Toon posts:

[NEC ND-2500] Ervaringen deel 2

Pagina: 1
Acties:

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:11
Het tweede topic alweer.
Hier kun je al je ervaringen posten over dit geweldige +/- dvd bakkertje.

http://www.nec.co.uk/imagefromdb.aspx?type=productpicmain&id=159

Review:
Review @ cdfreaks.com

Het eerste deel:
[NEC ND-2500] Ervaringen deel 1

Firmwares:
Officiele NEC Firmwares
Herrie Firmwares

Voor de media compatibiliteit kwaliteit kun je terecht in:
[NEC ND-2500] media compatibiliteit

Voor de duidelijkheid: De ND-2500 is hetzelfde als de ND-2500A

[Voor 35% gewijzigd door badkuip op 27-06-2004 22:39. Reden: Spelvouten en linkje naar deel 1]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
zat de oude al op 1000 posts? * LifeTecH LifeTecH zoekt. Misschien ook handig om in de OP de link naar de oude topic te zetten?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:58
Heeft iemand van jullie de geluidsproductie gemeten?
Ik wil deze brander ook hebben (de 2510 welteverstaan) maar heb graag geen herriebak in me huiskamer pc.

Make music, not war

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 08:12

KompjoeFriek

Statsidioot

musiman2 schreef op 21 juli 2004 @ 14:48:
Heeft iemand van jullie de geluidsproductie gemeten?
Ik wil deze brander ook hebben (de 2510 welteverstaan) maar heb graag geen herriebak in me huiskamer pc.
Ik heb de 2500, en ik hoor hem alleen als het laadje open of dicht gaat O+

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
KompjoeFriek schreef op 21 juli 2004 @ 14:50:
[...]
Ik heb de 2500, en ik hoor hem alleen als het laadje open of dicht gaat O+
same here, heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad dat ik hem heb gekocht _/-\o_

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 12:04
Mijn 2500 is ook hardstikke stil. Over 2510 loopt er trouwens ook een apart topic:
[rml][ Ervaringen] NEC ND-2510 Dual Layer brander[/rml]

Anoniem: 114757

Mijn NEC is ongeveer '20 maal' stiller dan mijn Combo CDRW/DVD van Samsung.

Prachtig toestel...

Ik heb nog geen firmware upgrade gedaan...maar dit zal niet lang duren, eens ik
de dl firmware vind. Weet er iemand waar die te vinden ?

De andere topics zijn zodanig lang geworden dat ik er geen overzicht meer van heb.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 114757 op 21-07-2004 17:26]

• Tycoontje
Anoniem: 114757 schreef op 21 juli 2004 @ 17:24:
Ik heb nog geen firmware upgrade gedaan...maar dit zal niet lang duren, eens ik
de dl firmware vind. Weet er iemand waar die te vinden ?

De andere topics zijn zodanig lang geworden dat ik er geen overzicht meer van heb.
[rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml]

[Voor 14% gewijzigd door Tycoontje op 21-07-2004 18:07]

Anoniem: 114757

Is deze geschikt voor de NEC2500 ? ik lees dat degene die dit gebruiken in het
bezit zijn van een 2510A. en de welke is het dan juist.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 10:44
de 2500a, en dat is dezelfde als de 2500.
Er is geen verschil tussen alleen de a die soms ergens wel of niet staat.
En het werkt perfect.

• Tycoontje
@bruzaQ-Inc
Zie topic titel :)

Sterker nog, als je 'm op een 2510 zet, wordt ie volgens mij voortaan herkend als 2500.
Deze firmware zorgt dus voor dual layer support. Wil je dat niet, om welke reden dan ook, pak dan de voorloper ervan.

http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b4.rar (windows)
http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b4d.rar (dos)

Draai ik zelf ook. Duurt toch nog even voordat DL schijven betaalbaar zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 21-07-2004 19:24]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Anoniem: 114757 schreef op 21 juli 2004 @ 19:17:
[...]

Is deze geschikt voor de NEC2500 ? ik lees dat degene die dit gebruiken in het
bezit zijn van een 2510A. en de welke is het dan juist.
Het is juist gemaakt voor de 2500. ;)

Qua geluid/herrie: Vergeleken mijn oudere AOpen DVD player is de NC2500 inderdaad zeer stil. In tegenstelling tot de AOpen komt van deze DVD Player geen hoge piep vanaf. DVDs hoor je zacht draaien, CD-Roms hoor je wat harder, maar alsnog niet hard. :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10-2022
Ik blijf er erg blij mee ... vooral met die firmware van Herrie.
Hij fikt lekker door. 4x ... niks ... lekker op 8x :)

Kan niet wachten tot de Dual Layer schijfjes goedkoper worden.
Wil weten of hij echt goed die dingen kan fikken.

