Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het grote Bluejacking topic

Omdat er van verschillende kanten interesse werd getoond in bluejacking...

Post hier alles wat je weet over bluejacking, hoe het moet met welke telefoon, leuke teksten, leuke ervaring (ook minder leuke zijn welkom }) )

Wat is bluejacking:
Bluejacking is het versturen van visitekaartjes/foto's en berichten via bluetooth naar apparaten in een straal van 10 meter

Waarom bluejacken:
De mensen die dit ontvangen zullen veelal vreemd opkijken en naar je zoeken en niet snappen waar dit bericht vandaan komt, de mensen die weten wat hun telefoon kan zullen contact met je zoeken wat een gezellige ervaring kan zijn.
Niet meteen zeggen dat dit stom is, probeer het eerst zelf uit en ervaar hoe grappig het is;)

Waar bluejacken:
Probeer het eens op school, in de tram, in de metro, in de trein, op het station, in winkelcentra. Er zijn zat plaatsen waar mensen met bluetooth zijn, en er komen er steeds meer bij })

Hoe te bluejacken:
Bluejacken kan op een aantal verschillende manieren, hoe deze functies gevonden kunnen worden verschilt per telefoon. Hier onder is te zien hoe het met de N6230 moet, weet je hoe het met een ander soort telefoon kan meldt het dan even dan neem ik het in de SP op.
--------------------------------------------------------------------------------------
Links
www.bluejackq.com
Nokia 6230 topic
Hier is S-man v1.2 (een programma om mee te bluejacken) te downloaden (Alleen voor Sony-Ericsson P 800/900)
Mobiluck Bluejackprogramma voor Nokia (Werking i.c.m. andere telefoons onbekend)
Freejack/Freejack lite, bluejackprogramma voor Nokia (Werking i.c.m. andere telefoons onbekend)
--------------------------------------------------------------------------------------
Bluetooth enabled devices
LG
T 5100
U 8150

Motorola
A 630/760/830/835/9251000
C 975
E 390/398/680/1000
MPx
MPx 100/220
V 80/525/600/1000

NEC
e 606/616

Nokia
36 50/60
62 30/60
63 10/10i
66 30/50
68 10/20
76 00/10/50
77 00
89 10/10i
95 00
Ngage
Ngage QD

Orange
SPV c500
SPV e200
SPV M1000

Palm
Zire 72
Tungsten T/T2/T3

Panasonic
P341i
X 70/700

Philips
Fisio 820
Fisio 825

Qtek
20 20
80 60/80

Samsung
I 250

Sendo
X

Sharp
GX 15/30
TM 150

Siemens
S 55/65
S X1
U 10/15

Sony-Ericsson
K 700i
P 800/900
S 700i
T 39/610/630/68/68i
Z 600/700/1010
ClIÉ TH55/UX50/NZ90V/NX73V/TG50

T-Mobile
MDA II

Vodafone
VDA

Watchphone
X 410

Met dank aan 'rjongen'
'Gebruiksaanwijzingen'

Bluejacken met een Nokia
N6230
Bluejacking via een visitekaartje:
Contacten=>Contact toev.=>Bij Naam contact je bericht schrijven=>Nummer leeglaten=>Opties=>Visitek. verzenden=>Via bluetooth=>Selecteer je slachtoffer:P

Afbeeldingen:
Ga naar de afbeelding die je wilt verzenden=>opties=>verzenden=>via bluetooth=>selecteer je slachtoffer

Via een tekstbericht van maximaal 3000 tekens:
menu=>Organiser=>Notities=>Notitie=>Schrijf je bericht=>Opslaan=>opties=>Notitie verzenden=>via bluetooth=> selecteer je slachtoffer

Bluejacken met een Siemens
S55: <=*clickable*

Bluejacken met een Motorola
V525/V600 <=*clickable*
9de post op de pagina
Op- en aanmerkingen en aanvullingen gewenst

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de ander zijn bluetooth niet aan hebben staan?

Voor de rest is dit denk ik toch een beetje vervelend voor het slachtoffer...
Blij dat ik geen bluetooth heb op mijn tel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De ander moet zijn bluetooth idd aan hebben staan of zoals bij nokia's ingesteld hebben op "waarneembaar". Dat betekend dat je bluetooth niet actief is maar dat een ander jou wel kan vinden.

Het hoeft helemaal niet vervelend te zijn, dit ligt heel erg aan de aard van het bericht.
Voor de ander kan het ook spannend zijn om uit te vinden wie dit nou stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Bluejacken
Bluejacken..
Bluetooth-verbinding te kraken

Dit is al zooooveel besproken, je had wel even mogen searchen.

Bluejacking is trouwens nogal passé hoor. Een half jaar geleden was het een hype, maar na twee keer heb je het wel gezien eigenlijk.
Op mijn P900 heb ik een progje dat het zelfs helemaal automatisch doet. Scant elke minuut de omgeving af en bluejackt automatisch elk slachtoffer dat ie vind. Wel leuk voor een paar keer, maar de lol is er gauw vanaf.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ooit nog eens gebluejacked wordt.... wee je gebeente dan maar, iedereen die in een straal van 10 meter bij me in de buurt staat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het een paar keer gedaan... Lachu :+

was in Hollywood Rotterdam daar waren ongeveer 10 mensen met bluetooth...

Ik plaatjes, gekke berichten.... sturen (ik was niet helemaal toerekeningsvatbaar)

Dan zie je opeens iemand naar zijn telefoon grijpen en verbaast kijken.. Het was een mooi meiske dus dan weet je naar wie je het stuurt..

dus ik weer een vistite kaartje maken : "ben je geil of wil je een koekie?"

Toen ging ze opeens weg.,.... |:([

quote]Whuzz schreef op 20 juni 2004 @ 16:33:
Bluejacken
Bluejacken..

