[PC] The Settlers V is uit!*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Iedereen kent eigenlijk het spel The Settlers nog wel. Al is het vanaf de Amiga of PC.

Het spel waar je doormiddel van goede logistiek je land kon uitbreiden en zo je vijand kon verslaan. Dit spel dat zorgde voor vele uren plezier (zelfs 1 maand in me leven.. dont ask :))

Ik kwam de volgende duitse preview met Bluebyte tegen (meer een Q/A) en wou jullie deze niet onthouden.

http://babel.altavista.co...=pc&target=specials&id=93

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gbase.ch/images/pc/specials/siedler5_08.jpg

Er is nog geen officiele pagina op Blue Byte.com te vinden.

Meer info zal later in dit topic wel komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 26-06-2004 00:38 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Settlers!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en maar 1 maand van je leven? tsss zo weinig :P

(hoop btw wel dattie meer op deel 2 ging lijken dan de voorgaande delen, deel 2 ruled echt wel :P)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou wel meer dan 1 maand.. alleen het potje duurde 1 maand. Dit was met Settlers 1 op een Amiga 2000 met 2 muizen aangesloten... en splitscreen. We speelden constant maar door en we konden elkaar maar niet bereiken. En toen hield mijn Amiga het niet meer uit (te weinig geheugen) en was het potje afgelopen. Toen ben ik echt een week chagarijnig geweest.

En de week erop vrolijk weer opnieuw beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ziet er zeer veel belovend uit! mijn nieuwsgierigheid is gewekt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oh even voor de weet.. via de onderstaanden link kun je de screenshots vergroten en ziet het er nog smakelijker uit:

http://babel.altavista.co...rget%3dshots%26id%3d11894

Als iemand zich geroepen voelt om een mooie html pagina te maken voor de start post.. be my guest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:52
Ja, daar heb ik ook nog goede herinneringen aan: Settlers 1 (wel op PC) met splitscreen en 2 seriele muizen aangesloten, samen met een goede vriend tegen elkaar zitten spelen. Zo'n spel dat je na het avondeten begint en dan door gaat tot je op je horloge kijkt en denkt: toch wel tijd om eens te gaan ronken! Those were the days... * Haay in nostalgische stemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Haay schreef op 26 juni 2004 @ 00:51:
Ja, daar heb ik ook nog goede herinneringen aan: Settlers 1 (wel op PC) met splitscreen en 2 seriele muizen aangesloten, samen met een goede vriend tegen elkaar zitten spelen. Zo'n spel dat je na het avondeten begint en dan door gaat tot je op je horloge kijkt en denkt: toch wel tijd om eens te gaan ronken! Those were the days... * Haay in nostalgische stemming.
Dat kon met settlers 2 ook, jammer dat het er in S3 uit is gehaald. Tegenwoordig maakt het niks meer uit eigenlijk, daarvoor heb je multiplayer. Maar ik heb ook tijden Settlers² splitscreen gespeeld. Heb hem zelfs legaal gekocht + de uitbreiding, ben alleen de CD's kwijt :( :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik weet het niet, ik weet het niet...
Wat ik van The Settlers gewend ben zijn niet al te serieuze models, wat popperig achtige figuurtjes... Als ik deze screenshots zie, zijn het gewoon realistische models :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:49

Brons

Fail!

White Dust schreef op 26 juni 2004 @ 06:19:
Wat ik van The Settlers gewend ben zijn niet al te serieuze models, wat popperig achtige figuurtjes... Als ik deze screenshots zie, zijn het gewoon realistische models :{
Het ziet er idd niet echt uit als Settlers... Maar ik hoop dat de nieuwe settlers niet zo veel op deel 4/5 lijkt, dat waren bagger versies tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

* silentsnow

Ziet er in eerste instantie wel grappig uit. Het is gelukkig niet zo'n overgang van 2D naar 3D spel (Black & White, Earth 2150, Red Alert 2 :r)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

silentsnow schreef op 26 juni 2004 @ 07:51:
* aapelite

Ziet er in eerste instantie wel grappig uit. Het is gelukkig niet zo'n overgang van 2D naar 3D spel (Black & White, Earth 2150, Red Alert 2 :r)
Red alert 3d? en black and white is nooit 2d geweest?

Maja anyway, ik ken the settlers pas sinds deel 3 en ik vond het altijd wel redelijk, maar op den duur verveelde het al behoorlijk snel. Settlers 4 zag er vooral leuker uit en was niet veel anders dus ik hoop dat deel 5 een killer mag worden, heb wel weer zin in een spel dat lekker lang kan duren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 16:49
Ach, het ziet er wat mij betreft in ieder geval beter uit dan die prutzooi die deel 3 en 4 heet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02
Nou ben ik absoluut geen setler speler, maar dit viel mij ook als eerste op, gewaagd is het wel, maar of het succes gaat hebben..........

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik moet ewl zeggen dat de screenshots me 0.0 Settlers gevoel geven, het lijkt meer op een RPG eigenlijk. Maarjah, wie weet dat dat nog veranderd :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb het E³ filmpje van Settlers5 gezien.
En het spel lijkt totaal niet meer op settlers, wat wel jammer is.
Het spel is meer een Warcraft 3 cloon.
Je beschikt ook over heroes enzo.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ik vind het juist erg mooi zo realistisch... Settlers begint volwassen te worden.
Een stad lijkt nu ook echt op een stad.
Alles is nu op ware grote.
En hopelijk hebben ze het bouwsysteem realistisch gemaakt.

Ik kan in ieder geval niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het varen uit 4 een beetje volwassener gemaakt. + nog iets mooier vechten. Animaties van 4 vond ik al wel goed. Dan is de game perfect.

ohw jah en wat leukere multiplayer maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Ik mis de cartoony stijl, mja je weet het nooit he. Gameplay is nog steeds het belangrijkste, en als dat goed zit vermaak ik me wel.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 26 juni 2004 @ 00:42:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Settlers!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en maar 1 maand van je leven? tsss zo weinig :P

(hoop btw wel dattie meer op deel 2 ging lijken dan de voorgaande delen, deel 2 ruled echt wel :P)
Ben ik helemaal met je eens, deel 2 was echt de beste. Kep hem jammer genoeg nooit helemaal uitgespeeldt. Stopte ermee op het moment dat je twee tegenstanders kreeg die je gelijk aanvielen na contact. Daarvoor vielen ze alleen aan als jij de eerste aanval uitvoerde.