Geluid is inderdaad verwaarloosbaar.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

LifeTecH schreef op 21 juli 2004 @ 15:10:
[...]
same here, heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad dat ik hem heb gekocht _/-\o_
Hierzo ook, drive is ontzettend stil. En de drive is onvermoeibaar met jongleren van veel CD's van verschillende dingen. Knap hoor.

't is eigenlijk best erg: ik wil er nog eentje kopen. :)

Anoniem: 2090

Zijn er ook mensen die een lite-on hebben en de voorkeur geven aan NEC? Ik heb hier een 2dehands lite-on voor me liggen die ik over mag nemen maar afgezien dat deze geen DL dvd kan branden ik een beetje twijfel of beter voor een nieuwe nd-2510 kan gaan.

Is NEC ook een budget merk als lite-on?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 21:51
Als het een *11S serie brander is koop dan maar lekker een NEC 25*0.
Deze Liteon's zijn niet goed en er komen waarschijnlijk geen firmware updates meer voor.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

En is de firmware service van NEC wel beter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 13:36
Ik hoor hier iedereen zeggen dat de nec dvdrws zeer stil zijn. Geldt dit ook voor de gewone dvd spelers?

(dan koop ik die twee tegelijk :p)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 21:51
Anoniem: 2090 schreef op 25 juli 2004 @ 11:44:
En is de firmware service van NEC wel beter?
Ja, daar heb je me te pakken.
Nee, de firmware service van Nec is niet beter, maar daar hebben we Herrie voor.

Wat ik dus bedoelde dat de problemen met de #11S serie niet meer opgelost worden door firmware updates.

En de Nec presteert veel en veel beter (zelfs met de standaard firmware) dan een #11 drive.
Bij mij staat de Nec 2500 voorlopig nog op nummer een.
Alhoewel Liteon met 832s aan een comeback is.

"Soylent Green is people!"

• Wim Leers
  • Laatst online: 31-03 13:36
Weet al iemand of het mogelijk is te flashen naar de NEC 3500?

16 speed schrijven :p

Anoniem: 65976

Ik heb onlangs ook de 2510 aangeschaft en heb er inmiddels wel spijt van.
Ongeveer 90 % van de DVD's die ik wil kopieren geeft een read error.

nu krijg ik weer een melding : Scheduler 1TCE error.

Geprobeerd met Nero, cloneDVD maar het haalt niets uit.

1 piepklein krasje op het orginele DVD geeft al een readerror en dat
is niet bij maar 1 DVD.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 65976 op 06-08-2004 12:24]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:21
Anoniem: 65976 schreef op 06 augustus 2004 @ 11:36:
Ik heb onlangs ook de 2510 aangeschaft en heb er inmiddels wel spijt van.
Ongeveer 90 % van de DVD's die ik wil kopieren geeft een read error.

nu krijg ik weer een melding : Scheduler 1TCE error.

Geprobeerd met Nero, cloneDVD maar het haalt niets uit.

1 piepklein krasje op het orginele cd geeft al een readerror en dat
is niet bij maar 1 cd.
Dan gebruik je toch gewoon je DVD-rom om DVD's te rippen?

Anoniem: 65976

Die had ik nog niet aangeschaft....

Maar dat is een workaround en het 'ding' zou gewoon naar behoren moeten functioneren, dus ook het leesgedeelte.

Anoniem: 114415

maja als je een 2510 aanschaft moet je weten dat hij niet goed is in rippen. Iedereen zegt dit op dit forum. Ik zou een dvd-rom kopen.

Anoniem: 23408

Anoniem: 65976 schreef op 06 augustus 2004 @ 11:48:
Die had ik nog niet aangeschaft....

