[Voeding] Fanless, 0 db Voeding

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:36
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:33:
ik was bijna verkocht, maar helaas max vermogen is 250W. :'(

geen uitsteeksel en niet al te duur.
Volgens mij is die 250 Watt bij 110 Volt netspanning. Bij 230 Volt kan ie 300 Watt... Geen idee hoe dat werkt.

Op zich moet dat met jouw setup wel draaien, de efficiëncy van deze voeding schijnt erg hoog te zijn. Wellicht is de Tagan de beste/goedkoopste oplossing voor jou. Hij is stiller dan de Fortron met 12cm fan. Die heb ik ook... en ook die is erg stil. Tenzij jij alles passief wilt hebben... Dan moet je misschien toch gaan nadenken over die Zalman kast.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Skull_One op 22-07-2004 13:44 ]

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Skull_One schreef op 22 juli 2004 @ 13:43:
[...]
Volgens mij is die 250 Watt bij 110 Volt netspanning. Bij 230 Volt kan ie 300 Watt... Geen idee hoe dat werkt.

Op zich moet dat met jouw setup wel draaien, de efficiëncy van deze voeding schijnt erg hoog te zijn. Wellicht is de Tagan de beste/goedkoopste oplossing voor jou. Hij is stiller dan de Fortron met 12cm fan. Die heb ik ook... en ook die is erg stil. Tenzij jij alles passief wilt hebben... Dan moet je misschien toch gaan nadenken over die Zalman kast.. ;)
je bent toch een tweaker???
Lekker zelf bouwen joh, koop een 550 Watt cheap-ass en maak die zelf maar passief....
eenmaal een tweaker altijd een tweaker, niet direct naar de winkel lopen, zelf proberen... :) das mijn mening he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
peddro schreef op 22 juli 2004 @ 14:16:
[...]
je bent toch een tweaker???
Lekker zelf bouwen joh, koop een 550 Watt cheap-ass en maak die zelf maar passief....
eenmaal een tweaker altijd een tweaker, niet direct naar de winkel lopen, zelf proberen... :) das mijn mening he ;)
Dat is inderdaad jouw mening, echter moet je je wel realiseren dat niet iedereen de expertise heeft om om te gaan met componenten die op netspanning werken. Dat kan ronduit desastreuze gevolgen hebben. Elders in dit topic is dat al eens naar voren gekomen bij het isoleren van resistors. Wanneer je van dat soort aspecten geen weet hebt is er een reële kans dat sommige wannabe-tweakers zichzelf flamberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

daar ben ik het met je eens, veiligheid gaat natuurlijk voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarja een 300W is nog steeds een beetj weinig. Ik heb voorlopig wel genoeg met 300W (heb nu een Zalman 300B-APS 300W). Maar als ik nou over een jaar mijn 9800pro voor een nieuwe nvidia monster wil inwisselen kom ik toch vermogen te kort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zie net dat de prijzen voor de silentmaxx voedingen zijn gedaalt.

de silentmaxx 423W FANLESS is nu voor 150 euro (excl verzend) te koop in duitsland.
http://www.computershop-g...info.php?products_id=1004
en de 503W voor 200euro (excl verzendkosten)
http://www.computershop-g...info.php?products_id=1005

nog steeds duur maar weer ietsj beter te doen.
nu mogen de winkels in nederland nog met de prijsverlaging komen. :9

wachten is een schon... uhh goedkope zaak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, als je je voeding zelf 0 db gaatmaken, haal je die mosfets (of hoe dat die dingen ook heten :) ) eruit en zet die op een giga heatsink he, maar de mosfet maakt dan toch nog contact door de schroefjes, niet?, ondanks het mica plaatje dat ertussen zit.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
justice_strike schreef op 22 juli 2004 @ 02:50:
code:
1
2
3
4
5
6
7
raptor 36.7 gb