Bluejacking is trouwens nogal passé hoor. Een half jaar geleden was het een hype, maar na twee keer heb je het wel gezien eigenlijk.
Op mijn P900 heb ik een progje dat het zelfs helemaal automatisch doet. Scant elke minuut de omgeving af en bluejackt automatisch elk slachtoffer dat ie vind. Wel leuk voor een paar keer, maar de lol is er gauw vanaf.[/quote]

Hoe heet dat programma, is dat freeware?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hoe heet dat programma, is dat freeware?
S-man
is volgens mij idd freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:38:
Heb het een paar keer gedaan... Lachu :+

was in Hollywood Rotterdam daar waren ongeveer 10 mensen met bluetooth...

Ik plaatjes, gekke berichten.... sturen (ik was niet helemaal toerekeningsvatbaar)

Dan zie je opeens iemand naar zijn telefoon grijpen en verbaast kijken.. Het was een mooi meiske dus dan weet je naar wie je het stuurt..

dus ik weer een vistite kaartje maken : "ben je geil of wil je een koekie?"

Toen ging ze opeens weg.,.... |:([

quote]Whuzz schreef op 20 juni 2004 @ 16:33:
Bluejacken
Bluejacken..

Op mijn P900 heb ik een progje dat het zelfs helemaal automatisch doet. Scant elke minuut de omgeving af en bluejackt automatisch elk slachtoffer dat ie vind. Wel leuk voor een paar keer, maar de lol is er gauw vanaf.
Hoe heet dat programma, is dat freeware?[/quote]

Ik was gister nog in HMH Rotterdam, ben eigenlijk vergeten om te kijken of er nog slachtoffers waren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 20 juni 2004 @ 16:33:
Bluejacken
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Bluejacken..
Bijna geen info/verhalen

Laatste reply: Thursday 22 April 2004 00:48
De motorola v600 is trouwens goed beveiligd, bluetooth kan alleen een bepaalde tijd ingeschakeld worden door de gebruiker.

K had gister iemand mooi in de trein te pakken, ik een paar berichtjes gestuurd, kreeg ik een bericht terug:
"Zou degene die op deze manier met mij interactie probeert te plegen op willen staan"8)7
Ik: Is goed
Zie ik die gozer midden ik de coupé opstaan en heel aandachtig de hele coupé doorkijken. Trein rijd over een wissel heen, hij op ze bek, de hele coupé lachen en hij zit daar met een rooie kop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Mjah, dat was zomaar een greep uit de bluejack-topics hoor. En dan heb ik alle telfoon-specifieke topics niet eens meegenomen, want daar is het ook al besproken.
En op élk forum dat ook maar iets met telefoons te maken heeft is dit al helemaal uitgekauwd.
En nogmaals, het hele onderwerp is nogal passé. In het begin was het grappig, nu hebben we het allemaal wel weer gezien. :O

[ Voor 17% gewijzigd door Whuzz op 20-06-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het staat nogal verspreid in die topics..
Maar als je er al zolang ervaring mee hebt, en naar aanleiding van sommige reacties van je heb je het ook leuk gevonden, geef ons dan wat tips, leuke ideën of geef eens wat informatie over handige programmaatjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:28:
Het staat nogal verspreid in die topics..
Maar als je er al zolang ervaring mee hebt, en naar aanleiding van sommige reacties van je heb je het ook leuk gevonden, geef ons dan wat tips, leuke ideën of geef eens wat informatie over handige programmaatjes:)
Dat programma gaf ik al. En leuke tips? Tja, zoals ik al zei, er is niet zoveel aan hoor. De eerste paar keer is leuk, maar nu zo'n beetje iedereen wel weet wat het is reageren ze er nauwelijks meer op.
En zeker bij dames valt het vaak erg slecht, die vinden het alleen maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Links waar het programma te downloaden is(als het freeware is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:31:
Links waar het programma te downloaden is(als het freeware is)?
Zal ik het ook nog even voor je op een server zetten, of op CD branden en het toesturen? Kom op zeg, doe zelf ook even wat moeite.
Zoals ik zei, op elk forum dat ook maar iets met telefonie te maken heeft zijn 100 topics over bluejacking te vinden en het programma dat ik noemde wordt daar ook altijd genoemd en ik denk dat je het met google ook zo gevonden hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*link naar S-man toegevoegd*
Bedankt Whuzz ;)
Zijn er nog mensen met grote plannen voor morgen?? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whooho bluejacking is dope.

Voor meer info flip je toch gewoon naar:

http://www.bluejackq.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

bluejacken is suf, leuker is met je pda via iemand anders z'n foon inbellen naar zonnet gratis via bt en je mail lezen hihihi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op 20 juni 2004 @ 22:29:
bluejacken is suf, leuker is met je pda via iemand anders z'n foon inbellen naar zonnet gratis via bt en je mail lezen hihihi 8)
:(

(maar je hebt wel gelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Vertel mij maar eens hoe je dat wil doen dan :z

Zal degene met de gsm wel eerst de verbinding moeten accepteren met jou pda, en jij moet weten met welke provider hij belt. ;)

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

EvoII schreef op 21 juni 2004 @ 01:52:
[...]

Vertel mij maar eens hoe je dat wil doen dan :z

Zal degene met de gsm wel eerst de verbinding moeten accepteren met jou pda, en jij moet weten met welke provider hij belt. ;)
Moet hij gewoon z'n modem niet beveiligd hebben staan... vervolgens bel je naar zon gratis (06-wadiwadiewa).

Tevens werkt het beter als je hem stiekem gepairt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[/brave modus]
Is dat niet illegaal?
[/brave modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de trein stuur ik wel eens plaatjes naar mensen, maar hoe kun je tekstberichten versturen via BT met een Siemens S55?