Maar dat is een workaround en het 'ding' zou gewoon naar behoren moeten functioneren, dus ook het leesgedeelte.
waarom zou je de levensduur beperken door ermee te rippen??
nee die van mij mag enkel 4x media op 8x speed branden (ritekg04) :+

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 00:26

Defspace

Administrator

Anoniem: 23408 schreef op 06 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

nee die van mij mag enkel 4x media op 8x speed branden (ritekg04) :+
Nou ik gebruik mijn branders wel degelijk om te rippen en ik verwacht ook van een brander dat hij daar goed toe in staat is.
Levensduur interesseert me helemaal niets. Voordat hij de theoretische kans heeft om te overlijden heb ik al 3 nieuwe branders gekocht.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:33
Anoniem: 23408 schreef op 06 augustus 2004 @ 12:10:
[...]
Wat is dat nou weer voor onzin 8)7 Rippen is hetzelfde als een dvd lezen. Dus jij koopt een auto om er alleen in vooruit te rijden omdat achteruit rijden de levenduur verkort.

• Oscar Mopperkont
MEGATRON schreef op 06 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin 8)7 Rippen is hetzelfde als een dvd lezen. Dus jij koopt een auto om er alleen in vooruit te rijden omdat achteruit rijden de levenduur verkort.
Hij bedoelt dat hij zijn brander alleen wil gebruiken voor fikken, omdat lezen idd de levensduur verkort. Fikkers gaan over het algemeen niet zo lang mee, DVD-rom spelers wel (zijn ook nog eens goedkoper), dus dan kun je je fikker net zo goed alleen voor fikken gebruiken.
Ik ga hem denk ik ook wel als lezer gebruiken. Mocht hij op zijn, dan koop je tegen die tijd toch voor een appel en een ei toch een betere nieuwe fikker :)

• Nilco
Hoe en waarom zou het lezen van een dvd in een brander de levensduur verkorten? Als dit inderdaad zo slecht is dan zouden de fabrikanten deze optie wel disabelen. Mijn cd-brander heb ik al 4 jaar en die heeft altijd als speler/ripper/brander gediend. Ik heb er honderden cd's mee gebrand en hij doet het nog perfect. Dus in mijn optiek is het dus gewoon onzin.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 22:41

robbertb

winter

Ik vind die site van Herrie beetje onoverzichtelijk eigenlijk.. Vooral als je zoekt naar firmwares voor de NEC2500. En de betareleases staan er niet met een link vermeld. Dus moet je alle topics doorspitten om te kijken wat nou de nieuwste is.
Wat is eigenlijk de nieuwste?

• elinsen
  • Laatst online: 06-12-2022

elinsen

Fear me......

Ik vind die site van Herrie beetje onoverzichtelijk eigenlijk.. Vooral als je zoekt naar firmwares voor de NEC2500. En de betareleases staan er niet met een link vermeld. Dus moet je alle topics doorspitten om te kijken wat nou de nieuwste is.
Wat is eigenlijk de nieuwste?
Volgens mij is 1.07 beta 5 de meest gebruikte. Maar ik ben in een forum al een keer de beta 9 tegengekomen meen ik. Echter waren de meningen verdeeld en was deze gebaseerd op een 2510 firmware.

Het grootste voordeel (op dit moment) is dat veel media op 8x gebrand kunnen worden. Voor dit doel is de 1.07 beta 5 nog altijd het beste te gebruiken.

Deze dus: http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b5dl.rar

[Voor 5% gewijzigd door elinsen op 06-08-2004 16:18]

E.P.M. Linsen

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
MEGATRON schreef op 06 augustus 2004 @ 14:31:
Hoe en waarom zou het lezen van een dvd in een brander de levensduur verkorten? Als dit inderdaad zo slecht is dan zouden de fabrikanten deze optie wel disabelen. Mijn cd-brander heb ik al 4 jaar en die heeft altijd als speler/ripper/brander gediend. Ik heb er honderden cd's mee gebrand en hij doet het nog perfect. Dus in mijn optiek is het dus gewoon onzin.
Ja, het is mij ook niet helemaal duidelijk. Natuurlijk is het zo dat elke start/stop-cycle van een draaiend apparaat de levensduurt verkort, maar dat is ook zo bij harde schijven en gewone CD/DVD-spelers. Natuurlijk zal een brander sneller slijten als je hem ook als gewone speler gebruikt, net als ieder ander apparaat.

Nu is het in mijn ervaring zo dat de meeste branders zolang meegaan dat hun economische en technische levensduur allang voorbij is wanneer ze hun mechanische eindpunt bereiken. Dus ze zijn allang waardeloos en verouderd wanneer ze eindelijk echt door slijtage kapot gaan. Het enige bezwaar dat ik zie in het gebruiken van een DVD-brander als gewone speler is dat de laserkop zwaarder is in constructie waardoor de access times slechter zijn. Maar als je alleen volledige DVD's ript is dat ook geen punt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Nilco
nare man schreef op 06 augustus 2004 @ 16:25:
[...]