Acoustics (average)
Idle Mode:
· 32 dBA average.
Seek Mode:
· 36 dBA

code:
1
2
3
4
5
6
7
raptor 74 gb

Acoustics (average) 
Idle Mode:
· 32 dBA average
Seek Mode:
· 36 dBA

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Points of Reference *measured in dBA or decibels 
0 The softest sound a person can hear with normal hearing 
10 normal breathing 
20 whispering at 5 feet 
30 soft whisper 
50 rainfall 
40 quiet office, library 
60 normal conversation 
110 shouting in ear 
120 thunder

geen gezeik gewoon de specs opzoeken, zit tussen de 30 en de 40, dus geen lawaai zoals gezegd word. raptor 74 gb maakt even veel lawaai als de 36gb
offtopic:
Koop er gewoon één, dan merk je vanzelf dat je blaat |:( Vermoeiend, gelijk hebben :/

En zoals hierboven wordt gezegd: Het is subjectief. Jij denkt dat het stil is. Ja, in vergelijking met een trein op 10 m. afstand heb je gelijk ja. Maar in vergelijking met andere hdd's is dit een herrieschopper. En 74GB is stiller, dat is algemeen bekend. Je moet niet helemaal blindvaren op specs. Er bestaat ook nog iets als de "echte" wereld, waarin dingen vaak anders zijn dan fabrikanten aangeven. En ga nou niet krampachtig proberen gelijk te krijgen... :r

[ Voor 9% gewijzigd door oli4100 op 22-07-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:18:
hmm, als je je voeding zelf 0 db gaatmaken, haal je die mosfets (of hoe dat die dingen ook heten :) ) eruit en zet die op een giga heatsink he, maar de mosfet maakt dan toch nog contact door de schroefjes, niet?, ondanks het mica plaatje dat ertussen zit.
dat heb ik dus ook gedaan, als je gaat posten, lees dan wel ff de topic.....
(staat namelijk in deze topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op 22 juli 2004 @ 22:31:
[...]

dat heb ik dus ook gedaan, als je gaat posten, lees dan wel ff de topic.....
(staat namelijk in deze topic)
dat heb ik gedaan, maar wat ik bedoel is, als er een mica plaatje op zit, dan geleid het toch nog altijd electriciteit door de schroef, niet? of gaat die micca deels mee door het gaatje?

/edit: sorry om zo vaag te doen in mijn vorige post :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:59:
[...]

dat heb ik gedaan, maar wat ik bedoel is, als er een mica plaatje op zit, dan geleid het toch nog altijd electriciteit door de schroef, niet? of gaat die micca deels mee door het gaatje?

/edit: sorry om zo vaag te doen in mijn vorige post :)
Wat peddro waarschijnlijk bedoelde is dat er ergens in dit topic al staat dat je die schroefjes ook moet isoleren. Daar heb je van die plastic ringetjes voor die gedeeltijk in het schroefgat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Prince_of_Darkness schreef op 23 juli 2004 @ 08:32:
[...]

Wat peddro waarschijnlijk bedoelde is dat er ergens in dit topic al staat dat je die schroefjes ook moet isoleren. Daar heb je van die plastic ringetjes voor die gedeeltijk in het schroefgat verdwijnen.
juist, dat was mn doel ja.... :)

kleine plastic ringetjes die wegvallen in de mosfet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op 23 juli 2004 @ 09:14:
[...]

juist, dat was mn doel ja.... :)

kleine plastic ringetjes die wegvallen in de mosfet...
ach, misschien heb ik toch een bril nodig, wie weet :) te veel achter de pc zitten is niet goed :p

Well, als ik tijd heb, ga ik eens 2 voedingen modden, eentje op jouw manier(mosfets naar buiten leiden+heatsink) en eentje op de manier dat ik in gedachten had (gat maken in voeding en case) kan ik eens de temperaturen ervan vergelijken :) want persoonlijk vind ik dat er een fan in de voeding moet blijven, zelfs als je de mosfets hebt naar buiten stuurt. maar kwa geluid is het een andere zaak.