ALs ik een notitie schrijf, kan ik hem alleen versturen via sms

edit: gevonden

http://www.bluejackq.com/...c.php?t=122&highlight=s55

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag 2 conducteurs te pakken gehad })
De eerste met het flauwe grapje: Je veters zitten los :P
En de tweede op het perron, begint die me een partijtje te zeiken tegen ze collega dat ie niet zo moet kloten joh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluejacken is echt lachen!! :) Bij veel 'slachtoffers' zag ik helaas niet wie het was. Heeft iemand al een lijstje gevonden met alle toestellen met Bluetooth? En ook bij welke toestellen men niet eerst hoeft te accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ffies gaan kijken bij de belcompany, daar kan je dat zo handig aanklikken ;)
Bij visitekaartjes hoeven volgens mij vrijwel nooit geaccepteerd te worden.
afbeeldingen, videobestanden en notities volgens mij wel.

edit:
De bluetooth enabled phones volgens de belcompany staan in de startpost

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:43:
Ik zal ffies gaan kijken bij de belcompany, daar kan je dat zo handig aanklikken ;)
Bij visitekaartjes hoeven volgens mij vrijwel nooit geaccepteerd te worden.
afbeeldingen, videobestanden en notities volgens mij wel.
Ik wou laatst een nokia 6600 bluejacken maar daar krijg ie gewoon een vraag op zijn scherm van visitekaartje accepteren??? dus niet dat je em meteen op je scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ook bij visitekaartjes hoor.

Maar van de Nokia 6310i weet ik in elk geval zeker dat hij niet hoeft te accepteren. Dan staat er gewoon "Visitekaartje ontvangen" o.i.d.

Dat zijn de leukste :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:04:
[...]
K had gister iemand mooi in de trein te pakken, ik een paar berichtjes gestuurd, kreeg ik een bericht terug:
"Zou degene die op deze manier met mij interactie probeert te plegen op willen staan"8)7
Ik: Is goed
Zie ik die gozer midden ik de coupé opstaan en heel aandachtig de hele coupé doorkijken. Trein rijd over een wissel heen, hij op ze bek, de hele coupé lachen en hij zit daar met een rooie kop :D
HEY DAT WAS IK!!!! :( :(
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Grapje :P :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel heeeel grappig zijn:P

Waar zijn jullie trouwens allemaal 'actief' als jullie dat zijn?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 04:44:
Dat zou wel heeeel grappig zijn:P

Waar zijn jullie trouwens allemaal 'actief' als jullie dat zijn?? :)
in de intercity Rotterdam - Roosendaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben missch blind, maar heb t nog niet kunnen vinden: dat s-man is zeker alleen voor symbian-gsm's? (oftewel: er is dus vast geen 6230 versie?)

dat berichtjes sturen is best grappig (tijdens nederland-duitsland in een volle kroeg "hup duitsland" sturen), maar berichten lezen is natuurlijk veel interessanter! (van mijn eigen 2e gsm met BT natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Nokia 6750, met symbian en bluetooth, dus ik kan ook bluejacken.
Hij staat alleen niet in de startpost :P
Ik probeer het ook wel eens, in de klas of in de aula, maar er zijn maar zelden mensen die bluetooth aan hebben staan. Ik heb het ook vaak uitstaan, want mijn accu is gaar.

Edit: Jammer dat er niet zo'n S-man progje is voor symbian :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Met een t68i kan je ook allerhande visitekaartjes pushen naar nietsvermoedende nokia-bezitters. Als bluetooth aanstaat komt meteen t visitekaartje in t scherm te staan >:)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Dit zijn alle mobieltjes met BT:

LG
T5100
U8150

Motorola
A1000
A630
A760
A830
A835
A925
C975
E1000
E390
E398
E680
MPx
MPx 100
MPx 220
V1000
V525
V600
V80

NEC
e606
e616

Nokia
3650
3660
6230
6260
6310
6310i
6600
6630
6650
6810
6820
7600
7610
7650
7700
8910
8910i
9500
Ngage
Ngage QD

Orange
SPV c500
SPV e200
SPV M1000

Panasonic
P341i
X70
X700

Philips
Fisio 820
Fisio 825

Qtek
2020
8060
8080

Samsung
i250

Watchphone
X410

Sendo
X

Sharp
GX15
GX30
TM150

Siemens
S55
S65
SX1
U10
U15

SonyEricsson
K700i
P800
P900
S700i
T39
T610
T630
T68
T68i
Z1010
Z600
Z700

T-Mobile
MDA II

Vodafone
VDA

Opvallend vind ik dat de maker van Bluetooth (SonyEricson), inmiddels in aantal modellen voorbij is gegaan door Nokia en Motorola.

Uit het V525-topic:
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:00:
UITLEG BLUEJACKEN (op een motorola V525/V600):

1. Je pakt je telefoon in de hand en doet hem open
2. je gaat naar telefoon boek
3. je drukt op de menuknop(menu is de middelste van de bovenste 3) en maakt een nieuwe contact aan\
4. telefoonnummer vul je iets naar keuze in zoals 112 of 666, als naam (van de aangemaakte contact vul je je bericht in wat je de gene wilt laten zien die je de bluejack stuurt. Bijv Naam: He, hoeisie??
Tel: 555
dan sla je deze op!
5. Je gaat weer naar telefoonboek, en je selecteert de door jouw aangemaakte account/boodschap.
6. Je drukt nogmaals op de menu(menu is de middelste van de bovenste 3) knop. Dan ga je naar verzenden(laatste optie)
7 Dan kies je Bluetooth
8 Je telefoon vraagt: Bluetooth aan??, toets JA!
9. toets Zoek naar apparaten
10,. Stuur dit berichtje/account naar de desbetreffende bluetooth telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-08 20:27
Kun je ook Bluejacken met een Palm Zire 72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:30
S-Man is trouwens enkel voor de P800/900. :(
rjongen schreef op 22 juni 2004 @ 12:16:

Uit het V525-topic:
[...]
Lekker handig zeg... :z

[ Voor 65% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rjongen je mag de lijst met bt telefoons weghalen, deze staan in de SP
Bedankt:)

De Palm Zire 72 heeft bluetooth dus daar kan je hoogstwaarschijnlijk ook mee bluejacken })

Vandaag weinig BT-apparaten, 2 telefoons en 1 pda..van de conducteur :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
ik heb het ook een paar keer geprobeerd met mijn sx1. maar geen succes gehad. Krijg telkens kan geen verbinding maken.

ik vind dat wel jammer. want ik vind het grappig om mensen te laten schrikken.... en dat wou ik dan doen met het volgende plaatje. maar nou vraag ik me toch een beetje af of ik niet te ver ga..

http://media.am-im.net/m/?id=xhFwkK73Ri

jullie mening graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je niks beters te doen hebt... Als ik lang in de trein zit, speel ik liever een (half) potje Generals ofzo.