Ja, het is mij ook niet helemaal duidelijk. Natuurlijk is het zo dat elke start/stop-cycle van een draaiend apparaat de levensduurt verkort, maar dat is ook zo bij harde schijven en gewone CD/DVD-spelers. Natuurlijk zal een brander sneller slijten als je hem ook als gewone speler gebruikt, net als ieder ander apparaat.

Nu is het in mijn ervaring zo dat de meeste branders zolang meegaan dat hun economische en technische levensduur allang voorbij is wanneer ze hun mechanische eindpunt bereiken. Dus ze zijn allang waardeloos en verouderd wanneer ze eindelijk echt door slijtage kapot gaan. Het enige bezwaar dat ik zie in het gebruiken van een DVD-brander als gewone speler is dat de laserkop zwaarder is in constructie waardoor de access times slechter zijn. Maar als je alleen volledige DVD's ript is dat ook geen punt.
Kijk wij kunnen praten. :*) Ben het helemaal met je eens.

• Oscar Mopperkont
MEGATRON schreef op 06 augustus 2004 @ 14:31:
Ik heb 3 cd branders gehad, waarvan er twee naar de klote zijn gegaan en de laatste geeft ook soms problemen. Altijd hetzelfde verhaal "power callibration error" dan is volgens mij de laser naar de klote. Lasers van branders gaan al niet lang mee, dus waarom zou je ze onnodig gebruiken als het niet hoeft. Ik snap het wel as mensen dat doen.

De eerste brander was trouwens een plextor brander, die mij nog meer dan fl1000,- heeft gekost. Was een van de eerste 4 speed branders. Ik had hem mede gekocht omdat plexto bekend staat als goed merk, en een twee maal zo hoge MTBF had als andere branders. Ik ripte er nooit mee, maar toch begaf hij het na misschien 5-600 cd's. Redelijk zonde dus. Tweede brander zat nog in garantie dus die werd vervangen. Maar het is dus zeker geen fabeltje dat branders razend snel slijten.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2022

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Oscar Mopperkont schreef op 06 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

Ik heb 3 cd branders gehad, waarvan er twee naar de klote zijn gegaan en de laatste geeft ook soms problemen. Altijd hetzelfde verhaal "power callibration error" dan is volgens mij de laser naar de klote. Lasers van branders gaan al niet lang mee, dus waarom zou je ze onnodig gebruiken als het niet hoeft. Ik snap het wel as mensen dat doen.

De eerste brander was trouwens een plextor brander, die mij nog meer dan fl1000,- heeft gekost. Was een van de eerste 4 speed branders. Ik had hem mede gekocht omdat plexto bekend staat als goed merk, en een twee maal zo hoge MTBF had als andere branders. Ik ripte er nooit mee, maar toch begaf hij het na misschien 5-600 cd's. Redelijk zonde dus. Tweede brander zat nog in garantie dus die werd vervangen. Maar het is dus zeker geen fabeltje dat branders razend snel slijten.
Ik het met m'n Compro 4x SCSI burner (Matushita/Panasonic OEM) zeker 2000 cd's gefikt :) Zelfde geldt voor m'n Plextor 8x SCSI fikker :) Ik gebruikte hem inderdaad ook niet om te lezen ;)

webOS all the way!

Ik denk ook dat hoe je je brander gebruik ook meetelt. Een brandsessie van 10 cd achterelkaar is schadelijker dan 10 cd verspreid over 10 dagen. De laserkop wordt nl langer achterelkaar verhit.

• Oscar Mopperkont
Overigens werd het toentertijd (1998) ook altijd in de bladen aangeraden om je brander niet ook als lezer te gebruiken. De leeskop was namelijk zwaarder en zou sneller slijten dan een normale kop, het was dus zonde om je dure brander te gebruiken voor dingen waar hij niet voor gemaakt was. Nu heeft iedereen tegenwoordig eigenlijk wel apart een lezer en een brander, en zijn branders relatief gezien megaveel goedkoper dan toen. Dus nu ga ik zelf denk ik ook mijn NEC gebruike om te rippen (hij is sneller dan mijn interne DVD van mijn notebook).

offtopic:
Die plextor van mij was uiteraard ook SCSI en had ook nog eens zo'n casette waar je de cd in moest doen.

