[XP/ATA] Wat voor HDD?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 07:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hoi Tweakers, ik had ffekes een vraag,
Ik ben een hdd tegen gekomen op tweakers.net/pricewatch:

De Hitachi Deskstar 7K250 250 GB
€169
Nou wou ik vragen, is dit een goed merk? En is het het geld waard?

Bedankt.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 22:32
NeFoRcE schreef op 25 juni 2004 @ 15:33:
Hoi Tweakers, ik had ffekes een vraag,
Ik ben een hdd tegen gekomen op tweakers.net/pricewatch:

De Hitachi Deskstar 7K250 250 GB
€169
Nou wou ik vragen, is dit een goed merk? En is het het geld waard?

Bedankt.
Hitachi wordt geproduceerd bij IBM geloof ik.

Mijn ervaring is dat het degelijke dingen zijn.
Ik stop na WD ook meestal Hitachi's erin voor klanten.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Waar heb je zelf al gekeken? Google, tweakers reviews, etc?

Je vraagt hier om meningen... die verschillen van persoon tot persoon, dus het is beter om reviews na te gaan.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hitachi een degelijk merk??? laat me niet laggen. Ik heb een x een maxtor 40 gb hdd gehad die ik perongeluk heb gemold door em van de trap te laten stuiteren. Ik heb een Hitachi Deskstar 41.1 gb terug gekregen. Ik krijg meteen al problemen met het terugzetten van een ghost image; partition magic herkent em niet altijd, net als bios, windows geeft vreemde dingen aan en na 2 weken krijgt ie een vette headcrash. Voor een lanpctje een keer een hitach deskstar 120 gb gekocht, na een maand, wat dacht je???? gewoon dooie motors. de complete chip op de printplaat zit een gat in met een diameter van 3 mm.
Laatst bij de lokale pc boer een hitachi 250 gb deskstar gekocht, maar die gaf meteen al vreemde geluidjes, toen heb ik em omgeruild voor een maxtor SATA 200 gb. Die zijn stukken beter en nog redelijk schokbestendig ook... Voor Hitachi vind ik de naam B-merk nog te goed, sorry hoor, maar trieste hdd's.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maxtor/Seagate/Samsung/Western Digital <= That's IT wat betreft IDE beestjes ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 07:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hmm, dus jij zegt dat ie nie goed is, nu lees ik over iemand anders een review

http://www.ianstorm.com/Reviews/view.asp?ID=9835

Hij is er wel tevreden over (of lees ik verkeerd? :P)

Professioneel Heftruck Syndroom

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:07
Mja, dode disks, tis nogal toeval.

Ik heb hier 2 IBMs gehad: een 120GXP en een 60GXP. De 120GXP ging na 2 maand al dood, de 60GXP was DOA. Zou ik ff samen RMA'en
tijd laten liggen, sluit ik die disken weer es aan om te kijken welke van beiden nou de DOA was en welke de headcrash disk was: begon dat DOA ding ineens weer. Bleek dat er een stukje ijzervijlsel over de print lag over de baantjes naar de IDE aansluiting :X

IBM alleen maar enge verhalen over gehoord, en van de 2 die ik gehad heb, is er 1 gestorven dus. Verder blijkt dat na 2 jaar draaien met een Mac OS X server op school, de systeemschijf stijf tegen een Maxtor 80GB 5400RPM disk aan zat geplakt, systeemschijf was ook een 60GXP. Ding gaat dagelijks 20x in standby met diskspindown sinds die mac in ons kantoor staat, maar doet het nog perfect :)

Laatst nog een 180GXP van RMA teruggekregen, geen probleem. Ook die B-merk hitachi dingen van Excelstor zijn redelijk. Heb voor de grap eens eentje besteld, vind ze niet achterliggen op IBM of Maxtor, terwijl ze toch een paar euro goedkoper zijn.

WD heb ik tot nu toe weinig uitval mee gehad, stuk of 25 geleverd nu, 3 stuk gehad (WD100EB, WD200EB en een WD800JB). De rest draait nog als een zonnetje.

Maxtor heb ik nog een doos met 4 stuks staan die nog ff op de post moeten :P

Seagate vind ik trage schijven, maar verder wel degelijk. Van de seagates die ik gehad heb, heb ik maar 2x gebruik hoeven maken van hun uitstekende RMA service (IMHO hebben Seagate en WD de beste RMA service, Hitachi op 3e plaats en Maxtor hobbelt ergens achteraan)

Heb net 2 SATA disks besteld van Samsung, hoop ik maandag binnen te krijgen. Weet niet waar in Korea ik terecht moet voor RMA als ze stuk zijn, maar we zien wel wat het wordt, Samsung is de enige die op al hun consumentendisks nog 3 jaar garantie levert.

Uitval gebeurt nou eenmaal, heeft elk merk last van. Twee jaar terug was het IBM met de 75GXP en de 60GXP, nu zijn het voornamelijk maxtors die bij bosjes sterven. What's next? Seagate en WD komen ook wel aan de beurt.

* _JGC_ maakt zich niet druk over harddisks:
ik pleur hier alles wat belangrijk is in RAID-1, en als er 1 disk stuq gaat, is dat pech voor die disk, niet voor mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door _JGC_ op 25-06-2004 19:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.