Maargoed, kwestie van mobiel op onzichtbaar en je hebt er geen last meer van. Mijn mobiel staat meestal gewoon zichtbaar, maar ik heb nog nooit wat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jostytosty1 dat plaatje is strak! Blijven proberen!! T lukt vanzelf wel!!!:D

Ik heb nu alleen nog maar de standaard spelletjes want ik heb mijn datakabel nog niet binnen. Als het goed is komt ie deze week. dan heb ik misschien meer te doen in de trein:P Maarja 20 min. spelletjes spelen gaat ook wel vervelen:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Nou, vandaag toch voor de grap maar weer eens S-Man aangehad.
In 2 treinritjes van een uur en 3 uur verblijf op school 9 telefoons gebluejacked.
Het is toch zo simpel ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 6230 met freejack, kent iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet een soort S-Man voor een N6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Vanmiddag in de vertrekhal van Schiphol vond mijn T630 wel 15 telefoons die BT aan hadden staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knuppelhout stil onze honger naar informatie over freejack 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevin schreef op 22 juni 2004 @ 18:54:
Vanmiddag in de vertrekhal van Schiphol vond mijn T630 wel 15 telefoons die BT aan hadden staan :+
En nog mensen gebluejacked??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 18:55:
[...]

En nog mensen gebluejacked??
Heb er maar 1 geprobeert en kreeg verbinding geweigerd, moest ook nog een trein halen namelijk, morgen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgende meer beter he:)
Veel plezier morgen!
Ik ga morgen vast ook wel weer plezier hebben })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Het is iid best grappig om eens te doen, vandaag ook iemand een berichtje gestuurd (geen idee wie of wat want de telefoon had geen naam).
Wat voor berichtjes sturen jullie meestal? gewoon een notitie met "hoi" of van die Lame, "er is een virus op uw telefoon ontdekt zet de telefoon onmiddelijk uit" berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gegoogled, en het volgende gevonden:
Free Bluetooth utility for 6600, 3650, N-Gage, 7650, SX1
http://www.mobiluck.com/
Ik ga het zometeen proberen, eerst even een PC met een infraroodpoort vinden |:(
De downloadlink is: http://www.mobiluck.com/download/beta-en/MobiLuck.sis

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb een hele leuke standaard message in mijn S-Man staan. Die ik hier niet ga verklappen, want dan gaat iedereen hem straks gebruiken. Ik krijg er iig altijd hele leuke reacties op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
flauwerd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:16:
Ik heb net even gegoogled, en het volgende gevonden:
Free Bluetooth utility for 6600, 3650, N-Gage, 7650, SX1
http://www.mobiluck.com/
Ik ga het zometeen proberen, eerst even een PC met een infraroodpoort vinden |:(
De downloadlink is: http://www.mobiluck.com/download/beta-en/MobiLuck.sis
Hij doet ut matig. Heb hier een Nokia 6600 en heb er een T610 naast liggen, maar hij kon hem niet vinden 7(8)7 maar toenstraks deed hij het weer wel in de stad :)

offtopic:
Misschien even een Bluetooth dongle kopen? is maar €40. Er gaat een (extra) wereld voor je open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Mobilcuk sstaat ook een afb. van een 6230, maar hoe installeer ik zo een sis bestand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:10:
Op de site van Mobilcuk sstaat ook een afb. van een 6230, maar hoe installeer ik zo een sis bestand??
Niet, want Sis bestanden zijn Symbian OS Install files.....

En de Nokia 6230 draait niet @ Symbian OS

[ Voor 11% gewijzigd door r00tie op 22-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een programmatje voor de pc (waar een BT-dongle inzit) zoals dat S-Man. Zodat je niet Outllook met de hand een kaartje moet laten zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, ik heb net dat Mobiluck geïnstalleerd, dus ik kijken hoe het werkt, ik kijk bij "Who's in?"
Staat er iemand bij. Ik denk: dat programma is gek, niemand hier heeft bluetooth, dus ik nog eens zoeken met de ingebouwde tool, vindt ie weer dezelfde. Ik meteen een visitekaartje sturen: "Woei!" Bleek het visite te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rikkat waar heb je het op geïnstalleerd??
Zal de visite ook wel raar hebben zitten kijken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jostytosty1 schreef op 22 juni 2004 @ 14:22:
ik heb het ook een paar keer geprobeerd met mijn sx1. maar geen succes gehad. Krijg telkens kan geen verbinding maken.

ik vind dat wel jammer. want ik vind het grappig om mensen te laten schrikken.... en dat wou ik dan doen met het volgende plaatje. maar nou vraag ik me toch een beetje af of ik niet te ver ga..

http://media.am-im.net/m/?id=xhFwkK73Ri

jullie mening graag
Ik zou het al sowieso niet geloven vanwege de typische typefout die er in staat..

'youre phonebook' zou 'your phonebook' moeten zijn.

Het is :

you're = you are = jij/u bent
your = uw/jouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TS:
Onder Palm horen ook de Tungsten|T, Tungsten|T2 en Tungsten|T3.
Onder Sony de ClIÉ TH55, UX50, NZ90V, NX73V en de TG50.

Bluejackqen gaat vooral goed in drukke ruimtes; bijvoorbeeld met een presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:38
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 07:45:
[...]