[

Anoniem: 19547

Ik heb nog gemengde gevoelens.
Ik heb de 2510 nu een week en in het begin was alles koek en ei. Maar nu heb ik toch serieuse problemen.

Heb inmiddels al 5 dvd-r's verknalt doordat de brander gewoon midden in het brandproces er mee stopt.
De aanvoer van de data wordt te laag (<6speed) en daardoor loopt de buffer leeg.
Op zich zou dat geen probleem moeten geven en zou de buffer underrun dit moeten opvangen. Echter dit gebeurd niet. Zodra de buffer leeg is stopt de brander (ledje gaat uit) en dan zie je de buffer weer oplopen tot 100% echter de brander fikt niet verder. Ledje blijft gewoon uit en er gebeurd niets meer!
Windows en Nero zijn niet gecrasht. De remaining tijd loopt gewoon verder bij nero (versie 6.3.1.6)
Ik gebruik TDK DVD-R. Staan als goed te boek in de medialijst. Bovendien zijn het 4x maar hij ziet ze als 8x.
8X mislukt, 6x mislukt ook en zelfs 4x is al eens mislukt.
RW's 2.4speed is ook eens fout gegaan.

<edit> owja DMA staat aan op de controller, Udma 5. </edit>

Ik dacht eerst dat het aan Sp2 (heb WIN XP PRO) en dus een ghost image, een oude XP installatie, weer terug gezet (xp met sp1a)

Het lijkt alsof de bufferunderun niet werkt. terwijl dit wel staat aangevinkt in NERO. Ik heb de nieuwste firmware er op gezet (origineel van NEC, v2.16)

uiteraard zaken zoals firewall antivirus etc uitgezet.

Maar wat ik nog vreemder vind is de aanvoer snelheid van data. Deze is in het begin goed maar zakts soms heel ver terug (tot 3 of 4mb/s waardoor de fikker dus te weinig data per seconden krijgt)

Het is een sata Hitachi 7k250, toch één van de snelste desktop schijven!

Ik ben ff radeloos. :?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 23-08-2004 09:36]

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 19547 schreef op 23 augustus 2004 @ 09:15:
Ik heb nog gemengde gevoelens.
Ik heb de 2510 nu een week en in het begin was alles koek en ei. Maar nu heb ik toch serieuse problemen.

Heb inmiddels al 5 dvd-r's verknalt doordat de brander gewoon midden in het brandproces er mee stopt.
De aanvoer van de data wordt te laag (<6speed) en daardoor loopt de buffer leeg.
Op zich zou dat geen probleem moeten geven en zou de buffer underrun dit moeten opvangen. Echter dit gebeurd niet. Zodra de buffer leeg is stopt de brander (ledje gaat uit) en dan zie je de buffer weer oplopen tot 100% echter de brander fikt niet verder. Ledje blijft gewoon uit en er gebeurd niets meer!
Windows en Nero zijn niet gecrasht. De remaining tijd loopt gewoon verder bij nero (versie 6.3.1.6)
Ik gebruik TDK DVD-R. Staan als goed te boek in de medialijst. Bovendien zijn het 4x maar hij ziet ze als 8x.
8X mislukt, 6x mislukt ook en zelfs 4x is al eens mislukt.
RW's 2.4speed is ook eens fout gegaan.

<edit> owja DMA staat aan op de controller, Udma 5. </edit>

Ik dacht eerst dat het aan Sp2 (heb WIN XP PRO) en dus een ghost image, een oude XP installatie, weer terug gezet (xp met sp1a)

Het lijkt alsof de bufferunderun niet werkt. terwijl dit wel staat aangevinkt in NERO. Ik heb de nieuwste firmware er op gezet (origineel van NEC, v2.16)

uiteraard zaken zoals firewall antivirus etc uitgezet.

Maar wat ik nog vreemder vind is de aanvoer snelheid van data. Deze is in het begin goed maar zakts soms heel ver terug (tot 3 of 4mb/s waardoor de fikker dus te weinig data per seconden krijgt)

Het is een sata Hitachi 7k250, toch één van de snelste desktop schijven!

Ik ben ff radeloos. :?
Bekende Nero bug, updaten naar nieuwe versie!

webOS all the way!