Ik geloof zelf eerlijk gezegd niet dat ze weer terug gaan naar het principe van weggetjes en vlaggetjes. Vond zelf dat het wel wat had, maar ja......we zullen wel zien wat er van gebrouwen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Het ziet er erg goed uit, Ground Control Engine :? toevallig? Op plaatje 3 en 7 zie ik precies dezelfde gras/planten sprieten staan die ik nu in GC2 ook zie.

Wat wel erg jammer is, is dat de Settlers Look verdwenen is. Als de speel elementen er nog steeds inzitten die Settlers tot een van de meest geweldige RTS games ooit gemaakt heeft dan komt het wel goed met de gameplay.

[ Voor 15% gewijzigd door Steffy op 27-06-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:52
Ik heb hier Settlers II en Settlers III nog origineel op CD-ROM bij m'n andere games staan. Heb beiden al jaren niet meer gespeeld. Wat ik me van Settlers 1 en 2 vooral herinner was dat ik soms gewoon kon genieten van het bekijken van m'n kleine settlertjes die bezig waren met vissen en bomen kappen en maaien van tarwe, en het transporteren van boompjes, en zakjes meel, en visjes enzo... Zo koddig gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
Op zich is niks mis met een strategisch spel in 3d, maar vaak wordt het niks qua gameplay. Of Bluebyte er een succes van kan maken betwijfel ik eerlijk gezegd.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op een gegeven moment moet je een punt zetten achter een succesvolle serie en zijn reputatie behouden.

Een goed voorbeeld om aan te duiden wat ik bedoel is de C&C serie. Red Alert was vernieuwend, een van de eerste RTS games. Daarna Tiberian Sun en expansion sets die hierop doorborduurden. Deze spellen worden nog steeds door duizenden fans gespeeld. Daarna kwam Renegade, wat totaal niet speelde als wat men van C&C gewend was. Grafisch moet het steeds mooier en mooier (Generals & Zero Hour bij C&C), wat de oorspronkelijke (C&C) gameplay zeker niet ten goede komt.

Als ik deze screens bekijk, gaat dit lot ook Settlers treffen. We zullen zien hoe de gamplay is, dat is toch afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 27-06-2004 22:58 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Sow zou vet zijn als hij weer een beetje op deel 2 gaat lijken.. die heb ik echt maanden gespeeld

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
PromWarMachine schreef op 27 juni 2004 @ 22:58:
Op een gegeven moment moet je een punt zetten achter een succesvolle serie en zijn reputatie behouden.

Een goed voorbeeld om aan te duiden wat ik bedoel is de C&C serie. Red Alert was vernieuwend, een van de eerste RTS games. Daarna Tiberian Sun en expansion sets die hierop doorborduurden. Deze spellen worden nog steeds door duizenden fans gespeeld. Daarna kwam Renegade, wat totaal niet speelde als wat men van C&C gewend was. Grafisch moet het steeds mooier en mooier (Generals & Zero Hour bij C&C), wat de oorspronkelijke (C&C) gameplay zeker niet ten goede komt.

Als ik deze screens bekijk, gaat dit lot ook Settlers treffen. We zullen zien hoe de gamplay is, dat is toch afwachten.
red alert was zeker niet de eerste, ten eerste was C&C (+exp) eerder, dune was nog eerder en de eerste was van een of ander deens bedrijf. ten 2e was red alert een ander franshize van C&C en borduurde tib sun + exp niet op red alert verder

ten 3e, games worden voor de massa gemaakt, en de massa wilt mooie graphics
en zeg nou zelf, als een serie geld opbrengt (anders maak je geen 4 delen) en nog steeds goed verkoopt, waarom geen 5e deel maken? Ook hun moeten geld binnen krijgen op het eind van de maand.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Toen ik 9-11 jaar oud was vond ik settlers 2 DE BOM! Ik speelde het elke dag op een pentium een en was er helemaal verslaafd aan B)

Daarna settlers 3 etc. ook allemaal gespeeld, dit ziet er zo vet uit... ik kan niet wachten _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
settlers 2 was het eerste spel waar ik totaal verslaafd aan ben geraakt. Sinds versie 3 roepen ze elke keer er komt geen volgende settlers en tadaa weer een nieuwe. Zonder padjes en vlaggetjes geen settlers!!!!!!!

Echt het was gewoon zo geniaal om al die ventjes zo te zien lopen en dan ff achterover te leunen om te bedenken hoe goed je wel niet was.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

'k heb alleen settlers 4 gespeeld en dat vind ik echt super gaaf. speel het nog wel eens op een lan, of op een avond tegen vrienden. van die potjes die 8 / 10 uur duren. Maar wat was er dan zo anders aan settlers 1/2/3 ?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Erikie schreef op 28 juni 2004 @ 02:36:
'k heb alleen settlers 4 gespeeld en dat vind ik echt super gaaf. speel het nog wel eens op een lan, of op een avond tegen vrienden. van die potjes die 8 / 10 uur duren. Maar wat was er dan zo anders aan settlers 1/2/3 ?
3 en 4 zijn redelijk gelijk afaik
S2 was best anders, je moest zelf weggetjes aanleggen om te goederen te transporten. Op elke weggetje stond 1 settler [of 1 settler met een ezel]. Verder kon je niet met je soldaatjes direct aanvallen, maar moest je van toren naar toren aanvallen [dus als je op attack klikte op zo'n toren, kwamen de soldaatjes die je had aangegeven uit jouw torens en gingen aanvallen]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 28 juni 2004 @ 02:36:
Settlers 1 en 2 gingen volgens het principe dat alles gelinkt moest worden met weggetjes. Geen weggetje: dan werden de huisjes niet gebouwd en werdt er nix getransporteerd. Om geen superlange wegen te krijgen kon je om de zoveel punten een vlaggetje zetten om zo twee weggetjes te vormen i.p.v. 1 lange. Op elk weggetje stond een mannetje(en later ook nog een pakezeltje) die de spullen van het ene vlaggetje naar het andere bracht, zodat je een gigantisch transport netwerk kon aanleggen. Om er voor te zorgen dat het niet van de ene kant van de map naar de andere kant moest worden gebracht, kon je opslaghuizen bouwen, waar de spullen ook bewaard werden. Enige - puntje was dat bij veroveringen je alleen items kon "looten" als die rond de vlag van het militaire gebouw lagen, de rest werdt allemaal platgebrand(behalve graanvelden die niet geoogst waren)