Ik zou het al sowieso niet geloven vanwege de typische typefout die er in staat..

Het is :

your = uw/jouw
Als je dat krijgt is niet het 1e wat mij opvalt zo'n typo hoor. Ik check gewoon of men phonebook er nog is :P

Ik vind het btw niet te ver gaan. Je ziet vanzelf dat het niet waar is. Ok, je hebt van die mensen die dit soort geintjes niet kunnen waarderen, maar die zetten dan vanzelf hun bleutooth wel uit. Als je echt phonebooks gaat wissen is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat was niet aan de orde dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 06:59:
rikkat waar heb je het op geïnstalleerd??
Zal de visite ook wel raar hebben zitten kijken:P
Een nokia 7650.
De visite vond het wel grappig, die wist niet wat bluetooth was en wilde het meteen uithebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die wordt morgenochtend wakker: Bluetooth is geweldig, ik wil ook een telefoon met bluetooth :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
het wil Godver niet lukken :( :( Ik krijg vaak genoeg te zien dat er telefoons in de buurt zijn. Vanochtend nog.. en 6230 onderandere. eerst geprobeerd via mobiluck.. failed to send (of zo iets) toen via mijn blauwtand menu.
Nog geprobeerd te koppelen. word er gevraagd om een password. Ik denk. zal eens 0000 proberen. helaas. Nog eens met 1234 en dat leek te lukken. maar om nou iets te sturen. nog steeds alleen maar foutmeldingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het toch even zeggen... waar dit topic over gaat is dus NIET bluejacken, eerder nog bluesnarfen.

Bij bluejacken wordt er via bluetooth een verbinding gehijackt, bv. om via te bellen, interenetten of SMS-en.

Dat gebeurt hier niet, dus is dit geen bluejacken. Wat die gast van 'bluejackq' er ook van zegt (matige site, vind het nou niet echt een vertrouwenswekkende basis voor informatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 08:33:
Ik moet het toch even zeggen... waar dit topic over gaat is dus NIET bluejacken, eerder nog bluesnarfen.

Bij bluejacken wordt er via bluetooth een verbinding gehijackt, bv. om via te bellen, interenetten of SMS-en.

Dat gebeurt hier niet, dus is dit geen bluejacken. Wat die gast van 'bluejackq' er ook van zegt (matige site, vind het nou niet echt een vertrouwenswekkende basis voor informatie).
Noem jij het lekker bluesnarfen dan. Kan mij een rotzorg zijn. het gaat toch om het idee. anyway. ik heb mijn eerste slachtoffer gevonden. Het wat tot nu toe zo vaak mislukt dat ik het een beetje irri begon te vinden. ging ik vanmiddag naar de kantine en Mobiluck slaat aan. Jelle 6600. Ik dacht. Nu blijf ik hier godver staan tot ik dat pokke plaatje heb verstuur. Midden in de kantine. iedereen kon duidelijk zien dat ik met mijn gsm stond te spelen. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. Maar ben hem toch maar gesmeerd toen hij verstuurd was... geen reactie te zien.

Op dat moment zat de kantine nog aardig vol. Toen ik later terug kwam kwam hij weer te voorschijn. Er zaten hooguit 5 mensen dus ik stuur hoi. en is het lekker. maar ik zag nix gebeuren. Maar hij verzond hem wel. Dus ik denk dat het iemand van het personeel was. die de tel in de jas heeft laten zitten ofzo. tis in iedergeval een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De generaal, dit wordt ook bluejacking genoemd door Nokia..duzz t is gewoon bluejacken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 08:33:

Het is dus preciés andersom.
Bluejacken = een berichtje (vCard) sturen via BlueTooth.
BlueSnarfen = Een bluetooth verbinding misbruiken om schade aan te richten of om via de betreffende telefoon te bellen / internetten.

Zie hier de uitleg van Bluejacq.com: Click!
En hier de link naar het topic waarin het bluejacken werd uitgevonden en waar het zijn naam kreeg: Click!

Lees dat topic maar eens door zou ik zeggen en wees dan even zo beleefd om hier te melden dat je er zélf naast zat ;)

Voor degenen die te lui zijn om het topic te lezen:
Er was eens user op het Esato forum genaamd "ajack". Die user had een mobieltje (een Ericsson) die Bluetooth had en op een dag besloot ie at random een search te doen, vond een andere telefoon en stuurde een grappige VCard...
Daar opende hij een topic over op Esato (wat inmiddels ruim 700 pagina's lang is. Pagina's ja, geen posts... pagina's!) en na een paar pagina's werd aan dit fenomeen gerefereerd als "ajacking". Het jacking-gedeelte slaat dus niet op "to Hijack" (alhoewel dat een leuke bijkomstigheid was), maar op Jack uit "ajack".
Blue werd er later bijverzonnen omdat dat het onderwerp wat beter dekte....

Zie hier een artikel over BlueSnarfing van geek.com: Click!
Zoals daar te lezen is BlueSnarfing het misbruiken van een anderes contacts via Bluetooth. Dat is dus níet Bluejacking en daarnaast is BlueSnarfing verboden (het staat gelijk aan hacken/cracken) en is bluejacken níet verboden.
Los van het feit dat Bluejacken gewoon leuk/lollig bedoeld is en dat bluesnarfing toch echt vervelende intenties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb trouwens het idee dat álle conducteurs bij de NS een apparaat bij zich hebben dat bluetooth ondersteund. Ik dacht eerst dat het die handhelds waren waar ze de routeplanner op kunnen raadplegen, maar volgens mij zijn het gewoon hun telefoons, ik heb alleen nog niet kunnen zien wat voor telefoons het waren (ze komen alleen als een vaag nummer op mijn P900), maar ik heb al 4 verschillende conducteurs gebluejacked :D

Sman _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij hebben alle conducteurs dat idd:)
Is best wel geinig.
Er lopen er trouwens ook rond met pda's.