Anoniem: 124012

Tycoontje schreef op 21 juli 2004 @ 19:24:
@bruzaQ-Inc
Zie topic titel :)

Sterker nog, als je 'm op een 2510 zet, wordt ie volgens mij voortaan herkend als 2500.
Deze firmware zorgt dus voor dual layer support. Wil je dat niet, om welke reden dan ook, pak dan de voorloper ervan.

http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b4.rar (windows)
http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b4d.rar (dos)

Draai ik zelf ook. Duurt toch nog even voordat DL schijven betaalbaar zijn.
kan iemand mij hier nog es ergens aan helpen?
herrie.org is offline en ook bij rpc1 krijg ik geen resultaat.....

tnx

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 124012 schreef op 21 september 2004 @ 16:31:
[...]

kan iemand mij hier nog es ergens aan helpen?
herrie.org is offline en ook bij rpc1 krijg ik geen resultaat.....

tnx
Downloads moeten weer werken ;)

webOS all the way!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik heb ook sinds kort een 2500. Nu heb ik alleen het probleem dat ie heel vaak een cd-rom niet leest, en ik plaats daarvan hoor ik alleen 'tikjes', en niet het spin geluid dat de speler normaal hoort te maken als hij de cd leest. Dit ligt niet aan de cd-roms, hij doet het naar mijn mening volstrekt willekeurig.
Is dit bij meer mensen bekend? Moet ik hem terugsturen naar de leverancier?

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-03 19:59

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

elinsen schreef op 06 augustus 2004 @ 16:17:
[...]

Volgens mij is 1.07 beta 5 de meest gebruikte. Maar ik ben in een forum al een keer de beta 9 tegengekomen meen ik. Echter waren de meningen verdeeld en was deze gebaseerd op een 2510 firmware.

Het grootste voordeel (op dit moment) is dat veel media op 8x gebrand kunnen worden. Voor dit doel is de 1.07 beta 5 nog altijd het beste te gebruiken.

Deze dus: http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b5dl.rar
hehe, ik weet niet welke ik heb..... maar ik heb dus ook een 2500A , maar die van mij is dus wel mooi geflashed voor Dual LAyer he! . :D

8 speed branden kan ie al....

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Road-runner83
  • Laatst online: 31-03 13:24
Hey,

Ik heb ook al een tijdje de zwarte NEC 2500A.

Deze is geflashed naar de 1.07 van hermanV en kan dus ook dual-layer aan en 8x.

Alleen nu heb ik nog 1 vraag.

De booktype setting kun je met dvd info pro aanpassen. Als je deze op DVD-ROM zet dan zou hij het in elke dvd-speler moeten doen toch? Ik gebruikte tot nu toe princo's -r en die werken opzich wel ok alleen zijn moeilijk te kopieren dus ben eigenlijk van plan over te stappen op andere en ik hoorde van mijn broer dat je bij + dvdr's de booktype setting kan veranderen en dus als resultaat dat hij het in elke dvd-speler doet....

En welke dvdr's zijn het beste? Philips? Want bij die princo's is vooral het laatste stuk slecht te kopieren....

Bedankt alvast!

Mvg,

Joost

P.s. graag reactie over de booktype setting of dit klopt! Dvd's ga ik nu opzoeken thx Tycoontje ;)

[Voor 14% gewijzigd door Road-runner83 op 01-11-2004 22:18]

• Tycoontje

• Road-runner83
graag reactie over de booktype setting of dit klopt (zie hierboven)...

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

Turismo

Clobberin' time!

Road-runner83 schreef op 02 november 2004 @ 14:59:
graag reactie over de booktype setting of dit klopt (zie hierboven)...
ja dit klopt met firmware van herrie 1.07V2 beta 5, dan staat bitsettings zelfs al standaard aan voor +r hoef je niet eens te activeren bij dvd info pro.

De compatibiliteit is een stuk hoger bijvoorbeeld me xbox herkent alleen -r en +r die als bitsetting(booktype DVD-Rom) aanheeft, komt doordat de dvd+r met booktype op dvdrom de dvdlezer aangeeft dat die dus een dvdrom is.

Goede DVD's vind ik Arita's +r 4x (RICOHJPNR01) die doen het goed op 6x en Arita dvd+r 8x (RITEK R03) die doen het natuurlijk gewoon goed op 8x

[Voor 12% gewijzigd door Turismo op 02-11-2004 16:09]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Road-runner83
Turismo schreef op 02 november 2004 @ 16:07:
[...]

ja dit klopt met firmware van herrie 1.07V2 beta 5, dan staat bitsettings zelfs al standaard aan voor +r hoef je niet eens te activeren bij dvd info pro.

De compatibiliteit is een stuk hoger bijvoorbeeld me xbox herkent alleen -r en +r die als bitsetting(booktype DVD-Rom) aanheeft, komt doordat de dvd+r met booktype op dvdrom de dvdlezer aangeeft dat die dus een dvdrom is.

Goede DVD's vind ik Arita's +r 4x (RICOHJPNR01) die doen het goed op 6x en Arita dvd+r 8x (RITEK R03) die doen het natuurlijk gewoon goed op 8x
Thx voor de reactie! Hier heb ik tenminste iets aan ;)....

Ik heb wel de 1.07 versie firmware maar weet niet zeker of ik ook de V2 beta 5 heb! (volgens mij niet).....hmmm die arita's heeft een vriend van mij ook (8x) maar kon ze eerst niet branden, ik hier ook niet, bij een andere vriend wel die een NEC 1300 heeft. Nu kan hij ze wel branden maar ik heb het nog niet getest. En nog iemand anders die ik ken gebruikt BulkPaq dvd's (+ 4x) en die kon ik ook niet branden eerst! Echt vreemd.

Heb jij misschien anders die firmware versie voor mij? Bij voorbaat dank!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

Turismo

Clobberin' time!

Even voor iedereen, er is iemand die een site heeft gemaakt met allemaal NEC Firmwares ook die van Herrie, aangezien die link uit de topicstart niet werkt.

Die site is dus niet van mij oid, maar wel goed en overzichtelijk.

NEC Firmwares

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Road-runner83
Bedankt! Zeker een goeie site!!!!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 17:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb een dvd+r gebakken met nero 6.1 na een recode gedaan te hebben met nero. Formaat is 1/4resolutie DVD zodat er meer past op 1 DVD.

Echter 1 van de 4 films leest niet goed op mijn standalone (cyberhome) dvd speler. Op de pc doet hij het wel goed. op de standalone hoor je de dvd versnllen, en uiteindelijk bevriest hij met een zwart beeld.

Mijn nec 2510 heb ik al naar de 2.16 firmware geflasht.

Heeft het zin nero te upgraden, kan ik beter een ander bakprogramma kiezen, of ligt het van aan de encoder? Met andere woorden: hoe groot is de kans dat het aan nero ligt, en zoja, hoe vindt ik uit dat het aan nero ligt zonder veel dure dvd's om te bouwen toto dure onderzetters?

Heeft het zin een image te bakken met nero en die met een ander programma op dvd te zetten?

heeft een andere firmware zin of is dat alleen bedoeld voor nieuwere media?

Dvd+rw kan mijn standalone helemaal niet lezen(slaat al na 2 seconden vast, en op vcdhelp blijkt dat toch de meeste geen dvd+/-RW kunnen lezen.) dus daarmee testen of het aan nero ligt is niet de oplossing.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tycoontje
Welke schijven gebruik je precies? Grote kans dat je slechte gebruikt. Zie ook: [rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]

Doe je aan bitsetting? Als booktype dvd-rom branden verhoogt de compatibiliteit met standalone spelers meestal aanzienlijk.

Je versie Nero.. ligt er ook een beetje aan welke versie precies. Vroege 6.1.x.x versies schenen nogal wat bugs te hebben. Gewoon lekker updaten naar een recentere versie, zou ik zeggen!

Andere firmware (van Herrie bijvoorbeeld) kan handig zijn voor bitsetting. Originele NEC versies supporten dat namelijk niet.

Edit:
2510 topic is eigenlijk: [rml][ Ervaringen] NEC ND-2510 Dual Layer brander[/rml]

[Voor 8% gewijzigd door Tycoontje op 05-11-2004 15:42]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:15

KhaZ

Alfa Romeo

Enige twijfel alhier om nou een nieuw topic te openen, of deze te kicken O-)

Ik heb de witte versie v/d NEC 2500a, maar ik zoek een wit frontje. De brander is nu 2 jaar oud ofzo, en er zijn alweer een paar opvolgers, dus webshops leveren 'm niet meer, en de frontjes al helemaal niet.

Daarom wil ik het hier even proberen: heeft er iemand een zwart frontje, en/of weet iemand welke shop 'm toevallig heeft liggen?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee