in elk level het zelfde. Begin je goed , dan heb je het level zo goed als zeker gewonnnen. Ik mis ook het oude gedeelte van settlers.

Graan + Molen ====> Meel
Meel + Water ==== > Brood
Brood was voedsel voor de iron mine

Tja zo moest je eerst een goede tactiek hebben, Wat heb ik sommige levels vervloekt omdat ik niet genoed bomen zou hebben en dat mijn foresters de bomen nog niet volwassen waren om te kappen.

Tja dat waren de tijden.
Ik vind zelf Settlers 2 nog de beste uit de serie. Met het leggen van straten dmv vlaggetjes :)

I love the game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Laatst online: 13-02 09:20
Ik vind echt super tegenvallen. Ik mis gewoon de werkertjes die met karretjes rondreiden Stenen, brood, graan, meel, worst, wijn etc ronddragen. :Y) O+ Dat schattige gewerk van je mensjes vond ik nou juist altijd zo leuk. Ik vind bv Knights en Merchants, ceasar 3 echt veeeeel leuker okal zijn ze wat gedateerd. Ik heb ceaser een paar maanden geleden nog eens uit de kast gehaald, en ik moet zeggen dat ik met weinig spellen me zoo heb vermaakt, en dat geld ook voor knights and merchants. Hoewel de grafsche kant van alle nieuwe spellen natuurlijk leuk is, vind ik dat het toch weinig toevoegd aan dit soort spellen. Bij shooters vind ik het dan wel weer heel leuk. Maar bij schattige-werkende-mannetjes-spellen, kan ik het bjina alleen maar een achteruitgang noemen.

Alles was vroeger beter :z :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik kan die sleutel niet vinden van dat "verborgen kamp" (level 4 zeg maar).. Zoek me een breuk!
Iemand weet waar die ligt of een hint ofzo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de demo geprobeerd. Spel was wel verslavend maar er is een hoop veranderd t.o.v. vorige delen. Het verzamelen van dingen als vis, graan en hout om weer andere dingen te maken of te doen is echt grotendeels weg. 4 soorten resources die je verzameld en geen terrein winst meer.
De naam settlers doet het weinig eer meer aan maar verder is het spel wel leuk als je van RTS houdt. Zit nu tussen settlers en c&c in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me na een aantal uur spelen nog steeds af hoe ik in vredesnaam aan zwavel kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:14:
ik vraag me na een aantal uur spelen nog steeds af hoe ik in vredesnaam aan zwavel kom?
Of in een mijn of gewoon een 'heuveltje'

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmud schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:36:
Ik kan die sleutel niet vinden van dat "verborgen kamp" (level 4 zeg maar).. Zoek me een breuk!
Iemand weet waar die ligt of een hint ofzo? :9
Helemaal onderaan je map moet je dat kasteel slopen. Dan komt er een schatkist met daarin de sleutel tevoorschijn. Vergeet niet je convert spell van die tovenaar te gebruiken, anders ga je het niet redden.
Overkill1 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:39:
Ik vind echt super tegenvallen. Ik mis gewoon de werkertjes die met karretjes rondreiden Stenen, brood, graan, meel, worst, wijn etc ronddragen. :Y) O+ Dat schattige gewerk van je mensjes vond ik nou juist altijd zo leuk. Ik vind bv Knights en Merchants, ceasar 3 echt veeeeel leuker okal zijn ze wat gedateerd. Ik heb ceaser een paar maanden geleden nog eens uit de kast gehaald, en ik moet zeggen dat ik met weinig spellen me zoo heb vermaakt, en dat geld ook voor knights and merchants. Hoewel de grafsche kant van alle nieuwe spellen natuurlijk leuk is, vind ik dat het toch weinig toevoegd aan dit soort spellen. Bij shooters vind ik het dan wel weer heel leuk. Maar bij schattige-werkende-mannetjes-spellen, kan ik het bjina alleen maar een achteruitgang noemen.

Ja dat "sprookjes gevoel" mis ik ook een beetje :( Het is gewoon minder aanwezig.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:12:
[...]

Helemaal onderaan je map moet je dat kasteel slopen. Dan komt er een schatkist met daarin de sleutel tevoorschijn. Vergeet niet je convert spell van die tovenaar te gebruiken, anders ga je het niet redden.

[...]

Ja dat "sprookjes gevoel" mis ik ook een beetje :( Het is gewoon minder aanwezig.
Is dit niet een spoiler?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34

UTM

Overkill1 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:39:

Knights and Merchants is imo een van de beste strategiespellen (Middeleeuws). Dit vooral omdat het 'realistisch' is gecombineerd met een goede besturing. Degene die KAM nog het meest nadert is Stronghold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:17:
[...]

Is dit niet een spoiler?
sue me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 21:25
hmm ik ben bij dat level waar je de weermachine moet bouwen voordat ze aanvallen vanaf het ijs...heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmud
MaZe schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:29:
hmm ik ben bij dat level waar je de weermachine moet bouwen voordat ze aanvallen vanaf het ijs...heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen :?
Daar ben ik nog niet.. heb net het level gehaald waarbij eind doel was 10.000 voor de kathedraal..

Maar ik denk dat je die leonardo moet opzoeken (die bouwt immers die dingen gezien de vorige levels) en dan zal alles wel duidelijk zijn. :Y)

(level 4 had ik zelf al ontdekt! trouwens maar toch bedankt! :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:23
Bij winter(sneeuw) kan je ook over het water (ijs) lopen. Maar wat is het nut van regen in het spel eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 21-02-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:56:
Ik heb net de demo geprobeerd. Spel was wel verslavend maar er is een hoop veranderd t.o.v. vorige delen. Het verzamelen van dingen als vis, graan en hout om weer andere dingen te maken of te doen is echt grotendeels weg. 4 soorten resources die je verzameld en geen terrein winst meer.
De naam settlers doet het weinig eer meer aan maar verder is het spel wel leuk als je van RTS houdt. Zit nu tussen settlers en c&c in.
Ik ben ook zwaar teleurgesteld over deze nieuwe settlers. Het mag eigenlijk de naam settlers niet hebben. Dit heeft meer weg van de standaard rts games met wat rpg elementen. Alles wat het spel voorheen uniek maakte is uit het spel verwijderd; complexe micro management, grenslijnen en een echte interactieve omgeving. Bij settlers 2 moest je nog van die wegen bouwen. En zag je jagers echt op het wild in de omgeving jagen. De vissers zag je de oceaan leeg vissen. En de boer zag je echt graan planten. Nu is alles gedegradeerd tot wat geanimeerde gebouwen. En waarom gaat het volk bij de boer thuis eten? Die boer heeft het er maar druk mee. Nee het spel vermaakt me wel voor een paar dagen maar het geld is het niet waard!

Een spel als Spellforce is velen malen beter. Zelfde graphics, iets meer micro management (niet erg veel maar toch). En veel meer vernieuwing en afwisseling. Ik kan me ook nog een spel herinneren met vikingen wat toch wel een behoorlijke rip off van settlers was. Weet iemand hier toevalig, of daar al een nieuw deel van in ontwikkeling is? Mischien dat dat spel me wat minder teleur stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Laatst online: 07-10 19:52

BHR

spoiler:
Je moet idd Leonardo zoeken, links van je dorp. Vervolgens researchen naar archictuur en je fort upgraden, zodat je een weermachine kunt bouwen.
Je zult echter een fiks aantal aanvallen zelf eerst moeten afwenden, voor het zover is.

Dit duurde mij echter te lang, en heb na een tijdje het hele dorp aan de andere kant van de rivier maar geraid en de mijnen overgenomen :Y) (6 zwaardmannetjes op level 3 + 4 boogmannetjes op level 3 + de 6 helden, inval via noordoosten ingang van de basis)

Je hebt echter wel een weermachine nodig, anders kun je het level niet uitspelen!

[ Voor 6% gewijzigd door BHR op 21-02-2005 12:35 ]

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

DeadMetal schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:53:
Bij winter(sneeuw) kan je ook over het water (ijs) lopen. Maar wat is het nut van regen in het spel eigenlijk?
Je soldaten (of die van de tegenstander) rukken minder snel op.

Tevens kunnen alle mannetjes minder ver kijken, wat handig is in sneak missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:11:
[...]

Ik kan me ook nog een spel herinneren met vikingen wat toch wel een behoorlijke rip off van settlers was. Weet iemand hier toevalig, of daar al een nieuw deel van in ontwikkeling is? Mischien dat dat spel me wat minder teleur stelt.
Ik denk dat je op Cultures doelt. Deel 2 is in 2002 uitgekomen, dus ik denk niet dat er een nieuwere versie is dan die jij kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Je moet als eerste zorgen dat je de zwavel maker hut gemaakt heb (geen idee wat het engelse term is)

Je moet een zwavel mijn hebben , en je moet er voor zorgen dat je je hoofdgebouw upgrade hebt en je school,, nu kun je the weather something researchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

PoweRoy

funky!

w03f schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:18:
[...]

Knights and Merchants is imo een van de beste strategiespellen (Middeleeuws). Dit vooral omdat het 'realistisch' is gecombineerd met een goede besturing. Degene die KAM nog het meest nadert is Stronghold :)
knights and merchants _O_
mega goed spel, enigste nadeel is logistiek...
eerst wapens en armor verplaatsen dan pas voedsel :P veel ventjes gingne bij mij dood om ze eeuwig zaten te wachte :P

verder dit spel erg lache ben nu lekker ver zit nu bij level waar kasteel kapot moet, is the plague :) irri bouwen dus eerst veel kappen om pllaats te maken

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Knights en Merchants was inderdaad erg goed en vooral op economisch gebied erg leuk om naar te kijken. Maar ik vond het spel echt ontzettend moeilijk. Na een aantal levels wou het echt niet meer lukken en heb ik de moed op een gegeven moment maar opgegeven. Een paar maanden later nog eens geprobeerd maar helaas, werd steeds maar weer verslagen?

Delen meer mensen deze mening? Of was ik er niet goed genoeg voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Dude Settlers 5 is de topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 20:55
Juist, en ik ga mooi terug naar settlers 3.
Tuurlijk kun je niet eeuwig met eenzelfde concept doorgaan, maar de oude settlertjes waren gewoon erg grappig en vermakelijk om naar te kijken, dit mag dan wel mooi zijn maar lang niet zo grappig.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik ben maar opgehouden met spelen. Vind d'r geen hol meer aan. Het hele settlers gevoel is weg. Doe nu niks anders dan een goedlopend dorpje bouwen, groot leger maken en de hele kaart door om al die stomme opdrachten af te ronden.

ik hou het wel voor gezien. De oude settlers maar weer eens installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde laatst gaan multiplayeren met een vriend, en dan met zijn 2 en tegen 4 bots ofzo, maar die optie zit niet meer in het spel??? Of ben ik gewoon blind?
Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Laatst online: 23:56
Tegen bots spelen in multiplayer is idd niet aanwezig.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: Is het niet wat vreemd om vragen over het spel te plaatsen hier??

Volgens mij is dit draadje aangemaakt als aankondiging....

ontopic: Het spel is hier uitverkocht....is dat in meer plaatsen zo?
of heeft de winkel (dixons) gewoon weinig gekregen.

Het is idd jammer dat het eigenlijke settlers-concept er uit is gehaald, maar toch vind ik het een top-spel. ( de demo althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:51:
Offtopic: Is het niet wat vreemd om vragen over het spel te plaatsen hier??

Volgens mij is dit draadje aangemaakt als aankondiging....
Tsja daar zeg je me wat, maar het leek me wel een logische plek, misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, jammer dat het er niet meer in zit.. vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 08:51

WarPuppy

Electronic Technology

Ik vind het wel een vet spel, maar weet iemand of je de tijd ook kan versnellen?
Ik zit meer te wachten dan te spelen nml :) (heb nu net "De grote epidimie" level uitgespeeld, en het duurd me eigenlijk nog iets te lang voordat ik het heb uitgespeeld... nu weer zon level voor dat kasteel van je pa, skiet op denk ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Oei, de Norfolk missie heb ik net verloren (de missie waar je hun burcht moet beschermen die aangevallen wordt van 2 kanten). Iemand nog wat tips hierbij? Ik bouwde torens om de burcht heen, maar die werden behoorlijk snel neergemaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:55:
tja ben ook een verwent settlers speler. Ik vind het spel te gemakkelijk. Het winnen van recources is in elk level het zelfde. Begin je goed , dan heb je het level zo goed als zeker gewonnnen. Ik mis ook het oude gedeelte van settlers.

Graan + Molen ====> Meel
Meel + Water ==== > Brood
Brood was voedsel voor de iron mine

Tja zo moest je eerst een goede tactiek hebben, Wat heb ik sommige levels vervloekt omdat ik niet genoed bomen zou hebben en dat mijn foresters de bomen nog niet volwassen waren om te kappen.

Tja dat waren de tijden.
Ik vind zelf Settlers 2 nog de beste uit de serie. Met het leggen van straten dmv vlaggetjes :)

I love the game
Ken je de Anno serie? Die vind ik persoonlijk beter uitgewerkt dan Settlers op dit gebied.

Vooral Anno 1503, best uitgebreid...al die producten, verschillende bevolkingen met andere grondstoffen...heerlijk spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

DeadMetal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:57:
Oei, de Norfolk missie heb ik net verloren (de missie waar je hun burcht moet beschermen die aangevallen wordt van 2 kanten). Iemand nog wat tips hierbij? Ik bouwde torens om de burcht heen, maar die werden behoorlijk snel neergemaaid.
Is dat niet dat je die weermachine moet bouwen? fix dan dat zsm en die klerelijers verdrinken in het water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik speel het spel nu ook, en ik vind het opzich al leuk, maar dat komt ook omdat ik settlers 3 nooit echt heb kunnen spelen; het goud werd vlees :)
Maar nu zit ik met een vraag. Ik kom namelijk niet verder. De boerderijen en de uni doen niets. Er staat zo`n tandwieletje met een uitroepteken bij. Bij de boerderij staat ook "Vereist: Tandwielen". Maar waar haal ik die vandaan? Ik kan niets onderzoeken met de uni. De 4 knopjes kan ik wel indrukken en dan begint ie, maar hij 'progressed' niet.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02
dat tandwiel betekend dat er geen mensen in werken, mensen moeten een plaats om te slapen en te eten hebben in de buurt voor ze ergens gaan werken, ook moet je uiteraard niet aan je population limit zitten, want dan krijg je dit nog veel vaker

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
WarPuppy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:16:
[...]

Is dat niet dat je die weermachine moet bouwen? fix dan dat zsm en die klerelijers verdrinken in het water ;)
Klopt. Bouw je die in een Lab? En deed je dat in je eigen basis of in die van je allies?

[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 22-02-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

:(

zit in het level met the old castle oid zit ik eindelijk na 1.5uur spelen al lekker ver, moet alleen nog aanvallen. loopt ie vast :S nu heb ik 2 saves, 1 die crashed en een andere 1min daarvoor die ook crashed...
alle andere doen het wel :( ookal 1.01 erop gezet maar helpt nix

iemand een antwoord?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

DeadMetal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:36:
[...]

Klopt. Bouw je die in een Lab? En deed je dat in je eigen basis of in die van je allies?
Bouw je in je eigen Lab, dus eerst ff scheikunde researchen in je hogeschool, snel wat zwavel/sulva delven, en een alchemist bouwen :) Daarna even de hap researchen bij je alchemist.

Tada, en je kan ineens een weermachine bouwen, met een ingenieurslab (die kan pas nadat de weermachine is gebouwd). Voor als je het icoontje zoekt van de weermachine, staat naast de paardenstal dinges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

XLerator schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:24:
Ik speel het spel nu ook, en ik vind het opzich al leuk, maar dat komt ook omdat ik settlers 3 nooit echt heb kunnen spelen; het goud werd vlees :)
.
Settelers 4 is voor 5 pleuro in diverse vergaarbakken te vinden. En aangezien Sett4 ffies iets logischer is qua zwaardere bewapening (je hebt gewoon goud nodig voor elitesoldaten) is het nog leuker ook.

Als ik de recencies zo eens lees ga ik geeneens moeite doen voor Sett5. Economie weg == spel weg. Beetje vechten kan geen kwaad maar juist het regelen van een stabiele economie is datgene wat me trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ben ik het 100% mee eens. Ik ben daarom nog altijd dol op Age of Empires 2 en Anno 1602 :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

hoi,

Is het ook mogelijk om meer dan 75 mannentjes te hebben?
Ik kan de optie niet vinden.
ik vind het spel erg tegen vallen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:21:
Ben ik het 100% mee eens. Ik ben daarom nog altijd dol op Age of Empires 2 en Anno 1602 :D
Is de economie in Anno 1602 dan beter regelbaar als in 1503? Want ik speel nu beide spellen, en vind de verbetering naar 1503 echt erg goed, terwijl het niet afdoet op economisch gebied (naar mijn mening/inzicht ;))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind het wel aardig. Beetje bouwen, beetje leger maken, opdrachten afronden.
Maar dit heeft weinig met Settlers te maken. Heb toevallig nog net Settlers 2 gespeeld, en dat is toch leuker. Mischien hebben ze teveel van andere games afkeken, en daardoor is het minder geworden? Want wat moet settlers nou met Heroes? (lijkt wel wat op Warcraft 3)

Zelf zal ik dit deel toch wel blijven spelen. Er is verder toch weinig leuks uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:39:
hoi,

Is het ook mogelijk om meer dan 75 mannentjes te hebben?
Ik kan de optie niet vinden.
ik vind het spel erg tegen vallen.
Moet je wat meer dorpscentra bouwen, en je dorpscentra uitbreiden naar stadcentra....
en dan kan je er heel wat meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:53

Pubbert

random gestoord

Ik zit vast in zo'n level waar je na een tijdje bouwen samen met een groen legertje een rood leger aan moet vallen, maar het is zo'n bigass leger, daar moet ik maanden voor sparen wil ik genoeg geld hebben voor een representatief leger daar tegenover te zetten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/s5.jpg

Nou staat rechts nog wel iets van mijn leger (veel boogschutters, mijn zwaardvechters zijn al veelal dood op het screenshot (evenals 2500 tegenstanders).

De tegenstanders blijven maar spawnen, en kanonnen zijn te traag ;(

Iemand een tip :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Oei, dat ziet er moeilijk uit! Zo ver ben ik nog niet in het spel. Is het toevallig niet zo dat er in die levels geen tenten bij gebouwd kunnen worden door je tegenstander? In dat geval moet je je misschien massaal concentereren op het vernietigen van de tenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:32:
Ik zit vast in zo'n level waar je na een tijdje bouwen samen met een groen legertje een rood leger aan moet vallen, maar het is zo'n bigass leger, daar moet ik maanden voor sparen wil ik genoeg geld hebben voor een representatief leger daar tegenover te zetten :(

Nou staat rechts nog wel iets van mijn leger (veel boogschutters, mijn zwaardvechters zijn al veelal dood op het screenshot (evenals 2500 tegenstanders).

De tegenstanders blijven maar spawnen, en kanonnen zijn te traag ;(

Iemand een tip :?
Je moet van die siege cannons bouwen (die tegen gebouwen)

En die dan gebruiken om sneaky de 2 torens op te blazen. Eventueel onder begeleiding van wat ruiters.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:11
Ben een enorme Settlers fan, alle vorige delen helemaal dood gespeeld, maar Settlers 5 is gewoon totaal verneukt. Totaal geen sfeer er meer in, geen economie... gewoon een oppervlakkig RTS'je nu die zich niet kan meten aan de concurrenten op dat gebied :/

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb nu 2 keer gespeeld en ga zo nog een keer, maar ben er eigenlij kal een beetje op uitgespeeld... nu al :P

Verwijderd

Lentje schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:04:
Ben een enorme Settlers fan, alle vorige delen helemaal dood gespeeld, maar Settlers 5 is gewoon totaal verneukt. Totaal geen sfeer er meer in, geen economie... gewoon een oppervlakkig RTS'je nu die zich niet kan meten aan de concurrenten op dat gebied :/
Stimmt.

Heb uit pure nostalgie The Settlers 2 Gold Edition nog eens uit de kast geplukt en die is nog steeds veel leuker :>.
Jammer alleen dat het enkel op 640x480 functioneerd, wanneer ik voor 1024x768 kies dan krijg ik geen beeld... Meer EMS / XMS toewijzen helpt niet :(.

Noujah zelfs op zulk een resolutie is het stukken plezieriger dan de nieuwste incarnatie.
TskTsk.

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:12:
:(

zit in het level met the old castle oid zit ik eindelijk na 1.5uur spelen al lekker ver, moet alleen nog aanvallen. loopt ie vast :S nu heb ik 2 saves, 1 die crashed en een andere 1min daarvoor die ook crashed...
alle andere doen het wel :( ookal 1.01 erop gezet maar helpt nix

iemand een antwoord?
niemand :'(
heeft iemadn de save voor het level NA old king's castle, probleem nog niet verholpen :(

mailen kan naar adres in profile :>

[This space is for rent]

Verwijderd

Ik blijf ook settlers 2 de beste vinden

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:51:
[...]

Stimmt.

Heb uit pure nostalgie The Settlers 2 Gold Edition nog eens uit de kast geplukt en die is nog steeds veel leuker :>.
Jammer alleen dat het enkel op 640x480 functioneerd, wanneer ik voor 1024x768 kies dan krijg ik geen beeld... Meer EMS / XMS toewijzen helpt niet :(.

Noujah zelfs op zulk een resolutie is het stukken plezieriger dan de nieuwste incarnatie.
TskTsk.
Dit lost hopelijk jouw probleem op. Heeft niet te maken met je EMX/ XMS geheugen. :)
http://www.jonsguides.com/dosgames/settler2.html

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Klinkt vaag, maar met Helias is het me nog nooit gelukt om vijanden om te toveren in vriendjes zegma :)
Als ik op die spel ram, en dan op een groepje soldaten blijft het handje gesloten? en ook al druk ik dan, gebruikt ie het wel, maar gebeurt er niks?

Wtf, doe ik fout?

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

WarPuppy schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:06:
Klinkt vaag, maar met Helias is het me nog nooit gelukt om vijanden om te toveren in vriendjes zegma :)
Als ik op die spel ram, en dan op een groepje soldaten blijft het handje gesloten? en ook al druk ik dan, gebruikt ie het wel, maar gebeurt er niks?

Wtf, doe ik fout?
paar x drukken dan blijft helias staan en dan duurt t erg lang voor ze converted zijn :)
beste om op archers te doen omdat ze van afstand staan
-> als jij een groepje bent aan t vallen en helias convert ze zijn ze half dood ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik heb een probleem met het spel: elke keer zit ik het leuk te spelen en dan opeens stopt ie dr mee en zecht ie er is een fout met het spel opgetreden! heeft iemand dit ook en is er een patch voor? owja en hoe traid je dingen? ik ben nu in de 3e missie volgens mij kan t nog niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Met een (opgewaardeerde) pakhuis.
Maar ik kan m niet eens meer spelen: zodra het menu in beeld komt loopt mn hele pc vast. Monitoren uit etc. Soms doet ie het wel en dan gebeurd het zodra ik in het spel kom. En nog somser doet hij het gewoon goed. Het is denk ik mn videokaart maar ik heb het alleen bij dat spel. En ook soms bij het opstarten van windows. Maar iig heb ik het niet bij andere spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 17:03
XLerator schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:36:
Met een (opgewaardeerde) pakhuis.
Maar ik kan m niet eens meer spelen: zodra het menu in beeld komt loopt mn hele pc vast. Monitoren uit etc. Soms doet ie het wel en dan gebeurd het zodra ik in het spel kom. En nog somser doet hij het gewoon goed. Het is denk ik mn videokaart maar ik heb het alleen bij dat spel. En ook soms bij het opstarten van windows. Maar iig heb ik het niet bij andere spellen
Geheugen of hitte probleem lijkt me.. Test je geheugen eens..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 07:42
Misschien een domme vraag hoor, maar hoe zet je deze game op pauze??? Als ik op F1 druk dan gaat het spel gewoon verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
pause/break..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
tnx, nu heb ik echter nog een ander probleem....Volgens mij was het eerst goed, maar als ik nu aan het spelen ben dan draait het niet soepel. Bij alles wat er gebeurd schokt het beeld lichtelijk dus bij het sneeuwen, scrollen enz. Ik heb de nieuwste videokaart drivers, chipset drivers en directx9c geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten.
Toch heb ik een systeem die het wel makkelijk moet kunnen draaien:
AMD Athlon xp2100+
Geforce 4 ti4200 128 mb
512mb geheugen

weet iemand wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmud
Net uitgespeeld! B)

Wel beetje cheap allemaal, elke keer bijna hetzelfde.. gewoon zorgen dat je leger groot genoeg is.. veel kanonnen scheelt al heel veel.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Die kannonnen raken je eigen ventjes ook niet volgens mij. Gewoon veel archers om iedereen op afstand te houden en veel kannonnen erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 18:45
Heeft iemand een id waarom ik helemaal geen shaduw via video in kan stellen?dat wil ik juist wel.

ik heb de gf4 ti4600 128ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Laatst online: 02-05 22:43
Ik vond deze Settlers absoluut niet leuk. Het heeft helemaal niets meer weg van oude settlers, eigenlijk lijkt het zelfs meer op een rip-off van het spel "Knights and Merchants". Ik vind het spel weinig sfeer uitstralen. Ook is de voedsel economie waar je zo aan gewend bent bij de settlers serie verdwenen (je hebt nu alleen een eethok en een slaaphok). Ik kan me voorstellen dat iemand deze RTS leuk vind, maar dat zal dan niet zijn omdat het Settlers is want daar lijkt het niet eens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
is er ook een settlers4 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

Hoe hebben jullie "De Nevelbergen" (Cloudy Mountains) uitgespeeld??

Ik had gekozen voor de 100 inwoners aanpak, maar nu heb ik nog maar weinig ijzer en tevens nog maar ruimte voor ~15 soldaatjes, nadat die uitvinder mij de weertoren heeft gegevens en mij de opdracht gaf om het riviertje over te steken.

Hoe moet je dit winnen?? Wat was jullie strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

T!m0n schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 14:56:
is er ook een settlers4 topic?
Je weet toch dat eerst eens moet zoeken in de GoT DB Linkje

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Jah heb ik al gekeken maar dan ben je uren bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Op mijn laptop draait het ook al bagger, ik snap niet wat voor troep dit is. Ze moeten maar opschieten met een patch want dit speelt niet lekker. Ik gebruik trouwens de nederlandse versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:49
BHR schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:42:
Hoe hebben jullie "De Nevelbergen" (Cloudy Mountains) uitgespeeld??

Ik had gekozen voor de 100 inwoners aanpak, maar nu heb ik nog maar weinig ijzer en tevens nog maar ruimte voor ~15 soldaatjes, nadat die uitvinder mij de weertoren heeft gegevens en mij de opdracht gaf om het riviertje over te steken.

Hoe moet je dit winnen?? Wat was jullie strategie?
2e towncenter zoeken en upgraden.
Market bouwen en upgraden.
heel veel wood, clay ed. verzamelen.
zo veel mogenlijk res. traden voor iron. na elke keer traden gaat de tax omhoog, dus doe het in 1x goed.

en dan soldaatjes uitpoepen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

RocketKoen schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:13:
[...]

2e towncenter zoeken en upgraden.
Market bouwen en upgraden.
heel veel wood, clay ed. verzamelen.
zo veel mogenlijk res. traden voor iron. na elke keer traden gaat de tax omhoog, dus doe het in 1x goed.

en dan soldaatjes uitpoepen.
ik weet wel waar het tweede towncenter is, en het hout heb ik ook allemaal verzameld.

Maar hoe versla je de outpost?? :? Die lijkt wel een oneindige hoeveelheid mannetjes hebben.
Ik heb ook geprobeerd om meteen aan te vallen, zodat hij nog niet zoveel ijzer kon delven (en ik dan wel, anders kun je het niet traden als je geen mijn hebt).

Echter, zelfs in heb begin lijkt het wel alsof die outpost al 100 mannetjes + kannonen klaar heeft staan... :'(

Hoe hebben jullie de outpost verslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:49
Ik heb mn hero's en mn ally gebruikt om mn basis veilig te houden totdat ik er klaar voor was.
Pas aanvallen als je alle upgrades + een berg kannonnen hebt.
stuur een groepje serfs mee met je aanval, en bouw achter je linie een stel guard towers. Als je je dan terug moet trekken kun je achter je torens gaan staan en een hoop units sparen.

terwijl ik aan het wachten was op Iron van mn trades heb ik mn hero's gebruikt om de aanvallen van mn ally te ondersteunen. vooral die dwarven bomb, de trap van een hero, en het battle aura van 1 van je hero's helpen enorm. (die trap heeft een enorme radius)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

arg.. Bedankt voor de tip btw...

Ik krijg nu de missie opdracht om 4 standbeelden/verfraaiingen te maken.
Ik heb zo'n beetje overal gezocht, maar ik kan niet vinden hoe ik zo'n standbeeld maak.
Ik heb al werkers in het andere dorp bij de fontein, maar ik zie dus nergens een optie om een standbeeld te maken..

tips??

edit:
Misschien een aardige tip voor andere spelers. Ik heb een boel boogschuttertjes gebouwd. Hiervoor is namelijk geen ijzer nodig en in combi met de wachttorens een hele goede verdediging.

[ Voor 25% gewijzigd door BHR op 06-03-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmud
Op 1 van je werkers klikken en dan zie je 2 icoontjes boven in het menu'tje.

Standaard staat die op alle gebouwen. Klik je op die andere dan zie je alle beelden en windwolen, fontein, telescoop etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

ymmud schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:11:
Op 1 van je werkers klikken en dan zie je 2 icoontjes boven in het menu'tje.

Standaard staat die op alle gebouwen. Klik je op die andere dan zie je alle beelden en windwolen, fontein, telescoop etc etc.
crap.. daar had ik idd nog niet op geklikt :D (behalve bij huisjes). Wat een 'onopvallende' knop :(
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
BHR schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Hoe hebben jullie de outpost verslagen?
Heel simpel, ja laat je compu een uurtje aan staan, zonder dat er iets gebeurt. (je kan toch niet aangevallen worden) en als je 20.000 thalers hebt kan je ze omkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

Damsplaat schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:24:
[...]

Heel simpel, ja laat je compu een uurtje aan staan, zonder dat er iets gebeurt. (je kan toch niet aangevallen worden) en als je 20.000 thalers hebt kan je ze omkopen.
|:( grr.. ik had al +30.000 talers en ik durfde maar niet die rivier te bevriezen met mijn 15 soldaatjes ter verdediging 8)7 . Had ik dus allang naar het volgende level gekund.. Awel.. wel mooi geleerd dat boogschuttertjes erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 16-09 20:30
Zit er ook een AI mogelijkheid in dit spel, of een patch zodat je ai in het spel kan zetten?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus settlers 5 gekocht maar me broer is een campagne begonnen en nu wil ik dat ook maar ik zie nergens iets zodat je opnieuw kan beginnen met een lege map, ik zie alle vrij gespeelde levels van me broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soef
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Zie ik dit goed, of is het gewoon niet mogelijk om boten te maken? Als je op eilanden zit kan je dus niet normaal je troepen overbrengen?

Misschien met zo'n weathertower, maar als je enemy die ook heeft, kan hij dat mooi ongedaan maken. HOP leger in zee...

Some things can not happen until they happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3n-M3n
  • Laatst online: 05-10 20:13
Ik heb laatst Settlers 5 gespeelt en ik speelde 3 en 4 al maar als ik dan kijk naar 5 vindt ik het geen echte settlers meer. het was altijd vreemde poppetjes en het dragen van spullen naar het gebouw waar wat nodig was. dat is er nu gewoon niet meer. ik vind het geen echte settlers meer, het is meer soort age of empires maar dan mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik heb ook Settlers 5 maar nadat ik hoorde dat de andere settlers leuker waren heb ik Settlers 4 nu en die is idd echt wel leuker hoor

[ Voor 1% gewijzigd door Rynji op 21-03-2005 19:18 . Reden: Weer eens een BaFt typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
dit weekend bijna het hele weekend settlers 5 gespeeld via lan..
Wat een pracht spel!!

ok.. het is wat veranderd tegenover de eerdere settlers delen. maar ik denk dat dit met het idee is gedaan dat het spel wat toegankelijker wordt voor andere mensen (imho was dit niet nodig, maar goed)

het heeft nog steeds dezelfde verslavende werking als alle andere delen, dus wat dat betreft is het allemaal weer goed! en de muziek ook weer...heerlijke relaxte muziek!

het is even wennen dit spel.. maar als je 1 keer in de greep bent van het spel, dan komt je niet zo snel meer los!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elgringo schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:24:
Zit er ook een AI mogelijkheid in dit spel, of een patch zodat je ai in het spel kan zetten?
Helaas, die zit er niet in zoals bij settlers 4 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

Ik ben van ellende toch maar weer cultures 2 gaan spelen. Settlers 4 heb ik echt te lang gespeeld nu en cultures 2 gaat toch nog wat dieper, maar ook wat onoverzichtelijker imho. en gaat ook veel trager :). Maar weet iemand een 'goede' settlers 1- 4 / cultures clone? settlers V slaat echt helemaal nergens op. ongelofelijk hoe ze zo'n uniek concept om zeep kunnen helpen :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavvie
  • Laatst online: 13-05-2022
Misschien Anno 1602 of Anno 1503 eens proberen, da's nog eens economy. Of Pharao of Children of the Nile als je van piramides bouwen houdt :)

Ik was toevallig nog eens bezig met de campaign van Settlers 1 (ben bij level5 van 30), de hele uitdaging van die game is dat je je economie goed managed. In S5 is daar geen kunst meer aan, hoogstens een beetje op de plek letten die je hebt. Leuke graphics, maar Settlers 5 mag mijns inziens geen Settlers meer heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Cavvie schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:36:
Misschien Anno 1602 of Anno 1503 eens proberen, da's nog eens economy. Of Pharao of Children of the Nile als je van piramides bouwen houdt :)

Ik was toevallig nog eens bezig met de campaign van Settlers 1 (ben bij level5 van 30), de hele uitdaging van die game is dat je je economie goed managed. In S5 is daar geen kunst meer aan, hoogstens een beetje op de plek letten die je hebt. Leuke graphics, maar Settlers 5 mag mijns inziens geen Settlers meer heten.
Dat had ik eigenlijk al bij settlers 3.
2 Leek nog wel op ietwat op Settlers 1, maar bij 3 was het naar mijn mening een heel andere game.

Settlers 1 draai ik nog af en toe. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Vraagje, hoe krijg ik me buildings aan het werk? Ik zie dat ik er units in moet zetten of zo, maar weet niet hoe. En nee, ik heb de manual niet ;)

Ik zie wel die grijze rondjes, waar de units in zullen komen te staan, maar krijg hier geen units in. Help plz _/-\o_

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
De bewoners komen vanzelf.

Boerderijen en huizen worden gevuld door de bewoners van de andere gebouwen. Je moet dus genoeg huizen en boerderijen hebben om ze allemaal te kunnen voeden en laten slapen.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er iemand nog een onbedwingbare behoefte hebben om settlers 1 a.k.a. Serf City: Life is Feudal weer te spelen
waarom heb je anders nog een ouwe bak staan :)
KLIK LEUKE LINK O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settler 1 & 2 zijn de beste...de laatste in de reeks is zo saai....leuke gfx, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

J_Davelaar schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:01:
De bewoners komen vanzelf.

Boerderijen en huizen worden gevuld door de bewoners van de andere gebouwen. Je moet dus genoeg huizen en boerderijen hebben om ze allemaal te kunnen voeden en laten slapen.
Ik zit pas in het eerste deel, waar je net de zwarte knights tegen komt. Maar ik zie geen boerderijen vullen. Ook als ik die college maak waar over gesproken wordt, krijg ik nog geen mannetjes in het gebouw. Denk toch dat ik iets verkeerd doe :(

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 11-10 15:22
*subtiel kickje*
DeX schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:41:
[...]
Dat had ik eigenlijk al bij settlers 3.
2 Leek nog wel op ietwat op Settlers 1, maar bij 3 was het naar mijn mening een heel andere game.

Settlers 1 draai ik nog af en toe. :Y)
Hoe krijg jij Settlers 1 nog draaiende? Er toch van uit gaande dat je XP draait? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

Thandor

SilverStreak

Settlers 2 draait gewoon onder Windows XP ;)
Settlers 1 zal wellicht draaien m.b.v. DOSBox.
Een emulator waarmee je veel oude DOS spellen kunt spelen. Let wel op dat DOSBox een vrij zware CPU nodig heeft voor sommige games.

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 05-05-2005 23:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 11-10 15:22
Settlers 2 draait bij mij nog gewoon, blijft ook gewoon de beste uit de gehele reeks.
Ik heb net Settlers 5 bekeken, maar ik vind het teveel op Warcraft lijken, en juist van dat spellen
hou ik totaal niet van. Ze moeten gewoon het oude concept weer oppakken en hiermee veel meer
opties inbouwen. Dus met fabrieken, winkels, rioolwaterzuiveringinstallaties en heck wat nog meer :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik zit bij de Tutorial al vast :o Op een gegeven moment is m'n leger groot genoeg en dan moet ik naar het westen om die ene gast te redden, maar ik kan daar op geen enkele manier komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
hmm als ik de 1e missie gedaan heb, en naar de 2e kaart wil. begint ie alsnog bij de 1e missie.. wat doe ik fout?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Is het al mogelijk om een AI bij een lan game toe te voegen ? (update maybe)
Pagina: 1 2 3 Laatste