Whuzz bedankt voor je goede uitleg en linkjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Whuzz schreef op 24 juni 2004 @ 15:01:
Ik heb trouwens het idee dat álle conducteurs bij de NS een apparaat bij zich hebben dat bluetooth ondersteund. Ik dacht eerst dat het die handhelds waren waar ze de routeplanner op kunnen raadplegen, maar volgens mij zijn het gewoon hun telefoons, ik heb alleen nog niet kunnen zien wat voor telefoons het waren (ze komen alleen als een vaag nummer op mijn P900), maar ik heb al 4 verschillende conducteurs gebluejacked :D

Sman _/-\o_
haha,

ik, van de week 3 conducteurs te pakken gehad.

Ik heb mijn p900 met SMan als naam: Nederlandse spoorwegen gegeven. Het berichtje wat ik stuur is:
Welkom bij de NS

ik zat vanmiddag om 17:00 in de trein van eindhoven naar roermond. En het was druk dus was ik in een middenstukje gaan zitten. ( tegen de 1e klas) In zoon coupe in de 1e klas gingen dus 2 conducteurs zitten en na 5 minuten gereden te hebben voelde ik ineens dat ik een succesvolle bluejack had. Ik kijken waren het 2 nummers. Evenlater in Weert toen stapte de 2 heren uit en zeiden iets in de trant van: ja je moet je bluetooth uitzetten dan kunnen ze je niks sturen ( want sman was dus gedurende 10 minuten elke minuut zoon berichtje naar die 2 aan het sturen)

toen ook maar mijn scanner uitgezet en later in de stoptrein van roermond naar maastricht toen de conducteur langs kwam weer zoon nummer.

nummers die ik had zijn trouwens:
21-06-2004 17:40:15 615559 Stoptrein Roermond - Maastricht
21-06-2004 17:30:38 726265 Intercity Eindhoven - Roermond
21-06-2004 17:18:00 904615 Interciry Eindhoven - Roermond

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

DeoDupke schreef op 24 juni 2004 @ 15:21:
( want sman was dus gedurende 10 minuten elke minuut zoon berichtje naar die 2 aan het sturen)
Da's niet echt netjes van je, en ook niet volgens de 'officiele' etiquette van het bluejacken...
Het idee achter bluejacken is dat het leuk blijft, niet dat je mensen er doelbewust mee irriteert. Je kunt bij S-Man instellen hoelang hij moet wachten tussen poginging en hoelang hij moet wachten voor hij hetzelfde toestel weer bluejacked. Als je dat laatste redelijk hoog zet dan blijft ie wel scannen, maar niet steeds hetzelfde toesten hetzelfde bericht sturen.
Als iedereen dat doet, dan heeft straks niemand meer zijn Bluetooth aan, omdat ze geen zin hebben in dat soort ongein en dan hebben wij niemand meer om te bluejacken. Wanneer je het leuk houd zien mensen de lol er meer van in en kan het ook nog eens leuke gesprekken opleveren :)

Ik gebruik Sman eigenlijk alleen als scanner, zodat ik een goede kans heb om elk toestel in mijn buurt te kunnen vinden. Zodra mijn Sman "afgaat" en zijn standaard berichtje stuurt dan kijk ik goed rond of ik zie wie het is en daarna ga ik over op het handmatige werk en stuur ik nog een berichtje dat echt wat met die persoon te maken heeft. Dan wordt het eigenlijk pas leuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Whuzz op 24-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 07:45:

Het is :

your = uw/jouw
Jij niet, maar de gemiddelde tweaker schrijft 'men' als hij m'n bedoelt en 'zoon' als hij zo'n bedoelt dus die tuint er gegarandeerd in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Whuzz schreef op 24 juni 2004 @ 15:29:
[...]

Da's niet echt netjes van je, en ook niet volgens de 'officiele' etiquette van het bluejacken...
Het idee achter bluejacken is dat het leuk blijft, niet dat je mensen er doelbewust mee irriteert. Je kunt bij S-Man instellen hoelang hij moet wachten tussen poginging en hoelang hij moet wachten voor hij hetzelfde toestel weer bluejacked. Als je dat laatste redelijk hoog zet dan blijft ie wel scannen, maar niet steeds hetzelfde toesten hetzelfde bericht sturen.
Als iedereen dat doet, dan heeft straks niemand meer zijn Bluetooth aan, omdat ze geen zin hebben in dat soort ongein en dan hebben wij niemand meer om te bluejacken. Wanneer je het leuk houd zien mensen de lol er meer van in en kan het ook nog eens leuke gesprekken opleveren :)

Ik gebruik Sman eigenlijk alleen als scanner, zodat ik een goede kans heb om elk toestel in mijn buurt te kunnen vinden. Zodra mijn Sman "afgaat" en zijn standaard berichtje stuurt dan kijk ik goed rond of ik zie wie het is en daarna ga ik over op het handmatige werk en stuur ik nog een berichtje dat echt wat met die persoon te maken heeft. Dan wordt het eigenlijk pas leuk :)
vandaar dat ik hem ook heb uitgezet, ik had niet in de gaten dat hij steeds berichten aan het sturen was. Ik wist niet van die intervaloptie van het hersturen van berichten, maar die heb ik nu ook ingesteld.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heehehehe mijn vader had vandaag een presentatie in rotterdam

ik wasser ook met mn V600 :)

egt joh als je eens kijkt hoeveel van die zakenpikkies hun PDA hadde aanstaan!

poe egt veel

kheb de hele pres. zo'n btje iedereen ge-irriteerd })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:26:
kheb de hele pres. zo'n btje iedereen ge-irriteerd })
Zoals ik hierboven al schreef: lekker stom van je dan.
Als het zo doorgaat heeft straks niemand zijn bluetooth meer aanstaan, omdat ze bang zijn om door vervelende pubertjes lastig gevallen te worden.

En dan heeft straks dat knappe meisje in de trein met een bluetooth telefoon waar ik anders via BT mooi contact mee kon leggen haar BT ook uitstaan en dat kan nooit de bedoeling zijn. ;)

Vervelende berichtjes sturen via BT is hetzelfde als spam. Niemand heeft er behoefte aan.
Hou het gewoon leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
toestrax nog een beetje gespeeld in de stad.

een paar keer wat gevonden. maar eentje iets kunnen zenden. bij de dynabyte had er 3. een 6310. een pc genaamd adromeda en een acer (2ypypk) die laatse kon ik bereiken. Ik heb een berichtje gestuurd met "slechte aankoop" nu maar hopen dat als die pc (denk flaptop) te voorschijn word gehaald voor een potentiele klant. en dat het dan zichtbaar word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een berichtje onder naam van "NS Servicedienst" gestuurd met: "Wegens een ongeval rijdt deze trein niet verder dan Heerhugowaard".
K moet zeggen dit bericht had een behoorlijk lachewekkende impact })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 19:22:
Ik heb vanmiddag een berichtje onder naam van "NS Servicedienst" gestuurd met: "Wegens een ongeval rijdt deze trein niet verder dan Heerhugowaard".
K moet zeggen dit bericht had een behoorlijk lachewekkende impact })
Hoezo een lachwekkende impact?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo eentje van: Go*******me nou kan ik dus niet naar huis en ik moet om 15:15 in Schagen zijn want ik heb een afspraak. Altijd gezeik met de NS :(
Op het station komen..In de trein blijven staan.. ***NS :(
Voor de deur staan...deuren dicht... :| de trein rijd verder...
Welke *** heeft me dat ***geintje geflikt :(

Was echt prachtig _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Whuzz schreef op 24 juni 2004 @ 17:54:
[...]

Zoals ik hierboven al schreef: lekker stom van je dan.
Als het zo doorgaat heeft straks niemand zijn bluetooth meer aanstaan, omdat ze bang zijn om door vervelende pubertjes lastig gevallen te worden.

En dan heeft straks dat knappe meisje in de trein met een bluetooth telefoon waar ik anders via BT mooi contact mee kon leggen haar BT ook uitstaan en dat kan nooit de bedoeling zijn. ;)

Vervelende berichtjes sturen via BT is hetzelfde als spam. Niemand heeft er behoefte aan.
Hou het gewoon leuk :)
hey whuzz, ik vind jou wel een beetje dubbel, aan het begin van het topic zeg je een aantal keer dat bluejacking passé is en dat je het een paar keer doet en dat er daarna niks meer aan is en vervolgens zeg je dat dalijk niemand BT meer aan heeft staan en dat jij dan dat mooie meisje niks meer kan sturen.

ik ben het met je eens dat irriteren niet volgens de netiquette is en in principe is een ongewenst bericht spam ( ook via BT) en dus verboden. Maar als dit zich verder gaat ontwikkelen ( wat zeker zal gebeuren)zal zowieso niemand zijn BT nog aan hebben staan omdat je dadelijk niet alleen door zoals jij het zegt lastige pubertjes wordt lastig gevallen maar ook door bedrijven met als doelstelling reclame te maken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

DeoDupke schreef op 24 juni 2004 @ 19:33:
hey whuzz, ik vind jou wel een beetje dubbel, aan het begin van het topic zeg je een aantal keer dat bluejacking passé is en dat je het een paar keer doet en dat er daarna niks meer aan is en vervolgens zeg je dat dalijk niemand BT meer aan heeft staan en dat jij dan dat mooie meisje niks meer kan sturen.
Meningen veranderen he ;)
Ik heb mijn P900 al zowat een half jaar en een half jaar geleden had bijna niemand bluetooth, laat staat mooie dames. Dus ik was een beetje uitgekeken op het hele bluejacking idee. Hetzelfde gold zo'n beetje voor alle grote mobieltjes-forums, nergens hadden ze het er meer over. Dus behalve hier is het nog steeds vrij passé ;)
Maar ik ben door jullie aangestoken en heb het nog maar eens geprobeerd en nu zijn er VEEL meer BT-phones te vinden dan een half jaar geleden. Toen was ik al blij als ik er 1 per week vond!
ik ben het met je eens dat irriteren niet volgens de netiquette is en in principe is een ongewenst bericht spam ( ook via BT) en dus verboden. Maar als dit zich verder gaat ontwikkelen ( wat zeker zal gebeuren)zal zowieso niemand zijn BT nog aan hebben staan omdat je dadelijk niet alleen door zoals jij het zegt lastige pubertjes wordt lastig gevallen maar ook door bedrijven met als doelstelling reclame te maken.
Dat nog steeds geen reden is om maar mensen onbeschoft lastig te gaan vallen.
Omdat een ander (of dat nou een persoon is of de commercie) het doet zou jij het ook maar moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz heeft het BJ-virus weer te pakken :7

Ik heb ook af en toe dagen dat er geen BT telefoon is das echt ***** :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb sinds ik Sman weer eens aanzet nog geen dag gehad dat ik niet iemand bluejackte.

In de trein is het altijd raak.
Ik zal dinsdag eens even het HEAO-gebouw proberen. Bij mij op de HTS zijn er maar weinig BT's, wellicht dat er op de HEAO meer balletjes met BT-phones rondlopen :D

[ Voor 54% gewijzigd door Whuzz op 24-06-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Whuzz schreef op 24 juni 2004 @ 19:42:
[...]

Dat nog steeds geen reden is om maar mensen onbeschoft lastig te gaan vallen.
Omdat een ander (of dat nou een persoon is of de commercie) het doet zou jij het ook maar moeten doen?
euhm, don't get me wrong maar ik zeg niet dat dit goed is! wat ik wilde verduidelijken is dat het niet volgens de netiquette is en dat het dus ook niet goed te praten valt. Wat mij is overkomen zal me ook niet meer gebeuren dankzij die instelling :D

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond en morgenavond naar de kermis, zal vast een waar bluetooth-paradijs zijn })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:46:
Ik ga vanavond en morgenavond naar de kermis, zal vast een waar bluetooth-paradijs zijn })
Dat waag ik te betwijfelen...
Naar mijn idee vind je BT telefoon voornamelijk in de wat hogere sociale kringen, de mensen met wat meer geld en bij 'nerds' en tweakers. Allemaal doelgroepen die juist op kermissen wat minder zijn vertegenwoordigd.
Je zult er vast wel wat vinden, maar ik denk niet dat je er zo even 20 bluejacked ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mjah..daar zit best wel wat in..maar dat wil ik niet weten :'(
Ik ga vanavond wel 40 mensen bluejacken 8)
(laat me ff in die waan) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een snel een n00berig vraagje (2 eik):
1) moet bluetooth aan staan om iets te kunnen ontvangen, of hoeft het alleen aan te staan om wat te verzenden, ik zie hier sommige hele tegenstrijdige posts.
2) welke kosten zitten hier aan? Die van een sms'je, of is dit gewoon 100% gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Whuzz schreef op 25 juni 2004 @ 11:51:
[...]

Naar mijn idee vind je BT telefoon voornamelijk in de wat hogere sociale kringen, de mensen met wat meer geld en bij 'nerds' en tweakers. Allemaal doelgroepen die juist op kermissen wat minder zijn vertegenwoordigd.
Je zult er vast wel wat vinden, maar ik denk niet dat je er zo even 20 bluejacked ofzo...
Daar kunje weleens gelijk in hebben ...................................... NERS (AKA KAKKERS) RULLEZZZZZZZZZZ
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:22:
Effe een snel een n00berig vraagje (2 eik):
1) moet bluetooth aan staan om iets te kunnen ontvangen, of hoeft het alleen aan te staan om wat te verzenden, ik zie hier sommige hele tegenstrijdige posts.
2) welke kosten zitten hier aan? Die van een sms'je, of is dit gewoon 100% gratis?
Bleutooth is gratis het werkt via een signaal dat rechtstreeks van telefoon===>telefoon gaat zonder tussenkomts van een service provider of iets dergelijks

[ Voor 36% gewijzigd door Magicw00b op 26-06-2004 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magicw00b schreef op 25 juni 2004 @ 19:26:
Bleutooth is gratis het werkt via een sinaal dat rechtstreeks van telefoon===>telefoon gaat zonder tussenkomts van een service provider of iets dergelijks
Ok vroeg me af of het gratis was, maar moet bluetooth nou ook op het ontvangende toestel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:36:
Ok vroeg me af of het gratis was, maar moet bluetooth nou ook op het ontvangende toestel aan staan?
Ja.
BT moet op de ontvangende telefoon op ontvangen én op discoverable staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28

Wimo.

Shake and Bake!

Whuzz schreef op 25 juni 2004 @ 11:51:
[...]

Mwoah ... zijn zat eigen huis en tuin telefoons met Bt .. zelfs mijn gare t610 van 125 eppo heeft het al :) Misschien zijn er dus wel meer mensen in 'lagere sociale kringen' met een Bt telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik heb net met de NS gepraat. Het is namelijk zo dat alle conducteurs een bluetooth verbingding hebben met hun T610 en hun pdatje, zodat ze actueel het een en ander kunnen regelen. Ik heb al heel wat van die dingen gejacked met me p900 (zie ook de pcm van Juni, bluetooth special) Ben naar de ns gegaan, verteld dat ze wagenwijd openstonden voor dit soort berichten. Ze vonden het niet erg. Toen zij ik, okay, Nu loop ik elke dag langs het NS, om maar weer eens wat mensen te irriteren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28

Wimo.

Shake and Bake!

Dj_Neo_Ziggy schreef op 25 juni 2004 @ 20:35:
Ik heb net met de NS gepraat. Het is namelijk zo dat alle conducteurs een bluetooth verbingding hebben met hun T610 en hun pdatje, zodat ze actueel het een en ander kunnen regelen. Ik heb al heel wat van die dingen gejacked met me p900 (zie ook de pcm van Juni, bluetooth special) Ben naar de ns gegaan, verteld dat ze wagenwijd openstonden voor dit soort berichten. Ze vonden het niet erg. Toen zij ik, okay, Nu loop ik elke dag langs het NS, om maar weer eens wat mensen te irriteren.
zij jij dat ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Dj_Neo_Ziggy schreef op 25 juni 2004 @ 20:35:
Haha, ik kan het ook nooit laten in de trein :)

Toen ik net mijn S55 had, is inmiddels al wel weer een behoorlijke tijd geleden, ben ik eens naar een metal concert geweest. Volstrekt tegen de stereotypen in heb ik daar toch zo'n 20 telefoons gevonden :o

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Volgens mij staat er in de forum-regels dat het niet de bedoeling is dat je spelfouten van anderen gaat verbeteren. Is jouw grammatica altijd 100% perfect? Ja? Fijn voor jou, de rest van de wereld maakt helaas wel eens een foutje en heeft jou niet nodig om dat te verbeteren.

Ontopic:
Ik vraag me af hoelang de 'vaste' conducteurs er over gaan doen voor ze de link leggen tussen hun berichtjes en mijn aanwezigheid in de betreffende coupé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ja ik heb tegenwoordig gewoon mijn vaste victims, erg leuk hoor. Je ziet ze al weer kijken van "Waar is ie"....

Andere conducteur naar zoetermeer. "Wat is dit nou weer, U'v3 b33n blu3j@ck3d" Is kijken of ik iets terug kan doen. En dan gewoon snel je bluetooth uitzetten. Heerlijk, zeker als je die vent ff helemaal uitlacht als je de trein uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

omg, je kon geen bericht bedenken dat nóg meer BrE3z4H was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Het was meer in de trand van l33t sp3@k ipv Breezer taal. Want dat moet ik echt niet hebben...

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste