Legion schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:37:
Het mist toch echt het settlers I gevoel. Het lijkt steeds meer op een willekeurige RTS. Oorlog moet een bijzaak zijn, niet het hoofddoel.
En wat is wel een rts die tegenwoordig dit niveau kan halen?shuogg schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:24:
[...]
Settlers 5 != Settlers
Dit is een cliche RTSje, hardly het niveau van Rise of Nations ook. De vorige Settlers games waren veel leuker doordat ze een minder grote focus legden op het RTS gedeelte en meer op de economie.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Ineens springt me beeld over naar allemaal rare blokjes en streepjes ofzo in 3 verschillende kleuren. Heel vreemd...
Niemand een goed alternatiefMaverick schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:18:
[...]
[...]
En wat is wel een rts die tegenwoordig dit niveau kan halen?
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
ook maar even de demo proberen, als m'n comp het aankan
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ik hbe een 9800 pro en alle mensen en dieren en sommige struikjes zijn allemaal texture-loos. Ze hebben allemaal witte silouetten.
Ik heb de nieuwste (omega)drivers gedownload enzo, En ALLE duitse sites afgezocht.
Maar kan er niet echt iets over vinden. Weet iemand iets?
To Beezze or not to Beezze
Stronghold, Caesar 3.. vind ik eigenlijk buitengewoon sterk. Toevallig kun je in beide spellen kiezen voor battle-based, waarom economy makkelijker is (maar niet makkelijk!) of economy-based.
Stronghold speel ik nu veel (Crusader) en is akelig verslavend.
Probeer die eens, het zijn budget-titels dus zeer betaalbaar, absoluut geen miskoop.
Ik ben heel benieuwd naar de demo van Settlers V.. de reacties zijn niet allemaal veelbelovend maar we zullen zien. Als ik dat screenshotje van The Real Falcon bekijk zal het aan de graphics niet gaan liggen (wat een schitterende screenie is dat zeg).
[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 02-02-2005 14:26 ]
Saved by the buoyancy of citrus
[ Voor 96% gewijzigd door Rynji op 09-02-2005 19:42 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Wat je in settlers 4 meer had waren werkers die met grondstoffen en eindprodukten liepen.
Verwijderd
Videokaart heeft wel directx8.0 nodig , speel hethier op een geforce 4 ti 4600, 1500 mhz Athlon, 512 Mb ram. En hij loopt superVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:02:
Is er iemand die dit spel met een wat mindere videokaart speelt? Mijn pc (= laptop) heeft namelijk een ATi Radeon 9000 met 32MB geheugen. Volgens de website van Settlers heb je minimaal een 32MB videokaart nodig, maar mijn ervaring met andere games is, is dat dat vaak te weinig is. De rest van de laptop is een Pentium-M 1.6GHz met 1024MB RAM (DDR).
Wel jammer dat ze de wegen en hunten eruit hebben gelaten want dat vond ik toch wel leuk.
Verwijderd
Videokaart is DirectX 8.0 compatible! Op welke resolutie speel jij hem als ik vragen mag?Termi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:44:
[...]
Videokaart heeft wel directx8.0 nodig , speel hethier op een geforce 4 ti 4600, 1500 mhz Athlon, 512 Mb ram. En hij loopt super. Vind de settlers er uit is gesloopt en lijkt me veel meer op warcraft, das me eerste indruk. Maar ik ga het zeker nog meer spelen
.
maar zit met een probleem over de squads
heb nu 12 squads elk van 1/2 man ofzo en tax vind dat niet leuk
hoe kan ik ze nu ('loshalen' en )samenvoegen
[This space is for rent]
Heeft iemand dit nog meer ?? (Ja mijn pc voldoet aan de specs

Het schijnt nogal buggie te zijn.
Kijk anders op het officiele forum van Site zelf
http://www.thesettlers.com/uk/home.php
Straks ook ff checken.
Is het nou nog een beetje settlers achtig? of meer warcraft achtig?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Mjah ik zelf vind meer settlers , maar er zijn genoeg mensen die dat niet vindenFragNeck schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:36:
Geen idee..
Het schijnt nogal buggie te zijn.
Kijk anders op het officiele forum van Site zelf
http://www.thesettlers.com/uk/home.php
Straks ook ff checken.
Is het nou nog een beetje settlers achtig? of meer warcraft achtig?
Je kan alleen als je dichtbij een barak staat met die unit nieuwe soldaten kopen.PoweRoy schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:43:
ff vraagje ben settlers aan t spelen (spel btw)
maar zit met een probleem over de squads
heb nu 12 squads elk van 1/2 man ofzo en tax vind dat niet leuk
hoe kan ik ze nu ('loshalen' en )samenvoegenstond bij tooltips maar die geeft geen informatie meer
Verder vind ik de gameplay niet echt settlerstyle meer het lijkt meer een warcraft cloon.
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Verwijderd
In plaat van een leuke, vrolijke city-building-sim is het nu een halfzachte rts geworden.
Aan de ene kant verliezen ze hun hele tycoon-aanhang en de ware rts'ers kiezen toch voor het betere werk. 't Zou me verbazen wanneer dit een commercieel succesje wordt.
Spijtig.

Verwijderd
Ik krijg ook geen enkele worker zo ver te gaan werken in een van de gebouwen.
Wat doe ik fout?
Ik hoop dat de gameplay nog zo goed is als de oude serie.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
je moet een cityhouse op de aangegeven plekken bouwen..Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:07:
Ik heb ff die demo gedraaid en ik probeer wat gebouwen te bouwen en dat lukt wel alleen komen er vraagtekens met een tandwiel op te staan nadat het af is.
Ik krijg ook geen enkele worker zo ver te gaan werken in een van de gebouwen.
Wat doe ik fout?
dan komen er werkers naar je stadje.. en dan zijn die uitroep teken en die tandwielen weg...
Iig is het een zeer verslavende game, sinds hij uit is ga ik niet later dan 3 a 4 uur naar bed.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Stronghold is een upgrade van je kasteel (hoofdgebouw.. whatev)Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:36:
Ik heb het spel ook, en ik moet zeggen dat het een erg vet spel is! In het spel wil ik mijn watch towers upgraden, alleen daarvoor moet mijn college gear wheels ontwikkelen. Hier staat bij requirements dat hij een stronghold nodig heeft. Wat is dit en hoe kan ik dit bouwen ?
Heb het hele spel hier ook, is op zich wel leuk
Maar ik vind het wel compleet anders dan de voorgaande settlers.
Dus tja...
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd

owh shit toen ik lag te slapen is mijn pc verouderd

wat worden je minimalen eisen
waar leven we ergen en wanner komt hij precies uit
gelukkig maar dat ik niet telang heb geslapen
ik heb nog een P4 3.o
2 x 512 ram
1x 80
2x 200
9800tx
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:59 ]
Ik heb de vorige Settlers niet gedaan maar dit is zwaar vet vind ik dan
Ennuh nijntje18 de minimale specs zijn:
- Minimale systeemeisen
Besturingssysteem: 98 SE / ME / 2000 / XP
Processor: 1 GHz
RAM: 256 MB
Videokaart: 32 MB T&L *
DirectX: DirectX 9.0c
Dvd/cd-romspeler: cd
Geluidskaart: 100% DirectX 9.0c compatibel
Vrij geheugen op harde schijf: 1,5 GB
Randapparatuur: muis en toetsenbord
Internet: 64 KB
- Aanbevolen systeemeisen
Besturingssysteem: 98 SE / ME / 2000 / XP
Processor: 2 GHz
RAM: 512 MB
Videokaart: 64 MB T&L (GeForce4 Ti of beter)
DirectX: DirectX 9.0c
Dvd/cd-romspeler: cd
Geluidskaart: 100% DirectX 9.0c compatibel
Vrij geheugen op harde schijf: 1,5 GB
Randapparatuur: muis en toetsenbord
Internet: 64 KB
Ik heb de demo gespeeld en ik deel dezelfde mening. Alle elementen die ik leuk vond zijn er uit gehaald. Ik vond het juist zo grappig om te mannetjes bomen te zien omhakken waarna ze hem wegbrengen. Ook het hele process van het maken van brood bestaat niet meer. Eerst was het nog leuk om gewoon te observeren wat er gebeurde in de stad en daarop je acties afstemmen. Nu is er echt geen hol meer aan.SithWarrior schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:37:
Hmm nou ik heb het hele spel inmiddels ook en ik moet zeggen vind er geen hol aan, gevechten zijn niet leuk, en het bouwen is ook niet leuk.
Dus tja...
Alleen alle idlende dragertjes waren al een feest op zichHaay schreef op zondag 27 juni 2004 @ 22:04:
Ik heb hier Settlers II en Settlers III nog origineel op CD-ROM bij m'n andere games staan. Heb beiden al jaren niet meer gespeeld. Wat ik me van Settlers 1 en 2 vooral herinner was dat ik soms gewoon kon genieten van het bekijken van m'n kleine settlertjes die bezig waren met vissen en bomen kappen en maaien van tarwe, en het transporteren van boompjes, en zakjes meel, en visjes enzo... Zo koddig gewoon!
[ Voor 4% gewijzigd door Rynji op 14-02-2005 19:22 ]
Dat zwavel komt er volgens mij vanzelf bij, ben het iig niet als resources tegen gekomen.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
By the weg. Zwavel komt uit een zwavel mijn. En deze moet je dus eerst beplanten met een mijn.
Ook moet je goed in de gaten houden dat je gewoon standaard bij een productie gebouw, een huis en een farm er neer zet. Je settlers houden er niet van om lang te lopen en als je de route zo kort mogelijk houd zullen in een tijdsbestek wel meer produceren.
Mijn tip in het begin is:
Bouw eerst een school, neem 20 workers en hak er bomen meer en haal klei uit de grond (bouw een goede voorraad op). Zodra je school klaar is , bouw gelijk een huis en farm.
Vind masonary(geen idee hoe je het schrijft maar tis dat ding met die stenen (drie stuks)) uit.
Vind nu een plek waar je een klei mine kunt bouwen.
Bouw nu twee zagerijen en twee stenen bouw hutten .
Nu zul je ondertussen wel een voorraad hebben van hout en steen en klei.
En nu begin ook met de rest van uitvindingen en breid je dorp uit
Vergeet niet bij elke productie 1 huis en 1 farm te bouwen,.
Veel plezier
Verwijderd
Er staat zo'n rode uitroepteken boven. Ik weet niet hoe je er voor kunt zorgen dat er mannetjes gaan werken
Jammer dat er niet minder van de oude Settlers in zit.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Dat vind ik wel meevallen. Met dat mannetje praten duurt niet zo heel lang. Het ergste is dat je op een gegeven moment moet wachten tot het winter wordt zodat je de rivier over kan steken.party42 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:10:
Heb em gister toch maar weer verwijderd. Was zo lang bezig met 1 missie. Beetje aan het lopen met dat mannetje om met wat mensen te praten. Ondertussen aan het wachten wachten wachten op genoeg resources. Ik vind het niet erg om te wachten maar dit duurt wel erg lang.
Jammer dat er niet minder van de oude Settlers in zit.
Morgen komt het spel uit, ik ben benieuwd.
Verslavend spel, alleen jammer dat ze het hout enzo niet meer brengen naar de houtzagerijen, en dat je geen paaltjes meer hebt om te verzetten...
Nu nu we het hier toch over Stronghold hebben, ik hoop dat Stronghold 2 wel compleet op het eerste deel lijkt, wat was dat een enorm goed spel... Maar de releasedatum zal nog wel even duren van Stronghold 2, jammergenoeg, ziet er ook erg vet uit.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wel duur zeg......
Dat was leuker dan single player moet ik zeggen.
Je moet elkaar alleen wel ff de tijd geven om iets moois op te bouwen anders is het niet leuk.
Ik vraag me af of anderen hier ook last van heeft en/of er een fix/patch te downloaden is om dit te op te lossen.
(mss kan je ergens seizoenen uitschakelen?)
Als het regent reageren je units er op
Als de zon schijnt ook
Ijs heeft het voordeel dat je over water kunt lopen om zo bij je vijanden te komen
Tevens kun je met een gebouw (weet zo niet welk) het weer beinvloeden en zo bv als de vijnad over ijs loopt het ijs te laten smelten zodat de enemy verzuipt
Vet dat wist ik nietStronkie schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:43:
dude, seizoenen zijn een belangrijk deel van het spel.
Als het regent reageren je units er op
Als de zon schijnt ook
Ijs heeft het voordeel dat je over water kunt lopen om zo bij je vijanden te komen
Tevens kun je met een gebouw (weet zo niet welk) het weer beinvloeden en zo bv als de vijnad over ijs loopt het ijs te laten smelten zodat de enemy verzuipt
Graan + Molen ====> Meel
Meel + Water ==== > Brood
Brood was voedsel voor de iron mine
Tja zo moest je eerst een goede tactiek hebben, Wat heb ik sommige levels vervloekt omdat ik niet genoed bomen zou hebben en dat mijn foresters de bomen nog niet volwassen waren om te kappen.
Tja dat waren de tijden.
Ik vind zelf Settlers 2 nog de beste uit de serie. Met het leggen van straten dmv vlaggetjes
I love the game
Alles was vroeger beter

Iemand weet waar die ligt of een hint ofzo?
Verwijderd
De naam settlers doet het weinig eer meer aan maar verder is het spel wel leuk als je van RTS houdt. Zit nu tussen settlers en c&c in.
Of in een mijn of gewoon een 'heuveltje'Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:14:
ik vraag me na een aantal uur spelen nog steeds af hoe ik in vredesnaam aan zwavel kom?
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Helemaal onderaan je map moet je dat kasteel slopen. Dan komt er een schatkist met daarin de sleutel tevoorschijn. Vergeet niet je convert spell van die tovenaar te gebruiken, anders ga je het niet redden.ymmud schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:36:
Ik kan die sleutel niet vinden van dat "verborgen kamp" (level 4 zeg maar).. Zoek me een breuk!
Iemand weet waar die ligt of een hint ofzo?
Ja dat "sprookjes gevoel" mis ik ook een beetjeOverkill1 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:39:
Ik vind echt super tegenvallen. Ik mis gewoon de werkertjes die met karretjes rondreiden Stenen, brood, graan, meel, worst, wijn etc ronddragen.![]()
Dat schattige gewerk van je mensjes vond ik nou juist altijd zo leuk. Ik vind bv Knights en Merchants, ceasar 3 echt veeeeel leuker okal zijn ze wat gedateerd. Ik heb ceaser een paar maanden geleden nog eens uit de kast gehaald, en ik moet zeggen dat ik met weinig spellen me zoo heb vermaakt, en dat geld ook voor knights and merchants. Hoewel de grafsche kant van alle nieuwe spellen natuurlijk leuk is, vind ik dat het toch weinig toevoegd aan dit soort spellen. Bij shooters vind ik het dan wel weer heel leuk. Maar bij schattige-werkende-mannetjes-spellen, kan ik het bjina alleen maar een achteruitgang noemen.
Alles was vroeger beter![]()
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 18:13 ]
Is dit niet een spoiler?Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:12:
[...]
Helemaal onderaan je map moet je dat kasteel slopen. Dan komt er een schatkist met daarin de sleutel tevoorschijn. Vergeet niet je convert spell van die tovenaar te gebruiken, anders ga je het niet redden.
[...]
Ja dat "sprookjes gevoel" mis ik ook een beetjeHet is gewoon minder aanwezig.
Knights and Merchants is imo een van de beste strategiespellen (Middeleeuws). Dit vooral omdat het 'realistisch' is gecombineerd met een goede besturing. Degene die KAM nog het meest nadert is StrongholdOverkill1 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:39:
Ik vind echt super tegenvallen. Ik mis gewoon de werkertjes die met karretjes rondreiden Stenen, brood, graan, meel, worst, wijn etc ronddragen.![]()
Dat schattige gewerk van je mensjes vond ik nou juist altijd zo leuk. Ik vind bv Knights en Merchants, ceasar 3 echt veeeeel leuker okal zijn ze wat gedateerd. Ik heb ceaser een paar maanden geleden nog eens uit de kast gehaald, en ik moet zeggen dat ik met weinig spellen me zoo heb vermaakt, en dat geld ook voor knights and merchants. Hoewel de grafsche kant van alle nieuwe spellen natuurlijk leuk is, vind ik dat het toch weinig toevoegd aan dit soort spellen. Bij shooters vind ik het dan wel weer heel leuk. Maar bij schattige-werkende-mannetjes-spellen, kan ik het bjina alleen maar een achteruitgang noemen.
Alles was vroeger beter![]()
Daar ben ik nog niet.. heb net het level gehaald waarbij eind doel was 10.000 voor de kathedraal..MaZe schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:29:
hmm ik ben bij dat level waar je de weermachine moet bouwen voordat ze aanvallen vanaf het ijs...heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen
Maar ik denk dat je die leonardo moet opzoeken (die bouwt immers die dingen gezien de vorige levels) en dan zal alles wel duidelijk zijn.
(level 4 had ik zelf al ontdekt! trouwens maar toch bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 21-02-2005 11:54 ]
Verwijderd
Ik ben ook zwaar teleurgesteld over deze nieuwe settlers. Het mag eigenlijk de naam settlers niet hebben. Dit heeft meer weg van de standaard rts games met wat rpg elementen. Alles wat het spel voorheen uniek maakte is uit het spel verwijderd; complexe micro management, grenslijnen en een echte interactieve omgeving. Bij settlers 2 moest je nog van die wegen bouwen. En zag je jagers echt op het wild in de omgeving jagen. De vissers zag je de oceaan leeg vissen. En de boer zag je echt graan planten. Nu is alles gedegradeerd tot wat geanimeerde gebouwen. En waarom gaat het volk bij de boer thuis eten? Die boer heeft het er maar druk mee. Nee het spel vermaakt me wel voor een paar dagen maar het geld is het niet waard!Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:56:
Ik heb net de demo geprobeerd. Spel was wel verslavend maar er is een hoop veranderd t.o.v. vorige delen. Het verzamelen van dingen als vis, graan en hout om weer andere dingen te maken of te doen is echt grotendeels weg. 4 soorten resources die je verzameld en geen terrein winst meer.
De naam settlers doet het weinig eer meer aan maar verder is het spel wel leuk als je van RTS houdt. Zit nu tussen settlers en c&c in.
Een spel als Spellforce is velen malen beter. Zelfde graphics, iets meer micro management (niet erg veel maar toch). En veel meer vernieuwing en afwisseling. Ik kan me ook nog een spel herinneren met vikingen wat toch wel een behoorlijke rip off van settlers was. Weet iemand hier toevalig, of daar al een nieuw deel van in ontwikkeling is? Mischien dat dat spel me wat minder teleur stelt.
MaZe schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:29:
hmm ik ben bij dat level waar je de weermachine moet bouwen voordat ze aanvallen vanaf het ijs...heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen
Je zult echter een fiks aantal aanvallen zelf eerst moeten afwenden, voor het zover is.
Dit duurde mij echter te lang, en heb na een tijdje het hele dorp aan de andere kant van de rivier maar geraid en de mijnen overgenomen
Je hebt echter wel een weermachine nodig, anders kun je het level niet uitspelen!
[ Voor 6% gewijzigd door BHR op 21-02-2005 12:35 ]
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Je soldaten (of die van de tegenstander) rukken minder snel op.DeadMetal schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:53:
Bij winter(sneeuw) kan je ook over het water (ijs) lopen. Maar wat is het nut van regen in het spel eigenlijk?
Tevens kunnen alle mannetjes minder ver kijken, wat handig is in sneak missies
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Verwijderd
Ik denk dat je op Cultures doelt. Deel 2 is in 2002 uitgekomen, dus ik denk niet dat er een nieuwere versie is dan die jij kent.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:11:
[...]
Ik kan me ook nog een spel herinneren met vikingen wat toch wel een behoorlijke rip off van settlers was. Weet iemand hier toevalig, of daar al een nieuw deel van in ontwikkeling is? Mischien dat dat spel me wat minder teleur stelt.
Je moet als eerste zorgen dat je de zwavel maker hut gemaakt heb (geen idee wat het engelse term is)MaZe schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:29:
Je moet een zwavel mijn hebben , en je moet er voor zorgen dat je je hoofdgebouw upgrade hebt en je school,, nu kun je the weather something researchen
knights and merchantsw03f schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:18:
[...]
Knights and Merchants is imo een van de beste strategiespellen (Middeleeuws). Dit vooral omdat het 'realistisch' is gecombineerd met een goede besturing. Degene die KAM nog het meest nadert is Stronghold
mega goed spel, enigste nadeel is logistiek...
eerst wapens en armor verplaatsen dan pas voedsel
verder dit spel erg lache ben nu lekker ver zit nu bij level waar kasteel kapot moet, is the plague
[This space is for rent]
Delen meer mensen deze mening? Of was ik er niet goed genoeg voor
Tuurlijk kun je niet eeuwig met eenzelfde concept doorgaan, maar de oude settlertjes waren gewoon erg grappig en vermakelijk om naar te kijken, dit mag dan wel mooi zijn maar lang niet zo grappig.
Jammer.
ik hou het wel voor gezien. De oude settlers maar weer eens installeren
Verwijderd
Weet iemand dat?
Verwijderd
Volgens mij is dit draadje aangemaakt als aankondiging....
ontopic: Het spel is hier uitverkocht....is dat in meer plaatsen zo?
of heeft de winkel (dixons) gewoon weinig gekregen.
Het is idd jammer dat het eigenlijke settlers-concept er uit is gehaald, maar toch vind ik het een top-spel. ( de demo althans)
Verwijderd
Tsja daar zeg je me wat, maar het leek me wel een logische plek, misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, jammer dat het er niet meer in zit.. vroegerVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:51:
Offtopic: Is het niet wat vreemd om vragen over het spel te plaatsen hier??
Volgens mij is dit draadje aangemaakt als aankondiging....
Ik zit meer te wachten dan te spelen nml
Verwijderd
Ken je de Anno serie? Die vind ik persoonlijk beter uitgewerkt dan Settlers op dit gebied.Stronkie schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:55:
tja ben ook een verwent settlers speler. Ik vind het spel te gemakkelijk. Het winnen van recources is in elk level het zelfde. Begin je goed , dan heb je het level zo goed als zeker gewonnnen. Ik mis ook het oude gedeelte van settlers.
Graan + Molen ====> Meel
Meel + Water ==== > Brood
Brood was voedsel voor de iron mine
Tja zo moest je eerst een goede tactiek hebben, Wat heb ik sommige levels vervloekt omdat ik niet genoed bomen zou hebben en dat mijn foresters de bomen nog niet volwassen waren om te kappen.
Tja dat waren de tijden.
Ik vind zelf Settlers 2 nog de beste uit de serie. Met het leggen van straten dmv vlaggetjes
I love the game
Vooral Anno 1503, best uitgebreid...al die producten, verschillende bevolkingen met andere grondstoffen...heerlijk spel
Is dat niet dat je die weermachine moet bouwen? fix dan dat zsm en die klerelijers verdrinken in het waterDeadMetal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:57:
Oei, de Norfolk missie heb ik net verloren (de missie waar je hun burcht moet beschermen die aangevallen wordt van 2 kanten). Iemand nog wat tips hierbij? Ik bouwde torens om de burcht heen, maar die werden behoorlijk snel neergemaaid.
Maar nu zit ik met een vraag. Ik kom namelijk niet verder. De boerderijen en de uni doen niets. Er staat zo`n tandwieletje met een uitroepteken bij. Bij de boerderij staat ook "Vereist: Tandwielen". Maar waar haal ik die vandaan? Ik kan niets onderzoeken met de uni. De 4 knopjes kan ik wel indrukken en dan begint ie, maar hij 'progressed' niet.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Klopt. Bouw je die in een Lab? En deed je dat in je eigen basis of in die van je allies?WarPuppy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:16:
[...]
Is dat niet dat je die weermachine moet bouwen? fix dan dat zsm en die klerelijers verdrinken in het water
[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 22-02-2005 19:38 ]
zit in het level met the old castle oid zit ik eindelijk na 1.5uur spelen al lekker ver, moet alleen nog aanvallen. loopt ie vast
alle andere doen het wel
iemand een antwoord?
[This space is for rent]
Bouw je in je eigen Lab, dus eerst ff scheikunde researchen in je hogeschool, snel wat zwavel/sulva delven, en een alchemist bouwenDeadMetal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:36:
[...]
Klopt. Bouw je die in een Lab? En deed je dat in je eigen basis of in die van je allies?
Tada, en je kan ineens een weermachine bouwen, met een ingenieurslab (die kan pas nadat de weermachine is gebouwd). Voor als je het icoontje zoekt van de weermachine, staat naast de paardenstal dinges
Settelers 4 is voor 5 pleuro in diverse vergaarbakken te vinden. En aangezien Sett4 ffies iets logischer is qua zwaardere bewapening (je hebt gewoon goud nodig voor elitesoldaten) is het nog leuker ook.XLerator schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:24:
Ik speel het spel nu ook, en ik vind het opzich al leuk, maar dat komt ook omdat ik settlers 3 nooit echt heb kunnen spelen; het goud werd vlees
.
Als ik de recencies zo eens lees ga ik geeneens moeite doen voor Sett5. Economie weg == spel weg. Beetje vechten kan geen kwaad maar juist het regelen van een stabiele economie is datgene wat me trekt.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Is het ook mogelijk om meer dan 75 mannentjes te hebben?
Ik kan de optie niet vinden.
ik vind het spel erg tegen vallen.
Verwijderd
Is de economie in Anno 1602 dan beter regelbaar als in 1503? Want ik speel nu beide spellen, en vind de verbetering naar 1503 echt erg goed, terwijl het niet afdoet op economisch gebied (naar mijn mening/inzichtXLerator schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:21:
Ben ik het 100% mee eens. Ik ben daarom nog altijd dol op Age of Empires 2 en Anno 1602
Maar dit heeft weinig met Settlers te maken. Heb toevallig nog net Settlers 2 gespeeld, en dat is toch leuker. Mischien hebben ze teveel van andere games afkeken, en daardoor is het minder geworden? Want wat moet settlers nou met Heroes? (lijkt wel wat op Warcraft 3)
Zelf zal ik dit deel toch wel blijven spelen. Er is verder toch weinig leuks uit.
Verwijderd
Moet je wat meer dorpscentra bouwen, en je dorpscentra uitbreiden naar stadcentra....mad_max234 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:39:
hoi,
Is het ook mogelijk om meer dan 75 mannentjes te hebben?
Ik kan de optie niet vinden.
ik vind het spel erg tegen vallen.
en dan kan je er heel wat meer hebben

Nou staat rechts nog wel iets van mijn leger (veel boogschutters, mijn zwaardvechters zijn al veelal dood op het screenshot (evenals 2500 tegenstanders).
De tegenstanders blijven maar spawnen, en kanonnen zijn te traag
Iemand een tip
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