Mja, eerst tijd maken, testen en dan beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

juist, heel goed, post je dan de boel hier wel ff? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op 23 juli 2004 @ 11:47:
juist, heel goed, post je dan de boel hier wel ff? :)
/off topic: maar eerst werken en studeren voor de herexames. dus in september heb ik tijd en geld + als er iets mis gaat, is er in Oktober de computerbeurs in me buurt. *mijn backupplan :p *

Maar over't algemeen voor geluid zou een mod zaols de jouwe wel winnen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

dank je :)

mn fanless PC draait al 15 uur stabiel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook een fanless voeding liggen , ik heb er nog ergens foto's van op me andere pc maar die is defect. Het was gewoon een 300 watter en ik heb de transistors gewoon allemaal op 1 koelblok geplakt. Het waren 6 transistors waarvan 1 er geen mica plaatje had maar dat geeft nie. Het koelblok word tegen de 60 C maar dit kan eigenlijk geen kwaad ( misschien een 12 db fan van papst ofzo ?? ) ik heb de voeding omgebouwt omdat de schakelfunctie niet meer werkte , als je 220 insteekt gaat hij al direct aan. Da's natuurlijk nie meer te gebruiken in een pc ;). ik zal eens kijken of ik nieuwe foto's kan maken als hier interessen in is ??

Ik heb maar ff snel foto's gemaakt omdat ik de voeding toch hier had staan.

Zie hier de voeding
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/Foto%2011.jpg

En dan hier een ingezoomde foto op de transistors
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/Foto%2012.jpg

en dan nog een foto van de andere kant gezien
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/Foto%2013.jpg

en dan de voeding in werking ( voor de mensen die niet geloven dat hij nog werkt ;) )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/Foto%2014.jpg

zeg maar niks over de hoge detail foto's , ik ben er zelf ook kapot van :O

Voor vragen of meer info laat het me even weten
ik zou zeggen mail me als je wilt weten hoe ik iets specifieks heb gedaan omdat ik vrij weinig bezig ben op GoT zo in de vakantie's ( danny_bergh@hotmail.com )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 02:27 . Reden: foto's bijgevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 07:36
je hebt toch ook watergekoelde voedingen???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
RedskillZ schreef op 26 juli 2004 @ 02:34:
je hebt toch ook watergekoelde voedingen???? 8)7
Dat klopt, maar de TS heeft een Resorator en het valt maar te bezien of deze genoeg capaciteit heeft om ook de voeding te koelen. Om over de prijs van een watergekoelde voeding maar te zwijgen... Passief is trouwens ook niet goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 10-06 16:10
Heeft er trouwens iemand ervaring met 1 van de Thermaltake fanless voedingen (w0029 of de w0050). Ze zijn aardig goedkoop, maar geven ze niet de beruchte brom? Er is verdomd weinig over te vinden, waarschijnlijk omdat ze nog gloedje nieuw zijn.

http://www.tec-world.net/...gung-von-thermaltake.html hier staan nog wat specs, maar niet echte gebruikerservaringen. iemand? Ik ben benieuwd... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Voor een htpc ben ik op zoek naar een stille voeding. Een watergekoelde voeding is helaas geen optie omdat in de behuizing daar geen ruimte voor is. Passief is ook geen optie omdat de warme lucht nu eenmaal de behuizing uit moet. Nu heb ik zelf al een beetje rondgekeken, maar de beoordeling of een voeding echt stil kun je uit de meeste sites niet opmaken. Ik heb nu tijdelijk een Zalman 300B-APS, maar die gaat terug omdat ik hem te luidruchtig vindt.

In de duitste C'T stond een tijdje terug ook een review over voedingen, zie ook
hier

Mijn concrete vragen aan jullie:
- Waar kun je de Coba AP-350X kopen in nederland?
- heeft er iemand ervaring met de Bequiet P4-350W-S1,3, die uit die test als de beste
naar voren komt?
- Weten jullie een andere superstille voeding (dus sowieso stiller dan de Zalman)?
- Wat zijn de ervaringen met die voedingen?