Settlers 3 begon met het principe van niet weg-gebonden transport. D.w.z. alle spullen werden op de grond gegooit en alleen opgepakt indien er ergens vraag naar dat item was. Voordeel hiervan was wel dat je op deze manier wel de spullen van de tegenstander kon "looten" door het gebied waar dit in ligt te veroveren. Wel een leuk punt waren de boogschuttertjes, maar verder kon het spel niet op tegen settlers 2.

Settlers 2 is en blijft in mijn ogen gewoon de beste settlers hoewel 3 en 4 ook leuke dingetjes hadden. Settlers 1 is de prototype van settlers 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

aha , dat klinkt wel leuker dan settlers 4.. Nog meer economics. Hopelijk houden ze deze spelelementen in deze 3d versie, anders zou het zich geen 'settlers' mogen noemen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Als de multiplayer optie maar niet zo brak is als die van Settlers 4 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
dat ziet er seriously wicked uit. Ik speel settlers vanaf deeltje 2 maar vind tot nu toe settlers 3 echt het beste. Zoals het er nu uitziet kan dit ook wel een erg mooie uitbreiding worden op de serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Mij lijkt het ook wel een goede weg eigenlijk. Alhoewel ik wel de feel van Settlers 1 nog altijd mis, zal dit nieuwe idee ook wel leuk gaan worden. Dat kan toch niet anders met Settlers? :D _/-\o_

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Even nog een paar opmerkingen. De naam van 5de serie van The Settlers word waarschijnlijk "The Settlers: Heritage of Kings"

En dan nog nog een stukje over de multiplayer ondersteuning gequote van de E3 van http://gamearene.bigpond.com:
The developers have worked hard on expanding the combat and alliance model of the game as well. Multiplayer is looking promising, with the developers expecting to have dedicated server version functionality available, as opposed to relying on mere peer-to-peer for up to six players matching against each other. Simply put, this is the best looking RTS I can ever remember seeing, and the developers are promising the game will play as well as it looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Met andere woorden, dagdag economische aspecten van settlers... en hallo de zoveelste AoE cloon...

Waarom wordt iedereen tegenwoordig zulke graphic whores... waarom kunnen bepaalde kenmerken van spellen niet bewaard worden gebleven...
In settlers was dat gewoon de humoristische ondertoon, dat zie ik nu zeker niet.
Settlers was geen RTS, Settlers was veel meer dan de zoveelste RTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

White Dust schreef op 29 juni 2004 @ 07:18:
Met andere woorden, dagdag economische aspecten van settlers... en hallo de zoveelste AoE cloon...

Waarom wordt iedereen tegenwoordig zulke graphic whores... waarom kunnen bepaalde kenmerken van spellen niet bewaard worden gebleven...
In settlers was dat gewoon de humoristische ondertoon, dat zie ik nu zeker niet.
Helemaal waar, in Settlers ging het altijd om je economie. Had je die goed draaien kon de tegenstander niets tegen je doen. Het ging niet zo om strategie e.d. Je moest eten maken voor de miners, die de grondstoffen dan weer naar een smelter brengen, die brengt het weer naar een forger, en die maakt er tools en wapens van. Om weer ruimte te krijgen om weer meer voedsel/grondstoffen te krijgen. Als er iets mis liep in die keten ging het fout...

Ik hoop echt dat het die-hard economie maken is, alleen denk het niet zo snel. Mensen willen tegenwoordig graphics, actie en bloed :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:53

Pubbert

random gestoord

Het is trouwens gemaakt op de: GTA 3/VC engine

:D

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
White Dust schreef op 29 juni 2004 @ 07:18:

Ooooh
Dus goede graphics staat gelijk aan slechte economische aspecten?

Ik vind het grappig dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben over het spel terwijl er zo goed als niks over bekend is op een paar screenshots na.
Blijkbaar moet settlers slechte graphics hebben om goed te zijn, want ik hoor alleen maar klachten over de "te goede" kwaliteit van de graphics.

Wie weet hebben ze de gameplay van Settlers 1 & 2 wel ver overtroffen, en met deze graphics maken ze er al helemaal een groot feest van.
Of misschien hebben ze alleen maar tijd in graphics gestoken, en zitten er niet eens de oude settlers aspecten in... althans, dat is wat zowat iedereen hier gelooft.

We weten nog niks, dus stop maar met al dat dom geblaat over verslechterde gameplay e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Edit eerste zin in vorige post "Goede Graphics en uitgebreide legermogelijkheden"

Wie weet hebben ze de complete economie wel uitgebreider gemaakt vanwege deze uitgebreide legertak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 09:22
^:^ SETTLERS ^:^

omgomgomgomgomgomgomg

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Legion schreef op 29 juni 2004 @ 11:16:
[...]

Ooooh
Dus goede graphics staat gelijk aan slechte economische aspecten?

Ik vind het grappig dat zoveel mensen hun mening al klaar hebben over het spel terwijl er zo goed als niks over bekend is op een paar screenshots na.
Blijkbaar moet settlers slechte graphics hebben om goed te zijn, want ik hoor alleen maar klachten over de "te goede" kwaliteit van de graphics.

Wie weet hebben ze de gameplay van Settlers 1 & 2 wel ver overtroffen, en met deze graphics maken ze er al helemaal een groot feest van.
Of misschien hebben ze alleen maar tijd in graphics gestoken, en zitten er niet eens de oude settlers aspecten in... althans, dat is wat zowat iedereen hier gelooft.

We weten nog niks, dus stop maar met al dat dom geblaat over verslechterde gameplay e.d.
Het is gewoon meestal zo, hoe beter de graphics, hoe slechter de gameplay. Weinig spellen van tegenwoordig kunnen de gameplay van oude (lelijke) spellen overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Brons schreef op 29 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Het is gewoon meestal zo, hoe beter de graphics, hoe slechter de gameplay. Weinig spellen van tegenwoordig kunnen de gameplay van oude (lelijke) spellen overtreffen.
Rise of Nations O+
Voor een 2D RTS best behoorlijke graphics en geweldige gameplay.

Of Startopia, een 3D sim game in bullfrog stijl, minstens zo goed als Dungeon Keeper waar het veel van weg heeft. En grafisch beter.

En nog wel meer games.

Voorbeelden zijn er wel, alleen schaars enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Thund3r schreef op 29 juni 2004 @ 10:30:
Het is trouwens gemaakt op de: GTA 3/VC engine

:D
:? Weet je dat wel zeker, ik heb namelijk al een aantal overeenkomsten gezien tussen Ground Control 2 en de screenies van deze game!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Jah maar lijken al die screenies van dit soort games niet op elkaar? Of ligt dat aan mij? B)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

JaFFoG schreef op 29 juni 2004 @ 19:51:
Jah maar lijken al die screenies van dit soort games niet op elkaar? Of ligt dat aan mij? B)
;) JA idd als ze dezelfde engine gebruiken zullen ze zeker op elkaar lijken :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ze moeten wel opschieten met het spel en het zeker meer hypen anders wordt het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Settlers _O_ !! Deel 1 was ik helemaal verslaafd aan. Deel 2 maar nauwelijks gespeeld meer deel 3 wel weer wat meer (tijdgebrek). Deze ga ik zeker eens aan een duchtig onderzoek onderwerpen!

Ik heb echter niet dat het strategische deel e.d. ten koste gaat aan het economische. Dan krijgt Die Siedler 5 een enkeltje prullenbak van me :(

Verder, als de game op de GTA VC engine gebaseerd is, hoop ik dat het uberhaupt draait. De GTA VC engine voor de PC is misschien wel de allerbrakste, sloomste, bugpackte 3D engine in een game die ik ooit gezien heb.

• Proqzor
het zag er niet heel speciaal uit maar daar gaat het ook niet om in settlers het is het eco systeem dat het leuk en vermakelijk maakt. Ik vond het zelf altijd leuk om te zien hoe alles van zelf loopt als je een goed systeem had gemaakt, dan had je al snel gigantisch veel resources. Vervolgens moest je alleen ff wat ventjes trainen en de vijand afmaken, ik hoop dus wel dat ze het combat system verbeteren.

• nhimf
  • Laatst online: 10-10 09:36

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik speel de settlers sinds deeltje 1, alleen 1 nooit echt veel gespeeld. deeltje 2 is mijn favoriet, daarna 3, 4 is een deel 3 kloon.
Ik zit met smart te wachten op 5, ik hoop dat ze het niet simpeler maken, want dat was juist de uitdaging, als je te snel wilde bouwen, gaat het fout en moet je wachten op resources, ga je te langzaam, wordt aangevallen door een dik leger.
Wel vond ik van 3 en 4 dat het vrije aanvallen erg vermakelijk was. Dus dat ze het leger uitbreiden, kan alleen maar goed zijn. Zolang ze maar niet teveel aan de economics klooien, want dan kan ik net zo goed C&C generals spelen.

ps met The Settlers 2 gebeurde het regelmatig dat ik zo lekker in het spel zat, dat als ik op de klok keek dat ik zag dat het een uurtje of 22:00 was en dacht dat ik nog wel ff de tijd had, en als ik daarna op de klok keek dat het ineens 03:00 was en in paniek naar me bed ging omdat de volgende dag de wekker op 0600 af zou gaan _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door nhimf op 15-09-2004 09:00 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

nhimf schreef op 15 september 2004 @ 08:57:
ps met The Settlers 2 gebeurde het regelmatig dat ik zo lekker in het spel zat, dat als ik op de klok keek dat ik zag dat het een uurtje of 22:00 was en dacht dat ik nog wel ff de tijd had, en als ik daarna op de klok keek dat het ineens 03:00 was en in paniek naar me bed ging omdat de volgende dag de wekker op 0600 af zou gaan _/-\o_
Had ik ook!! en nu ook weer met Locomotion :7 , als nu settlers 5 er nog bijkomt zal ik ontslag moeten nemen om de hele dag te kunnen spelen ;).

Verwijderd

Geen toony characters meer :'(
Mja de graphics zien er nu wel gruwwellijk mooi uit O+

Verwijderd

Die screenshot met dat stadje ziet er wel goed uit als je maar gewoon heel duidelijk het slepen van de goederen ziet en het bouwen.
Het leukste was om hele takken te maken van productie
Bijv 4xgraanveld+molen+pigfarm+Slager+bakker voor voedsel.
en van die geinige neppe dingen zoals gezonde settlers hebben dan op een berg
een archeoloog op af te sturen en dat er gelijk een settler afgaat en dan een oude bebaarde man met hamer ging kloppen en een salto maakt met YIPPIE en dat er dan een borje stond met het gevonden erts/water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:46
Heb hier nog een leuk linkje met hoe het spel er uitziet als het geheel draait...
vind alleen die warcraft/age of empires achtige stemmetjes een beetje irritant, ik hoop dat dit uit te schakelen is...
Vind de sfeer wel anders dan in voorgaande versies, maar je kan niet altijd blijven voortborduren op hetzelfde he, ziet er in iedergeval ontzettend mooi uit, en wat ik van deze eerste indrukken kan zien is dat het settlers gevoel er nog wel in zit.
Het zijn nogsteeds frisse heldere kleuren, geen Doom III kleuren laten we maar zeggen:)

http://www.letsgame.nl/settlers/movie/The_Settlers.avi

[ Voor 41% gewijzigd door demartijn op 27-09-2004 20:44 ]

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! Ik moet zeggen dat Settlers 5 er wel heel indrukwekkend begint uit te zien. Aan settlers 2 ben ik serieus echt verslaafd geweest, elk vrij uurtje benutte ik aan dat spel. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment helemaal niet op vakantie wilde en mijn ouders mij voor de pc weg moesten slepen om mij maar in de auto te stoppen. Raakte behoorlijk in een sociaal isolement door dat spel :), alhoewel ik had mijn lieve mannetjes die wel eens naar je zwaaide als ze bij een vlaggetje stonden te wachten (of verbeelde ik mij dat... O+ )

Ben heel benieuwd hoe Settlers 5 speelt. Er zijn nu iig 2 websites opgezet:

http://www.thesettlers.com/uk/home.php
http://www.ubi.com/UK/Games/settlers5heritageofkings.htm

Hierbij nieuwe screens:

Panoramaatje:
http://www.thesettlers.com/ss/panoramaGC.jpg

Battle:
http://www.thesettlers.com/ss/ShotOfTheWeek11.jpg

Sneeuw:
http://www.thesettlers.com/ss/sshot6.jpg

Dorpje:
http://www.thesettlers.com/ss/sshot5.jpg

http://www.thesettlers.com/ss/sshot2.jpg

Waterval:
http://www.thesettlers.com/ss/sshot12.jpg

LoTR??:
http://www.thesettlers.com/ss/sshot15.jpg

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Even wat nostalgie. Er is een demo van Settlers 1 te downloaden -> ftp://ftp.bluebyte.com/demos/ger/siedler/siedemo.exe

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

oke oke oke . kwijl kwijl.. dit gaat me m'n studie kosten :'( ................

[ Voor 120% gewijzigd door Erikie op 26-11-2004 17:07 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

subtiel schopje.. is er al wat meer bekend over dit spel?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oke de volgende info is beschikbaar en JA ER IS EEN DEMO!!!:

Trailers + Demo:

http://www.3dgamers.com/games/settlers5/downloads/

Nieuwe screenies:

http://www.siedler.de/screenshots.php

De mooiste screenie:

WAT EEN SFEER!

Afbeeldingslocatie: http://www.thesettlers.com/ss/sshot16.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 28-11-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
The Real Falcon schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:44:

Trailers + Demo:

Nieuwe screenies:

De mooiste screenie:

WAT EEN SFEER!

[afbeelding]
Wat ik zo ontzettend geweldige "feature" vind is dat tegenwoordig in spellen de mannetjes en gebouwen steeds meer een levensechte verhouding krijgen. Dus geen mannetjes van 2 meter meer of huisjes die miniscuul klein zijn.
Nu nog het bouwen dat echt steen voor steen gaat en dan heb je in principe kwa uiterlijk een levensechte settlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
settlers 2 de bom!

ik hoop dat ie weer zo'n heerlijk sweertje krijgt, en niet teveel van die bierbuikjes vanaf 3... ziet er iig leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

The Real Falcon schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:44:

Trailers + Demo:

Nieuwe screenies:

De mooiste screenie:

WAT EEN SFEER!

[afbeelding]
Mooie screens :), even de demo downloaden en bekijken hoe de gameplay is.
Want hoe mooi ze er ook uit kunnen zien, de uitspraak "schijn bedriegt" is maar al te vaak toepasbaar met screenies :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 29-11-2004 01:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
die installer va de demo is de duits? Is de demo zelf dat ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

nm, engelse versie is due q1 2005

[ Voor 92% gewijzigd door UltimateB op 28-11-2004 20:21 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 12-10 18:09

Steffie

Opaque

Maverick schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:01:
die installer va de demo is de duits? Is de demo zelf dat ook of niet?
Yep die is ook in het Duits, maar het is allemaal wel aardig vanzelfsprekend. Gameplay is weer niet de kant van S2 opgegaan, maar zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Dit speelt ook aardig leuk :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuh niet om te partypoopen maarre ik vond de vorige Settlers eigenlijk een stuk sfeervoller dan de shots die ik hierzie. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebyte.net/settlers4/products/graphics/shots/s4_07.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://img.gamershell.com/static/screenshots/2869/45936_full.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://img.gamershell.com/static/screenshots/2869/45937_full.jpg

Imho was het verzadigde kleurgebruik + die bolle poppetjes een stuk leuker en de engine had als voordeel (geen pure hardware killende 3D) dat je veel meer dingen in je landschap kon proppen. Zo vond ik de zacht ruisende bossen met je schattige dorpje + koddige bewoners een genot om naar te kijken. O+

Ik weet niet of Settlers in puur 3D nou wel zo'n handige stap is...ik hoop niet dat het echte Settlers gevoel verdwijnt en het een 'been-there-done-that' Age of Empires kloon word. :/

*Normaal is ICBM 3D freak maar Settlers is de enige uitzondering hierop.....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Daarnaast betekend een 3D engine vrijwel altijd een radicale verandering in gameplay en als er IETS is dat niet aan Settlers veranderd moet worden is het dat wel. Ik ben sowieso geen voorstander van 3D gebruik in strategie spellen.
En ik ben het ook met je eens dat het er te kil uit ziet in 3D. De oude Settlers waren juist zo aandoenlijk O+

[ Voor 59% gewijzigd door Kwistnix op 28-11-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
aah, komoop zeg, leuk die nostalgie, maar die screens van 5 zijn imho wel mooi en sfeervol hoor. Ik vind het prachtige plaatjes. (heb overigens nooit eerder setlers gespeeld, was nooit echt iets voor mij dacht ik vroeger ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 12-10 12:56

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik heb het ff gespeeld op mijn laptop, dit zijn mijn bevindingen:

Speelbaarheid:
Het is te doen op mijn laptop met Pentium 4 1,7Ghz, 512 MB geheugen en een onboard videokaart. Goed... Framerate is iets van 4 beeldjes per seconde, maar het draait :P
Tevens heb ik ook geen vastloper gehad, iets wat ik met de vorige settlers (vooral deel 4 *KUCH* :() wel regelmatig last van had. Ook met veel mannetjes en uitgebreid bouwen bleef het aardig lopen (had zelfs nog wat resource vretende prog's aanstaan :Y))

Gameplay:
Helaas, helaas, ze hebben idd op de economics ingeboet :( :'(
Zo moet je nu bijv een mijn bouwen op een plek waar duidelijk resources aanwezig zijn (gat in de grond) Daar gaan automagisch mannetjes naartoe, tenzij je een populatielimiet hebt bereikt. Dat is alleen op te lossen door een nieuw stadscentrum te bouwen, dat slechts zeer beperkt op vooraf aangegeven plaatsen kan. Werkers, arbeiders en soldaten vullen allemaal de populatie.
Bij de resources bouw je vervolgens een huisje en een voedselvoorziening. That's it, nothing more. Geen water meer halen en graan verbouwen om de molenaar en vervolgens de bakker te voorzien, of biggenboerderijen en slachthuizen bouwen.
Deze resources kunnen nog wel versneld gemaakt worden door bijv. bij de ijzermijn een ijzersmelter neer te zetten die ieder ook weer een huisje en voedselvoorziening nodig hebben, maar daar houdt het dan ook al bij op. Je hoeft geen wapens / voorwerpen / goud meer te maken om soldaten of specifieke arbeiders te krijgen.
Wat 'nieuw' is is het unlocken van gebouwen en technieken. Je moet nu onderzoek doen om ze tevoorschijn te toveren. Tevens heb je helden die wat meer kunnen dan gewone soldaten. Zeg maar ala warcraft III. Op zich zou ik dit een welkome aanvulling vinden. Maar niet als vervanging. :(

Voor mijn gevoel deed het heel erg Age of Empires II (das de enige die ik uit die serie heb gespeeld ;) :P) aan gemixt met een flinke scheut Warcraft III. Je zorgt voor resources, versneld dat, doet onderzoek naar nieuwe technologiëen, voert een veldslag uit en klaar ben je.

Mijn mening is dan ook: jammer, heel erg jammer. Ze zijn met de grote stroom mee gegaan om ook uit de grote ruif te kunnen eten. Ik denk dat velen het met mij hadden gewaardeerd als ze meer hun eigen weg waren blijven bewandelen met het typische settlersgevoel (behalve die crashes dan :P)

=edit=

Dit stukje is dan geschreven voor de mensen die van de oldschool settlers hielden. De mensen die dit nog nooit gespeeld hebben en van Warcraft en Age of Empires-achtige spelen houden zullen dit spel ook prima kunnen diggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Freakertje op 28-11-2004 23:56 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Wel jammer, want de kracht van de vorige delen zaten toch echt in de economy.
Een quarry, een woodcutter, een forrester, een sawmill, etc etc. Eerst het ene heben om het andere te doen. En dat je uiteindelijk het goed voor mekaar had dat je goed uit kon breiden en je missie voltooien. Dat gaf je echt altijd zo'n bepaalde voldoening _/-\o_

Als ik je post zo lees is het toch meer richting RTS gegaan, waarbij ze iets afgeweken zijn :/.

Goed eerst die demo eens proberen en dan post ik mijn bevinden ook :).

edit : Freakertje, je heb gelijk :/. Veel te simpel zo. Die resources liggen overal zoals in ages of empires. De rest zoals je al beschreven hebt.

helaasch :'(

[ Voor 90% gewijzigd door Tripp op 29-11-2004 02:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

GEEN ECONOMY?! :'(.

Laat maar hangen. Ik pak wel weer een oude settlers uit de kast. Die economy was het stoerste aan die hele Settlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt jammer dat Bluebyte niet hun eigen stijl behouden heeft. Orginele settlers was een echte godgame waar vechten op lagere tree stond, maarja wat doet modern management? Laten we van settlers maar een AoE clone maken want dat was ook een succes. Veel te veel RTS. En inderdaad ik ken mijn settlers ervaring van deel 1, lekker kneuterig, heerlijk om te zien hoe je economie op gang kwam, en vechten met de buurman was alleen maar lastig. Typisch voorbeeld van hoe iets leuks en simpels wordt verminkt naar iets complex en charme verliest, erg overdone allemaal. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

mooie opgeschreven ondervindingen, kan er wel bijna om janken. Kheb de vorige settler series altijd ZOVEEL gespeeld (settlers 1 (serfcity) in splitscreen :D AWESOME)
Anyway, als ze Settlers 4 gewoon WERKEND hadden gemaakt (dus geen *dsync*, iedere keer als ik dat geluidje nu ergens hoor donder ik van me stoel).
De 2d gfx zagen er altijd prima uit en het spel was heerlijk uitgebreid.

Binnen mijn LAN vriendengroep is zijn de "vibrant" settlers kleuren zelfs een begrip geworden.
Jammer dat de economy generfed is. Ik koester mijn Settlers 1, 2, 3 en 4 cd's (jaja settlers 1 re-release cd ;) )

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:21:
Echt jammer dat Bluebyte niet hun eigen stijl behouden heeft. Orginele settlers was een echte godgame waar vechten op lagere tree stond, maarja wat doet modern management? Laten we van settlers maar een AoE clone maken want dat was ook een succes. Veel te veel RTS. En inderdaad ik ken mijn settlers ervaring van deel 1, lekker kneuterig, heerlijk om te zien hoe je economie op gang kwam, en vechten met de buurman was alleen maar lastig. Typisch voorbeeld van hoe iets leuks en simpels wordt verminkt naar iets complex en charme verliest, erg overdone allemaal. Erg jammer.
Maar het vechten ziet er ook niet spectaculair uit :O. Ik hoor geen zwaardgeluiden of wat dan ook :/.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Freakertje schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:55:
Dit stukje is dan geschreven voor de mensen die van de oldschool settlers hielden. De mensen die dit nog nooit gespeeld hebben en van Warcraft en Age of Empires-achtige spelen houden zullen dit spel ook prima kunnen diggen :)
Dan ga ik er mijn tijd niet aan verspillen...
Wat een gemiste kans zeg :/
Nouja, het spel moet het goed doen bij "het grote publiek" en dat betekend lekker simpel en mooie graphics. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachii schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:08:
Anyway, als ze Settlers 4 gewoon WERKEND hadden gemaakt (dus geen *dsync*, iedere keer als ik dat geluidje nu ergens hoor donder ik van me stoel).
Werkend? Wat was er mis met het geluid van Settlers 4?
*ICBM is nieuwsgierig omdat hij net Settlers 4 + expansion pack heeft bestelt bij BOL.com (19 pleuro muhahah!) om maar eens de legale versie in handen te hebben en of het wel gaat werken op WINXP....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hmm ik las de topic titel en dacht "YEEEEEEHAW!!!!"!!!

Nu heb ik Settlers II en latere versies niet gespeeld maar Settlers I, hou op zeg - dag en nacht, weken, maandenlang - geweldig wat een gameplay had dat spel, een sfeertje.. je ging je echt verbonden voelen met "jouw volk". Kon daar gewoon uren achter de monitor zitten en genieten van wat er allemaal gebeurde.. :)
(De "Settlers" was de internationale titel maar ik had daarvoor een versie van Settlers I met een andere titel... surf iets? servants? nee .. het was iets anders.. ook geen duits.. kom ik zo wel op terug).

Maar nee, deze screenshots en na het volgen van de links .. ik denk niet dat ik hier echt warm voor ga lopen. Ja, het ziet er goed uit - dat zeker. Maar waarom moet alles 3D worden/zijn? Bij RTS'n ben ik ook echt definitief afgehaakt toen alles maar 3D moest worden. Nu moet ik zeggen dat mijn "RTS-climax" wel bij C&C:Red Alert I, Starcraft en Warcraft II lag... TA was zeker nog gaaf maar daarna kwamen er te veel RTS'n en ik vond ook RA II bv. gewoon echt niet meer leuk.... Nee, het leukste was gewoon nog Dune II (want I was geen RTS) en de orginele C&C met die hele gave cut-scene filmpjes. Daar was een hoop geld ingestopt!

Anyway - jammer maar helaas. De Total War series vind ik b.v. een goede mix van 2D strategie en 3D 'actie' - ik zou dit concept graag meer zien. Goede oude 2D RTS'n moeten gewoon 2D blijven en beter worden ... maar dat is mijn mening maar.

En zoals wellicht al eerder gezegd ... van legendarische games moet je wellicht gewoon GEEN sequel maken. Een Sequel doet eerder afbreuk aan "de legende" dan dat het een waardevolle voortzetting is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
Nog slechts luttele minuten geduld en dan is het een feit. Kan ik ff kijken of deze nwe telg uit de Settlers reeks, aan mijn verw8tingen voldoet :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Tekn0z schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:16:
Nog slechts luttele minuten geduld en dan is het een feit. Kan ik ff kijken of deze nwe telg uit de Settlers reeks, aan mijn verw8tingen voldoet :D
Duitse versie neem ik aan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, hoewel mijn nieuwschierigheid flink gezakt is na het lezen van sommige reacties hier... geen economics?? Oh dear... ik ken van de Settlers series alleen deel 2 echt goed, 1 is van voor mijn tijd, en bij 3 vond ik het al niets meer (te cartoony en te traag op mijn toenmalige pc). Maar als dit spel niet op Settlers 2 lijkt ga ik het waarschijnlijk niet bijzonder vinden.

Voor fans: misschien vind je Stronghold leuker (5 euro, Intertoys, Stronghold deluxe). Zeker de economy based games dan.. echt zwaar goed en lijkt behoorlijk op Settlers en Caesar III.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Pff. In settlers 2 startte ik regelmatig gewoon een nieuw spel in een hele grote map zonder tegenstanders. Ik vond juist de economie zo geweldig, 't hele vecht gedoe kon me aardig gestolen worden.

Echt balen dat ze dat hebben laten vallen 8)7

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:04:
Hmm ik las de topic titel en dacht "YEEEEEEHAW!!!!"!!!

Maar nee, deze screenshots en na het volgen van de links .. ik denk niet dat ik hier echt warm voor ga lopen. Ja, het ziet er goed uit - dat zeker. Maar waarom moet alles 3D worden/zijn? Bij RTS'n ben ik ook echt definitief afgehaakt toen alles maar 3D moest worden. Nu moet ik zeggen dat mijn "RTS-climax" wel bij C&C:Red Alert I, Starcraft en Warcraft II lag... TA was zeker nog gaaf maar daarna kwamen er te veel RTS'n en ik vond ook RA II bv. gewoon echt niet meer leuk.... Nee, het leukste was gewoon nog Dune II (want I was geen RTS) en de orginele C&C met die hele gave cut-scene filmpjes. Daar was een hoop geld ingestopt!
Beetje offtopic maar idd kunnen de RTS games van vandaag ook mij totaal niet meer boeien, bij mij was het ook rap afgelopen na Dune 2, Total Annihilation(!!!) en Red Alert 1... :/ Hetzelfde geld btw ook voor alle massa = kassa 3D shooters, Far Cry, Half Life 2 en Doom3 konden mij totaal niet meer intereseren...

jezus, word ik oud ofzo.. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Cyphax schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:33:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, hoewel mijn nieuwschierigheid flink gezakt is na het lezen van sommige reacties hier... geen economics?? Oh dear... ik ken van de Settlers series alleen deel 2 echt goed, 1 is van voor mijn tijd, en bij 3 vond ik het al niets meer (te cartoony en te traag op mijn toenmalige pc). Maar als dit spel niet op Settlers 2 lijkt ga ik het waarschijnlijk niet bijzonder vinden.

Voor fans: misschien vind je Stronghold leuker (5 euro, Intertoys, Stronghold deluxe). Zeker de economy based games dan.. echt zwaar goed en lijkt behoorlijk op Settlers en Caesar III.
probeer de demo zou ik zeggen en dan kijken of je het um waard vind...

mjah tegenwoordig moet alles to the point he.. dus zo snel mogenlijk naar de battle en kijken wie het sterkste is... bij spellen zoal C&C hoort het een beetje maar bij setlers niet echt nee :P... maar wie weet vult iets anders de economie missende factor op een manier weer aan

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

daves2hd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:30:
[...]

probeer de demo zou ik zeggen en dan kijken of je het um waard vind...

mjah tegenwoordig moet alles to the point he.. dus zo snel mogenlijk naar de battle en kijken wie het sterkste is... bij spellen zoal C&C hoort het een beetje maar bij setlers niet echt nee :P... maar wie weet vult iets anders de economie missende factor op een manier weer aan
Vult voor geen zak aan want de battles zijn ook oersaai

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

tazzman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:04:
(De "Settlers" was de internationale titel maar ik had daarvoor een versie van Settlers I met een andere titel... surf iets? servants? nee .. het was iets anders.. ook geen duits.. kom ik zo wel op terug).
"Serf City" heette het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:16:
Denk het niet gezien de bovenstaannde reply's :(
Dood en doodzonde, settlers 3 is overigens de enigste die ik gespeeld heb. Maar de sfeer en gevechten waren echt waanzinnig. De grapics waren goed en de sounds nog beter. Ongelofelijk hoe ze dit zo om zeep hebben kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
In de 5e map van de campain moet ik de sleutel halen in het vijandige dorpje met Ari door middel van de cave. De sleutel heb ik alleen dan moet ik weer terug, maar alles is door de regen afgesloten en ik kan ook niet meer door die cave :S. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 12-10 12:56

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Heb jij een andere demo dan ik? Ik kon alleen die prolog spelen en een demomap (ala campaign) :?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
Freakertje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:32:
Heb jij een andere demo dan ik? Ik kon alleen die prolog spelen en een demomap (ala campaign) :?
De volledige versie is ook al te krijgen, dus daar zit het probleem in denk ik :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ja zoals teckno zegt ik heb de full,
Maar weet niemand dit want ik kom er echt niet uit :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:48:
[...]

Werkend? Wat was er mis met het geluid van Settlers 4?
*ICBM is nieuwsgierig omdat hij net Settlers 4 + expansion pack heeft bestelt bij BOL.com (19 pleuro muhahah!) om maar eens de legale versie in handen te hebben en of het wel gaat werken op WINXP....*
Met het geluid niets. Met de multiplayer mode des te meer.
Na ongeveer 30-40 minuten (zeker met AI tegenstanders) krijg je een dikke desynchronization error, waardoor je uit het multiplayer spel vliegt. De computer neemt dan alle human tegenstanders over. Bij een desynch wordt er altijd een geluidje afgespeeld. Mensen die met het probleem bekend zijn vallen spontaan van hun stoel wanneer ze dat geluid horen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 01-12-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Die missie 5 moest je gewoon noordelijker gaan en daar de sleutel vinden.

Ik ben nu op de helft van de missies en ik merk een aantal dingen.
- De Settlers stoppen met bouwen nadat je een gebouw hebt gebouwt terwijl er nog onafgemaakte gebouwen naast staan (dit zouden ze zelf ook wel kunnen gaan doen)
- Het wild (dieren) dat er rond loopt kan niet beschoten worden en dus is vlees/vis ook achterwege gelaten als resource wat erg jammer is.
- Bovendien is alles niet goed zichtbaar als het regent, dit is natuurlijk de bedoeling, maar het maakt het wel behoorlijk irritant (vooral in missie 5 waar eht de hele tijd regent)

Ik denk eraan Settlers 4 weer te gaan spelen want de leuke elementen uit dat spel (de paden en het gesjouw van kolen, ijzer, goud, hout, vis etc.) is in S5 achterwege gelaten. Het is echt een age of empires spel geworden: Praat met hem, praat met haar, maak 2 observatietorens, val die settlement aan.....

[ Voor 21% gewijzigd door Blue_Fear op 02-12-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

spelen jullie allemaal de duitse versie , of is de engelse versie ook al "verkrijgbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ja ich habe die Siedler 5 in Deutschland gekauft, blink: blink:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

ich habe jetzt auch die Siedler gekauft. Und you can get the english version when you send the German versie naar Ubisoft. Dit kan pas wanneer de engelse versie uit is natuurlijk.

LOL of ze maken een patch die het duits omzet naar engels, zoals men ook tijden B&W deed.

Hoop ik althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hm, heb tijdje geleden de engelse demo zitten spelen. Vond het niet onaardig, maar mis ook een beetje het speciale eraan. Ik heb nooit vorige setles gespeeld, ben in het genre gekomen door RoN (Rise of nations). En ik kan nu niet zeggen dat ik de indruk krijg dat alles veel dieper gaat. Is dit iets wat met de demo te maken heeft, of kunnen andere mensen zich hierin vinden en klopt het wat ik denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Heb de demo ook even gespeeld.
Leuk, maar niet leuk genoeg om lang te blijven spelen.
Het mist toch echt het settlers I gevoel. Het lijkt steeds meer op een willekeurige RTS. Oorlog moet een bijzaak zijn, niet het hoofddoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de volledig versie is toch nog alleen maar in het Duits te verkrijgen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Maverick schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:11:
Hm, heb tijdje geleden de engelse demo zitten spelen. Vond het niet onaardig, maar mis ook een beetje het speciale eraan. Ik heb nooit vorige setles gespeeld, ben in het genre gekomen door RoN (Rise of nations). En ik kan nu niet zeggen dat ik de indruk krijg dat alles veel dieper gaat. Is dit iets wat met de demo te maken heeft, of kunnen andere mensen zich hierin vinden en klopt het wat ik denk?
Settlers 5 != Settlers
Dit is een cliche RTSje, hardly het niveau van Rise of Nations ook. De vorige Settlers games waren veel leuker doordat ze een minder grote focus legden op het RTS gedeelte en meer op de economie.

Pagina: 1 2 3 Laatste