P.S. Ik heb het topic helemaal doorgelzen en ik ben nu bezig alle genoemde voedingen te bekijken / reviews lezen. Maar jullie ervaringen (liefst van mensen die heel erg gevoelig zijn voor geluid) blijven erg welkom!

[ Voor 14% gewijzigd door Munchkin op 05-10-2004 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:02
Prince_of_Darkness schreef op 05 oktober 2004 @ 08:59:
Voor een htpc ben ik op zoek naar een stille voeding. Een watergekoelde voeding is helaas geen optie omdat in de behuizing daar geen ruimte voor is. Passief is ook geen optie omdat de warme lucht nu eenmaal de behuizing uit moet. Nu heb ik zelf al een beetje rondgekeken, maar de beoordeling of een voeding echt stil kun je uit de meeste sites niet opmaken. Ik heb nu tijdelijk een Zalman 300B-APS, maar die gaat terug omdat ik hem te luidruchtig vindt.

In de duitste C'T stond een tijdje terug ook een review over voedingen, zie ook
hier

- heeft er iemand ervaring met de Bequiet P4-350W-S1,3, die uit die test als de beste
naar voren komt?
- Weten jullie een andere superstille voeding (dus sowieso stiller dan de Zalman)?
- Wat zijn de ervaringen met die voedingen?

P.S. Ik heb het topic helemaal doorgelzen en ik ben nu bezig alle genoemde voedingen te bekijken / reviews lezen. Maar jullie ervaringen (liefst van mensen die heel erg gevoelig zijn voor geluid) blijven erg welkom!
Ik ben zelf erg gevoelig voor geluid al zeg ik het zelf, en heb een BeQuiet! 520Watt. De 350Watt zou evenveel geluid produceren als de 520. Ik moet zeggen dat ie lekker stil is, alleen als je de rest passief hebt gekoeld is ie te luidruchtig. Het geluid is goed te vergelijken met een Papst N/2GLE die als casefan gebruikt wordt. De kwaliteit van de fans is ook erg goed, en in de voeding zitten zeer grote koelelementen. Ik denk inderdaad dat het de stilste actief gekoelde voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince_of_Darkness schreef op 05 oktober 2004 @ 08:59:
heh - het neefje daarvan (Coba AP 400X) heb ik sinds twee weken zelf :)

Ik had de tests op www.dirkvader.de gelezen, en op basis van latere reviews kwam de Coba eigenlijk met de beste prijs/prestatie uit de bus. Ik wilde 'm uit Duitsland gaan halen, maar toen ik op de site van www.ichbinleise.de kwam, zag ik dat ze ook een Nederlandse tak geopend hebben: www.ikbenstil.nl

De website is wat half-duits, maar ze zijn de enige in Nederland die de Coba verkopen, en ook nog op een hele redelijke prijs: ik was inclusief verzendkosten EUR 53,95 kwijt en dat prijsverschil heeft me definitief doen besluiten om niet voor een volledig passieve voeding te gaan.

Over de voeding zelf kan ik kort zijn: voor mij een verademing! Ik had eerst een standaard AOpen 350W voeding (van 1.5 jaar oud) en daar werd ik bijkans gek van - zeker na de passive oplossing op mn videokaart en de Zalman 12cm fan op mn processor. Deze Coba, met 2 volle jaren garantie en een heerlijk stille 12cm fan is echt een aanrader voor stilteliefhebbers met een beperkte portemonneeinhoud. Zo stil als een passive voeding wordt het nooit natuurlijk, maar ik merk nu dat ik moet kijken of mijn PC aanstaat in plaats van luisteren.
Ik kan maar één nadeel bedenken, en dat is dat er niet veel (slechts 4) 4-pin connectors aanzitten, maar voor een huis-tuin-en-keuken systeem kan dat nauwelijks een beletsel vormen. Ook beschikt de voeding niet over sata power connectors, maar converters hiervoor zou je voor een habbekrats moeten kunnen krijgen.

Voeding: http://www.ikbenstil.nl/p...h=24_207&products_id=1148

Convertors 4-pin -> 2 * Sata: http://www.ikbenstil.nl/p...th=62_78&products_id=1127

dus als je 2* sata in je machine hebt, kost je dat nog geen 4 euro extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
ik dank u hartelijk! Ik zat al naar de be-quiet te kijken maar die is toch vrij prijzig (ook al neem je de 350W versie). Deze coba is een mooi compromis, stil en niet te duur.

Hmm, maar de be quiet heeft ook z'n voordelen: je kunt er case fans mee aansturen (die probeer ik wel te vermijden vanwege het geluid, maar ik ben bang dat ik er minimaal 1 nodig heb). Verder heeft hij ook meer aansluitkabels (en SATA-kabels)...

Toch nog even nadenken... :/

[ Voor 45% gewijzigd door Munchkin op 05-10-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er geen casefans inzitten (Aopen HQ600 miditower, XP1600+, radeon 9600, 1 hdd)

Enige andere fan in de kast is de 12cm zalman op m'n proc, temps zijn 51 CPU, 37 mainboard, 100% stressed orde 8 graden meer (bij kamertemperatuur 23 graden). Heb wel gezorgd dat er met rounded cabling een lekker pad voor aan- en afvoer ligt ;)

Succes met beslissen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Prince_of_Darkness schreef op 05 oktober 2004 @ 15:19:
ik dank u hartelijk! Ik zat al naar de be-quiet te kijken maar die is toch vrij prijzig (ook al neem je de 350W versie). Deze coba is een mooi compromis, stil en niet te duur.

Hmm, maar de be quiet heeft ook z'n voordelen: je kunt er case fans mee aansturen (die probeer ik wel te vermijden vanwege het geluid, maar ik ben bang dat ik er minimaal 1 nodig heb). Verder heeft hij ook meer aansluitkabels (en SATA-kabels)...

Toch nog even nadenken... :/
Nou daar moet je je niet te veel bij voorstellen hoor :) Die fan aansturingen (ik heb er iets van 6) laten je fan gewoon op 5v draaien, en gaan niet echt veel harder draaien als ie warm wordt, hij gaat nl met je voedingsfan mee en die doet stressed ook niet veel meer RPM. Wel draaien die fans nog 1 minuut (of 3?) nadat de pc is uitgezet door, maar omdat de pc dan al uit staat en geen warmte meer afgeeft zal de temperatuur toch wel snel dalen, dus echt nuttig is het niet. Mijn voeding heeft dan nog geen SATA kabels, nieuwe versies hebben dat idd wel, maar zulks kun je ook verkrijgen door een molex te splitten zoals een ander persoon eerder al zei. Wel denk ik dat de voeding kwalitatief beter is. Die Cobra heeft echt hele kleine heatsinkjes, en is zo te zien gewoon een standaart voeding net zoals de meeste andere 120mm fan voedingen waarbij de fabrikant de optie geeft de fan op 5v (500RPM) te zetten. In de BeQuiet! voeding zie je duidelijk zeer grote koellichamen zitten, en is er echt op gemaakt.

Trouwens, kennen jullie deze al?

http://www.silentpcreview.com/article188-page1.html

De Antec Phantom 350Watt, fanless en echte hoge kwaliteit van Antec. Jammer dat er geen heatsink buiten de pc is geplaatst want ik denk dat deze voeding wel erg de temperatuur van je kast/cpu zal doen stijgen. Ook een nadeel is dat je in deze voeding de spoelen wel enigszins kan horen.

Verder vond ik dit stukje in diezelfde review wel de moeite waard:
"Truly Effective Passive Cooling: While previous fanless ATX PSU designs have done a decent job of transferring the heat from the internal heatsinks to the external casing by conduction, many of the large components such as capacitors, coils and transformers are left with little or no cooling. This is because existing fanless PSUs are simple adaptations of fan-cooled PSUs in which such components were cooled by the airflow of the fan. Electrolytic capacitor, in particular, are adversely affected by heat and dry up over time, losing their effectiveness.

"In the Phantom, it is assumed that there is little or no airflow through the PSU. Every hot component is set up to have a direct heat conduction path to the internal heatsinks and/or the outer casing heatsinks. This means that even without direct airflow across those components, they have effective cooling by direct conduction. This thorough design ensures component longevity, which is why Antec can offer a 3-year warranty on the Phantom."
Zijn al die onderdelen ook wel goed gekoeld in de ProSilence 350Watt? Weet iemand daar meer van?

[ Voor 35% gewijzigd door kutkip op 06-10-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Damn mijn Zalman hoor je echt niet, zelfs niet als je ernaast gaat liggen :P
Maar goed, ik weet niet of het werkt maar die Fann-less dingen kunnen toch nooit goed zijn? Die worden toch veel te warm of maakt dat niet uit?
ik denk dat je voor Enermax een erg goede voeding hebt voor dat geld. En dan met name omdat hij superstil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
ID-College schreef op 06 oktober 2004 @ 20:04:
Damn mijn Zalman hoor je echt niet, zelfs niet als je ernaast gaat liggen :P
Maar goed, ik weet niet of het werkt maar die Fann-less dingen kunnen toch nooit goed zijn? Die worden toch veel te warm of maakt dat niet uit?
ik denk dat je voor Enermax een erg goede voeding hebt voor dat geld. En dan met name omdat hij superstil is :)
Alles wordt inderdaad een stuk warmer. Nou zouden die voedingen daar tegen moeten kunnen, ze worder er namelijk voor gemaakt, en speciaal voor ontworpen als het goed is. Maar je moet er idd wel zelf voor zorgen dat cpu en andere zaken niet overhit worden, de voeding is namelijk de belangrijkste factor als het om het afvoeren van warme lucht gaat.

Enne, de meeste mensen hier nemen echt geen genoeg met het geluid van een Zalman, laat staan een Enermax. Dat zijn erg goede voedingen, maar maken echt te veel geluid, vooral als je met moeite de rest van je systeem stil hebt gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door kutkip op 06-10-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

heb op aanraden van het HD encloser topic van de TS ook mijn HD's in die dingen gestopt, werkt werkelijk supergoed! (btw had ik niet het probleem van de opstropende folie met mijn raptor, maargoed)

Heb het hele zaakje in een Nexus Breeze hangen, en op de CPU koeler na is ie echt superstil! Die voeding van de nexus breeze (350w) is voor mij echt hartstikke stil, iig ver onder de lawaaigrens :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:45:
[...]

heh - het neefje daarvan (Coba AP 400X) heb ik sinds twee weken zelf :)

Ik had de tests op www.dirkvader.de gelezen, en op basis van latere reviews kwam de Coba eigenlijk met de beste prijs/prestatie uit de bus. Ik wilde 'm uit Duitsland gaan halen, maar toen ik op de site van www.ichbinleise.de kwam, zag ik dat ze ook een Nederlandse tak geopend hebben: www.ikbenstil.nl

De website is wat half-duits, maar ze zijn de enige in Nederland die de Coba verkopen, en ook nog op een hele redelijke prijs: ik was inclusief verzendkosten EUR 53,95 kwijt en dat prijsverschil heeft me definitief doen besluiten om niet voor een volledig passieve voeding te gaan.

Over de voeding zelf kan ik kort zijn: voor mij een verademing! Ik had eerst een standaard AOpen 350W voeding (van 1.5 jaar oud) en daar werd ik bijkans gek van - zeker na de passive oplossing op mn videokaart en de Zalman 12cm fan op mn processor. Deze Coba, met 2 volle jaren garantie en een heerlijk stille 12cm fan is echt een aanrader voor stilteliefhebbers met een beperkte portemonneeinhoud. Zo stil als een passive voeding wordt het nooit natuurlijk, maar ik merk nu dat ik moet kijken of mijn PC aanstaat in plaats van luisteren.
Ik kan maar één nadeel bedenken, en dat is dat er niet veel (slechts 4) 4-pin connectors aanzitten, maar voor een huis-tuin-en-keuken systeem kan dat nauwelijks een beletsel vormen. Ook beschikt de voeding niet over sata power connectors, maar converters hiervoor zou je voor een habbekrats moeten kunnen krijgen.

Voeding: http://www.ikbenstil.nl/p...h=24_207&products_id=1148

Convertors 4-pin -> 2 * Sata: http://www.ikbenstil.nl/p...th=62_78&products_id=1127

dus als je 2* sata in je machine hebt, kost je dat nog geen 4 euro extra :)
Gisteren heb ik deze hele topic bestudeerd nadat ik zwaar teleur gesteld was ik die zalman. Ik heb zowel de 300 als de 400 Watt erin geschroefd. Maar telkens gaat het in het begin goed: lekker stil. Totdat het warmer wordt in de kast dan begint dat kreng te loeien en is het niet leuk meer. Ik heb goede ervaringen met Zalman CPU coolers, die gebruik ik nu en die zijn super stil. Maar de Zalman voedingen zijn net stofzuigers.
Via deze topic kwam ik bij www.ikbenstil.nl. ff met die gasten gebeld en wat blijkt: super aardige mensen die er wel iets van weten. Super chill. Ik wilde eerst een Be quiet, maar ze hebben mij hun eigen IBL (Ich Bin Leise) voeding aangesmeerd met 120 mm fan.
Dat ding hoor ik gewoon niet, te gek. En het mooiste is dat die voeding lucht uit de kast zuigt en door de voeding heen naar buiten (en dus niet naar binnen zoals ik eerder in deze topic heb gelezen). Mijn kast is super cool, hij is super stil. www.ikbenstil.nl rulez.

deze voeding heb ik gehaald:
http://www.ikbenstil.nl/p...ath=24_31&products_id=646
350 Watt.
Dit is een Fortron Source FSP350-60PN (PF) voeding alleen dan gemodificeerd door www.ichbinleise.de.

eindelijk is mijn pc stil!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Always happy to help - ziet er uit als een fijne voeding!

Heb je ze ook ff positieve feedback gegeven in de shop survey? Ik vind namelijk dat dit soort welingelichte toko's die goede dingen leveren voor nette prijzen alle hulp verdienen die ze kunnen krijgen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:04:
Always happy to help - ziet er uit als een fijne voeding!

Heb je ze ook ff positieve feedback gegeven in de shop survey? Ik vind namelijk dat dit soort welingelichte toko's die goede dingen leveren voor nette prijzen alle hulp verdienen die ze kunnen krijgen :)
vind ik ook, maar ik kon nog niks onvoeren bij de survey omdat je dan op de main lagner dan 2 weken geregistreerd moet zijn. Dat ben ik daar nog niet, hier op het forum wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit ik nu weer even te kijken.
Silentmaxx heeft een nieuwe FANLESS voeding gemaakt.
"Silentmaxx semi-FANLESS 450W"
Kijk zelf maar voor de details. :9
http://www.silentmaxx.de/nt_semifanless.php
http://www.computershop-g...info.php?products_id=1598
Maar ik heb nog steeds geen geld voor een fanless voeding. :(
Ik maak het telkens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ik ben uiteindelijk toch voor de coba gegaan vanwege het geld. Ik heb hem besteld bij www.ikbenstil.nl. Nu wachten tot hij binnenkomt. Daarna post ik wel mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat die voeding zo veel geluid maakt. Ik heb de 400 Watt versie die hoor amper als ik me oor bij de kast hou.
Pomp van me waterkoeling en hds maken meeste geluid hier, sinds gister nog maar 2hds in me pc.
Heb eindelijk toch besloten om fileserver samen te stellen waar me andere hds inzitten, 1,4tb hehe.

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/CDS/I238910.jpg
misschien is dit wat "Fortron Powersupply ATX-400W OEM 120mm, SATA Special Edition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Ik heb SilenX Pro voeding voor mn DAW, Beste aankoop die je qua voeding kan doen in mijn mening. Ik hoor m pas met mijn oor op 4 cm van de voeding af. Ook in de Sound on SOund (vakblad studiotechniek) wordt hij aangeprezen (ook de reden dat ik hem kocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Tuurlijk maakt hij wat herrie.
Maar als je gewoon zit zoals nu, beetje te surfen dan is hij echt stil hoor.
Ik hoor wel wat gezoef en gezoem maar ik stoor me er totaal niet aan. Ik vind het dan ook echt stil. Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening met betrekking tot het woord stil maar voor mij is hij gewoon stil.
Alles Zalman en werkt allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Zoals beloofd een review over de coba 400W: Hij is inderdaad relatief stil, d.w.z. een stuk stiller dan de zalman 300W. Als je hem echter op H(van High) zet dan is het ook een stofzuiger. Op standjes A(van Auto) en L(van Low) is hij relatief stil. Je hoort de fan echter nog wel, alleen is het niet echt storend. Ook na langere tijd blijft hij stil. De echte test komt natuurlijk pas in de zomer. Wellicht dat dan de fan toch harder moet gaan draaien.
Verder beschikt het huidig 400W over alle aansluitingen die nodig zijn: 2 SATA stekkers (volledig, incl 3.3v lijn), 6 molex, 2 floppy, 1 gemeshde ATX plus verloopstukje naar 24-polige stekker, een 4-pins 12v pentium stekker en een 8-pins variant en tenslotte een fan stekker, waarmee je het toerental van de voedingsfan kan monitoren. En dat alles voor 53.95 incl. verzendkosten.

Conclusie: Ik denk dat ik deze voeding wel kan aanraden. Waarschijnlijk kan het nog wel stiller, maar dit is een goed compromis voor mensen die ook weer niet al te veel geld willen uitgeven aan een voeding, en toch een voeding met fan nodig hebben om de warme lucht uit kast te krijgen. Als dat niet nodig is, zou ik toch gewoon een el-cheapo voeding naar een watergekoelde modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince_of_Darkness schreef op 14 oktober 2004 @ 09:38:

Conclusie: Ik denk dat ik deze voeding wel kan aanraden. Waarschijnlijk kan het nog wel stiller, maar dit is een goed compromis voor mensen die ook weer niet al te veel geld willen uitgeven aan een voeding, en toch een voeding met fan nodig hebben om de warme lucht uit kast te krijgen. Als dat niet nodig is, zou ik toch gewoon een el-cheapo voeding naar een watergekoelde modden...
Wat gebeurt er met de voltlijnen als je deze voeding zwaar belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Weet iemand of de Yesico FL-550(T) al ergens te koop is?

linkie: http://www.yesico.de/products/p_fl550atxt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
The Doctor schreef op maandag 21 juni 2004 @ 16:08:
[...]Je weet wel dat 3dB meer dubbel geluid is maar je hebt schijnbaar geen id dat 0dB onmogelijk is en dat zelfs als het helemaal "stil" is er nogsteeds 10/15dB aan geluid is.
- Het achtergrond geruis is - zelfs midden in de nacht in een rustige kamer - rond de 25 - 30 dB(A).

- 3dB is 2 keer zoveel geluidsdruk, maar dat klink voor het menselijk oor zeker niet 2 keer zo hard. Over het algemeen ervaar je een geluid als 2 keer zo hard als de geluidsdruk ca. 8 - 10dB hoger is.
Pagina: 1 2 Laatste